Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / Poslanecký denníček 2.: Ako som sa ocitol mimo reality

Poslanecký denníček 2.: Ako som sa ocitol mimo reality

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Sobota 19.02.2011 13:48
[2011-02-19] Na včerajšom mestskom zastupiteľstve som podal sedem návrhov alebo pripomienok. Všetky smerovali k vyššej transparentnosti a zodpovednosti mestských orgánov voči občanom (a tým oslabovali moc politických strán). Prijatý alebo podporený nebol ani jeden návrh. Anonymný diskutér to dnes okomentoval slovami: "Akurát skončil prenos z TV. Smatana vyzeral, akoby spadol z mesiaca, nie, skôr z Marsu. Totálne je mimo realitu. Ešte zo dvadsať rokov a snáď sa dostane do obrazu, kto s kým a začo. A možno nie."

Naozaj ani netuším, kto s kým a začo? Veď mestskú politiku aktívne sledujem "len" od roku 1996...

Informácie, ako sa koaličné strany postavia k mojim návrhom, som mal už niekoľko dní dopredu, a z viacerých zdrojov.

Skutočnému otvoreniu komisií bránil tlak podnikateľských či skôr lobbistických skupín. Taktiež zverejneniu toho, kto bol akým združením do mestských komisií navrhnutý. Pozrite si len zloženie takej finančnej komisie...

Moja požiadavka, aby členovia výborov v mestských častiach (VMČ) museli mať trvalý pobyt v mestskej časti, ktorú zastupujú, bola neprijateľná prakticky pre všetky politické strany. Lebo už mali porobené nominácie svojich ľudí: obvykle stranícku "druhú ligu". Nemali by tam koho dať, alebo by museli opakovať zložité vyjednávania. "Nezákonnosť" mojej formulácie bola len zámienkou. Stačilo ju upresniť vetou "toto ustanovenie sa nevzťahuje na poslancov". Ale keď sa nechce, hľadajú sa dôvody.

Zverejňovanie materiálov 3 dni pred konaním výboru a zverejňovanie zápisníc 3 dni po VMČ sa im tiež nepáčilo, lebo si do niektorých výborov dosadili aj ľudí, ktorí nie sú schopní používať počítač. Ale tieto body nakoniec prejdú, na niektorom z ďalších zastupiteľstiev, rovnako ako paragraf o sankcii za neospravedlnené absencie na výbore.

Prečo som teda tie body navrhoval, hoci som vedel, že najdôležitejšie nemôžu prejsť?

A prečo som pokračoval v predkladaní svojich poslaneckých návrhov, aj keď už každý videl, že akýkoľvek môj návrh je vopred odsúdený na zamietnutie?

Odpoviem otázkou.
Koľko občanov, sledujúcich závratné tempo schvaľovania materiálov, by si vôbec všimlo, čo predkladané uznesenia skutočne obsahujú, keby som nepodal svoje návrhy a nevyvolal tým diskusiu? Veď to boli pravidlá, podľa ktorých budú dôležité mestské orgány fungovať najbližšie štyri roky!

Robím všetko preto, aby som zostal mimo reality, ktorá spočíva v klientelizme, lobbizme, partokracii,  netransparentnosti, a poslušnom pritakávaní. Inak by som sa sám stal súčasťou toho systému.

Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 14:20
Dobry den, Juraj je pravda ze nazorovo by som sa s vami asi nezhodol v mnohych veciach ale teraz s vami suhlasim. len ma mrzi ze ludia v tomto meste castokrat viac vidia cloveka co je v strane nech uz je akakolvek a nie ci je alebo nieje schopny pre nich daco prospesne urobit , casto sa stretam s nazorom "ved to je jedno mna sa to priamo netyka nech si schvaluju sak co" , ale potom pride leto a v meste je tolko spakov ze sa neda na nejaky neskocit , alebo sa na zastavkach MHD ludia uz dopredu rozculuju ake je to drahe a aj tak to meska alebo to ide inokedy ako by potrebovali, popripade ze ako hrozne vyzeraju tie nase cesty... co som chcel ale povedat je ze kto sa pozastavil nad tym kolko penazi odtieklo v minulom obdobi na (zbytocneho!) druheho zastupcu primatora? alebo ze sa to zda drobna cast v rozpocte ( myslim vas navrh na upravu platu sucastneho primatora) ale ked sa to pospaja tak by sa za to dala pekne opravit dajaka zastavka alebo vycistit plocha okolo bytovky. tym ze sa neschvalilo ani len to ze clenovia ktori zastupuju nejaku mestsku cast musia byt jej obyvatelmi sa vytvara priestor na to ze sa bude schvalovat rozpocet hala bala podla toho kto ma kde svoje zaujmy a na to co ludia realne potrebuju kaslat ved uz je po volbach. Podla mna by aspon tie VMČ mali byt zlozene z obyvatelov tej ktorej mestskej casti ked uz poslanci z kazdej byt nemozu(co je tiez dost velka blbost)Ako moze nikto co byva napr na SNP rovnako obhajovat zaujmy obcanov v napr Orlovom ked mu logicky viac zalezi v prvom rade na tom aby bolo vsetko OK na SNP. K vyberu ludi do komisii je myslim si zbytocne cokolvek hovorit staci si precitat menny zoznam a je to jasne.... Naco su nam odbornici ked mame dost podnikatelov (tym som nechcel nikoho urazit). Ale kto by sa tisol z panov ktori maju kopec prace vo svojich firmach a dost prostriedkov na to aby nemuseli mat strach o svoje zivobytie do konca zivota nezistne do dajakej komisie v PB? staci sa zamysliet a vysledok je jasny. Ludia v meste sa zrejme zobudia az v tedy ked si pride dajaky arabsky sejk vykopat domanizanku(rozumej rieku tecucu cez mesto) lebo aj tu sa podari dakomu predat.
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 15:08
sledovali sme v i-tv záznam zolzastupiteľstva. predchádzajúci príspevok veľmi vystihol akou obrovskou rýchlosťou sa všetko schvaľovalo - ako občan z tohto všetkého pochopil o čo sa vlastne jedná. Pán primátor nedovolil aby sa poslanci obšírnešie kk niektorým veciam vyjadrili a tobôž aby nemali pripomienky k maličkostiam. A to MZ sa bude konať až v júni. Dovtedy občania nemajú nárok na to, aby ich volení poslanci predkladali na MZ svoju pripomienky na riešenie vecí v meste. Kto vôbec z poslancov dal nejaké konkrétne návrhy - áno jediný ktorý tam predniesol pripomienky bol pán Smatana a videli sme ako skončili. Pán Keruľ obhajoval len MDS a eurá pre MDS. Kto obhájil občanov - okrem pána Jurčíka, če občan musí cestovať za drahšie. Taký občan z jednej mestskej časti minie za jeden deň cestovania za prácou do PB a späť sumu cca 2 eurá /keď má kartu/ ostatní z iných časti mesta cca 1 euro. A to nemá nárok na zľavnený lístok pri prestupovaní. Kto konečne toto vyrieši - čo na to poslanci, priamo tí, ktorých sa to týka - Fusko,Kunovský a nič nepovedali.Minulé zastupiteľstvá keď boli tak občania aspoň vedeli, aké problémy sú v meste. A teraz bleskovo, rýchlo a dovidenia.
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 15:21
Hojaďuňďa sa išlo k Podoliakovi na všimné a oslavu:-) že Kájo?
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 16:23
Tak to sa pán Bielik vyznamenal. Vedúci školstva a príkazy jak za komunistov? Z blata do kaluže? Ten bývalý vedúci stál tiež za h....
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 16:34
Zmena v Považskej bystrici po voľbách rozhodne nastala. Starých vagabundov vystriedali noví vagabundi.
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 19:50
Iba naivný človek mohol očakávať, že sa v diere - P.B. po voľbách niečo zmení!
Dôchodci v opatrovateľských ústavoch a aj doma nech si voňaju kvietočky z predvolebných kampaní
a aj ostatní s nimi nech čakajú nejaký zázrak - vyššej moci, aby sa tu niečo zmenilo k lepšiemu!!
 
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 20:44
oni povedia, že im to je jedno a hned na druhú stranu nadávajú, prečo rastie cena MHD, plavárne, zimáku, ... prečo rastú dane na psov, nehnuteľnosti,....
Anonym píše:
Středa 23.02.2011 12:51
teraz som si pozrel kusok z posledneho zastupitelstva a pripadalo mi to ako ked ucitel karha neposedneho ziacika ta komunikacia primatora s poslancom Smatanom.
Anonym píše:
Středa 23.02.2011 13:38
Taká je žiaľ realita. Pán poslanec bude mať aspoň možnosť precitnúť zo svojho sníčka :))
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 16:31
Takže Smer-SD mal v Považskej Bystrici robiť pod novým vedením mesta takú politiku, aby opätovne nesklamal svojich voličov, pretože v takom prípade by už strane Smer-SD, čo sa komunálnej politiky, ľudia v nasledujúcich voľbách dôveru neprejavili? A presne takú politiku dnes Smer-SD v Považskej Bystrici nerobí. Smer-SD v Považskej Bystrici robí úplne odlišnú a zlú politiku - politiku protisociálnu, politiku protiľudovú a politiku protimestskú, t. j. politiku samodeštrukcie.
Som rozhodne sklamaný a znechutený. Nehnevám sa však na stranu Smer-SD, pretože značka strany za to nemôže. Hnevám sa však na tých, ktorí takýmto veľmi nebezpečným spôsobom hazardujú s dobrým menom značky strany Smer-SD a pri svojej chybnej politike sa skrývajú za značkou strany Smer-SD a tvária sa, resp. chcú vyvolať dojem, že sú pri svojom konaní krytí stranou. To je však neprípustné.
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 17:41
Ľudia, veď to znie ako Zvědelík, ba až "Sociálny demokrat, člen strany SMER-SD!"
Zdá sa že dostal svoju odmenu za verné ospevovanie predsedu Janasa.
Je po voľbách, černoch urobil svoju prácu, černoch môže odísť!
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 18:13
podla ich (jeho) reakcii by som povedal ze si ziju(zije) v obdobi rokov 1948-1989
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 19:37
Prečo všade vidíte pána Zvědělíka?
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 19:53
Pretože je typický svojím vytríbeným štýlom.
Koľko ďalších diskutérov dokáže vyrábať takéto vety?
"Hnevám sa však na tých, ktorí takýmto veľmi nebezpečným spôsobom hazardujú s dobrým menom značky strany Smer-SD a pri svojej chybnej politike sa skrývajú za značkou strany Smer-SD a tvária sa, resp. chcú vyvolať dojem, že sú pri svojom konaní krytí stranou."
To je ako odtlačok prsta.
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 10:35
Nie som žiadny "Zvědělík". Nie som ani členom Smeru, som iba jeho voličom. No aj napriek tomu považujem za neprijateľné, aby niekto zneužíval značku strany k presadzovaniu vlastných nekalých mocensko - politicko - ekonomických cieľov. Nerobia tak však všetci. Ak by som tvrdil, že áno, nebolo by to ani seriózne a ani pravdivé.
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 11:18
Vidim ze "Zvědělík" uz je pomaly daco ako nadavka :D
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 20:51
on blúdni, asi požral nejaké huby, neviem o akom dobrom mene hovorí, ale ved vedúci gaunerov je sám najväčší predsate tu smerákov
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 17:47
ani docent doktor vsemozny a ani ten nas docent doktor by to asi tak krasne nenapisal ako her anonym
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 18:01
len chorý človek môže napísať spojenie "dobré meno značky Smer"...
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 18:10
ten prispevok mohol koncit tak ako na zaciatku filmu cierni baroni teda pokrikom at zije Klement Gottwald huraaaaaaaaaaa huraaaaaaaaaaa huraaaaaaaaaaaaaa.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 20:52
ja by som napísal ani chorý človek toto nedokáže napísať
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 19:53
Prosím Vás - kedy a kde robil Smer skutočnú politiku pre ľudí!
NIKDY! Politiku si robil a robí Smer iba pre seba a svojích sponzorov!
Bohužiaľ ľudia sú hodne naivní/ nechcem použiť vulgárne slovo/ že nedokážu rozlíšiť skutočnosť, od propagandy!
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 18:49
Janas,ty si taký šikovný docent.Na ITV kvákaš o poctivých aukciách,ktoré môže verejnosť sledovať. To si myslíš že sme všetci debili,veď predsa na tú aukciu máš prístup aj ty na svojom pc.Ale ten nie je ON LINE. Pekne posunieš info,kto ako stojí.Česť tvojej poctivej práci
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 19:09
nech primátor spraví on line obraz na obrazovku pri aukcii, nie na Múčkovú taxikárku.Ak môžu byť verejné dražby a každý vidí zvyšujúcu sa cenu,tak nemôže byť problém ak všetci vidíme licitujúcu cenu.To by predsa malo donútiť ešte viac klesnúť.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 20:49
aj ked im KKSmer bude srať do huby, spraví sekeru nie 90 mil. sk, ale 90 mil. €, tak občania PB aj SR ich budú naďalej voliť.

Lebo oni dajú na populistické keci, ale realita im uteká a potom len nedávajú prečo všetko ide hore, prečo na nič nemáme, prečo nám štát nič nedá,...
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 20:35
Áno, p. Smatana. Aj pre mňa osobne bolo včera vaše učinkovanie na msz určitým sklamaním. Ostatných nekomentujem, tá zdegenerovaná banda, ktorá sa odprezentovala schválením „antikrízového“ platu Janasovi mi za to nestojí. Ale je fakt, že vy ste mimo reality, aj keď píšete:...“ Veď mestskú politiku aktívne sledujem "len" od roku 1996...“ Ale keď si nalejeme čistého vína p. Smatana, tak posledné 4 roky to bolo tak z rýchlika. Neviem, či ste absolvovali aspoň jedno cele zastupiteľstvo,.. A vo voľbách ma prekvapila vaše nepochopiteľne krátkozraké angažovanie v prospech saskársko-podnikateľského Kirscha a celkové podcenenie primátorských volieb.
Ale máte toho asi veľa a potom to nestíhate robiť poriadne a dôsledne. Alebo ste spohodlneli... ?, zaspali na vavrínoch...?
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 20:55
vieš ono to funguje tak, dám návrh a hlasuje sa.

pri hlasovaní vidíš ako si trafil komu po hlavičke.

čiže smatana aj keby sa rozkrájal, tak to proste musia odhlasovať, ked nie smola, hlavne pre nás občanov.
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 20:57
Pred týždňom sa pani exnrsr poslankyňa nechala počuť, že to kam by sme došli, keby boli dopredu vyvesené materialy o ktorých sa ešte len bude rokovať. Ved to by sa predsa obcania mohli dopredu dozvediet, čo chystame....
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 21:03
no jasne to ako keby zlodej tri dni dopredu zavolal ze nas pride vykradnut a podrobne by popisal ako :D vidno ze madam big B presla istym politickym vyvojom :D:D:D:D
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 10:11
A mne sa to "sedenie" páčilo. Malo to spád, nikto sa nepredvádzal len preto, že je pred kamerou, každý, kto bol pripravený a vedel, čo chce navrhnúť, zmeniť a pod. mal dostatok času. Na vyjednávanie, vybavovanie,t.j. prácu má poslanec čas a priestor medzi zastupiteľstvami. Na ňom sa má navrhnúť, krátko prediskutovať, schváliť, neschváliť, alebo odložiť. A hlavne, nedá sa nič robiť, nemyslieť si o sebe, že nikto len ja, mám najlepšie nápady, prípadne sa uraziť. Rozhoduje väčšina a urážať preto každého, že za tým je strana, alebo peniaze, je nízke. Tak sa nikde nedostaneme, lebo každý každého podozrieva. Výsledky, len výsledky práce nám pomôžu, táranie si nechajte do veľkej politiky, alebo Bratislavy.
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 11:40
Ale mysliet si ze za tym strana a peniaze niesu je zasa naivne. Keby kazdy kazdemu veri tak naco si kupujeme dvere na domoch lepsie povedane naco ich zamykame ved takto sa nikam nedostaneme. A je blbost ze vysledky prace nam len pomozu, lebo vysledky prace nam mozu aj uskodit a preto je dobre sa o tom ako co chceme robit bavit predtym ako sa to poooo.
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 18:42
Kde to Beladona povedala? Hoď konkrétne do pľacu, lebo také že ...nechala sa počuť...to je na úrovni práve som si to teraz vymyslel. Vôbec ju nezastávam, niekedy ju nemusím, niekedy sa vyjadruje dobre. Zaujíma ma to preto, lebo pokiaľ viem na zastupiteľstve hlasovala za Smatanov návrh, aby boli materiály na VMČ dopredu zverejnené.
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 19:14
Hoci ma vzdy bavili dejiny tak som na Vašich hodinách dejepisu radšej hral karty ako počúval tú demagógiu a za vaše enviro názory a postoj k dialnice by som Vas tiež najradšej ubil lopatou...

ALE VASE VYSTUPOVANIE A NAVRHY NA ZASTUPITELSTVE MA ZATIAL PRIJEMNE PREKVAPILI TAK LEN V TOM POKRACUJTE !!! A JA LEN DUFAM ZE SA NAJDU AJ DALSI "Smatanovia" CO DAJU POZOR NA TYCH MESTSKYCH PAPALASOV a nebudu na tom MZ len sediet a poslusne hlasovat.
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 19:21
To mi pripomína jeden starý výrok :-)

"Keď som mal 17 rokov, názory môjho otca sa mi zdali byť beznádejne zastaralé a hlúpe.
Teraz mám 30 rokov a zisťujem, že otec za tie roky skutočne zmúdrel!"
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 20:53
Ja Smatanu nemam rad ale som natolko sudny clovek ze viem podporit ked dakto robi daco dobre a hlavne ked to robi aj pre mna. keby prisiel do povazskej aj Fico, Dzurinda,Sulik ci Bugar a daval by dobre navrhy prospesne pre mesto tak co radsej primem zle len preto ze ich dal on? mne nezalezi ci je ochranar alebo alebo aktivista alebo ci sa nase nazory na niektore veci rozchadzaju. jednoducho spojit sa pre dobru vec je lepsie ako trucovanim podporit zlu
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 23:19
Pan Smatana drzim palce aj ked je to boj s veternymi mlynmi.Skoda ze Vas takych nie je v zastupitelstve viac. Jethro.
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 23:36
Bez elementárnej stratégie a vízie sa vojny nemôžu vyhrávať.
Pán poslanec vojnu prehral už v novembri.
Doteraz nepochopil, čo sa stalo, čo sa deje a čo ešte príde. Škoda.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 00:01
To znie buď ako kibic, alebo ako neuznaný ohrdnutý "stratég". Lebo ináč by už bol na politickom koni a Smatanom sa vôbec nemusel zaoberať.
Ja a mojich pár známych sme si vďaka jeho vystúpeniam aspoň všimli, čo to tam janasovci vyrábajú.
Vidíš inú reálnu opozíciu?
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 20:59
vojnu prehrali občania, nie smatana, vieš tam sa hlasuje, môže sa aj dos*ať, ale ked mu to neodhlasujú tak má smolu.

toto by nikto neodhlasoval ani za úplatky
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 18:53
... môže sa aj dos..ť... To sa môže, keď príde s návrhmi, ktoré sú v rozpore so zákonom a nedá si námahu, keď ich ide predložiť, aby ich poriadne pripravil. Čo vám drb.? Čo chcete od poslancov, aby hlasovali za niečo, čo bude následne riešiť prokuratúra? Nech nemá rozrobených tristo aktivít a potom bude mať čas sa poriadne na zastupiteľstvo pripraviť.
Fero
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 18:48
Jetrho, vstúp do Smatanovej novej politickej strany, kandiduj v budúcich voľbách a bude vás viac. Dúfam, že ma neposlúchneš, lebo taký druhý Matovič, akým je Smatana, aj v našom mestskom parlamente je až až.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 08:48
Smatana robi len to co vzdy doposial, pustí do eteru ducha a zabava sa na tom ako jeho tajtrlikovia (rozumej redakcia a par gymnazistov) ociernuju vybranu obet. Ak treba prihreje diskusiu anonymnym prispevkom.
"Robim vsetko preto, aby som zostal mimo reality..." to je total pravda.
A hlavne nezostal na okraji pozornosti.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 10:46
Očierňovanie vybranej obete? Nebláázni.
Prinajhoršom slovné pranierovanie vinníka.

A nadhodiť tému tu môže každý, tak ako si to práve urobil ty, a vtedy lieta perie aj zo Smatanu, od oblečenia až po vyučovanie.
 
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 11:05
JS hlavne vyťahuje horúce zemiaky z ohňa za druhých.
Na našej škole sa tiež nadávalo proti tým brigádam dobrovoľne nasilu, ale kto by kvôli tomu riskoval zamestnanie. Radšej by sme to nejako urobili, nahnali deti, alebo papierovo vykázali.

Teraz si už asi nikto nedovolí tlačiť na nás aby sme suplovali smetiarov.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 21:02
smatana sa mi nepáči, neznášam ho, je mi úplne nesympatický,... ale čo robí ako politik robí dobre a hlavne pre občanov.
Jasne ukazuje čo zač to zas hlupáci v PB zvolili a dúfam, že to časť vďaka smatanovi pochopia.
Len degenerovaní hlupáci dávajú stále na populizmus a nie realitu.
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 18:59
"hlupáci dávajúp na populizmus... A on je čo? Populista ako vyšitý - pekne vyprávať v prospech občanov, ale nič konkrétne pre to urobiť nevie. Súhlasím, že nebol pripravený. Veď v tom spote po zastupiteľstve to aj priznal. Lenže to by musel aj niečo konkrétne urobiť, nie len tliachať a všetko kritizovať. To je najjednoduchšie, to dokáže každý. Veď nech sa nesťažuje, že mu nič neprešlo, mal si to lepšie pripraviť a nie na poslednú chvíľu dať materiál, ktorý nie je vykonateľný ale hlacne, že ulahodil duši občana. To nie je populizmus?
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 20:57
len najprv sa musia najsť voliči, lebo títo poskuministickí sú jeb*utí!
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 19:10
Ja ti Juraj poviem, prečo si dal návrh, aby členovia VMČ boli len z toho obvodu, kde majú trvalé bydlisko. Predložil si to účelovo, lebo tvoja spolustranníčka p. Veličová chce byť s tvojou podporou predsedníčka VMČ na Lánskej a vášmu zámeru prekáža vraj Sopčákom dosadený človek, ktorého navrhuje koalícia za predsedu VMČ a ten nemá trvalé bydlisko na Lánskej. Myslíš Juraj, že sme to neprekukli? Takže znova tu ide (i keď v malom)o boj o určitý vplyv. Maličká stranička (tá tvoja)= aspoň maličká moc a vplyv (zatiaľ vo VMČ). Niekde sa začať musí.Ideš na to dobre. Ale zaváňa to už politikárčením. My sme na to už prišli, dúfam, že sa postupne aj ďalším tvojim priaznivcom otvoria oči.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 22.02.2011 19:23
Kecy. J. Veličová nie je členkou Zmeny zdola, kandidovala ako nezávislá. Príďte sa v stredu o 18.00 pozrieť na rokovanie VMČ Lány a uvidíte, kto bude koho presadzovať.

Pre mňa sú dôležité princípy. Vy považujete za správne, aby mestskú časť zastupoval človek, ktorý tam ani nebýva? Dosť že sú takí poslanci, no ale čo už, ľudia ich zvolili, tak nech tam sú.

Treba robiť pravidlá tak, aby vám vyhovovali aj v prípade, že prehráte voľby!

Mimochodom, kým ma niekto nepresvedčí o inom riešení, za najspravodlivejšie by som považoval takéto riešenie:

Členmi vmč by mali byť všetci miestni poslanci, plus o jedného menej s kandidátov, ktorí skončili pod čiarou. A hotovo. Skončili by šachy politických strán. Ak by kandidát nechcel vo vmč pracovať, oficiálne by odmietol, a nastúpil by ďalší.
V súčasnosti víťazná strana alebo koalícia môže zneužiť svoj vplyv v zastupiteľstve, aby posilnila svoju pozíciu vo výbore, bez ohľadu na výsledky volieb. To treba zmeniť - námet pre ďalšie volebné obdobie.
Anonym píše:
Středa 23.02.2011 07:48
Pán Smatana trafili ste klinček presne po hlavičke - členmi VMČ by určite mali byť aj kandidáti, čo skončili vo voľbách tesne pod čiarou. Predsa podľa zákona sú to náhradníci poslancov a ruku na srdce, nikto nie je nesmrteľný. Všetci máme ešte v pamäti ako po smrti poslanca Bačíka mal na jeho miesto nastúpiť náhradník Brtko, ktorý bol v danej situácii dezorientovaný a ako sa sám vyjadril v rozhovore pre miestnu TV, musel dlho zvažovať, či mandát poslanca prijme. Ak by bol v uvedenom volebnom období členom VMČ, určite by bola jeho pozícia ľahšia v tom, že by vedel do čoho ide, keďže by poznal všetky problémy v jeho volebnom obvode.
Povedzme si ale na rovinu, že upraviť pravidlá VMČ takýmto spôsobom si vyžaduje, aby ľudia s mandátom poslancov boli DEMOKRATI s veľkým D a nie politickí prospechári ako v PB. Pretože nikto nás nepresvedčí o tom, že inak pracuje VMČ, kde poslancom dozerajú na prsty ich potenciálni protikandidáti v budúcich voľbách, ako VMČ, kde sedia "kamaráti z mokrej štvrte" čo na všetko len prikyvujú... nevraviac o tom, že im sú úplne fuk problémy mestskej časti, kde sami nebývajú.
Veď to všetci poznáme - bližšia košeľa ako kabát.
Anonym píše:
Pátek 25.02.2011 15:47
Preboha, pán Smatana, veď vy už robíte politiku zo všetkého. Ešte aj z VMČ, kde sa hlavne pretraktujú veci ako neodvezené smeti, lampy, ktoré nesvietia a podobne. Skôr než začnete kydať na poslancov a ich politické strany, skúste si zistiť ako to vlastne vo výboroch VMČ funguje.Zároveň sa pozrite na výsledky niektorých poslancov v predchádzajúcom volebnom období, koľko toho pre svoje obvody urobili. Tí tam išli naozaj z dôvodu nanášania a riešenia obyčajných problémov, aj keď boli zastrešení nejakou stranou. V MsZ je to o inom ako vo výboroch miestnej časti. Jediné čo vás zaujíma, je zase len politikárčenie. Rád by som vedel, či toľko aktivity venujete aj poznaniu všetkých skutočných problémov, čo nás - občanov obvodu Lánska zaujímajú a trápia. Prestante sa hrať na veškého politika a začnite nanášať a riešiť konkrétne (možno pre vás prízemné, ale pre nás dôležité) veci ako sú zlé služby, nedostatok parkovania a pod. Svojou hašterivosťou a predstavou, že vy ste všudebílek najmúdrejší, si zbytočne vytvárate averziu voči sebe medzi ostatnými poslancami a vedením mesta. Nejde mi o to, aby ste boli podliezavý, ale skôr o to, aby ste boli menej konfrontačný. Keby ste neboli poslancom za môj obvod, tak mi je s vami jedno, pretože, otvorene poviem - nevolil som vás. Ale prešli ste ako poslanec, tak sa začnite venovať viac našej miestnej časti a jej potrebám a nie politikárčeniu. To je charakteristické pre vysokú politiku.
Anonym píše:
Pátek 25.02.2011 16:36
Nadstavme system až potom preboha. Pokial bude čelenom časti mesta človek ktorý tam nebýva nevrím mu že išiel do VMČ pre občana ale preto že ho strana navrhla preboha.
Anonym píše:
Pátek 25.02.2011 17:45
Smatana žiadal úplne normálnu vec: aby občiansky člen vmč v tej mestskej časti aspoň býval, keď už tam niektorí poslanci nebývajú.
Politiku z toho robia strany, ktoré si ponavrhovali svojich ľudí, aby mali prevahu v mestských častiach.

Ten návrh aby sa šlo podľa výsledkov volieb je spravodlivý. Lebo tak chceli občania.
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 19:44
To nemá KDH iného človeka, takého čo by býval na Lánoch? Ak nie, tak to sú na tom aj akože veľké strany biedne!
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 20:02
Tento pán je v dozornej rade Satesu určite vybaví zadarmo pre Lansku rekonštrukciu chodníku na Dukelskej .Alebo že by nie ved on neni z Lanskej. Tak na čo sa tam hrabe do VMČ Lanska to sa mu bude stale pripomínat že neni z Lanskej a je politicky dosadený. Že si neuvedomí ako zle začal svoju politicku karieru radšej by som sa členstva na Lanskej vzdal.
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 20:09
Omyl! Sopčákom dosadený človek je pán Hanušovský, ktorý je aj členom finančnej komisie !!!
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 20:14
A pán Hanušovský je zároven aj členom VMČ Lany aj ked na lanskej nebýva
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 19:47
:-))) to je zabavny prispevok od toho stranika co akoze prekukol smatanu!

keď si sopcak presadil svojho cloveka do vyboru, a mal byt predseda, aj ked nebyva na lanskej, tak je to v poriadku

ale ked smatana chce radsej za predsedu cloveka co na lanoch byva, tak je to politikarcenie

fakt dobryyy
Anonym píše:
Pátek 25.02.2011 15:53
Ani to nie je v poriadku, keď si tam údajne p. Sopčák nasilu dá človeka, ktorý v našom obvode nebýva. To by malo tiež podliehať kritike. Ale nevylučuje sa to s tým, aby sa p. Smatana tak horkokrvne začal biť a zabezpečoval odstraňovanie nedostatkov , ktoré sa týkajú bežného života občanov Lánskej.
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 20:24
neviem, do ktorého fóra by patril tento príspevok, ale kedže je jeden z najdiskutovanejších a jej aj o politike, vycapnem ho sem. Dnes som pozrel TV Považie a prišlo mi doslova zle. Reportáž o návšteve vrcholových zlodejov a klamárov z SNS (Rafaj, Danko, Belásová) bola ukončená vetou: "vzácnu návštevu prijali... bla, bla bla...". Ľudia, čo ste už totálne osprosteli a nevidíte, nepamätáte čo táto partia zlodejov napáchala? Pán Galovič, páni redaktori, nie je Vám hanba takto nazývať (vzácna návšteva!) ľudí, ktorým od vzniku strany ide iba o vlastný prospech skrývajúc to pod rúškom národniarstva? Je to hnoj, hnoj, hnoj!
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 23:20
Pan moderator je hlavny Ratlíkovec prezyvany aj Ratlík:D Skupinka ratlikovcov su ludia s IQ 100 a nizsim. vrchny Ratlík roztriedil ludi do kategorii v diskusnej relacii na rovinu v suboji Davida s Goliasom ked sa snazil ako spravny Ratlik pliest sa Davidovi popod nohy a potknut ho aby ho Golias mohol dorazit.alebo ked uz bude lezat sam by sa zakusol do jeho krku.
Anonym píše:
Pátek 25.02.2011 16:00
...táto partia zlodejov...Máš konkrétne dôkazy o tom, že Rafaj, Danko a Belásová kradli? Ak áno, prečo tu drístaš a nepodáš rovno na nich trestné oznámenie a nepodpíšeš svoj príspevok? Lebo ak nemáš dôkazy, že títo traja politici kradli, tak si úbožiak, ktorý len zneužíva svoju nenávisť voči nim a schováva sa za anonymitu. Ukáž aký si chlap - podpíš sa (ale skutočným menom).
Anonym píše:
Pondělí 28.02.2011 16:35
Musím s tebou súhlasiť. Bez dôkazov niet vinníka. Ja by som na mieste toho deb... čo tu píše, že Danko, Rafaj a Belásová kradnú, radšej kdesi zaliezol, lebo ak mám dobré informácie Danko je jeden z najlepších advokátov v Blave a keď si to tu prečíta, ešte sa postará, aby sme kvôli tákému blbcovi čo tu píše osobné osočovania, prišli o našu stránku. A čudujem sa aj tebe Juro, že si tie osobné osočovania a hanobenia ešte nevymazal.
Anonym píše:
Úterý 01.03.2011 20:17
Kľudne sa tu podpíšem, ak bude Slovensko PRÁVNY ŠTÁT. Ale dokiaľ tu budú bašovať právnici ako napr.Danko, ktorý ti narobí cz známych sudcov kopec problémov, dokiaľ tu bude fungovať Beladona s IQ 75 v pozadí s "Horalkou" alebo poslanec, ktorý nemá problém podpísať svojho šéfa, nemám dôvod sa tu podpisovať vlastným menom. A nebodaj nepodávať trestné oznámenia. Načo? SNS, kam sa pozrieš, samá zlodejina, korupcia, rodinkárstvo. Len debil to nevidí. Žiaľbohu, štát je na nich prikrátky, tak ako v prípade Lackoviča, Brosa, Cingela.... hnoj, hnoj, hnoj. Ľudia už z nich nikdy nebudú... A aj vďaka ním obraz Slovenska je taký, aký je.Žiaľbohu.
 
Anonym píše:
Úterý 01.03.2011 22:05
Pekne napisane,na Slovensku je to tak a v Pov .Bystrici jak by dal...kopec hnoja,len nikto ho nechce zaorat a pody neobrobenej je az ,az....
Anonym píše:
Úterý 01.03.2011 20:25
A ešte niečo. Tak máme všetci zaliezť preto, že Danko je taký a onaký advokát??? Mám desať lepších v BA, len si nepotrebujem robiť problémy. Ak budem nezávislý od biznisu a budú mi ukradnuté sumy za súdne spory, nebudem sa báť o rodinu, rád tu zverejním svoje meno. Ale myslím si, hajzlom treba dať najavu čím sú a čím zostanú....
Anonym píše:
Čtvrtek 24.02.2011 20:41
Na poslednom zastupiteľstve bol prerokovaný dôležitý bod č.9: Návrh podpredsedov, členov a tajomníkov komisií msz v PB.
Viete mi prosím vás p. Smatana stručne povedať, aká bola rozprava a ako dopadlo hlasovanie o tomto bode?
Nesledujem regionálne tv. Ďakujem.
Anonym píše:
Čtvrtek 24.02.2011 21:11
A mne sa to "sedenie" páčilo. Malo to spád, nikto sa nepredvádzal len preto, že je pred kamerou, každý, kto bol pripravený a vedel, čo chce navrhnúť, zmeniť a pod. mal dostatok času. Na vyjednávanie, vybavovanie,t.j. prácu má poslanec čas a priestor medzi zastupiteľstvami. Na ňom sa má navrhnúť, krátko prediskutovať, schváliť, neschváliť, alebo odložiť. A hlavne, nedá sa nič robiť, nemyslieť si o sebe, že nikto len ja, mám najlepšie nápady, prípadne sa uraziť. Rozhoduje väčšina a urážať preto každého, že za tým je strana, alebo peniaze, je nízke. Tak sa nikde nedostaneme, lebo každý každého podozrieva. Výsledky, len výsledky práce nám pomôžu, táranie si nechajte do veľkej politiky, alebo Bratislavy.
Anonym píše:
Čtvrtek 24.02.2011 21:12
A mne sa to "sedenie" páčilo. Malo to spád, nikto sa nepredvádzal len preto, že je pred kamerou, každý, kto bol pripravený a vedel, čo chce navrhnúť, zmeniť a pod. mal dostatok času. Na vyjednávanie, vybavovanie,t.j. prácu má poslanec čas a priestor medzi zastupiteľstvami. Na ňom sa má navrhnúť, krátko prediskutovať, schváliť, neschváliť, alebo odložiť. A hlavne, nedá sa nič robiť, nemyslieť si o sebe, že nikto len ja, mám najlepšie nápady, prípadne sa uraziť. Rozhoduje väčšina a urážať preto každého, že za tým je strana, alebo peniaze, je nízke. Tak sa nikde nedostaneme, lebo každý každého podozrieva. Výsledky, len výsledky práce nám pomôžu, táranie si nechajte do veľkej politiky, alebo Bratislavy.
Anonym píše:
Čtvrtek 24.02.2011 23:02
Schválený bol predložený návrh. Do dopravnej komisie bol okrem toho doplnený jeden človek (Bielik zo SAD) a do sociálnej ďalší, meno si nepamätám.
Anonym píše:
Pátek 25.02.2011 09:23
Boli všetci ZA? Nikto PROTI? Nikto sa NEZDRŽAL?
Anonym píše:
Pátek 25.02.2011 11:37
Smatana žiadal, aby boli zverejnené združenia, ktoré navrhli členov komisií.
Lebo Janas sa prekecol, že každého člena komisie navrhlo nejaké združenie.
Janas povedal že to čo nájde, mu pošle súkromne, ale zverejňovať na mestskom webe to nechcel.
Matušíkovi sa nepáčilo, že by za každým odborníkom malo stáť nejaké združenie.

Určite nikto nehlasoval proti tomu zoznamu. Neviem či sa niekto zdržal -na čo by to bolo ?
Anonym píše:
Pátek 25.02.2011 16:04
Myslím, že Beladona sa zdržala alebo bola proti pri schvaľovaní Bielika zo SAD. To je ten, čo ho podozrievajú, že je zodpovedný za rozpad SADky
Anonym píše:
Pátek 25.02.2011 18:16
Bielik-Jeeeeeeeeeežišmaria,dalšia blcha do kožucha,ved to je ten zo SOP.Utekaj kade lahšie,kto možeš.Pred zhruba 4-mi rokmi po nástupe Adameho a spolku som vám predpovedal velký pád a dlhy,neverili ste,teraz predpovedám ešte horší konec.Všetci sa zbadáme za 4-ri roky.

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359