Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / singular / Schvaľovanie GVD (železničný grafikon) na Trenčianskom samosprávnom kraji

Schvaľovanie GVD (železničný grafikon) na Trenčianskom samosprávnom kraji

Autor: singular plural Poslední změna: Neděle 24.05.2009 18:28
Kategorie: , ,
[2009-05-24] Koncom mája, začiatkom júna obvykle samosprávne kraje prerokúvajú návrh GVD (grafikon vlakovej dopravy) pre obdobie 2009/2010. Zbierajú podnety od obcí, občanov, navrhujú počet objednaných výkonov, stanovujú počet vlakokilometrov, ktoré uznajú ako vo verejnom záujme.
Schvaľovanie GVD (železničný grafikon) na Trenčianskom samosprávnom kraji

R Goral Katowice-Žilina

Prerokovania bývajú na okraji záujmu občanov, obce o svojich námietkach a návrhoch neinformujú. Vo výslednom GVD sa už potom robia zmeny veľmi ťažko a treba čakať niekoľko mesiacov, ak sa dodatočne príde na nejaký problém v preprave.
Považskej Bystrice sa táto téma týka hneď v niekoľkých rovinách. Okrem toho, že neregulujeme význam a pomer dotácie železničnej a autobusovej dopravy, nestaviame sa napríklad v štádiu prípravy proti tomu, aby niektoré pražské, resp. bratislavské rýchliky Považskou prechádzali a nezastavovali. V decembri sa potom čudujeme, že výhodné nočné spojenie s Prahou zrušili, aj keď de facto spoj nezrušili, iba v Považskej Bystrici nestojí.
Taktiež niektoré zrýchlené vlaky a expresy počas návozu študentov v piatky a v nedele stoja napríklad v Púchove, ale nestoja v Považskej. A už dávno nie je dôvodom, že je Púchov dopravný uzol, pretože je dávno degradovaný na strednevýznamnú prestupovú stanicu.
Považskobystričanom tiež nevadí, že po osobnom vlaku do Žiliny pred deviatou ide ďalší až 12:50 napriek tomu, že časť autobusových dopravcov zrušila svoje spoje smerom na Žilinu, čím sa Považskobystričania stávajú dopravne neflexibilnými napr. pri dochádzaní do zamestnania. Pritom železničná spoločnosť disponuje takými vozidlami, že dokáže vytvoriť aj krátke a finančne nie veľmi stratové spoje (napríklad zrýchlené spoje z PB do ZA v medzitaktových polohách rýchlikov).
Niektoré mestá a dopravcovia si pre svojich občanov tiež vydupali, aby priamo v knižných cestovných poriadkoch boli vypísané prestupové spoje do celého okresu. Je teda na poslancoch TSK, na občanoch a na iniciatíve miest a obcí, ktorých sa železnica týka, aby si svoj dopravný komfort ustrážili a regulovali.
Anonym píše:
Neděle 01.11.2009 07:22
No je to strach a hrôza. Nesúlad medzi vlakmi a autobusmi. Alebo autobusy jazdiace súbežnme s vlakmi - napríklad na trase Trenčín-Stará Turá-Myjava - takmer v rovnakých časoch. NEviem, či je to robené naschvál, alebo páni čo o tom rozhodiujú sú takí hlúpi. Alebo sa o vec vôbec nezaujímajú, trápia ich len bakšiše.

« duben 2017 »
duben
PoÚtStČtSoNe
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359