Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / Zrušenie lekárne ANJA by pocítili najmä pacienti

Zrušenie lekárne ANJA by pocítili najmä pacienti

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Neděle 04.10.2009 14:24
[2009-09-28] Rozhovor s PharmDr. Annou Húdekovou o hroziacom výpadku v poskytovaní služieb Lekárne ANJA - najväčšej lekárne v okrese Považská Bystrica, a petičnej akcii na jej záchranu.
Zrušenie lekárne ANJA by pocítili najmä pacienti

Vstup do lekárne ANJA. Foto: OM4ADD

Nie je obvyklé, aby majitelia lekárne museli organizovať petičnú akciu na jej záchranu. Zvlášť, keď je to najväčšia lekáreň v okrese a funguje už 15 rokov. Čo vás k tomu priviedlo?

Súčasný riaditeľ považskobystrickej nemocnice Ing. Jaroslav Michálek odmietol podpísať predĺženie zmluvy na prenájom priestorov. Ak nedôjde k predĺženiu zmluvy, lekáreň ANJA prestane poskytovať svoje služby na prelome októbra a novembra 2009.

Prečo sa petíciou obraciate na Trenčiansky samosprávny kraj, a nie na vedenie nemocnice?

Riaditeľa považskobystrickej nemocnice Ing. Jaroslava Michálka sme žiadali o predĺženie nájomnej zmluvy opakovane. Súčasne sme ponúkali odpusteniu dlhu, ktorý voči nám nemocnica má. Dozvedeli sme sa len to, že vedenie nemocnice má s týmito priestormi iné zámery. Preto sa musíme obrátiť na jeho priameho nadriadeného, ktorým je v tomto prípade Trenčiansky samosprávny kraj. Veríme, že súčasný predseda samosprávneho kraja MUDr. Pavol Sedláček rozhodne tak, ako je najmä v záujme pacientov.

Čo by nasledovalo, ak by vám vedenie nemocnice nepredĺžilo nájomnú zmluvu?

Po skončení nájomnej zmluvy by sme museli priestory Lekárne ANJA vypratať, vrátane existujúcich rozvodov počítačovej siete, všetkého nábytku, výdajných boxov a laboratória na prípravu liekov. To znamená, že budúci nájomca priestorov by celé priestory musel nanovo zariadiť tak, aby spĺňali všetky normy Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv, Štátneho ústavu pre hygienu a ostatné predpisy upravujúce poskytovanie lekárenskej starostlivosti. Takýto proces rekonštrukcie a zariaďovania trvá minimálne 3 až 6 mesiacov a celkové náklady na kompletné navrhnutie, zariadenie a úpravu týchto priestorov a počiatočného naplnenia skladu najviac používanými liekmi by predstavovali čiastku od €330,000 do €750,000.

Nebol by to len organizačný problém majiteľov lekárne? Dotklo by sa to aj pacientov?

Pacientov by sa na prvom mieste dotkol dlhodobý výpadok a ochromenie poskytovania lekárenskej starostlivosti v okrese, najmä počas prichádzajúceho zimného obdobia a s tým súvisiacim vyšším počtom ochorení , najmä chrípkových. Samozrejme lekárenská starostlivosť bude naďalej poskytovaná ostatnými lekárňami v meste, ale tieto momentálne nie sú dimenzované na také množstvo ľudí ako práve Lekáreň ANJA, či už po priestorovej alebo personálnej stránke. Naša lekáreň so svojimi dvadsiatimi pracovníčkami zabezpečuje jednu tretinu až jednu polovicu pohotovostných služieb. Záťaž pohotovostných služieb, ktorá by vznikla po našej likvidácii, nie je možné len tak jednoducho preniesť na plecia ostatných lekární, v ktorých je často len jeden lekárnik/lekárnička.

Väčšina návštevníkov nemocnice s poliklinikou využíva služby vašej lekárne, nielen kvôli cenám, ale aj kvôli kratšiemu čakaniu a istote, že dostanú aj menej dostupné lieky.

Kvôli komfortu a väčšej spokojnosti pacientov boli v Lekárni ANJA dobudované dodatočné výdajné miesta, tak aby pacient čakal čo najmenej a čo najrýchlejšie dostal požadovaný liek. Po zatvorení Lekárne ANJA by sa všetci pacienti presunuli do ostatných lekární, ktoré, ako už bolo spomenuté, nie sú dimenzované na také množstvo ľudí, keďže majú menšie priestory a menej lekárnikov. To by malo za následok, že ľudia by museli čakať vo veľmi dlhých radoch hoci aj 30-45 minút. Z finančného hľadiska, Lekáreň ANJA patrí k najlacnejším v celom okrese, nielen v meste.

Ak by sa vybudovala v jej priestoroch nová lekáreň, na ktorej zariadenie by bolo potrebných od €330,000 do €750,000, tak je logické, že túto čiastku zaplatia pacienti, keďže nový majiteľ bude chcieť späť svoje investície. Náklady na vybudovanie novej lekárne môže preniesť len do ceny liekov.

Takisto, Lekáreň ANJA ponúka najširší sortiment liekov v celom okrese Považská Bystrica a dovolím si povedať, že patrí medzi najlepšie na celom Slovensku.

Veľmi často k nám prichádzajú aj pacienti zo vzdialených miest, ako napríklad z Trnavy, Prievidze alebo Zvolena, keďže ako jediná alebo jedna z mála drží Lekáreň ANJA niektoré úzko špecializované a drahé lieky, ktoré normálne pacient len tak ľahko nezoženie.

V prípade nedostupnosti lieku skladom, Lekáreň ANJA je vo väčšine prípadov schopná zabezpečiť jeho dodávku do 6 hodín po dohode s pacientom, čiže robí maximum pre spokojnosť pacienta.

V našej lekárni pracuje dlhoročne zohratý tím magistier a farmaceutických laborantiek. O to viac sa nás dotýka, že nás chce vedenie nemocnice zrušiť bez toho, aby uviedlo jedinú výhradu voči našej práci.

Riaditeľ nemocnice s poliklinikou Ing. Jaroslav Michálek pred časom na mestskom zastupiteľstve uviedol, že nemocnica sa pred rokmi zbavila najlukratívnejších častí, napríklad lekárne. Nechce vám nemocnica predĺžiť zmluvu preto, aby mohla prevádzkovať lekáreň sama?

Určite nie. Zákon neumožňuje nemocniciam prevádzkovať služby verejných lekární. Nemocnice môžu len vydávať lieky na žiadanky pre lôžkové oddelenie. Verejné služby môžu vykonávať len súkromné lekárne. Ak pán riaditeľ plánuje v priestoroch súčasnej lekárne ANJA sprevádzkovať lekáreň, bude to s najväčšou pravdepodobnosťou opäť súkromná lekáreň.

Je všeobecne známe, že považskobystrická nemocnica s poliklinikou je vo vážnych finančných problémoch. Je zadĺžená a ohrozujú ju exekúcie. Prinieslo by nepredĺženie nájomnej zmluvy s Vašou lekárňou pre nemocnicu finančný prínos, alebo stratu?

Po nepredĺžení zmluvy by nám musela nemocnica vyplatiť čiastku €14,000. Je to zakotvené v nájomnej zmluve. Ide o finančné vykompenzovanie stavebných a rekonštrukčných úpravy na zlepšenie vzhľadu a hodnoty prenajatých priestorov, ktorých výška momentálne činí uvedenú čiastku. Ako majiteľka Lekárne ANJA som navrhla riaditeľstvu NsP, že tento dlh nemocnici odpustím, ak mi bude aj naďalej umožnené prevádzkovať lekáreň v týchto priestoroch. Bohužiaľ, tento návrh bol riaditeľom NsP zamietnutý, čo je v momentálne veľmi zlej finančnej situácii nemocnice len ťažko pochopiteľné rozhodnutie, aj vzhľadom na vládny zámer oddlženia nemocníc.

Podľa obchodného registra je súčasný riaditeľ považskobystrickej nemocnice, Ing. Jaroslav Michálek spolu s Dankou Lackovičovou, manželkou bývalého primátora, Mgr. Irenou Cingelovou, manželkou bývalého predsedu HZDS, a Ing. Jozefom Brosom (bývalý riaditeľ POVBYT) spoločníkom firmy TECHMAC, ktorá prevádzkuje susednú lekáreň Nový život. Lekáreň Nový život dostala od nemocnice  prenájom nemocničných priestorov na 33 rokov, kým vašu zmluvu nemocnica predlžuje vždy po piatich rokoch.

Tieto skutočnosti nechcem komentovať. Zriaďovateľom považskobystrickej nemocnice je trenčiansky samosprávny kraj. Petíciu sme spustili len pred niekoľkými dňami, a reakcia verejnosti nás veľmi príjemne prekvapila. Ľudia si berú aj viacero petičných hárkov, pre svojich známych, a vyplnené nám nosia do lekárne. Pribúdajú aj podpisy na internetovej stránke www.pb.otvorene.sk/kampane/lekaren. Verím, že vedenie samosprávneho kraja uprednostní verejný záujem pred úzko skupinovými záujmami.

Na tejto webovej stránke sa pred pár hodinami v diskusii objavila anonymná informácia, že VÚC Trenčín chce vyhlásiť na prenájom lekárenských priestorov verejnú súťaž.

O niečom takom počujem prvý raz. Príprava a realizácia súťaže môže trvať aj niekoľko mesiacov, a o čase potrebnom na rozbehnutie novej lekárne som už hovorila. Avšak lekáreň ANJA by sme v prípade nepredĺženia zmluvy mali vypratať už koncom októbra! Ak má skutočne samosprávny kraj takýto zámer, očakávala by som, že súťaž pripraví s dostatočným časovým predstihom, tak, aby nedošlo k výpadku služieb pacientom. 

 

 

Rozhovor viedol Juraj Smatana

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 28.09.2009 21:00
V dnešnom krátkom telefonickom rozhovore sa riaditeľ nemocnice Ing. Jaroslav Michálek vyjadril, že hlboko nesúhlasí s viacerými tvrdeniami PharmDr. Húdekovej. Jeho cieľom je v uvoľnených priestoroch sprevádzkovať lekáreň, ktorá by patrila nemocnici, a ziskom z tejto lekárne riešiť finančné problémy nemocnice.

Podrobnejšie zajtra.
Anonym píše:
Středa 30.09.2009 07:41
Arizátori Lackovič, Cingel a Michálek... Petícia pôjde na kraj arizátorovi Sedláčkovi. HZDS rulez. Ešte sa ukáže nakoľko sú tí prví s tými druhími ešte kamaráti.
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 22:53
Žiadni prví s druhými kamaráti. Sedloš je už kamarát so Smerákmi, teda aj snašimi mestskými.Že pán kandidát Karol Janáš? Šak ho vo voľbách podporujú. A Paľko Jurčík čo nekričí, čo sa neohradí? Veď v nemocnici robí na vysokom poste a je aj poslancom VUC!
Anonym píše:
Středa 30.09.2009 08:54
Juraj, závidím ti tvoju silu v boji..... Ja som znechutený zo všetkých týchto káuz, vydieraní, vzdaní sa mandátov bývalých kandidátov na primátora za pracovné miesta ( Martauz, Fábry ). Vyhrážanie sa Ba...a podobným, keď sa nechceli vzdať..predajov, nákupov, zmlúv .... atď. A, že perpetum mobile neexistuje. Nekonečné perpetum mobile týchto vecí znechucuje a odrádza ľudí zapájať sa do verejného života. Ale čo najviac znechucuje je to, že viac ako polovica ( ak nie viac ) týchto káuz a prešlapov nie je vôbec riešených a už nehovorím o tom nepostihnutých.
Ševčík síce tiež bojuje...ale on sám nie je celkom čistý. Minule som počul takú hlášku, že ti nie je celkom ľahostajný Smer. Je to pravda??












Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 30.09.2009 11:52
Nezmysel, nemám nič spoločné so SMERom, a kým bol Jaro Ševčík v SMERe, stále sme kvôli tomu doňho rýpali.
Ľavicový populizmus nie je moja šálka kávy.
Kto také bludy šíri?

Druhá vec však je, že na úrovni regiónu sa stretávam s ľuďmi bez ohľadu na politické strany. Pri rôznych kauzách som sa stretol prakticky so všetkými predsedami politických strán v meste, okrem HZDS. Možno odtiaľ vietor fúka, niekto ma videl v rozhovore o spaľovni, alebo o protikorupčnom balíku s funkcionárom nejakej strany a hneď z toho vyvodil moju blízkosť k tomu alebo onomu.

Kandidovať budem za Demokratickú úniu - šiel by som ako nezávislý, ale nezávislí nemajú možnosť dať ľudí do volebných komisií, a to považujem za kľúčové, lebo falšovanie volieb je na Slovensku existujúci jav. DÚ nemá v našom okrese žiadne štruktúry, to bol jeden z dôvodov, prečo táto strana :-) Druhým dôvodom je, že s ňou nie sú spojené žiadne škandály.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 30.09.2009 12:03
K tomu znechuteniu občanov: to je len vec postoja.
V súčasnom stave sa dá vidieť aj veľká nádej. Korupčníci sa sami navzájom negujú a likvidujú účinnejšie, než by dokázalo akékoľvek občianske hnutie.

Žiaľ, veľmi málo je ľudí ochotných ísť do politiky a robiť to inak.

Myslím si, že väčšine ľudí aj súčasný smutný stav vyhovuje viac, než keby museli sami začať niečo robiť, vo verejnej sfére.

Mňa by od verejnej činnosti spoľahlivo odradilo skôr to, keby boli politici slušní, komunikovali s verejnosťou, nekradli, robili svoju prácu, videli do budúcosti a pripravali sa na to. Čítať knižky o dejinách, chodiť po krajine, a rozprávať sa o tom s mladými ľuďmi je oveľa príjemnejšia práca, ako politika.
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 23:03
Tak načo sa potom Juro hrabeš do VUC, ke´D CHCEš čítať knížky a učiť deti?!
Anonym píše:
Čtvrtek 19.11.2009 07:51
Keby nebolo takych ako vy, tak by sme asi zili v idealnom meste plnom usmievavych ludi...
Ludia, ktori su vo vysokych funkciach si myslia, ze mozu vsetko. To je asi pozostatok starej doby. A pozostatok je aj to, ze ked ich niekto upozorni, ze robia koniny, citia sa este urazeni....
Anonym píše:
Středa 30.09.2009 12:12
tak držím palec :o))
Anonym píše:
Středa 07.10.2009 19:35
T O JE PRAVDA.
TY SI PRAVICOVY POPULISTA ALE TIEZ POPULISTA
POPULISTA EXHIBICIONISTA
Anonym píše:
Čtvrtek 08.10.2009 23:03
Demokratiká Unia :-)))))))))))))))))))))))))))) a čo Moravčík čo roztuneloval BA a Harach čo rodrbal trnaspetrol.... Netrep Smatana....nie si schopný riadiť mesto aj kd si možno čestný...na to treba mať aj silu a Vy ju nemáte ...toto štekanie na mesto vyhovuje aj mestu aspom sa tvária že je tu nejaá pluralita názorov...Čoho by sa začali báť to budu nasratí ludia s palicami v rukách....a čo sa týka obyvatelov treba ignorovať lekáren čo je v Nemocnici...a Anja? sa divím že tak sklána hlavu.....ved cez obchodný zákonník,nekalá konkurencia a podobné veci sa dá niečo nájsť za čo by som nemocnicu zažaloval za velké prachy,tak že by mi priestory odovzdali...Nie je totižto normálne aby niekto platil vo VEREJNEJ budove iné nájmy!!!!!a aby sa nepredlžil nájom človekom čo riadi nemocnicu a má podiel aj v konkurenčnej lekárni....ved to trčí ako brvno z oka.. švacnuť na sud a podať trestné oznámenie zo zneužívania právomocí verejného činitela...nemocnica nie je sukromná!
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 23:00
S DÚ sú spojené škandály.Ale už sú zabudnuté. AjTy si Juraj zabudol? Sklamal si ma!
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 22:56
Aj ja som to počul. Priamo z vedenia Bystrického Smeru. Tak Juraj reaguj!!!
Anonym píše:
Středa 30.09.2009 21:05
že si tak trúfa urobiť z lekárne zdroj zisku pre nemocnicu?

Čo v minulosti vybudoval za firmu, teda okrem lekárne s farmaceutkami Lackovičovou a Cingelovou?
Anonym píše:
Středa 30.09.2009 22:33
On v minulosti nebudoval firmy, on firmy likvidoval. Pozri si obchodný register. Pre zámery istých kruhov ideálny manager pre PB nemocnicu.
Anonym píše:
Pondělí 28.09.2009 22:56
Keď sa pánovi riaditeľovi nepodarilo rozpredať za facku pozemky okolo NsP "svojim", vymyslel niečo iné. Uvidíme, čo z toho bude.
Anonym píše:
Úterý 29.09.2009 06:49
Je jasné, že do uvoľnených priestorov treba presťahovať Michálkovu lekáreň Nový život. Bude mať väčšie priestory a predpokladá, že k nemu prebehne aj časť prepusteného personálu. Pocítime to my pacienti, pretože Hudeková žije svojim povolaním a lekárňou na rozdiel od majiteľov Nového života, ktorí v lekárni vidia len dojnú kravu.
Anonym píše:
Úterý 29.09.2009 07:25
Prečo by pán Michálek sťahoval lekáreň Nový život. Nový život nechá a v Anji otvorí novú lekáreň. A tretiu v Ščokine. Veď Mgr. Kalivodová už dostala výpoveď. Vlastniť tri najlukratívnejšie lekárne v Bystrici znamená že vám bubáky potečú potokom.
Anonym píše:
Čtvrtek 08.10.2009 23:04
na lieky budem chodiť do tesca....a nech si vyseru oko...banda nenažraná...
Anonym píše:
Úterý 29.09.2009 10:26
Pán riaditeľ asi pozabudol, že zákon neumožňuje nemocnici prevádzkovať verejnú lekáreň. Takisto by ma zaujímalo, z čoho chce pán riaditeľ túto novú lekáreň postaviť/zariadiť keď má nemocnica niekoľko-miliónové dlhy. Vyzerá to skôr na ďalšiu s.r.o., v ktorej budú figurovať známi "farmaceuti" Lackovičová, Cingelová, Bros a im podobní.
Anonym píše:
Úterý 29.09.2009 11:03
Ako volíte tak sa máte.Vy ste im to umožnili,tak teraz nenariekajte.Vezmite rozum do hrsti,aby zločinci raz sedeli.
Anonym píše:
Úterý 29.09.2009 11:12
NEKUPUJEM V ICH LEKÁRŇACH,NEVOĽÍM NIKOHO Z NICH ANI ICH OKOLIA.
Anonym píše:
Úterý 29.09.2009 12:23
Nevolil, ale iní volia a nevedia, lebo nie sú informovaní. Už je v tom taký guľáš. Zostavte niekto, kto z kandidátov do VUC ku ktorej mafii patrí až vieme.
Anonym píše:
Úterý 29.09.2009 13:01
Je to jednaveľká kopa škodlivého odpadu!Viem len to že pre ľudí neúnavne ako blázen pracuje združenie čo prevádzkuje túto stránku.To je ten Juraj Smatana a spol.Ten má aj moju dôveru.
Anonym píše:
Čtvrtek 22.10.2009 08:39
nejde len o to, kto patri do mafie, ale aj o to, kto je ako schopny a co urobil pre nas a nas kraj doteraz.. a prepacte, ale pan Smatana ma len kopu mudrych reci, nikdy nic nespravil, kvoli nemu sa dialnica nepostavila uz pred 10 rokmi a na skole miesto dejepisu dristal detom o tom, ako by mala ist dialnica a bla bla bla... Nie je ani dobry ucitel, ani dobry recnik... je to trufalost, ze ludia ako on kandiduju.. Vyjadruje to, ako ma vsetkych viete kde..
Anonym píše:
Čtvrtek 22.10.2009 10:58
Pokial viem Smatana nemal ziadnu funkciu, nebol primator, poslanec, uradnik. Takze ak zastavil dialnicu na 10 rokov, tak to ma obrovsky osobny vplyv :-)))

Co sa tyka toho kto co spravil a nespravil. Co spravili ludia, ktorych sme za to draho platili? Krajski poslanci Adame, Bacik, Jurcik a spol?

Neporovnaval by som ludi ktori boli vo funkciach, a nic po nich nevidno, s ludmi, ktori jednocho robili svoju pracu.
Anonym píše:
Čtvrtek 22.10.2009 14:06
Jasné že Lacova mafia chce odstaviť konkurenčnu lekareň.O nič ine nejde len o prachy.Načo by bral direktora debilka do partie?
Anonym píše:
Čtvrtek 22.10.2009 11:06
Neporovnával by som Smatanu s takými "geniálnymi rečníkmi", ako Adame Belásová Matušík Gregušová Babušík Jurčík. A o ostatných kandidátoch do VÚC sa ťažko hovorí lebo nikdy nič na verejnosti nepovedali. Teda, okrem propagačných relácií na Považí ktoré si zaplatili, ako Sopčák alebo Petrík.
Anonym píše:
Pátek 23.10.2009 07:44
zrejme si jeden z kandidátov, alebo si stratil aj poslednú štipku súdnosti.
Trúfalosť nie je to, že kandiduje Smatana, to je jeho právo, ako každého bezúhonného občana.
Trúfalosťou, príp. až drzosťou je kandidatúra TRESTNE STÍHANÉHO a totálne neschopného Adameho, kandidatúra exprimátora Lackoviča, ktorý VYTUNELOVAL mesto a všetkým sa tu z toho smeje, spolu s celou svojou perepúťou Jurčík, Matušík,Ondičová, Slyško, kandidatúra poslanca Babušíka, flagrantne neužívajúci korupčný systém na ms úrade, a ďalší väčší-menší paraziti ktorí už mali možnosť preukázať svoje (ne)schopnosti typu Bačík a kol. zo zlepenca HDZSMRE, Slovenskej národnej straky,...
Anonym píše:
Úterý 29.09.2009 12:29
"Ako volíte tak sa máte.Vy ste im to umožnili,tak teraz nenariekajte."

Ja som ich nevolil a ani to nikdy v pláne nemám. Ale bohužiaľ nemôžem ovplyvniť ďalších niekoľko tisíc voličov.
Anonym píše:
Úterý 29.09.2009 11:57
Keď chce pán Michálek šetriť peniaze nemocnici, prečo nezačne vlastnou lekárňou?
Mimochodom, tam je aký mesačný prenájom?
Mimochodom2: ak toto nie je konflikt záujmov, tak potom čo?
Anonym píše:
Úterý 29.09.2009 12:21
a prečo ma štvorec štyri rohy,aprečo je v noci tma...? máš oči? tak čítaj článok nad ak máš aj mozog tak sa aj zariaď.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 20:52
Pán Smatana.
Bolo by korektné ak by ste pri hájení záujmov pani Pharm. Hudekovej položili niekoľko iných otátzok:
l. Aký je ročný čistý zisk z prevádzkovania tekto lekárne,
2.Pani Hudeková veľmi dobre už dávno vie o úmysle vedenia NsP , ktoré bolo inak prezentované cca pre 1/2 rokom aj lekárom NsP , takže sa mohla dávno zariadiť.
3. Nikto je lekáreň , alebo možnosť prevádzkovať lekáreň kdekoľvek inde neberie.
4. Tieto priestory sú však NsP. A pýtam sa ako zamestnanec NsP , prečo nemôže tento zisk ísť pre NsP.
5. Nech nestraší občanov . Mestom malo kedysi podstatne nížší počet lekárni, ten medzičasom stúpol niekoľkonásobné, ale podstane menej ako počet obyvateľov.
6. Kto pre ňu urobil takú výhodnú zmluvu o prenájme. Nebol to náhodou MUDr. Karásek , terajší poslanec za SMER , ale v dobe uzatvárania zmluvy s pani Hudekovou vtedajší riaditeľ NsP , osoba ktorá s ňou zmluvu podpísala, rčlovek ktorý bol v tej dobre členom SOP-ky, ktorej okresným šéfom bol manžel pani Hudekovej.
Takže pán Smatana čo komu vyčítate. Malo so vás za korektného človeka , ale aj vy si musíte najprv zistiť všetky okolnosti , ak chcete prezentovať takéto jednoznačné stanoviská.
Príjem hz prevádzkovania lekárne by naozaj NsP
ktorá je vo veľkej finančnej tiesni veľmi pomohol. OBčania uvedomte si to. NsP niekde nemá prostriedky ani na bazálnu prevádyku!!!
Pán Smatana, aj vy môžte jej pacientom, tak jej
skôr pomôžte / myslím NsP.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 02.10.2009 21:24
Práve spracúvam poznámky z hodinového rozhovoru s riaditeľom nemocnice, takže čoskoro tu bude aj názor druhej strany.

Po dosť podrobnom oboznámení sa s názormi riaditeľa nemocnice aj majiteľky lekárne som dospel k názoru, že najvhodnejším riešením všetky strany a najmä pre verejnosť by bolo, keby riaditeľ (alebo VÚCka) nájom pre lekáreň ANJA predĺžili, avšak zvýšili nájomné za meter štvorcový, na cenu obojstranne prijateľnú.

Tak by príjmy nemocnice výrazne stúpli - a bez toho, aby musela zadlžená nemocnica investovať jedinú korunu, bez výpadku v prevádzke, a bez toho, aby sa rozbil fungujúci tím, ktorý poskytuje nesporne najširšie lekárenské služby zo všetkých lekární v okrese.

Spýtal som sa riaditeľa, či sa v minulosti pokúsil vyjednať vyššie nájomné, a po chvíli ticha odpovedal že nie, lebo to nechce, on chce pre nemocnicu získať celú lekáreň.

To však bude zákonite znamenať, že odborné pracovníčky, ktoré boli platené ako v súkromnom sektore, sotva budú pracovať za tabuľkové mzdy, a rozpŕchnu sa do ostatných súkromných malých lekární. V nemocničnej lekárni budú pracovať len ľudia, ktorí sa nedokážu uchytiť v lepšie platených lekárňach. To sa musí prejaviť na kvalite.

Podľa predstavy riaditeľa dokáže lekáreň, ktorá patrí VÚC, produkovať rovnakú kvalitu, ako súkromný sektor.
Podľa mojej životnej skúsenosti však neviem o ničom, čo patrí štátu alebo samospráve, čo by fungovalo poriadne. Viď štátne školstvo, úrady, mestské firmy atď.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 21:55
Pán Smatana, plne súhlasim so stanovisko riaditeľa NsP. Aj lekáreň prevádzkovaná NsP bude poskytovať rovnako dobré služby ako privátna p. Hudekovej. Pán Smatana, s tými platmi zamestnacov v privátnych a štátnych lekárňach ste ma veľmi prekvapili. To je neobjektívny pohľad , vychádajúci z vašej , ale podľa mňa pomýlenej predstavy , že " dobré môže byť len všetko to čo je súkromné". Komunisti kedysi mali podobnú extrémnu, ale opačnú predstavu , :" všetko dobré je len to čo je štátne ". Ani jedná , ani druhá nie je dobrá. Je to extrém. Mimochodom , viete že všetci zamestanci v našej NsP pracujú za tabulkové platy. A nie o všetkých sa dá povedať, že pracujú nekvalitne, napriek len tým tabulkovým platom. Vy si myslíte že aj v štátnych nemocniciach pracujú len nekvalitní lekári, tí ktorí sa nedokázali v privátnom sektore uplatniť? A viete vy , že všetky fakultné a krajské nemocnice sú štátne.
Pán Smatana veď kontrolujte. Nemám rád extrémistov či sú ľaví alebo praví.!!!A či sa vám to páči , alebo nie niektoré inštitúcie zostanú štátne
alebo mestské všade na svete.
Na záver budem nepríjemný. Pán Smatana , prečo ste vy zostali pracovať v štátnej škole a už dávno nepracujete v nejakej privátnej, pri tak vyhranenom postoji k štátnemu sektoru.
TIEŽ MÁTE TAKÉ NÍZKE ODBORNÉ KVALITY AKO
AKO TÍ CHUDÁCI LEKÁRI V NAŠEJ " ŠTÁTNEJ NSP ,
pán učiteľ??????
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 02.10.2009 22:10
Prečo nepracujem v súkromnej škole? Z jednoduchého dôvodu: súkromná škola v Považskej Bystrici neexistuje. Štát nastavil podmienky tak, že súkromné školy sú niekoľkými spôsobmi znevýhodňované.
Počas štúdia v Bratislave som ako externista učil na jednom súkromnom gymnáziu, a veľmi mi to vyhovovalo. Tá škola bola vynikajúca a mohla si dovoliť zaplatiť výborné zloženie zborovne.
V štátnom školstve učia len dve kategórie ľudí: nadšenci, a tí, ktorí sa nevedia uživiť inak.

Čo sa týka zdravotníckych služieb: roky som využíval služby štátnych zubárov, - mnohí z nich boli výborní odborníci, ale nemali poriadne technologické vybavenie, nehovoriac o počte pacientov - veď to poznáte, ak nie ste bolestivý, objednajú vás o pol roka. Teraz ma to stojí dosť veľké peniaze.

Podobného stavu sa obávam aj po "znárodnení" lekárne.
Bude patriť pod správu VÚC - teda pod správu organizácie, ktorá si v čase krízy a zadlženia postavila veľkú predraženú budovu.

Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 22:23
Neviem len či patríte medyi nadšencov, alebo sa neviet užiíviť inak.
Možno ževvánm to celkomvyhobuje.Tzv. arumenty o yubaroch má vôbec neopresvedčili.
A oprosím vás nepletet tu termín " ynárodnenieˇô.
Pani Huedková má licenciu na prevádzkovanie lekárne. Tú jej nikto neberie.Svojho času sa ju rozhodla využiť tak , že prevádzkovať začala lekáreň vďaku Dr.Karáskovi v prenajatých priestoroch NsP.
Nechajte preváydovať teda tú "znárodnenú" lekáreň a až potom po skúsenostiach posudzujte, hodnotte, ale prosím nevynášajte predom, oredom súdy.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 02.10.2009 22:49
Niektoré veci sa dajú veľmi presne odhadnúť dopredu.

Ak im tú zmluvu nepredĺžia, dôjde k výpadku služieb na niekoľko mesiacov, o cca 30% kapacity dolu. Fungujúci tím sa rozpadne po ostatných súkromných lekárňach. V podmienkach zadlženej nemocnice a "politikmi" vedeného samosprávneho kraja sa zhoršia podmienky pre pracovníkov ktorí zostali, a to sa zákonite prejaví poklesom kvality, sortimentu, dostupnosti špeciálnych liekov a služieb.

Za optimálne riešenie považujem zvýšenie nájomného pre lekáreň ANJA. Nemocnica nemusí investovať ani korunu a dostane viac čistých peňazí na ruku, ktoré teraz tak potrebuje.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 23:42
Toto je dabata,akej sme svedkami tu na Slovensku už veľa rokov. Človek, čo to myslí dobre a logicky argumentuje (Smatana) a nejaký predstaviteľ HZDS, ktorý deklaruje takisto tie najlepšie úmysly, ale zámery sú úplne iné (anonym -Amálka alebo Alenka?) Ten, čo to myslí dobre (veľmi pekné meno pre indiánskeho náčelníka) nakoniec bude vyzerať ako idiot, pretože objektívne dôvody, spád udalostí a vôľa ľudí, ktorí o tom rozhodujú prisúdi lekáreň nakoniec "spravodlivo" tam, kde to celý čas smeruje, pretože sa to tak vyvinie. Takže sa opäť budeme prizerať, ako nás ten ľudský odpad opätovne nehanebne okráda. A ten, čo to myslí dobre bude musieť skonštatovať, že žiaden zákon nebol porušený a dobré mravy na Slovensku sú len smiešna fráza.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 23:56
to je teda debata to mas pravdu lekarnicka anka nam narieka ze si svoju zbierku desiatok milionov sk nerozsiri na jednej strane a na druhej polomafia posvetena vyssim uzemnym celkom v zastupeni murar riaditel a zastupcovia skulava amalka a pajac jurcikovie nieco podobne ako na meste mafiani zastupeni kradnucimi gasparmi kde jeden gaspar narieka ze druhy si nakradol viac
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 11:06
To máte ale úroveň.Nie som nikto z nich.
Je to však ubohé, ak niekomu dôjdu " argumenty, tak ich vystrieda takými úbohými prirovnaniami.
Pán Smata , kde je vaša reakcia?
Anonym píše:
Čtvrtek 08.10.2009 23:18
:-)))))))))) Vy ste naivný,alebo sa tu na niekoho hráte, Michálkovi je prd platná nejaká Anja,chce ju vykopnuť aby druhá lekáren nemala konkurenciu a urobí si tam svoju lekáren kde sa nebude deliť s Brosom a dalšími...ak mu to dovolia. Takže to čo tu naivne omielate že kolko by bol z nájmu....keby aj 1 milion naviac to nemocnicu nezachráni...Kým nebude trhový cenník výkonov nemocníc tak budu stále stratové....aj keby sa čo robilo....ale to je na riešenie medzi MZ a MF a nie medzi Michalkou a Hudekovou....niekto zneužíva svoju funkciu na to aby si zabazpečil svoj vlastný kšeft.
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 21:01
Pán Michálek je z rovnakého dvora ako otec úspešnej Slovenskej cesty privatizácie - Mufty z Tr. Teplíc.Ten je za vodu a zbytok národa sa m ôže pásť. Takto to dopadne aj v NsP P.B. HZDS a ich simatizanti sú horší ako a
tomová bomba - zničia všetko dobré !!
Anonym píše:
Čtvrtek 08.10.2009 23:11
ved nemusíš učiť v PB ked su tu neni sukromné školy....ved ja aj žilina a iné mestá stačí prejsť aj trocha do sveta p.Smatana....a takýto čo považuje verejný sektor za parazita a myslý si že len všetko súkromné funguje(svetová kríza ukázala niečo iné) tak sa hrabe do verejných funkcíí:-)))) pekný kandidát...další neschopák niečo riadiť!
Anonym píše:
Čtvrtek 22.10.2009 08:42
sukromna skola v Povazskej Bystrici neexistuje? Azda neviete citat nazvy skol? Existuje a su tam hned 3.. A z pozorovania mozem poznamenat, ze velmi uspesne.. Zrejme to bude schopnym vedenim, alebo dobrym zriadovatelom..
Minimalne by ste nemusel zavadzat falosnymi udajmi...

Este jedna otazka, povazujete sa za nadsenca? Alebo za cloveka, ktory sa nevie inak uzivit... Nadsenci vacsinou vedia deti aj nieco naucit a vase vysledky su, pan Smatana, v tomto smere nulove...
Anonym píše:
Čtvrtek 22.10.2009 11:01
Pockaj pockaj to hovoris o tom "sukromnom gymnaziu" na mieste byvaleho Kubika? Tak na taku malotriedku bych sa naozaj nehrabal.

Mna Smatana neucil, ale pozorujem tu posledne tyzdne silnu kampan proti nemu, v diskusiach.
Asi niekomu stupa na otlaky. Ludia su znechuteni z politickych stran ktore tu bacovali, ludia budu chciet zmenu, tak sa tu zrazu vytahuju pojmy ako "marihuanovy ucitel".
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 21:10
Top je blbosť.Verejnú lekáreň môže prevádzkovať
fzyická, alebo právnicka osoba NsP Je právnicka osoba.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 21:16
Pharm. Hudeková žije predovšetkým z niečoho iného ako z práce v lekárni , ale predovšetkým z toho, čo si môže v dostatočnom množstve kúpiť z peňazí ktoré jej zarobia jej zamestnanci v lekárni ktorú prevádzkuje v priestoroch NsP.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 21:25
Na adresu pani Hudekovej.
Prevádzkovanie lekárne jej osobou je úzko skupinový , lepšie povedané , len je osobný záujem.
Prevádzkovanie lekárne NsP , tak ako to bolo predtým , je verejný záujem.
Znovu opakujem. Tak ako predtým , tak aj teraz môže NsP bezproblémovo prevádzkovať lekáreň a to vo svojich priestoroch.!!! Zisk z lekárne veľmi pomôže NsP pri problémoch z prevádzkou.

DOPORUČUJEM OPÝTAŤ SA NA TO NAPR.MUDR.ADAMEHO , PRIMÁTORA MESTA ČO SI MYSLÍ A AJ MUDR.KARÁSKA.
UROBTE TO PÁN SMATANA !!!!
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 02.10.2009 21:37
Nemocnica môže zvýšiť svoj zisk z lekárne okamžite a bez korunovej investície: zvýšením prenájmu.

Kde chce vedenie zadĺženej nemocnice zobrať peniaze na vybavenie novej lekárne?

Verejný záujem sú aj kvalitné a neprerušené služby.

MUDr. Adame má dosť dôvodov (lekár, poslanec VÚC) aj možností (PBnovinky, obe platené televízie) aby sa k veci vyjadril aj bez mojej otázky.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 22:44
1.Pán Smatana. Možno, že by ste bol prvý ktorý by kritizoval NsP po zvýšení nájmä , že sú to likvidačné snahy NsP pre lekáreň ANJA.
2.Pán Smatana , tá lekáreň malá určité vybavenie
aj vtedy keď priestory p. Hudeková do prenájmu preberala.
3.Pán Smatana, viete o tom , že by v dobe keď p.Hudeková preberala priestory lekárne do prenájmu, keď zastavila prevádzku " štátna" lekáreň, pri vtedy malom počet lekárni v celej P.Bystrici vznikol kolaps, že by nemali ľudia poskytnuté lekárenské služb?
Žiaľ aj vy aj p. Hudeková nezodpovedne strašíte občanov!
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 02.10.2009 22:56
Pri prebratí lekárne dr. Húdekovou došlo len asi k týždňovému výpadku, lebo preberala pomerne malú "štátnu" lekáreň, ktorú rozvinula na takú veľkosť, že v súčasnosti pokrýva niekedy aj 50% pohotovostných služieb.

O kolapse som nehovoril, Slováci veľa znesú. Hovoril som o výpadku služieb, o ZBYTOČNOM výpadku služieb.

Ale hlavne o tom, že nemocnica by sa mohla dostať k hotovým peniazom okamžite, a bez investícií na ktoré nemá - zvýšením nájmu lekárni ANJA. Bez prerušenia, bez rizika.

Riaditeľ nemocnice Michálek síce hovorí, že on chce prevziať lekáreň komplet, s vybavením, zásobami liekov, celým personálom včítane pani Húdekovej. Naivná predstava. Obávam sa že to hovorí len preto, aby potom mal na koho zvaliť vinu za výpadok služieb. "To ona dala odviezť (svoje) vybavenie, ja som navrhoval aby to tu zostalo celé."

Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 21:40
Adame aj MYSLÍ ?!!!!!! Tak to som zatiaľ nezaregistrovala.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 02.10.2009 21:31
Pán ráči byť komunista? Akože doktorka Húdeková je vykorisťovateľka úbohých svojich zamestnankýň?

Na to, aby sa stala majiteľkou lekárne, musela najprv vyštudovať, potom založiť strechu nad hlavou aby získala úver, a potom rozbehnúť a menežovať tím ľudí. Áno, teraz už nemusí stáť za okienkom.

Nechcem súdiť jej kvality, avšak - prečo nedokáže lekáreň Nový život, ktorá je na rovnako výhodnom mieste, konkurovať ANJI ani rozsahom služieb, ani cenami? Myslíte že k tomu došlo len tak samé od seba? Ja si myslím, že to je tým, že je dr. Húdeková šikovnejšia majiteľka lekárne, ako "farmaceuti" Lackovičová, Cingelová, Bros a Michálek.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 21:43
A hrozí výpoveď aj "farmaceutom" Lackovičová, Cingelová, Bros a Michálek????
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 02.10.2009 21:51
Ich lekáreň Nový život má nájomnú zmluvu nevypovedateľnú, na 33 rokov, bez nemožnosti zvyšovať nájom (okrem navyšovania o výšku inflácie).

Takáto zmluva bola schválená Vyšším územným celkom Trenčín, ešte pred voľbami 2006.

Lekárni ANJA predlžuje nemocnica zmluvu po 5 rokoch, a žiadne obmedzenie pre výšku prenájmu tam nie je.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 22:07
Pán Smatana. Nie som zástancom lekárne Nový život. Ale treba povedať objektívne , že :
lekáreň ANJA je prevádzkovaná v priestoroch ktoré boli vždy prevádzkované ako lekáreň.
Lekáreň NOVÝ ŽIVOT bola zriadená de novo v priestoroch chodby NsP. Takže tie podmienky boli predsa len iné. Samozrejme že aj mňa poburuje doba prenájmu a iné nehoráznosti.
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 07:36
Nie som zo žiadného zainteresovaného tábora. Ale chcem povedať že nepochybujem, že ak by tomu bolo naopak a vlastníkom prvej lekárne by boli aparátčici z HZDS, nikdy by nemocnica neumožnila prevádzkovanie konkurenčnej lekárne v bezprostrednej blízkosti tej pôvodnej! Ale keď už tak spravili, tak jednoducho trh ukázal kto je lepší. Či profesionálka a či aparátčickí rychlopodnikatelia z HZDS. Je pochopiteľné, v tomto prípade finančný efekt pre pani exprimátorovú, povolaním kozmetička, nie je taký masívny ako v prípade "podnikania" s presunom ms. majetku, typu POVBYT a pod., kde zo dňa na deň sa z pani kozmetičky stal úspešný multimilionár v oblasti realít.

To, že sa takéto veci môžu u nás diať, hovorí o stave v akom sa naša justícia nachádza. To, aký mafiáni a politické kreatúry ju vedú, hovoria za všetko.

Ale kde zlyháva štát, tak tam sa musia viac angažovať občania. Vo vlastnom záujme. A tejto mafií osekávať jej chápadlá kde sa len dá.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 22:01
Pán neráči byť komunista a ani sa milá pani
o vykorisťovaní zamestnancov p. Hudekovou nezmieňoval.Čo sa týka vyštudovania. To musí urobiť každý kto chce byť minimálne odborným garantom, ak nie už priamo prevádzkovateľom lekárne. To by nám snáď malo byť jasné.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 02.10.2009 23:07
V každej lekárni musí byť vyštudovaný farmaceut - odborný garant.

Avšak je rozdiel, keď lekáreň vlastní odborník - farmaceut, alebo keď ju vlastní kozmetička. Jednoducho lepšie rozumie tomu čo lekáreň potrebuje a nevidí len zisk.

Spýtajte sa magistier, či sa pri hľadaní práce neriadia aj podľa toho, či lekáreň patrí farmaceutovi.
Ja viem že áno.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 22:13
Pán Smatana. Prečo si myslíte , že každý kto nemá názor konformný s vašim musí byť hneď komunista?
Nemzslíte , že si že "zotretím" každého iného názoru ako je váš začínate práve vy používať praktiky totalistov. V tom nebol rozdiel medzi extrémnymi pravicovými a ľavicovými postojmi a riešeniami.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 02.10.2009 23:01
Tento názor považujem za komunistický: "Pharm. Hudeková žije predovšetkým z niečoho iného ako z práce v lekárni , ale predovšetkým z toho, čo si môže v dostatočnom množstve kúpiť z peňazí ktoré jej zarobia jej zamestnanci v lekárni ktorú prevádzkuje v priestoroch NsP."

Je to obraz triedneho boja, vykorisťovateľov - kapitalistov, ktorí nepracujú, a vykorisťovaných - zamestnancov. Ako vystrihnuté z Marxa.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 23:37
Ubohé, nemá to význam komentovať.
Dajte si ošetriť ten svoj antikomunistický zákal.
A vy ste študoval Marxa?
Urobte si trochu korektnejšie kalkulácie.
Viete aký je rozdiel medzi výškou príjmu z prenájmu aj po zvýšení nájomného a medzi výškou zisku v lekárni. Pán Smatana nie 10000 Sk ale
miliony.
A ešte niečo. Pán Smatana je síce múdry človek , ale reči sú plané a dobre sa mu radí ako čo urobiť , keď ešte nič neriadil. A reči o finančných problémoch NsP nie sú keci. Možno ak by ste boli na mieste riaditeľa , tak už by ste bol dávno "poštátnil"nielen lekáreň.
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 23:54
Tomuto sa povie mohutný nástup 4-tého poschodia NsP, asi bola dnes bojová porada. 4-té poschodie NsP-to nie sú zdravotníci, to je tvrdé jadro HZDS. A čo je tragické - Smeráci svojim rozhodnutím o koalícii vytvárajú priestor na ďalšie drancovanie nemocnice týmito úbohými figúrkami, ktoré v súčasných podmienkach vyrástli na obraz Godzily.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Sobota 03.10.2009 09:41
- Áno Marxa som študoval, bez toho sa dejiny 20. storočia nedajú učiť.
- Korektnejšie kalkulácie: o rozdieloch medzi príjmom z prenájmu a ziskom z lekárne píšete nelogické nezmysly. Prenájom priestorov sa dá vyrubiť hoci aj taký, že lekárni po zaplatení nájmu nezostane žiadny zisk. (Samozrejme, za takéhoto prenájmu by tam súkromná lekáreň nemala dôvod zostať). Čiže prenájom nemusí byť desaťtisícový, ale aj miliónový - ak by to nájomca prijal.

Neuveriteľné je, že vedenie nemocnice sa doteraz nikdy nepokúsilo vyjednať s lekárňou zvýšenie nájomného.
Najjednoduchšia cesta, ako zvýšiť príjmy, a nepoužili ju.

Vážení, pre Slovenskú republiku je výhodnejšie, keď u nás vyrába automobily Volkswagen, a platí za to dane, ako keby súkromné automobilky vystrnadila a štát začal vyrábať automobily sám.
A hlavne je to výhodnejšie pre ľudí ktorí si kupujú autá.
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 11:16
Práve to je však nekorektné, ak by NsP zvýšila nájom na výšku liknidfačného.
To by som bol zvedavý ako by ste len potom nariekali pán Smatana.
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 11:27
Vaša obhajoba neobhájiteľného znie ako priznanie.Podľa mňa ste ako tu niekto napísal RIŤOLEZ niektorého považskobystrického zlodeja.Ste mi odporný.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 04.10.2009 10:41
A tiež nevie čítať. Nikde som predsa netvrdil, že zvýšenie nájmu na čiastku, ktorá by pohltila celý zisk lekárne, by bolo korektné. Naopak, napísal som, že za takéhoto prenájmu by tam súkromná lekáreň nemala dôvod zostať.

Ale kto nemá argumenty, ten sa bude zadrapávať aj do jednotlivých slovíčok.

Prečo sa riaditeľ nepokúsil vyjednať s lekárňou navýšenie nájomného po tom, ako sa usadil vo svojej funkcii? Neviem si predstaviť, že by majiteľka odmietla, keby ju upozornil, že ak neakceptuje zvýšenie prenájmu, v 2009 jej zmluvu nepredĺži.
A hlavne nezabúdajme na FAKT, že riaditeľ nemocnice je súčasne vlastníkom lekárne Nový život, ktorá sa nachádza tiež v nemocničných priestorov, niekoľko metrov od lekárne ANJA, a má zmluvu na 33 rokov bez možnosti zvyšovať nájomné (okrem výšky inflácie).
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 08:58
Ale pán Smatana.
l.To je jednoznačne likvbidačné, taký nájom.
2. Viete aký nájom a na akú dobu bol dohodnutý predtým v zmluve: Možno preto sa s tým nedalo v minolosti nič robiť. Ale tam bol taký riaditeľ, ktorý za províziou podpísal čokoľvek. Aj keň to nie je teraz vecou riaditeľa, ale VUC.
3. To porovnanie lekárne a automobiliek. Veď to je detinské.
Ale, aj tam môžem namietať , či automobilový priemzsel sa má cez dane podieľať v takom objeme na ziskoch štátu. Kdeže náme potom toľko spomínanú diverzifikáciou. Lebo riziko jednostrannej orientácie je vysoké, ako už terajší čas ukazuje.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 04.10.2009 10:52
Likvidačné je nepredĺženie zmluvy, a nie začatie vyjednávania o výške prenájmu.

Nájom bol garantovaný do konca platnosti zmluvy, ale čo bránilo riaditeľovi otvoriť prijatie novej zmluvy, keby pohrozil, že v 2009 zmluvu nepredĺži? Lenže on sa o to ani nepokúsil. Prečo?

Neviem prečo by malo byť detinské porovnanie súkromných lekární a súkromných automobiliek. To je predsa základný rys štátnej ekonomiky, či vie štát a samospráva lepšie vyberať dane, alebo vyrábať autá, mobilné telefóny alebo poskytovať lekárenské služby.

Uvedomujete si, že lekáreň bude podliehať ľuďom, ktorí rozhodli o výstavbe novej budovy trenčianskeho samosprávneho kraja, a len pri tejto jednej stavbe spravili také "opatrenia", že im dal Úrad pre verejné obstarávanie najvyššiu pokutu v histórii úradu pre verejné obstarávanie - 500 000 EUR?
http://www.24hod.sk/clanok-[…]tat-448-milionov-korun.html
Anonym píše:
Pátek 02.10.2009 23:54
Ejha, anonymný zamestnanec NsP. Keď v našej nemocnici pracujú ľudia s takýmto názorom, niet divu že NsP PB je v rebríčku jednou z najhorších nemocníc na celom Slovensku. Nie nadarmo sa o našej nemocnici hovorí ako o žumpe. Ale keď už tak obhajujete záujmy nemocnice a máte čas vypisovať tu siahodlhé romány, tak sa čudujem, že si nezistíte nejaké informácie sám, lebo evidentne máte veľa voľného času. Otázku ohľadne ročného zisku Lekárne Anja si môžete ľahko vyzistiť aj sám, a potom by ste zistili, že keď Nemocnica bude nútená zainvestovať zhruba tých 15-20 miliónov SK na obnovenie prevádzky, návratnosť sa bude pohybovať niekde okolo 16-18 rokov, a to je len návratnosť, zisk bude logicky nasledovať ešte neskôr. A táto investícia bohužiaľ bude nutná, lebo ten tunelár Michálek (tých firiem už pár položil, stačí pozrieť OR SR alebo sa opýtať v Košeci na Farby-Laky) asi predpokladá, že mu bude odovzdaná komplet zariadená prevádzka, ale evidentne ani len netuší, že to bude holý priestor. Keď máte taký prehľad a situácii v nemocnici a verejnom záujme, poviete mi kto tam zainvestuje? Nemocnica je na mizine. Alebo sa budú skladať lekári? Nehovoriac o pohľadávke, ktorá vznikne pri ukončení prenájmu, a na ktorú môže byť vykonaná exekúcia, keďže sa táto netýka výkonu poskytovania zdravotnej starostlivosti. Ale ako zamestnanec určite viete, čo sa stane keď bude nemocnici zrazu chýbať pol milióna. Zbohom výplata. Ďalšia vec je zásobovanie, na Slovensku sú 3 veľké distribučné firmy a zopár menších. Nemocnica má dlhy u každej z nich a väčšina z nich dala NsP PB na súd. Vy mi chcete povedať, že tie distribučky budú zásobovať nemocničnú lekáreň do takej miery aby uspokojila všetky potreby pacientov keď im nezaplatili ešte faktúry za vyše trištvrte roka a sekera je niekoľko milíonov? Tie distribučné firmy sú podnikateľské subjekty, nie samaritáni alebo iná charita. Ale ako zamestnanec NsP, ako ste sa nazvali, by ste takéto veci mali vedieť, aj keď ignorancia Vám evidentne vyhovuje.
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 00:03
Aké mesto taká nemocnica. O žumpe sa hovorí aj o mestskom úrade. Kradne sa tam aj tam. Našťastie v tej nemocnici tá nákaza zlodejstva zatiaľ neprešla na radových zamestnancov ako je tomu na meste.
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 00:22
Mozeme len obdivovat zdravotnickych pracovnikov, ze aj pri takom vedeni, ake maju, poskytuju naozaj skutocnu kvalitu a mozeme sa na nich spolahnut.
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 09:49
Je to jedno,mafia je zločinecká skupina ktorú treba likvidovať!Lenže v súdnictve je Mečiarova mafia aj s Lackovičovou sestrou.Čo má človek robiť?Pridať sa k nim a získať ako pešiak výhody a snažiť sa o postup? Ako ten čo tu obhajuje súdruha riaditeľa? Alebo si zachovať ľudskú dôstojnosť a postaviť sa tej žumpe boľševickej ,bande zlodejskej a nedovoliť jej získať absolútnu moc nad našimi životmi? Ja som rozhodnutý dávno,pracoval za bývalého režimu na tom aby zmizli drôty okolo republiky a podarilo sa.Zanedlho budú volby do VUC ktorá hospodári s obrovským majetkom ktorý chcú tie kur.y rozkradnúť-preto sa tam snažia dostať.Ja spravím to že budem voliť Smatanu a spol a verím že sa nám zasa podarí niečo dosiahnuť a posunúť sa k lepšiemu a nie do tej Lackovičovej či Haviarovej žumpy.Bojovať tu s ich riťolezmi v zbytočných debatách je totiž žalostne málo.Ale je to na Vás priaťelia. Ozaj ako sa volá ten človek čo robil petíciu na lánskej nedávno? Poznáte ho niekto bližšie? nebol by to dobrý človek na zastupovanie ľudí aj vo VUC? sandokan
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 10:22
tá petícia bola dobrá,podarilo sa im ich zastaviť.Otázne je či to robil iba pre to že sa ho to priamo dotýkalo.vtedy sa vedia susedia dohodnúť.ale VUC to neviem či až tam dovidia.Aj ked tam ide o oveľa viac a dotkne sa to každého.a ak ho ovládne načisto mafia všetci to kruto pocítime.škoda nespomínam si na meno toho pána lebo tam nebývam.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Sobota 03.10.2009 10:43
Petíciu robil pán Dudoň z Lánskej, žiaľ nemám naňho mobil.
To, že sa zatiaľ podarilo zachrániť ten park, však nebolo len samotnou petíciou. Podstatná bola kombinácia týchto zložiek:

1. včasná informácia o tom, čo sa chystá (tá sa k občanom dostala zo stavebnej komisie)
2. petícia, ktorú podpísalo na papieri aj na internete viac ľudí, než na Lánskej treba na zvolenie poslanca
3. silná medializácia aj v celoslovenských médiách
4. schôdza výboru mestskej časti Lánska, na ktorú prišla asi stovka občanov, teda ukázalo sa, že petícia nie je len zdrap papiera
5. občania, ktorí boli na tej schôdzi, boli nielen napajedení, ale mali konkrétne požiadavky a dokázali na nich trvať aj zoči-voči rôznym rečníckym trikom druhej strany:
http://povazska-bystrica.ot[…]pesej-zone-sa-stavat-nebude

Pán Dudoň urobil veľký kus práce, vo všetkých rozhodujúcich bodoch.
Avšak čo sa volieb do VÚC týka, na podanie kandidátok je už len niekoľko hodín. Do pondelka do polnoci!
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Sobota 03.10.2009 10:46
Niekedy stačí pohľadať na tomto webe :-)

Petičný výbor:
Ing. Jozef Dudoň, Pribinova 970/24-3, 017 01 Považská Bystrica, jozef.dudon@gmail.com, 0907/553550
Katarína Zemančíková, 1.Mája 974/2-9, 017 01 Považská Bystrica
Janka Juríková, Pribinova 970/24-1, 017 01 Považská Bystrica
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 11:32
Ja by som ho volil ak bude kandidovať,poznám ho z videnia a vtedy to ozaj vyšlo preto ako píšete p.Smatana.Možno sa tu ozve.
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 13:20
Aj ja by som ho volil.A vdaka za za tú informáciu zo stavebnej komisie.Veď by to bolo inak v tichosti prebehlo a nič by sme už nezmohli.Dúfam že Vás Lánska bude pán Smatana za prácu v náš prospech voliť.Inak sa môžu hanbiť.A potom si trhať vlasi čo tí zlodeji budú vymýšľať.Lebo z tých už poriadni ludia nikdy nebudú.Nehodno im veriť ani slovo.Držíme Vám aj s manželkou palce.Obyvatelia Láskej.
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 08:01
Pán Smatana.
Pokiaľ viem celý ten článok mal byť o lekárni ANJA. Vy ste z toho urobili predvolebnú kampaň. Ale prosím, ako myslíte. Len by som rád vedel za čo si vás kúpila p. Hudeková. Aké početné boli tie , ako sa tu často hovorí "bubáky". Alebo ma chcete presviedčať o svojom "čistom" záujme v prospech občana? Tá predstava spasiteľa ktorú o sebe vytvárate nie je ani pekná a je aj pre vás veľmi riziková pre vaša hodnotenie by ste mysli niečo v budúcnosti aj vykonať. A už vás vidím ako riešite problémy NsP. Pretože to v akej situácii sa nachádza NsP nie je problém lčen tohoto riaditeľa , ale ja všetkých predtým, aj tých čo prídu potom. Chyba p. Smatana v systéme. Pokus terajšieho riaditeľa s lekárňou ANJA je malá časť kltorá by NsP mohla pomôcť. Vy sa však musíte vyliečiť z "argumentov" o zvyšovaní nájmu na milionové položky. To je cesta nikam.
Vytvorili ste síce o sebe predstavu názorového devianta, ale už teraz sa ukazuje že nie vždy pozitívneho. Už len tá vaša naivná predstava čieno-bieleho sveta.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 04.10.2009 10:27
Celý ten článok JE o lekárni ANJA a ja v ňom žiadnu predvolebnú kampaň nevidím. Takéto témy otváram dobre cez 10 rokov a budem to robiť naďalej, bez ohľadu na to či kandidujem alebo nie. P. Húdeková mi nedala ani korunu, ani euro. Nevnímam seba ako spasiteľa, ak to vy tak vidíte, váš problém. Som len človek, ktorý sa nebojí povedať, že kráľ je nahý. Vy samozrejme podľa seba súdite mňa a za každou aktivitou hľadáte finančný alebo mocenský motív. Že by niekomu mohlo ísť o vec, si neviete ani predstaviť.

Áno, chyba je v systéme. V celom systéme financovania zdravotníctva, ktorý obrovské vybraté čiastky od občanov a veľké zanietenie mnohých poctivých lekárov premieňa na služby nízkej kvality, a dlhy k tomu.
 
Názorová deviácia je šírenie predstavy, že nemocnicu vytrhne z finančného kolapsu zabratie lekárne. Falošná je dokonca aj predstava o tom, že zisk, ktorý v súčasnosti produkuje súkromná lekáreň, dokáže produkovať aj lekáreň nemocničná, teda podliehajúca pokynom politických nominantov, ako sa tu vraví, zo 4. poschodia.

Čo sa týka mojich názorov, nikdy som ich neodvodzoval od prieskumov verejnej mienky, ako tí, čo momentálne ovládajú tento štát a toto mesto.
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 10:47
Pán Smatana:
Názory som si aj vždy presadzoval bez ohľadu na to , či sa to vám alebo vám podobným bude páčiť, alebo nie. Ale v tom sme vlastne zajedno.
Deviujete môj názor na zisk z lekárne vy. Ja som nikde netvrdil že to NsP vytrhne z kolapsu. Tvrdil som len že to pomôže.
Ja som radový zamestnanec NsP. Nehľadal som sa vašimi aktivitami pôvodne žiadne finančné alebo mocenské záujmy, ale nemám ich ani ja. Ne sa vás to preto bolestivo nedotýka. Lebo kridvíte aj vy.
Práve preto, že som zamestnanec NsP , snažím sa jej nejako pomôcť, aj v tom, že by také "málo" ako zisk z lekárne išiel do kasy NsP.
Povedal vám p. Hudeková koľko bol jej zisk za tých cca 15 rokov v lekárni? Ju netrápia pacienti, ale strata zisku.
Nebuďte naivný p. Smatana. V tom nie je medzi iným , trebars HZDS-im podnikateľom alebo aj zo SMERU a p. Hudekovou ( svojho času spojenou so SOP) žiadny rozdiel!!!
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 14:10
Naozaj neviete o inom písať ako o Hudekovej lekárni? Pani lekárnička sa napakovala už dosť(niekoľko desiatok miliónov SK), snáď nečaká, že jej ruže pokvitnú naveky? Že sa tu neoroduje sa niekoľko tisíc stratených pracovných miest v PSL, Ravene, Saueri atď atď (odkiaľ boli mnohí dlhoroční zamestnaci doslova vykopnutí bez odstupného). Konečne si uvedomte, že pani Hudeková je súkromná osoba a nech sa teda pobije s tou HZDSáckou bandou sama. Či vari ste ňou zaplatení? Michálek, Jurčík, Ondičová a ostatná pakáž tam tiež na veky nebude. Tak ako nebol Lackovič a nebude ani Adame a jeho zlodejská družina na úrade.
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 15:00
Veľmi vám prajem, aby ste aj vy raz potrebovali od niekoho pomoc, a tú jedinú osobu ktorá vám môže pomôcť práve odstráni nejaký sprostý politik, ktorému ide len o vlastné vrecká. Moja dcérka má vážnu diagnózu a po prepustení z Fakultnej nemocnice na Kramároch bola p. Hudeková jediná, ktorá mi bola ochotná pomôcť, za čo som jej dodnes veľmi vďačný. Odbili nás v Bratislave, kde mi z fleku povedali, že tak drahý liek (tej doby stál 94 tisíc korún) si nemôžu dovoliť objednať keďže poisťovňa ho nehradí, odbili nás v Žiline, v Trenčíne aj v Ružomberku. Keď je pán zdravý, tak cez závisť jediné čo vidí sú peniaze. Ale nikto nevidí všetko to ostatné, čo za tým je, a že niekomu možno naozaj záleží na tom, aby ľudia v núdzi mali prístup k potrebným liekom. Ale z vášho príspevku vidím, že ste človek ktorý sa smeje z ľudského neštastia a nedokáže sa vcítiť do úlohy človeka, ktorý niečo potrebuje aby mohol zachrániť svojho blízkeho. Veď nech sa každý stará sám o seba, prečo by mal niekto pomáhať, však? Prajem vám veľa zdravia v živote, lebo iní nemali také šťastie.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 04.10.2009 18:46
Som veľmi rád, že ste tu uviedol reálny príbeh, z ktorého vidieť, že ozajstná lekáreň, to nie je obchod, kde sa predávajú lieky ako jogurty v hypermarkete.

Anonym píše:
Pondělí 12.10.2009 21:58
Návod ako zlikvidovať konkurenciu-vyhodením(zrušenie)prenájmu, alebo ako vrabce čvirikajú nehal jeden tiež podnikateľ zvaný B..jo podpáliť konkurenčnú kočkovskú pekáreň ktorej stánok nedávno zhorela pred mes úradom a priorom.
Anonym píše:
Pondělí 12.10.2009 23:46
Myslel som,ze Br..o pecie iba chlieb a rozky.Alebo aj konkurencne stanky po nociach vypeka?
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 20:56
no Br.....jo vraj pečie aj chrumkavé stánky pb je jedna veľká mafstory
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 08:14
Omyl ja neobhajujem s. riaditeľa.
Ale aj taká osoba ako riaditeľ NsP ako ho tu opisujete môže mať dobré nápady , a nápad musíte posudiť aj nezávisle od tvorcu, objektívne.
Ja som nikdy nebol riťolez a dovolil som viesť spor s pánom Lackovičom v dobe keď ho iní len hladkali.
A dovolím si oponovať aj riaditeľovi NsP ak s ním nesúhlasím , ale aj p. Smatanovi a aj autorom takýchto príspevkov, ktorý nedostatok argumentov nahrádza vulgarizmami.
Anonym píše:
Sobota 03.10.2009 22:14
Predstavte si, že sa stane zázrak, nemocnica zariadi lekáreň a dodávatelia dodejú liečivá aj napriek dlžobám. Vytvorí sa zisk, ktorý určite nepôjde na interné, alebo chirurgiu, ale na nové kožené sedačky na 4.poschodie a miesto bielej octávie kombi s červeným pásom bude na dvore sáť minimálne nablýskaný Superb.
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 08:05
A to ako viete a už predom?Takéto vulgarizovanie
je ničím nepodložené. Ale ,áno ak chcem, tak zotriem všetko. Aj ten najlepší úmysel.
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 08:49
Nemáte ani páru o financovaní v zdranotníctve
a ani v NsP. Zbytočné komentovať.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 04.10.2009 10:35
Nuž skúste nájsť nejaké údaje o finančnej situácii nemocnice na jej webovej stránke: http://www.nemocnicapb.sk/
Je to inštitúcia čerpajúca verejné zdroje.

Stokrát použitý trik - tajiť údaje, a potom každého kritika obviniť že nemá poriadne čísla.

Riaditeľ mi odmietol odpovedať aj na otázku, aký očakáva mesačný prínos z lekárne po jej prevzatí do správy nemocnice.
To je však základný údaj, ak máme posúdiť otázku, či je vhodnejšie zvýšiť prenájom fungujúcej zabehnutej lekárni, alebo ju sčasti musieť vybudovať znovu a potom brať celý zisk.
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 10:52
No to je už iná káva p. Smatana. Sme v rovine racia.
Ano,súhlasim s vami , že by vám mal dať, a mal bu ich riaditeľ NsP mať, aspoň predpokladané kalkulácie zisku z lekárne po odrátaní nákladov spojených so znovu sprevádzkovaním.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 04.10.2009 11:33
Môžem o tú informáciu ešte raz požiadať cez informačný zákon, ale viem asi akú odpoveď dostanem.

Mimochodom, riaditeľ nemocnice hovorí že predpokladá, že mu tam súčasná majiteľka prenechá svoje vybavenie lekárne za nejakú zostatkovú hodnotu, a že sa dohodne s väčšinou existujúcich zamestnancov lekárne, že neodídu do súkromných lekární, ale sa stanú zamestnancami nemocnice.

Aj z toho si môžete urobiť obrázok o reálnosti jeho kalkulácií.

Je nad slnko jasnejšie, že majiteľka si odnesie svoje vybavenie, aby ho využila pre vybudovanie alebo rozšírenie vlastnej lekárne, a že väčšina zamestnankýň sa neuspokojí s platmi, ktoré sú v nemocnici.
Dôjde k výpadku 30-50% lekárenských služieb, na začiatku zimného obdobia kedy je najviac epidémií. Zhodou okolností, pár týždňov pred voľbami do VÚC.

Potom sa zrazu začnú politici zaujímať, a vymýšľať nejaké záplaty, ale už budú môcť hovoriť len o "najlepšom z možného".
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 12:16
p. Smatana má pravdu, Nemocnica jednoducho nemá finančné prostriedky na to, aby lekáreň zariadila tak aby spĺňala všetky normy a bola prevádzky schopná. A keď nemá prostriedky na jej rozbehnutie, je myslím úplne zbytočné považovať možný zisk za hlavný argument na jej "zoštátnenie". O dlhoch v distribučných firmách ani nehovorím, ak chcem poskytovať služby určitej kvality, musím mať zabezpečenú dodávku. Tie firmy dodajú maximálne tak základné lieky pokiaľ im nemocnica nesplatí svoj niekoľko miliónový dlh, a na tých základných liekoch NIKTO nezbohatne. Platí sa za nadštandardné služby ako sú vzácne lieky, a tieto nemocnici nikto nedá v takej finančnej situácii. Taktiež súčasná majiteľka Anje má perfektné vzťahy so všetkými distribučnými firmami lebo nemá žiadne dlhy a má vysoké odbery. Ako odmenu za takú spoluprácu sú jej distribučné firmy ochotné dodať takmer akýkoľvek liek do pár hodín, aj keď ho nikde inde na Slovensku nenájdete, oni ho dovezú aj zo zahraničiu. Oni si totižto vedia oceniť dobrého klienta a robia potom maximum. Si vážne myslíte, že takéto služby budú naďalej dostupné keď lekáreň dostane zadĺžená nemocnica, s ktorou sa tie firmy súdia? Ukážu jej prostredník a nech si zháňa čo chce odkiaľ chce, hoci aj z Rumunska. Nikto tu nepopiera, že majiteľka na prevádzke nezískala určitý majetok, ale zarobila si to čestne, a hlavne takýmito špeciálnymi službami, ktoré nikde inde na Slovensku nezískate, ukázala, že jej na spokojnosti ľudí záleží a robí pre to maximum. Michálek chce z toho urobiť len dojnú kravu v chabom pokuse o vytrhnutie nemocnice z biedy, ale evidentne má problém zrátať si 2 + 2. Ale to vôbec nie je prekvapujúce keď sa murár začne hrať na veľkého riaditeľa. Niet divu, že z miestnej nemocnice utekajú ľudia. Tej osobe, čo sa tu oháňala tabuľkovými platmia kvalitou našich lekárov - viete, že NsP PB je jedna z najhorších na celom Slovensku? A viete, že napríklad v BB majú skoro dvojnásobné platy, a kvalitou sú ďaleko pred nami? Ale samozrejme, kvalita poskytovaných služieb nemá vôbec nič spoločné s platovým ohodnotením a následnou motiváciou. Však to je asi aj príčina, prečo žiadny doktori nechcú ísť do PB nemocnice, a dostanú sa sem len absolventi, ktorých nikde inde nechcú.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 04.10.2009 12:48
Toto je vážny argument.
Vedel som, že nemocnica má dlžoby a hrozia jej exekúcie, avšak nevedel som, že nemocnica má aj dlžoby voči spoločnostiam, ktoré distribuujú lieky.

Výšku týchto dlžôb treba prirátať k nákladom potrebným na obnovenie lekárne po jej vyprataní PharmDr. Húdekovou.
Pretože je zrejmé, že distribučné spoločnosti nezačnú dodávať lieky pre nemocničnú lekáreň skôr, než nemocničná lekáreň uhradí svoje staré pohľadávky.
Kde chce zadĺžená nemocnica nabrať prostriedky na obnovenie lekárne v rozsahu, ako to robila súkromná lekáreň ANJA?

Odhadujem, že sú možné dva scenáre:
- prevádzka lekárne sa obnoví pod správou nemocnice, po istom období výpadku služieb, ale v obmedzenom sortimente tovaru i služieb.
- prevádzku lekárne nemocnica nedokáže obnoviť, a a po dlhšom období výpadku stúpne tlak na to, aby sa priestory opäť prenajali, tentokrát "vybranej" súkromnej firme.

Nepovažujem za pravdepodobné, že súčasný menežment nemocnice, s jej finančnými problémami, dokáže prevádzkovať lekáreň v kvalite, porovnateľnej s tou, ktorú v súčasnosti ponúka súkromná lekáreň ANJA.

Ak zlyhá šanca, že do diania vstúpi VÚC a prenájom predĺži, môžete ma o niekoľko mesiacov zobrať za slovo - či som strašil alebo popisoval reálne scenáre.
Nie som ekonóm, ale tieto veci si dokáže spočítať každý, kto vie, že 2+2=4.
Anonym píše:
Pondělí 12.10.2009 20:59
BOLI AJ IN=E PRÍPADZ KDE MGR. Z TEJ LEKÁERNE PANI "DOBREJ" HUDEKOVEJ ODMIETLI NEOPRÁVNENE VYDAŤ LIEK. MOHOL BY SOM VÁM DAŤ PAN SMATANA AJ PODKLADY. ZREJME BY SOM TO BOL UROBIL SKOR POKIAL SOM NEPOZNAL VASE NEOBJEKTIVNE A ZAUJATE NAZORY TAK AKO TERAZ.
Anonym píše:
Pondělí 12.10.2009 21:00
BOLI AJ IN=E PRÍPADZ KDE MGR. Z TEJ LEKÁERNE PANI "DOBREJ" HUDEKOVEJ ODMIETLI NEOPRÁVNENE VYDAŤ LIEK. MOHOL BY SOM VÁM DAŤ PAN SMATANA AJ PODKLADY. ZREJME BY SOM TO BOL UROBIL SKOR POKIAL SOM NEPOZNAL VASE NEOBJEKTIVNE A ZAUJATE NAZORY TAK AKO TERAZ.
Anonym píše:
Pondělí 12.10.2009 22:40
"ODMIETLI NEOPRÁVNENE VYDAŤ LIEK"

Co je na tom zle? Pokial nemate na ten liek opravnenie, tak samozrejme ze vam ho slusna lekaren nevyda. Tak to je v zakone, liek mozete vydat len opravnene, na predpis. A kludne zverejnite "podklady", ak je to pravda, tak to v ramci objetivity bude zaujimat vstekych. Momentalne su to len prazdne slova zamestnanca pracujuceho na 4. poschodi NsP.
Anonym píše:
Neděle 04.10.2009 19:45
Pán Smatana a kde vám v tej vašej argumentácii zost al morálny a etický rozmer.To už zrazu nie je o občanoch a pacientoch , ale len o čistom biznise.
Každý vie aké budú postoje p. Hudekovej. Ale nakoniec nech si zoberie vybavenie lekárne. Veď po l5 rokoch má aj tak len takú hodnotu, aké malo pôvodné, keď lekáreň preberala.
Pokiaľ ide o zamestncov. Som zvedavý že ak by nastala nebodaj situácia a riaditeľ NsP by ich nezamestnal, , ako by ste ich vtedy branlia hovorili
o zlom riaditeľovi, ktorý im dáva len ubohé tabulkové platy. Také tabulkové platy aké majú všetci ostatný zamestnanci nemocnice.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 04.10.2009 20:31
Nepovažujem za dôležité, aby som tu vypisoval nejaké srdcervúce slohy o občanoch a pacientoch. Píšem o hrozbe výpadku služieb najväčšej lekárne v okrese a hrozbe úpadku kvality služieb a sortimentu. Prípadne si prečítajte ten čitateľský príspevok o dievčati, ktoré potrebovalo liek za 94tisíc SKK, ale žiadna lekáreň nemala rezervy na to, aby ho objednala, len ANJA. Môžete byť morálny a etický ako víno, ak máte mínus na účte, pacient liek nedostane.

Krokodílie slzy za občanov si čoskoro budete môcť pozrieť v lokálnych televíziách, len čo sa nám podarí prebiť ten múr mediálneho mlčania. (Alebo krivdím obom televíziám a o probléme lekárne už niečo priniesli?) Čoskoro budú politici roniť krokodílie slzy za občanov a pacientov a upokojovať ich. Vtedy už tu budeme riešiť niečo iné.

K zamestnancom: vo svojej profesii väčšina z nich nie je odkázaná na ponuky tabuľkových platov pána riaditeľa.
Anonym píše:
Pondělí 05.10.2009 17:13
Neviem čím to je, ale doteraz hádam každé vedenie tejto nemocnice malo veľmi zvláštny prístup k znižovaniu dlhov. Napríklad minulý riaditeľ vymyslel, že zvýši nájomné niektorým privátnym lekárom. Keď mu povedali, že ak to spraví, zriadia si ambukancie inde, sa im vysmial, že mu to nevadí a ich ambulancie prenajme na butiky so zeleninou a oblečením. A tak sa stalo, že dotknutí lekári sa odsťahovali inde /ZUNZ/ a nemocnica ostala aj bez príjmu, ktorý mala od nich za prenájom. A v konečnom dôsledku doplatili na to hlavne pacienti, ktorí pendlujú medzi NsP a ZUNZom kvôli rôznym odborným vyšetreniam. A vo veľej miere nechýbajú medzi nimi čiastočne, alebo úplne imobilní.
Anonym píše:
Pondělí 05.10.2009 18:23
Asi by bolo vhiodne spraviť imobilného aj to šikovného riaditeľa - aby si užil ako aj iní pacienti !!!
Anonym píše:
Pondělí 05.10.2009 20:20
Pokial viem, tak pan Michalek uz raz dostal po papuli od byvalych zamestnancov Farby-Laky Koseca, ktore vytuneloval a znicil, a par dobrakov sa mu prislo odvdacit osobne. Asi by nebolo od veci vratit sa do stredoveku a zacat to riesit takym sposobom. Sprostych ludi treba len bit.
Anonym píše:
Pondělí 05.10.2009 21:11
Nie je na nich kontakt? Nebolo by vhodne pozvať ich aj do Nsp ?? Pouvažujte....
Anonym píše:
Pondělí 05.10.2009 22:52
"Napríklad minulý riaditeľ vymyslel, že zvýši nájomné niektorým privátnym lekárom. Keď mu povedali, že ak to spraví, zriadia si ambukancie inde, sa im vysmial, že mu to nevadí a ich ambulancie prenajme na butiky so zeleninou a oblečením. A tak sa stalo, že dotknutí lekári sa odsťahovali inde /ZUNZ/ a nemocnica ostala aj bez príjmu, ktorý mala od nich za prenájom. A v konečnom dôsledku doplatili na to hlavne pacienti"

Súčasný to robí rovnako. Teraz sa snaží získať podpisy pracovníčok lekárne, že prechádzajú do práce k nemu, aby tým mohol operovať v Trenčíne. Michálek si neuvedomuje že existuje TRH a bystrický špitál nie je jediný na svete.
Anonym píše:
Středa 07.10.2009 10:10
Vraj sa konala dnes v Povazskej Bystrici na Strede nejaka opekacka, ma niekto blizsie info a fotky z akcie?
Anonym píše:
Středa 07.10.2009 11:33
Organizátor bol Obvodný úrady pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Považskej Bystrici.
Anonym píše:
Středa 07.10.2009 11:59
 Ing. Marcel Janco
Anonym píše:
Středa 07.10.2009 22:58
Tiez teda pozname dalsieho bojovnika proti krize.
Anonym píše:
Čtvrtek 19.11.2009 08:28
Sikovni su na Slovensku automaticky vinni alebo zlodeji :)
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 23:07
Zabudol si na Slížika, kandidáta do VUC Trenčín za náš okres!
Anonym píše:
Úterý 06.10.2009 00:26
Je mi až smiešne, keď si predstavim ako sa s bližiacimi voľbami do VUC budú oháňať kandidáti do VUCiek práve Nemocnicou. Ja viem, že osud našej nemocnice je do výraznej miery závislý od zdravotnej politiky štátu a od toho ako ku nej pristupuje jej zriadzovateľ - VUC. Vo VUC boli doteraz 3 poslanci za PB, ktorí majú čo do činenia s nemocnicou - Ondičová, Adame a Jurčík. Nech mi nikto nehovorí, že ak by boli čoilen trocha schopní, že by tá naša nemocnica nevyzerala lepšie!!! Našťastie do nej nemusím chodiť až tak často, ale už len ten obrovský problém so zaparkovaním, schátralým parkom pred nemocnicou, popraskanými omietkami na oddeleniach a chodbách, staré okná bez klučiek a podobne. To mi chcú títo traja poslanci povedať, že nebolo v ich silách absolútne nič s tým urobiť? Už keď nie komplexne riešiť problém nemocnice, že nemohli lobovať za to, že aspoň nejaké peniaze sa z VUC mohli vybaviť na to, aby tá nemocnica vyzerala lepšie? To nemajú dosah na to, aké je tam vedenie? Veď Adame bol primárom na detskom. To nie, že tam robil robil nejakého doktora alebo sestričku - on bol primár. Mal informácie z najužšieho vedenia nemocnice a nič neurobil keď videl aký ľudia to riadia? Jurčík - ten je tam dokonca zamestnaný. Alebo je to práve preto?? A Ondičovú - no na tú sa stačí pozrieť a je jasné, že tá nejaké extra veľké lobby vo VUC kuloároch nenamúti. Ľutujem ľudí, ktorí musia vyhľadávať toto Bohom zabudnuté miesto často. Nech nám len všetkým zdravie slúži.
Anonym píše:
Úterý 06.10.2009 05:32
ale aj Bačík a ďalší. Áno, žiadna z týchto osôb NIČ pre PB POZITÍVNEHO NESPRAVILA. Bolo by chybou dovoliť im ešte niekedy pôsobiť v nejakej verejnej funkcíí. Nedopusťme to! Pre dobro PB, pre naše dobro.
Anonym píše:
Pátek 09.10.2009 15:54
stačí si zistiť ako sa terajší riaditeľ dostal na svoje miesto.
a druhá vec je, že nemocníca a nie len táto naďalej vytvára dlhy ako dodávateľom tak sociálnej poisťovni.
prečo by mali nemocnicu držať nad vodou, ked vedia, že štát nič proti dlhom nespraví, ani proti ľudom čo ju riadia, ani čo ju spravujú,...

zas sa chystá odlžovanie, a a nebude posledné
Anonym píše:
Pátek 09.10.2009 16:17
ako sa dostal Michálek na miesto riaditeľa? viete niečo viac, než že ho tam nainštalovali HZDSáci (teraz už -ex), rovnako ako Jurčíka a Ondičovú?

http://povazska-bystrica.ot[…]ce-je-ing-jaroslav-michalek
Anonym píše:
Pátek 09.10.2009 18:45
Ďalší dobrý dôvod nevoliť sebránku HZDS-Smer
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 23:14
Vraj o tých súčasných našich piatich poslancov HZDS-SMER sa Sedláček vyjadril, že by ich vo VUC najradšej nevidel. Že to bola hrôza
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 23:41
Ja by som okrem nich tam najradšej nevidel ani toho prihlúpleho patológa.
Anonym píše:
Pátek 09.10.2009 15:51
toto je snad sen, resp. niečo iné v priamom prenose, priamo pred občanmi, ale ako sa hovorí ryba smrdí od hlavy.
Anonym píše:
Pondělí 12.10.2009 21:18
Myslim ze ide hlavne o tie prachy a ze sa niekto uz dohodol s niekym... Ze, majitelia priestorov? V lekarni Novy Zivot som nezohlanala ani kojenecke mlieko pre svojho syna, raz dokonca ani Paralen a personal mi nedokazal poradit kde to zozeniem. Naopak v lekarni Anja aj ked nemali, tak mi z ruky vysypali lekarne kde by to mohli pravdepodobne mat. Skratka maju prehlad o tom, kto co kde ma a nemaju problem tam zakaznika poslat. A to nehovorim o tom, ze mi nikdy neporadili zle, alebo nerobili machrov a nestrielali od oka a silou mocou sa mi nesnazili nieco predat... Skratka tu lekaren my ludia potrebujeme. Zajtra si idem pre peticny harok a pekne to vsetci podpiseme. Dufam ze to pomoze, i ked na Slovensko je sakramentsky skorumpovane...
Anonym píše:
Pátek 30.12.2011 23:03
Pokiaľ nie som slepý, tak tam robia tí istí ľudia ako robili v predchádzajúcej lekárni. Takže ochota a rady by sa nemali zmeniť. Zmeniť sa môže objem a šírka zásob, že by ste nedostali určitý liek. Ale aj o tom veľmi pochybujem.
Jaroslav Ševčík
Jaroslav Ševčík píše:
Pátek 30.12.2011 13:30
Podľa informácii, ktoré som dostal, mala p. PharmDr. Annoa Húdeková a jej manžel včera 28.12.2012 pohreb.
Môže to niekto potvrdiť?
Ďakujem. J.Š.
Anonym píše:
Pátek 30.12.2011 15:06
Áno, pohreb mali obaja manželia na novom cintoríne vo štvrtok o 15.00.
Anonym píše:
Sobota 31.12.2011 05:21
Z Pov Bystrice som sa pred časom odsťahoval, Húdekovcov som poznal,vie tu niekto napísať čo sa vlastne stalo?
Anonym píše:
Sobota 31.12.2011 20:23
R.I.P.
Je ni smutno z toho, keď vidím, ako dokáže na smrť uštvať človeka pažravosť a chamtivosť ľudských hyen.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 02.01.2012 14:47
Manželia Húdekovci boli dlhodobo hospitalizovaní. Zomreli nezávisle na sebe, každý na inom oddelení nemocnice, v ten istý deň, s rozdielom 11-tich minút. Život píše aj také príbehy.

Nech tiež odpočívajú spolu a v pokoji.
kate
kate píše:
Úterý 22.07.2014 10:20
Ja som počul, aby svedectvo o tom, ako som sa dostal späť môj manžel, vzali sme na viac ako 9 rokov a dostali dve deti. to išlo dobre s nami a my sme vždy radi. až jedného dňa môj manžel začal správať spôsobom, nemohol som pochopiť, som bol veľmi zmätený, ako ma a deti zaobchádzať. neskoršia ten mesiac neprišiel domov a zavolal mi, že chce rozvod, som sa ho spýtal, čo som urobil zle, že si zaslúži to od neho všetko, čo sa hovorí, je to, že sa chceš rozviesť, že ma nenávidí a nemajú Chcem, aby ma znovu vidieť v jeho živote, bol som naštvaný a frustrovaní tiež neviem, čo mám robiť, bol som chorý dlhšie ako 2 týždne, pretože rozvodu. milujem ho tak moc, že je pre mňa všetko, bez toho aby mu môj život je neúplný. Povedal som moja sestra a ona mi povedala kontaktovať kúzlo koliesko, nikdy som veriť v tom všetkom kúzlenia o veci. Ja chcem len vyskúšať, či niečo príde z toho. Spojil som sa s Dr okojie na návrat svojho manžela ma, povedali mi, že môj manžel bola prijatá iná žena, že jej kúzlo na neho, že je dôvod, prečo si ma nenávidia, a tiež nám chcete rozvodu. potom mi povedali, že majú kúzlo na neho, že bude mu vráti ku mne a deťom, ktoré vhodili kúzlo a po 1 týždni môj manžel mi zavolal a povedal mi, že som mu odpustiť, začal sa ospravedlňovať na telefóne a povedal, že stále ešte žije mi, že nevedel, čo sa s ním stane, že ma opustil. je to kúzlo, že Dr okojie kasta sa na neho, že mu urobiť comeback sa mi dnes, ja a moja rodina sú teraz šťastní opäť dnes. ďakujem Dr okojie za to, čo ste pre mňa urobil by som sa dnes, pokiaľ nebolo nič pre veľké čaro. Chcem ti moji priatelia, ktorí prechádzajú všetky týmto druhom lásky problém, ako sa dostať späť svoje manžela, manželku, alebo ex priateľa a priateľky kontaktovať drokojiehealinghome@gmail.com. a uvidíte, že váš problém bude vyriešený bez zbytočného odkladu. Špecializuje sa na riešenie ďalších problémov, vrátane nasledujúcich:
(1) Ak chcete, aby vaša ex späť.
(2) ak budete mať vždy zlé sny.
(3) Ak chcete byť podporované vo vašej kancelárii.
(4) Chceš ženy / muži bežať po vás.
(5) Ak budete chcieť dieťa.
(6) Ak budete potrebovať finančnú pomoc.
(7) Ak chcete, liek na HIV AIDS
kontaktujte ho teraz pre okamžité riešenie vášho
problémy na Drokojiehealinghome@gmail.com
ďakujem
Čumil
Čumil píše:
Úterý 22.07.2014 14:31
Tak to čumím, ako je tento príspevok napísaný. Nerozumiem ani jednej vete. Som vadný?

« prosinec 2017 »
prosinec
PoÚtStČtSoNe
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359