Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / Na komisii pre životné prostredie zazneli informácie o postupe projektu separovaného zberu

Na komisii pre životné prostredie zazneli informácie o postupe projektu separovaného zberu

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Neděle 13.09.2015 20:25
[2015-09-13] Vo štvrtok 10. septembra 2015 sa konalo pravidelné zasadnutie Komisie pre dopravu, životné prostredie a odpadové hospodárstvo. V závere rokovania zazneli zaujímavé informácie o stave projektu separovaného zberu.
Na komisii pre životné prostredie zazneli informácie o postupe projektu separovaného zberu

Dokedy budú stojiská vyzerať takto?

Člen komisie Ing. Pavel Petrík požiadal o informácie o stave projektu separovaného zberu.

Odpovedá Ing. Jana Mičková, odbor prevádzky, údržby a služieb mesta:

  • Je to pred finále, v týchto jesenných mesiacoch by sa projekt separovaného zberu mal implementovať, reálne uskutočňovať.
  • Prebiehalo verejné obstarávanie prostredníctvom obstarátateľa na jednotlivé zložky, materiály sú už dovezené na mestskom úrade.
  • V najbližších týždňoch prebehne montáž tých kontajnerov, ktoré sa majú rozmiestňovať do stojísk, v súvislosti s tým prebehne odpratávanie zvonových kontajnerov, ktoré budú nahradené 1100 litrovými kontajnermi.
  • V priebehu 2 mesiacov (odhad pracovníčky) by mal naozaj už reálne začať ten nový zber. Najprv bude potrebné stojiská vyčistiť od existujúcich skládok aj od kontajnero v na komunálny odpad.
  • Keď bude uzavretá zmluva so zabezpečovateľom vývozu, uzrie svetlo sveta reálne aj informačný systém a propagácia projektu.

Ing. Pavel Petrík:  Bude tam aj biologicky rozložiteľný odpad?

Ing. Jana Mičková:

  • Áno,  sú tam špeciálne  kontajnery, sú tam 4 zložky odpadu, plus kontajnery na textil.  V prímestských častich budú sa rozdávať vrecia, tak ako v Jelšovom a na Dedovci, kde už funguje vrecový systém.
  • 2732 kompostérov bolo rozdaných. Podarilo sa uspokojiť všetkých ľudí, ktorí mali nárok. Kto chcel, si mohol kompostéry prevziať, dávali sme výzvy do Noviniek.

Podpredseda komisie Mgr. Juraj Smatana: Majú ešte možnosť prihlásiť sa o kompostér domácnosti, ktoré nie sú z určených mestských častí?

 Ing. Jana Mičková:

  • Všetky dostupné kontajnery už boli rozdané.

 Člen komisie Ing. Pavel Petrík - Na rok už nevydáme (Okresný úrad Považská Bystrica) povolenie (výnimku z povinného spracovania biologicky rozložiteľného odpadu) pre Mestské športové kluby. Upozorňoval som na meškanie projektu už minulosti. Teraz v zimnom období sa budú kompostéry nanič skúšať. Mestu to bude vyťahovať peniaze z vrecka.

Podpredseda komisie Mgr. Juraj Smatana: V akom stave je problém zablokovaného verejného obstarávania na firmu, ktorá má realizovať služby zberu komunálneho odpadu po skončení platnosti zmluvy s firmou Megawaste?

  • Ing. Jana Mičková: Došlo k posunu, obstarávateľ problémy vyriešil, bude sa aplikovať. Formou rokovacieho konania - obstarávanie robí firma M-profit , so sídlom na Železničnej ulici, do konca septembra by mal byť známy víťaz súťaže. Mesto nemá oprávnenia na realizáciu verejného obstarávania, ani nie sme zdatní,  keďže doterajší externý obstarávateľ Ing. Maťaš zlyhal.

 

Zápis diskusie:  Juraj Smatana

Anonym píše:
Neděle 13.09.2015 20:29
Vysvetlí mi niekto, prečo môj brat, ktorý má dom v Podmaníne, dostal kompostér, ale ja, čo mám chalupu v Zakvášove, na kompostér nemám nárok?
Anka
Anka píše:
Čtvrtek 17.09.2015 18:09
Máš tam dom alebo chatu? Lebo ja mám dom na Zakvášove a kompostér som dostala - len som si musela požiadať
kompostér
kompostér píše:
Pátek 18.09.2015 18:21
pán Petrík máte v tom totálny hokej(čo už úradník) KOMPOSTERY podľa dostupných info sú pre RODINNÉ DOMY a čo má s tým firma MŠK
Anonym píše:
Sobota 19.09.2015 14:04
Faktura za 7/2015 udrzba verejnej zelene 69000 eur to si niekto robi prdel ? Ci udrziavaju aj puchov zilinu a bytcu v ramci solidarity ?
Anonym píše:
Sobota 19.09.2015 21:26
S týmito počtami je to v našom meste naozaj divné.Mám pocit,že matematika na MsU slabým článkom tohto prudkointeligentného riadenia.Aj ja mám kuka nádobu 110 lit. a máme tam nálepku že má 120 litrov. Rozdiel za 12 mesiacov v litroch 480 litrov.Navrhujem pracovníkom profesné testy z matematiky 1 stupna ZŠ.Takýto si predsa nedokáže zrátať ani vlastnú výplatu.Preto pri ich obdivuhodných vedomostiach tá fakt.za zeleň bola myslená iste v korunách .
Anonym píše:
Neděle 20.09.2015 11:08
má to jedno pozitívum už horšie to byť v našom meste nemôže začnú sa rosýpať už len nejaké budovy voj. správa hotel manín národný front a súd sa presťahuje do púchova a ananás bude dôchodcom vyplakávať ako ide každý proti nám ... a vôbec nevadí že na údržbu zelene ide 350 tisíc eur a kosí sa 2X za rok a to je asi tak všetko
tento separovaný zber a prázdne stojiská sú už len čerešnička na torte ludia by sa mali ísť pozrieť do iných miest po slovensku a potom budú v úžase že PB je naozaj najhoršie a najškaredšie mesto na SK
matikar
matikar píše:
Pondělí 21.09.2015 13:58
Vážený pán-pani dovolím si Vás upozorniť, že na meste niektorý pracovníci vedia napočítať do 475, len si skúste dať PODROBNE vysvetliť( nie však prednostovi a jeho aptajlungu) prečo sa na tie nádoby lepia tie známky ja som sa o to pokúsil a zistil som kde je pes vykopaný a prečo to už nie je urobené min od vzniku MTS s.r.o.
prajem bohatého ježiška
Anonym píše:
Neděle 20.09.2015 21:38
Separovaný zber,stojiská,kompostéry ,kosenie i samotný zber komunálneho odpadu je dlhodobo nezvládaný.Čím to je? Tí čo za to zodpovedajú sami veci nerozumejú.Ako ich šéf.Preto to tu takto vyzerá.A tie plechové popolnice 110 litrové vydávané za 120 litrové .Budem dopytovať koľko týchto nádob nesprávne kalibrovaných je v meste.A koľko robí tento rozdiel v nákladoch na skládkovanie a ako sa to fakturuje.Ale samotná podstata.Máte obal v objeme o,5 litra a mesto príde a pricapí tam štítok -to teda nie to je 0,7 litra.Čiže pseudoodborníci mesta nahradia atest výrobcu svojim tendenčným štítkom ktorý je prisoôsobený potrebe fy MW a komplicom.Ale vyriešil by to audit.
Anonym píše:
Pondělí 21.09.2015 09:14
Možno Vám uniklo, za odpady platíte ročný paušál, ktorý stanovuje kupeckými počtami najlepší vypočtar momentálne Janasoveho ansáblu.Proti takto stanovenému poplatku ne protestuje nikto v poradí, MR,Komisia pre ŽP (Smatana je podpredsedom, Kubovič je šéfom ), MZ a ani občan.Takže, Vám je šumafuk ako máte okalibrovanú nádobu, platíte točo vypočíta šaman.Možno Vás trocha naštve, keď dobehne ten projekt a ešte po dôslednejšom separovaní, budete za odpady platiť viac.?
paušál
paušál píše:
Pondělí 21.09.2015 10:46
trafili ste klinec po hlavičke ročný paušal a keby len to stanovuje kupeckými počtami najlepší VÝPOČTÁR momentálne Janasoveho ansáblu
Anonym píše:
Pondělí 21.09.2015 14:41
Keď je už na nádobe kod mali by sa nádoby automaticky vážiť váhou na vozidle ako je to v zahraničí.No to by sa ale zhoršili hospodárske výsledky všetkým zainteresovaným.No a šumafuk mi to nie je.Tu tí šamani s občanov robia negramotných a nerozmýšlajúcich tvorov ,ktorí majú len povinnosť platiť.Čím viac tým lepšie.No a keby to vedeli robiť poriadne platili by sme určite menej!
Anonym píše:
Pondělí 21.09.2015 20:58
Nenahnevajte sa, ale ste v inej opere, šamani robia svojú robotu a v kalkule majú, že občan to zoberie, oni ani jeho šefovia nerobia negramotného a nerozmýšľajúceho, občan je taký, teda cca 65 percent a to stačí pre šamana, ostatok sú nihilisti aj ja a občania, ktorím takýto stav v podsatate vyhovuje.(česť aktivistom, ktorí dokážu prejaviť svoj názor v miestnom parlamente) No a ak vám to nie je šumafuk, tak skúste nám povedať, či ten paušál, ktorý Vám určil šaman je OK a ak nie prečo ? A ešte, nápad, aby odpadové vozidlo vážilo hmotnosť odpadu od občana je vizionárský, zatiaľ to nerobia aniv Rusku, Nemecku a ani v USA, ale malo by to mať tento smer.AA ešte skúste zistiť aká je skladba odpadov mesta PB a aké sú hmotnosti odpadov za rok.Obvodný úrad ŽP v PB, alebo ako sa menuje by tieto údaje mal dostávať od mesta v zmysle zákona o odpdoch, skúste si ich vyžiadať pr. za r. 2014,má to byť bežne dostupný údaj pre občana.
odpoveď
odpoveď píše:
Čtvrtek 24.09.2015 16:30
Vážený pane ja viem že máte zákon o odpadoch v malíčku, ale skúste si poctivo aby ste tomu aj rozumel kde môže dávať mesto hlásenie o odpadoch a kedy .
A dajte pokoj s tým vážením- čo je ťažšie kilo peria alebo železa,
dnes je to o objemoch(typy odpadov) a nie o hmotnostných jednotkách.
Anonym píše:
Čtvrtek 24.09.2015 21:32
Vážená pani.Vidím,že ani len netušíte o čom to tu píšete.ANO asi ste hmotne zainteresovaná na tomto bezohľadnom fakturovaní vývozu odpadov preto treba dať tomu pokoj.Pre lahšie pochopenie.Produkcia odpadu sa v štátoch EU vykazuje v kg a nie v m3.Asi preto vám nevadí že sa tu klame a nádoby 110-litrov sa vykazujú ako 120-litrov.No a smernica 94/62/EC porovnáva odpady v pomere váhy.Ako hovorí odborník v tejto problematike-vyvážať sa má odpad a nie nádoby!V PB toto neplatí,pod blahosklonným dohľadom našich vysokoctených odborných predstaviteľov tohto ťažko skúšaného mesta.
piatok
piatok píše:
Pátek 25.09.2015 13:47
súhlasím vyvážať sa má odpad a nie nádoby ale problém je že tie nádoby vlastnia konkrétne osoby.
tento problém sa však dá vyriešiť jednoducho ale to bude až keď mesto nebude mať kde vozyť odpad.
potom sa elita na msú rýchllo zobudí alebo ešte rýchlejšie utečie z msú
piatok
piatok píše:
Neděle 27.09.2015 10:57
Odborník na FŠETKO to chceš to auto s odpadom na smetisku presypať do napr. 120 l nádob. Nechcem ťa urážať ale bohužiaľ ale keď niečo píšeš skus si to ja prečítať a hlavne pri tom rozmýšľať.
Anonym píše:
Sobota 26.09.2015 23:26
Ak je to na mňa, tak ten zákon nemám v maličku, ale Vy by ste mohli kapnuť božsku, keďže to zrejme viete. Sedliacký rozum by kázal, že hlásenia o vzniku a nakladaní s odpadom by mal držiteľ nahlásiť ročne štátnemu orgánu (ŽP), že do toho zamotali správcovia tejto krajiny nejaké RISO a tiež štatistický úrad je druhá vec. V priemere je to vynikájúce, vypovednú a aktuálnu hodnotu pre občana aj v dobe všadeprítomnej IT to má, viete akú. Môžete mi prosím poradiť kde nájdem údaje, akú hmotnosť KO vyprodukoval občan PB a stačilo by len, koľko z toho bolo recyklované a ako bolo naložené zo zbytkom za r.2010 - 2014. Predpokladám, že aj v PB sa tieto údaje vedú v hmotnostných jednotkách, ďakujem.
hlásenie
hlásenie píše:
Neděle 27.09.2015 11:03
Nejaké Riso atď.
Dám radu- skúste isť na TO VAŠE ŽP vyžiadať si aké typy hlásenia mesačne o odpadoch dostávajú dostávajú a potom si urobte anlýzu čo všetko sa dá z toho dostať- poznámka neberte to v zlom - len kto by to vášmu ŽP dal do tabuliek a grafov.
hlásenie
hlásenie píše:
Neděle 27.09.2015 11:03
Nejaké Riso atď.
Dám radu- skúste isť na TO VAŠE ŽP vyžiadať si aké typy hlásenia mesačne o odpadoch dostávajú dostávajú a potom si urobte anlýzu čo všetko sa dá z toho dostať- poznámka neberte to v zlom - len kto by to vášmu ŽP dal do tabuliek a grafov.
Anonym píše:
Pondělí 28.09.2015 20:07
Pokiaí viem, tak mesačne sa žiadné hlásenie nepodáva, majiteľ odpadu má viesť mesačne evidenciu o vzniku odpadu a ako s nim naložil a hlásenie podáva za rok ku 31.1. nového roka.Črvenou niťou tejto diskusie je, či obyvyteľ PB platí objektívne nutné prostriedky za likvidáciu odpadu, ktorý vyprodukuje a či je motivovaný znižovať produkované odpady.A ako to bude , keď sa zrealizuje spomínaný projekt zdokonalenia separovania odpadov. Realizácia projektu je dosť chaotická, tak ako je chaotické odpadové hospodárstvo mesta PB.
Kronikar
Kronikar píše:
Úterý 29.09.2015 10:31
Nerozumiem metodike KO, no dávam Vám za pravdu, že dnes je to o objemoch(typy odpadov) a nie o hmotnostných jednotkách.
Ale hneď mi napadajú otázky - prečo je to tak?, nie sú vinovatí producenti odpadov ( my občania?
Odpoviem si sám (možno mylne) - preto je to tak, že niekto je všímavý a vidí, že ľudia odpad len vyhodia. Nestlačia alebo nepošliapu plastové fľaše, aby sa ich objem zmenšil. Sklené fľaše nehodia prudšie do príslušnej nádoby na separovaný odpad, aby sa rozbila. Možno ju radšej hodia do kontajnera na neseparovaný odpad. Nestlačia pred vyhodením krabicu od mlieka, džúsu, niektorí od vína. Objemy sa zväčšujú, kontajnery plnia. Ľudia nadávajú, hromžia, že sú koše preplnené a že nikto sa nestará o životné prostredie.
Anonym píše:
Úterý 29.09.2015 21:01
Milý harmonikár.Tak sa mi zdá ,že už majú aj vás.Takto harmonicky pomenovať tento neporiadok je excelentné.Nakoniec to odpadové úsilie marí asi občan.No a vtipné je to ,že kto pije krabicové či plastové víno by mal robiť niečo pre separáciu v meste.A prosím vás ,prestante s tou jednotkou v objemoch -toto je len v PB.Zmesový komunálny odpad ZKO sa vyjadruje v tonách a kilogramoch.No a riešenie BRKO,BRO+OO,NO,VKO,VKM,pneu je to všímavé , neriešené a vinovaté.
Anonym píše:
Úterý 29.09.2015 23:55
Mohlo by sa zdať, že majú už, neviem prečo už, aj pána harmonikára, teda asi pána kronikára. No ten už v prvom slove svojho príspevku oznámil, že nerozumie metodike KO a v ďalšom čítajúcich len utvrdzuje, že to je pravda.Škoda je, že ho neškrie, či za odpad , ktorý vyprodukuje, samozrejme, že v hmotnosti platí veľa, primerané, alebo málo a o to to je.Vy odpadom rozumiete asi viac,škoda,že nepoviete v čom sú vinovaté a prečo sú neriešené tie odpady za tými skratkami.Skratky bude ťažko odhaĺovať možno aj kronikár, teda chcel som povedať občan, ale dájú sa pochopiť.
Anonym píše:
Středa 30.09.2015 12:59
Ak to niečomu poslúži je to takto.BRKO- biologicky rozložiteľný komunálny odpad,BRO-biologicky rozožiteľný odpad,OO-ostatný odpad,NO-nebezpečný odpad,VKO-veľkokapacitný odpad,VKM-odpady z viacvrstvových kombinovaných materiálov,pneumatiky,DSO-drobný stavebný odpad,OEEZ-odpad z elektronických a elektrických zariadení.
Anonym píše:
Úterý 22.09.2015 07:41
Milý nihilista.Odpad sa ale úplne bežne váži v Škandinávii ,kde je zberné vozidlo vybavené automatickou váho a zosníme čiarový kod z nádoby,pričom vytvorí aj váhovú uzávierku práce vozidla a samozrejme jednotlivých občanov.Ale toto PB nepotrebuje.Tu sa bude šafáriť pokiaľ nedôjde k zásadným zmenám na čele s tým otitulovaným trdlom.
Anonym píše:
Středa 23.09.2015 09:54
Takže aj v Skandinávii je jedno, či máte 110, alebo 120 litrovú popolnicu,zrejme platite za netto hmotnosť, keď to vozidlo vie odvážiť. U nás zaplatite dopredu za rok a potom je to jedno, či vyprodukujete za týždeň 1 nádobu odpadu, alebo 2 nádoby, alebo aj žiadnú nádobu, teda ak plán odvozu odpadov mate stanovený na 2x do týždňa, tak ako my.
Anonym píše:
Neděle 27.09.2015 19:51
Nedá mi nereagovať na túto citlivú tému KO.Komentáre sú do stratena.Ako keby sme tu mali žiť a fungovať podľa lobistického scenára.Pre objektívnosť navštívte prosím stránku-Oficiálne stránky mesta Trenčín.Dozviete sa tu o množstvovom zbere KO.Hovorí sa tu o frekvencii vývozu odpadu a výpočtu poplatku pre jednotlivé rodinné domy či bytové domy.Občanovi to šetrí financie za vývoz odpadu.Je to ústretovosť pre občana ,preto prijali na to aj VZN.Toto je konkrétny počin pre dosiahnutie akej takej spravodlivosti a alernatívy. Tvrdia že toto je lepšie ako paušálne platby.Hovoríme o Trenčíne 35 km vzdialenom od tohto mesta zjavne fungujúcom.
trenčín
trenčín píše:
Pondělí 28.09.2015 14:16
Súhlasím s vami že je to mlátenie prázdnej slamy, ale o to tu zástupcom mesta ide aby sa kecalo prípadne sa aj diskutujúci pohádali a nedajbože aj pourážali a TOP mang. mohol kecať.
Ale k veci , čo myslíte prečo sa už tie nádoby "štítkujú -chvala bohu už to musel konečne TOP manažment mesta povoliť aj keď zo zaťatými zubami.Ale dám Vám typ asi pred 3 rokmi sa zaviedol separovaný zber v Jelšovom pomocou plast. vriec.
Skús sa opýtať prednostu čo malo nasledovať ako bod. 2. a koľko ho to stálo intríg aby sa to nedajbože nedotiahlo až do konca a skončílo ako skončílo a to by ste videli ten poriadok( aj TN by sa prišiel učiť) ale potom by herr prednosta musel robiť a nie KECAŤ súhlasím ale že kecať môže každý ale robiť iba ten kto vie .
prajem prýjemný deň
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2015 12:16
Preco sa tu mazu komentare na mogonov kde su novinky o tom čo sa v meste deje a rovnako na http://martinhajduch.blog.sme.sk/


Tento web mal byt predsa proti cenzúra!

« listopad 2017 »
listopad
PoÚtStČtSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359