Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / Viceprimátor Stanislav Haviar podal trestné oznámenie na týždenník Obzor

Viceprimátor Stanislav Haviar podal trestné oznámenie na týždenník Obzor

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Čtvrtek 05.05.2016 23:37
Informáciu mám zatiaľ overenú z jedného zdroja. Ide o spravodajský článok redaktorky Bernadetty Pitoňákovej "Ďalšie bytovky má stavať firma HANT BA - Poslanci poukazovali na rodinnú prepojenosť." Vydanie Obzoru s týmto článkom je ešte v predaji. Viceprimátor údajne podal trestné oznámenie za poškodenie dobrého mena firmy HANT BA, v ktorej orgánoch je viceprimátorov brat Anton Haviar a dcéra Lucia Bušfyová. O čom sa píše v spornom článku?
Viceprimátor Stanislav Haviar podal trestné oznámenie na týždenník Obzor

HANT BA - firma, ktorej dobré meno obhajuje viceprimátor Haviar podaním trestného oznámenia na týždenník Obzor. Obrázok: www.hant-ba.sk

Nasleduje prepis článku z tlačenej verzie novín


Ďalšie bytovky má stavať firma HANT BA


POSLANCI POUKAZOVALI NA RODINNÚ PREPOJENOSŤ


Užšiu súťaž vo verejnom obstarávaní na stavbu ďalších dvoch nájomných bytoviek na sídlisku Rozkvet získala opäť firma Hant Ba. Výstavba bola podrobená na mestskom zastupiteľstve kritike poslancov.


POVAŽSKÁ BYSTRICA. Zákazku na výstavbu dvoch nájomných bytoviek, vrátane inžinierskych sietí, na sídlisku Rozkvet na Benkovej a Novomeského ulici vyhrala v užšej súťaži verejného obstarávania opäť firma Hant Ba. Tá stavia v tejto lokalite už dve nájomné bytovky, kde bola vybraná tiež ako víťaz užšej súťaže. Poslanci poukazovali na rodinnú prepojenosť víťaza súťaže a viceprimátora. Kritizovali tiež výber lokality pre výstavbu.


Hodnota zákaziek je vyššia

Oznámenie o výsledku súťaže na ďalšie bytovky sa objavilo vo vestníku v polovici februára. Ide o lukratívnu zákazku, ktorej cena je niekoľko miliónov eur. Začiatočná predpokladaná cena zákazky na Benkovej ulici bola viac ako 1,69 milióna eur a konečná celková hodnota zákazky 1,73 milióna eur. Aj pri bytovke na Novomeského ulici je celková hodnota zvýšená. Predpokladaná cena bola takmer 1,63 milióna eur a konečná viac ako 1,65 milióna eur. Ceny sú v oznámení o výsledku verejného obstarávania udané bez dane z pridanej hodnoty.


Výber lokality sa poslancom nepáčil

Na jednom z mestských zastupiteľstiev kritizovali poslanci ďalšiu výstavbu v tejto lokalite. Vyjadrili obavy, že bude problém so zabezpečením parkovacích miest a budovaním prístupových komunikácií. Zároveň pripomenuli, že na kopci je nestabilné podložie a výstavbu to predraží. Preto môže byť nájomné dosť vysoké a záujem o byty môže byť menší, čo by bolo neefektívne. Primátor mesta Miroslav Adame poslancom pripomenul, že ak mali voči výstavbe na Rozkvete výhrady, mali možnosť vyjadriť sa skôr. A síce, keď pred viac ako rokom schvaľovali zámer na výstavbu bytov v rôznych častiach mesta.


Súťaž vyhlásili bez súhlasu zastupiteľstva

Mestský úrad vypísal verejné obstarávanie na bytovku ešte minulý rok v novembri, zmluva bola podpísaná 29. januára tohto roku. Podpisu zmluvy predchádzalo zasadnutie mestského zastupiteľstva. Verejné obstarávanie mesto vypísalo ešte predtým, než malo súhlas mestského zastupiteľstva, stanovisko k výstavbe nedal ani výbor mestskej časti. Schvaľovanie konkrétnych zámerov na výstavbu pritom podmienili poslanci práve súhlasom výborov, aby nedochádzalo ku konfliktom so záujmami občanov. Poslankyňa Milada Belásová na poslednom zastupiteľstve tiež pripomenula, že zákazku bude realizovať firma, kde figuruje meno brata a dcéry viceprimátora Stanislava Haviara a upozornila na rodinnú prepojenosť. Viceprimátor akýkoľvek zásah z jeho strany v prospech rodiny vylúčil a poznamenal, že hneď po nástupe do funkcie sa dištancoval od účasti na mestských zákazkách.


Peniaze zatiaľ nedostali

Výstavba by sa mala financovať z dotácií ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja a úveru zo štátneho fondu rozvoja bývania. Žiadosti aj projekty boli poslané do Bratislavy aj na krajský úrad do Trenčína. Oficiálnu odpoveď na to, či mesto získa tieto prostriedky, zatiaľ Považská Bystrica nemá. „Po technickej aj administratívnej stránke je všetko v poriadku a odpoveď očakávame už v marci tento rok,“ vyjadrila sa koncom týždňa Viera Zboranová z mestského úradu, ktorá má na starosti žiadosti zo štátneho fondu rozvoja bývania. BERNADETTA PITOŇÁKOVÁ


(Považský Obzor MY noviny stredného Považia, č. 8, ročník 52, 3. 3. 2009, str. 2)


Potiaľ fakty.

Priznám sa, že ani po niekoľkonásobnom prečítaní napadnutého článku som v ňom nebol schopný nájsť pasáž, ktorá by bola žalovateľná. Článok je neutrálny, vyvážený, dáva priestor obom názorovým stranám, stavia na overených faktoch a citátoch verejne činných osôb. Článok neobsahuje žiadne komentáre alebo hodnotiace súdy zo strany novinárky.

Viem si predstaviť, že existujú ešte nejaké fakty alebo vyjadrenia, ktoré by pán viceprimátor v článku rád videl, avšak tento problém sa štandardne rieši napísaním reakcie na článok.

Podávať trestné oznámenie za takýto suchý spravodajský text môže podľa môjho názoru asi len človek, ktorý od novinárov očakáva, že o nepohodlných témach nebudú informovať. Najlepším príkladom môžu byť mestom vydávané Považskobystrické novinky, v ktorých sa o jednej téme píšu oslavné ódy, a o druhej téme sa taktne mlčí. To však potom nie sú noviny, ale tlačový orgán strany a vlády.

Kuriózna je najmä skutočnosť, že trestné oznámenie za poškodenie dobrého mena firmy podáva politik, ktorý sa viackrát dištancoval od presadzovania záujmov tejto firmy.

 

Súčasné vedenie mesta momentálne prežíva svoju najťažšiu krízu. Dovtedajšie kauzy (kauza "falšovanie uznesenia", viacero prehratých súdnych sporov...) sú v porovnaní s týmto zanedbateľné. Znova sme svedkami toho, že na relatívne bežný problém vedenie mesta zareagovalo opatreniami, ktoré sú horšie ako problém, ktorý mali riešiť.  Reakciou na rozporné hlasovanie o dvoch zástupcoch primátora - problém ktorý sa dal vyriešiť opravným hlasovaním na najbližšom zastupiteľstve - bolo vydanie dokumentu o hlasovaní, ktorý potom polícia vyšetrovala ako falzifikát. Reakciou na zverejnenie informácií o možnom konflikte záujmov - v podmienkach slovenskej samosprávy žiaľ celkom bežného javu - je silný nátlak na novinárky Glabazňovú a Pitoňákovú. 

Na jazyk sa tlačí porekadlo o ľuďoch, neschopných poučiť sa ani z vlastných chýb.

 


Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 07.03.2009 17:22

Pokiaľ by to bolo tak - bolo by si to možné vybaviť v tom zmysle, že trafená hus zagágala. Keby sa jednalo o poškodzovanie dobrého mena HANT - BA, očákaval by som, že sa voči nejakým krivdám sa bude braniť štatutárny zástupca firmy t.j. Haviar Anton, ktorého si mimiochodom vysoko vážim. Lebo kam to dotiahol z čašníka, a nepotreboval k svojmu vypracovaniu sa ani P.B. a ani brata !! Pán viceprimátor sa zbytočne hrabe na čo nemá, zbytočne bratovi robi hambu. On nie je negramotný, obrániť sa vie aj sám, lebo z minulosti firmy HANT s.r.o a HANT - BA a.s. je rozdiel oproti firme HAST. To ako keby sme porovnavali Fábiu s kolobežkou. Myslím, že pokiaľ sa toto stalo opať čin predbehol rozum !!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 07.03.2009 18:19

idú presne lackovičovými stopami, kšefty, vojna s médiami - akurát ľubošovi to trvalo 12 rokov a oni sa tam dostali za 2 roky

nebude Stanko primátorom, nebude

sám sa zakope Belásovej stačí len to komentovať a to si v NR SR nacvičila dobre

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 07.03.2009 21:01

S potešením som prijal zistenie pán Smatana o vašom prebudení z tohoto komunisticko-štb-áckeho snenia.Spali ste tuho,občas ste aj pochrápavali.Našťastie je ráno a vy začínate opäť pracovať s čistou a vyresetovanou hlavou.Ufff

  1. S.Nie každé zrkadlo je také rovné,ako sa na prvý pohlad zdá.or(-1)
Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 08:44

Čo týmto chcel prispievateľ širokej verejnosti oznámiť ?? Nepochopili sme to viacerí ? ASkôr mi pripadá písateľ " prispatý "

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 08.03.2009 11:27
Prispievateľ asi chcel širokej verejnosti oznámiť, že sa mu nepáčili moje minulé snahy o spoluprácu so súčasným vedením mesta. A teraz sa teší, že konečne "začala vojna". Musím ho sklamať - my sme mimovládna organizácia. Naším cieľom nie je odstraňovanie politikov, ale systémové zmeny. Prístup verejnosti k informáciám čiže transparentnosť, zvyšovanie účasti verejnosti na rozhodovacích procesoch, protikorupčné opatrenia, ochrana životného prostredia. Ak sa informovanie o práci samosprávy, či o opatreniach poškodzujúcich životné prostredie prejavia tým, že garnitúra prehrá voľby, je to len sprievodný efekt našich aktivít, nie ich cieľ.

Radšej by som písal o tom, ako zastupiteľstvo prijalo smernicu upravujúcu nezávislý dohľad nad objektivitou mestom vydávaných novín. Alebo že všetky materiály budú poslanci dostávať včas, v elektronickom tvare, a budú prístupné aj verejnosti. Alebo že sa dohodli, že elektronické aukcie budú štandardným spôsobom obstarávania. A za ušetrené peniaze odkúpia alebo prenajmú Dom kultúry, zavedú sieť chodníkov a cyklotrás ku každej škole v meste, a zamestnajú policajtov, ktorí začnú postihovať predaj alkoholu deťom.

Žiaľ, namiesto toho musíme písať o tlaku na novinárky, ktoré poukázali na "silné podozrenia" z klientelizmu.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 12:09

ja Vas nejako nemusim,moj nazor je ze moc mudrujete,na druhej strane si vazim ako obhajujete p.Glabaznovu ako sa nas p.primator a p.Galovic ku nej zachovali ,ked si robila svoju pracu,mrzi ma ze sa tymito dalsimi kauzami zabuda na p.poslancov Stabela a Babusika,ako si zo staveb.zakazok uliali do vrecak,ale to bolo vlastne len na take obcerstvenie.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 08.03.2009 12:33
Vďaka za názor, ale osobne si myslím, že kauza Glabazňová a teraz to trestné na Obzor znova upriamia pozornosť na veci, ktoré to naštartovali - čiže na faktúry ktoré mesto platilo. Zajtra ráno si spomeňte na moje slová :-)

Naviac, kauza faktúr ešte nezaspala, bude to hlavná téma najbližšieho zastupiteľstva.

Ale to si len tak mudrujem :-)
Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 12:11

co chce na tom sude dokazat ze neni jeho brat?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 12:22

nepoznam brata viceprimatora,ale pozeram hokej,teraz momentalne Skalicu,ktora presla cez Trencin a tesi ma to ked vidim na dresoch skalice logo firmy ktora je od nas,tym si vysvetlujem ze dava nevelke peniaze do sportu a to mu kvitujem!!Na druhej strane mu nekvitujem to ze ich nemaju hokejisti Povazskej na dresoch,nechame sa prekvapit,mozno dalsiu sezonu,preto nech ma take zakazky ,ked ich mudro investuje!

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 08.03.2009 12:41
A nebolo by podľa vás lepšie, keby si mesto vybralo (aukciou) firmu, ktorá to postaví najlacnejšie, a takto ušetrené peniaze dalo na šport? Čiže bez okľuky a spoliehania sa na blahosklonnosť firmy?

Myslím si, že človek, ktorý má pochopenie pre férovú súťaž v športe, by mal mať pochopenie aj pre férovú konkurenciu v podnikaní.

Vám by nevadilo, keby hokejový zápas pískal brat majiteľa hokejového klubu?
Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 13:16

nie,poznam p.rozhodcov ktorí si priamo ziadaju piskat zapasy ktore maju smrnc,podotykam ze tam moze byt zaujatost,ale takito rozhodcovia to zvladnu bravurne,p.Janas tiez piskal a da mi za pravdu rodina - nerodina,pravidla nepustia!a este reakciou Vasou na mna-v tom Vam dam za pravdu,ten system aukciou by bolo tiez dobre riesenie a usetrene peniaze,by ale isto museli dorazit-do sportu/podmienka/inak nie.Ozaj,dobru chut...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 13:24

dufam ze Vas nenapadlo nieco nefér keby piskal brat bratovi,ktory vlastni klub,či?podla seba sudite druhého,ak Vy ste taký,nehádzte vsetkich rozhodcov do jedneho vreca!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 13:27

ale Vám to nandal,jednoducho a zrozumiteľne.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 08.03.2009 13:35
Píšete: "ten system aukciou by bolo tiez dobre riesenie a usetrene peniaze,by ale isto museli dorazit-do sportu/podmienka/inak nie."

A keby sa z ušetrených peňazí malo dať trochu aj pre základné školy a domovy dôchodcov, boli by ste proti aukciám?

(Mimochodom, mesto Piešťany obstarávalo elektronickou aukciou štadión, a oproti ponukám z obálkového kola ušetrilo toľko, že ešte z toho postavili tri detské ihriská.)
Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 14:21

Elektronicke aukcie a pod. toto sú bežné veci pre tých čo myslia seruiózne. Ale bez nich je to lepšie, mnoho ľudí sa na tom priživí a aj ti čo mementálne nie - tak kalkulujú, že v budúcnosti aj im alebo niekomu z rodiny niečo môže kvapnúť z toho veškého spoločného vreca. Že sa pri tom upadá morálne, hospodársky tý týmto drbnutým maríkovcom ťažko vysvetlovať - ich intelekt odráža jú výsledky volieb: najviac komunistiov, potom HZDS, teraz Smer - strany a politici, ktorí sa najviac skompromitobvali vo veľkej a aj komunálnej politike!!! Ospravedlňujem sa občanom Hornej a Dolnej Maríkovej za použitie ich názvu - v tomto prípade sa i nich nejedná!!! Že za takto ušetrené peniaze by bola Bystrica raz tak rozvinutá - to došlo zatiaľ iba asi iba Smatanovi, Ševčíkovei a ešte pár jedincom !!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 15:35

ale na tie ihriska už neuroboli elektronickú aukciu:-)urobli ich,za koľko potrebovali. Ak niekto dá na web stavebný výkaz na elektronickú aukciu a pár pložiek,ktoré nie sú potrebné,ale finančne bonitné,pripíše,len tá firma,ktorá bude o tom vedieť,vyhrá danú zákazku. Lebo vie z čoho bude uberať.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 08.03.2009 17:02
čo to prosím znamená "niekto dá na web stavebný výkaz na elektronickú aukciu a pár položiek, ktoré nie sú potrebné, ale finančné bonitné, pripíše".

Mám pocit že popisujete jednu z čítankových metód manipulácie s aukciami.
Napríklad keď úrad obstaráva televízory, a dá tam prehnane vysokú váhu kritéria "uhlopriečka obrazovky". A firma ktorá si to uvedomí (alebo jej to niekto prezradí), má síce dvojnásobné ceny televízorov, ale o centimeter väčšie obrazovky, a aukciu vyhrá.

To je však zle použitá metodika. Liekom je a/ zadať celú aukciu profesionálnej firme, ktorá má dobré metodické postupy b/ včasné zverejňovanie "vzorca" - kritériá a ich váhy, c/ evidovanie, kto navrhol ktoré kritérium.

Preto sa mi nepáčia výroky zo strany mestského úradu, že už tie elektronické aukcie rok pripravujú a čoskoro ich (sami) začnú robiť.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 17:38

a Ty si myslíš,že súdruhovia z mesta a poskok šrotového skrachovanca,to nebudú chcieť manipulovať?Nastavia si to ako potrebujú,ešte z väčšou províziou a budú sa vám všetkým smiať.Veď ste chceli elektonickú aukciu,tak ju aj máte. Prikláňam sa k názoru pisateľa,bár blbcov si myslí ako urobia ternno,blbou informáciou to práve nadbieha súdruhom.Asi úmyselne.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 08.03.2009 17:58
Veď ide o to zmeniť pravidlá tak, aby sa ťažšie obchádzali. Samozrejme že za el. aukciu sa dá vyhlásiť aj humbug - nová zásterka na starých móresoch.

Ale stačí prijať pravidlo, že aukcie nad istú sumu nebudú robiť sami, ale to zadajú niektorej z externých firiem, ktorá to robí aj pre súkromný sektor, a je to.

Príklad z inej oblasti: nikto nespochybňuje, že na odborné miesta je užitočné robiť konkurzy. Samozrejme, že aj konkurz sa dá urobiť tak, ako po voľbách v PB - zadať firme poslancovho syna.

Ale aj to je pokrok pred priamym dosadením človeka s protekciou. Pretože priame dosadenie protežanta sa sfalšovať nedá - jednoducho ho vedúci prijme a šlus. Ale konkurz treba zmanipulovať, a to znižuje zisk a zvyšuje riziko - napríklad že niekto spochybní zákonnosť konkurzu. A politik má vážny problém.

Akékoľvek riešenie sa dá spochybniť. Ponúknite lepšie riešenie. Vykopnutie starých korupčníkov vo voľbách - dosadenie nových - zistenie že aj títo podľahli pokušeniu - vykopnutie nových korupčníkov vo voľbách - a tak dokola? Iste, aj to treba. Ale nie je lepšie, keď sa to robí súčasne so zlepšovaním pravidiel?
Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 09.03.2009 18:12

budem si velmi dobre všímať ako dopadne tá slávna stavebná aukcia v Puchove...Ja neviem či ste taký naivný,alebo sa len robíte p.Smatana....pri stavebných zakázkach je tolko faktorov že nejaká aukcia neni smerodajná.....a najhoriše na celej veci sa môže stať že ...tá najlacnejšia cena sa bud zdvihne dodatkom...alebo jednoducho firma v polovici stavby skape.....pretože vaše kritérium...len cena...nie je to pravé orechové...v stavebníctve existuju ešte aj pojmy ako rôzne druhy materiálov a podobne....takže ako niekto uviedol vyššie...aukcie ano...na spotrebný tovar...ale pri investíciach je to bieda....Inak tá aukcia v Puchove kde dosiahli pri dvoch firmách rodziel 1 mil Euro pri 4 mil aurách...sa mi zdá dosť....a je to aj dosť podozrivé....počítam že obe firmy tam maju ešte výdatnu maržu a dufam že spolu boli na mobiloch kde sa dohadovali kto komu čo bude robiť v subdodávke....:-))) možno to bolo také malé divadielko....

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 10.03.2009 01:29
Zorganizovanie malého elektronického divadielka znamenalo pre Púchov úsporu 1 mil euro.
Keby zostali pri obálkach, zaplatia za divadlo o 1 mil eur viac.

Zdvihnutie ceny dodatkom? Predpokladám, že primátor Michalec nebude taký naivný, aby na zjednanie ceny použil modernú technológiu, ale na zmluvné zabezpečenie tejto ceny sa nesústredil? Je to len vec dobre napísanej zmluvy, pre prípad nedodržania termínu alebo prekročenia rozpočtu.

Skrátka, to ako to v Púchove nakoniec dopadne, už nezávisí na el. aukcii. Tá si svoju rolu zohrala.

Mimochodom, aj keby sa el. aukcie nasadili len na nákupy tovaru, nebolo by to málo.
Viď kalendáriky vreckové a nástenné za 90 000. Alebo wifi internet v centre mesta za 290 000. To sú krásne príklady produktov, ako stvorených na obstarávanie elektronickou aukciou. Alebo tie drobné opravy zábradlí a chodníkov, na ktoré zahučalo pár miliónov.
Keby boli obstarané férovou aukciou za účasti 20 firiem z celého Slovenska, nemuseli by teraz dotyční podnikateľoposlanci vysvetľovať a vysvetľovať.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 10.03.2009 09:13

hehe ved uvazujte trochu. koncom roka su volby do vuc a dalsi rok komunalne volby. cize pani smeraci potrebuju peniazky na kampan, velke peniazky. je kriza, sukromne byznysy prinasaju velmi malo. ekonomicky zazrak z hypoteky a lizingu skoncil. takze zostava len velka vonava kopa verejnych penazi. a do toho im pridu nejaki sprosti aktivisti ktori ziadaju aby sa namiesto pridelovania zakazok svojim ludom robili aukcie kde mozu prist uplne cudzie firmy. a este aj zverejnuju faktury, takze kazdy stranicky byznys vidiet. sudruh 10% ma problem. ved to je torpedo do zatekajucej lodicky smerpb. mali by ste vidiet co sa deje na mestskom urade.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 10.03.2009 16:21

mýliš sa sponzorské na vuc majú súdruzi poriadené viď bytovky hanťo diaľnica hasťo a raven chodníčky sádecký a štábel zaplatené flákanie po súdoch pély bude začo kandiduvať :-)

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 16:20

elektronicke aukcie funguju ked chcete kupit kalkulacku alebo nieco co je presne popisatelne a zadefinovatelne. V praxi - najma pri projektoch dlhodobych a skladajucich sa z viacerych etap je tato metoda absolutne nepouzitelna. Paci sa mi ako si abolutne nekompetentni hlupaci osvojili pojem "elektronicka aukcia" a nemaju ani len potuchy o zakonitostiach jej fungovania. Zaujimalo by ma napriklad stanovisko uradu pre verejne obstaranie na tuto metodu, stanoviska kontrolnych a riadiacich organov pre financnu pomoc z EU. Toto je typicke pre PB. Kadial vietor, tadial plast.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 08.03.2009 17:19
Konečne medzi nás zavítal kompetentný mudrc, takže závratne stúpne kvalita diskusie.
Bavme sa na konkrétnych príkladoch. Dá sa pomerne presne popísať a zadefinovať projekt výstavby bytovky? Ja tvrdím že áno, lebo som videl niekoľko záznamov z úspešných aukcií na takéto projekty. Divadlo v Púchove sa podľa všetkého dalo popísať a zadefinovať, keď naň spravili pomerne úspešnú aukciu.

Čo sa týka stanovísk úradov a finančných orgánov... pre mňa je zaujímavejšia prax súkromných firiem, ktoré gazdujú zo svojho, a nie úradníkov, ktorí môžu mať rôzne politické zadania a motívy (napríklad udržať si svoj flek).

A veľké súkromné firmy - najbližšie napríklad Matador - majú el. aukcie ako firemný štandard. A veľmi silný nástroj, ako vyžmýkať z dodávateľov maximum. Ak mám spomenúť aj odvrátenú stranu aukcií.

Čo sa týka EÚ, predpokladám že viete o tom, že do nášho zákona sa dostala možnosť realizovať elektronické aukcie transpozíciou z európskej legislatívy?

Kto je proti transparentným a férovým tendrom, nie je vlastenec a nemyslí sociálne :-)

Ešte prosím skúste spochybniť aj ďalšie opatrenie, ktoré sme navrhovali zastupiteľstvu: zverejňovanie chystaných obstarávaní v mestských novinách a na webe, a potom automatické zverejňovanie všetkých faktúr na webe.

Váš liek na korupciu a klientelizmus je aký, ak sa smiem spýtať? Dosadenie nepodkúpnych, spravodlivých, odvážnych a nevydierateľných špičkových ekonomických odborníkov, ktorí budú s nasadením riadiť hospodárstvo mesta a brať pritom za svoju prácu zlomok mzdy obvyklej v súkromnom biznise? Dodajte ich zo desať a nebudú musieť laici navrhovať zmeny vo fungovaní mesta.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 18:47

Krasne. Vy uz ste pan Smatana prerastol ramec obcianskeho aktivistu. Vy uz ste Boh, ktoremu neradno oponovat. Je to zial na Vasu skodu a casto aj na skodu veci, ktore presadzujete. No comment.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 08.03.2009 19:24
A ktože to sem napísal o "absolútne nekompetentných hlupákoch, ktorí si osvojili pojem elektronická aukcia"? Nie náhodou vy? Predpokladám, že ak je niekto schopný diagnostikovať "absolútne nekompetentných hlupákov" operujúcich pojmom elektronická aukcia, musí to byť kompetentný mudrc.

Skúsme sa však vykašlať na osobné útoky. Ak sa o problematiku zaujímate, tak skúste odargumentovať, čo je zlé na návrhu, aby mestské zastupiteľstvo prijalo smernicu, ktorou by zaviazalo mestský úrad vykonávať elektronické aukcie na všetky obstarávania nad cca 30 000 Sk, mimo jasne určených výnimiek, kedy sú aukcie nevhodné.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 21:15

Stačí sa pozreť k Púchovcom. Prečo sa takto nerobila bytovka na Rozkvete??

Elektronická aukcia znížila náklady na stavbu divadla

Už štvrtý rok využívajú verejní obstarávatelia na Slovensku pri výbere dodávateľov elektronickú akciu, ktorá je považovaná za najefektívnejší spôsob verejnej súťaže. „Neobálkový“ spôsob verejného obstarávania využívajú napríklad v Leviciach, Lučenci, Žiari nad Hronom, Zvolene, v Dubnici nad Váhom, ale aj v Púchove. Naše mesto sa však v súvislosti s elektronickou akciou môže predsa len pochváliť jedným primátom – ako prvé sa rozhodlo na verejnosti prezentovať nielen výsledok elektronickej aukcie, ale aj jej priebeh.

Štvrtková prezentácia výberu dodávateľa na stavbu nového mestského divadla v Púchove trvala pol druha hodiny. Hlavné slovo mali odborníčka na verejné obstarávanie Helena Polónyi, ktorá bola zároveň predsedníčkou výberovej komisie a Ľuboš Babarík zo spoločnosti WELL management, ktorá dozoruje elektronické aukcie v správe Mesta Púchov. Okrem poslancov mestského zastupiteľstva a niekoľkých ďalších občanov si prezentáciu nenechali ujsť ani zástupcovia oboch súťažiacich firiem – EUROBUILDING Bratislava a SESTAV Ilava.

Verejné obstarávanie na stavbu mestského divadla odštartovalo ešte koncom minulého roka jeho vyhlásením vo vestníku, pričom vstupná cena vyhlasovateľa predstavovala bezmála 5 miliónov eur. Zo šiestich firiem, ktoré prejavili záujem o súťažné podklady, nakoniec svoju cenovú ponuku odovzdali dve vyššie spomínané. V súťažnom kole elektronickej aukcie, ktoré sa konalo 23. januára 2009, sa potom obe spoločnosti usilovali v priamom súboji svoje ponuky čo najviac okresať tak, aby na konci aukcie bola práve ich ponuka najlacnejšia, a teda aj víťazná.

K samotnému priebehu elektronickej aukcie, ktorá mala mimoriadne dramatický priebeh a o víťazovi ktorej sa rozhodovalo doslova až v posledných sekundách, sa vrátime v budúcom vydaní Púchovských novín. Nateraz stojí za zmienku fakt, že víťazná ponuka je o viac ako 1 milión € (cca 30 mil. Sk) nižšia ako pôvodná cena vyhlasovateľa, čo znamená, že mestské divadlo by sa malo stavať za cenu nižšiu ako 4 milióny €(cca 120 mil. Sk). Rozdiel medzi obomi ponukami bol pri celkových nákladoch skutočne nepatrný – len čosi viac ako 1600 € (cca 48 tis. Sk) V súboji pevných nervov uspela bratislavská spoločnosť EUROBUILDING, a. s.

Verejná prezentácia výsledkov elektronickej aukcie na výstavbu nového mestského divadla sa konala minulý štvrtok v priestoroch Malého župného domu.

Autor: -rava- Zdroj: Púchovské noviny, číslo 07/2009

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 21:48

Budem veľmi rad, keď budete informovať aj o konečnej sume, za ktorú bude divadlo postavené. Ďakujem.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 09.03.2009 18:17

je vidieť že divadlo bola už tá aukcia:-))))) ale fajn....treba voličom ukázať že nech si myslia ako to bolo transparentné....je vidieť že firmy riadne ceny nadsadili...aby bolo s čoho zhadzovať....alebo snád si myslíte že priamo prepočítavali a telefonovali dodávatelom,.....zraz ešte z tehiel,alebo z cemnetu...z okien...:-))))tiež chcem hlavne vidieť konečný učet....či podpíšu pevnú cenu:-)))))

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 09.03.2009 18:56

Pán Smatana len poukazuje na el. aukcie a nepreverí si fakty. V Bytči bola len jedna, v Púchove dve, v Leviciach sú naplánovane na rok 2009 asi šesť, v Šali,ktorú tak preferuje bol tiež poväčšine prieskum trhu na základe cenových ponúk predložených písomne. Všetky elektronické aukcie boli na dodávku tovarov (PC, nábytok, určitý sortiment potravín - cestoviny, smetné nádoby,kancelárske potreby,čistiace prostriedky....)Výnimku tvoril komunálny odpad v Šali (v PB sa to už nedá) a divadlo v Púchove. Len kto videl projektovú dokumentáciu a zainteresovaní rozpočet, potom zistí,prečo išla tak cena dole. Opýtajte sa hoc ktorého zamestnanca MsU v PU, čo je ten pištolník zač. Kauzy,milenky,čierne obchody. Takže nám tu pán Smatana navrhuje aukcie, na ktorých mesto ušetrí pár tisíc až desať tisíc ešte slovenských korún a veľké položky znova a znova sú preč,kedže elektronicky sa nedá vysúťažiť stavba, ktorá nemá presnú položkovú špecifikáciu.Pán Hasťo,pán Domanižan a ostatní ako že priaznivci koktavého sa len pekne usmejú.To nie je o elektronickej aukcie ale o ľuďoch, ktorí na tento čierny obchod ani nikto nepomyslí. A to pri súčasnej garnitúre sa nedá. Vaším návrhom nedosiahneme skutočnú úsporu a odbúranie klientelizmu.Opäť to bude v starých koľajách. Jediná možná zmena je kompletné nové vedenie mesta aj s primátorom. Ešte necelé dva roky....

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 10.03.2009 01:20
Áno, elektronické aukcie šetria stotisíce, lepšie vedenie mesta by možno vedelo ušetriť milióny. Ale aukcia sa dá kúpiť a presadiť už dnes, doslova na kľúč. Ale nových ideálnych politikov akosi nikde na obzore nevidím, ak teda nerátam tých nádejných diskusných anonymov.

Preto sa radšej uspokojím s elektronickými aukciami v hrsti, ako s novým dokonalým primátorom na streche.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 09.03.2009 22:11

aukcie videli nič neznamená....máte nejakú prax ktorá Vás oprávnuje mudrovať že toto je to svetoborné riešienie?....Ved boli agentury ktoré zastupovali UVO a boli to manipulovatelní ludia,alebo právnické osoby.....Nikdy nebude 100% čisté riešenie....ale treba manuál čistý postup na to aby bol čo najčistejší výsledok...čiže perfektne vypracované podklady a informácie čiže zaslanie výzvy minimálne 6 s predbežnými zmluvnými podmienkami, firmám v danom predmete podnikania a zverejnenie suťaže/čiže otovrená suťaž pre dalšie firmy. Verejné otváranie obálok na verejnom mieste/aula/ kde by mohli byť prítomní aj občania....obálky by otváral vlastnoručne konatel,alebo poverený zamestnanec firmy a komisia menovaná poslancami by ponuky okamžite porovnala na mieste a vyhlásila víťaza suťaže...na PEVNU CENU!!!!...a potom by som to považoval za ako tak čisté riešenie.....ale nejaká pofidérna aukcia cez internet....na ktoru firmy absolutne po skusenostiach velkých korporácii ich začínaju ignorovať.....

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 10.03.2009 01:14
Vy neviete, že elektronická aukcia sa zaraďuje až ZA otváraním obálok? Pretože to požaduje zákon a má to aj logiku.
Teda: ponuka sa nepošle 6 firmám, ale toľkým, koľko je v odborových databázach. Potom nasledujú obálky. Po ich otvorení sa zistí, koľké splnili podmienky, a tieto postupujú do elektronickej aukcie. (Mohli by aj do fyzickej, keď sa vám internet zdá pofidérny, - vy nerobíte bankové operácie cez internet?). A tam v dražbe prakticky vždy dochádza k znižovaniu tej vašej "pevnej ceny".

Ak robí el. aukciu profesionálna firma, odporučí účastníkom prizvať si na aukciu aj svojich subdodávateľov (pretože s nimi potrebuje konzultovať, pokiaľ sa dajú spúšťať ceny).

Ja nepovažujem el. aukcie za nejaký zázračný prútik. Je to len technológia. Ale medzi tou technológiou a zaužívaným postupom je asi taký rozdiel, ako medzi papierovými novinami a webovou stránkou. Áno, seriózne papierové noviny sú cennejšie ako podvodnícky web.
Ale priemerný webový portál je lepší ako priemerné papierové noviny. A priemerne urobené obstarávanie elektronickou aukciou je lepšie ako keď sa zastane len pri obálkovej metóde. Je to len "o kolo viac".
Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 16:22

proti aukciam,ale zakl.skoly nech riesi ministerst.skolstva,dochodci maju pilier,garant.dochodok,ale sport bez sponyorov skratka nejde!,tak si vazme takich,ako je firma HANT,opakujem sa nieje lakoma davat do sportu!a co na uz v zivote zostava?zdravie,rodina a pre deti ked sa mozu vyvijat pri sporte....

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 08.03.2009 17:31
Zriaďovateľom základných škôl je mesto, nie ministerstvo školstva. Väčšina našich daní už končí v Trenčíne a Považskej Bystrici, nie v Bratislave. Takže prakticky všetky peniaze, ktoré dostávajú základné školy, idú od mesta, nie od ministerstva školstva.

Najlepšou investíciou do športu v regióne by boli investície do školských telocviční a ihrísk, ktoré by sa však stali dostupnými aj pre verejnosť - čo u nás stále ešte nie je samozrejmosťou.

Sponzoring nech potom rieši tú pomerne úzku skupinu profesionálnych a poloprofesionálnych športovcov, kde sa už dá nasadiť reklama atď. Na teplákoch chalanov naháňajúcich loptu na školskom ihrisku som ešte reklamu firmy HANT nevidel, takže nemiešajme žánre.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 09.03.2009 13:47

Opakujem to,vážime si Vás pre Vaše postoje a konanie.Oponent bol slabučký,asi pracuje na úrade ktorého sa to týka.Elektronické aukcie sú určite výborným riešením a je jedno či pri mest.zákazkách či predaji obrazov alebo napr.štátneho majetku ,ktorý by nekončil pod cenu u vybratých záujemcov.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 09.03.2009 09:07

re: "co chce na tom sude dokazat ze neni jeho brat?" ...DNA je beťárka :) môže prekvapiť aj Čirokéza...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 08.03.2009 20:45

ale ten Hastroš sa javí ešte väčší blbec, ako vyzerá. A to je čo povedať!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 09.03.2009 14:33

Odkaz ľudstvu od Stanislava Štepku:

Vážené prítomné luctvo,

Povedzme si to prámo: človek dokáže skoro všetko. Urobit dýru do sveta, ale aj do ozónu, urobit si pekný dom i peknú hanbu, oduševnene kričat hurá i fuj, vyzírat jako pekný hrdyna, ale aj jako pekný idiot, nýkedy dokáže byt aj sto rokov na svete, ale any tri minúty pod vodu, ví dobre hrat na klavíri a na nervy, operúvat srcco a v tyle neprátela, skákat o tyči a do reči, a tuším viacej myslet na dalšé generácie počítačov jako maturantov. No človek by si až tak mnoho nemav namýšlat, lebo je len – človek! Any pri najlepšéj vóli nedokáže preletet v petmetrovej výške z námesta Hraničárov na Kolárové námestý – any za ideálnych poveternostných podmínek.

-1-

Nedokáže vonat ako lipa a len tak sa rozmnožúvat po vetre. To dokáže božá príroda. A preto by si mav človek celkom skromne povedat: až tak mnoho toho nevím, a preto sa tu na svete budem račej čuduvat, jako svet menit. Pri čuduváný totyž nelítajú trísky a nekapú ryby, rastú stromy a padá snah –a šecko je na svojom míste a v porádku, -jako tedy, ked je na jar naozaj jar, v lete leto, na jablony jabĺčko, na človekovi hlava a v človekovi srcco.

Stanislav Štepka

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 09.03.2009 14:37

Vy čo máte v hlavách len kšefty,myšlienky ako nás ojebkať,vy zabudnite čo ste čítali ale vedzte že na vás dôjde.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 09.03.2009 17:58

To je snaď sen, ako sa omnoho menší - no zato dynamicko sa rozvíjajúci Púchov až dostal!! Zrejme sú tam ľudia - voliči zodpovednejší voči sami sebe a svojím deťom, keď volia také vedenie aké tam majú, čo je nakoniec aj vidno na celkovom obraze Púchova. Je je blbosť, - ale nebolo by pre Bystricu lepšie, keby ju aspoň dočasne pripojili k Púchovu ako mestskú časť. Určite by to Bystričanom pomohlo !!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 11.03.2009 02:15

:)

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 11.03.2009 02:20

ja si myslim, ze aj v PB ludia volili svojich zastupcov v dobrej viere, lenze ono sa to obcas ,teda vzdy dajak u nas zvrtne. Ja osobne som volit nebol tak moc frflat nemozem ale aj tak povedzme si otvorene kto bol na vyber. Lubko verzus Stanko (toho casu prezleceny za Adameho, aj by som sa tesil na dalsie volby ale neda sa lebo ked sa clovek pozrie co mame na vyber tak juj az ma striaslo. asi pojdem kandidovat ja :D

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 11.03.2009 09:43

Koho budes volit je lautr jedno su to len babky reziseri(krcmar a zeleziar) su aj tak stale ti isti.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 13.03.2009 23:43

Matusika za primatora,ten sa ako jediny nehrabe nikomu do riti a nedava si servitky pred usta ked chce nieco povedat,alebo spytat sa a ostatni?pozrite si va TV Povazi,odtial vyhodili tu mladu moderatorku,lebo si robila svoju pracu!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 15.03.2009 03:47

ZDIELAM NAZOR ZE MATUSIK PATRI MEDZI TYCH CO REAGUJU A NESPIA TAM AKO OSTATNI,KTORI CAKAJU KEBY SA NEJAKA ZAKAZKA PRITRAFILA..

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 16.03.2009 20:23

Vy chcete aby jeho bývalého partnera v podnikani je.lo ?? Ináč Ferko je dobrý !

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 16.03.2009 23:28

ako môj príspevok o súdružke ježovke tak by som mohol písať o občanovi Matuškovi, lebo prísť mu na skutočné meno je problém, neviem od kiaľ sa vynoril ale kde sa vzal tu sa vzal a bol v strane SMER, kto si pozrie tlač z tej doby tak kandidoval elektromontér Mat&Pat;, ale čo ho na varenú nudlu chytil a do košiara HZDS priviedol velký PX mág LUBLACK, tak sa z neho zrazu stal podnikatel múdry až premúdry, viac ako rádio, skoro by aj muftiho Vlada strčil do vrecka, keby mu jeho mága LubLacka Mufti nehodil cez palubu a tak malý PX mufti PAT&MAT; - skrátka matuš_čík sa stal zdrojom rozumu mestského zastupiteľstva a výsledok je skoro každému na smiech, len jednému nie je a to čo som počul jeho bývalého obchodného partnera Remata ide z matapata šlahnúť... HOGO FOGO

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 17.03.2009 18:31

Nepoznám osobne p. Matušíka, a ani p. Remiša , ale pokiaľ chodím okolo, zákaznici k nemu chodia s nejakými súčiastkami a dielmi z MV, takže sa živí seriozne. A okrem toho sa venuje aj veciam verejným. Nepočul som naň žiadné aférky, iba že sa súdia medzi sebou, ale o tom ťažko diskutovať, pokiaľ človek NEVIDÍ o čo ide. Pri rozhovore si povie každý verziu aká mu pasuje !!! A na to, že je živnostník podporuje šport v P.B viak ako hoci ktorá veľka firma !! Kto druhý toto robí vzhľadom na jeho možnosti a obrat ???

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 17.03.2009 19:05

ja úplne súhlasím, ten Matušík je obyčajný sedliak čo sa robí múdry a pritom na to nemá ani zďaleka!!!!!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 18.03.2009 00:42

podla seba ,sudis druheho!a vies co je natom najlepsie?prisla doba,ze ludia zacnu chodit za sedliakmi..krumple,mrkvicka a pod.,sa zobud debilek!Tvoja mama nato nema!ked nepoznas ,tak sa zdrz.Ja ho poznam dobre,nikdy sa mi neotocil chrbtom a Tebe hej??kedy?ci sa nudis a vypisujes kokotiny,to potom ale rozpravaj tomu,co ta rano obuva!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 18.03.2009 09:40

dakto nemôže v noci spávať???, asi ho svedomie tlačí ...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 18.03.2009 16:52

Nezvyknem sa pripájať k nezmysekným invektívam, pretože to môže písať nejaký zamindrakovaný jedinec, ktorému možno p. Matušík niečo prekazil. Ja som sa s jeho firmou stretol 1 x v živote - n ie osobne, iba cez telefón asi pred dvoma rokmi . Bol som ŠOKOVANÝ - prístupom !! ŠOKOVANÝ - ale veľmi krásne !! Vysvetlím nasledovne. Neskoro večer som došiel zo SC z ČR a ráno okolo 8 hod. som poptreboval súrne zasa cestovať s mojím MV.Po príchode k vozidlu mi toto nešlo naštartovať. Počítač mi vykázal chbu - batéria. Pretože už mala asi 5 rokov dalo sa to očakavať - to ma nejako neprekvapilo, lebo nič netrvá večne, no iba ta doba pokazenia bola tragická. Bola sobota, a tak som volal kamaráta, či by pre mňa neprišiel, že potrebujem súrne buď jeho auto, alebo aspoň isť do mesta kúpiť novú batériu. Tento mi dal telefon na p. Matušíka, že aby som mu skúsil zavolať, a ak by som nepochodil, že on hneď príde. Zavolal som p. Matušíkovi, ktorý sa opýtal na typ auta s tým, že do pol hodiny príde vec na miesto opraviť.Netrvalo snáď ani 20 minút, prišiel jeho syn na vozidle. U seba mal TRI rôzné typy a druhy baterií, keby boli nejaké zámerny a za cca 10 minút pôvodnu vymenil. Zaplatil som požadovanú sumu a spokojne som odišiel s novou bateriou. Následne som si zisťoval cenu, lebo sa mi zdala lacná za taký servis. Šokovaný som bol druhý krát. Oprava na mieste s výjazdom bola totožná s cenou, ako keby som si ju išiel kupovať do mesta do hociktorej predajne + - 50 Sk.Tomu sa hovorí služba a prístup. Na Slovensku vec doposiaľ málo známa. Takže ak aspoň na 75 % sa venuje aj iným aktivitám ako sa c´hová k zákaznikom - potom klobúk dole!! Nechcel som to písať, lebo si niekto môže dokonca mysieť, že si to p. Matušík píše sám, ale omyl píše to jeden jeho veľmi spokojný zákazník!!

redakcia
redakcia píše:
Středa 18.03.2009 17:01
Žeby už dozrel čas na spustenie inzercie na tejto stránke? :-)
Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 18.03.2009 21:39

potvrdit aj ja ,nie st. Matusik,ale ml.Matusik takym to sposobom pomohol aj mojej manzelke,sice nemal 2 baterky ,ale iba jednu a nejaky batermeter z ktorym to premeral,co tym chcem povedat,ochota-ochota.V mojom okoli nepoznam cloveka ku ktoremu by sa postavil chrbtom!A teraz mozte reagovat neprajnici..

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 19.03.2009 18:38

Toto nemá nič s nejakou agitkou, a keď si to niekto myslí, je to jeho problém. Ja si ale osobne myslím, že je dobre poukázať na ochotných ľudí, ktorí niečo v prospech iného urobia nezistne !! Pretože my sme sa videli po prvý krát, a možno sa uvidíme za 5 -6 rokov, alebo aj nie - pokiaľ mi odíde ta bateria. A možno si na tento príspevok spomenie niekto kto bude v úzkych a nebude si vedieť spomenúť, kto by mu rýchlo, ochotne a lacno pomohol !! To je v tejto dobe vzácnosť !! Teda žiadna agitka, iba ludská vďačnosť !!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 20.03.2009 16:54

tu sa nájdu aj normální ľudia,s normálnými príspevkami..

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359