Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / Zo železničnej stanice kvôli bezdomovcom odstránili lavičky. Ako funguje toto "opatrenie"?

Zo železničnej stanice kvôli bezdomovcom odstránili lavičky. Ako funguje toto "opatrenie"?

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Úterý 26.10.2010 23:16
Pred pár dňami boli z haly železničnej stanice Považská Bystrica odstránené lavičky. Údajne kvôli bezdomovcom, ktorí využívali vykúrenú halu ako svoje táborisko a obťažovali cestujúcich. Zastavil som sa dnes cestou zo školy presvedčiť sa na vlastný objektív, ako takéto čudné "opatrenie" funguje.

Ospravedlňte zníženú kvalitu fotografií, sú len dokumentačné.

zsr-bezdomovci-1.JPG

"Uvítací výbor" na schodoch.

zsr-bezdomovci-2.JPG

Pohľad do haly. Lavičky zmizli, ale najasertívnejší bezdomovci zostali. Hrejú sa pri radiátore. Čo bude nasledovať? Odmontujú železničiari aj ten radiátor?

zsr-bezdomovci-3.JPG

Na peróne lavičky zostali. Všimnite si matku s dieťaťom - nemá inú možnosť než sedieť vonku, pretože pred časom bola zavretá aj samostatná čakáreň, vedľa staničnej reštaurácie.

zsr-bezdomovci-4.JPG

Jeden zo stroskotancov života. Nikto z nás, ani ten nazdravší, najbohatší a našikovnejší, nemá stopercentnú záruku, že sa mu TOTO nemôže stať.

Dnes, 26. októbra 2010 o 17.00 bola vonkajšia teplota okolo 4 stupňov celzia a fúkal vietor.

Bude musieť nejaký bezdomovec zamrznúť, aby v našom meste vznikol útulok, alebo denný stacionár?

Anonym píše:
Středa 27.10.2010 00:02
Pre kultúrnejších útulok, pre nedisciplinovanejších vykurovaný vojenský stan:

http://www.webnoviny.sk/[…]/228701-clanok.html
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 00:25
Ako stvorený priestor pre výstavu napríklad straníckych preukazov všetkých bystričanov čo "niečo znamenajú". Krematorium,buzerák a teraz galéria-to nemajú ani vošvajčiarsku!
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 08:30
Tak toto je ozaj opatrenie hodne Zeleznic SR.Ja ako obcan ktory plati dane a nepacha trestnu cinnost ked pojdem niekam cestovat tak si mam pred cestou sadnut von na lavicku a mrznut? Toto je naozaj do neba volajuca debilina.Ak nechcem zmrznut vonku tak pre par darebakov mam pri cakani na vlak bud stat v hale ako posledny zobrak.Nie je nahodou uz rok 2010? V cene draheho listku na vlak by malo byt snad samozrejmostou aj primerane kulturne prostredie na stanici.Tak ako sme jednicka v mestach na slovensku v pocte kandidatov na primatora,tak budeme isto aj na prvom mieste ako jedine okresne mesto kde pred cestou budeme na stanici stat.A co starsi cestujuci,alebo telesne postihnuti??? Je to hanba!!! Jethro.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 10:06
Nie sme jedine mesto, napr. aj v Ziline to takto "poriesili" a teraz tam bezdomovci nespia na lavickach, ale rovno na zemi, im je to jedno, kde sa uvalia. V Bratislave tiez lavicky nemaju. Neviem, co robi zeleznicna a mestska policia, ze ich nedokazu odtial vyhodit a zabezpecit slusne prostredie pre slusnych ludi. Na letiskach su odstranene odpadkove kose, aby tam nemohli byt davane vybusniny, na Slovensku sa odstranuju zo stanic lavicky, aby od zlosti vybuchli cestujuci a bol pokoj. Niet zalobcu, niet sudcu, nestazujme sa a bude klud.Aspon pre zodpovednych.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 14:38
Nše zákony sú nastavené tak, že malých previnilcov trestajú a na darmožráčov a zlodejov nestačia.
Michal Bajzík
Michal Bajzík píše:
Středa 27.10.2010 15:24
Nechcem hajit nase zeleznice, ale uz som toho precestoval po Europe dost a videl som mnohe stanice: tak napriklad co sa Slovenska tyka podobny jav - odstranenie laviciek je u nas aj: vo Vrutkach - len pred par mesiacmi, V Ziline - myslim ze minuly rok, v Košiciach ich tiež nemajú, v Bratislave tiež bez, v Banskej Bystrici sú, ale tam to monitorujú dosť pravidelne železniční policajti, takže tam sa síce bezdomovci nachádzajú, avšak neobťažujú, aspoň zatiaľ sa mi nestalo, že by ma tam otravoval bezdomovec viac ako som mu povedal prvy krat nie, potom prisiel policajt a vyhodil ho. Čo sa týka ČR: Praha - nie su tam lavičky a ak hej tak len malý počet, ktorý som si nevšimol, Brno - sú ale je ich tam len zopár, Olomouc - tam majú vykurovanú čakáreň - avšak často sú tam aj bezdomovci tak je to tam cítiť, Hranice na Moravě - majú čakáreň - väčšinou bez problémov, Česká Třebová - nemajú čakáreň ale majú zopár lavičiek, na ktorých ale často otravujú pofidérne živly, ale stačí povedať, že máte len euro a dajú aspoň na čas pokoj, keďže tam si za euro nekúpite vôbec nič a na blízku nieje zmenáreň, Karlovy Vary - ked som tam bol, zrovna sa rekonstruovalo tak neviem povedat. Rakúsko: Viedeň - nenájdete na celej stanici Wien Sudbanhof ani jednu jedinu lavicku v celej velkej budove, ak hej, tak potom sa ospravedlnujem, ale mne sa to tam fakt nepodarilo, kedysi tam boli hned na vstupe od nastupist, kde chodili rychliky z BA, teraz tam vsak uz ale niesu. Taliansko - Roma Termini - tam tiez je len velmi malo laviciek, viac ludia cakaju vonku a sedia na obrubnikoch, pripadne v rychlich obcerstveniach, Nemecko - Berlin - Tam sa to policajtami len hemzi, cize ziadni bezdaci tam nehrozia a su tam vybudovane aj cakarnicky, ale cely komplex je pod presklenou strechou, cize sa tam da na kufor sadnut prakticky kdekolvek. Drazdany - tiez cele pod strechou, lavicky len na perone, ale tiez sa tam da miesto najst hoc kde, avsak bezdakov tam nenajdete, Švajčiarsko - Zurrich, cele pod strechou, bez jedinej jednej lavicky, avsak ludia sedia na kufroch, Luzern - detto, Čiže vo veľkej väčšine železničných staníc, ktoré som navštívil sa lavičky nenachádzajú, samozrejme, Považská sa nemôže porovnávať s Berlínskou či Viedenskou stanicou, avšak myslím, že problém bezdomovcov na našej stanici je tak problém mesta - ktoré fakt nič pre tých bezdomovcov nerieši, a rovnako tak aj poriadkom, ktorý by mala zabezpečiť polícia platená ŽSR, pretože ak by boli aspoň tak ochotní sa zapojiť do svojho výkonu práce ako to robí pani upratovačka, ktorá je tam aj za 3 policajtov, tak by tam kludne mohli okupovat jednu dve lavicky, samozrejme v triezvom stave - keby však došli s flaškou vína prípadne by bolo na nich jasne vidno, že su opití, tak by policajti mohli týchto ľudí buď nevpustiť, alebo keď už tak vyviesť zo stanice von. POdobne ako to robili v žiline, prípadne ako to robia v Banskej Bystrici
Anonym píše:
Středa 03.11.2010 17:30
Lenze v Ziline tiez zrusili vsetky lavicky.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 14:50
Situácia sa otočila a proti žsr aj mestu. Pamätám si totiž, že minulý rok bolo veľkolepým riešením počas najhoršej zimy, že bola stanica otvotrená práve kvôli bezdomovcom nonstop. Dal sa prst, zobrala sa celá ruka. Taký je dôsledok nesystémových riešení
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 14:59
Treba urobiť slušnú vykurovanú čakáreň a viesť ju tak, že kto chce do nej vojsť, bude fúkať do detekčného prístroja a ak nafúka, tak smola.
Možno ma vysmejete alebo mi vynadáte ako psovi, ale za úvahu to stojí.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 15:12
Ale potom treba zrusit zeleznicnu policiu,mestsku a aj statnu,naco ich zivime z nasich dani,ked aj tak nic nerobia.Co je toto za stat ked pre niekolko bezdakov a darebakov musi vacsina slusnych ludi trpiet.Niekto tu v inom prispevku pisal ze sa treba z Povazskej odstahovat,s cim som nesuhlasil,lebo to je podla mna utekanie pred problemom,ale ked vidim ako tu v meste vsetko zacina nah.vno fungovat,zacinam s tym panom suhlasit.Toto je mesto ozaj za vsetky drobne.Jethro.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 16:11
Keď si už vymenoval časť tých, ktorých živíš zo svojich daní, ešte doplním, že živíš aj tých "niekoľko bezďákov a darebákov" zo stanice, ktorí poberajú soc. dávky, ďalej vojakov, hasičov, úradníkov, vládu, poslancov, väzňov, cigáňov, dobrovoľne nezamestaných...mám pokračovať? Zaujímavé, že ťa s.e.r.ú len policajti. Keď teda navrhuješ aby ich zrušili (keď podľa teba nič nerobia) tak nech je po tvojom. Počítam že ty budeš medzi prvými, ktorí budú chcieť aby sa vrátili späť. Neviem o tom že by lavičky na stanici zrušili práve policajti. Je to problém železníc a ich manažmentu, ktorý ide cestou ľahšieho odporu. A ak sa chceš odsťahovať, nech sa páči ak si myslíš že inde je to lepšie. Kritizovať dokáže hocikto. Daj riešenie.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 17:13
železnice neriešia bezdomovcov, nemajú na to dôvod. Bezdomovci sú občania mesta. A jedine mesto môže pomôcť.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 27.10.2010 17:32
Odhady hovoria, že len cca 60% bezdomovcov má trvalý pobyt v meste, kde sa vyskytujú.
Nehovoriac o ľuďoch, ktorí nemajú doklady, prípadne majú ešte aj mentálne postihnutie, tam sa to ani nedá zistiť.

Na tento problém nie je jedno riešenie. Funguje len systém navzájom prepojených riešení. Keď funguje len jeden typ útulku, tak "zachytí" len časť spektra bezdomovcov. Keď fungujú len policajti, tak len vytlačia problém z jedného miesta na druhý. Riešením je len viac "levelov" tej záchrannej siete, od zabezpečenia potrieb na úrovni primitívneho prežitia (aby nezamrzol, aby nezomrel od hladu, aby ho niekto nebil), až po zariadenia, ktoré zdatnejším bezdomovcom umožňujú návrat do normálneho sveta. To presahuje kapacity jedného mesta, nebudeme predsa útulkom pre celé Slovensko.

Chýbajú nám otcovia Srholcovia, ktorí pomoci týmto ľuďom zasvätia život. Hoci, skúsenosť hovorí, že percento ľudí ktorí potrebujú pomoc, sa približne rovná percentu ľudí, pre ktorých je pomoc zmyslom života. Len potrebujú podmienky, aby mohli pomáhať. Je mi do plaču keď vidím ako sa plytvá peniazmi na všelijaké "ohňostroje", a na takúto základnú vec sa nedostáva.

Úroveň národa sa nemeria podľa čistoty záchoda, alebo podľa úspechu futbalistov, ale najmä podľa toho, ako sa dokáže postarať o tých, čo sami nevládzu.
singular plural
singular plural píše:
Středa 27.10.2010 17:33
1. V prvom rade by mesto malo priznať, že problém existuje
2. Potom urobiť monitoring (ale nie dvojročný) – napr. mesačný, aby sa vedelo koľko bezdomovcov je, ktorí nie sú trvalým pobytom v PB, poslať ich do vlastnej obce a od našich zistiť za čo sú ochotní pohnúť prstom
3. Potom by sa mal vymyslieť motivačný prvok, na ktorom by sa dalo stavať. Mohlo by tým byť teplé jedlo, nocľah, hygiena, atď.
4. Zriadiť denný stacionár, prípadne pár unimobuniek na vykurovaný nocľah.
5. Pri porušení VZN a priestupkoch ich riešiť v správnom konaní a dať im trest prácou.
6. Požiadať mimovládnu organizáciu o rady a príp. personálne zaškolenie
7. Na prácu v stacionári využiť okrem odborníkov nezamestnaných na aktivačný príspevok...
8. Denne sa zo školských jedální stredných a základných škôl vylievajú litre a kilá stravy, ktoré sa nevydali, takže cez týždeň by ani varenie veľa nestálo
9. No a na terénnu prácu vyškoliť z každej pracovnej skupiny mestskej polície jedného príslušníka.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 17:37
Ak ak sa má PB starať o bezdomovcov z inej obce, nech tá obec platí, alebo nech si ho berie
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 27.10.2010 17:47
To znie zaujímavo. Ale:
- "Brať" si ho nemôže, kým človek nebol zbavený svojprávnosti. To za prvej republiky a za slovenského štátu existoval tzv. "nútený postrk" - tulákov naložili do vagóna, či sa im to páčilo alebo nie... dnes to už našťastie nie je možné.
- Sú obce, ktoré by jednoducho neplatili. Nejaké Letanovce, alebo obce na juhu, kde je 30% nezamestnanosť... ale určite by sa ten princíp mal nejako zapracovať.

Starostom to však radšej nespomínajte. Lebo v tejto krajine sa 90% problémov rieši tým, že sa hodí na krk obciam a mestám, bez peňazí samozrejme.

Nič iné nám nezostáva, len sa začať zaujímať o rozpočet mesta a kraja, v ktorom žijem, a o rozpočet štátu. A pýtať sa a otravovať: na "národné tenisové centrum" máme, ale pomoc bedárom je nad naše sily? Na čo je štát, na sociálnu pomoc, alebo na podporu vrcholového športu?
Inak k zlepšeniu nedôjde.
singular plural
singular plural píše:
Středa 27.10.2010 18:39
No moment - mňa zaujíma moja obec, teda PB. Nezaujíma ma ako sa s problémom popasuje iná samospráva. To čo iná samospráva ušetrí na bezdomovcovi, zaplatí naše mesto, takže by sme v prvom rade mali riešiť naše problémy. Grantov pre ľudí ohrozených vyčlenením je veľa a neviem o tom, že by v ktorejkoľvek obci naokolo sa tým niekto zaoberal. Takže nesúhlasím s tým, že si s tým starosta nevie dať rady, ale ani ho to nezaujíma. A preto ten môj radikálny "tón". Osobne razím názor, že musia existovať jasné pravidlá, jasné odmeny a tresty, samozrejme nastavené tak, aby boli pravidlá zvládnuteľné. V jednom príspevku som písal o statusoch. Keby malo mesto vytvorenú evidenciu a statusy skupín, ktoré potrebujú pomoc, tak by mohla byť pomoc adresnejšia. Znamená to, že ak by mal občan mesta status napr. bezdomovec, dodržiaval by pravidlá vyplývajúce zo statusu a náležite by mal z toho samozrejme výhody. Keby bol napríklad s pôsobnosťou mesta stanovený status "aktívny nezamestnaný", ktorý by odpracoval určitý počet hodín v prospech mesta, taktiež by mohol mať určité výhody, napr. lacnejšie stravenky pre dieťa v škole. Výhodou tohto "nálepkovania" (aj keď nálepkovanie nie je moc dobré) by bola adresná pomoc bez zneužívania tými, ktorým to neprináleží. Pretože práve paušálne výhody a nevýhody robia systém neudržateľným.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 22:05
Píšeš že "razíš názor" ,si za jasné odmeny a tresty a pod.Ja čo som viackrát prespával na stanici si myslím že si chudák čo asi skončí v starobinci opustený deťmi a celý majetok odkáže mačke. p.s.Varovanie-na link čo dal Smatana neklikaj.
Anonym píše:
Čtvrtek 28.10.2010 07:24
A ty "razíš" aký názor ? Totiž systém cukru a biča je pomerne osvedčený a s dodatkom zvládnuteľných pravidiel neviem prísť na tom, čo je na ňom chudácke.
Anonym píše:
Čtvrtek 28.10.2010 14:36
Zrejmä tem systém používali tvoji rodičia,tak ty si ten dôkaz čo je na ňom ako píšeš chudácke.Určite získaš toto poznanie keď raz budeš v úzkych.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 17:41
Pán Smatana, pekne idealisticky píšete, ale ja to vidím takto: Ak mám niekomu pomôcť, tak sám určím podmienky a pravidlá pomoci. Pravidlá a podmienky by mala určiť spoločnosť. Kto pravidlá prijme a dodržiava, tomu treba pomôcť, kto chce žiť podľa svojich vlastných pravidiel, nech si pomáha sám. Ale nie na úkor iných. To isté by malo platiť pre všetky neprispôsobivé menšiny. Takže žiadne také "dajte nám peniaze a nestarajte sa, na čo ich použijeme".
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 27.10.2010 17:59
Ale veď to považujem za samozrejmé. Myslel som si, že každý pozná indickú rozprávku o kráľovi, ktorý chcel odstrániť žobrákov, tak im vybudoval mesto s jedlom zdarma... a počet žobrákov sa znásobil a boli čoraz rozťahovačnejší. Alebo africké príslovie "pomôž desiatim žobrákom, - a staneš sa jedenástym."

Pravidlá pomoci nech určuje ten, kto pomáha. Nie je to len štát, našťastie.
Poznám aj ľudí, ktorí si vybrali svojho človeka, ktorému pomáhajú, vyťahujú ho z prostredia do ktorého sa zabára... To považujem za najvyššiu formu pomoci. Hodiť euro do pohárika je ľahké, ak ho máte. Pomôcť mladému Rómovi vybaviť si stratené doklady je ťažšie.

Ale už teoretizujeme. Ako je to s tým útulkom Hviezdička v Slatinách, ktorým sa mesto pred pár rokmi chválilo v Považskobystrických novinkách? Funguje to ešte?
singular plural
singular plural píše:
Středa 27.10.2010 18:50
Hviezdička (občianske združenie v rokoch 2001 - 2006 (neviem kedy zhasli) zasvietila pre týrané ženy v PB. Z týraných žien sa vykľuli neschpné živiteľky, ktoré hrali na tri strany a keď ich dobehla minulosť, potrebovali sa ukryť... Prevádzkovateľka si myslela, že spasí svet, ale robila veci od srdca a neodborne, bez bločkov a faktúr, potom nezískali akreditáciu z kraja a potom to šlo dolu vodou. Pár trestných oznámení a skončili.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 17:33
Bezdomovci sú občania toho mesta, v ktorom sú prihlásení na trvalý pobyt. Alebo sa mýlim?
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 27.10.2010 17:52
Z časti. Napríklad veľké mestá priťahujú bezdomovcov z iných miest. A časť bezdomovcov je nezaraditeľná - neartikulovane mrmlajúci človek bez dokladov, u ktorého nie je jasné, či je vôbec zo Slovenska...
Anonym píše:
Čtvrtek 28.10.2010 11:17
Asi si to nepochopil,bolo to pisane ironicky.Je jasne ze to zrusili ZSR a nie policia,ale tu predsa ide o to,ze rusit to nemuseli keby si zeleznicna policia robila svoju pracu.Predsa je proti zdravemu rozumu aby vacsina slusnych cestujucich musela trpiet-cize stat do prichodu vlaku koli par ozratym darebakom.Riesenie je jednoduche-nech si zeleznicna policia vykonava svoju pracu tak ako ma.Ale ked tam za cely den nevidis ani jedneho lebo su niekde zasiti potom neviem ako im mozu vyplacat mzdu za nic nerobenie.Ved predsa maju ti policajti nejaku pracovnu napln a podla toho ako to vyzera je jasne ze si ju neplnia.To mas ako s cestarmi-o par dni budu mat uz zimne sluzby a budu sediet a cakat az napadne sneh,ale ked padne tak naraz nic nestihaju.A kamienky z tohtorocneho posypu mozno z marca su este stale na cestach.Vyborne to pise pan Smatana,ze to zalezi na nas obcanoch aby sme my obcania vyzadovali to na co mame pravo podla litery zakona.Preco sa ma slusna obcianska verejnost prisposobobat niekolkym neprisposobivym lajdakom a nech si len kazdy plni svoje povinnosti za co je plateny.A tam patri aj zeleznicna policia,statna policia,hasici,murari,cestari a vsetky profesie.Keby napr.hasici tiez niekde postavali za rohom a fajcili a vedla by horelo,tak by sa ti to nepacilo.A ako uviedol ten pan,zel.policajti boli zasiti za rohom a pritom na stanici bol cirkus a riesila to upratovacka.Vdaka za jej odvahu,ked rika zakona na to kasle. Jethro.
Anonym píše:
Středa 10.11.2010 17:38
Skôr ako detekčnú trubičku je treba pri vstupe do vykúrenej a kultúrne zariadenej čakárne pre cestujúcich skontrolovať platný cestovný lístok....
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 27.10.2010 18:05
Prečítajte si o zariadení Resoty, ktoré okolo seba stvoril páter Srholec.
Radšej chvíľu čítať, ako zbytočne písať :-)

http://bratislava.sme.sk/[…]/u-srholca-varia-sto-obedov-denne.html

Viem aj o ľuďoch z Považskej Bystrici, ktorí zasvätili život takejto práci.
Anonym píše:
Středa 27.10.2010 19:24

Bezdomovcov budeme riešiť my? Tak s iným nadpisom. Odstránenie lavičiek je neuveriteľná drzosť, neschopnosť. To si čo kto dovoľuje? Pre 10 problémových trpia stovky. No nenormálny hnus, čo už robia naše úrady. Tu sa stráca normálnosť a podporuje všetko ostatné. Vyberať si najjednoduchšie riešenia. A zapnúť mozog a riešiť, to sa už nenosí? Nie, lebo nie je zodpovednosť a netrestá sa. Nemá kto.
Jaroslav Semančík
Jaroslav Semančík píše:
Čtvrtek 28.10.2010 02:36
Pred pár mesiacmi tu bola diskusia k nemocničnému parku a niekto navrhoval, že ho treba zrušiť, lebo sa tam schádza opitá mládež a feťáci. Kvôli tomu zrušíme park všetkým. Tomu sa hovorí "vyliať s vaničkou aj dieťa".

Teraz s údivom zisťujem, že takéto absurdné "riešenia" sa v Považskej Bystrici začínajú tešiť obľube nie len v "ja by som..." diskusii, ale aj u tých, čo skutočne rozhodujú. Policajtom sa osvedčilo zrušenie priechodov pre chodcov - odvtedy na priechode nikto nezomrel - a preto ich už neobnovia. Mestské zastupiteľstvo kvôli údajnému neporiadku odpredalo chodník k Domanižanke, ktorý nemá náhradu. Vznikol tak 900-metrov dlhý nepreniknuteľný blok domov. Tak už tam ľudia chodiť nebudú, no čo. Alebo to obídu, je tam toho. Železnice vezmú zo stanice lavičky, aby na nich neležali bezdomovci. Čo na tom, že 99% návštevníkov stanice sú slušní platiaci zákazníci? Nechcel som tomu veriť, kým som nevidel tie fotky. Rozmýšľajú tí ľudia vôbec?

Čo bude ďalšou obeťou ťaženia proti obávanému tvorovi na B, ktorý je tomu na vine? Ostatné lavičky v meste? Autobusové zastávky? Úplné uzavretie budovy stanice? Až bude Považská Bystrica mestom, kde už nechcú žiť ani bezdomovci?

Konkrétne s lavičkami na stanici sa mi zdá rozhodne lepší pôvodný stav, keď tam lavičky sú a na niektorých z nich spia ľudia, ktorí nemajú kde, než potrestať všetkých a nechať tam len holú podlahu.
Anonym píše:
Čtvrtek 28.10.2010 05:46
vystihol si situáciu,taký je aj môj názor.ide o neľudské a hlúpe riešenie ronakého autora.mesto musí žiadať či vykonať nápravu.hádam po voľbách...
Anonym píše:
Čtvrtek 28.10.2010 08:21
V praxi vidíme, že ani umiestnenie lavičiek von "do zimy" nebráni asociálom aby na nich "vyspávali".
Z pohľadu železníc je to ale jednoduchšie riešenie, ako investícia do stoličiek v "antivandal" úprave, ukotvených do zeme s odstupmi, tak aby sa na nich nedalo ležať, ale iba sedieť. Áno je pravda že by aj na takýchto stoličkách "vysedávali" bezdomovci, ale bolo by to rozhodne o inom, ako keď lavičku pre 3 ľudí obsadí 1 ležiaci bezdomovec...
Jadrom problému však zostáva fakt, že tému bezdomovcov mesto "systémovo" nerieši už 20 rokov - aktívna neúčasť poslancov MZ na verejnej diskusii o "komunitnom pláne sociálnych služieb" dala jasne občanom najavo, že poslancov nejakí otravní bezdomovci netrápia.
Podobne alibistický je aj postoj železničnej, alebo mestskej polície. Argumentujú, že bezdomovci aj tak nemajú na pokutu a riešiť ich "dohovorom" nemá význam, lebo len čo policajti vytiahnu päty z čakárne sú tam zase.
Slušný občan - daňový poplatník očakáva, že policajt si "dohovor" nechá pre prípady kedy to má význam (študenti dobiehajúci na vlak...) a v prípade bezdomovcov použije niektorý z "donucovacích" prostriedkov, tak ako o nich hovorí zákon o obecnej, či železničnej polícii...
Alebo ako hovorievali naši predkovia - "Kto chce psa biť, palicu si nájde."
Veď ak sa nedá uplatniť pokuta a "dohovor" situáciu nerieši, zostávajú 2 možnosti:
1/ Použiť donucovacie prostriedky...
2/ Hrať sa na mŕtveho chrobáka a zatvárať oči...
V našom meste sa v poslednej dobe nenormálne rozmohol prístup ako z toho vtipu:
"Prečo pred záhorákom každý plot spadne? - Lebo múdrejší ustúpi!"
Takýmto prístupom sa však vinou neschopnosti "kompetentných" zo slušnej väčšiny občanov donútenej stále niekam ustupovať, stávajú rukojemníci malej hŕstky "neprispôsobivých".
Zodpovednosť však padá na hlavy nás všetkých. Ak som ľahostajný k veciam verejným, tak ma následky mojej ľahostajnosti dobehnú pri najbližšej príležitosti. Začína sa to vlastným "uvedomením" - ak pravidelne ignorujem napr. komunálne voľby, nemôžem sa potom čudovať, že "moje" mesto vyzerá tak ako vyzerá...
Áno, riešenie problému bezdomovcov je "beh na dlhú trať", ale prečo máme všetci pocit, že naše mesto zostalo 20 rokov "stáť" na štartovacej čiare?
Roman Bátora.
Anonym píše:
Čtvrtek 28.10.2010 09:48
Myslím, že dokiaľ sa niečo systémové nezavedie, úplne by stačilo, keby lavičky vrátili spiatky, a teraz sú dve možnosti: Buď vezmú polovicu platu žel. policajtom, a pridajú ho upratovačke, ktorá to tam dokáže riadiť, ale ako sama vraví, nikto ju za to neplatí, alebo jednoducho prinútiť týchto policajtov, aby si robili robotu poriadne. Napr v Banskej Bystrici, ako som už spomínal sú nechané lavičky, a tiež sa tam vyskytujú aj bezdomovci, avšak policajti to tam brázdia doslova každých pár minút, a bezdomovci sa naučili, že ak tam chcú byť, nesmú ľudí otravovať a ani tam vylihovať. Len tak normálne sedia, sem ta sa spýtajú na peniaze, ale po odmietnutí idú ďalej. Samozrejme viem, že v BB majú policajti centrálu a je ich tam viac, u nás už niesu na stálo, ale aspoň vtedy keď v považskej sú by bolo fajn, keby ich služby aspoň padli na úžitok. michal
Anonym píše:
Čtvrtek 28.10.2010 11:24
Michal,presne si to vystihol,plne s tebou suhlasim.Bohuzial nasi pohlavari o riesenie nemaju zaujem,im ide iba o vlastne dobro a "bohuzial" oni vlakom necestuju.Jethro.
Anonym píše:
Čtvrtek 28.10.2010 11:22
Pan Roman Batora,napisal ste to velmi presne,plne s Vami suhlasim.Jethro.
Anonym píše:
Čtvrtek 28.10.2010 22:40
Áno -kde je cestujúci? Dochádzam do P.B. za prácou a niekedy robím aj cez víkendy.Doteraz ma hnevala iba mestská dopravná spoločnosť, pretože cez víkendy chodí MHD vo veľmi dlhých časových intervaloch. Po príchode vlaku bolo treba čakať na MHD 50 minút. Tak som si nosila časopisy a knihy, sadla som si na lavičku a tých 50 minút som si čítala. No a teraz tie lavičky zmizli... Neuveriteľné riešenie, pretože tak ako to tu už niekto napísal v spolupráci s mestskou políciou to mala železničná polícia zvládnuť.
Anonym píše:
Čtvrtek 28.10.2010 15:18
Máte pravdu, len kde brať silu, keď nemáme moc :-). Keď "MESTO" vydá povolenie napr. na hlučnú prevádzku hotela v strede obytných domov bez obmedzenia času, keď "MESTO" nezaujíma, aký zásah tým spôsobí do súkromia množstvu občanov v okolí, keď "MESTO" nepochopí, že aj títo ľudia potrebujú v sobotu v noci spať,keď aj mestská polícia sa "diví", prečo "MESTO" vydalo takéto povolenie, keď "MESTO" predá svoj majetok, aby sa dalo pri ňom aj parkovať, keď "MESTO" ani nezaujíma, odkiaľ bude naň prístupová cesta, či tam bude plot, hluk, emisie, aký ostane chodník pre peších.... Ale to "MESTO"! Mesto, je veľký pán. Má meno, priezvisko, bydlisko? Držím palce všetkým, ktorí sa nebudú báť robiť to, po čom všetcia voláme. Poriadok. Všade a vo všetkom.
Anonym píše:
Pátek 29.10.2010 08:57
to uz iba usetrit nejake eura a kupit auto, aby clovek nemusel cestovat v takych nedostojnych podmienkach

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359