Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / Kauza lekáreň: vedenie nemocnice odpovedá na žiadosť o informácie

Kauza lekáreň: vedenie nemocnice odpovedá na žiadosť o informácie

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Středa 14.10.2009 23:46
Pred týždňom som požiadal vedenie nemocnice s poliklinikou, aby zverejnilo základné ekonomické údaje o prevádzke nemocnice a o svojich plánoch na prevádzkovanie lekárne vo vlastnej réžii. Dnes mi prišla odpoveď na všetky položené otázky. Som presvedčený o tom, že tieto údaje sú potrebné pre poslancov samosprávneho kraja, ktorí budú pravdepodobne rozhodovať na schôdzi zastupiteľstva v Trenčíne dňa 28. októbra 2009. Majiteľka lekárne ANJA sa totiž obrátila na Trenčiansky samosprávny kraj so žiadosťou o prijatie novej nájomnej zmluvy, pričom navrhla zvýšenie zvýšenie nájomného z terajších 750sk/m2 ročne na sumu 40 eur/m2 ročne (1205sk/m2), čo predstavuje zvýšenie o cca 60%, a taktiež je to o 50% viac ako momentálne platí susedná lekáreň Nový Život (ktorej spoluvlastníkom je súčasný riaditeľ nemocnice a ktorá má nájomnú zmluvu na 33 rokov).

NEMOCNICA S POLIKLINIKOU POVAŽSKÁ BYSTRICA

Nemocničná 986, 017 26 Považská Bystrica

 

Váš list číslo/zo dňa Naše číslo Vybavuje/linka Považská Bystrica

04. 10. 2009 A-1/3752/2009 Ing. Piech / 494 14. 10. 2009

 

 

Vec

Sprístupnenie informácií v zmysle zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám – zaslanie

 

V súlade so zákonom NR SR č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov Vám poskytujeme Vami požadované informácie.

 

  1. Aký je ku dnešnému dňu celkový dlh Nemocnice s poliklinikou (ďalej len NsP) Považská Bystrica?

 

  1. Aký je ku dnešnému dňu dlh NsP Považská Bystrica voči spoločnostiam, ktoré distribuujú lieky?

 

Odpoveď k bodu 1. a 2. :

Záväzky spolu: 8 037 496 € ( do lehoty splatnosti aj po lehote splatnosti )

v tom: 4 054 608 € Sociálna poisťovňa ( odvod z miezd za zamestnávateľa )

3 982 888 € dodávatelia ( z toho: 1 222 902 dodávatelia liekov )

Z celkovej výšky záväzkov pripadá do projektu oddĺženia čiastka 4 049 609 € ( z toho dodávatelia liekov cca 650 000 € ).

  1. Vedú nejaké farmaceutické distribučné spoločnosti súdne spory voči NsP Považská Bystrica, a ak áno, koľko takýchto súdnych sporov je, a o akú sumárnu čiastku?

V tomto čase neprebieha na príslušných súdoch súdny spor s farmaceutickými spoločnosťami. V súčasnosti je právoplatne ukončený jeden súdny spor s farmaceutickou spoločnosťou, ktorým je NsP Pov. Bystrica zaviazaná k úhrade cca 1 408,78 €.

 

  1. Aký priemerný finančný výsledok mesačne produkuje NsP Považská Bystrica v tomto roku ( kladný alebo záporný, a jeho výška v EUR )?

 

Priemerný mesačný hospodársky výsledok je - 51 354 €.

  1. Má vedenie NsP finančný odhad alebo kalkuláciu, koľko bude musieť investovať do obnovenia činnosti verejnej lekárne a do jej znovuvybavenia, po prípadnom nepredĺžení zmluvy so súkromnou lekárňou ANJA? Ak vedenie NsP takýto finančný odhad má, akú čiastku v EUR odhaduje?

 

Vedenie NsP Pov. Bystrica odhaduje predpokladané zriaďovacie náklady vrátane zásob na čiastku cca 180 tis. €.



  1. Aký dlhý výpadok lekárenských služieb v prenajímaných priestoroch vedenie NsP očakáva, od 16. októbra 2009, kedy končí zmluva o prenájme s lekárňou ANJA, do obnovenia služieb verejnej lekárne v týchto priestoroch?

Nájomná zmluva končí 16. novembra 2009. Obnovenie služieb predpokladáme do 1 mesiaca, resp. od 01. 01. 2010.

  1. Má vedenie NsP finančný odhad alebo kalkuláciu, aký zisk bude prinášať verejná lekáreň v priestoroch súčasnej súkromnej lekárne ANJA? Ak áno, akú mesačnú čiastku v EUR vedenie NsP očakáva?



Vedenie NsP Pov. Bystrica predpokladá mesačný hospodársky výsledok vo výške cca 10 000 €.



  1. Aký je súčasný mesačný príjem nemocnice z prenájmu od lekárne ANJA (majiteľka PharmDr. Anna Húdeková), a to na meter štvorcový, aj sumárne?

 

Mesačný príjem za prenájom priestorov lekárne ANJA je 1 389,6 €.

Cena za m2 / rok 24,895 €.

 

  1. Aký je súčasný mesačný príjem nemocnice z prenájmu od lekárne Nový život (ktorej spolumajiteľom je Ing. Jaroslav Michálek), a to na meter štvorcový, aj sumárne?

 

Mesačný príjem za prenájom priestorov lekárne Nový Život je 701,6 €.

Cena za m2 / rok 27,466 € ( každý rok je zvyšovaný o infláciu ).

 

  1. Pokúsilo sa vedenie NsP počas ostatných 5 rokov rokovať so súkromnou lekárňou ANJA o zvýšení prenájmu za priestory, a tým zvýšiť priame finančné príjmy nemocnice bez potreby ďalších investícií? Ak nie, prečo?

 

Lekáreň ANJA je jedným zo 65 nájomcov, ktorí sú neštátnymi zdravotníckymi subjektmi ( obvodné a odborné ambulancie, ostatné zdrav. služby a pod.) poskytujúcimi zdravotnú starostlivosť v priestoroch NsP. Suma nájomného pre týchto poskytovateľov je riešená v rovnakej cenovej hladine, a to v spodnej časti cenového rozpätia, ktoré stanovuje VÚC ako majiteľ nehnuteľností.

 

 

S pozdravom

 

 

 

 

Ing. Jaroslav Michálek, v. r.

riaditeľ NsP

Považská Bystrica

Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 00:38
Dlh 8mil EUR, tak to je pecka, najlepsie by urobili keby tu instituciu rovno zavreli, tam uz nepomoze nic :)

Paci sa mi ako sa vyhli odpovedi na otazku 10 - preco nerokovali o zvyseni najmu. Vidno, ze mali nulovy zaujem zvysit prijem NsP ale to samozrejme povedat nemozu. Nechapem, preco pri tak velkom dlhu trvaju na spodnej casti cenoveho rozpatia urceneho VUC, ked sa mohli presunut do vrchnej hladiny. Naslo by sa minimalne par subjektov, ktore by na vyssi najom pristali, nikde nie je uvedene ze sa vsetci musia riesit v rovnakej cenovej hladine, vsetko je na vzajomnej dohode. Ale to by musela byt najprv snaha riaditelstva nieco robit.

Tiez otazka 7 vyzera byt az prilis optimisticka. Pokial viem, velka cast zisku je z premii a vyhodnejsich rabatov, co je prave vdaka dobrej discipline v splatnosti. Ja nad slnko jasne, ze pri terajsom dlhu a vydajoch nemocnice bude splatnost omnoho horsia, takze budu aj mensie rabaty ktore distribucne firmy ponuknu a zisk bude linearne klesat. Snad si niekto nemysli, ze subjekt s milionovymi dlhmi a zlou financnou reputaciou bude mat take iste postavenie a vyhody u dodavatela ako iny subjekt ktory ma za sebou 15 rocnu spolupracu s dodavatelom a vybornu reputaciu bez akycholvek dlhov. Toto uz ani nie je o ekonomii, to je obycajny sedliacky rozum, nepotrebujete byt menezerom.

Otazka 5 - no comment :) Viac som minul na zariadenie svojich priestorov 450m2, a to bol len normalny kancelarsky nabytok a vypoctova technika, ziadny luxus. Laboratorna technika a lieky budu asi "trosku" drahsie. Ale dobre vediet, ze vedeniu NsP nechyba optimizmus. Aspon aj niekto iny okrem Fica ho ma v tejto krajine prebytok.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 08:14
a nekalá súťaž. Myslím si, že tieto pojmy napĺňajú kroky vedenia zo 4. poschodia pod murárovým vedením. Ale nepochybne, aj jeho Božie mlyny časom "spracujú".
Ale, aby sa to trošku urýchlilo, treba niečo preto aj spraviť. Teraz sú to voľby do VÚC a jednoducho treba vylúčiť osoby a zoskupenia priamo, či nepriamo napojené na týchto "menežerov". Konkrétne je to zoskupenie okolo Lackoviča a bývalých HZDSákov pod novým názvom NOVÁ DEMOKRACIA (:) Dobiáš, Konečný, Lackovič, Lovíšková, Slyško, zoskupenie okolo staronových HZDSákov v zlepenci so Smerom: Bačík, Fusko, Janas, Smatana Jozef, Ondičová. K ním treba pridať ešte tých, ktorí vo VÚC už parazitovali a nič nespravili: okrem spomínaného Bačíka a Ondičovej je to Adame, Jurčík, Zboranová!!!
A je to!
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 09:09
No v každom prípade musíme kladne hodnotiť aspoň skutočnosť, že 4. poschodie pri odpovediach neklamalo, aj keď vždy nenapísalo plnú pravdu. Nemôžem zabudnúť na Slyška, ako v decembri minulého roka v období, keď meškali výplaty nehanebne klamal do TA3, že žiadna exekúcia nie je, a pritom mala nemocnica vybielené účty.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 11:06
A co Hudekovci sa zobudili z deliria trochu neskoro?
Ze to vsetko robia na poslednu chvilu. Treba prestat popijat a zaujimat sa o svoje veci.
Smatana lekaren sa nerusi nerob stresy starym ludom. Radsej rozmyslaj o sebe.
Rypat do vsetkeho a vediet hovno je tvoj styl. Pamatam si ta este ked si mal velke oci ohladne dialnice hned od zaciatku a co si dokazal. Nic. Sustred sa radsej na ziakov a nauc ich nieco aby si o tebe nehovorili ako idiotovi
Dalsi jeden z tych co by chceli nejake peniaze navyse zadarmo od VUC.
 
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 11:42
Tak sa zdá, že jedna z trafených husí už gága :))
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 13:31
keby bolo v meste aspoň 30 takých smatanov, tak by nám nešla diaľnica ponad hlavy, ale by šla tunelom za fabrikou

lenže v bystrici je viac lackovičov, ondičových, jurčíkov, keruľov, matušíkov, bačíkov

a tak tu máme betónové monštrum a vytunelovanú nemocnicu a vykradnutú mestskú pokladnicu a predané námestie a vydrancovaný kulturák

a dve televízie plné xichtov čo nám za naše peniaze vysvetľujú že by sme im za to mali ďakovať
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 17:17
ty naivny hlupak/cka.
Mohli by ste mat aj 100 smatanov a nic by ste nedokazali. Co Smatana kedy urobil pre mesto a jeho obyvatelov. Nikdy nic. Len sa snazi dostat do povedomia svojim krikom a chcel by uspiet vo volbach aby aj chudobny ucitel mohol zacat hrabat pre seba.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 15.10.2009 18:52
Nuž, keď vidíte bandu zlodejov, ako sa chystá kradnúť, čo môže jednotlivec urobiť iné, než kričať?
Tí, čo mlčia, darebákom pomáhajú.

Dal som si trochu práce a prebehol vlastné články za posledné obdobie a pospomínal si, ako vlastne tie kauzy dopadli.

- lekáreň - nevie sa ešte ako to dopadne (?)
- kritizoval som dávanie peňazí pre televízie - poslanci zmluvu schválili (-)
- žiadal som zverejňovanie podkladov pre zastupiteľstvo - poslanec Janas to sľúbil (+?)
- podporoval som protikorupčný balík - poslanci neprijali (-)
- žiadal som elektronické aukcie - začali sa robiť, hoci len na menšie projekty (+-)
- kritizoval som projekt spaľovne a zberného dvora v Kolónii - zostalo ticho, asi sa na čas zľakli (+)
- zverejnil som plány na priemyselný park - projekt asi stiahli alebo odložili (+)
- zverejňovanie faktúr - odvtedy sú opatrnejší (+)
- parčík Pribinova - investor sa stiahol, zeleň zostala zachovaná (+)
- trávnik na SNP pri charitnom dome - došlo k dohode medzi občanmi a investorom (+)
- správy zo stavebnej komisie - na rokovania po čase začali chodiť novinári a teraz sa už v novinách dočítate aj o projektoch, ktoré ešte neboli schválené (+)

Samozrejme, na každej z tých vecí sa podieľalo množstvo ľudí, včítane oveľa vplyvnejších než som ja, a hlavne dotknutých obyvateľov. Aká teda bola moja rola?
Verím nasledovnej veci: ak sa občania - včítane Považskobystričanov - včas dozvedia informáciu o veci, ktorá ohrozuje ich záujmy, a dostanú informáciu čo sa s tým dá robiť, náhle sa stávajú veľmi aktívnymi.

Toto je moja úloha, tomu sa venujem.
Ak potrebujete poslanca, ktorý vám bude u Slotu vybavovať eurofondy, naozaj nie som pre vás vhodný kandidát.
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 00:10
Podtrženo - sečteno - dojeb.l som čo sa dalo. Nič som síce tomuto mestu nepriniesol, ale moja úloha to nie je. Ja som tu na to, aby som dojeb.l čo môžem. Ďakujem.
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 00:28
aj Lackovica doj..al

vecna skoda, mohol ta Lubos balamutit doteraz

len dufam ze podobne pomoze sucasnej zostave, o rok, velkym oblukom z mestskeho uradu
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 13:18
Ja nepotrebujem Smatanu ani iných hnidopichov, aby som sa nenechal balamutiť Lackovičovi a ani týmto vtipkárom, ktorí sú tam teraz. Len ani Smatana nie je pre mňa spojený so svetlou budúcnosťou tohto mesta. Jedným slovom asi toľko.
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 14:35
a kto je pre teba spojený svetlou budúcnosťou mesta?

poraď
Anonym píše:
Sobota 17.10.2009 21:37
treba voliť manažera s charizmou a charakterom....,yslím že nič s toho Smatana nesplna....a čo sa týka tých neskutočných drísto ked tu niekto nesuhlasí že Smatana...tak hned utok ....myslím že tých 5 hlasov Smatanu nezvolí,treba byť realista....
Anonym píše:
Neděle 18.10.2009 19:22
Neodpovedal si na priamu otázku. KTO je ten manažér s charizmou a charakterom na kandidátke do VÚC? Určite tam nejaký taký je. Ale ako prejavil tú svoju charizmu a charakter za posledné 4 roky?
Anonym píše:
Neděle 18.10.2009 22:50
Janco, Hastando, Vicedôverník,... je ich tu plno, len si vyber :)
Anonym píše:
Pátek 23.10.2009 18:44
nehovorím o VUC....tie by som rozpustil, zbytočné prachy to stojí...
Anonym píše:
Sobota 24.10.2009 10:55
V tom prípade si úplne mimo realitu.
Pretože VÚC tu sú, a nie je ani v tvojej moci, ani v moci nikoho iného ich rozpustiť.
Rozdeľujú kvantá peňazí, - čo myslíš prečo sa tam tlačí toľko ľudí, čo sa v minulosti nabalili.

A to samé ponuka kandidátov: vyberať možno len z tých 51.

V tomto rámci má význam uvažovať, a nie spletať báje o charizmatickom menežérovi ktorého meno nie si ochotný povedať, ktorý pôjde do volieb o ktorých sa nerozprávame.
Anonym píše:
Sobota 24.10.2009 11:59
s charizmou vravíš a to je čo ? schopnosť ojebkávať?
Anonym píše:
Sobota 24.10.2009 12:17
Smatana teda Juraj aby si si nemyslel že ten menežér je proste otvorený človek čo keď vidí zlodejinu tak povie nekradnite a nie ako večšina obyvateľov ktorí si myslia že keď budú voliť zlodeja tak aj oni budú môcť kradnúť.Aj ja si myslím že kradnúť je zlé ale nedokázal som to zlodejom verejne povedať.On ÁNO a preto ho budem voliť. A vy chudáci čo ho tu anonimne okydávate a nemáte ani toľko odvahy aby ste sa zverejnili ste u mňa obyčajné nuly-hovienka.Aj keby ste mali tú charizmu alebo aj štyry.To je je akože bilbord?
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 19:01
Re na príspevok organizovaný zločin zavesený o 17,17. Keby pán Smatana ozaj nič neurobil, bolo by to ďaleko hodnotnejšie ako doposiaľ vykonaná ťažká práca osôb typu Lackoviča, Adameho a všetkých doposiaľ dungujúcich poslancov Mú a VUC. Keby tieto osoby NIČ neurobili nenápachali by toľko škôd ako učinili svojou PRACOU !!! Niekedy je NIČ viac ako nejaká deštrukcia spúdruh !! Ovšem slepcovi je zbytočne hovoriť o spektre farieb !!!
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 19:51
a zabudol si na adameov haviarov kubovičov a ich bielych konov ti doviedli lackovičove tunelovanie k dokonalosti
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 14:11
Preco by sa mali zobudit neskoro? To nie je v ich kompetenci zaujimat sa o hospodarenie NsP. Vedenie nemocnice ma vsetky potrebne podklady na posudenie svojej financnej situacie a tym padom nemocnica by mala pytat vyssie najomne. Maju stanovene minimalne a maximalne limity od VUCky, a je len ich chyba ze pytaju najnizsiu sadzbu. NsP malo poziadat o vyssi najom uz pred 5 rokmi. Ked musi zakaznik/najomca vyjst s iniciativou tak to je trosku hanba. To ako keby obcan prisiel do potravin a povedal, ze chce za mlieko zaplatit o 20 centov viac lebo mliekarensky priemysel je v krize. Nech sa kompetentni ludia konecne zobudia.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 15:38
on to sudruh asi myslel inak. Ze z lekarne mali prist skor - nie s ponukou vyssieho najomneho, ale s nejakym "sponzoringom" na stvrte poschodie. Dohodnut sa, ved viete ako to chodi, ty mne ja tebe... nikto by im teraz vypoved nedaval.

Oni si naivky mysleli, ze v Povazskej Bystrici len staci robit si svoj biznis a maju vystarano.

Lenze vec sa vyhrotila a teraz uz aj Michalkovi tecie do topanok, lebo si myslel ze to prebehne potichu, a zrazu kamery
Anonym píše:
Neděle 18.10.2009 22:02
Budme spokojní , že Hudekovci z lekárne neurobili ešte krčmu. Aj keď bohvie ako občas vyzerá pracovňa Hudekovej.
Plný súhlas hodnotenie Smatanu.
Anonym píše:
Neděle 18.10.2009 23:43
Aaaaaa, konecne zaujimavy prispevok. Citim vo vzduchu, ze coskoro bude sudny proces proti NsP pre poskodenie dobreho mena a protipravnu manipulaciu so zdravotnymi zaznamami :)
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 18:46
čo už le taká Zboranová alebo Ondičová pre naše mesto spravili-no akurát tak hanbu,ako aj tí ostatní.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 19:00
O ČOM TU VŠETCI TOČÍTE?? To skutočne nikto z Vás nevie aká je výška nájmu v tomto meste v jednotlivých lokalitách? Ak Vám to niekto povie,tak zistíte,že primerný nájom je cca 2500,-Sk/m2 a rok.Lekáreň v nemocnici, okolo ktorej od lekára prechádza každý pacient,ako potencionálny zákazník,bude dobrým biznisom aj ked bude platiť 4000,-Sk/m2 za rok.Poznám to,sám platím nájom a súčasne v inej lokalite svoj priestor prenajímam.Vedenie tejto nemocnice muselo študovať v Sierra Leone.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 19:06
Študovalo, ale nedoštudovalo. Pre náročnosť štúdia v Sierra Leone, štúdium predčasne ukončili a vzdelanie si dopolnili posgraduálom na Slovensku - v HZDS. Preto sú takí dobrí. Každý kto má školu HZDS - nik ho nepredbehne v kšeftoch pre seba !! Už sa otvorili aj pobočky v Žiline SNS a Blave Smer.
Anonym píše:
Neděle 18.10.2009 22:04
Ty si tam asi robil lektora.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.10.2009 20:56
To ze je priemerny najom 2500sk/m2 je sice pekne, ale majte na pamati, ze existuje maximalna cena, ktoru pre nemocnicne zariadenia stanovuje VUC. Ci ste studovali v Oxforde alebo v Sierra Leone s tym nic nespravi, jednoducho mate zo zakona cenovy strop, a tento je o dost nizsi ako najomne ktore sa pyta v meste.

Samozrejme, uplne ina kava je to, ze vedenie NsP zostalo pri minimalnych sadzbach a nedokazalo vyuzit cely cenovy rozsah, ktory im zakon ponuka. Uz bol pokus celoplosne zvysit najomne pre vsetkych, ale doktori sa vzburili a pohrozili odchodom. A myslim, ze nie je velmi vyhodne ked vseobecne zdvihnete najomne a odide vam polovica najomcov, to si len pohorsite. Preto doteraz vsetky pokusy o zdvihnutie najomneho skrachovali. Nic vsak nebrani vedeniu, aby individualne prerokovalo moznosti kazdeho najomcu. Ked niekto dobrovolne ponuka vyssi najom, nevidim dovod nevyhoviet mu. Ale to malo vedenie NsP urobit uz davno, a z vlastnej iniciativy.

Osobne, keby mi niekto ponukol, ze zvysi moj prijem z danej zmluvy o 60% bez akejkolvek investicie a este odpusti vsetky dlhy, myslim ze by som asi nevahal. Realny zaruceny zisk bez namahy alebo teoreticky projekt s velkym rizikom? Myslim, ze to prve :)
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 00:21
Potom sú hlupáci aj na VUC.Lekári a ordinácie je niečo iné.Lekáreň na dobrom mieste,alebo dokonca pri východe od obvodných lekárov ma mať nájom určený súťažou záujemcov.Nech to vedenie VUC a nemocnice skúsi a uvidia,že sa dajú platiť násobky súčasného.
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 00:24
Presne tak. Aukcie a súťaže použiť všade, kde to má zmysel. Lenže to by museli byť poctivo robené. Keď bude robiť súťaž riaditeľ M., tak sa mu bude kriviť ruka smerom k vlastnej súkromnej lekárni.
Anonym píše:
Pátek 16.10.2009 09:13
Pochybuje snáď niekto o tom? A dodal by som, morálna spodina spoločnosti.
Pred 8 rokmi, v 2001 r. HZDS obsadila v prvých voľbách do VÚC v TN všetkých 45 kresiel. Vie si niekto predstaviť ešte väčší humus? A to im umožnilo natiahnúť do tejto inštitúcie svoje dcéry, synovcov, tety, ujov, babky,... a kopu ďalších neschopákov... A toto všetko je tam zabetónované na dlhé a dlhé roky, pokiaľ nezomreli...:)
Anonym píše:
Neděle 18.10.2009 14:49
Hlboko nesúhlasím s autorom článku. Nie " hlupáci na VUC ", ale hlupáci VOLIČI !!! Ze tam dotiahli svoje rodinné klany - je presa pre Lenonovcom norlálne!! Veď v celom svete mafia - to je rodina !!!!

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359