Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / Prečo budú diaľnicu najviac oslavovať prasce

Prečo budú diaľnicu najviac oslavovať prasce

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Čtvrtek 27.05.2010 00:50
Názorne vysvetľuje učiteľ národa, oravský bača Alojz Hlina:

 

Toto by mohli pochopiť aj jednoduchšie hlavy.

A pre tých bystrejších tu máme otázku na pochopenie:

- Prečo prasiatka tak veľmi bránili tomu, aby šla diaľnica tunelom poza Považskú Bystricu?

Odpovede môžete písať do diskusie.

 

 

Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 06:55
Neide otvoriť.
Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 09:42
lebo Narodny front betonarov a financnych "zralokov" nema zaujem na efektivnom vyuzivani nasich narodnych zdrojov, oni chcu proste liat beton, cim viac tym lepsie. A predovsetkym tunel v nasej republike zrejme stavaju zahranicne firmy, ktore maju know-how, a teda urcite "siroke" firmy, ktorych strojovy park su miesacky a tatrovky, by tym padom ostali mimo hru.
Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 10:50
Alojz Hlina umyselne zavadza!!!..Nie som stavbar,ale taka hlupost ako vyratal ze 1kubik betonu vyjde na 1milion korun je zhovadilost.Ved do ceny dialnice sa predsa zaratava aj projektova dokumentacia,rozne geologocke prieskumy,kopanie a odvoz zeminy,zvodidla,doprava ludi co tam pracuju spolu s ubytovanim,rozne premostenia,zelezobetonove konstrukcie,v neposlednej rade platy robotnikom a zamestnancom,skusky a kontroly ako to je urobene a popri tom este milion neviem akych veci co sa tyka okolia a podobne-podotykam nie som stavbar,,ale zase taky blbec aby som uveril tym reciam o predrazenom kubiku betonu zas nie som. Jethro.
Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 13:20
Z jkednoduchej hlavy vyjde len jednoduchá myšlienka-blud. Ale na ukojenie bystrejších bicyklistov píšte a hlavne nadávajte.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 27.05.2010 14:15
Hlina predsa netvrdí, že ten milión sa zaplatil za jeden kubík betónu.

On len prepočítava náklady na meter diaľnice tak, aby si tie sumy uvedomil aj človek, ktorého počty končia pri výške jeho výplaty.

Ak sú takéto prepočty pod vašu úroveň, poďme sa rozprávať o nákladoch na výstavbu jedného kilometra diaľnice v iných štátoch. Lenže skončíme tam, kde sa dostal Hlina trochu jednoduchším výpočtom - ku prascom v tej budove, pred ktorou stojí.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 27.05.2010 14:24
http://ekonomika.sme.sk/[…]/vazny-nechce-lacne-dialnice.html
Vážny nechce lacné diaľnice

Minister dopravy napadol diaľničný tender, v ktorom zvíťazila najlacnejšia ponuka.

BRATISLAVA. V diaľničných tendroch sa to začína zamotávať. Ministerstvo dopravy aj Národnú diaľničnú spoločnosť ovláda Smer, no na sklonku volebného obdobia nastal medzi nimi rozkol a „hrozí“, že významné zákazky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest nemusí získavať iba Váhostav Juraja Širokého, ktorého médiá označujú za jedného zo sponzorov Smeru.

Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/cla[…]sp?cl=5385234#ixzz0p8GKkvIX
Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 15:12
Radsej nech to robi Vahostav,Doprastav a nevie ake firmy,ale tie zamestnavaju slovakov a nie cudie firmy aby isli peniaze von a nasi ludia nemali robotu.
Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 16:14
preboha slovač vás okradnú a ešte ste za to vďační

Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 17:46
Ohľadne tých cudzích firiem to pisal určite veľký inteligent. To si myslíš, že keby to vyhrali napr. Norí, tak sem príde 2000 Norov a začnu makať na naších poliach ?? - Sa zobuď ! Na hrubú prácu je Slovač, pretože väčšina rozmýšla ako pôvodný prispievateľ a to ve výsledok!!
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 00:12
Jeden príklad.Tunel Višňové-Dubná skala.Pomaly desaťročie sa mordujeme s prieskumnou štolou.To budovanie zašlo tak ďaleko,že aj ked už je prerazená,začali uvažovať o trase popod Strečno na pilotoch ponad Váh.Medzi Vilachom a Udine je 38 tunelov v rôznych dlžkach a skalách.A to nevravím o tunely v Rakúsku smerom na Švajc dlhom 16km.Neverím,že by tie firmy,čo stavali toto a majú zvládnute technolôgie o ktorých sa naším baníkom ani nesníva boli oveľa drahšie ako tie naše.
A ešte niečo pre hlupákov.V Poľsku stavajú diaľnicu číňania.Videl som ako 100 robotníkov na moste maká.Ani jeden nemal šikmé oči.Smejem sa,že existujú ľudia,čo si myslia že ked stavbu robí Skanska,že tam robotujú blonďaví švédi.
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 07:18
Švanda je to, že v taliansku sa vo veľkom začali stavať tunely vtedy, keď sa do vlády dostal majiteľ firmy, ktorá stavá tunely.

A v poľsku je stavať diaľnice o inom - je tam rovina, "stačí vyrúbať pár stromov, zvalcovať podložie a položiť koberec" - teda, to je samozrejme nadsadené, ale takto nejak to velkej časti polska vyzera...
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 10:10
To Poľsko bol príklad na to,že aj ked to stavajú číňania,zamestnávajú poliakov.A tí taliani nestavali diaľnice v A a CH.
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 11:08
No to Polsko je ozaj skvely priklad. Neviem ktora zahranicna firma to stavala,ale mozno dva roky dozadu prebehla predsa tlacou sprava ze sa pri spajani dvoch roznych usekov na rovine netrafili,rozdiel bol asi 200metrov.Co k tomu dodat,tak to museli byt ozaj odbornici,ved aj debil by uz z kilometra videl ze nam to akosi nepasuje a nesiel by dalej.Tak taketo firmy bars su aj zo zahranicia nam netreba.
Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 16:24
Už aj to je blbosť, že do jedného metra dialnice ide 3 kubíky btónu. To sú totálne hovadiny ktorým nemôžu veriť ani tie prasiatka v ohrade.
Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 22:08
A ako vieš, koľko kubíkov betónu pripadá na meter štvorcový diaľnice?

No veď hoď číslo, nech vidíme o koľko sa Hlina sekol.
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 11:51
Ak si chodil do ZŠ tak si to veľmi ľahko vypočítaš. Ale navediem Ťa na to. Ak si dáš k 15 - tim metrom štvorcovým ( to je podľa podľa baču šírka dialnice x 1 meter ) a vynásobíš to hrúbku ktorá udrží niekoľko kamiónov tak ti vyjde približné čísko ktoré sa vôbec nepriblíži trom kubíkom.
Ale napokon to netreba ani počítať stačí sa pozrieť na dialnicu hoci aj z Rozkvetu
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 12:02
Ja som to pochopil tak, že Hlina počíta 3 kubíky betónu na jeden meter štvorcový, nie na jeden bežný meter diaľnice šírky 15 metrov.

A tie 3 kubíky na meter štvorcový by celkom kľudne mohol byť priemer na slovenské diaľnice, niekde omnoho viac (estakáda), niekde menej (diaľnica na rovine).
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 13:19
Pozrel som si to ešte raz. A musím povedať že to čo hovorí je totálna blbosť ktorú môže rozprávať akurát tým prasiatkám. Nechcem tým povedať, že dialnice niesu predražené. Ale to je na trochu inú debatu a myslím , že aj kultúrnejšiu ako je toto.
Anonym píše:
Neděle 30.05.2010 00:04
Šírka mosta v považskej ak sa dobre pametám je 38m.
Na 125m mosta rozpätie medzi piliermi sa použilo 1100 ton betonu.
Do toho nerátam nosné piliere 40m nad zemu a dalších 10m pod zemou.
Šibeničný vršok je posiatí 500 vrtmi do hĺbky 12m o priemere 120cm.
Takže vidno že na tomto úseku je na 1 m2 použité určite viac betónu ako tvrdí učiteľ národa, oravský bača Alojz Hlina.
Kde kto trepe hlúposti a pospolití ľud tomu verí!!!
Ale na Slovensku je to už raz tak !
Anonym píše:
Neděle 30.05.2010 00:06
Len by si si mohol uvedomiť, že Hlina nehovorí o považskobystrickom úseku, ale o diaľniciach na Slovensku - celoslovenský priemer. PB je absolútny extrém.

Ináč sa mi páči, že každý prepočítava Hlinove čísla, ale nikto sa akosi nepúšťa do prepočítania údajov NDS, a porovnania so zahraničím.
Anonym píše:
Pondělí 31.05.2010 14:44
Most nad P.Bystricou = najdrahšia rozhľadňa na Slovensku. Vďaka aj za ňu, rozľadní je tu pomenej (tuším tri), preto
veľká časť ľudí jedná prízemne, bez rozhľadu voľby dopadajú tak, ako dopadajú
Anonym píše:
Středa 02.06.2010 22:08
No myslím si že toto je tá najprízemnejšia reakcia.
Anonym píše:
Pondělí 02.08.2010 09:33
veru,veru, nic Vám tam nemali stavat...
Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 20:36
No bodaj by ta dialnica tolko nestala, ked napriklad teraz beha po meste tuším 6 červených uúravených štvorkoliek s plagátmi o otvorení diaľnice, reklama je nastriekana aj na chodnikoch, bilbordy, niekto hovori o cdčkach v schrankach...
Nešlo by to bez tých cirkusov okolo? A radšej ušetriť na ďalší meter...
Anonym píše:
Čtvrtek 27.05.2010 21:52
Ty si čo? Nemec,Rakušan?Ako šetrit ked sa tuneluje? Made in slovakia.Vivat
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 12:55
A to už nehovoriac o reklamách v televízii, rozhlase, billboardoch ohľadom OPD a spustení tohto úseku, ktorými kŕmia národ už od vianoc. Keby tak tie peniaze na PR dali na niečo iné...trebárs na cyklotrasy, nech to ostane v "doprave".
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 13:24
Reklama je súčasť tejto doby, stým nič neurobíme. To by sme mohli kritizovať napr. aj automobilky, prečo radšej miesto reklamy nedávajú k autu aj bicykel. To by bolo. Čoooooooo ?
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 14:07
Pletieš hrušky s jabĺčkami.
Reklama slúži na podporu predaja.
PR slúži na "zlepšenie vzťahov s verejnosťou".

Tie veci čo sa teraz dejú v PB nie sú reklama. Hádam si nemyslíš, že ľudia dostanú CDčko a naštartujú auto a odvezú sa do Trenčína po diaľnici, na základe tej "reklamy"?

Toto je bohapusté PR. Ako vravel jeden starý bystričan - zapchať ružou riť, aby nesmrdela.
Anonym píše:
Pátek 28.05.2010 14:59
Presne tak, na čo je reklama na diaľnicu? Iba na to, aby spriaznená reklamná agentúra mohla "prečistiť" peniaze.
Anonym píše:
Neděle 30.05.2010 17:28
Je nedeľa 29.05.2010 17,33 hod. Vonku riadne leje. Hoci ma ten dážd už riadne serie, dnes dúfam že vydrži, prípadne zosilnie aspoň do 22,00 - aby tie lúzy za naše peniaze ni nerobili kampaň !!!
Anonym píše:
Neděle 30.05.2010 18:31
teda, je to iba detail, ale dnes je tuším 30.

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359