Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / singular / Pocestujeme asi za drahšie

Pocestujeme asi za drahšie

Autor: singular plural Poslední změna: Středa 09.02.2011 13:58
Prečítal som si materiály k zasadnutiu Mestskej rady. Zdajú sa mi rovnako fádne a pripadajú mi to rovnaké "proforma" keci ako v predošlom období. Nebudem sa venovať i obsadzovaniu postov v rôznych radách a komisiách poslancami, ktorí tam za posledných X rokov slamku nepreložili v prospech mesta, ale zaujíma ma zvýšenie cestovného v MHD.

Chápem, muselo prísť. Základný lístok v hotovosti má stáť 66 centov. Zaujímavá je pre mňa výška cestovného a nechápem prečo taká zaokrúhlená suma. Veď dvadsaťkorunáčky sú už nejaký ten piatok fuk a my ešte stále zaokrúhľujeme na desiatky korún a nie EUR, či centov. Keď už zvýšenie prečo nie na 70 centov ? Šoférom sa bude lepšie vydávať, ľuďom sa bude lepšie platiť, autobusy budú stáť kratšie na zastávkách. Prečo tvorcovia nikdy nerozmýšľajú nad tým, čo robí koncový spotrebiteľ?

 

Druhou pre mňa nepochopiteľnou vecou je nerpiama úmernosť. Ideme platiť viac, ale za posledných 5 mesiacov sa menil každý mesiac cestovný poriadok a ubudlo cca 8-10% spojov. Ak je 10% spojov zrušených, tým pádom budú nižšie náklady... Za čo teda ideme platiť ? Zástavky ošarpané, napriek Keruľovým "intervenciám" proti neslušným taxikárom (žiadne neurobil), zastávky polepené taxikármi, zaliate cestovné poriadky pokradnuté ľuďmi, autobusy meškajú, alebo idú skôr, atď... Prípojnosť spojov od a k vlakom je "ako to vydá". V mestách, kde ako tak funguje MHD sú samozrejmosťou pravidelné intervaly, autobusy chodia každých 20 minút, alebo každú pol hodinu, do mestských častí každú hodinu-dve. U nás žiadne pravidlo nie je a už aj samotní vodiči sú zmagorení z toho, kade majú ísť.

 

Poslanecká úchylka - špeciálne spoje

Z času na čas sa prihlási nejaký poslanec a navrhne, aby ten, či onen spoj zastavoval a zachádzal tam, alebo onam, aby si spravil čiarku u 5 ľudí, ale to, že ďalším pravidelným 30 ľuďom v autobuse predĺžil cestu o 15 minút, to mu nevadí.  Napriek tomu nikto neinicioval nejakú pracovnú skupinu, ktorá by zozbierala a prehodnotila pripomienky raz, dva razy za rok na odbornej úrovni, nie len tak, ako sa ktorý poslanec prihovorí. Lebo zatiaľ tu platí zásada, že dvom sa pomôže a 20tim pohorší. 

 

Chcel by som teda, ak to tu náhodou niekto čítal, aby aj poslanec (nepamätám si, že by som nejakého stretol v MHD za posledný rok), porozmýšľal nad koncovým spotrebiteľom jeho rozhodnutí a občas sa previezol, aby pochopil. Keď sa teda ideme tváriť, že sú bežní ľudia.

 

Anonym píše:
Středa 09.02.2011 14:41
Skvelý článok, krátky, výstižný, trefný. Ale čo s tým!!! dostane sa to niekam kde sa o tom rozhoduje?

Správny postreh - trebalo by skutočne zriadiť skupinu - možno ísť osobne na komisiu pre dopravu, a priamo tam apelovať na kompetentných.. aby sa :
1:) Prispôsobili intervaly autobusov viac jednotne
2:) Aby spoje nadväzovali aj na železnicu
3:) Aby sa urobil konečne poriadok, aký autobus a kadial ide.. aby sa nestávalo ako v minulosti.. že hodinu - dve nič nešlo.. a potom ide 31,32,4 všetky v jednu minútu .. a narážajú o seba na zastávkach.. a dva z nich sú poloprázdne..

Zaujímavý je aj postreh: menej spojov, ale drahšie cestovné.. ale s tým sa už asi nedá nič robiť.. Uvedené možnosti však si myslím, že sú len otázkou ochoty a zainteresovanosti jednotlivých poslancov - a vedenia MDS
Anonym píše:
Středa 09.02.2011 14:45
pokial si pamätám, bolo od pána riaditeľa MDS pred cca rokom prezentované v našich miestnych televíziách, že autobusy dostanú GPS vysielače, a vďaka nim, budú kontrolovať, či autobus ide načas, či nejde popredu, či nemešká - a vraj podľa toho budú aj odmeňovať, prípadne sankcionovať šoférov.

No realita je však taká, že buď šoféri majú nízke sankcie.. a robia si naďalej čo chcú .. alebo sa jednoducho opäť tárajko prekecol ako aj s taxikármi ... a nič nezrealizoval.
Anonym píše:
Středa 09.02.2011 15:44
Keruľ vždy svojím táraním zakrýval klamstvo,či už v osobnom živote fotografiami so ženami na priváte a či už pracovne,podvody na dotáciach zo strany mesta. Nie prospech občanov,ale len JEHO.Matušíka využíva ako blbečka,ktorý stále zavedie pozornosť od čierných veci pána poslanca. A kedže pán Matušík je veľmo smiešná divadelná kreatúra,kde aj trojročné dieťa zapochybuje o jeho inteligencii,pánovi Keruľovi sa to náramne darí. Že v nákladoch má vlastnú manželku,Matušíkovú dcéru,opravy agregátov,stavebné práce,prenajaté auto od Podoliaka.......všetko je čisté,kedže tieto náklady zatiahol väčšinový vlastník MDS.Preda mesto platí takmer 50 mil Sk len náklady na dopravu.Ako je to účtovne krásne.....aspoň tak ako tie Keruľove pornofotografie
Anonym píše:
Středa 09.02.2011 20:44
na www.mds.sk prebieha anketa o to, čí má linka 40 premávať cez nemocnicu, či ponad Lánsku.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 09:21
Však logicky - 4 ponechať v pôvodnej trase a 40 ako variant okolo nemocnice - aj Kvašovci sa tam občas potrebujú dostať.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 07:47
v akých nákladoch, však pokiaľ vieme Keruľova manželka pracuje v školstve
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 19:22
Je známe, že Keruľ vie ako hovoriť a má dobré presviedčacie schponosti aj schopnosti zahmlievať. Práve preto je silný protivník. Čakal som od jura Smatanu, že sa do zastupiteľstva na neho lepšie pripraví. Musím povedať, že ma sklamal.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 07:45
ono nieje problém kritizovať, ale keby sa niekto zaujímal o mhd tak by vedel že existuje stránka pb.imhd.sk kde sa rozoberajú problémy a nápady a tam prebehol odkaz na to GPS, http://www.imhd.zoznam.sk/p[…]4ea&id=0&offset=220 takže predpokladám že keď majú takéto výstupy tak s tým aj pracujú
Anonym píše:
Úterý 08.03.2011 19:22
GPS su funkcne,postihy poriadne cela pohybliva ciastka vprdeli,ked si sprosty neohovaraj a fetuj dalej
Anonym píše:
Sobota 12.02.2011 17:46
raz tu bola skupina z žilinskej uni.
Boli akurát letné prázdniny a celozávodné dovolenky, tekže efekt nula.

Som sa na to pozeral, čo za hlupáko to napadlo.

Myslím si, že dnes nie je problém zo zariadenia vyčítať kdekoľko ľudí a kedy nastupuje, takže stači spraviť dobrý program, čo to spracuje a vyhodnotí
Anonym píše:
Sobota 12.02.2011 19:21
Stačí Excel, alebo Access

lenže to by Keruľ musel chcieť, aby sa fungovanie MHD analyzovalo

Ale jemu to vyhovuje tak ako to je.
Anonym píše:
Neděle 13.02.2011 21:03
Pamätám si na ten smerový prieskum. Ibaže má to malú chybu. Ak nejaký autobus niekadiaľ nechodí, dá sa očakávať, že v prieskume víde, že tam nikto nechce ísť. Napríklad pri dome služieb. Takmer všetky diaľkové linky stoja pri dome služieb, ale keďže tam chdí občas len 5 a 2, tak nikto nenapíše, že by chcel cestovať práce tam. Alebo Hypernova. Keby bola zastávka pri tesne Hypernove, tiež by tam niektoré linky mohli zastavovať.
Anonym píše:
Středa 09.02.2011 14:51
Bolo by zaujímavé prerátať, koľko peňazí tečie do MDS a aký výkon za to MDS urobí (napríklad v počte prepravených osôb / kilometer).
Nielenže cestovné dražie a spojov ubúda - zvyšuje sa aj čiastka ktorú mesto dopláca Keruľovi.
A dôsledkom sú zapchaté cesty v rannej a popoludňajšej špičke, lebo autobusy už používa len ten, kto nemá inú možnosť.
Anonym píše:
Středa 09.02.2011 21:39
No poďme si túto hospodárnosť MHD v PB zhrnúť. Možno to celé môže byť aj nasledovne: Hromadná doprava je veľký biznis. Tí, čo pred 10-15 rokmi sprivatizovali za výdatnej pomoci FNM bývalé SADky sú dnes ťažkí milionári. SAD alebo MHD je totiž bezodný mešec. Veď aká je to radosť podnikať v odvetví, v ktorom platí zlaté pravidlo, že nech hospodárim akokoľvek zle a dosiahnem akúkoľvek stratu - tak mi niekto túto stratu uhradí. MDS v Považskej Bystrici vzniklo podľa toho istého scenára ako vznikol POVBYT a MTS. Nepodstatných 20% vlastnilo mesto - to umožňovalo podpísať nadštandardné zmluvy, lebo sa spoločnosť tvárila akože je mestská. A podstatných 80% vlastnili ľudia blízki miestnemu zemepánovi Ľubomírovi Lackov.čovi. Zatiaľ čo proti Chudovskému a bývalému vedeniu POVBYTU sa zniesla vlna oprávneného hnevu zo strany občanov a mesta, tak Vladko Podoliak sa úspešne transformoval na demokrata a pekne krásne funguje ďalej. To, že Lackov.č vedel ako úspešne prenášať mestské peniaze na súkromné účty vieme všetci. Stačí sa pozrieť o aké peniaze a majetok prišlo mesto v Povbyte a MTS s.r.o. A presne rovnaký systém presunu mestských peňazí na súkromné účty bol nastavený aj v MDS...a tam sa úspešne uplatňuje dodnes. Niektoré mestá obdobnej velkosti ako PB, stojí mestská doprava aj o polovicu menej ako nás.
A je to nastavené tak, že na tomto kšefte ľudia stojací za MDS jednoducho nemôžu prerobiť. Služby sú predražené a je ich veľa. A keďže mesto nemá peniaze na platenie umelo vznikajúcej straty v MDS, ktorý sa volá "dotácia", tak narastá umelo vytvorený dlh mesta voči spoločnsti, ktorá sa síce tvári akože je mestská, ale mesto v nej nemá reálne žiadne rozhodovacie práva. A čím väčší je dlh mesta, tým väčší veriteľ sa MDS stáva a môže držať mesto pod krkom tým, že naň môže kedykoľvek uvaliť exekúciu... A jedného dňa - ak sa systém nezmení - sa táto dlžoba bude dať uhradiť už len jediným majetkom, ktorý dokáže zaplátať takú veľkú dieru...napríklad mestské lesy?! Nuž niečo tu smrdí v štáte Dánskom...
Anonym píše:
Pondělí 14.02.2011 10:01
Pekne napísané. Mesto už je s peniazmi v koncoch, jediné čo stojí za to sú ešte tie lesy... a veľa pažravých smradov (od Lackovičových pohrobkov, cez Stacha, Harvánka a kde koho) by sa k nim rado dostalo.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 01:25
Pri tejto cene cestovného MHD mi to vychádza tak,že ak 4 cestujúci na železničnej stanici nasadnú do lacnejšieho taxíka,zavezú sa za tú cenu k nemocnici,na Rozkvet 1,2,3,prípadne do Orlového až hore.
A to mesto do MDS valí neskutočné prachy.Ak to takto pôjde ďalej,o pár rokov sa 4 osoby za cenu MHD zavezú kdekoľvek v meste.MDS bude potom voziť menej ľudí,menej od nich inkasovať a od mesta viac pýtať.Len ma tak napadlo...
PS:Niet nad podnikanie,kde si môžeš vypýtať toľko,koľko potrebuješ,aby si bol zahojený a ešte tomu hovoríš služba vo verejnom záujme.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 06:48
opakujem stály konflikt. Keruľ je riaditeľ, chce voziť viac kilometrov, menej ľudí a drahšie (amortizácia a dotácia). Ako poslanec by mal chcieť voziť viac ľudí za menej peňazí. V tomto prípade preto nemôže navrhnúť optimálne riešenie, lebo by si kazil vlastný biznis. A preto to tu tak je. Na strane druhej, hold, mal najviac hlasov ako poslanec, takže to ľudia asi neriešia.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 10:08
Presne tak.Jeho záujem,ako poslanca je platiť MDS čo najmenej.
           Jeho záujem,ako riaditeľa je vytĺcť z mesta čo najviac.
Že by to nebol konflikt záujmov?
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 11:05
Keruľove poslanie byť poslancom je aby dostala MDS od mesta najviac.A ako člen mestskej rady pomocníkmi Matušíkom,Belásovou,Kubovičom a Pélim veľmukai ľahko prečúrajú Karolka s maliarom.A MDS dostane koľko si zapýta.Nezbúdajme, že Keruľ je predĺžena ruka Vladka Podoliaka, ktorý veľmo kuje pikle ako vlastník 10 ha pozemku vedľa Teplárne s Tóthom predĺženej ruky Kmotríka, ktorý vlastní zvyšok. A akú úlohu hrá Keruľ? Predsa im presadiť,aby mesto kúpilo tieto pozemky a následne žiadalo fondy na vystavanie priemyselného parku.Pointa je v tom,aby to bolo aspoň 3 x drahšie a čo tam po parku.Všetky mimo Kechneca sú prázdne, mestá musia vracať dotácie,hlavne je že sa niekto nabalí. Ešte že tam máme poslancov ako Mgr. Smatana.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 11:15
PoslancOV ako Mgr. Smatana? Ktorých ešte? Jeden poslanec je len hlas volajúceho v púšti, sám medzi vlkmi, jedna lastovička ktorá demokraciu nerobí...
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 14:42
nie je to k veci

zajtra je zasadnutie a medzi dokumentami je návrh na preplatenie dovolenky bývalému primátorovi že 27,5 dňa za rok 2010.. to má nárok na nejakú dodatkovú? Neplatí zákonník práce?
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 15:51
Preto sa mi to nezdá, lebo k tomu ešte 9 dní z roku 2009, čiže starú dovolenku v tých 27 a pol nemá. Mal by to niekto vysvetliť.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 10:59
Takto som si to vôbec nepredstavoval. Tento zámer je nesociálny a protiľudový! Ako k tomu prídu chudobní občania mesta? Prečo neberú mestskí politici ohľad na túto skupinu ľudí? Cestovný lístok vo výške 20 korún za nekvalitu je veľké množstvo a proti tomuto zámeru mesta a MDS sa musím jednoznačným spôsobom ohradiť a odmietnuť ho. Prikazujem poslancom Mestského zastupiteľstva, aby tento darebácky návrh jednoznačným spôsobom zmietli zo stola.
 
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 15:27
Aby si ty mohol prikazovať poslancom,musel by si byť človek,čo MHD nechodí.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 19:30
vladna koalicia sa rozpada.matovic ich ma v pazi...najmä fetaka Sulíka a celu SaS..
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 20:23
navrhujem zrušiť duplicitné spoje, treba nad tým porozmýšľať - veď v MDS asi pracujú odborníci, ktorí rozumejú tejto problematike a mali by !!! navrhnúť také linky, aby sa mohli odviesť naozaj všetci občania mesta a prímestkých častí rovnako, v rovnakých intervaloch, v rovnakých dlžkach, atď. Ale to chce trochu viac nad tým všetkým porozmýšlať a možno by sa našlo aj to, že by toľko liniek nemuselo byť a pri ušetrených linkách by sa určite nemuselo zvyšovať cestovné. Ale tak, ako je to v niektorých príspevkoch napísané, tak je asi dobre pre MDS mať toľko autobusov a preto musí mesto tejto spoločnosti prispievať. Nie som na to odborník, ale ten kto sa tomu rozumie by to asi dokázal prepočítať. A za ďalšie, je potrebné, aby sa naozaj MZ zaoberalo a samozrejme by to musel chcieť riaditeľ MDS a nie to, že on jednoducho povie, že on s tým nemá problém, že všetko zavísí od MsÚ. Veď on tu zastupuje ako poslanec obyvateľov tohto mesta. On sa správa v tomto prípade ako riaditeľ MDS a zabudol, že by sa mal správať aj ako poslanec tohoto mesta.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 21:04
Nuž, ale keď to všetko stíha...Na Rozkvete ho majú radi, zvolili ho. A k tým intervalom. Postavte sa na zastávku k premyslovke od 11,45 ak sa chcete odviesť k parku+žel. stanicu. Všetcia asi obedujú. 3-31 ide z Podmanína, a berie všetko z nemocice, atď.meškáva 15 min. a viac a je preplnený. Cez obed je to bieda, asi to robia počítače.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 23:02
Odmietať môžete, ale to je asi jediné, čo s tým môžete urobiť. A práve to by mohlo byť účinné - čím viac ľudí to odmietne a dajú prednosť vlastným nohám alebo bicyklu, tým lepšie, možno Jožkovi K. trkne, žo to s cenou za lístok prehnal. V horšom prípade nás pohltí ešte väčšia záplava áut ako máme v PB teraz, už teraz sa mi zdá, že toto mesto je určené len pre autá a nie pre ľudí.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.02.2011 20:59
20skk za lístok, tak to je husté, ako spálim asi 25skk na benzín, ale auto je auto. Ako ako toto motivuje ľudí, čo majú auto a je ich dosť, chodiť verejnou dopravou... autom idem 3 min a busom 20 min cez mesto :-(

A to všetci vieme, že bud ide od agrosany na SNP okolo 15tej 16tej 25min až 30min a peši je to 35min, toto sa málo kde veru vidí :-D
Anonym píše:
Pátek 11.02.2011 07:29
Vykašlite sa im na celú mds, naučte sa bicyklovať, chodte peši, ako sa chodilo kedysi. Večer skoro spať, ráno skoro vstať. Budete zdravší !
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 11.02.2011 11:34
1. Aj keď sa "im" na celú MDS vykašlete, stále ju budete platiť, z mestských daní.
2. Nefungujúca MHD znamená preplnené cesty osobnými autami.
3. Veľa osobných áut znamená, že cesta na bicykli je nebezpečná.

Pustili by ste svoje dieťa do školy cez mesto na bicykli? Ja nie, pretože na bicykli po Považskej Bystrici jazdím denne. Je to adrenalínový šport. Hlavný ťah je plný áut, s obchádzaním autobusov má problém aj dospelý človek. Cesty sú kvôli rekonštrukcii rozbité tak, že niekedy cyklista len odhaduje, čo sa nachádza pod hladinou kaluže. A ak idete mimo hlavného ťahu, kombinujete porušovanie dopravného značenia s kľučkovaním medzi chodcami.

Anonym píše:
Pátek 11.02.2011 13:36
pekne

a občan je v pasci
tak nech platí!
Anonym píše:
Sobota 12.02.2011 17:39
"5 ľudí, ale to, že ďalším pravidelným 30 ľuďom v autobuse predĺžil cestu o 15 minút"

toto je bez komentára
Anonym píše:
Sobota 12.02.2011 18:19
po tretej chodí MHD 100 cez TESCO a Nemocnicu. Pred časom ju zrušili a preložili na MHD 10. Rozkveťáci sa pokojne a relatívne za normálny čas dostali na Rozkvet. Ale prišiel p.Jurčík (ak sa nemýlim) a žiadal, aby sa pre zamestnancov nemocnice spoj vrátil naspäť pod stovku s odchodom o 15.28 od nemocnice. Pritom o 15.58 ide ďalšia stovka na Rozkvet, ale to je dlho čakať a prestup neprichádza do úvahy. No a tak opäť chodí 100vkový expres cez TESCO a Nemocnicu a cesta Rozkveťáka trvá od nástupišťa po prvú zastávku na Rozkvete 22 minút. Od SPŠ na Rozkvet 11 minút. A hádajte koľko je tých Jurčíkových zamestnancov... jedne, dvaja, nikto... podľa toho, akú má kto službu a či vôbec...
Anonym píše:
Neděle 13.02.2011 08:04
odchody bu


príchod vlaku 8.16 10.16 12.16 14.16 16.16 17.21 18.16
odchod busu na rozkvet 8.17 10.17 10.37 12.22x 14.37a 16.17a 17.22x 18.17
                                               sobota nedela 16.47aU 17.37a 18.32x
                                                sviatok nič

A to je len príklad.Neurobil som kontrolu všetkých spojov, ale podľa tohto cest.poriadku musíte byť atlét, aby ste o minútu dobehli na spoj, alebo čakať viac ako 20 minút ale v°ačšinou ste nutení ísť pešo lebo ak ide desiatka tak tá cez víkendy nechodí na Hačka, takže bus ide poloprázdny len kvoli tomu,tak sa šetrí.Je jasne že cestujúcich ubuda lebo za tie peniaze sa nedostane kam chce tak radšej ide pešo. Riešenie meškania busov: nastupovať všetkými dverami tak ako je to v iných mestách, lenže toto nieje mesto ale kocúrkovo hlavná vec že má vysvietenú zrúcaninu hradu, alebo by bola rovnicou zrúcanina hrad rovná sa zrúcanina mesto! ja neviem načo mesto drží riaditeľa mds, ktorý zle riadi ved aj gymnazista by to robil lepšie ako on a k tomu za menej.už sa teším, ke´d predám byt a budem bývať v skutočnom meste, tn alebo za. Ozaj a bolo by dobre, keby poslanci vždy začiatkom mesiaca dali na web pre svojich voličov, čo konkrétne urobili za predošlý mesiac-konkrétne činy. Až potom pojdem voliť.Neviem načo je pre rozkvet toľko poslancov: všade špina okolo kontajnerov, lebo smetiari nepozametaju, ked vysypú kontajnery ako to bolo v minulosti, miesto zametania a hrabania tam pošlú pár zberačov papierov čo nie je vôbec efektívne, veľkorozmerný odpad je rozhádzaný po celom okolí, hnusne blato je na chodníku pri studničke čo skončili výkopové práce, takže do práce prídete ako prasa, ked nasneží chodníky na rozkvete majú hrboľatý udupaný sneh a ľad, stačí tam vždy poslať čatu chlapov s lopatami aby to odpratali, ved abolutne nie sú ekonomicky využité peniaze, ktoré sa dostávajú na verejnoprospešné práce. Sumár, mesto je všade plné špiny, pardon, len okolie mestského úradu je ok. Poslanci by mali dostať plat len za splnenie konkrétnych úloh a nie paušálne, uvidíte koľko by ich potom kandidovalo!
                                                           
Anonym píše:
Neděle 13.02.2011 16:41
úplná pravda, správne príspevky a najmä ten tretí
Anonym píše:
Pondělí 14.02.2011 18:33
Úplne na úvod. K fádnosti materiálov na Mestskú radu. Polož si otáyku. Koľko je starýcb poslancov v MZ. So starými telietkami nové veci robiť nemôžeš.
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 19:30
To nie je dobré riešenie, že poslanci by mali dostať plat podľa toho, ako splnia úlohy. Po prvé poslanec nemá plat, tú almužnu čo raz za dva -tri mesiace dostanú im slúži akurát tak na vybavovačky okolo zabezpečovania tých úloh, ktoré spomínaš. To pripustil aj Juro Smatana. Po druhé, poslanec sa môže aj posr..., keď vedenie a hlavne pracovníci úradu naňho kašlú. Bohužiaľ, tak ich naučil bývalý starý uj.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 22.02.2011 19:37
Poviem to aj tvrdšie: niektorí politici, ovládajúci magistrát, neváhajú "trestať" mestskú za zvolenie konkurenčných kandidátov znevýhodňovaním tejto mestskej časti. V minulosti takto trpela napríklad Kolónia.

V rozumných mestách to riešia pridelením "poslaneckého paušálu" - malej čiastky rozpočtu, ktorú môže umiestniť do svojho volebného obvodu každý jeden poslanec.

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359