Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Kauzy / TV Marika / Rada pre vysielanie a retransmisiu začala konanie voči TV Marika

Rada pre vysielanie a retransmisiu začala konanie voči TV Marika

Autor: redakcia Poslední změna: Sobota 18.02.2006 17:46

Rada pre vysielanie a retransmisiu sa na svojom zasadnutí dňa 24.1.2006 zaoberala aj výsledkami monitoringu vysielania TV Marika z 24.11.2005. Proti tomuto vysielaniu smerovalo podanie občianskeho združenia Klub Strážov, ktoré upozornilo na skutočnosť, že počas predvolebného moratória TV Marika odvysielala viacero príspevkov, v ktorých sa objavovali kandidáti HZDS do funkcií v orgánoch Trenčianskeho samosprávneho kraja.. Riaditeľ TV Marika Štefan Dlugolinský sa v médiách obhajoval, že "zazmätkoval vysielací počítač a isté veci sa objavili v spravodajstve, ktoré tam nemali byť". Podľa neho to bola manipulačná chyba technika.

Predsedníčka Rady Valéria Agócs uvádza: "Rada na základe výsledkov analýzy nadobudla dojem, že vysielateľ mohol porušiť povinnosti ustanovené v zákone č. 308/2000 Z. z o vysielaní a retransmisii, a preto začala voči vysielateľovi správne konanie.
Na základe dokazovania v správnom konaní Rada vysielateľovi uloží sankciu, alebo správne konanie zastaví. Podľa zákonných lehôt Rada vo veci rozhodne najneskôr do 6 mesiacov."

Mesto Považská Bystrica platí televízii Marika za vysielanie infokanála 2,4 milióna ročne, pričom zmluva je uzavretá na 12 rokov. Konateľkou tejto súkromnej televízie pri jej zakladaní bola Dobroslava Krajačičová, vtedajšia hovorkyňa primátora Ľuboša Lackoviča. Tieto skutočnosti boli terčom kritiky z viacerých strán - napríklad Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy INEKO uvedenú zmluvu vyhodnotil ako najhoršie opatrenie samosprávy v treťom kvartáli 2005.

Podľa údajov z obchodného registra v novembri 2005 nahradila Krajačičovú vo funkcii konateľky televízie Gabriela Poliaková, bývalá pracovníčka mestského kultúrneho strediska. Od 1. februára 2006 vymenila Krajačičovú vo funkcii hovorkyne mesta Marianna Nemcová, ktorá predtým pracovala v PX Centre, príspevkovej organizácii Mesta Považská Bystrica.

Úplné znenie listu Rady pre vysielanie a retransmisiu je zverejnené na www.povazska-bystrica.otvorene.sk.

Podklady:
Sťažnosť Klubu Strážov na porušenie predvolebného moratória
Správa TASR s vyjadrením riaditeľa televízie Marika Štefana Dlugolinského
List Rady pre vysielanie a retransmisiu datovaný 3.2.2006
Výpis z Obchodného registra Okresného súdu Trenčín
INEKO - Hodnotenie opatrení samosprávy za 3. štvrťrok 2005
Anonym píše:
Pondělí 04.04.2011 18:33
A od roku 2006 po dnes sa nič nezmenilo, akurát mesto bude musieť platiť a platiť a ešte aj za súdne trovy a penále z omeškania. Akože ITV vysiela dobre, to nerozporujem, ale sa nám jej vysielanie riadne predražilo.
Anonym píše:
Pondělí 04.04.2011 19:42
Keby sa tak retranmisia zaujímala o TV Považie, to mesto predsa nemuselo platiť.

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359