Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / Diaľnica cez stred mesta prešla bez väčších protestov. Teraz sa pripravuje zbúranie tretiny mesta kvôli splavneniu Váhu.

Diaľnica cez stred mesta prešla bez väčších protestov. Teraz sa pripravuje zbúranie tretiny mesta kvôli splavneniu Váhu.

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Sobota 06.02.2010 14:28
[2010-02-06] Desiatky domov v meste zbúrajú. Priamo cez zastavané územie by totiž mala viesť vodná cesta. Kanál európskeho významu je plánovaný už od roku 2001. Vedenie mesta aj obyvatelia sa však o tomto projekte dozvedeli až teraz. Hovorca ministerstva dopravy Stanislav Jurikovič tvrdí, že vstupom do Európskej únie sa Slovensko zaviazalo rešpektovať európske dopravné koridory. Za prekážku ministerstvo nepovažuje ani nízky vodný stav Váhu - v prípade potreby bude rieka napájaná z umelých vodných zdrojov. Občania aj vedenie mesta dúfajú, že sa projekt nebude nakoniec realizovať a pýtajú sa, kde budú vysťahovaní ľudia bývať. Podrobnosti prináša správa v poludňajšom žurnále televízie TA3.

O aké mesto ide? Nuž o Kysucké Nové Mesto. Ospravedlňujem sa prípadným vydeseným čitateľom z Považskej Bystrice - ten pársekundový šok som si nevedel odpustiť. Súvislosť je totiž zrejmá: ak je v tomto štáte možné bez náhrady a odškodnenia ťahať diaľnicu stredom mesta, aký asi bude osud Kysučanov? Mimochodom, nebolo by odveci pozrieť sa podrobnejšie do plánov na splavnenie Váhu, či tam nenájdeme nejaký podobný "darček" aj pre Považskú Bystricu.

.

Zdroj: http://www.ta3.com/sk/reportaze/144276_zburaju-cast-mesta

Anonym píše:
Sobota 06.02.2010 17:22
Koľko percent tovaru je prepravovaných po železnici na našom malom Slovensku? Prečo kanál? Je to zase jedna fantazmagória! Alebo sa to hodí na podporu predchádzajúcej témy?

Anonym píše:
Neděle 07.02.2010 08:40
a ja som si vždy myslel, že cez KNM tečie neregulovaná Kysuca
Anonym píše:
Neděle 07.02.2010 09:49
    Návrh zámeru projektu Vážskej vodnej cesty je koncipovaný tak, že využíva všetky doteraz vybudované vodohospodársko-energetické objekty na celom úseku rieky. Lokalizácia týchto objektov a ich technický stav umožňuje realizáciu Vážskej vodnej cesty rozdeliť do štyroch základných úsekov

1. úsek Komárno – Sereď - 89 km
2. úsek Sereď – Púchov - 120 km
3. úsek Púchov – Žilina - 41 km
4. úsek Žilina – Bohumín - 98 km

  Úsek Púchov – Žilina

Predpokladom splavnosti úseku je opäť rekonštrukcia energetických kanálov a doplnenie jestvujúcich energetických diel o plavebné komory rozmerov 12 x 110 m.

Stavby splavnenia

- Lodné zdvíhadlo Nosice km 199,830
- Rekonštrukcia Hričovského kanála km 199,830 – 237,730
- Plavebná komora Považská Bystrica km 212,820
- Plavebná komora Mikšová km 221,330
- Plavebná komora Hričov km 237,730
- Plavebné pole v nádrži Hričov km 237,730 – 250,000

Vyvolané investície
- Cestný most v Nosiciach km 198,630
- Cestný most v Oblazove km 233,527

Súvisiace investície

- Prístav Považská Bystrica km 210,800 – 211,200
- Prístav Žilina km 242,200 – 24,3000

 V roku 2008 spoločnosť Aurex s.r.o. vypracovala návrh Generelu dopravy v meste Považská Bystrica http://web.povazska-bystric[…]I_VODNA_%20DOPRAVA_tlac.pdf
Anonym píše:
Neděle 07.02.2010 10:07
Teraz som si podrobnejšie prečítala link, ktorý som tu zavesila a v časti I.4 sa uvádza, že s turistickým prístavom v kombinácii so športovým prístavom a lodenicou sa uvažuje v priestore
rekreačno-sportového areálu Orlové ...
Anonym píše:
Neděle 07.02.2010 10:31
nie, nie, Orlové je pravý breh - ustúpiť by mali Lodenice Stacho, Veselý, Turányi, Lovíšek, atď...
Anonym píše:
Neděle 07.02.2010 17:32
Stacho má rozum za celú P.B to bude chechtákov až budú vykupovať pozemky pod kanál.
Anonym píše:
Pondělí 08.02.2010 08:14
Našla som niečo pre tých, ktorí radi nakuknú do histórie: s myšlienkou splavňovania Váhu prisiel už v roku 1938 Jan Antonín Baťa v knihe Budujeme stát pro 40 000 000 lidí kde zostavil mapu ideálneho vodného spojenia http://bsp40m.czechian.net/001.php
                                          http://bsp40m.czechian.net/076ab.jpg
Anonym píše:
Pondělí 08.02.2010 10:59
Vďaka za posielanie inteligentných príspevkov.

Pár politických poskokov to tu chodí zamorovať nadávkami na konkurentov,
zatiaľ im ešte nedošlo, že táto palica má dva konce a len sa navzájom okydajú a tretí sa bude smiať.
Anonym píše:
Pondělí 08.02.2010 15:00
Tieto drísty sú super pôdou pre vyrastanie a bujneie názorov, ktoré sú živnou pôdpo pre ďalších špekulantov z tohoto pridrbaného okresu.
       Nový kandidát, bezchaŕakterný kandidát na vysokú funkciu v rámci okresnej štruktúry. Vučený mliar, klobáskový maturent, teraz vedúci učńovskéhostrediska a najnovšie kandidát na "prezidenta" komory. Mogoni a priľahlé obce dotoho!!!

Títo nám to ukážu!
Anonym píše:
Pondělí 08.02.2010 15:09
povedz nam presnejsie o koho sa jedna, neboj sa napisat jeho cele meno a o aku funkciu by sa mal uchadzat

« prosinec 2017 »
prosinec
PoÚtStČtSoNe
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359