Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / skutek / Óda Mareka Briestenského na diaľnicu ponad Považskú Bystricu

Óda Mareka Briestenského na diaľnicu ponad Považskú Bystricu

Autor: František Skutek Poslední změna: Sobota 27.03.2010 16:14
Väčšina obyvateľov nášho mesta vníma diaľnicu rozporuplne. Radšej by boli, keby diaľnica viedla poza mesto, ale súčasne sú radi, že už bude stavba hotová - dúfajú, že skončia zápchy na hlavnej križovatke, dopravné výluky kvôli výstavbe a ďalšie "radosti". Časť obyvateľov vníma diaľnicu vyslovene negatívne. Napríklad preto, lebo im vedie popred okná alebo ponad záhradu a obrala ich o majetok. Včera som narazil aj na člena tretej skupiny obyvateľov. Na diaľnici ponad mesto nevidí jedinej chyby. Verí že zvýši životnú úroveň v meste aj okolí, priláka investorov, odstráni regionálne rozdiely a zvýši zamestnanosť. Považuje to za úspech Róberta Fica a strany SMER a dúfa, že v takomto tempe bude pokračovať. Marek Briestenský z Podvažia, okresný koordinátor Mladých sociálnych demokratov:

Blog Mareka Briestenského sa objavil na stránkach SME.SK v piatok:

http://briestensky.blog.sme.sk/c/223977/Budovanie-dialnic-na-Slovensku-dialnica-cez-Povazsku-Bystricu.html

Okamžite sa rozbehla čulá a kritická diskusia, avšak autor po pár hodinách diskusiu spod článku odstránil. Zostala však zachovaná v archíve: 

http://blog.sme.sk/diskusie/1656759/1/Budovanie-dialnic-na-Slovensku--dialnica-cez-Povazsku-Bystricu.html

Ďalší bloger, Martin Klepáč, vytvoril článok s názvom "Pán Marek Briestenský", aby mohla diskusia slobodne pokračovať: 

http://klepac.blog.sme.sk/c/223979/Pan-Marek-Briestensky.html

Trochu som prehľadal internet a zistil som, že Marek Briestenský je okrem svojho predsedovania okresnej mládežníckej úderky SMERu aj členom dozornej rady Mestských športových klubov Považská Bystrica, s. r. o., synom a zamestnancom p. Františka Briestenského - majiteľa firmy BAX a podporovateľa miestneho SMERu. 

Keďže podľa mojich skúseností sa postoje takýchto ľudí menia s každým závanom politického vetra, radšej to jeho literárne dielo skopírujem aj sem, aby zostalo zachované pre budúce generácie. Lebo s menom tohoto zväzáka sa v Považskej Bystrici určite ešte stretneme. 


Budovanie diaľnic na Slovensku - diaľnica cez Považskú Bystricu
http://briestensky.blog.sme.sk/c/223977/Budovanie-dialnic-na-Slovensku-dialnica-cez-Povazsku-Bystricu.html


Úsek diaľnice D1 cez Považskú Bystricu by mal byť už čoskoro sprejazdnený. Podľa predpokladov, ako reálny termín vychádza jej otvorenie na máj 2010.

Doteraz v meste fungoval inteligentný dopravný systém, ktorý bol ako dočasné riešenie celkom dobrý až na pár chýb, ktoré neriešil. Ako bežný občan Považskej Bystrice a taktiež vodič sa denno-denne stretávam s problémami týkajúcimi sa na jednej strane výstavbou diaľnice, čo vplýva na bežný život občanov v meste, občania túto výstavbu veľmi citlivo vnímajú a zároveň s problematickou dopravnou situáciou. Preto je ukončenie výstavby a sprejazdnenie tohto úseku pre naše mesto bytostne dôležitou záležitosťou. Verím, že v blízkej budúcnosti, aj napriek stále pretrvávajúcej hospodárskej kríze sa zvýši životná úroveň v meste a blízkom okolí, taktiež po spustení uvedeného úseku diaľnice bude naše mesto lákavejšie pre investorov alebo pôsobiaci investori budú rozširovať postupne svoje výrobné kapacity, čo je samozrejme spojené s prílevom investícií do Považskej Bystrice. Diaľnice a ich budovanie sú o to dôležitejšie, lebo výstavbou tejto životodárnej tepny dokážeme odstraňovať regionálne rozdiely. Diaľnice sú pre súčasnú vládu veľmi dôležité a sú pre ňu jednou z priorít, ako sa ukazuje, tam kde je diaľnica, tam je aj zamestnanosť. Taktiež sú dôležité z hľadiska rozvoja cestovného ruchu. Pri výstavbe diaľničnej infraštruktúry je samozrejme nutné zapojiť množstvo veľkých, stredných aj malých stavebných firiem, hlavne v týchto ťažkých časoch hospodárskej krízy, ako to bolo aj v prípade diaľnice cez Považskú Bystricu, kde sa využívali hlavne pracovité slovenské ruky. Treba sa poďakovať všetkým, ktorých vyvinuli úsilie pri realizácii a výstavbe diaľnice D1 – hlavne v úseku Sverepec – Vrtižer. Dúfam, že v blízkej budúcnosti bude na Slovensku vybudovaných a spustených do prevádzky čo najviac kilometrov diaľničných úsekov v rámci prepojenia západného a východného Slovenska. Ako sme si mohli všimnúť, súčasná vláda výrazne urýchlila výstavbu diaľnic a rýchlostných komunikácií a dúfam, že v nastavenom tempe sa bude aj naďalej pokračovať...
Marek Briestenský, piatok 26. marca 2010 15:06

Autor nepovolil diskusiu k tomuto článku


Anonym píše:
Sobota 27.03.2010 17:03
moje nervy, to je kretén... nemáte jeho fotku?
Anonym píše:
Sobota 27.03.2010 18:14
Ďakujeme Marek, prikláňam sa k tvojmu názoru, povedz mi, kde bývaš, by sme tam naplánovali letisko. By k nám začali chodiť rousi lyžovať.
Anonym píše:
Sobota 27.03.2010 20:01
Prístupová cesta do Jelšového, predtým jednosmerná teraz obojsmerná. V priebehu 11. a 12. mesiaca 2009 bola vykonaná rozsiahla investícia spočívajúca v rozšírení pôvodnej komunikácie v položení nového asfaltového koberca a vybudovaní dvoch parkovísk. Cela akcia by bola chvályhodná keby nebolo nasledovných maličkostí:
 - výberové konanie ktoré ako predseda komisie riadil viceprimátor Kubovič bolo predražené minimálne o tri milióny korún čo je viac ako 100% z reálnej hodnoty.
- stavba bola vykonaná bez stavebného povolenia.
- parkoviska boli postavene na cudzích pozemkoch bez súhlasu majiteľa.
- koberec bol položený nekvalitne nakoľko neodteká voda.
- akcia bola doposiaľ neukončená, t.z. nedokončené parkoviská, chýbajúce deliace čiary, ale napriek tomu bola faktúra zaevidovaná a uhradená v rekordnom čase samozrejme v réžii viceprimátora Kuboviča.
- zhotoviteľ bol Cestne stavby Žilina.
Napísala nám naša veľmi dobré informovaná čitateľka Z.B., aby ste vedeli o tom, ako sa náš vydarený mestský úrad stará o zverené financie.

prevzate z www.pb-fakty.sk
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 01:15
Zaujímalo by ma, čo na to hovorí Kubkov stranícky šéf Janas. Konečne začal do primára biť, ale akosi na svojho Kubka má iný meter. Pripomína mi to Robka. Aj ten keď chce, tak má na svojich iný meter ako na ostatných koaličných
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 15:25
Janas iba tára čo mu vyhovuje. Podvody a kradnutie ho nezaujmajú inak by Kuboviča za tie podvody a neschopnosť dávno vyhodil.
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 16:43
Janas houbeles riesi kukaj akych pajacov ma vo svojom precednictve okresneho smeru bieleho kona vsadestava Sadeckeho ktory tuneluje mesto o desiatky milionov a Haviarovho poskoka sofera Smatanu ku takym je donasac viceprimat Kubo skvely partak kukaj na /www.smerpb.sk/or.htm tam ih mas pohromade
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 21:45
Kubo je starý informátor a donášač.Isto vie aj na súdruha precedu voľačo a preto má od neho kľud a veselo kradne.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 21:51
Kubo je starý informátor a donášač.Isto vie aj na súdruha precedu voľačo a preto má od neho kľud a veselo kradne.
Anonym píše:
Sobota 27.03.2010 20:00
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 15:48
Toľko servilnosti a tuposti v pár vetách som ešte nevidel. Meno tohoto mladého červeného khméra, ktorý ospevuje túto predraženú extrakládu si dobre zapamätám. Máme sa načo tešiť, vyrastá nám ďalší káder, určite si berie príklad od červených idiotov z vedenia mesta.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 09:40
Koľko má súdruh Briestenský rokov? Možno sa to dá ešte liečiť.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 15:20
Zlatý môj, to je demencia a tá je nevyliečiteľná.
Anonym píše:
Středa 31.03.2010 16:05
Načo by ti bola ? Tento vychrtlý, rapavý potkan sa na nikoho nepodobá.
Anonym píše:
Sobota 27.03.2010 20:33
Jeden starší diskusný príspevok na tomto webe:

ZÁHADNÁ PRÍTOMNOSŤ, NEVEDOMOSŤ ČI NIEČO INÉ?

PX Centrum, Mestské lesy, POV BYT, Mestské športové kluby, Mestské technické služby – MTS, to je päť mestských organizácií s rôznou percentuálnou účasťou mesta. Obchodnou spoločnosťou so 100-percentnou majetkovou účasťou sú Mestské lesy. Táto spoločnosť má zabezpečiť zhodnocovanie majetku mesta - 2 100 ha lesov nachádzajúcich sa v katastri obcí Horná a Dolná Maríková. Ide vlastne o majetok všetkých občanov mesta, ktorý nie je zanedbateľný a prináša miliónové zisky. Valné zhromaždenie spoločnosti tvorí celý poslanecký zbor mestského zastupiteľstva. Zasadnutia, ktoré bolo koncom marca hneď po zastupiteľstve, sa chceli okrem poslancov zúčastniť aj niekoľkí občania, pretože ich zaujímalo, ako spoločnosť hospodári. Boli však upozornení na to, že kvôli zachovaniu obchodného tajomstva by bolo vhodné, keby od tohto zámeru radšej upustili. Rešpektovali požiadavku a disciplinovane sa presunuli za dvere zasadacej miestnosti mestského úradu. Nie však všetci. Istým rúškom tajomstva je aj mesiac po valnom zhromaždení Mestských lesov opradená prítomnosť občana, ktorý sa objavuje na oficiálnych i politických fórach v meste v poslednom období častejšie. Práve spomínanú osobu (MAREK BRIESTENSKÝ) sme videli ešte pred koncom rokovania odchádzať zo zasadačky mestského úradu. Spýtali sme sa poslancov, či nevedia, z akého dôvodu tam bol prítomný. Nedokázali nám to zdôvodniť, niektorí nám tvrdili, že si ho vôbec nevšimli, podaktorí však poznamenali, že ho zaregistrovali a zaskočilo ich to. Poslanci nám nepotvrdili ani informáciu o tom, že by odhlasovali nejaký návrh, na základe ktorého by mohla byť dotyčná osoba na valnom zhromaždení prítomná. Nie je ani poslancom mestského zastupiteľstva, ani členom dozornej rady, či konateľom spoločnosti Mestských lesov, nezastáva ani žiadnu inú funkciu v spoločnosti. Tieto informácie nám potvrdil aj ekonóm spoločnosti Peter Stoklasa. Nedokázal zdôvodniť, prečo sa zúčastnil tohto fóra, z ktorého boli ostatní občania vylúčení. Spočiatku si na ňu ani nedokázal spomenúť. Je to nevedomosť alebo protežovanie konkrétnej osoby? Ktovie. Isté však je, že o hospodárení mestského majetku by mali byť informovaní všetci občania mesta, nie iba vybraní.

[26. 4. 2007]
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 12:45
Marek Briestensky reagujte! na článok ako ste sa ocitli na zhromaždený keď nie ste členom valného zhromaždenia a nikto vás nepozval ani neodsúhlasil vašu účasť ako ste sa tam ocitli kto vás volal kto vám dal výnimku keď ostatným občanom bolo naznačené kvôli zachovaniu obchodného tajomstva by bolo vhodné, keby od zámeru zúčastniť sa valného zhromaždenia radšej upustili.
 
Regujte?
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 11:46
Marek Briestenský bol v tom čase nerozlučným priateľom Marcela Janca. To už nie je pravda, niečo sa medzi nimi stalo a nenávidia sa.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 21:43
...a Jancovi po urcitom case od konfliktu ktory mali tito dvaja medzi sebou zhorelo auto...
Anonym píše:
Středa 31.03.2010 16:13
Bodaj by aj nie, keď Janco nechcel dať bez patričného všimného Briestenskému- potkanovi zarobiť na predraženej zákazke pre mesto. Baxo je na také zvyknutý. Naviac Janco polichotil starej Baxovej , keď ju otituloval/ konečne povedal jej len pravdu/.Stará Baxová to neprežila a chcela sa súdiť. Nakopniec sa teplý Marcelko a mladý potkan pobili, pričom Marcelko mal lepšiu ranu.
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 20:50
Ako ste sa dostali na valné zhromaždenie mestské lesy, kto vám to vybavil???
Aj ja tam chcem isť na to zhromaždenie ako sa tam dostanem cez koho píšte čakáme???
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 22:14
Napíšte mu a spýtajte sa ho to cez e-mail, tu som našiel jeho kontakt:
http://www.mladi.eu/sk/37/Zoznam-klubov-MSD
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 00:30
Ten chmulo je iný kôň, skôr pakôň, jeho názory odrzkadlujú jeho inteligenciu, o ktorej ja osobne pochybujem, článok je písaný frázami funkcionára SZM a zaslúžilého člena KSČ. Vekom to síce nestíhal byť, ale myšliemami je to Biľakovec..., ako som už spomínal článok vhodný do obdobia pred rokom 1989...
Najviac sa mi páči ako si všade uvádza okresný predceda mladých smerákov, počul som že sú tam registrovaný maximále, maximálne 5 ludia a vraj okresný predceda cha cha cha, kto sa aspom trochu pohybuje v regionálnej politike tak sa na ňom smeje, ako sa chce strašne hrať na dákeho BOSSA a v skutočnosti ...
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 23:57
Vas nazor sa da napisat aj slusne,Vase slova svedcia o Vasej biednej inteligencii.Nadavat a pouzivat sproste a urazlive slova dokaze ozaj iba....
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 11:20
Moja inteligencia je dostatočná tejto dobe v ktorej žijeme a aj pre doby budúce, ale v písaní článku som musel trochu ísť inteligenciou dole, aby ste to aj vy pochopili o čom píšem a musel som sa dostať na úroveň článku od Briestenského, dúfam že môjmu článku rozumiete a keď nie tak si z toho nič nerobte , veď vy zato v podstate nemôžete.
PS: Trochu som v tomto článku žartoval, lebo toľko smutného čo sa tu píše na týchto strankách to je na riadnú DEPKU, a tu ja nemusím...
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 22:59

 Čo sa čuduješ, autor toho príspevku má IQ dreveneho konika.
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 01:35
Podstatnú časť svojho života som prežil v bývalom režime, ktorého najväčšími nepriateľmi okrem imperialistov,kapitalistov a mandelínky zemiakovej boli jar,leto,jeseň a zima.Chcel so Vám toho veľa napísať,ale je to zbytočné,idem radšej pozerať NHL.Na Vás sa hodí to známe: Ešte väčší blbec,než sme dúfali.
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 12:57
"Verím, že v blízkej budúcnosti, aj napriek stále pretrvávajúcej hospodárskej kríze sa zvýši MOJA životná úroveň a TIEŽ MNE PODOBNÝM"..."bude naše mesto lákavejšie pre investorov alebo pôsobiaci investori budú rozširovať postupne svoje výrobné kapacity, čo je samozrejme spojené s prílevom PROVÍZIÍ,KTORÉ BUDÚ PREINVESTOVANÉ NA STAVBU NAŠICH DOMOV A POD."..."kde sa využívali hlavne pracovité slovenské ruky, Z ČOHO VYPLÝVA, ŽE NIE MOJE ANI MNE PODOBNÝCH, ALE VEĎ NIEKDE TIE PENIAZE, KTORÉ SI TAK RADI STRKÁME DO VRECIEK VZNIKNÚŤ MUSIA... No a obyčajný slušný človek si môže ... použiť časť poslednej vety a povedať si: "Dúfam, že v nastavenom tempe NAŠICH ÚDERNÍKOV sa NEBUDE aj naďalej pokračovať...aj keď tomu ani sám neverí...
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 23:49
Kým sa diaľnica nestavala plakali ste. Teraz ked je už postavená plačete znova. Tak čo vlastne chcete občania PB? Kydáte na všetkých hnoj, z ktorého pozemkov(kadiaľ mala ísť diaľnica-vaše pozemky) nič nemáte a na týchto špekuláciach ste prerobili a nie zarobili. Ani jeden variant vám nevyhovoval lebo nešiel cez vaše pozemky. Dajte si inzeráty a predajte ich.A dlho očakávaná diaľnica už nie je až tak potrebná. Nech sa celé Slovensko dozvie o čo tu išlo. Nie ste prví čo bývajú pod diaľnicou.
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 23:54
Vyborna odpoved,plne s Vami suhlasim.Realny pohlad na situaciu v meste.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 00:09
No len jedna otázka - to si sa takýto kretén už narodil, alebo sa ti to stalo nejakou nešťastnou náhodou - napr. vstupom do Smeru, alebo niečím podobným? To akože každý, komu sa most nepáči má pozemky, ktoré chcel predať pri jeho stavbe? No ty si to fakt vyhral... :)
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 00:54
ja som nevyhral nič: 1.ja som prachy na pozemky nemal, 2. ani som nič neprerobil, 3. dopravnou situáciou v meste PB trpia všetci- smeráci, kdh-áci, dzurindovci, maďari, česi, poliaci ale najviac občania PB, ktorí teraz najviac hundrú. V máji sa uľaví im, a v júni celému Slovensku, ked smer vyhrá voľby a konečne dokončí diaľnicu až do Košíc. 4. Diskusia o stavbe trvala dlhšie ako samotná stavba, načo sa ešte malo čakať? Teba do smeru asi nechceli zobrať a preto máš komplexy.
Anonym píše:
Neděle 28.03.2010 23:52
Je pravda ze ten clanok nie je nic svetoborne,ale rozhodne je to jeho nazor a preto nevidim dovod urazat tohto pana.Tu vidno klasicku slovensku diskusiu,urazat a nadavat na opacnu stranu je najjednoduchsie.Je to jeho nazor a nemusim s nim suhlasit-na to mam pravo,ale tak isto autor ma pravo na svoj nazor a preto ho nemusim urazat.Ako som si vsimol v jeho clanku nikoho sprosto neuraza! Je zaujimave ako tu vsetci oponenti dialnice cez mesto protestuju za vsetkych obyvatelov mesta,co ale podla mojho nazoru nie je pravda,ze by to vsetkym vadilo.Mne ako obyvatelovi Stredu-priamo pri hlavnej ceste vystavba neprekaza,ja som rad ze uz to bude konecne dokoncene.Zaroven si myslim,ze obyvatelom sidlisk SNP,Rozkvet,Lanska,Kolonia,Stred to az tak velmi nelezi na srdci.Keby vacsina bola proti,tak by to prejavila napr.v peticiach alebo pri volbach.To sa nestalo,takze je pre mna jasne ze demokraticky vacsina s tym suhlasila prostrednictvom svojich zastupcov-poslancov.Nic viac-nic menej. Jethro.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 00:12
Jethro, ak za demokraticky suhlas povazujes to, co sa stalo v Povazskej, tak to mas divny pohlad na demokraciu.
Tu nebolo na vyber suhlasis - nesuhlasis.
Tu bolo na vyber - dialnica ponad hlavy alebo "dopravny lievik" dalsie roky.

To je sprosta vydieracska taktika. Proti dialnici cez mesto bol este aj Lackovic, pozri si stare clanky.

Ak si podaktori v tom nestastnom vysledku este aj najdu potesenie, ako Ty alebo Marek Briestensky - nech sa paci. A ak vas niekto kvoli tomu povazuje za poriadne obmedzenych, tiez ma pravo na nazor.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 01:05
Bohužial v tejto diskusii dialnica nespája ale rozdeluje. Diskusia o tom kadial pojde by tu trvala asi tak este 10 rokov, a potom by sa prislo na to že stačí postaviť ešte jeden nad-inteligentný systém a dialnicu ani netreba. Mne to pripadá ako keby tu prispievali do diskusie chodci a nie vodiči. A keby sa malo rozhodnutie nechať na ľudí tak sa nepostaví nič. Niekto tú zodpovednosť predsa musel urobiť. Okrem toho pán L. vedel aký variant je najlepší .... V tomto sme Slováci jedinenční, nie aby sme sa tešili, že o mesiac je mesto bez kamiónov, zápch, ale my sa " o ničom" budeme baviť a hádať, a pchať sem nejakú politiku ...
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 11:56
Bludy, bludy.
O trasovaní diaľnice nebola žiadna "diskusia", ale sprostý nátlak štátu - diaľnica ponad hlavy, alebo vôbec.

Keď sa rozhodovanie začalo, všetci v PB boli za tunel poza mesto. Bol som vtedy na verejnom stretnutí, z 500 prítomných považskobystričanov neprehovoril ani jeden, ktorý by chcel diaľnicu ponad hlavu.

Existujú aj iné spôsoby rozhodovania, ako že niekto buchne päsťou po stole. Napríklad - čo tak rešpektovať výsledky posudzovania, ktoré robilo ministerstvo dopravy a ministerstvo životného prostredia? Vyhral tunel.

Mesto bez kamiónov a zápch... vieš koľko z dopravy na hlavnej križovatke robí tranzitná doprava, teda tá, ktorú diaľnica z väčšej časti zoberie? Tipni si.

Pchanie politiky... diaľnica cez PB bolo politické rozhodnutie. Nie odborné. A politiku do toho naviac pchajú strany, ktoré chcú na tom robiť svoju kampaň. Hoci diaľnicu cez PB začali tlačiť za Mečiara, pokračovali za Dzurindu a skočili za Fica.

No a keďže Fico si z diaľnic chce robiť rovnakú kampaň ako si robil Mečiar, tak tu teraz vyliezajú miestni Smeráci a obhajujú neobhájiteľné.

Lebo veď v máji chcú mať smeráci ničím neskalenú oslavu. A nie úvahy o tom, že to mohlo byť aj lepšie, a o tom ako chrapúnsky sa štát zachoval k najviac poškodeným ľuďom.

A mladí zväzáci - smeráci ako Briestenský sú zvlášť aktívni, lebo v regióne vetria šancu. Starí sa skompromitovali, boli povylučovaní, tak si mladí napochytro naťahujú dresy víťazného družstva.




Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 15:04
lepšia cesta ponad hlavy, ako 2 tunely v 1. Inak, doteraz každý kto tu niečo postavil tak to bral ako kampaň na dobré ukazovanie, tak mi vysvetli, prečo by to nemohli využiť aj teraz, čo je na tom. Alebo mi chceš povedať, že kvôli tomu že ju otvorí Fico tak nebudeš po nej chodiť ? A vždy je lepšie keď sa niečo pre mladých organizovane robí, ako by mala mládež vysedávať len tak pri fontáne so striekačkami, .... Priestor je tu pre všetky organizácie, o čo Ti TEDA ide, alebo len preto že sú to mladí smeráci tak sú Ti v oku ?
Anonym píše:
Sobota 03.04.2010 22:45
...dialnica nespaja ale rozdeluje...°Cesta:pruh země, po kterém se chodí pěšky. Silnice se liší od cesty nejenom tím, že se po ní jezdí autem, ale že je jen čarou, která spojuje jeden bod s druhým. Silnice nemá smysl v sobě samé, smysl mají jen dva body, které spojuje. Cesta je chvála prostoru. Každý úsek cesty má smysl sám v sobě a zve nás k zastavení. Silnice je vítězným znehodnocením prostoru, který její zásluhou není dnes než pouhou překážkou lidského pohybu a ztrátou času. Předtím než se cesty ztratily z krajiny, ztratily se z lidské duše: člověk přestal toužit jít, jít po vlastních nohách a radovat se z toho. Ani svuj život už neviděl jako cestu, nýbrž jako silnici: jako čáru, která vede od bodu k bodu, z hodnosti kapitána do hodnosti generála, z funkce manželky do funkce vdovy. Čas života se mu stal pouhou překážkou, kterou je třeba zvládat čím dál většími rychlostmi.° Kundera, Nesmrtelnost
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 20:58
Dialnica uz je nezvratny fakt a ziadna diskusia uz nic nezmeni,tak nechapem co sa tu stale riesi.Radsej by sa mali ludia zamerat ako vyzeraju cesty a cistota v nasom meste.Tam by sa mala sustredit Vasa zloba,ved to mesto vyzara ako chliev,vdaka nasim panom poslancom a vedeniu mesta. Jethro.
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 21:07
Diskusie na trasovaní diaľnice nič nezmenia. Ale odškodnenie najviac poškodených - s tým sa ešte dá niečo robiť.
Napriek tomu sa bude o diaľnici rozprávať veľmi veľa. Najmä v máji. Lebo SMER sa rozhodol z tejto stavby urobiť dôležitú súčasť svojej predvolebnej kampane.

Oni sa budú oháňať tým, že to (konečne) dokončili.
A my im budeme pripomínať, za akú cenu. Až kým nevplatia majetkové ujmy.

Potom si robte reklamnú kampaň, keď budú ľudia spod mosta spravodlivo odškodnení.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 22:34
100 % súhlas.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 00:05
Tak ten chlapec pise same halusky. Halusky s makom... Vela, vela maku... Ja som mal za socializmu tiez totalne vymyty mozog. Hanbim sa za to. (a hnevam sa na seba ako som mohol byt taky slepy) Ale nechapem tych mladych "cervenych" dnes. Existuju slobodne tv, nezavisle noviny, clovek moze mat v dnesnej dobe prehlad a spravne info. Nechapem... No zial existuju aj "jednoduchi ludia"...

Tomas P.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 00:20
Tomas odlisuj jednoduchych ludi, od vedomych vychcancov.
Keby to napisal obycajny neinformovany chalan, tak mozeme hovoirt o "jednoduchych".
Ale to napisal predseda okresnych smerackych zvazakov.
Clovek ktory na vlastnom otcovi mohol vidiet, ze biznis sa robi ovela ovela lahsie s "politickou podporou".

Jednoducho uz svojim prvym slohovym cvicenim sa pokusil dostat Ficovi do analu co najhlbsie.
Lebo samozrejme SMER bude vydavat dokoncenie dialnice ponad PB za svoj obrovsky uspech (hoci ma na tom asi taku zasluhu ako na prijati eura).

Marek sa skratka snazi dostat medzi tych, ktori budu v maji "hore" na dialnici, mozno aj na jendnej fotke s Ficom. A budu sa spolu s nim urputne snazit nepozriet sa dolu.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 01:06
aj ja by som chcel byť hore ...., a ty nie ?
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 10:06
Nie. Za takúto cenu určite nie. Ty áno?
Smileman
Smileman píše:
Pondělí 29.03.2010 08:17
Príroda, človek a diaľnica

Príroda je súčasťou nášho životného prostredia. Aby sme z nej mali úžitok, musíme ju chrániť. Preto chráňme prírodu pre človeka, nie pred človekom. Platí to aj v prípade diaľnice cez Považskú Bystricu.
V týchto dňoch je horúcou témou dokončenie diaľnice. Veľa sa diskutovalo a diskutuje o tom, ktorý variant je pre obyvateľov mesta najvýhodnejší. Aj preto sa jej výstavba odďaľovala. Nakoniec sa predsa len stavia podľa prvého, najlacnejšieho variantu, ale som presvedčený o tom, že aj najsprávnejšieho. Prečo?
Diaľnica je vedená najkratšou trasou, čo urýchlilo jej realizáciu a umožnilo znížiť nepriaznivý vplyv na obyvateľov mesta počas výstavby. No nielen to. Tým, že sa tak zrýchli doprava po diaľnici, zníži sa aj množstvo emisií z prechádzajúcich motorových vozidiel. Nehovoriac o tom, že ak by sa bol zvolil iný z navrhovaných variantov trasy diaľnice, boli by zásahy do životného prostredia a najmä okolitej prírody oveľa väčšie a nenávratne by poznačili krajinný ráz okolia Považskej Bystrice. Umiestnením diaľnice do už z veľkej časti urbanizovaného prostredia sa zachovajú jedinečné prírodné hodnoty Súľovských a Strážovských vrchov. Tie by predovšetkým pri tzv. Rajeckom variante utrpeli značné škody.
Z tohto pohľadu strácajú opodstatnenie názory, podľa ktorých súčasná diaľnica bude pre občanov Považskej Bystrice nevýhodná, ba priam škodlivá. Naopak to, že sa pri nej uchránia prírodné krásy a vzácnosti, ktorými je toto mesto na Považí obklopené, obyvatelia mesta i jeho návštevníci určite uvítajú. Alebo si myslíte, že nie?
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 09:57
Super názor, konečne ktosi normálny
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 29.03.2010 11:11
Smileman, oceňujem že ste sformulovali logický názor. Dovolím si však vo viacerých bodoch oponovať.

1. V prvom rade - trasovanie diaľnice nie je najvážnejší problém. Keď sa spoločnosť rozhodne, že chce postaviť diaľnicu krížom cez Václavské námestie, tak odmontujú Václava aj s koňom, presídlia Národné múzeum a bude diaľnica krížom cez Václavské námestie.
Za najvážnejší problém považujem odškodnenie ľudí, ktorým takéto riešenie spôsobilo vysoké škody. Ide najmä o ľudí, ktorých domy sa ocitli pod diaľnicou, čo im prinieslo nielen dva roky života na stavenisku (vydržali to, hoci mnohí za cenu zdravia), ale najmä zníženie ceny ich nehnuteľností, až k nepredajnosti. Pritom by ich spravodlivé odškodnenie znamenalo doslova zlomok z celkových nákladov na diaľnicu! Čo je extrémne na požiadavke "dom za dom"?
Jeden príklad za všetky.
Pozrite sa prosím na túto fotografiu:
http://povazska-bystrica.otvorene.sk/[…]/image_view_fullscreen
Obyvatelia týchto domov niekoľkokrát písomne žiadali Národnú diaľničnú, aby ich domy odkúpila, alebo ich presídlila inde. Odpoveď znela - nedá sa. Je to podľa vás v poriadku? V 21. storočí, v Európe? Keď sa budú o svoje práva domáhať na európskych súdoch, budeme to musieť niekoľkonásobne zaplatiť my všetci. Nielen tí, ktorí profitujú z výstavby diaľnice ponad mesto.

2. Teraz k otázke "ochrany prírody". Ak sa naozaj o tému zaujímate, mali by ste vedieť, že Rajecký variant sa nikdy seriózne neposudzoval. Nikdy nebol v porovnávacej tabuľke súčasne s "mestským" alebo tunelovým. Rajecký variant sa na chvíľu objavil, ale len vo fáze technických štúdií, ktoré zmietlo zo stola Ministerstvo životného prostredia cca v roku 2000, práve s odvolaním sa na fakt, že by prechádzal územím európskeho významu NATURA 2000.
Takže, ktorý variant z reálne posudzovaných podľa vás poškodzoval "jedinečné prírodné hodnoty Súľovských a Strážovských vrchov"? Naše združenie presadzovalo ten variant, ktorý vyhral v posudzovaní podľa zákonnej metodiky EIA, teda variant "tunel poza Považské strojárne", V1a. Schválne, skúste vymenovať v tom priemyselnom území nejakú prírodnú hodnotu. A nemusí byť tá prírodná hodnota ani "jedinečná". Škvárové polia z teplárne? Vrch Žiar, v ktorom sú už desaťročia vyrazené štôlne protileteckých krytov? A most cez Váh ide tak či tak.

3. Rýchla realizácia a z toho vyplývajúca minimalizácia dopadov z výstavby? Ach. Vy ste sa kedy začali zaujímať o problematiku? Keby šlo o rýchlu realizáciu, tunelový variant sa mohol začať stavať už v roku 1996/7. Slovenská správa ciest na to mala všetky potrebné papiere a súhlasy mesta, okresu, ministerstva životného prostredia aj podporu občanov. Už mohol byť tunel dávno hotový. Lenže pred záujmami obyvateľov vyhrali záujmy stavebných firiem, ktoré v tom čase nemali technológie na stavbu tunelov (zákazku by asi dostala nejaká zahraničná, napríklad rakúska firma). A tak diaľničiari naťahovaním procesu (opakovanie procesu EIA) docielili dopravný kolaps v meste, čím dotlačili mestských poslancov k zmene územného plánu.

4. Množstvo emisií. Iste, na kratšom úseku je množstvo emisií menšie, než na úseku dlhšom. Lenže, prečo sa stavajú komíny a montujú výfuky? Nuž, aby sme tie emisie nemuseli dýchať priamo tam, kde vznikajú. Preto sa tiež snažíme odviesť diaľkovú dopravu čo ďalej od miest, kde ľudia žijú, spia, dýchajú.

Mimochodom, keby bolo množstvo emisií a úspora pohonných hmôt kritériom číslo 1, možno by sme nestavali diaľnice, ale investovali do železníc. Lenže evidentne sú aj iné kritériá, napríklad komfort jazdy a dopravná dostupnosť. A tam potom treba zvažovať plusy a mínusy. V Považskej Bystrici doplácajú obyvatelia stratou kvality bývania na to, že vodiči získali vyššiu kvalitu jazdenia po diaľnici.
Podobne ako doplácajú obyvatelia niektorých panelákov na Strede na to, že štát v roku 1939 rozhodol o trasovaní hlavnej cesty cez stred mesta.

V slušnom štáte by v takýchto prípadoch malo dochádzať k spravodlivému odškodňovaniu.

Napríklad v Českej republike súd nariadil prevádzkovateľovi magistrály znížiť hluk na zákonom povolenú hranicu. Na Slovensku namiesto toho zmenili hlukovú normu.

Pýtam sa teda - slúži tento štát záujmom občanov, alebo skôr záujmom stavebných firiem, ktoré chcú stavať diaľnice hlava-nehlava?

V Považskej sme ich nedokázali dotlačiť k lepšiemu riešeniu. Teraz sa ten istý problém posunul do Kysuckého Nového Mesta, Dolného Kubína, Šútova. Výstavba diaľnic pokračuje hlava-nehlava, na úkor obyvateľov, bez ohľadu na životné prostredie, bez ohľadu na vlastnícke práva. A Marek Briestenský dúfa, že v nastavenom tempe sa bude aj naďalej pokračovať. A sudkyňa ústavného súdu dúfa, že súd o protiústavnosti stavania diaľnic na nevykúpených a nevyvlastnených pozemkoch sa bude konať až po voľbách.
Anonym píše:
Sobota 03.04.2010 20:08
zdravim pan Smatana
skutocne vecna a vyborna argumentacia. Zaujal ma bod c.4. konkretne konstatovanie, ze z ekologickeho hladiska(mnozstvo emisii a uspora pohonych hmot a nie len tych...) je zeleznicna doprava vyhodnejsia ako autoDoPrava, obdone MHD, je vyhodnejsia ako indivindi a.d..to asi netreba zdovodnovat. Samozrejme, su aj ine ako ekologicke kriteria napr. komfort jazdy(pohodlnost), dopravna dostupnost(pruznost, prisposobivost), dodam este jedno - pocit indivindi slobody... v tomto konkretnom pripade otazka nikdy nestala - príroda,alebo mesto a dufam ze ani nikdy neude stat.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 04.04.2010 13:55
Dobrý deň,
ešte pripomienka k osobnému automobilu a pocitu individuálnej slobody, ako píšete.

Reklama nám sugeruje obraz automobilu, ako symbolu individuálnej slobody. Je to do značnej miery opodstatnené, auto je veľký pomocník, avšak tá minca má aj druhú stranu, na ktorú netreba zabúdať.
Pár argumentov:
- keď sedím v rýchliku, čítam si knihu a popíjam kávu v reštauračnom vozni, cítim sa podstatne slobodnejšie a komfortnejšie, ako keď "ťahám" autom po diaľnici a sebamenšia nepozornosť, alebo zlyhanie iného vodiča nás môže stáť život.
- keď v rannej špičke predbieham na bicykli kolónu áut, tiež sa necítim byť nejaký neslobodný voči nim. Na ich strane je naozaj len ten komfort v daždivé dni, inak sú všetky výhody na strane cyklistu (z Lánskej ku gymnáziu sa za 6-10 minút v pracovný deň nedostanete).
- máloktorá skupina obyvateľstva je zviazaná väčším množstvom predpisov, poplatkov a kontrol ako práve vodiči automobilov.
- ten pocit individuálnej slobody "sadnem a idem" treba vyvážiť aj časom, ktorý musí človek stráviť v zamestnaní, aby tento voľný pohyb zaplatil.

Inými slovami - automobil jednoducho nie je ideálne riešenie na všetky dopravné požiadavky.

Čo sa mi ťažko vysvetľovalo napríklad v komisii pre životné prostredie, výstavbu a dopravu. Tam keď príde materiál "o doprave", tak sa z 90% týka osobnej automobilovej dopravy.

Ale zmeny nastávajú aj tu, celkom zaujímavý je vznik sub-komisie pre cyklistickú a pešiu dopravu v PB - a začalo to ako občianska iniciatíva.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 11:14
Pekne si to napísal - až na to, že úplne tie isté (ak ni menšie) dopady by mala diaľnica v tuneloch... Chlapci, skúsme si spomínať na CELÝ proces diaľničný - od prvých návrhov až po realizáciu... Určite sa to dalo inak - možno lepšie, možno dokonca aj lacnejšie. Teraz je už proces nezvratný, úľava príde. A my budeme vedieť, že žiaden Smer nemá na tom nijakú zásluhu. Tak, ako nemá zásluhu na prijatí eura a už vôbec nie na znížení spotrebnej dane z nafty...
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 29.03.2010 11:35
Áno, častokrát zaznievali názory, že tunel poza mesto by možno v konečnom dôsledku vyšiel lacnejšie, ako stavať diaľnicu v husto osídlenom území. Žiaľ nikdy sa presné údaje nedozvieme, pretože Slovenská správa ciest vtedy odmietla sprístupniť technicko-ekonomické štúdie posudzovaných variantov. Takže nezávislí odborníci nemali možnosť posúdiť, či nebol tunel zbytočne predražený.

Jeden renomovaný geograf z Prírodovedeckej fakulty napríklad upozorňoval, že jeden z dvoch tunelov tam bol navrhnutý úplne zbytočne, stačil by len v kopci Žiar.
Anonym píše:
Pondělí 29.03.2010 18:43
Ešte jedna faktická pripomienka. Celá EIA je akosi zle legislatívne nastavená, lebo: 1. Sú rôzne varianty na výstavbu, 2. tie sa posudzujú v istom procese, 3. proces sa skončí a ministerstvo životného prostredia rozhodne, ktorý variant je najvhodnejší ...... predpokladajme, že fundovane a nie je ovplyvnené stavebným lobby, ALE!!! A tam je pes zakopaný!
Verdikt ministerstva živorného prostredia má len odporúčací charakter!!!
Ak sa pod tento verdikt nepodpíše aj ministerstvo dopravy (odtiaľ idú korunky), je rozhodnutie neplatné. Tieto dve ministerstvá sa musia dohodnúť. A hádajte, ktoré ustúpi? Buďte reálny, je to jednoduchá matematika - všetko je o peniazoch.
Ak majú mať občania naozaj nejaké práva a zastanie, treba predovšetkým zmeniť legislatívu a potom riešiť všetko ostatné!
Páni poslanci NR SR, všetci majú priestor, aby novelizovali zákon v prospech občanov, ale ktorý z nich to urobí? Žiaden, lebo tomu buď nerozumejú, alebo im je to jedno, alebo o takýchto problémoch nevedia, alebo, keď vedia, tak ich neriešia, alebo, alebo, alebo ...
A chyba je aj v ľuďoch, že sa neangažujú, neargumentujú, neštudujú ... viac ich zaujíma bulvárna tlač, stupídne seriály, to čo majú na hlave a nie v nej. Sme hlúpi a zalúžime si mnohé veci, ktoré sa nám stali.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 29.03.2010 20:49
Dobrá pripomienka.
Skutočne, keby sa niekto pozrel na dátumy druhého procesu EIA, kedy bol napríklad na MŽP doručený posudok, a kedy bolo vydané záverečné stanovisko, tak tam je niekoľko mesiacov rozdiel, hoci zákon predpisuje vydať záverečné stanovisko do pár týždňov. Všetci vedia, že to ministerstvo dopravy odmietalo podpísať záverečné stanovisko, ktoré by jednoznačne odporúčalo tunel. (Lebo k inému odporúčaniu seriózne vedený proces nemohol dospieť...)
Tak to zase preorali na "poradie variantov", čo mimochodom nemá oporu v zákone, lebo ten predpokladá len jediný "odporúčaný variant". Boli to boje a tlaky, dlhé roky trvajúce, čo však teraz podaktorým nebráni vyniesť názor hotový za dve minúty.

Čo sa týka odporúčacieho charakteru EIA... viem že SAS má vo volebnom programe, aby bolo záverečné stanovisko záväzné, ale nepovažujem to za dobrý nápad. Odstraňuje to právomoci orgánov v územnom a stavebnom konaní, najmä teda obcí, ktoré by sa novelou EIA mohli ocitnúť v keli.

To je lepšie, že o diaľnici ponad mesto rozhodli konkrétni považskobystričania, novelou územného plánu v roku 2004, ako keby sa mohli vyhovárať na nejaký proces EIA vedený ministerstvom z Bratislavy.

Diaľnicu sme si odsúhlasili sami. Síce pod veľkým tlakom dopravnej zápchy, ale boli to považskobystričanmi zvolení poslanci a poslankyne.

Čo je aj najlepší dôkaz dôležitosti komunálnych volieb.
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 01:22
Súhlasím , sú dôležité a preto budem kandidovať a takých ako ja budú desiatky...
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 12:13
Tvoje slová mi pripomínajú jednu budovateľskú pieseň... budú nás milióny. Brrr!
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 14:27
Nie sme v číne, alebo maximálne milióny spermií a potom vieš kde patríme ...
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 12:08
máš pravdu, len jeden. V čase prvej diskusie a rozhodovania som robil na vtedajšom Okresnom úrade. Bohužiaľ, všetci vedúci odborov dávali stanovisko ponad naše hlavy, okrem jednej vedúcej odboru regionálneho rozvoja. Zistite si ktorej, budete prekvapení. Dnes je verejne činná. Jediná navrhovala jednotunelový variant, za čo mala vo vtedajšej vrchnosti zle
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 19:38
kašlite na to
Anonym píše:
Sobota 03.04.2010 20:47
...nase zivotne prostredie je sucastou prirody, aby sme z nej mali uzitok musime ju prestat nicit, chranme prirodu pre nu samu...
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 20:24
Vážení prispievatelia, mám dojem, že väčšina z Vás, schovaných za anonymné meno, nie je schopných hrdinských a prospešných činov, len obviňovania a zosmiešňovania ľudí, ktorí majú aspoň akú-takú snahu niečo riešiť a pomáhať vzniknutej situácii. Viete....kto niečo robí, robí aj chyby. Ale chyby nás posúvajú na rebríčku skúseností neuveriteľne vysoko. A toto si veľa "nečinných diskutérov" neuvedomuje. Aj negatívna skúsenosť je skúsenosť. Tak sa prestaňme navzájom osočovať a zdvihnime zadok a pohnime ním. Závisť a hanobenie snahy iných nás posunie....ale o krok dozadu. Takže pokiaľ Vám záleží na čomkoľvek a komkoľvek prestaňte poukazovať na tých, ktorí niečo pokazia.....začnite sami niečo robiť.A uvidíte, že aj vy sami kopu vecí pokazíte.
Prajem Vám krásny večer a skoré "prebudenie sa". A pokiaľ Vám niečo na niekom vadí, začnite to odstraňovať sami v sebe.....pretože každý sme si navzájom zrkadlom...!!!!!!

Katka
Anonym píše:
Úterý 30.03.2010 21:14
No pokiaľ by malo mať zdvíhanie a hýbanie zadkom za následok ďalších úderníkov ako Briestenský, resp. rôzne "úžasné" veci vyprodukované v posledných rokoch v meste len ho radšej nechajme v pokoji, nehybne odpočívať :)
Anonym píše:
Středa 31.03.2010 02:09
pozrite sa .to bol moj nazor a co?som mlady a perspektivny a vy stari uhundrany paprdovia,este budete o mne pocut a to budete!!!Marek Briestensky,cest praci!!
Anonym píše:
Středa 31.03.2010 16:19
Predstavte si, že tento potkanovitý poloidiot chcel po voľbách v 2006 dostať miesto šéfa katastrálneho úradu v Považskej Bystrici. To už bolo aj na Fica mnoho a napriek doporučeniu OO SMER -menovite Adameho- tam Briestenského nedal.
Anonym píše:
Středa 31.03.2010 21:28
Starý Briscenský mal asi nejaký zámer.
Anonym píše:
Sobota 03.04.2010 20:58
keby sa stal sefom katastru????co ten iny,alebo iní inac serú?????
Anonym píše:
Neděle 04.04.2010 05:52
nič také zvláštne. Akurát nejaké tie parcely by časom v tichosti zmenili vlastníka. Ale netvrdím, že sa to nedeje aj teraz.
Anonym píše:
Pondělí 05.04.2010 18:04
Velice ma pobavil pôvodný článok - hlavne posledná veta -" považuje to za úspech vlády Róberta Fica atď." No chudák chlapec. Je vinikajúca úroveň nášho zdravotníctva, že obdobní dementi behajú volne medzi nami, ale je asi na zamyslenie, či nie je odvažne dávať im nejaké nádeje - pseudofunkciami naspr. okresný koordinátor 2-3 takto postihnutých jedincov. Treba dávať pozor aby sa to nerozmohlo, liečba a následky by mohli byť veľké!!

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359