Turistika a cykloturistika v okrese Považská Bystrica
Značkované trasy v okolí majú aj ďalšiu chybu. Traktoristi, zvážači dreva a motorkári trasy tak rozrýpali, že v najbližšom okolí nie je možné nájsť turistický chodník, ktorý by bol normálne prechodný po väčšine svojej dĺžky tak, aby ste nenarazili na nepreskočiteľné kaluže, na polmetrové koľaje za sprievodného hluku štvorkoliek a terénnych motocyklov. Cyklistika po tom, ako osadením značiek znemožnili predstavitelia mesta v spolupráci s políciou normálny prechod cez mesto na bicykli a vytlačili cyklistov na cesty, kde im ide o život nevidím v Považskej žiadne možnosti na normálnu cyklistiku. Napríklad v Michalovciach je stanovený cez mesto, hlavne cez pešiu zónu cyklistický pás, na ktorom pokutujú chodcov, ak sa tam ocitnú. Ľudia si zvykli, cyklisti si zvykli. Veríte tomu, že v našom meste je naozaj taký obrovský problém s jasnými vyznačenými cyklistickými pásmi ? Alebo je naša pešia zóna, ktorej jedna priebežná trasa pre chodcov je pozdĺž OD Tabat a druhá pored Tri veže a Tretia poza veže a aj tá hlavná sa delí na dve časti, myslíte že je naozaj taký problém tadiaľ niekadiaľ nasmerovať cyklistov ?
Kedysi sa veľa nahovorilo o stredovom páse v podchode pre cyklistov, radní sa vyjadrili, že nie je problém... Dokedy sa budeme u nás vyhovárať na diaľnicu? Občas zvyknem s deťmi vybehnúť na bickyloch do širšieho okolia. V okolí Pružiny, Domaniže, cez Manínsku tiesňavu, po hrádzi sa dajú urobiť naozaj krásne výlety. Ale ako sa tam dostať? Smerom na Sverepec pre seba o život, pre deti nemožné. Do Manínskej samovražda. Na násyp na kanál cez centrálu zákaz pechodu a na zvyšných miestach stavenisko. Pri vstupoch do lesov aj na niektorých cyklistických trasách značka ZÁKAZ vjazdu všetkých vozidiel. Presne taká istá ako na pešej zóne, tam kde nás pokutujú. Kam teda na bicykloch ? Dobrej den a nashledanou. K Čechom nemám žiaden špecifický postoj, ale jedno sa mi páči. U nich, keď chcú napríklad zaviesť nejaký vlakový turistický spoj, aby vynášal, najprv urobia podrobnú analýzu okolia, pamiatok, prírodných a iných ťahákov, riadne pooznačujú turistické trasy, porobia mapy, obciam odporučia, aby vytvorili požadovaný servis a vydajú brožúrku. A potom lákajú a lákajú. Zavedú spoj a po roku vyhodnocujú a prichádzajú na to, že denne (počas víkendov a prázdnin, keď je ako tak vonku, majú 70%-80% vyťaženosť. K tomu, aby ľudia vedeli čo a ako, majú kompletné informácie na staniciach, úradoch, tabuliach a v každej lepšej krčme. Samozrejmosťou je vo vlaku miesto na bicykle.
Na koho asi čaká naša radnica, že kto začne túto pavučinu stavať? Naozaj sa naši poslanci vyvážajú len autami a nemajú možnosť zistiť ako je to sa prechádzať po rozrýpaných Čiernych hájoch, alebo po zablatenej Slavojke, o ktorej kedysi povedali, že sa tadiaľ nebude prepravovať diaľničný arzenál. Prečo nechali v Teplej odstrániť most, ktorý robil Manínsku ako tak prístupnú a spájal ju s hradom a inými trasami tak, že aj Udičan by sa do nej za tri hodiny dostal? Kedy začnú premávať do Manínskej tiesňavy aspoň cez víkendy autobusy, kde nebude mať problém šofér previezť bicykel? Alebo je to preto, že na motorkách v lesoch sedia ich deti a vnuci? Poprechádzal sa niekedy nejaký poslanec ponad Rybárikov laz, alebo sa podnad Cerov dostal nad priehradu? Alebo azda sa previezol na bicykli na trojicu a naspäť? Alebo ani nevedia, o ktorých lokalitách to hovorím?