Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / PB.OTVORENE.SK spúšťa "oko verejnosti" - skupinový dohľad nad zmluvami, faktúrami a objednávkami

PB.OTVORENE.SK spúšťa "oko verejnosti" - skupinový dohľad nad zmluvami, faktúrami a objednávkami

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Pondělí 12.01.2015 16:57
[2014-12-08] Každý deň navštívi našu webovú stránku niekoľko stoviek čitateľov. Počas volieb dokonca niekoľko tisíc ľudí denne - v nedeľu 16. novembra to bolo až 4020 jedinečných návštevníkov za deň. Programátor Jaroslav Semančík vytvoril aplikáciu OKO VEREJNOSTI, ktorej cieľom je využiť túto masu čitateľov na skupinový dohľad nad výdavkami Mesta Považská Bystrica a mestských organizácií (PX Centrum, Mestské športové kluby).
PB.OTVORENE.SK spúšťa "oko verejnosti" - skupinový dohľad nad zmluvami, faktúrami a objednávkami

Ilustračný obrázok. Do aplikácie sa dostanete kliknutím na linku v článku.

Princíp je jednoduchý: dáta sa načítavajú z webových stránok, na ktorých mesto a mestské organizácie povinne zverejňujú svoje zmluvy, faktúry a objednávky. Ako prvé sa zobrazujú naposledy pridané údaje. Otvorená záložka sa vyberá náhodne. 

"Oko verejnosti" sme zatiaľ pokusne umiestnili do najnavštevovanejšej časti nášho webu - na stránku "aktuálne zmeny a diskusné príspevky". 

Vidieť ho môžete vpravo od tohto článku, alebo po kliknutí na priamy odkaz: 

http://test.kohovolit.sk/g/voko/pb/widget.html

Pokiaľ v zmluvách, faktúrach a objednávkach objavíte niečo zaujímavé, linka z okna vás privedie do diskusie pod týmto článkom. 

oko
oko píše:
Pondělí 08.12.2014 14:15
nie je tam uvedene, ci s dph ci bez, tych 20% je dosť na to, aby sme to neignorovali :-)
dlžnící
dlžnící píše:
Sobota 03.01.2015 10:44
Zoznam daňových dlžníkov
Zoznam daňových dlžníkov podľa stavu k 31. decembru predchádzajúceho roka, u ktorých úhrnná výška daňových nedoplatkov presiahla u fyzickej osoby 160 eur a u právnickej osoby 1 600 eur.

Zoznam je uvedený v zmysle § 52 zákona národnej rady SR číslo 563/2009 Z.z. v znení neskorších predpisov.

podla zákona právnické osoby až od 1600€ načo by mesto ukázalo kto dlží menej načo aby bolo vidieť ako poslanecké firmy dlžia mestu no načo. Pán primator ved je to v slade s o zákonom.
Anonym píše:
Úterý 09.12.2014 00:26
Zlatúšik priteplený, každý puk vrátane Teba, ktorý vie narátať do päť vie, že honorár nie je usporiadanie akcie, ale je to honorár hudobných skupín, umelcov, ktorí pôsobia pod rôznymi agentúrami a manažérmi. A keby si chcel ísť aj napriamo, tak Ťa pupúšik odporučia na agentúru, alebo manažéra. Nič s tým nespravíš-tak preto agentúry na jarmoku -Jozef Fašánok, MTV Studio, FM Production. Chápeš? Ináč, stačí si prekliknúť z faktúr na akcie „ za nami“ kultúrneho strediska a čo vidíš? No že tam hral Polemic, Ploštin Punk, Kandráčovci a iní. Bežná cena Polemicu sa pohybuje podľa mojich informácii od 4.000€ smerom hore a to môžeš byť rád, keď majú v tom čase, keď ich potrebuješ voľno.
Anonym píše:
Úterý 09.12.2014 08:24
My Slováci sme už takí!
5 - 10 Eur na kino, divadlo a pod. nemáme, slabé platy a pod.
No prepiť, prefajčiť 50 - 150 E - to je brnkačka, to nikomu nechýba!
Anonym píše:
Úterý 09.12.2014 10:15
Zlatúšikovi priteplenému: Asi to Tvrdý financoval s Kardošou s vlastných zdrojov, keď stojí Polemic 4 000 eur a všetci ostatní si asi tak mohli hubu utrieť. Janas chodí na túto stránku, takže ho určite napadne že Tvrdý by mal dostať cenu mesta za kultúrný rozvoj tejto diery ako aj nejakú finančnú odmenu, keďže dotuje vystúpenia skupín zo svojho.A to mu chudáčikovi vydalo ešte na BMW X 3.
Anonym píše:
Úterý 09.12.2014 14:26
to je ten "smeracký mág - bystrický Flašík" čo pred 8 rokmi sa bicykloval na trojkolke s bibordom Fica?
Anonym píše:
Úterý 09.12.2014 21:48
Nuž každý robí to čo vie, resp. za čo je platený. Niekto sa bicykloval na trojkolke s bibordom Fica a niekto sa zase vrtal na Stachovom bilborde.
Anonym píše:
Úterý 09.12.2014 21:48
Smerácky mág je podľa mňa riaditeľ MŠK. S takým malým rozpočtom a také výborné výsledky a to myslím úprimne!!!
úprimnemu
úprimnemu píše:
Středa 10.12.2014 07:50
Škoda,že nebývate v tomto meste a nepoznáte fakty.Aj s takým rozpočtom sa dá slušne vyžiť pri minimálnej námahe nehovoriac o nejakých výrazných výsledkoch.Ale ako sranda to bolo dobré.
Anonym píše:
Středa 10.12.2014 16:00
Tak si pozrite čo dáva naše mesto Púchov do športu + Hanták so športovými aktivitami a nehovoriac aj o Chovancovi a jeho športovej hale. U vás len MŠK a dosť. Teda neviem, ale Raven už tuším odskočil a ešte niekto? A to sme zas oveľa menšie mesto. Ono to bude asi o tom, že každý kritizuje svoje mesto?
Anonym píše:
Středa 10.12.2014 19:28
Poznám osobne Hantáka aj Mariana Chovanca.Viem ako nadšene podporujú tamojšiu mládež.Boli by ste ale prekvapený ako obracajú v ruke každé éčko -sú to ich vlastné prachy.No ale v MŠK PB sú to prachy mestské a preto ten nezodpovedný,špekulantský a kradošský prístup v netransparentnom a neschopnom MŠK PB pod vedením podivného vedenia s láskavým pritakávaním Doc.Peadr. atď.
Anonym píše:
Středa 10.12.2014 20:45
Ďakujem za vysvetlenie, nemyslím, že je to úplne tak, ale ste asi viac v obraze ako ja.
Anonym píše:
Čtvrtek 11.12.2014 19:51
Súdružko - nemýľ si MŠK s nejakým spasiteľom športu!
MŠK je v prvom rade veľmi lukratívna firma, cez ktorú sa za rok prelejú milióny Eur!
No ale zo zisku ide iba cca 20 % do športových činnosti - zbytok sa tak nejako, ako je na Slovensku vyparí, zmizne, alebo ako to inak nazvať!
Kubolín ako konateľ MŠK má druhý najvyšší plat, kopu administratívnych pracovníkov - rodinných príslušníkov poslancov - proste kruh!
Mafia zo Sicílie by sem mala chodiť učiť na stáže!
Anonym píše:
Úterý 09.12.2014 22:49
Mladá fešanda z Dedovca môže kľudne ohroziť flek Janasa o 4 roky, ak by jej Juro prepustil už aj tak pre neho nejasný flek primátora Považskej a keby to hrali všetci opozičníci na ňu. A mala by začať robiť aktivity typu Beranová, proste byť v telke okrem zastupiteľstva. Jura to zastupiteľstvo v telkách nevynieslo na primátorské kreslo, aj jemu chýbali takéto všelijaké pridružené aktivity.
Anonym píše:
Středa 10.12.2014 10:01
Takže:
mesto dokáže kúpiť 1100L kontajnery na odpad za 183 euro za kus -objednávka 20140570 zverejnená 3.12.2014
ale v projekte separovaný zber ich kupuje za 438 euro za kus - zmluva 504/2014 zverejná 11.11.2014
niekto sa tu pekne nabaľuje na eurofondoch. A niekomu to vyhovuje, lebo aspoň je projekt váčší a viac vyčerpáme.

a je to rovnaký kontajner len raz od firmy Elkoplast a raz od redox:
http://www.elkoplast.sk/[…]/plastove-kontajnery-cle-1100
http://www.redox.sk/index.php?id=20&ni=20
Anonym píše:
Čtvrtek 11.12.2014 09:57
Dívam sa na kritiku krásavca Michala Tvvrdého ako sa nabaľuje na mestkých zákazkach cez PX centrum a šup ho,príspevky sú vymazané. Ako pred voľbami, tak aj po voľbách.
Anonym píše:
Čtvrtek 11.12.2014 18:56
Ako to čo píšeš, to nechápem, že mesto dokáže kúpiť tie isté kontajnery na odpad 1 kus za 183 euro a potom v projekte ne separovaný odpad ich kupuje 1 kus za 438 euro. Na navýšenie takmer 3-násobnej ceny im slúžil asi príklad "Cétečka" z dielne bývalej "pani" ministerky Zvolenskej. To mi dáva obrovskú chuť chodiť do práce za 630€ s 80 hodinami nadčasu cez soboty a niekedy aj nedele.
Anonym píše:
Čtvrtek 11.12.2014 19:54
Keď sú takéto informácie, treba ich posunúť priamo na príslušné ministerstvo a hlavne viacerým novinárom!
Potom je aka taka nádej na ostetlenie veci!
redakcia
redakcia píše:
Pátek 12.12.2014 12:26
Anonymovi, ktorému boli vymazané diskusné príspevky: Skúste písať kritiku bez vulgarizmov a osobných útokov. Verte, naozaj sa to dá.
Siegfried Wagner
Siegfried Wagner píše:
Pátek 12.12.2014 14:43
Toho pana „Anonyma s vulgarizmami“, si treba predstavit, ako jedno zakomplexovane individuum, ktore moze nespocetne pocity menejcennosti egalizovat len tym, ze si sadne k PC, pouraza cely svet, pricom prave pouzitie „pohlavnej slovenciny“, je pre neho nieco take, ako pre narkomana heroin. Ked mu mazanim, aj ked z pochopitelnych dovodov, tuto platform vezmete, ostane jeho sebavedomie natrvalo v suterenovych regionoch.
Anonym píše:
Pátek 12.12.2014 16:18
Michal, to Ty takto?
Anonym píše:
Čtvrtek 11.12.2014 22:38
Preboha posúvať akému ministerstvu? Na toto sú tu orgány činné v trestnom konaní,či nekonaní?Už by bolo načase osvetliť chod tejto pochybnej kontroverznej inštitúcie!!!Je tu vôbec potrebná?
Anonym píše:
Pátek 12.12.2014 08:56
nasa policia prokuratura a sudy su skor zlocinecke organizacie ktore pracuju proti obcanom
Anonym píše:
Neděle 14.12.2014 21:55
Domov dôchodcov. miesto, kde dúfame, že sa o našich rodičov a starých rodičov postarajú, keď my to sami nezvládneme. Miesto, kde by mala prevládať úcta k človeku a nie snaha o vlastný zisk a nenažranosť. Považoval som odvolanie riaditeľky Augustínovej za hotovú vec - mnoho ľudí sa sťažovalo, mnoho starých ľudí trpelo, mnoho všeliakých akože politikov si pri nej pomohlo vo voľbách do VUC alebo do miestneho zastupiteľstva. Zneužívala dôchodcov vo svoj prospech a v prospech všeliakých vagabundov, ktorí by sa inač do zastupiteľstva možno ani nedostali. Nemala úctu ku nikomu...dokonca ani ku ľuďom z najvyššieho kontrolného úradu, ktorí robili kontrolu v jej domove dôchodcov. A našli chyby, prešľapy a porušenia zákonu. Človek by si myslel, že jej to bude stačiť na to, aby si uvedomila, že je čas odísť. Ale nie. Keď ide o moc a peniaze, tak žiadna slušnosť neplatí. A tak preto jej muž celý týždeň obvoláva ľudí, poslancov...kohokoľvek. Hovorí o tom, že ho podporujú poslanci ako Matušík, Kerúľ, Panák a mnoho iných. Hovorí o tom, že jeho žena tam určite zostane a ak budú niekedy v budúcnosti chcieť niečo v domove dôchodcov vybaviť, tak by si mali uvedomiť, či pôjdu proti jeho žene. Som zhrozený. Prosím. Nedopustite, aby takýto hrubý nátlak zvíťazil nad zdravým rozumom... prosím za naši rodičov a starých rodičov.
Anonym píše:
Pondělí 15.12.2014 08:53
uz ste volili alebo nevolili tak drzte papule
Anonym píše:
Pondělí 15.12.2014 08:55
Neviem kto je Augustínová, neviem ani kde uvedený dom dôchodcov je.
No viem o tom, že dôchodcovia sú pravidelne zneužívaní vo voľbách k odovzdávaniu " ich hlasov"!
To riaditeľ/lka/ vopred vyzbiera občianske a sestričky už " pomôžu " dôchodcovi vykonať jeho " nezávislý " akt!
Dokonca niekde boli aj fotky - koho majú voliť!
Hádajte či tam boli fotky terajších " mocných " tohto mesta - alebo nejakých nových, nebodaj opozície?
Určite sami viete kto tam visel!
Neviem ako to teda bolo priamo v tomto domove, pri spomenutých poslancoch - keďže nie sú členmi vládnucej strany sa asi riaditeľka dopustila poriadneho prešľapu.
No a teda, kto má na starosti domovy?
Uvedení poslanci, alebo strana a jej predseda?
No a spriaznený úrad už vždy niečo nájde, keď je k tomu " spoločenská " požiadavka!
Ako sa správala ľudský - nehodnotím, nepoznám pomery!
Ak je to pravda, tak tam ozaj nemá čo robiť -a asi sa uvoľní miesto pre nejakého spriaznenca súčasných " nadpolovičných " v MZ!
Anonym píše:
Pondělí 15.12.2014 09:02
Matušík, Keruľ, panák a im podobní - nezávislí?
Iba naivný človek si to môže myslieť!
Myslite si, že keby boli naozaj nezávislí, tak si ich dá Janas do mestskej rady?
Určite nie! Sú nasatí na mestský cecok a iba hrajú divadielko!
Je smutné že veľkej časti obyvateľstva sa to asi páči, keď ich tam chcú!
No keď aj oni budú v pozícií napr. tých dôchodcov na Lanskej - ich prebudenie bude veľmi kruté!
Takže ak tam títo " nezávislí " aj boli zaangažovaní - určite podporia Janasa svojimi " nezávislými " hlasmi pri jej odvolávaní!
Anonym píše:
Pondělí 15.12.2014 14:09
To sú väzby. Matušík aj Kerúľ sú poslancami nie preto, aby pomáhali svojim spoluobčanom. Sú poslancami pretože inak by v tomto meste nič neznamenali. Kerúľ - bývalý riaditeľ učňáku, ktorému jeho žena naštrbil všetky vzťahy, ktoré mal. Jediné čo ho drží pri živote je jeho pozícia poslanca. Podoliak by ho vyhodil za sekundu keby nebol poslanec. No a jeho vzťah s Matušíkom? už sa stokrát pohádali, nenávidia sa, ich ženy sa navzájom ohovárajú a intrigujú proti sebe. Vo voľbách idú proti sebe. Ale Kerúľ si myslí, že má Matušíka pod kontrolou tými pár zakázkami, ktoré mu každý rok podhodí cez MDS. Ale pýtam sa!!! Čo títo dvaja ľudia robia pre mesta, pre ROzkvet, pre občanov? Nič!!! Sledujú len svoj vlastný prospech na úkor tisícov občanov. Ešte ich tu štyri roky budeme musieť strpieť, ale je na nás, aby sme nedopustili to, že do svojho politického dôchodku pôjdu nabalení na úkor obyčajných ľudí...
Anonym píše:
Pondělí 15.12.2014 15:02
Odpoveď ku konštatovaniu.Voličský hlas stál na Rozkvete 5 Euro v Koloníí 6 Euro.V budúcich voľbách sa ohodnotenie zvýši a je po nedopustení.Ako sa hovorí -organizovaná skupina.
Anonym píše:
Pondělí 15.12.2014 20:55
Dovetok.Bolo to naopak.Na Rozkvete 6eur a v Koloni 5eur má to ale logiku -vysokohorská prirážka.A organizovaná skupina?Veď sa to tu opakuje každé voľby a tvárime sa ,že to nie je.Sú dobre organizovaní.A riešenie?Špecialne pre PB preventívne jedno volevné obdobie a dosť/primátor + poslanec/.Prečo?No pre to čo je tu už chronické.VZN alebo vyššia moc rozhodne ,keď sú tu tieto metody treba špeciálny prístup.A veci sa pozvoľna vyriešia.Nehovorím ,že je to kolosálne riešenie,ale možno pragmatické a troha antikorupčné...
obcianka Rozkvetu
obcianka Rozkvetu píše:
Úterý 16.12.2014 01:36
Mne osobne Matusik pomohol,ked mi pod barakom robili bordel..jedine jemu volame,ked mame problem,vzdy to zariadil
Anonym píše:
Úterý 16.12.2014 08:30
Jasné - keď mešká autobus, tak volajte Matušíkovi. On to vybaví - robí mu tam dcéra. Ak Vám robí niekto bordel pred barákom, tak volajte Matušíkovi. On to vybaví - veď šéf mestskej polície je jeho zať. Keď potrebujete niekoho do domovu dôchodcov, tak volajte Matušíkovi. On to vybaví - veď pani riaditeľka je s ním jedna ruka. Keď potrebujete niekoho do nemocnice, tak volajte Matušíkovi. On to vabaví - veď jeho syn tam robí stavebné roboty. Keď máte zlý chodník pred barákom alebo vám nevynesú smeti - volajte Matušíkovi, on to vabaví - veď aj tam jeho syn robí stavebné roboty. Iba keď by ste chceli vedieť, kto postavil načierno budovu v strede mesta tak nevolajte Matušíka - lebo to on nie - to jeho žena :-)
Anonym píše:
Úterý 16.12.2014 09:34
Jemu treba volať ked chceťe stavat na čierno, on to zariadi.
Anonym píše:
Úterý 16.12.2014 10:25
A preto sa volá Netušík och bystričania preto ste mogoni lebo si volíte takýchto dementov Matušík je ako Janas klame kradne zapiera
Anonym píše:
Úterý 16.12.2014 17:35
Dovolím si uviesť autora na správnu mieru.
Matušík určite nie je dement!
Dementi sú všetci tí občania P.B. čo pravidelne volia aj s Ananásom!
edu
edu píše:
Úterý 16.12.2014 09:34
Jemu treba volať ked chceťe stavat na čierno, on to zariadi.
Anonym píše:
Úterý 16.12.2014 16:30
som rada ze ste mi dali echo nakoho sa obratit ked staviame na cierno,asi je ozaj sikovny ked mu syn stavia,preraba,dcera riadi MDS ,zat policiu..potom mi vychadza ze v nom cosi je a je mooc sikovny a ty neschopak tu vypisuj Smatanovi na otvorene a plac a plac a plac a plac,lebo Matusik je Kral a ty nezabudni plakat,plakat a opät plakat.....ved vyhrat volby do TSK ,MZ hovori,ze ludia aj vidia co nevidis ty!!!!! Mujec
Anonym píše:
Úterý 16.12.2014 17:38
Áno Matušík je šikovný a má sa čim ďalej aj so svojou rodinou lepšie!
No na úkor Vás - hlúpych Bystričanov. vy sa máte a budete mať stále horšie!
Nebývam v Bystrici, tak mi to je absolútne jedno!
No Vy si to užívajte v tej vašej diere!
Anonym píše:
Úterý 16.12.2014 18:09
Nuž ,keď tu nebývate len vy nechajte tú našu dieru na pokoji.Vieme ,že sa tu rozkráda,že tu vládne klientelizmus,že sa tu nič nebuduje,že tu organizovaná skupina ovplyvňuje výsledky volieb,že sme izolovaný od eurofondov atď.-takže nás neurážajte akurát presne nevieme s týmto neutešeným stavom zatiaľ nič urobiť.Žiaľ dlhodobo.
Anonym píše:
Pátek 19.12.2014 11:27
K hospodáreniu PX Centra vyťahujem čerešničku:
MTV studio - Michal Tvrdý - honorár HEX hurá na prázdniny - 4 500 EUR - http://www.pxcentrumpb.sk/[…]/faktura-836.html . Bežná cena skupiny HEX je 3 000 EUR http://zof.mestocadca.sk/files/kic/24/zmluva_hex.pdf
A načo si kultúrna organizácia objednáva služby sprostredkovateľa???? To nemusíme potom ju vôbec mať...
Anonym píše:
Pátek 19.12.2014 11:56
Lwbo Michal Tvrdý potrebuje dotovať svoje mlade pipinky a samozrejme je sused Kardošovcov. Nehovoriac že nejaké ero Tupý pustí aj Kardoške
Anonym píše:
Neděle 21.12.2014 19:37
Už len pán Matušíka ohovárajte. A vy ste čo spravili pre bystričanov? Tupci jedni!
Anonym píše:
Neděle 21.12.2014 22:12
Súhlasím!
Pán Matušík urobil veľmi veľa - napr. pre pani Matušíkovi, pre dcéru , pre pána Lieskovského, pána Janasa - no nie je to dosť?
tupcovi
tupcovi píše:
Pondělí 22.12.2014 14:56
Toto je komentár od 5 eurového voliča so silným a /ne/spochybniteľným IQ potenciálom rozhodný,lojálny ale zmanipulovaný.A nadáva vyberane,vyzera ako keby hovoril tak trocha aj o sebe.
hlavný kontrolór mesta
hlavný kontrolór mesta píše:
Úterý 23.12.2014 11:56
a už je na MŠK zmluva na škvaru za rovných 300 litrov
http://msk.sk/dokumenty/zml[…]-skvarovej-hracej-plochy-fs
čo sľubovali za 240
http://povazska-bystrica.ot[…]-dalsi-uver?searchterm=uver
Anonym píše:
Úterý 23.12.2014 13:02
v skutočnosti to je za 240 ale 60 ide Kunbovi a docentovi. Oni ešte nevedeli, koľko si majú zapýtať, tak uvádzaju sľuby bez provízii
Anonym píše:
Středa 24.12.2014 17:49
Dobrý počin,v údajoch však absentujú konkrétne parametre fakturovanèho produktu, , poprosímm autora zámeru, kde je možné získať napr . konkrétne údaje k faktúram Megaveste o uložení odpadov, hmotnosť odpadov, špecifikácia odpadu, bližší časový údaj.?
Anonym píše:
Pátek 26.12.2014 13:07
Velmi spravny postreh. V tej uvedenej forme, su vsetky udaje („objednavky a faktury“) absolutne bezcenne a predstavuju cisty alibionizmus. To je ako tienove boxovanie, ked dvaja sice naruzivo boxuju, ale ani jeden, si ani raz neudrie. Este lepsie prirovnanie ponuka zname porekadlo: „Umy ma , ale nenamoc ma“! Presne prelozene: "Vedenie mesta vsetko zverejnilo, ale nikto nic nevie"!
Anonym píše:
Pátek 26.12.2014 14:20
pardon - malo byt ALIBIZMUS
Anonym píše:
Pátek 26.12.2014 16:12
Súhlas a preto poprosím p. Semančika o odpoveď, či je ūdaj v prípade faktúr Megawaste (hmotnosť, druh,...) dostupný. Ak nie je služba, resp.tovar špecifikovaný je zbytočné takéto faktúry uvádzať, je to strata času A tieňovanie podpora tzv. transparentnosti mesta pri nakladaní s financiami
Anonym píše:
Pátek 02.01.2015 16:37
Tá rýchla informácia nie celkom zbytočná, umožní napr. nasledovnú špekuláciu;
 1)Mesto zaplatí fy Mega 54 394 € za likvidáciu KO.
Usudzujem, že je to faktúra výkonov za likvidáciu KO. Keďže napr. fa Mega berie od iného mesta 45,79 € za tonu takéhoto odpadu, možno predpokladať, že sa jedná o cca 12 t KO .
2) Produkcia KO za rok sa pohybuje na hranici 15 000 t, vraj, (nenormálne vysoké číslo)
3) Ročna fakturácia od fy Mega by mala byť cca 15 000 x 45,79 =686 850 €
4)Mesto vyberie za rok od občana cca 1 000 000 € je to poplatok, alebo daň za likvidáciu odpadov.
5) Mesto dotuje nakladane s odpadmi v prospech občana čiastkou cca 1 000 000 €.
4) Sú tu síce ešte iné zložky odpadov, ktoré občania celkom slušne triedia a ktoré by mohli byť samofinancované, nepočítajúc príspevok Recyklačného fondu mestu za vytriedený odpad.
Vzniká otázka;
1) Čo sa stane s takýmto nedočerpaním účelovo vybratého poplatku za likvidáciu KO od občana podľa uvedenej špekulácii?
2) Kde sa objavuje deklarovaná dotácia mesta vo výške cca 1 000 000 € pre občana PB a čo sa s ňou stane ,kedže kupeckým výpočtom je to samofinancovateľné z už vybratých daní ?
3) Prečo treba fakturovať čiastku 54 394 €, keď mesačná fakturácia by sa mala pohybovať nad 100 000 € ?
Roman Hanajík
Roman Hanajík píše:
Středa 28.01.2015 15:28
Pred 20 rokmi som cital udaje, ze Slovaci produkuju 400kg odpadov za rok na osobu a Americania 800. Americania recyklovali 50% a Slovaci 10%. Takze po Amikoch ostalo 400kg netriedeneho odpadu a po Slovakoch 360kg.
Z toho vyplyva, ze ak mame 45000 obyvatelov a 15000ton odpadu za rok, tak je to na osobu 333kg/rok.

Tiez by ma zaujimali detaily odpadoveho hospodarstva. A mozno by ludia viac separovali, ak by boli za to financne ohodnoteni. Teda prostrednictvom mestskej kasy. Ludia by mali vediet detailne co stoja ktore odpady.
Anonym píše:
Středa 28.01.2015 16:41
Citujem: “A mozno by ludia viac separovali, ak by boli za to financne ohodnoteni.”
Tak tato veta je absolutna utopia. Pokial som spravne informovany, je likvidacia KO pre mesto stratovym obchodom, teda mesto kazdorocne doplaca “sumu XY”! Presne cisla nepoznam.
Som presvedceny, ze ked nechceme za likvidaciu KO v buducnosti platit viac, musime co najskor so separovanim zacat!. Ocakavat, ze na tom jednotlivec zarobi, je absolutna utopia. O co skorej mesto zverejni realne cisla, o to skorej sa ludia vo vlastnom zaujme spamätaju.
Inac si treba tiez uvedomit, ze separovanie KO nebude nejaka dobrovolna akcia a kazdy moze sam rozhodnut, ci sa zucastni, alebo nie. V tom momente, ked bude potrebna logistika konecne uvedena do praxe, bude kazdy musiet separovat, ci sa mu to bude pacit, alebo nie. Kontrola a patricne mastne pokuty, sa o to budu musiet postarat!
expertovi
expertovi píše:
Středa 28.01.2015 20:26
Ja žasnem čo tu máme za expertov.Možno ste zamestnancom partie hic Megawšetko ,preto tie dezinformácie.Určite viete,že je v platnosti novelizácia zak.o odpadoch 223,310 a tá ukladá povinnosti mestu a spriazneným odpadovým firmám.A skuste sa poinformovať tam kde separácia funguje majú občania 50 percentnú zľavu na vývoze KO.No azda nechcete poškodiť zisky spomenutej fy?Ostane o tomto drístal aj expert Kubo ale len pred voľbami.Na meste zrejme ani navedia čo sa v zákone píše.Ako si vysvetliť,že v zmysle tohoto zákona má chodiť 2x do roka auto z priateľskej odpadovej služby a vyvviesť nebezpečný odpad-no v PB asi nie je lebo toto tu asi nemáme resp.hadam nebudeme mesto a jej priateľov obtažovať nejakým zákonom!!!
Anonym píše:
Středa 28.01.2015 21:11
expertovi píše: Ako tiež expert iste viete, že pre nakladanie s nebezpečným odpadom platia iné pravidla ako s KO. Nie všetky firmy majú takéto povolenia,ak je výhodnejšie si túto službu kúpiť, prečo nie? Nie som ani pracovník mesta a ani Megaw ...
Ak sa vyznáte v novelizovanom zákone, ponúknite sa mestu,že im spracujete manuál, výrazne v tom mesto tápa.Bolo, nebolo zrušené obstarávanie služby "ako ešte lepšie separovať odpad v PB" ? Čerpé, nečerpe EF na tento účel? Nebudú to zas raz náklaedy ktoré nebudú preplatené z EF?
Anonym píše:
Středa 28.01.2015 21:50
Majstre prečitajte si napr.odpadové hosp.mesta Zvolen,kde to vedia dlhodobo robiť a nie ako tu.Ten veselý spolok na Msu a ich priatelia nemaju ani chuť sa priučiť od skusenejšich.No aj diletant vtedy zistí,že nemusí vymýšlať vymyslene.O.i. máte tam aj to členenie čo v tejto gubernii ani nepoznajú.No viete v PB to vedú "otporníci!".
Anonym píše:
Středa 28.01.2015 22:10
Pre pana experta na vedomie:
1) Nie som zamestnancom menovanej firmy, a uz vobec nie je priaznivcom.
2) Vidim ze Vy ste informovany experta, tak sa rad spolahnem na Vase vedomosti. Preco by som sa tulal po horach a po dolach, hladal informacie, ked Vy uz vsetko viete? Tak sem s tymi cislami, ale uvedte len opravdu pravdive a konkretne cisla a pomenujte obce, ktore opravdu znizili poplatky o 50%! Rad to pojdem nasledovne kontrolovat. Ked tak obratom neurobite, tak smieme vsetci tvrdit, ze ste len jeden ukecany blbec, ktoremu o nic ine nejde, nez robit paniku a pustat do sveta vymysly!
Anonym píše:
Čtvrtek 29.01.2015 08:52
Nuž ako sa vraví trafena hus zagága.Načo sľubujete,čo neplníte.No asi takto.Skuste sa porozprávať s občanmi a prc.MSU Lip.Mikuláš je to najlepšie separujuce mesto v SR.V sútaži ENVI PAK vyhralix prvé miest.Myslím si podľa vašej reakcie že najlepšia je PB ,lebo tu aj keď niečo nefunguje tak to prezentujete ,še to ani lepšie nemôže byť.Typický uradník MsU.
Anonym píše:
Čtvrtek 29.01.2015 10:04
Prečo chcete silou mocou kontrolovať obce kde znižili polatky, určite sa také nájdu. Kontrolu by si zaslúžil MsÚ v PB, či tie nákladysú opodstatnené. Čo sa musí uznať je,že odpady sú vyvážané až horlivo a odpadári nie sú príčinou neporiadku na stojiskách kontajnerov aspoň u nás v Zakvášove
RomanH
RomanH píše:
Čtvrtek 29.01.2015 00:59
Jasne, ze to bude vzdy stratove, ale otazka je ako vysoko stratove.
Anonym píše:
Čtvrtek 29.01.2015 09:53
Pre koho je to stratové?
Príklad:
Mesto vyrobí 15000 t odpadu za rok. Podľa zmluvy s Mwest, tento odpad ako netriedený, alebo predtriedený (pozrite si cenník) zaplatí mesto od 849 600 po 881100 € (56,64 - 58,74 €/t).
Od občana vyberie mesto 1000000 € na tento účel, ďalej tvrdí, že ďalší 1000000€ túto činnosť dotuje pre občana. Odkiaľ zoberie ten druhý milión a kto vykazuje stratu a aká vysoká je ta strata?
RomanH
RomanH píše:
Čtvrtek 29.01.2015 22:31
Mwest je skratka pre MegaWaste?
Anonym píše:
Sobota 31.01.2015 22:15
Je to tá firma, s ktorou ma mesto uzevretú zmluvu na likvidáciu KO.Aj keď likvidácia znamená nejaké doseparovanie a uloženie na skládku. Nechce sa mi hľadať, kto je majiteľom skládky,asi obec Sverepec. Kto je prenajimateľom? Kedže p. primátor musel zobrať kvôli tejto skládke úver, môže to byť aj mesto PB. Teda mesto plati spomínanej firme za odpady, ktoré sú skládkované na skládke, ktorú mesto prenájima?
Anonym píše:
Středa 28.01.2015 20:35
Detaily k odpadom sú sústredené na MsÚ,asi u pána Martausa, keďže on pripravuje VZN o odpadoch. On, alebo jeho ľudia by mali predložiť rozbor nákladov, ktoré mestu spôsobuje nakladanie s odpadmi podľa platnej legislatívy za minulé obdobie (rok) a stanoviť cenu pre občana na aktuálny rok, ktorú musí občan odviesť mestu ako daň. Je zrejme, že pri stanovení ceny musí dodržať legislatívu a teda nemôže stanoviť cenu (daň) odhadometrický. Takto stanovenú cenu by mal odsúhlasiť orgán mesta a keďže sa jedná o peniaze občana aj zastupiteľský orgán,(MZ). MZ by to malo schváliť v dvoch krokoch, prvý, komisia pre ŽP a ..., na čele je p. poslanec Kubovič, podpredseda, p. Smatana a v druhom kroku miestny parlament. Dokonca aj občan by do toho mohol zasiahnuť, keby sa mu chcelo.
Daň za odpady pre občana sa výrazne zvýšila v r. 2012, keď bol stanovený poplatok 23,79 € za rok, tento poplatok ostal platný pre 2013, 14, a zdá sa že aj pre r. 2015. Môže sa zdať, že 23,79 € bol stanovený odhadometrický a mesto sa snažilo nabaliť sumu a porovnávalo sa s okolitými mestami a túto drží už štvrtý rok. Možno sa nájde aj rozbor nákladov a stanovenie poplatku, len to treba pohľadať. A možno jednoducho by mohol povedať p. Kubovič ako to bolo schválené v komisii pre r. 2015
Jaroslav Semančík
Jaroslav Semančík píše:
Pondělí 05.01.2015 22:47
Po kliknutí na predmet faktúry sa zobrazia všetky informácie, ktoré Mestský úrad o faktúre zverejňuje. Naskenované samotné faktúry nezverejňuje. Môžete im to navrhnúť a pridať to ako nový podnet v Odkaze pre starostu hneď pod tým.

Ale aj teraz, to čo chcete vedieť nájdete - v zmluvách. Stačí v záložke Mestský úrad - Zmluvy kliknúť na "viac...", zobrazí sa zoznam všetkých zmlúv na mestskom webe, tam vedľa ikony lupy napísať MegaWaste a stlačiť enter. Zostanú len zmluvy s touto firmou a v nich nájdete špecifikáciu dohodnutých služieb a cenu za ne.
Anonym píše:
Středa 24.12.2014 22:45
to nie je a ani nebude,to je možnosž ako vytiahnúť peniaze z mesta to súkromých ruk
Anonym píše:
Čtvrtek 25.12.2014 16:34
No dobrým počinom by bolo vyhodnotenie separovaného odpadu v lokalitách kde sa separuje a vyčíslenie príjmovej položky za predaj druhotnej suroviny.Kubo o.i. trepal pred voľbami ,že títo budú zvýhodnení.To trepal sa minulé voľby.Ano tam,kde to robia nezaujato maju zľavu 50 % za vývoz odpadu.No v PB je toto nemožné radšej zvýšime ceny za vývoz odpadu.Vieme prečo.
Anonym píše:
Pátek 26.12.2014 16:38
Tiež by som poprosil p. Smatanu ako poslanca A zároveň podpredsedu komisie pre ŽE A nakladanie S odpadmi ako bol od diskutované program na separovaný zber odpadov, ktorý práve beží. Odpad porty sū už vybudované, niekde sū aj oplotený, len občan moc o tom nevie,je možné, že je to moja chyba.A tiež by som poprosil ako bola zdôvodnená cena, ktorú budū platiť občania za K O v roku. 2015.Z pragmaticky ch dôvodov sa nebudem pýtať p. Kuboviča na to isté, on je síce šéfom tej komisie, no keď nenamietal cenu na rok. 2013 14 tak je to zbytočné, ďakujem
Anonym píše:
Pátek 30.01.2015 00:14
Kritizovat velkohubo dokazes, ale napisat zrozumitelny odstavec tak, aby kazdy vedel, co chces vlastne povedat, to nie! Predstav si, ze by si bol zamestnancom MU, aka by to bola pre mesto katastrofa?
Anonym píše:
Sobota 31.01.2015 21:59
OK.
V PB beží program, ktorý ma zabezpečiť ešte lepšie separovanie KO (komunálny odpad) ako to bolo doposiaľ. (Musíte trochu sledovať problematiku) Podľa p. primátora mesto bude čerpať na tento účel prostriedky z EÚ a už začalo s výstavbou stojísk pre ukladanie KO, asi ste si všimli. Asi tiež viete, že je na spadnutie nový zákon o odpadoch, ktorý separovanie KO riadne zamotá a ešte nie je iste jeho konečné znenie, aj keď je predpoklad, že palec určitej dámy v parlamente bude smerovať hore, keďže vláda zákon už schválila.
Program sa dotýka aj občana,(zrejme separujete KO aj Vy) bola teda postavená otázka od občana pre p. Smatanu, ktorý je podpredsedom komisie MZ (Komisia pre dopravu, životné prostredie a odpadové hospodárstvo), ktorá by sa mala k uvedenej problematike vyjadrovať .
Otázka znelá; Ako bol oddiskutovaný v komisii program na separovaný zber odpadov, ktorý práve beží v meste.(PB Novinky)
 Pán Smatana bol adresátom otázky z pragmatického hľadiska, vie sa vyjadriť k problematike odpadového hospodárstva PB, lebo problematiku dokonale ovláda a hlavne je tu nádej ,že si tu otázku aj prečíta a odpovie. U p. Kuboviča nepredpokladám, že si otázku prečíta.
Druhá otázka, ktorej problematika opäť spadá do kompetencie uvedenej komisie bola smerovaná k tomu ako bola stanovená a odsúhlasená cena, ktorú platí občan PB za KO. Ak to Vy viete, a ste s cenou spokojný, nemusíte nič riešiť.
 Viete teda koľko budete za KO platiť v r. 2015. Koľko ste platili v r. 2014,2013,2012,2011 ... ? A hlavné, viete, že cena zodpovedá oprávneným nákladom mesta v zmysle platnej legislatívy? Ja toto neviem a bolo to predmetom druhej otázky.
Decibel
Decibel píše:
Úterý 30.12.2014 22:45
Maros ty si riadny manipulator.
Anonym píše:
Sobota 17.01.2015 18:15
Nechceme si vziať príklad? Zákaz spoločnej práce príbuzných v štátnych spoločnostiach

Do ruskej Dumy bol prinesený návrh zákona, ktorý zakáže pracovať blízkym príbuzným v jednej štátnej a samosprávnej spoločnosti. S návrhom prišli poslanci za Spravodlivé Rusko Sergeja Mironova.

Porušenie sa bude trestať prepustením vedúceho štátnej alebo samosprávnej organizácie, ktorý to dopustil.
Anonym píše:
Čtvrtek 29.01.2015 10:04
nevie niekto kolko uctuje mesto pov bystrica za prenajom pozemkov
Anonym píše:
Pátek 06.02.2015 09:21
http://povazska.sme.sk/[…]/schatrana-kongresovka-stale-stoji.html
ďalšia chuťovka ako welnes. Nastrčená osoba aj v tomto prípade, majiteľ ITC vlastní schátralú budovu. U oboch prípadoch je ten istý majite)l, resp. spoločník Robko :-)

« září 2017 »
září
PoÚtStČtSoNe
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359