Mestský úrad odpovedá občanovi, ktorý spochybnil nákupnú cenu kontajnerov separovaného zberu
Ďakujeme Vám za Váš e-mail zo dňa 21. 05. 2015. Z Vášho e-mailu vyplýva, že disponujete zlomkom informácií, na základe ktorých sa neoprávnene dopúšťate obvinenia zo zlodejstva a trestného činu a znevažovania práce hlavného kontrolóra.
Dovoľte mi, aby sme Vám predostreli celý proces – od verejného obstarávania až po kúpu kompostérov.
Mesto získalo nenávratný finančný príspevok na realizáciu projektu „Rozšírenie a zefektívnenie separovaného zberu komunálnych odpadov v meste Považská Bystrica a integrovaných častiach“ v rámci ktorého sa zakúpili aj kompostéry určené pre rodinné domy. Verejné obstarávanie pre tento projekt bolo vykonané na základe Zmluvy o výkone činností vo verejnom obstarávaní uzatvorenou podľa § 269 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka spoločnosťou Legal Tender, s. r. o., zastúpenou JUDr. Evou Senárikovou (advokátka). Pred spustením verejného obstarávania sa vykonal prieskum trhu za účelom stanovenia predpokladanej hodnoty zákazky, ktorá vychádzala z predloženia cenových ponúk spoločností zaoberajúcich sa požadovaným predmetom obstarávania. Verejné obstarávanie bolo uverejnené vo vestníku VO č. 116/2014 zo dňa 17. 06. 2014 pod č. 11098-MST – predmet zákazky: Prvá časť: zberové vozidlá, zberné nádoby, špeciálna nádoba na separovaný zber, kompostér, naťahovací kontajner, vrecia na odpad. Druhá časť: traktor, štiepkovač, miešač biomasy. Návrh súťažných podkladov spracovala pracovná skupina spoločnosti Legal Tender, s. r. o. V zmysle Všeobecných zmluvných podmienok Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku boli predložené na Ministerstvo životného prostredia na ex ante kontrolu, ktoré vykonalo ex ante, priebežnú a následnú kontrolu dokumentácie verejného obstarávania (Komunikácia s MŽP:
13. 06. 2014 – Stanovisko k návrhu Oznámenia a SP ex-ante – schválenie
18. 09. 2014 – Overenie dokumentácie k verejnému obstarávaniu – časť „ostatné“
22. 10. 2014 – Kontrola dokumentácie VO pred podpisom zmluvy – výzva na podpis zmluvy
21. 11. 2014 – Administratívna kontrola dokumentácie VO po podpise zmluvy – pripustenie k financovaniu). Žiadosť o poskytnutie súťažných podkladov predložilo osem spoločností. Počas dvoch etáp vyhodnocovania verejnej súťaže bola dokumentácia priebežné kontrolovaná a overovaná. Súťaž bola zakončené elektronickou aukciou. Dovoľujeme si upozorniť, že išlo o verejnú súťaž, ktorá bola zverejnená nasledovne:
Vestník: Predbežné oznámenie – 10188 – POT, vestník č. 110/2014 – 09. 06. 2014;
Oznámenie o vyhlásení VO – 11098 – MST, vestník č. 116/2014 – 17. 06. 2014; Oznámenie o vyhlásení VO – 11098 – MST, vestník č. 116/2014 – 17. 06. 2014
Vestník EÚ: S 109 Členské štáty – obstarávanie tovarov – Predbežné oznámenie – tovary – 2014/S 109-191536; Slovensko – Považská Bystrica: vozidlá na odvoz smetí; 07. 06. 2014;
S 114 Členské štáty – obstarávanie tovarov – Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania – verejná súťaž – tovary – 2014/S 114-200197. Verejná súťaž je typom verejného obstarávania, ktoré je verejne dostupné a o súťažné podklady mohol ktokoľvek požiadať.
Vážený pán Novák,
Ako príklad uvádzate webové stránky, kde sa dajú zakúpiť kompostéry. Je však potrebné overiť si, či ponúkané kompostéry spĺňajú požiadavky súťažných podkladov a či predajca je oprávnený, resp. či spĺňa podmienky zapojenia sa do verejnej súťaže. Nie je totiž celkom správne porovnávať zmluvný vzťah ktorý vzišiel z verejnej súťaže s predajcom, ktorého predmetom podnikania nie je komunálna technika. I napriek tomu verejná súťaž neupiera právo zúčastniť sa súťaže a predložiť cenovú ponuku, garantovať kvalitu a množstvo a potvrdiť postavenie seriózneho predajcu. Je na Vašej vôli obrátiť sa na Vami uvedených obchodníkov a požiadať o stanovisko, prečo sa do tejto súťaže neprihlásili. Cieľom verejného obstarávania je výber dodávateľa, ktorý splní podmienky verejného obstarávateľa, ktoré boli schválené riadiacim orgánom. Pripomíname Vám, že na nákup kompostérov boli mestu pridelené financie z Kohézneho fondu.
Nakúpenie kompostérov, zaradenie do majetku mesta a následné odovzdanie a darovanie obyvateľom na základe zmluvy nie je podľa nás „bohapustým rozkrádaním majetku v socialistickom vlastníctve“ a za túto nadštandardnú službu občanom sa nehanbíme!
Mesto Považská Bystrica s Ministerstvom životného prostredia SR a spoločnosťou Legal Tender garantujú správnosť procesu celého verejného obstarávania. Nakoniec, túto skutočnosť potvrdzujú aj schvaľovacie stanoviská riadiaceho orgánu, ktorý je poskytovateľom financií na realizáciu projektu.
Veríme však, že Vaše slová nevedomky spochybňujú správnosť procesu verejného obstarávania, fungovanie a rozhodovanie ústredného orgánu štátnej správy, orgánu samosprávy, spoločnosti poskytujúce služby verejného obstarávania, spoločnosti pôsobiacej na trhu v oblasti komunálnej techniky ako aj iných osôb. V prípade, ak máte stále upodozrenie zo zlodejstva, výsmechu alebo trestného činu, pozývame Vás k riešeniu tejto situácie prostredníctvom právneho zástupcu.
S pozdravom
Mgr. Marika Zábojníková
Odbor kancelárie primátora
Referát projektového manažmentu
Mestský úrad Považská Bystrica
Centrum 2/3
017 13 Považská Bystrica
Text preberáme z diskusie čitateľov.
http://www.mogonov.sk/[…]/
Na tento email som dal p. Zábojníkovej nasledujúcu odpoveď v máji 2015
p. Zábojníková,
na to čo píšete sa nedá ani reagovať, ja som dospelý človek ale to
čo píšete je zmes informácii pre malé deti alebo dementných dospelých.
Ak si vy kupujete 5 x predražené veci je to vaša vec a vaša blbosť.
Taká kravina ako je kvalita, ktorú požadujete je absolútný nezmysel.
Dodané kontajnery sa dajú kúpiť podľa čiarového kódu /5905197695525/ kdeloľvek.
Za polovičnú sumu som ochotný ich doviesť a dodať až na miesto.
Nad ponukou riešenia právnou cestou veľmi zvažujem a pravdepodobne
to využijem. Ak je email vašim dielom a myslíte to vážne tak je mi vás ľuto