Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Juraj Smatana / Ako Národná diaľničná spoločnosť "odborne tlmí" negativistické nálady Považskobystričanov

Ako Národná diaľničná spoločnosť "odborne tlmí" negativistické nálady Považskobystričanov

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Pátek 29.08.2008 19:08
Vo včerajšom SME si dala Národná diaľničná spoločnosť a. s. uverejniť rozsiahly PR materiál, zaoberajúci sa výstavbou diaľničnej estakády ponad Považskú Bystricu. Toto propagandistické dielo obsahuje jednu perlu za druhou - priam perlový náhrdelník. Z pozície človeka, ktorý už dvanásť rokov prichádza do sporu s budovateľmi diaľnic, analyzujem kľúčové tvrdenia NDS. Možno vám moje tvrdenia budú pripadať vyhrotené, avšak spomeňte si na ne, keď diaľnica zabúši aj na dvere vášho domu.
Perla prvá:
"Napriek tomu, že vláda Mikuláša Dzurindu sa v investičnej zmluve s kórejskou automobilkou Kia Motors zaviazala spojiť Bratislavu a Žilinu diaľnicou do konca roka 2006. Našťastie, výstavba diaľnic dostala v Programovom vyhlásení vlády Roberta Fica najvyššiu prioritu, a tak zainteresované subjekty mohli 17.júla tohto roku začať s výstavbou v prvej časti úseku Sverepec-Vrtižer."

V skutočnosti nie je medzi Ficovou, Dzurindovou a Mečiarovou vládou v postoji k diaľniciam žiadny rozdiel. Všetky ich chceli stavať hlava - nehlava, všetky to robili bez úcty k zákonom a dotknutému obyvateľstvu. Keď sa však pozrieme na štatistiky, tak vidíme, že najviac sa stavalo za Mečiara, menej za Dzurindu a ešte menej za Fica. Príčina je jednoduchá: Najprv sa rozostavali jednoduché úseky, a zložitejšie časti diaľnice sa odkladali "na potom". Ficovi tak zostalo najmenej šancí na obľúbené poklepkávanie a prestrihávanie. Rieši to mediálnym vyvolávaním predstavy, že diaľnice viaznu kvôli súkromným vlastníkom. Stavia sa do roly udatného bojovníka za diaľnice, pričom sa oháňa zázračnou zbraňou - protiústavným zaberaním neodkúpených a nevyvlastnených pozemkov.
Zapamätajme si: Predsedovia vlády sa striedajú, ale vplyv mamutích stavebných spoločností zostáva.

Perla druhá:

"Bude to poriadne rezké stavbárske tempo! Voktóbri 2010 by mala byť stavba v plnom rozsahu skolaudovaná. Zmluvne je zabezpečené aj predčasné sprejazdnenie diaľnice na apríl 2010. Splnomocnenec vlády pre urýchlenie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. Igor Choma je presvedčený, že prvé autá ponad Považskú Bystricu prefrčia už v máji 2010. Teda o 20 mesiacov!"

Za tie roky som si už zvykol, že nový "teraz-už-naozaj-záväzný" termín ukončenia výstavby sa vyhlasuje s pravidelnosťou štátnych sviatkov. Chvíľu som sa domnieval, že je to kvôli tomu, že vládni plánovači si temíny cicajú z prsta. Potom som si uvedomil, že ministrovu vetu, začínajúcu novým termínom, obvykle dopovedali výkonní úradníci vymenovaním ústupkov, ktoré sa budú musieť urobiť na úkor občanov. Mečiarov minister dopravy Alexander Rezeš ohlásil skrátenie termínu dokončenia diaľnic z roku 2015 na rok 2005. A jeho zástupcovia v Považskej Bystrici skonštatovali, že na tunel V1 poza mesto máme zabudnúť, lebo by sa nedal postaviť vo vládou stanovenom termíne. Dzurindova vláda prisľúbila Kórejcom dostavanie diaľnice do Žiliny do roku 2006, ale Považská Bystrica sa musela rozlúčiť s predstavou tunela V7 popod mesto. Ficov minister Vážny sľubuje dokončenie diaľnice do roku 2010, ale musíme zabudnúť na akúkoľvek ochranu súkromného vlastníctva, a nabrať si ďalšie miliardové pôžičky.
Zapamätajme si: vyhlasovanie skrátených termínov slúži ako baranidlo na prevalenie prekážok v zámeroch veľkých stavebných spoločností. Hádam u nás nebudeme stavať tunely, keď tunajšie stavebné firmy nemajú so stavbou tunelov skúsenosti, porovnateľné so zahraničnou konkurenciou!

Perla tretia:
"Prečo sa to toľko odkladalo? V kritickom úseku Sverepec - Vrtižer sa najväčšie problémy spájali s územným rozhodnutím vedenia diaľnice cez Považskú Bystricu, pričom mesto nesúhlasilo s prekládkou cesty I/61."

Územné rozhodnutie na tunel poza mesto mohli diaľničiari dostať už v roku 1997. Nikdy oň nepožiadali. Územné rozhodnutie na diaľnicu ponad mesto nemohlo byť vydané, lebo stavba diaľnice cez mesto bola v rozpore s platným územným plánom. A tak sa riešenie nášho úseku na pár rokov odložilo, tranzitná doprava cez mesto zhustla, až sa stala neznesiteľnou, a pod týmto tlakom v decembri 2004 mestské zastupiteľstvo konečne ustúpilo a zmenilo územný plán. Bolo k tomu dotlačené násilím, presne tak ako pred pár mesiacmi zastupiteľstvo obce Šútovo.
Zapamätajme si: plánovači diaľnic sa k mestám a obciam správajú ako vydierači. "Nepáči sa sa vám variant, ktorý chcú stavať naši chlebodarcovia? Dovedieme vám dopravu pred mesto a potom nás ešte budete prosiť."

Perla štvrtá:
"V Považskej Bystrici to v praxi znamená napríklad 21 asanácií objektov vo vlastníctve fyzických a právnických osôb. Preto NDS objednala znalecké posudky na určenie všeobecnej hodnoty stavieb a príslušných pozemkov u znalcov, aby sa dalo s každým dotknutým vlastníkom predmetných nehnuteľností rokovať osobitne a dohodnúť sa na finančnej, prípadne inej náhrade."

NDS považuje za dotknutých vlastníkov iba tých, ktorých pozemok leží v tieni, vrhanom diaľnicou na pravé poludnie počas letného slnovratu. Obyvatelia bytovky, ktorej začali stavať tridsať metrov vysoký pylón pätnásť metrov od dverí, podľa odborníkov z NDS dotknutí nie sú. Napriek opakovaným žiadostiam ich nevykúpili, nepresídlili, ba dokonca im ani nevymenili okná. Pretože aj hlukové štúdie sa robia na hluk z diaľnice, nie na hluk stavebných strojov počas dva roky trvajúcej výstavby.
Zapamätajme si: slovenskí budovatelia diaľnic sa správajú bezohľadne. Stavba diaľnice je pre nich božstvom, na oltár ktorého treba prinášať ľudské obete.

Perla piata:
"Vychádza sa z obecne platnej filozofie NDS: každá stavba musí byť odovzdaná majetkovo i právne vysporiadaná, so všetkými príslušnými stavebnými povoleniami."
My, obyčajní smrteľníci, potrebujeme mať príslušné vysporiadania majetku a stavebné povolenia ešte pred začatím stavby, nie až keď sa stavba odovzdáva na používanie!
Zapamätajme si: v tejto krajine je už možné priznať aj nahlas, že štátny aparát a zákony tu neslúžia na ochranu slabých pred silnými, ale na ochranu záujmov silných investorov pred babraním sa s občanmi - drobnými vlastníkmi. V mene tohto cieľa je schopná ktorákoľvek vláda správať sa ku svojim občanom horšie, než by si trúfli zahraniční okupanti.

Perla šiesta:
"Šibeničný termín na dokončenie diaľnice môže spôsobiť, že vzhľad mostov bude iný, ako sa plánovalo. Zmeny pripúšťa aj NDS, musia ale kopírovať možnosti štátu. NDS zatiaľ nemá k dispozícii žiadny návrh na zmenu. Ak ho dostane, bude sa ním zaoberať. /.../ Hlavný architekt estakády Miroslav Maťaščík vyhlásil, že v dokumentácii pre realizáciu stavby by mohli nastať zmeny. /.../ Projektant-firma Dopravoprojekt nevie o tom, že by sa mal mostný objekt meniť."

Tieto umne prepletené vety boli pravdepodobne hlavným dôvodom, prečo si NDS zaplatila veľký PR článok. Totiž v minulosti, keď diaľničiari prácne "varili" miestne obyvateľstvo v prospech mestskej estakády, vykresľovali ju v najkrajších architektonických farbách. Naprv nám ukazovali obrázky estakády presklenej dokonca aj zhora, ako skleník. Potom nám premietali unikátne štíhle pylóny s veľkým erbom mesta, a pod telesom diaľnice jazierko s parkovou úpravou. Sľubovali dokonca aj to, že teleso diaľnice sa do mesta "priplazí" z výšky Šibeničného vŕška, aby obyvateľov neobťažovali pozemné práce. A po získaní všetkých súhlasov prišiel na mestské zastupiteľstvo hlavný architekt, a premietol poslancom návrh na odstránenie nadštandardných prvkov stavby. Prirodzene, vzbudilo to značné pobúrenie. V SME vyšiel článok Jána Glovička "Most asi zmenia - k horšiemu". Začala sa dokonca vykľúvať otázka: nemali by sme upozorniť európske inštitúcie na to, že sa pripravuje zlacnenie projektu? Je to v súlade so schváleným rozpočtom?
Zapamätajme si: Presadzovatelia diaľnic sú schopní nasľubovať čokoľvek. Počítajú s tým, že nakoniec aj tak urobia podľa svojho. Svoje kroky sú ochotní upraviť, len ak dôjde k ohrozeniu priority najprioritnejšej. Čo to je? Snáď len nie kvalita dopravy na Slovensku? Kdeže! Prioritou je mohutný a plynulý prítok verejných financií do veľkých stavebných firiem.

Perla siedma:

"Minister dopravy Ľubomír Vážny tiež priznal obavy, ako budú znášať obyvatelia dopravné zásahy, prísun materiálu, výstavba rozhodujúcich pilierov a podobne. Ján Panák z občianskeho združenia Diaľnica a príroda varuje: „Budeme tam mať veľkú hlučnosť a prašnosť." Našťastie, NDS dokáže všetky negativistické nálady odborne tlmiť: súčasťou stavby bude totiž aj štvormetrová protihluková bariéra, stovkám domácností vymenia okná."
Realita v dnešnej Považskej Bystrici je taká, že ťažké stavebné mechanizmy už niekoľko týždňov pracujú v tesnej blízkosti obývaných budov. Na Železničnej ulici od šiestej hodiny rannej do siedmej hodiny večernej zatĺkajú stavební robotníci pomocou vysokého žeriavu oceľové pilóty do zeme, pričom nepretržite hučí elektrocentrála.  Približne jedenásť rodín to doháňa do zúfalstva: nevedia ani, dokedy tie muky budú trvať, pretože sa stavia, aj keď stále nie je schválený POV - plán organizácie výstavby. Žiadna protihluková bariéra tu nestojí, a na bytovke nie sú ani vymenené okná. Podľa hlukovej štúdie leží bytovka v hlukovom tieni. Hlukové štúdie aj protihlukové opatrenia sa totiž plánovali proti hluku spôsobenému prevádzkou diaľnice, a nie aj jej výstavbou...

Zapamätajme si: Diaľničiari tvrdia, že nemajú zákonnú možnosť zarátať do rozpočtu stavby aj náklady na odškodnenie občanov dotknutých výstavbou.  Zato však evidentne majú dosť peňazí na "odborné tlmenie negativistických nálad" - rozumej mediálne prehlušenie kriku obetí. Napríklad aj formou  zaplatenia rozsiahleho  propagačného článku v novinách, ktoré v poslednej dobe priniesli viacero pre diaľničiarov veľmi nepohodlných informácií.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 29.08.2008 22:56

Hlasujem za perlu č.7 - to je špica : "odborné tlmenie negativistických nálad"! No zbohom a česť práci súdruhovia! Posielam zdravicu v jednotnom fronte za urýchlenie výstavby. Diaľnicou za svetový mier!

Teodor Paulík
Teodor Paulík píše:
Středa 03.09.2008 07:29

Všetci tam tak pekne vysvetlovali že na odškodnenie rodín čo sa ocitli pod stavbou dialnice nie sú fondy nie sú zákony nie sú byty. Ale chvílu predtým tam schvalovali mimoriadne odmeny kontrolórke, a velke peniaze športovým oddielom, čo sa deje skoro na každej schodzi. Mám návrh. Nech poslanci schvália primátorovi a zástupcom primátora mimoriadne odmeny. Minule dali Adamemu 600 000 Sk, to je slušný peniaze na začiatok. No a naši ušlachtilí otcovia mesta tie odmeny dajú rodinám spod dialnice. Tak ako sa náš pán primátor už dvakrát dal svoje odmeny na charitu. Neviem síce ktorú charitu, ale to teraz nechajme. Keď donho začali opozícia vyskakovať tak dal na charitu. Teraz nech nedáva na charitu, ale ludom pod dialnicou. A nepotrebujú žiadne fondy.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 03.09.2008 12:54

počítam, že jeho najväčšou charitou je preňho ON SÁM, prípadne jeho manželka.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 30.08.2008 06:48

Najväčšou slabinou a zároveň hlavnou príčinou tohto stavu v PB je značne nešťastný výber volených predstaviteľov mesta v komunálnych voľbách. Primátorov a zároveň aj ms. poslancov!

Lackovič špekuloval a kšeftoval s pozemkami, cez ktoré, resp. v blízkosti ktorých diaľnica mala ísť (viď Dušianica,...), Adame, ako rýchlokvasený aparátčiček vlezie do análu každému, len aby si udržal svoju pozíciu, zabezpečujúcu nadštandarné prežívanie jeho dôchodkovej jeseni života. Každý ich krok sledoval a sleduje len ich OSOBNÉ CIELE.

V súčasnosti na tom výrazne parazitujú aj súčasní viceposkokovia cez subdodávateľské firmy (Hast,..)

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Sobota 30.08.2008 11:03
Môžeme si predstavovať silnejšie osobnosti na čele mesta, ale netreba pritom zabúdať, že oni sa len vysporadúvajú s dopravnou politikou štátu. Tam je prvotný problém.
V normálnej krajine by nemala byť hlavnou požiadavkou na primátora jeho schopnosť viesť svoje mesto doslova do vojny proti štátu.
Tiež sa prikláňam k názoru, že keby v roku 1997 považskobystričania jednotne zablokovali hlavný ťah, povedzme len na pol hodiny, aby dali najavo, že palica má dva konce, tak by sme sa už vozili v tuneli.
Tá jednota tu vtedy bola, proti diaľnici ponad hlavy bol okresný úrad (Fecko), mesto (Lackovič), aj občania (spomeňte si na vriaci kotol v kine Mier).
Lackovič a jeho ľudia si však takýto prinicpiálny postoj v štýle primátora Pezinka Solgu dovoliť nemohli. Dnes už vieme, prečo.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 30.08.2008 12:08

a vsetci budeme mat moznost opet rozhodnut.Nevolte takychto nenazratych parazitov ludia!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 31.08.2008 10:41

no, ved uz ani nie je poriadne koho.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 01.09.2008 11:16

Sú každé 4 roky, ale len na Vás baranoch záleží kto je pri kormidle, kto nechodí do volieb je baran a potom sa môže tak stažovať na lampárni..., lebo v den volieb máme doslova svoj osud vo vlastných rukách...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 02.09.2008 06:47

Metóda pozitívne ovplyvniť voľlby je pomerne jednoduchá... Spoľahnúť sa na vlastný rozum a nie na to, kto pri tých našich politických karikatúrach stoji na plagátoch v pozadí... Či to už bude obstarožný bývalý boxer Vlado, alebo ambiciózny stlstnutý szm-ák Robert. Tým je celá Považská ukradnutá!

Perspektívu vidím v nezávislých osobnostiach..., ale určite nie typu ako naposledy bola tá afektovaná učiteľka s fialovým prelivom, o ktorej predtým a ani potom ani pes neštekne.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 03.09.2008 08:08

Náhodou, dal by som si povedať, keby robila nie deň ale večer otvorených dverí a náštevu by prijímala vo svojej spálni, vtedy by mi ten fialový prieliv ani nevadil, hahaha Ale ináč baba do politiky nič moc. Myslela si že bude také čosi ako Malíková, alebo Belásova, lenže tie museli asi ísť na "školenie" cez Jánošovu posteľ... Ale ako som spomínal, jeden večer s ňou v posteli, tak to by som jej (ten hlas) dal...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 03.09.2008 12:59

ale ak bude kandidovať Ševčík, tak ma má, aj môj hlas!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 04.09.2008 11:54

Juraj dostal si sa do pozície odporcu diaľnice. Nezabúdaj, že väčšina ľudí je jednoduchých a ľahko manipulovateľných. A tento štát má dostatok bývalých kádrov, ktorí veľmi dobre poznajú mentalitu tunajších ľudí a vedia ako s ňou pracovať. (Dzurindove dvojnásobné platy alebo Ficove lacné potraviny a lacná nafta sú krásny príklad) Ak by si každé vyhlásenie ""DONEKONEČNA"" začínal tým, že žiadaš "urýchlené vybudovanie" diaľničného obchvatu PB, tak by si bol v pozícii, že "zlé úrady" a "zlá vláda" bránia stavbe diaľnice. Mal by si priazeň takmer všetkých vodičov prechádzajúcich cez PB. Otázka by totiž znela: Páni z vlády, prečo bránite aktivistom v ich snahe postaviť diaľnicu v Považskej Bystrici???

PS: Toto je iba pre teba, asi to pochopí iba pár ľudí. Čo myslíš, kto je v kauze diaľnice v PB najhorší? Jednoznačne aktivisti. Stále iba "vyprávali" a nič nedosiahli a ICH "zásluhú" máme nad "hlavámi" diaľnicu.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 04.09.2008 19:57
Dobré postrehy, (hoci "po vojne je každý generálom") ALE:
1. Nikdy sme sa príliš neumárali tým, že väčšina obyvateľstva mylne považuje naše združenia za odporcov diaľnice, vinníkov zdržania atď. My totiž nie sme politici, aby pre nás bola popularita záležitosťou prežitia. Vždy sme radšej hovorili to, čomu sme verili, než to, čo by možno chceli ľudia počuť.
2. Pre presadenie dobrého diaľničného variantu pre PB nebolo podstatné, čo si ľudia myslia o aktivistoch. Podstatný bol postoj samosprávy. Pravdepodobne by Považskej pomohlo to, keby v roku 2004 mala v čele mesta ľudí, ochotných kvôli veci riskovať aj svoju politickú kariéru. Stačilo nepodľahnúť tlaku SSC a neroztrhať vlastný územný plán. Lackovič + HZDS zistili, že verejnosť je už nervózna z toho, že riešenie sa odkladá, ustúpili od principiálnych požiadaviek a začali kšeftovať V konečnom dôsledku im to nepomohlo a voľby v 2006 prehrali aj tak.
Skutočný politik by mal byť schopný povedať: "toto nepodpíšem, aj keby ma to malo stáť politickú kariéru".
Mediálne a cez verejnú mienku sa tá kauza vyhrať nedala, porovnaj si možnosti oboch strán. Dalo sa to vyhrať len cez európske právo a financie. A do tejto vojny samospráva odmietla ísť, radšej kšeftovala až dokšeftovala, a celé mesto s nimi.

Mimovládky sú tu práve na to, aby hovorili to, čo väčšina nechce počuť. (Keď to väčšina bude chcieť počuť, témy sa radi chytia politické strany a biznis.)

Napríklad teraz nikto nechce ani len položiť otázku, za aké prachy sa tá diaľnica cez PB stavia a či na to krvavo nedoplatíme. Mám silné podozrenie, že je to nejaký preklenovací úver. Keby mali na ruke odklepnuté peniaze z fondov EU, tak by predsa nenavrhovali úsporné opatrenia v projekte! Kto kedy robil nejaký grantový projekt, ten vie, že zmeny schváleného rozpočtu sú dosť riskantná vec.
Taká rozprplaná stavba uprostred mesta možno ešte bude dobrý argument, ako vytlačiť zo štátneho rozpočtu nejakú tú miliardu naviac... a bystričania a šoféri prechádzajúci mestom sa ešte raz ocitnú v pozícii rukojemníkov stavebných firiem. A politici nás opäť zachránia tým, že nás ešte hlbšie zadĺžia.

P.S. Odcitujem jedného z troch zakladateľov OZ DaP. Naše prvé stretnutie, dva dni pred verejným prerokovaním v roku 1996, ešte sme ani nemali názov. "Chalani ale je nám jasné, že nech to hocijako dopadne, nadávať sa bude na nás!"
Takže nejaké krčmové pindy nám tep nerozkývu.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 04.09.2008 21:30

Nechcel som, aby to vyznelo ako generálske poučovanie po vojne. Bola to iba priateľská poznámka k taktike a stratégii vystupovania vášho OZ. Určite nepotrebuješ získať podporu ľudí, ak nie si politická strana. To je v poriadku. Ak však chceš dosiahnuť svojou činnosťou niečo reálne vo verejnom živote, musíš ju získať. Ak nie, potom môže byť tvojim dosiahnuteľným cieľom iba morálny aspekt nejakého problému alebo filozofická úvaha. Nikdy nie reálny cieľ. Ten bez získania podpory u väčšiny nedosiahneš. Poznámka: Pozri si, že v starovekom Grécku mali spoločného boha pre klamárov, ale aj obchodníkov.:-) Rozdiel? Fľaša je poloprázdna, ale ja nebudem klamať ak poviem, že je poloplná. Ktorú si kúpiš???:-)))

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 05.09.2008 10:49
Samozrejme, že sme mohli mať lepšie mediálne výstupy. (Inak neviem či si uvedomuješ, že kľúčové obdobie bolo ešte v rokoch, kedy sme písali texty v T602-ke a keď bolo treba niečo poslať mailom, nosil som to kamošovi do firmy na diskete.)

Lenže pri spätnom pohľade je jasná jedna vec: Kauzu sme mohli vyhrať (presadiť tunel poza mesto). Čo by si to však žiadalo? V komunálnych voľbách v roku 2002 dostať do mestského zastupiteľstva nadpolovičnú väčšinu poslancov, ktorí by tvrdo presadzovali obchvat mesta, plus primátora. To je nesporná vec, pretože o diaľnici cez mesto sa rozhodlo v decembri 2004, tým že poslanci za HZDS pod Lackovičovým vedením zmenili územný plán mesta tak, aby mohla ísť diaľnica cez Stred.

A toto bolo absolútne nereálne. V 2002 tu neexistovala politická sila schopná vytlačiť HZDSákov. Naviac, keď postoj HZDS rozumej Lackoviča k diaľnici bol v roku 2002 zo všetkých existujúcich strán najrozumnejší! Ostatní len brblali v štýle "diaľnica by mala byť čo najskôr", viacerí dokonca priamo podporovali mestský variant a vyčítali Lackovičovi, že sa snaží o iné riešenie (Rajec, tunel).

Súčasnosť, teda stavba diaľnice cez mesto, je priamym výsledkom stavu občianskej spoločnosti v Považskej Bystrici v minulosti. Ja vidím zlepšujúci sa trend. Keď príde ďalšia "diaľnica", možno ju už mesto zvládne.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 03.09.2008 08:12

Čo vy barani máte s Lackovičom, ved sami ste ho tri krát zvolili za vodcu stáda. Ale asi tu platí Lipšicov zákon 3 x a dosť. Podľa mňa dostal doživotie v mestskej a možno aj vo veľkej politike.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 04.09.2008 12:11

Diaľničný most nad P.B. sa má dokončiť pred voľbami, niekedy v máji 2010. Navrhujem, aby sa usporiadal prvomájový sprievod všetkých občanov P.B. (kto nepríde, dostane pokutu a zapíšeme si ho!), ktorý pôjde popod diaľničný most. Z mosta by nám mohol kývať primátor s premiérom. A občania by smelo pochodovali a veselo spievali budovateľské piesne napr. Hoj diaľnica moja! Mávadlá pre účastníkov sprievodu by zabezpečila vláda, aby občania videli, že sa na ňu môžu spoľahnúť.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 04.09.2008 18:32

Beriem, je pre deti. No my tu máme celoročný cirkus v podobe Mest.zastupiteľstva. Ak primátor na začiatku upozorní poslancov na ľudské a charakterné vystupovanie všetkých na zasadnutí, mal by sa v prvom rade zamyslieť nad sebou !!! Je to totálny neurotik, ktorý neznesie akékoľvek negatívum voči svojej osobe. Že je neschopný, nevie sa vyjadrovať, nevie adekvátne reagovať na otázky poslancov, kokce, rozhadzuje rukami, jednoducho to po dlhom čase stále nevie zvládnuť a tvári sa ako sám Boh, tak to je naozaj sila. A víceprimáti sa mu len uškŕňajú. Prednostove reakcie a ksichtíky na jednotlivých vystupujúcich tiež stoja za "úsmev". To je dement na desiatu. Ing. Adama naučte konečne rozprávať, ten nevie, čo rozpráva, no kývať hlavou a rozhadzovať rukami, ho už jeho "BOH" naučil. Ale ako cirkusanti by ste ste sa všetci určite uplatnili, tak neváhajte, vezmú vás i bez žiadostí, už to máte u ALEXA vybavené. A keď sem opäť po desiatich rokoch zavítate, tak si strašne rád kúpim opäť vstupenku ....

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 04.09.2008 20:06
Zato taký Lackovič, ten vedel rozprávať ako keď bičom plieska! Aj mestské byty a centrum mesta tak plynule predal, že sa pri tom ani nezakoktal. A svojich poslancov ako pekne mal vycvičených! 92% jednomyseľnosť, to bola drezúra!
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 04.09.2008 20:19

Ktosi ocakava dotacie a cpe sa do .... ? Pozri si zaznam zo zastupitelstva, ako sa zatvaril Janco, ked si tam prisiel a ako to okomentoval smerom k Fortunikovej. Si jednoducho hviezda.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 05.09.2008 09:40

na Smatanovom mieste by som sa nad sebou vazne zamyslel skor v pripade, keby sa Janco tvaril spokojne.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 07.09.2008 15:13

Keď sa dobre započúvaš, pán poslanec Pekár dodal ešte poznámku, že prišiel skaut. Smatana má zrejme ďalši koníček.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 04.09.2008 20:51

Juraj, stale si to len ty, nezavislak z nejakeho zdruzenia. Myslis si, ze sa ludia idu zblaznit z tvojej pozvanky do Pezinka? Pre PB to uz zmysel nema a kedze to propagujes ty, uz tym duplom nie.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 07.09.2008 14:53

nnad rečníckym umením z dielne mengeleho&Co; by sa neusmial naozaj iba dement výborne sekunduje sanitkár matušík

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 07.09.2008 16:17

Do pozornosti by som zaradil aj poznámku Ernesta Bolívara Ševčíka pri antipijanskom zákone súdruha tajného Kuboviča , zle počuť , ale bolo to niečo v zmysle návštevy redukačného a odvykacieho zariadenia vo vlastníctve Kuboviča ml. na adrese Kino mier terasa.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 07.09.2008 19:46

pocuj ty ernesto mna zaujalo kto predkladal tento zakon najvacsi pijan leteckych motorov asi sa vyzna

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 07.09.2008 14:32

v alegorickom voze by mával všetkým Stando Hast Havroš s transparetom Všetci dostanete kompenzačné hovno a ja zakázky od Doprastavu.

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359