Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Zámery - vplyvy - dopady / Posudzuje sa nákupné stredisko Family center

Posudzuje sa nákupné stredisko Family center

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Sobota 12.04.2008 16:52
[2008-04-08] AKTUALIZOVANÉ 12. 4. 2008 - Občania sa môžu zapojiť do pripomienkovania zámeru obchodného centra FAMILY CENTER, ktoré chce investor vybudovať v priestore medzi hypermarketom TESCO, parkoviskom a riekou Domanižanka. Keďže ide o rozsiahly projekt, jeho schvaľovanie podlieha posudzovaniu vplyvov na životné prostredie (EIA).
Posudzuje sa nákupné stredisko Family center

Vizualizácia FAMILY CENTRA. Zdroj: dokumentácia EIA

Informáciu o predložení zámeru zverejnil portál Ministerstva životného prostredia.
Žiaľ, na rozdiel od iných zámerov na tejto linke nenájdete samotnú dokumentáciu zámeru. Občania do nej môžu nahliadnuť na stavebnom odbore mestského úradu v Považskej Bystrici. Investorom je firma AGORIA INVESTMENT s.r.o. so sídlom v Bratislave. Všetci majitelia tejto firmy sú občanmi Rakúskej republiky.

AKTUALIZOVANÉ: kópia grafickej časti zámeru (mapa umiestnenia stavby, vizualizácia)
Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 08.04.2008 20:48

Výborne. Už sme sa báli, že občania, ba celé rodiny, stratili možnosť prežiť plnohodnotný víkend. Predsa len TESCO, Hypernova a Lidl sú otrepané. O kultúru sa v PB opäť postarajú dobrí ľudia investori.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 09.04.2008 16:43

ešte ani nevieš, čo to bude, až už tu lamentuješ... Si jeden z tých, čo sú a priori proti všetkému? Možno je to dobrá vec. Pozri sa na Bystricu, ako vyzerá a čo ponúka, a ďakuj komukoľvek, kto je ochotný tu niečo fajn urobiť.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 09.04.2008 22:13

Ako viete, že to bude fajn? Videli ste projekt? Aj Tri veže bola grandiózna akcia. A dnes? Súhlasím, mesto treba modernizovať, ale nie za každú cenu. Bolo by dobré poučiť sa z minulosti (napr. spomínané centrum PB) a citlivo riešiť využitie plôch, ktoré zatiaľ nie sú nezmyselne zastavané.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 16.04.2008 22:01

Poteší ma nová výstavba, ale prečo preboha taká nechutná krabica? Čo na Slovensku nemáme architektov? Veď takú krabicu, ako je v zámere, dokáže nakresliť aj môj 4.ročný syn. Nech je tam čokoľvek, ale nech je to aspoň trošku architektúra a nie takáto maxiunimobunka!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 00:54

Čo je na tom zlé, ak aj do nášho (a priznajme si to) zaostávajúceho mestečka konečne príde väčší developer a ponúkne nám plnohodnotnú alternatívu trávenia voľného času? Niekto rád sadí zemiaky a okopáva v gumákoch mrkvu a niekto zasa namiesto bezcieľneho potulovania sa po lese uprednostní návštevu obchodného centra. Kto chce, nájde v ňom zdroj zábavy, načerpania novej energie, príjemné posedenie s priateľmi a možnosť oddychu aj pre malé deti. Hlavne pre ne. V dnešnom svete je to posledný kúsok detského raja. Iba bezcitný netvor by dokázal malému dieťaťu odoprieť rôznorodé detské kútiky a fascinujúce atrakcie pripravené pre tých najmenších. Sú však aj takí. Svoj subjektívny a jednoznačne sebecký záujem sa agresívne usilujú vnútiť všetkým naokolo. Iba ich názor je ten pravý a každého, kto by si s ním dovolil nesúhlasiť, treba za každú cenu odstrániť. Nedávno som čítal o tom, aký nesúhlas v starovekých Aténach vzbudil plán výstavby Partenónu na Akropole. Potom sa stal jedným zo 7 divov sveta a určite nim je dodnes. Vtedajší, zrejme konzervatívnejší občania Atén, ho možno považovali za niečo také, ako sú dnešné nákupné strediská. Podobne to bolo s vežou v Paríži a vlastne všade, kde prišiel niekto s niečim novým. Slovensko so svojimi Ťapákovcami s nechtami ohryzenými od závisti je dokonalý príklad.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 10.04.2008 01:11
Mimochodom, ten Partenón bol postavený zo spreneverených peňazí, Perikles ich ukradol z pokladnice Délskeho spolku. Boli určené na obranu Grécka. Ale to len na okraj, aby politici vedeli, že nič nebude zabudnuté :-)
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 13:11

Tvrdenie, že Perikles ich ukradol, je priveľmi odvážne a zrejme úplne nesprávne. Najväčším prispievateľom aj tak boli Atény. Tiež iba na okraj, aby sme účelovo nepoužívali niektoré fakty.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 10.04.2008 16:26
presne tak sa obhajovali Aténčania - že aj tak dali najviac. A ešte tvrdili, že to bolo len odškodné za škody, ktoré v Aténach spôsobila vojna proti Peržanom.
Fakt je však hlavne to, že peniaze vkladané do Délskeho spolku mali slúžiť výlučne na obranu Grécka, spoločný vojenský projekt.

Prirovnanie /všetky prirovnania krívajú.../
Keby teraz Američania vybrali kasu NATO, postavili za ňu nové dvojičky, a potom povedali, že aj tak prispievajú najviac a hlavnú ťarchu boja proti terorizmu nesú oni, čoho sú padnuté dvojičky dôkazom...

Významné je to, že ostatné štáty sa cítili byť okradnuté - či už právom alebo neprávom. A to využila Sparta, získala ich za spojencov, a Atény dostali po ušoch v peloponézskej vojne...

Ale pokojne sa pánovi Periklovi ospravedlním. Neukradol, len investoval zverejné mu zdroje podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia, pre dobro svojich voličov a svojej večnej slávy.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 17:44

To už znie lepšie, lebo v konečnom dôsledku ich Perikles aj tak využil najlepším možným spôsobom a určite v prospech celého Grécka. Po slávnej Sparte totiž do dnešných dní nezostali takmer žiadne významnejšie stavby (ktovie prečo, možno tam mali viac odporcov voči novostavbám...žeby niečo ako PB staroveku?:-)) Okrem toho, aj tak mali Aténčania pravdu, lebo Peržania im mesto počas vojen obsadili a zničili, čo sa Sparte nestalo. Porovnanie s Američanmi je zaujímavé, lebo aj tak sa na nákladoch US vojakov v Iraku musí podieľať ropou aj samotný Irak. To nie je zadarmo. A ani nemôže byť, lebo by to bolo okrádanie US občanov.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 10.04.2008 18:03
Môžeme len špekulovať, čo by sa dialo, keby tie zverené mu peniaze neukra... neinvestoval do prestavby Atén a nepodráždil tým spojenecké mestské štáty.
Pretože Akropola je síce pekná vec, ale nasledovala peloponázska kuca-paca medzi bývalými spojencami, Sparta to síce vyhrala, ale celé Grécko bolo znivočené. Potom pomerne ľahko podľahlo provinčnej Macedónii (Filip II. Alexander Macedónsky). A svetovou veľmocou staroveku sa potom stal Rím.

(ináč nechcem tým sugerovať, že sprenevera pokladu Délskeho spolku bola jedinou príčinou peloponézskej vojny, ale svoju rolu zohrala)

Ale hodnotenie prínosu civilizácií podľa stavieb, (poťažne hodnotenie politikov podľa toho, čo sa "za ich vlády vybudovalo") to je poriadne úchylný princíp. Po starovekých Židoch zostal len Rimanmi zrúcaný chrám, a napriek tomu - kresťanská etika je najvplyvnejšia na svete. V USA už búdu staršiu ako 150 rokov považujú za ťažkú pamiatku, čo je nám Európanom smiešne, ale amíci radi kontrujú: ich písaná ústava je staršia ako naša.

Pravda, Slováci sú murári. Postavili Budapešť, a oceňujú toho, kto dvíha múry. Nech tie peniaze pochádzajú, odkiaľ chcú.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 18:23

Myslím, že to bol Tukydides, ktorý chcel zanechať nasledujúcim generáciám neskreslený odkaz na príčinu vojny medzi Aténami a Spartou a tou najhlavnejšou podľa neho bolo to, že hospodárska sila Atén tak neuveriteľne vzrástla, že Sparta ako čisto vojenský štát na ňu musela reagovať vojensky, ak nechcela podľahnúť...toľko staroveký historik Tukidides. Nikto nehodnotí prínos civilizácii "iba" podľa stavieb, ale nedá sa uprieť to, že je to veľmi dôležitá, ak nie najdôležitejšia forma odkazu budúcim generáciám. Musím ťa veľmi poopraviť s kresťanskou etikou. Je najdôležitejšia IBA v kresťanskom svete. Čína má svoj svet, India svoj, Moslimovia svoj atď. A keď sa zoberie vývoj od 2. svetovej vojny, tak jej vplyv úžasným spôsobom slabne. A nečaká ho vôbec ružová budúcnosť. Asi tak.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 10.04.2008 18:40
Tak skús porovnať vplyv moslimov, alebo hinduistov na súčasný svet. Možno o pár desiatok rokov to môže byť inak, ale teraz ťahá dianie vo svete euro-americká civilizácia, ktorá stojí na kresťanskej etike.
To slabnutie po 2. svetovej vojny sa môže týkať slabnúceho vplyvu cirkvi, ale nie slabnutiu vplyvu kresťanskej etiky. Jej prejavy sú veľmi silné aj medzi ľuďmi, čo majú celé náboženstvo na háku. Príkladom môže byť hoci aj tento skromný web. Je hlavne o kontrole moci, prístupe verejnosti k informáciám, občianskej participácii. Skús tieto pojmy vysvetliť Japoncovi alebo Číňanovi. Je to plod euro-americkej civilizácie, neodmysliteľnej od judeo-kresťanskej etiky, rímskeho práva a gréckej filozofie. (Budovy sa tam nejak nespomínajú.)
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 19:09

Už o 10 rokov to bude citeľne inak. Slabnutie je fakt. Všetko nehmotné totiž musí mať svoj hmotný nosič. Tak ako etika musí mať nosič ľudí (začiatok minulého storočia mala Európa viac ako 25% na celosvetovej populácii, dnes možno 8%), tak aj vedomosti a schopnosti ľudí majú nosič stavby. Tie dokazujú, akými technológiami ľudia dokážu vládnuť, ako sú organizovaní, aké vedomosti majú o našom pozemskom svete. Je to pretavená fyzika, chémia, matematika atď. A ku kresťanom. Ak sa bojí nakresliť kresťanský karikaturista v kresťanskej Európe karikatúru poburujúcu moslimov, tak to asi začína dávať svedectvo o veľmi veľkom ústupe a slabosti. Pred 50 rokmi by ich nakreslil aj 1.000, že áno...

redakcia
redakcia píše:
Čtvrtek 10.04.2008 20:18
Len dve poznámky na zamyslenie:

1. silné myšlienky si dokážu poradiť - nájdu si nového nositeľa. Tak napríklad po rozvrate Rímskej ríše, našlo si rímske právo iné etnikum - v konečnom dôsledku z neho vychádzala aj Napoleonova legislatíva. Viac o mémoch napríklad tu: http://cs.wikipedia.org/wiki/Memetika

2. Nositeľom akéhože poznania sú budovy súčasných obchodných centier? Veď je to ten najnudnejší produkt architektúry, fádny ako plastový výlisok. Pri výstupe na Eiffelovku človek priam vidí ducha tej doby, obrovský optimizmus končiaceho 19. storočia, fascinácia vedou a technikou, vyústenie snov Julesa Verna. Ak niekomu vadí budova hypermarketu, tak nie svojou neobvyklosťou alebo provokatívnosťou, ale tým duchom tisíckrát zopakovaného prefabrikátu.
Postkomunistická stredná Európa je výnimočná tým, že pustila tieto hangáre do centier miest. Áno, shopping je životným štýlom, ale v západnej Európe má skôr charakter bádania v butikoch historických centier miest. U nás dominuje "tlačenie vozíkov" a prieskum produkčnej schopnosti celej šírej Číny. Na Kamennom námestí v Bratislave dominuje TESCO, symbol lacného tovaru pre masy. Niečo podobné, ako keď máme v PB v najcentrovatejšom centre čínsky sekáč.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 21:12

No môžeme mať na to rôzne názory, môžeme s tým dokonca nesúhlasiť, ale to je asi tak všetko, čo sa s tým dá robiť. (viď Jára C.) Eiffelovka má ducha doby dnes. Nášho a našimi očami. Pokiaľ viem, tak dosť mysliteľov a intelektuálov bolo v čase jej výstavby zásadne voči "oceľovej oblude a opache" v krásnom meste Paríž. Takže tak. Nové veci sa zrejme presadia väčšinou tým, že ich prijme za svoje mladšia generácia, ktorá tu zostane aj vtedy, ak konzervatívni oponenti zostarnú a postupne vymrú a s nimi vymrú ich konzervatívne myšlienky. Niekedy sa postavil chrám cirkevný, teraz je to chrám konzumu. Vždy to, čo ľudia chcú. Západnú Európu čakajú veľmi zaujímavé časy. Niečo ako spomienky starčeka v domove dôchodcov na to, aký bol za mlada fešák, ako chodil za frajerkami, ako mal všetko čo chcel. Teraz má trasľavé ruky, prostatu a šuchce sa o paličke. A bude horšie.:-)

redakcia
redakcia píše:
Čtvrtek 10.04.2008 21:28
V každej dobe existuje architektúra spotrebná (v stredoveku to boli chatrče, v ktorých bývala väčšina obyvateľstva). Ale títo ľudia sa vzopäli a postavili katedrálu. Chatrče sa vstrebali do pôdy, katedrála pretrvala.

Líšime sa v pohľada na to, čím sú budovy typu TESCO alebo Family Center. Podľa mňa je to spotrebná architektúra, klonovaná od Rakúska cez Čechy po Považskú Bystricu, aby investor ušetril za architektonický návrh, vždy iný. Lackovič napríklad prinútil Hypernovu trochu sa potrápiť, keď chce mať hangár v centre. A tá sklená "vlna" aspoň trochu prekrýva biedu pod ňou.

Berte to len ako laický názor, či skôr pocit, ale od doby postavania DK ROH a výškovej budovy ABŠO sa tu neobjavilo nič, čo by malo aspoň náznak originality.

Pekne to uvidíte, aj keď sa pokúsite pospisovať si všetky umelecké diela vo verejných priestoroch, ktoré v meste sú. Nejaké tie sochy, pamätníky, fontány, fresky na budovách či ako nazvať to čo je na nemocnici :-). Po roku 1989 sú to len tie farebné stĺpy na pešej zóne, a bronzová obluda na lavičke oproti národnému frontu.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 21:47

V Bratislave je niekoľko "bronzových oblúd" priamo v historickej časti mesta. Od najslávnejšieho "Čumila" (bronzová socha bezdomovca vyliezajúceho z kanála), až po Napoleona skloneného nad lavičkou. V Trenčíne bronzový vodník pľuje vodu, v Nitre niekto na pešej zóne zapichol do zeme obrovský meč a napríklad v historickej časti Splitu v Chorvátsku (v pôvodnom paláci rímskeho cisára Diokleciána) strieka voda do obrovského bronzového lievika okolo ktorého prúdia davy turistov a fotia si to...a čo v Bruseli bronzový Cikajúci chlapec? Hypermarkety a nákupné centrá sú fenomén dnešnej doby. Všade. A dočasne. Po nich príde iný druh pochabého konzumu, ale to už bude tiež iný príbeh so svojimi nadšencami a odporcami.:-)

Iva Posluchová
Iva Posluchová píše:
Čtvrtek 10.04.2008 06:50

Naozaj si myslíte, že detský kútik v nákupnom centre je posledný detský raj na planéte? Akropola je komplex sakrálnych stavieb, posvätný okrsok, Parthenon jeden z chrámov... ale to sem nepatrí.

Michal Bajzík
Michal Bajzík píše:
Neděle 13.04.2008 21:12

Ale ale ale.. kdeze som len tieto slova pocul.. ach ano.. Uz viem.. Presne podobne slova som pocul z ust ex-primatora, ked obhajoval na stretnuti studentov, zamer vystavania ospateneho krematoria v centre mesta.. Presne si spominam ako vravel.. aj pyramida v Parizi budila pohorsenie, aj Eifelovka a vidite.. kolko turistov to tam chodi navstevovat.. presne tieto slova su tu aj teraz.. Uvadzat, ze prechadzka lesom je len bezcielne potulovanie a ze v 5 butikoch kde nie je ziaden detsky kutik tvrdit ze dieta nacerpe viac energie je troska podivne tvrdenie.. ale sak budis.. ja si vsak zo svojho detstva pamatam hlavne rozne hradky s kamaratmi bud pri rieke alebo v luznom lese pri bagrovisku slavojka.. Skutocne nemam skoro ziaden zazitok z Prioru alebo Banka či Ščokina.. fakt nie.. ale možno dnešná mládež je možno iná...

pavol briestensky
pavol briestensky píše:
Úterý 15.04.2008 22:53

Ak je pre niekoho nakupne strediako detskym rajom,tak mu odporucam navstivit psychiatra! To uz ste fakt blazni ked toto povazujete za radost.Ved deti sa uz nemaju ani kde bicyklovat a hrat sa,pieskoviska a ihriska uz skoro neexistuju!

Anonym píše:
Pondělí 30.08.2010 08:20
...bezcielne sa potulovanie po lese...a to je uz co za prispevok...obchodne centra nam vnasaju dosmestosovu kulturu,zhnite tam vsetci v tych klimatizovanych priestoroch,pite tam kafe,o deti nech sa vam staraju cudzi,v klimatizovanom priestore...nezabudnite minut vesekere peniaze za cinske produkty,zabalene v zlate...preto vyzeraju ako unimobunky,lebo si ine ani nezasluzia,kvalitu cloveka ako samotneho posuva do pozadia...vikendova akoze kultura,pricom sa chodia mlade rodinky prechadzat do shoping centrov...kazdy ma na vyber,radsej si svoje deti vezmem bezcielne potulat po lese. a nebude to tu vyzerat nikdy lepsie,s takymi predstavami ako maju miestni moderni ludia...len unimobunky na vas
Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 09.04.2008 20:14

Vyborne ved centrum je nemozne, nech aspon taketo subjekty sa stavaju. Investorom drzim palce.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 09.04.2008 20:45
Vytúžený cieľ: Aby sme mohli niekde pri hlavnej pošte chytiť hypermarketový vozík a bez prerušenia ho pretlačiť až na sídlisko SNP.

Obchodné centrum na mieste súčasného parku pri hoteli Manín sa už plánuje, potom len preklenúť medzeru medzi Jednotou COOP a Hypernovou, no a tá nešťastná Lánska, ktorá nás oddeľuje od TESCA.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 09.04.2008 22:54

nie, načo, radšej sa vráťme do stredoveku a bývajme v jaskyniach, veď to bude ekologické, nie? :-) Nič nestavať, neinvestovať, a už vôbec nestavať niečo tak hrozné ako diaľnica! veď pán Smatana si žije na Lánskej, a nemusí tak trpieť výpary a hluk kvôli nedokončenej diaľnici. vďačný obyvateľ bytovky pri hlavnej križovatke

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 09.04.2008 23:05
No veď mali ste prísť, povedať, dohodli by sme sa, vybavil by som vám tú diaľnicu.
Neprišli ste, predbehli vás z Hviezdoslavovej, tak som zastavil diaľnicu na 10 rokov.

A do vytúženého cieľa mi nekafrite. Ako k tomu prídeme, že nemôžeme pretlačiť nákupný košík až pred dvere. Hotový stredovek.

(Najviac sa mi ľúbi, že každý má hotový názor, a projekt nevidel.)
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 00:33

Pán Smatana! Dajte zopár námetov, čo by tam mohlo stáť okrem veľkého nákupného strediska. Nie všetci sme scestovaní po svete a Slovensku, nie každý vie, čo je to občianska spoločnosť, nie všetci si vieme predstaviť za slobodou aj niečo iné, ako anonymné kvákanie na internete a možnosť slobodne nakupovať... Komunisti tu zdevastovali nielen ekonomiku, ale najmä slobodné myslenie. Ja súdruhov nemusím, cítim, že ak prší, prechádzka v nedeľu poobede po Tescu, alebo Hypernove nie je nejako vysokointelektuálna činnosť, ale potrebujeme námety, aby sme si zvykli na to, že o sebe môžeme rozhodovať sami, že páni poslanci už nie sú našimi pánmi, ale našimi vyslancami a zástupcami. Ak je zviera od narodenia držané v klietke, bojí sa slobody a vracia sa samo od seba do klietky, alebo môže mimo klietky zahynúť. Tak sa tu nehádajme o ničom, dajme gebule dohromady, nech na tom peknom pľaci nevyraste nové Lackovičove krematórium. Už máme zbastardené centrum mesta, ak má niekto lepší nápad, ako nákupné stredisko, pokojne to sem zaveste bez osobných invektív.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 10.04.2008 01:08
Nezavesil som sem informáciu o posudzovaní FAMILY CENTER kvôli tomu, že by som mal nejaké výhrady proti obchodnému centru. Jediný dôvod - aby občania o projekte vedeli včas. Kto má chuť a čas, môže projekt ovplyvniť v tých bodoch, ktoré sa týkajú verejnosti.
Falošná predstava, že sa naše združenie mieni búriť proti obchodom, vychádza z toho, že sme boli odporcami TESCA. Nie kvôli tomu, že je to hypermarket, ale kvôli tomu, že jeho umiestnenie znemožnilo urobiť tunelový variant diaľnice V7a. Dnes už vieme, že s tým súviseli aj peniaze na volebnú kampaň jednej strany, ale to je minulosť.

Vlastne jediné, čo ma na tom projekte FAMILY CENTER osobne zaujíma, je to, či nezasiahne do cesty pozdĺž Domanižanky. A skryto dúfam, že si niekto dá tú prácu, skočí na stavebný odbor, odfotí situačný plánik a pošle sem.

Čo v PB chýba viac, ako nový obchod? Napríklad komunitné centrum. Možnosť pre skupiny občanov, kde sa môžu stretnúť a poradiť a zabaviť, bez toho aby sa museli doprosovať niekde na úrade alebo v škole. Miesto, kde by mohol tanečný súbor alebo amatérske divadlo nacvičovať, a predviesť svoj program verejnosti, bez toho aby museli platiť neúnosné komerčné prenájmy. Takéto niečo však samozrejme nebude financovať súkromná firma, to dá rozum. Čiže s plánovaným obchodným centrom to nesúvisí. Hoci, raz sa dožijeme doby, kedy budú obchodníci lákať ľudí do svojich priestorov aj tým, že sa tam budú konať spoločenské akcie.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 09:51

Ja si viem na tom mieste predstaviť niečo podobné ako športcentrum v Púchove (posilovňa. spinning, badminton, squysh, stolný tenis, ale aj biliard, stolný fotbal a nealko bar). A prežila by som tam kľudne aj celý upršaný víkend.

Iva Posluchová
Iva Posluchová píše:
Čtvrtek 10.04.2008 07:00

Ako obyvateľa bytovky pri hlavnej križovatke by vás mohol zaujímať nový mestský územný plán a generel dopravy. Návrh generelu predpokladá, že raz (prognóza 2035), čiže dávno po dokončení diaľnice, bude Štefánikova ulica zaťažená 30 000 autami denne. Ide o mestskú osobnú automobilovú dopravu. Myslím si, že sa všetci v diskusii zhodneme, že "pokrok nezastavíš".

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 18:08
  1. 000 áut denne okolo bytovky a v zdraví sa dožiť 2035? To snáď ani nemôžeš myslieť vážne. Okolo roku 2021 ťa už ponesú za mesto v truhle. Nielen pokrok, ale ani rakovinu nezastavíš.
Iva Posluchová
Iva Posluchová píše:
Čtvrtek 10.04.2008 07:01

Ako obyvateľa bytovky pri hlavnej križovatke by vás mohol zaujímať nový mestský územný plán a generel dopravy. Návrh generelu predpokladá, že raz (prognóza 2035), čiže dávno po dokončení diaľnice, bude Štefánikova ulica zaťažená 30 000 autami denne. Ide o mestskú osobnú automobilovú dopravu. Myslím si, že sa všetci v diskusii zhodneme, že "pokrok nezastavíš".

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 09.04.2008 23:38

Ja som tiež proti všetkému. Vraj sa tomu hovorí oportunista... Najhorší stav začína, ak už budeš aj sám proti sebe...:-) (A vôbec sa nestotožňujem s týmto príspevkom, ktorý som napísal. Nesúhlasím s ním.)

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 10.04.2008 01:17
Oprav si to v slovníčku, oportunista znamená presný opak toho čo píšeš. Človek, ktorý prispôsobuje svoj názor tomu, kde získa viac výhod. Takých v PB mááááme... možno sa ich len snažím vyvažovať :-)

Mimochodom, z čoho si vydedukoval, že som proti tomu obchodnému centru? Pán je psychotronik?

P. S. Kverulant... chcel si napísať kverulant, nie oportunista...
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 10.04.2008 13:19

Ďakujem za poučenie o tom, kto je kverulant (podľa slovníka cudzích slov ten "kto bezdôvodne obťažuje podaniami súdy alebo úrady, nespokojenec"). Tiež nie si psychotronik, aby si vedel, čo som chcel napísať. Hm, nepoznáš náhodou niekoho, kto bezdôvodne obťažuje podaniami súdy alebo úrady?:-)

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 10.04.2008 16:32
Dobrá otázka! Hneď bežím napísať žiadosť o informácie na všetky úrady v SR, od koho dostávajú najviac bezdôvodných podaní!

(Ale vážne: rekordér je občan Matušík - nie ten poslanec z PB! - ktorý si na obťažovanie úradov vytvoril softvér.)
Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 09.04.2008 20:16

som rada, ze bude kde ist a slusne obchody nie cina - nech to vyjde

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 09.04.2008 20:18

konecne nieco slusne pre ludi

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 11.04.2008 23:36

Súhlasím s obsahom ropzhovoru primátora Puchova, ktorý hovoril, že doba v Púchove doniesla to - že po nastavaní kvalitných obchodv - kedysi vychýrená Púchovská buzra zanikla. Možno sa dožijeme toho, že skrachuje Čínan v krematoriu a potom si tam bude môcť konešník s ľubošom leštiť bambusy v pramom prenose ich TV !!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 12.04.2008 15:45

FAMILY CENTRUM - v prostredí kde sa postavy, asi architektura bude vyhovovat, lepsie je zamysliet sa nad riesenim centra - kedy sa dokonci Investorom drzim palce

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 13.04.2008 09:47

občan z 19 storočia - nik Ťa predsa do žiadných týchto stavieb a budov čo spomýnaš nasilu neťahá! Ale pre zbytok populácie je najvyhodnejšie aby takýchto stavieb bolo čo najviac - už len z pohľadu cien pre mńa ako zákazníka. Teda bodfaj by bolo takýcho veci ešte aspoń 5 !!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 15.04.2008 08:19

takže toto bude ozaj mesto pre skvely život? supermrkety ,centrá,veže....pekne obložené,vykachličkované...široké cesty a velké parkoviská? Ja vám to doprajem,ale nechcem...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 15.04.2008 18:23

tak sa odstahuj a nepicuj tolko, ked ti staci tesco a hypernova tak to ti staci dochadzat aj z lieskova

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 15.04.2008 20:32

Bolo tým myslené z Dol. Lieskova z býv. kaštieľa ? S predchsadzajúcim autorom súhlasím - veľmi ma to pobavilo !!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 15.04.2008 20:46

s takymi zabednencami sa inak ani neda. ked im staci kurin a 5 slepok, tak tu naozaj nemaju co robit.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 16.04.2008 09:44

byval som niekolko rokov vo švajčiarsku v tichom mestečku vačšiom od pov.bystrice,chcel by som aby aj naše mesto bolo také...nejeden sused tam choval sliepky lebo čerstvé vajcia sú čerstvé....Tebe môžem doporučiť na presťahovanie paríž-aj tam som bol nejaký ten deň,Philadelphiu...Všetko maju v rukach ludia ktorých si volíme a ak zistíme že sme zle zvolili alebo ich moc opantala,zasa je to na nás im dať vedieť že tak nechceme a chceme inak.ale musime vediet čo chceme.Ja chcem čerstvé vajcia-nesú ti tie tvoje inteligent ???-kupim.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 16.04.2008 17:09

Tie vajcia si pýtaj od svojej starej - to m usí byť perfektná sliepka keď žije s takým švihákom - / ale skôr pedpokladám, že si starý mládenec a teplý /.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 20.04.2008 11:44

Načo si sa sem drbal podľa Teba do betonovej džungle ? Prečo si neostal v malebnom mestečnu vo Švajčiarsku a neužival si tem ten blahobyt daľej aj so sliepkami v kuríne ???

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 29.04.2008 08:15

vraj ked tadialto prechadzal winetou s oldčetrhendom nazvali to tu údolie tupích hláv-neveril som tomu ,tak som sa chcel presvedčiť,spoznať tunajších ludí.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 29.04.2008 20:36

ale si perfektne medzi nich " zapasoval " !!!

Patrik Plšek
Patrik Plšek píše:
Středa 30.04.2008 11:51

Ako sa tak divam na tie planiky a ten obrazok buduceho nakupneho centra, nemozem to nazvat obchodnym centrom , ved kuknite sa 4 obchody?? to sa da nazvat ako nakupne centrum ?? :D :D :Dkeby to malo aspon 2 podlazia.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 30.04.2008 12:12
Priestor, ktorý obsahuje aspoň dve firmy, sa nazve CENTRUM, a každý výrobok, ktorý má aspoň dva diely, sa nazve SYSTÉM. A každý, kto niečo riadi (hoci len služobné auto, alebo dve predavačky), je MANAGER. Tak kážu zásady reklamy a marketingu.
Patrik Plšek
Patrik Plšek píše:
Středa 30.04.2008 21:50

Moze mi niekto napisat , kedy problizne ma byt stavba uskutocnena??? Inak a co so spominanym nakupnym centrom pri hoteli Manin??dakujem

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 04.05.2008 17:43

ešte mestskí súdruhovia nemajú presne domyslené ako to urobiť, aby na tom čo najviac zarobili, aby to pre verejniosť moc nekričalo. V poslednej dobe bolo už tých afér dosť - treba počkať až sa ukľudní trocha verejna mienka !!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 13.05.2008 15:50

Nechapem prečo tu musí byť ďalšia hlúposť ako family center. A ešte večšia hlúposť je tráviť víkendy v obchodoch. Mesto by malo konečne vybudovať niečo pre šport. teraz konkrétne myslím SKATEPARK. nevynesie to mestu peniaze, teda skôr niekomu do vlastneho vrecka ale tu by mohla mladez skor travit tie vikendy ako v obchodaku. je to hanba mesta ze tu nic take neni. v inych statoch je to v kazdej dedine. a ked vidim niektore prispevky tak pochybujem ze tu zije viac než 50% inteligentnych ludi... narazam napriklad na toho kto pisal o tej akropole:D ako fakt sranda:D

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 13.05.2008 22:00

Celkom som ostal zaskočený informáciami v tejto relácii. Mne ako občanovi PB sa zdalo, že rozprávajú o inom meste nie o PB. Ako keby som tu ani nebýval. A Packa nakoniec potvrdil, že tu vlastne vládla mafia. No bez komentára je toto. A čerešnička na torte bola, že to celé vyšetroval Michalec- terajší púchovký primátor. A že prečo nám hovoria Mogoňi.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 25.05.2008 20:18

A za čo by asi sa Michale stal primator Púchova ? Vedeľ toho veľa o " elite " a tak aby bol ticho - zobrali ho medzi seba !!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 24.06.2008 23:37

Veľmi zaujímavá diskusia, aj keď reagujem asi trochu oneskorene... Nemam nič proti nákupným centrám, veď aj v minulosti boli trhoviská a jarmoky centrami spoločenského a kultúrneho diania, ale stavať niečo podobné na takomto mieste??? Tento priestor by sa podľa mňa dal využiť omnoho lepšie, viem si tu predstaviť nejakú galériu, prípadne moderný multikultúrny priestor ktorý v Pb mimoriadne chýba. V samotnom meste nie je tu absolutne nič (galéria, múzeum, divadlo, amfík...), keď sem príde nejaký hosť, alebo turista, kam sa má ísť pozrieť??? Kompetentný by si to mali uvedomiť a niečo s tým robiť. Pomerne často navštevujem Pezinok, vcelku malebné mestečko. Pezinok je o polovicu menší ako Pb, ale je neporovnateľne popredu, koná sa tam množstvo výstav, je tam scéna, kde chodia hosťovať aj iné divadlá, koná sa tam množstvo koncertov a hudobných festivalov a to nerátam akcie ako vinobranie, dni mesta, jarmoky, keramické trhy....a u nás?!

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 25.06.2008 21:25
Aj na mňa pôsobí Pezinok ako veľmi príjemné a živé mestečko. Nemyslím si, že by zaostávanie Považskej Bystrice v tomto ohľade bolo "vinou" vedenia mesta - skôr ide najmä o to, že v Pezinku žije pôvodná komunita občanov - obyvateľov mesta. Považská Bystrica stále nesie dedičstvo akejsi rozšírenej fabrickej kolónie, medzi ľuďmi zriedka nájdete prejav pozitívneho vzťahu k tomuto mestu.
Pamätám si výrok jednej Pezinčanky, dôchodkyne, v TV.SME: "My toto mesto milujeme!" Aj preto Pezinčania kladú taký hromadný a dlhotrvajúci odpor proti projektu skládky v blízkosti centra mesta. Keby boli bystričania v tomto podobní pezinčanom, diaľnica by len tak ľahko neprešla. V Pezinku odpor voči skládke spája množstvo občianských organizácií, spolkov, ale aj predstaviteľov mesta.
Tu som o tom napísal dosť podrobný materiál:
http://jurajsmatana.blog.sme.sk/c/134116/Cmorik-to-pochopil-Pochopi-aj-Fico-Fotoreportaz.html

Mimochodom, práve dnes som sa dopočul, že NDS požiadala o zmenu projektu diaľnice cez mesto. Chce z projektu estakády odstrániť všetky nadštandardné prvky - odľahčené pylóny, "lanový most". V mene ekonomických úspor a urýchlenia výstavby, samozrejme. Ďalší sľub praská ako bublina...) Už to vidím, ako tí bystričania, ktorí hovorili "nech to ide hocikadiaľ, len nech to ide rýchlo", rozšíria repertoár: "nech to ide hocijako, len nech to už ide...". Takto dopadne každý, kto rokuje s vydieračmi.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 27.06.2008 07:14

Chore hranate betonove mesto s dialnicou nad hlavami, ale hlavne je, ze tu bude dostatok novych nakupnych centier, kde deti najdu posledny raj na zemi (idiotska teoria) a ich rodicia sa mozu medzitym venovat nakupovaniu zbytocnosti alebo vysedavat v restauracii. Ale kto chce kam, pomozme mu tam.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 27.06.2008 15:03

Máš rád Pezinok, ja radšej pezinské víno... Ale trocha vážnejšie, ked opisuješ Pezinok tak som za, aj my podme spraviť skládku odpadu ( smetisko ) v centre mesta alebo tak cca 400 m od stredu mesta ako to sa deje v PEZINKU, ved čo sme horší ??? Mne to tak vychádza za Hypernovu - miesto budúceho "námestia republiky", aby sme ho pekne videli ale aj citili všetci ... Ale stačí ísť do Púchova a tam je vidno ako kvitne výstavba... a o protestoch som zatiaľ nič nepočul...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 27.06.2008 09:26

Ja netvrdím, že všetko musí organizovať mesto, aj v spomínanom Pezinku poznám ľudí, ktorý sami organizujú fastivaly sami,aj s podporou mesta. Ide ale o to, že v Bystrici nie je ani vhodný moderný priestor a to by už malo riešiť mesto. Snáď raz dospejeme do štádia keď sa bude investovať aj do nenávratných, avšak pre rozvoj človeka mimoriadne potrebných vecí.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 27.06.2008 15:04

Máš rád Pezinok, ja radšej pezinské víno... Ale trocha vážnejšie, ked opisuješ Pezinok tak som za, aj my podme spraviť skládku odpadu ( smetisko ) v centre mesta alebo tak cca 400 m od stredu mesta ako to sa deje v PEZINKU, ved čo sme horší ??? Mne to tak vychádza za Hypernovu - miesto budúceho "námestia republiky", aby sme ho pekne videli ale aj citili všetci ... Ale stačí ísť do Púchova a tam je vidno ako kvitne výstavba... a o protestoch som zatiaľ nič nepočul... Hgo Fogo

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 29.06.2008 20:26

Asi nemáš dostatočne veľký prehlad a nečítal si pozorne môj príspevok. "aj my podme spraviť skládku odpadu" -nechápem ako môžeš takúto hlúposť napísať!!!- PEZINčANIA SI "NEšLI SPRAVIť SKLáDKU ZA MESTOM" A ANI NEPOZNáM JEDINéHO KTORý JE ZA JEJ POSTAVENIE. Radšej si trošku o tom niečo prečítaj a potom tu mudruj!!! A po druhé, nie som proti výstavbe, ale na toto miesto by sa viac hodil nejaký kultúrny stránok a nie nákupné centrum, ktoré patrí viac na okraj mesta, čo je v zahraničí bežný prístup. No na Slovensku je treba hypermarket postaviť v strede mesta!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 30.06.2008 07:54

Poznáš slovo irónia, tak to je o tom môj príspevok, samozrejme že som zbehlý v tom čo sa na slovensku deje a viem že pezinčania boli aj pred úrad vlády v blave v boji proti skládke a ja som myslel skládku ironicky nie som predsa " debil " aby som bol za odpad v meste a samozrejme pezinčanom držím palce v boji s odpadovou lobby. Len sa mi nepáči že PB sú všetci proti všetkému, je tu chizofrenia že su niektorí jedinci sami proti sebe viď hlasovanie Standa Haviara na mestskej komisii a ináč hlasoval na VMČ ohladom pribinovej... Hogo Fogo

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 30.06.2008 23:06

no len aby, možno to smetisko chceš...... ešte raz opakujem, že nie som proti tomu family centru, avšak chýba mi v tomto meste kultúra!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 01.07.2008 08:24

Ak chceš kultúru tak choď do " kulturáku " ale nie v PB, lebo tam o kultúre nemajú ani páru, ked to vedú " odborníci " z odborov... a najväčší umelecký zážitok budeš mať z najkulturnejšieho WC v kulturáku ten zážitok aj vidíš ale najä ho môžeš precítiť ( nosom ) lebo ...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 01.07.2008 23:41

no ved tu vsetkym staci taka kultura ako nore mojs. ...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 21.06.2009 17:18

Bude sa stavať FC v Považskej Bystrici ???

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 21.06.2009 17:49

v mestských novinách je článok, že bude

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 22.06.2009 11:32

maximálne futbal club

Anonym píše:
Středa 22.09.2010 21:04
ako začať :D zachvilu nám otvárajú Family Center, kt. bude mať 6 obchodov..a to Kik -kt. je v hypernove.. deichmann..dráčik..takko..dm-drogeria..a mister.lady - asi naj obchod aký tam bude ;) myslím, že priestor mohli využiť lepšie..a ked tak, tak aspoň nestavať nakupne centrum kt. má len 6 obchodov... ale tak čo už.. nechcem porovnávať, ale nedá mi to.. asi mám velké nároky..ale pozrite na nedalekú žilinu:D to sa nedá ani porovnať..ale musím..:D zachvilu tam otvarajú aupark..alebo ešte lepší Mirage.. to je niečo.. nechápem prečo nemohli dorobiť aspoň to 1 poschodie naviac..ale tak čo no ;) zachvilu nám to otvárajú, tak som zvedavá :)

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359