Návrh na zmenu organizácie dopravy na železničnej stanici
Autor: singular plural
—
Poslední změna:
Sobota 14.09.2013 15:17
[podnet občana pod pseudonymom "singular plural"] Dobrý deň, mal by som návrh na zmenu organizácie mestskej dopravy na železničnej stanici. Snažil som sa v tomto návrhu zohľadniť čo najviac aspektov a myslím, že je realizovateľný bez vážnych zásahov do súčasného života. Predmetom návrhu je presunutie nástupíšť na stranu ku kultúrnemu domu pre všetky linky, ktoré smerujú do mesta a presunutie všetkých liniek, ktoré prichádzajú od mesta na stranu ku železničnej stanici. Zmenila by sa tak organizácia MHD, že by začiatočná a konečná stanica liniek MHD bola autobusové nástupište.
Zmena by sa vlastne týkala liniek 4, 5, 8, 10, 11, 31, 32, 40,100,110,120, 310,320, ktoré by začínali na AS, prešli by na Žel. stanicu a pokračovali cez ul. Odborov na zastávku Ul. Športovcov a ďalej podľa CP. Cestovný poriadok by to časovo ani kilometrovo neovplyvnilo.
Táto reorganizácia by zmenila situáciu, ktorá je momentálne v nevyhovujúcom stave z nasledovných dôvodov:
Táto reorganizácia by zmenila situáciu, ktorá je momentálne v nevyhovujúcom stave z nasledovných dôvodov:
- Roztrieštením nástupísk v smere do mesta na oboch stranách sa je ťažké zorientovať hlavne pre návštevníkov v tom, odkiaľ ide autobus.
- Neexistuje úvodný informačný systém, tabuľa, kde by ste sa mohli rozhodnúť, ktorou linkou pôjdete. Musíte si tak obehať všetky zástavky.
- Ak napríklad chcete ísť do nemocnice, autobusy odchádzajú zo štyroch rôznych nástupísk na oboch stranách, čo je hlavne pre dôchodcov zložité.
- Veľkou rozlohou nástupísk, tým, že sú na oboch stranách dochádza k väčším nákladom na údržbu lavičiek. Tým, že sú na strane pohostinstiev sú tam často opilci, bezdomovci.
- Na strane pri stanici sú zastávky v chodníku, takže keď prídu rýchliky, tak sa prechádzajúci ľudia smerom na Stred tlačia pomedzi cestujúcich.
- Linky smerujúce do mesta a na sídliská by sa presunuli na jednu stranu.
- Mohol by vzniknúť jednoduchý a účelný informačný systém.
- Zúžila by sa na stanici plocha potrebná na prejazd vozidiel tým, že by nebolo potrebné parkovisko pre autobusy. Táto plocha by sa dala využiť napr. ako malé staničné parkovisko.
- MDS by nemuselo vynakladať na kilometre na manipulačné jazdy medzi linkami, ktoré končili na AS a tými, ktoré končili na stanici.
- Strana nástupísk by sa mohla opatriť krytými zástavkami a lavičkami, na opačnej strane by neboli potrebné.
- Navrhovaná strana nástupísk nie je priebežnou pešou trasou a čakajúci a chodci si tak nezavadzajú.
- Znížila by sa potreba prebiehania cez širokú časť cesty, keďže deti zo ZUŠ by nastupovali bez prechodu cez cestu a pri východe zo stanice je hneď prechod pre chodcov na druhú stranu.
Adresy:
ÚTVAR STRATÉGIE VÝSTAVBY A ROZVOJA MESTA
vedúci útvaru: Ing. Pavol Appel
tel: 042/4305508
mobil: 0908 825643
e-mail: pavolappel@povazska-bystrica.sk
Mestská dopravná spoločnosť a.s., Považská Bystrica
Adresa:
Za Orlovským mostom 300
Považská Bystrica
Slovenská republika
01736
E-mail: doprava@mds.sk
Telefón: 042 4432979
Fax: 042 4432979