Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / Ako vyzerá "stavanie diaľnice na cudzom" v praxi

Ako vyzerá "stavanie diaľnice na cudzom" v praxi

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Středa 03.02.2010 08:10
Kategorie:
Slovenská republika v mene rýchlejšej výstavby diaľnic zmenila zákony tak, že diaľnice je možné stavať aj na ešte nevyvlastnených pozemkoch. Časť voličov sa teší: hurá, budeme mať diaľnice. Málokto si však vie predstaviť, čo to znamená v skutočnosti. Slovenská prax je totiž taká, že majiteľov pozemkov sa nikto neunúva navštíviť, alebo aspoň poslať list. Jednoducho sa na nástenke pred mestským úradom objaví kus papiera, na ktorom stojí, že "každý koho sa to týka" sa má pripraviť na príchod stavebných strojov na jeho záhradu. A hotovo. Môžeš hádať, kedy asi príde nejaké odškodnenie. Čuduje sa ešte niekto, že nám Európska komisia hrozí pozastavením financií? Veď náš vlastný štát sa k nám nespráva ako k občanom európskej krajiny, ale skôr ako k mužikom v gubernii kdesi za Uralom. A Ústavný súd skúša, či sa mu podarí hrať mŕtveho chrobáka až do parlamentných volieb.

Kliknutím dokument zväčšíte. Vyhláška je prevzatá z oficiálnej webovej stránky obce Klčov:

http://www.obecklcov.szm.com/ou/verejvyhl.pdf 

Anonym píše:
Středa 03.02.2010 00:27
nám vládnu so 40% podporou a preto si zákony upravujú,ako potrebujú.A preto voľte vy,ktorým sa páčilo v bývalom režime jedine KSSmer.
Anonym píše:
Středa 03.02.2010 00:30
Naše šťastie,že sme v EU. To a chechtáky z fondov EU sú najväčšia prekážka k návratu do SSR.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 03.02.2010 08:22
Pozor - to čo sa tu deje, je v princípe odlišné od komunistického znárodňovania. Komunisti vyvlastňovali, lebo chceli dosiahnuť kontrolu strany nad výrobnými prostriedkami.
Teraz sa pozemky súkromných majiteľov zaberajú, aby štát zabezpečil plynulý peňazotok pár veľkým stavebným firmám.
A tým je jedno, či za výstavbu predraženého diaľničného úseku dostanú zaplatené z EUfondov, alebo z úveru, ktorý si na seba zoberie Slovenská republika.

Plač nastane, keď na stôl príde účet a bude treba platiť. Štát začne zúfalo zháňať peniaze. Pred mesiacom sa pokúsil zohnať peniaze formou elektronického mýta, a tvrdo narazil na odpor prepravcov. Sú zorganizovaní, majú jasné záujmy a schopnosť zablokovať kamiónom cestu alebo vyklopiť kopu hnoja pod Ficovými oknami.
Nemusíme byť prorokom, aby sme videli, ako to dopadne.
Za predražené diaľnice zaplatia tie skupiny občanov, ktoré nie sú schopné priviezť kopu hnoja pred úrad vlády. Napríklad školské deti. Alebo pacienti.
Anonym píše:
Středa 03.02.2010 17:44
Momunisti nám viedli 40 rokov do prdele. Fico nasiel skratku !!!
Anonym píše:
Středa 03.02.2010 18:52

 Prepáčte my vážený, ale všetcia ste úbožiaci a veci neznalí čo tu takto vypisujete. Na jednej strane píšete aké je to otrasné keď nie su dialnice nejde k nám zahraniční kapitál a podobne. Na druhej strane všetci chcete byť zástancami spravodlivosti a demokracie, v poriadku. Ešte jedna poznámka, nie som pracovník Slov. ciest a nemám nič z výstavbou dialnic a veľakrát nadávam na stav naších ciest respekt.preťažitelnosť naších ciest, ale poďme k veci. Kto sa aspom trošku tomu rozumie evidencia dedenia sa myslím od roku 1960 respekt. aj skôr nerobila. To znamená, že keď naša babka z dekom zdedila niekde kde sa stavia dialnica 1000 metrov štvorcovích a mali tri deti a tie zdedili po ních tento pozemok. Každý ako dobrý rodičia rozdelili medzi svoje povedzme 3 deti svoju časť,každemu pripadlo zhruba niečo viac ako 100 metrov štvorcovích t.j. ploch 10x11m.A teraz,zistiť vlastníka, kde býva, veľakrát v zahraničí získať od neho súhlas uzavrieť zmluvu o predaji toje ten lepší pripad, ale čo keď ten dotiční nesuhlasí lebo si myslí, že je pupok sveta a chce neviem čo, alebo chce byť dvôležití a nedá súhlas vid. problemy okolo P.B. nič sa nevyriešilo akurát P.B.je postrachom vodičov pre celé Slovensko. Takže aj ten zákon má svoje opodstatnenie. Pán Smatana ste vševedko, ale ako chcete riešiť problemy v P.B. rozkradanie mestkeho majetku samé bla bla nič konkretne viď. posledné zastupitelstvo v P.B.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 03.02.2010 19:25
Áno, presne takto sa argumentovalo, keď prijímali zákon o mimoriadnych opatreniach na urýchlenie diaľnic. Že to bude slúžiť na výnimočné prípady, kedy sú neznámi vlastníci, atď.
Prax môžete vidieť na vlastné oči, na tej vyhláške čo som sem zavesil. Žiadne konkrétne mená alebo parcely - len suché "všetkým vlastníkom dotknutých nehnuteľností".
Uvedomujete si, že s tými ľuďmi nebola urobená ani dohoda, ani neprebehlo vyvlastňovacie konanie?

Čo sa týka protikorupčných opatrení v PB, odpoveď je jednoduchá - kliknite si v ľavom paneli tohoto webu na posledný riadok - O nás. Tam sú ciele tohoto webu, presadzovaniu týchto vecí sa venujem. Nech sa páči:

Krátkodobé ciele portála PB.OTVORENE.SK
Chceme, aby finančné informácie považskobystrickej samosprávy boli prezentované pre občanov v prehľadnom a porovnateľnom tvare - vzor vidíme na webe http://msu.hlohovecko.sk/
Chceme, aby mesto Považská Bystrica začalo okrem faktúr zverejňovať aj zmluvy, vrátane ich dodatkov.
Chceme, aby sa zlepšili podmienky používania elektronických aukcií (viac oslovených firiem, použitie aukcií nielen na drobné zákazky typu kancelársky papier, ale aj na veľké stavebné zákazky, predaje majetku atď.)
Stransparentniť takýmto spôsobom aj hospodárenie mestských firiem.
Zlepšiť prístup občanov k informáciám o plánovaných zámeroch a projektoch. Teda nie až vtedy, keď sa niečo odhlasuje, podpíše zmluva a zaplatí sa faktúra. Chceme dosiahnuť, aby boli médiám a občanom sprístupnené komisie, zverejňovaná práca výborov mestských častí, zverejňované podklady pre mestskú radu a zastupiteľstvo.
Taktiež chceme, aby bola verejnosť prehľadne informovaná o tom, ktorí poslanci takéto opatrenia aktívne podporujú a presadzujú, a ktorí sú skôr priateľmi zavretých dverí alebo až kalných vôd. Tu nám veľmi pomáhajú nezostrihané záznamy zo zastupiteľstiev, ktoré vysielajú obe regionálne televízie. Ešte treba zlepšiť prácu s výstupmi z hlasovacieho zariadenia. Na mestskom webe sú záznamy o hlasovaniach jednotlivých poslancov neúplné a ťažko prehľadné, hoci elektronický hlasovací systém poskytuje všetky potrebné dáta.
Budeme neustále pripomínať, že mestom vydávané Považskobystrické novinky majú skôr charakter "primátorovej hlásnej trúby", než média plateného z verejných zdrojov, ktoré by malo mať verejnoprávny charakter. Všetky podstatné informácie majú byť včas v Považskobystrických novinkách, aj na webovej stránke mesta.

 
Že občanov viac zaujíma, či majú opravený, pozametaný a v zime odhrnutý chodník? Samozrejme, tak to má byť. Ale aby bolo dosť peňazí na opravu, zametanie a odhŕňanie chodníkov, na prevádzku škôl a zdravotníckych zariadení, na cykotrasy a údržbu parkov, musia si občania poriadne posvietiť na rozhodovacie procesy a hospodárenie mesta. Doteraz zverejnené kauzy naozaj nenasvedčujú, že by občan Považskej Bystrice mohol s dôverou odovzdať správu verejných zdrojov na 4 roky do rúk politikov a starať sa len o svoje veci.

Dlhodobé ciele portála PB.OTVORENE.SK

Žijeme v informačnej dobe. Moc v súčasnosti predstavujú informácie. Rozhodujúce je získavanie, spracovanie a vhodné využitie informácií.

Digitálne technológie a internet dávajú ľuďom do rúk neobvykle lacné a mocné nástroje na získavanie, spracovanie a šírenie informácií. Je na nás, či budú tieto nástroje slúžiť ľudskej slobode, alebo jej nepriateľom.

Autorom portálu PB.OTVORENE.SK ide o to, aby v Považskej Bystrici bola všetka moc samosprávy pod kontrolou verejnosti, a verejnosť mohla svoju kontrolu účinne uplatňovať.

Preto musí samospráva informácie, ktoré nie sú zo zákona utajované, zverejňovať:

1. všetky
2. automaticky
3. sústavne
4. bezodkladne
5. porovnateľne.

P. S. Ak si myslíte, že treba robiť aj niečo iné, nech sa páči - nič vám nebráni robiť to.
Anonym píše:
Středa 03.02.2010 19:53

Pekný večer pán Smatana, dúfam, že som Vas neurazil ak sa tak stalo tak sa Vám ospravedľnujem, čítam Vaše príspevky a zhruba poznám Vaše názory dufam, že viete Reop program nieje ukončený, nie všetky dotknuté obce majú vysporiadané vlastnicke vzťahy a tam kde to nieje bohužial sa stávaju aj také veci na ktoré poukazujete. ale prilali sme takú hru, že človek sa musí vediéť postarať o seba sám, štát sa on postará len v krajnej nudzi, hold taká je demokracia. Já sám mám takú skusenosť, že vlastnícke vzťahy neboli vysporiadané a cesta sa stavala, po vysporiadaný vlastnickych vzťahov bolo mi vyplatená vykúpená cena plus nájom za pozemok teda za použivanie po dobu do kedy som preukazal vlastnictvo a došlo k vykupeniu danej lokality - pozemku.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 03.02.2010 19:42
A ešte dve "kontrolné" otázky:
Myslíte si, že rýchlej výstavbe diaľnic teraz pomôže, keď nám Európska komisia zastaví vyplácanie fondov?
A keď bude musieť Slovenská republika platiť občanom, ktorí dotiahnu svoje kauzy až do Štrasburgu?

Anonym píše:
Středa 03.02.2010 20:10
Myslíte pán Smatana, že sa tak stane? nikdy sa neje kaša taká horúca ako sa navarí. A tí naši novinári musia z niečoho žiť, koľko toho napísali a koľko z toho bola pravda, viď. Vami poukazovaní dopravcovia ako rýchlo splasli viď. sťažnosti združenia obcí a miest
 a poukazovanie šefou krajských samosprav a trvaní na spoplatnení ciest I.tried a spravanie sa kamionistov.
Anonym píše:
Čtvrtek 04.02.2010 18:21
  Prepačte Vážený - u takýchto stavieb sa bokom uleje pri bežnom štandarde minimálne 20 %,čo sú ťažké milióny v SK - a veľké milióny v eurách. Keby sa tým babkám a ich ďalším pozostalým vyplatila normálna cena, aká sa bežné v okolí dialnice v danom regióne dáva za stavebé pozemky - ľudia by pôdu sami núkali, že by sa moohli stavať tri dialnice súbežne !!! No to by potom neostalo na stranícke bilbordy, ktorými je oblepené celé Slovensko počas celého roka!! Z čoho napr. strana Smer a SNS - / tieto mali najmasivnejšiu poslednú kampaň do VÚCby na to zobrali:: Alebo, že by boli vlastníkmi ropných poli v Kuvajte?? Ak áno - vopred sa ospravedľňujem, ale zatiaľ som takúto informáciu v médiach nezachytil !! Teda keby sa ozaj myslelo na OBYČAJNÝCH ľúdí, ako sa to stále trepe vládnou mocou - nebolo by potreba vysídlovať, znárodńovať a podoobne " dobroty pre občanov" -a bol by pokoj. A hlavne trvalo by to aj veľmi krátko!!
Viď príklad Teplička - koľko už táto fabrika zaplatila vo forme DPH a pozemky, čo je iba zlomok z nimi odvedenej ceny pre občanov sú stále nevyplatené! Ako ing. Slopta myslel na svojích? Kde je jeho heslo cudzie nechceme svoje si nedáme!!
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 04.02.2010 19:53
Kus pravdy. Médiá sú plné obrazov nenažraných sedliakov, ktorí brzdia budovateľské úspechy nášho ľudu. Pritom ľudia v Tepličke chceli 300 Sk/m2 za svoje polia. Žiadne prehnané požiadavky.
Anonym píše:
Pondělí 08.02.2010 23:32
Pan Smatana uz chodte do prdele s tou dialnicou.Chvalabohu uz je skoro hotova napriek Vasim nekonecnym dristom a kecaniam. Igor Dobnička.
redakcia
redakcia píše:
Středa 17.02.2010 17:14
Pán Dobnička, vždy ma prekvapí existencia ľudí, ktorí veria, že diaľnica stála 10 rokov kvôli tomu, že mal Juraj Smatana výhrady. Ale čo už, ľudia veria všeličomu.

Prajem vám aby ste si tú diaľnicu v zdraví užili, a bez toho, aby sa vám niekedy v živote stalo to, čo museli zažiť ľudia, ktorých domy sa ocitli pod diaľnicou.

Anonym píše:
Středa 17.02.2010 16:51
Presne tak, ale keď červenej svini Smerekovi odkupovali pôdu pod KIU, ten dostal 1200 SK/m2. Blbci ako Slota dôvodili, že jeho pozemky mali väčšiu plochu. Susedné pozemky v takej istej kvalite a lokalite chcel Slopta vykupovať od drobných majiteľov po cca 100 SKK/m2. Nakoniec ani neboli dodnes zaplatené. Takýto prisprostastý argument mohol vypotiť len náš národný ožran. Potom sa ten blb bojí o svoj život, nie je sa čo čudovať.
Anonym píše:
Pondělí 08.02.2010 23:29
Plne suhlasim s Vasim nazorom,presne ste to vystihol.Vsetci pindaju ze nie su dialnice,kazdy by uz chcel byt za chvilu v Kosiciach alebo kdekolvek na Slovensku za "par minut",napriklad v Martine cez tunely,ale pritom treba prosit kazdeho jednotlivca s par metrami zeme o suhlas.Takto keby napriklad postupovali v Nemecku,Belgicku a kdekolvek na svete,a tam vedia co je to sukromny majetok-nemali socializmus,tak by takym tempom nemali tu hustu dialnicnu siet dodnes.Elektriku alebo vodu chceme vsetci,ale keby sa stat prosil kazdeho o par metrov zeme,tak dodnes nemame ani elektrarne ani priehrady.Dane ani poplatky nechce platit nikto,ale stat ma postavit.To je klasicky priklad slovenskeho myslenia.Len nech sa stavia a co najskor,dost ze sa za 8 rokov vladnutia Dzurindu nepostavilo skoro noc. Pavol Briestensky.
redakcia
redakcia píše:
Středa 17.02.2010 17:07
Na riešenie tohoto problému sa v každej krajine využíva inštitút VYVLASTŇOVANIA. Majú ho prakticky všade. Ak ide o stavbu vo verejnom záujme, a majiteľ nesúhlasí, rozbehne sa proces vyvlastňovania, kde sa za pomoci úradov a súdnych znalcov stanoví primeraná cena, vrátane nákladov na presťahovanie, atď. Po tom, ako sa majiteľovi vyplatí úhrada, prejde pozemok do vlastníctva štátu, a môže sa začať stavať. Celá procedúra môže byť hotová za pár mesiacov.

Lenže na Slovensku je to inak. Prečítajte si pozornejšie článok, pod ktorým diskutujeme. U nás je možné stavať bez toho, aby sa proces vyvlastňovania čo len začal!
Kvôli tomu bude Slovenská republika prehrávať jeden súdny spor za druhým. A platiť to budeme všetci.
Prípadne nám ešte predtým pozastavia vyplácanie eurofondov.

Je možné, že "každý chce byť za chvíľu v Košiciach", ale takémuto ponáhľajovi treba tiež položiť otázku, za akú to bude cenu.

Vy si naozaj myslíte, že tým, ktorí riadia stavbu diaľnic na Slovensku, ide hlavne o to, aby ste sa rýchlejšie dostali do Martina? Prebuďte sa konečne.
Anonym píše:
Středa 03.02.2010 17:48
myslel som, že ste za ferovosť v každej oblasti. Nie, vy ste len proste proti všetkému a hlavne tejto vláde. Stavať rýchlo, teraz nie, stavať pomaly. Niektorí vás prekukli asi už vo voľbách.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 03.02.2010 18:46
Prečo si myslíte, že jediný spôsob ako stavať diaľnice, je predražovať ich a valcovať pri tom vlastníkov?

Byť ZA slušnosť a rešpektovanie ústavy, to je "proti všetkému"?

Mimochodom, Ficova vláda len vyhrotila to, čo robila vláda Dzurindova, a čo začala vláda Mečiarova.

Stavanie na nevyvlastnených pozemkoch sa bude týkať cca 30 000 ľudí. To nie je nejaká hŕstka sedliakov, ktorí sa zaťali a nedá sa s nimi dohodnúť.

Neviem prečo si neuvedomujete, o akú priehľadnú hru s obyvateľstvom tu ide. Ale možno pochopíte, keď dôjde aj na váš majetok.

Anonym píše:
Pondělí 08.02.2010 23:34
Chod byvat na Stred a potom kecaj,aj s tvojim posratym majetkom.Pre 20 metrov y si slovak nechal vrtat aj koleno.
Anonym píše:
Středa 17.02.2010 16:55
Že ty si bývalý komanč a už si nrozdrbal, čo si si za komoša pracne nakradol ?
Anonym píše:
Pátek 05.02.2010 22:50
Všetko to je bla bla bla. Kde je verejný záujem? Aký je? 1,Ctenie si nedotknuteľnosti vlastníctva a usporiadanie vlastníckych vzťahov /možno i dodatočne/ 2, Dobudovanie infraštruktúry, bez ktorej celá krajina kolabuje. Otázka znie: Kto a akú prioritu a z akých dôvodov presdzuje.
Anonym píše:
Sobota 06.02.2010 07:17
Všetko je o ľuďoch a o ich hlúposti.
A ozaj, čo je to vlastne verejný záujem? :)
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Sobota 06.02.2010 11:22
Verejný záujem je AJ nedotknuteľnosť vlastníctva a usporiadanie vlastníckych vzťahov, AJ budovanie infraštruktúry. Kto stavia tieto potreby proti sebe, je demagóg a treba sa mu poriadne pozrieť za nechty, z akých dôvodov to robí.

Čo by ste asi povedali na stavebníka, ktorý by vám povedal - vyberte si, chcete mať na vašom dome okná, alebo dvere? No, ak dvere, tak to budete musieť na okná zabudnúť.

Stavebníka by sme s tým poslali do kelu, ale politikom to plno ľudí žerie. "Keď chceme mať dopravnú infraštruktúru, musíme obetovať vlastnícke práva." Totálny nezmysel, v európskych krajinách nepredstaviteľný. Dokonca, vďaka svojej historickej tradícii tieto krajiny vedia, že ochrana ľudských práv (vrátane práva na majetok) stojí na začiatku akejkoľvek prosperity! Pokiaľ ľudia nemajú istotu zachovania svojho majetku, klesá ich motivácia svoj majetok rozhojňovať a namiesto toho sa skydnú do opatrovateľských rúk štátu.

Preto nám Európska komisia pohrozila pozastavením financií - hoci pre nich by zdanlivo bolo výhodnejšie, aby sme si nasekali diaľnice cez Slovensko hlava-nehlava, veď oni tu nežijú, len sa "cez nás" vozia.

A čo sa týka nevysporiadaných pozemkov: nie je to čudné, že 20 rokov po formálnom odstránení komunizmu, v dobe výkonných počítačov, v dobe, kedy je globálny satelitný navigačný systém GPS bežnou súčasťou mobilného telefónu, stále ešte nemá Slovensko v poriadku "grundbuch"?

Opäť si treba položiť otázku CUI BONO - čiže KTO MÁ Z TOHO PROSPECH.
A sme zase, rovnako ako v prípade výstavby diaľnic, ktorým sa musia obetúvať ľudia, pri tých istých ľuďoch: pri sponzoroch politických strán.



 
Anonym píše:
Sobota 06.02.2010 12:15
Suhlasim s kazdym jednym slovom vo Vasom prispevku. Skvele ste to vystihli a vyborne vysvetlili...
Vasa obdivovatelka :)
Anonym píše:
Sobota 06.02.2010 14:03
viva FICOLAND
Anonym píše:
Pondělí 08.02.2010 23:36
Viva DZURINDO-CIGANSKO-ZLODEJSKY-LAND!!!!!!!!!!
Anonym píše:
Úterý 09.02.2010 16:40
Dzurinda - smiešný učeň. Ten teraz musí zírat aké sú možnosti!

« prosinec 2017 »
prosinec
PoÚtStČtSoNe
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359