Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / singular / Najlepší spôsob ako opraviť deravú nádrž, je viac a častejšie tankovať

Najlepší spôsob ako opraviť deravú nádrž, je viac a častejšie tankovať

Autor: singular plural Poslední změna: Sobota 19.02.2011 12:31
[2011-09-12] Jedna veta zo zastupiteľstva ma dostala: „Cestovné musíme zvýšiť, lebo menej ľudí cestuje.“ Takže, keď bude ešte menej ľudí cestovať, budeme platiť ešte viac. Čo urobí podnikateľ, keď jeho výrobok „nejde na odbyt“? Zvýši cenu? Nie! Urobí reklamu, snaží sa pritiahnuť zákazníka, dá akcie, snaží sa analyzovať zákazníka a dostať sa k nemu bližšie, analyzuje svoje silné a slabé stránky... Ak chce zisk. Ak nechce, tak zvýši cenu za kus. Alebo ak chcete, s mestskými peniazmi to bolo vždy iné...
Najlepší spôsob ako opraviť deravú nádrž, je viac a častejšie tankovať

Malokapacitný autobus na menej vyťažené linky

Teraz na MHD. Zastávky – ošarpané. Frekvencia spojov – nepravidelná, nevyvážená. Cestovné – relatívne vysoké. Zložitosť systému – pomerne zložité. Informovanosť – ako si kto nájde. A po tomto uvedomení sa poďme čudovať, prečo menej ľudí cestuje MHD. Veľmi „ľúbivou“ argumentáciou býva, že je kríza, preto ľudia chodia peši, menej je zamestnaných ľudí, takže sa menej ľudí vozí... Ja to otočím. Ujde mi autobus, lebo išiel o tri minúty skôr, idem peši. Autobusom trvá cesta 8 minút, peši 10, idem peši. Vonku je -10, v autobuse -8, idem peši. Príde vlak, autobus odišiel pre minútou, idem peši. Chcem ísť autobusom, poriadok je strhnutý, idem peši... 

Pokiaľ nebude mať MHD v Považskej koncepciu, nebude to dobré

„Na západe“ ( aj v ČR) funguje mnoho dopravných systémov. Ich kombináciou sa dá aj pre mesto stanoviť relatívne efektívny systém. Je to klasická aukcia na linky, prípadne spoje. Vypíše sa konkurz a stanovia podmienky. Napríklad kapacita minimálne 20 ľudí (napríklad do Zemianskeho Kvášova v sedle), maximálna dotácia na spoj x€, povinnosť uznávať dohodnuté zľavy, čipové karty, zákonné náležitosti stavu a ide sa. Ak dá niekto menej ako MDS, prečo by nemohol voziť ?

Napríklad v rámci Integrovaného dopravného systému Jihomoravského kraje funguje 23 rôznych dopravcov, ktorí spĺňajú určité podmienky a jazdia. Pritom pre cestujúceho to okrem pozitív neznamená žiaden problém s rozdielnou cenou, či systémom zľavy. Takže ani cena nemusí byť taká vysoká. 

Frekvencia spojov

Schválne – viete, ktoré odchody liniek sú v našej doprave najlepšie zapamätateľné ? TESCO a HYPERNOVA. Či je leto, sviatok, piatok, vždy v 15 tu minútu z TESCA. Od Hypernovy na Rozkvet od za päť osem ráno do za päť osem večer každý nepracovný deň, vždy v 55 minútu. To sú súkromné spoje. Na platených linkách by ste takt hľadali márne. A pritom je tak dôležitý, pretože skoro každý človek si dokáže zapamätať vetu „každých dvadsať minút“ alebo „každú hodinu“. Naopak 17.20, 17.55, 18.45, 19.30 sa pamätá o čosi ťažšie. 

Rýchlosť

Pokiaľ sa budú konať vyhliadkové plavby zo stanice na Rozkvet cez TESCO, kde pristúpia dvaja ľudia, asi MHD pešej chôdzi konkurovať nebude. Pokiaľ bude chodiť autobus 10Km/h, pretože má v cestovnom poriadku z jednej zastávky na druhú tri minúty a peši to prejdete za dve, opäť vyhrá chôdza.

Pokrok

V roku 2006 sa v Považskej Bystrici udiali v MHD zásadné zmeny. Prišlo 21 nových autobusov, hlásenie zastávok dnu, žiariace svetelné tabule, rovnošaty a lepšia  kultúra cestovania. Dnes už majú autobusy päť rokov, hlásenie zastávok sa už nevysiela, pretože vraj ruší vodičov, rovnošaty boli opäť nahradené holými pupkami a rozgajdanými gaťami. Nebystričan, prípadne nevidomý nemá šancu bez opýtania zistiť kde je, pretože hlásenie zastávok sa nejak kultúrne neujalo a na zastávke nielenže chýbajú viditeľné čísla liniek ale aj názov zastávky. Je rok 2011 a zastávky sú ošarpanejšie ako ošarpané, sieť liniek nenájdete  a o výrazných zmenách ako napr. o zmene vedenia linky 31 cez Nemocnicu sa radšej len šepká, aby sa to náhodou ľudia nedozvedeli včas...

No a na záver pár porovnateľných fotiek, kde je ukázané, ako sa to dá.

Kde netreba veľký autobus, stačí minibus, ešte lepšie, keď je elektrický

Elektrický minibus

 

Ktorá linka kde chodí a kde zastavuje ? Stačí sa pozrieť na mapu

Mapa liniek MHD

 

Názov zastávky,  čísla liniek, cestovné poriadky a čistá zastávka. V Ústí nad Labem samozrejmosť aspoň v meste. Ani jedna taxikárska nálepka.

Označník


Elektronický zobrazovač najbližších odchodov spojov. Už aj v niektorých mestách na Slovensku, ale nie u nás. 

elektronický označník
 

Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 12:19
Škoda, že nie je Slovensko súčasťou Nemecka. Hneď by to bolo na Slovensku úplne o niečom inom.
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 12:57
To by nemel byť primátor Janas a ďalších tupích zo 20 poslancov.Ak nik z nich nezaeraguje,ak berie že mesto automaticky vykryje stratu a nerobia sa opatrenia,buď sú všetci absolútne dementní elebo kúpení.Alebo kombinácia.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 21:45
klasika smeru, riešiť nezamestnanosť, zamestnávaním ľudí v štátnych podnikoch ap otom tých pár ľudí v súkromných podnikoch sa môže aj dokakať a platiť 49% dane a odvody z paltu
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 13:11
U nas nikdy nic fungovat nebude, pretoze ak aj niekto pride s dobrym napadom, tak na jeho adresu je okamzite milion reakcii, ze je to blbec, ritolez, chce sa nabalit a podobne. Ak s niecim niekto zasadne nesuhlasi, tak s tym suhlasit nebude, aj ked to bude napad za milion. Pozrime sa do perlamentu a netreba viac debatovat. Farizeji, ktori rozflakali statne peniaze a zadlzili stat aj na este nenarodenych obcanov sa stale prezentuju ako riaditelia zemegule s jedinym patentom na vsetko... Ale drzim palce a fandim vsetkym, ktori vedia, ako pomoct tomuto mestu a ulahciliby nam zivot v nom. Este za onych cias,/umyselne nehovorim za komunistov, pretoze to nebolo plosne v celej republike/ sa napriklad v Kosiciach pouzival takt pri vecernych a nocnych spojoch, kazdy vedel, ze od 20.00 hodiny do 3.00 mal dopravu zo zel. stanice kazdu hodinu, to iste platilo aj napr. v Brne a isto takych miest bolo ovela viac. Lenze, myslim si, ze u nas je to urobene umyselne, pretoze vlaky prichadzaju a odchadzaju dost pravidelne, hlavne rychliky, no tych x taxikov, ktore blokuju parkovacie miesta pri zeleznicnej by asi nemalo koho vozit. Moj nazor, nemusite so mnou suhlasit, je mi to jedno.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 20:27
X taxíkov,ktoré blokujú parkovacie miesta na stanici???
Parkovacie miesta blokujú hlavne tí,ktorí zaparkujú a odcestujú vlakom do práce a o 9 hodín sa vrátia.
To isté je aj pri Hypernove.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 21:48
preto tam treba dať značku.
max. 1 hodninu a pekne papuče!

Ja som raz nestíhal, tak som chcel nechať fotrovi auto na tom parkovisku a smola, všetko obsadené a pritom hodinu nič nešlo žiadnym smerom.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 21:41
cez zimu sme išli do viedne pozrieť.

1) SR dialnice kopy snehu, min. 5-10 cm na celej dialnici (200 km po D1 sme nestreli ani jeden odhŕňač/posýpač) >>> prejde na rakúsku hranicu, tam ako keby ani sneh nebol, všetko odrhnuté, stále makali posýpali, kontrolovali.

2)k zástavkam, to čo je u nás to je horšie ako v rumunsku, tam na dedinách nádherné zástavky, väčšina elektronických,...

len to musia naši tupci v parlmente a M. zastupiteľstvách pochopiť čo je to rakúska ekonmika, prečo sa ju odborníci učia, prečo to tam šlape
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 13:52
No ja sa necudujem ,v nasej krajine je to uz taky narodny sport ,ked je daco dotovane a je viac menej iste ze peniaze od mesta pripadne statu pridu tak sa nik nesnazi spravovat to hospodarne, prikladov je hned zopar ale staci dva momentalne najdiskutovanejsie, nemocnica a sadka. Preco by som sa ja ako riaditel trapil tym aku akciu urobim ako prilakam ludi ked viem ze mesto vykryje akykolvek dlh ktory vypridukujem? som zvedavy kolko penazi by slo do mestskej kasy keby MHD vyrobila zisk..... co sa u nas mimochodom asi ani neda pri takomto nastaveni systemu.
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 14:10
To naozaj nie je iné riešenie len zvýšenie cestovného? Čo by sa stalo, keby sa nezvýšilo?
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 15:45
a čo by sa stalo, keby sa naozaj všetko prepočítalo a nechalo pár autobusov a chodili by cez celé mesto a prímestské časti - veď teraz v čase techniky sa dá všetko zmonitorovať - a možno by sa došlo k záveru, že sa to dá, ale to by museli zodpovední za toto všetko chcieť to riešiť a nie ako to tu niekto správne napísal, veľ nás bude mesto dotovať. Keby bol naozaj ako súkromný podnikateľ, tak by ozaj nad tým rozmýšľal, ale teraz na čo, veď sa zoberie schválený úver, všetko sa vyplatí a ide sa ďalej. A pre občana sa bude len všetko zvyšovať. Ale je asi škoda písať, škoda mať zvolených poslancov, atď. Všetko hádzať len na chudáka občana, jeho deti, starších spluobčanov a dôchodcov, ale pozrieť sa na seba, svoj plat a výhody to už netreba.
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 16:26
presne

A odváži sa porovnávať Považskú s Bratislavou, Žilinou...mohol aj s USA,
 tiež s odvolaním sa na pani Beranovú



nie je otázka, koľko to stojí, ale koľko ešte plebs znesie platiť



Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 16:59
Ja byť na Keruľovom mieste, tak dám lístok po 1,- E, a plebs sa nemusi zdržovať s drobnými.
Ten plebs je tak tupý, že to znese a plne si to zaslúži. Veď koniec-koncov, výsledky volieb to potvrdzujú. Janas s výraznym náskokom v celom meste, Keruľ s výraznym náskokom vo svojom obvode.
Keď ich plebs žere, tak ich treba nechať, nech si to aj vyžere.
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 19:30
A ešte bonus. Nech Keruľ zariadi, aby v mhd autobusoch púšťali non stop Senzus a busy budú plné aj po 2,-E , plebs spokojný a aj keruľ celý :-).
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 19:56
 " Voliči ! sa toho asi aj skoro dočkajú !!
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 19:58
a keby tak zrusili vsetky spoje? ved to by bol cisty zisk :D pri tejto logike by stacil mozno jeden a listok za 100€ a mame vymalovane.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 21:49
a potom môžeš autobus vrátiť leasingovke ;), lebo ľudia budú chodiť peši, alebo taxikmi

ty si vôbec nepochopil čo je to MHD
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 09:53
skus si to este raz precitat a pochopis ze to bolo myslene ironicky ba az sarkasticky
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 12:30
nechaj ho. To bol zrejme jeden z tých jednoduchších... :-)
Anonym píše:
Úterý 22.02.2011 13:02
nazvyme ich Ratlíkovci :D
Anonym píše:
Sobota 19.02.2011 22:40
Problem PB je, ze nie je mozne jednoducho vytvorit cestovny poriadok s frekveciou kazdych X minut. Jednak na to nie su prostriedky (=autobusy), a jednak tu mame daleko viac faktorov nez v inych mestach, ktore vyplyvaju z priestoroveho rozlozenia nasho mesta, a tiez poctu obyvatelov. Inde maju autobusove nastupiste a zel. stanicu prakticky pri sebe, u nas nie, inde maju porovnatelne velke mesta malo (1-2) dolezitych dopravnych uzlov, v PB mame takychto miest vela (zel. stanica, autobusove, dom sluzieb, ABSO,...) Ludia chcu mat autobus na pripoj k vlaku, k medzimestu/dialkovej linke, chcu synchronizaciu medzi linkami MHD, chcu byt na tu a tu v praci, atd. To pri sucasnom stave jednoducho NIE JE mozne. Okrem toho ze nie su vozidla, ktore by vedeli obsluzit vsetky tieto poziadavky, casto nie je ani cestujucich, teda sa dana uprava neoplati. Ja osobne by som bol za nakup nizkokapacitnych vozidiel, ktore by boli nasadzovane napr. cez vikendy, kedy aj obycajny solo autobus byva prazdny. Na druhej strane, spicka cez pracovne dni byva fakt "zahul" aj pre klbove autobusy, a meskanie sa prenasa zo spoja na spoj najma kvoli tomu, ze vodic medzi dvoma spojmi nema ani minutu ako rezervu, a ak meska a jednom spoji, automaticky bude meskat aj na dalsom. Takto to proste je.

Vtedy, ked sa ludia stazuju neviem ako na tieto meskania, tak pozaduju nastup vsetkymi dverami, ako v inych (=vacsich) mestach. Naozaj by ste chceli taketo riesenie? Ja osobne som proti - MDS ma autobusy vybavne systemom EMTest (mal by som k nemu ako programator mnozstvo vyhrad, ale tak uz bol zakupeny, nech si aspon svoje odsluzi), ktory nie je zas tak stary, bol zakupeny prakticky spolu s autobusmi. Prechod na bezobsluznu prevadzku by mal za nasledok nutnost vymenit informacny system, pricom suma za vybavenie jedneho autobusu nie je naozaj prave ludova. Ale to je len jednorazova investicia. K celkom jasnemu zdrazeniu by poviedla nutnost zamestnat pracovnikov kontroly prepravy (=revizorov), ktorych treba platit. Neviem, ci uz bol leasing za autobusy splateny alebo nie, ale pokial nebol, tak by som nechal "revoluciu" v MHD zatial stranou. Pokial chcete rapidne zvysenie cestovneho, ktore by tieto naklady pokrylo, tak prosim, ale ja o to zatial nestojim. Chce to cas.

Pokial chcete synchronizovat/posuvat spoje alebo mate nejake dobre napady, tak nie je problem sa na MDS obratit, ci uz priamo, alebo idealne cez diskusne fora na strankach http://www.mestskadoprava.net/diskusia/ (maju ale vypadok v databaze, vela prispevkov pomizlo), alebo http://www.imhd.zoznam.sk/pb/ kde je naozaj velmi cula diskusia ohladom MHD v Povazskej Bystrici, pricom diskusie sa ucastni aj jeden pracovnik z MDS ktory je si myslim naozaj ochotny. A musim povedat, ze MDS mi zatial vzdy vysla v ustrety co sa tyka posunu spojov/synchronizacie, pokial je to samozrejme opodstatnene. Okrem ineho bol zavedeny aj moj napad laminovat cestovne poriadky, ktore by v sucasnosti mali vydrzat dlhsie.

To co pise autor v niektorych bodoch, tak nesuhlasim. -8 stupnov vo vozidle nebyva ani nahodou, a za stav zastavok neodpoveda MDS ale mesto (na neporiadok som poukazoval este za byvaleho vedenia mesta, ale nic sa nedialo). A s tou rychlostou spoja to autor tiez prehnal. Mapa vedenia liniek existuje - je k dispozicii na stranke MDS. Hlasenie zastavok - suhlasim, malo by byt, ale nie v takej forme, ako bolo. Hlas nejakej mladej "zaby" rozhodne nepatri na hlasic, je to vrcholne neseriozne. Vezmite si priklad napr. zo Ziliny alebo Brna - tak by to malo vyzerat. Na druhej strane, suhlasim s oznacnikmi, ktore su uz fakt prezite. Elektronicky zobrazovac najblizsich spojov - pekna myslienka (hodil by sa na zastavku SPS), no v nasich koncinach by musel byt hodne vandaluvzdorny, nikto nevie, co by po tom chudakovi poletelo. Osobne si myslim, ze velka zmena v MHD v PB by mala prist az tak za 4 roky, kedy bude si myslim aj vhodne vymenit na tu dobu moralne zastaraly informacny system, takto by mi to prislo ako strasne plytvanie. Vtedy by prisli na rad veci ako integrovany dopravny system, bezobsluzna prevadzka a pod. Suhlasim tiez s tym, ze by sa nedostatok cestujucich mal riesit aj nejakou inou formou ako zdrazovanim.

Aby som to zhrnul - nasa MHD je vsetko, len nie dokonala, a chce to zapracovat. Ja osobne som sa aspon trosku pricinil, aby sa to zmenilo k lepsiemu, nikto ma za to neplati, ale jednoducho mi na tom zalezi (som student). Odporucam aspon nahliadnut do diskusii na zmienenych forach, na ktore som dal linky vyssie, aby ste zistili, ake su aktualne problemy, resp. co sa vo verejnej doprave aktualne riesi. MDS na rozdiel od SAD TN komunikuje takouto formou diskusie s cestujucimi.
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 01:38
zdravim,neviem kto v povazskej este vyuziva mhd ale ja uz asi nikdy.som z rozkvetu a vzdy ked pridem vlakom z bratislavy tak idem radsej peso akoby som mal ist mhd-eckou.a to len koli jednej veci, nieje to cena listku uz ani neviem kolko stoji, ale koli tomu ze peso som na rozkvete skor ako ked idem autobusom a to mam na pleci aj cestovnu tasku ktora vazi cca15kg.kym sa budu listky kupovat pri vodicovy tak mhd nema zmysel trva to dlho-na kazdej zastavke sa stoji min.5 min.kompetentni by sa mohli trosku zamysliet a nieco zmenit.
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 20:42
ten system nakupovania listkov iba u vodica v principe nieje zly , lenze pri nom sa rata ze spoje idu tak casto ze sa nikde nemusi dlho cakat kym nastupi 100 ludi pretoze tych 100 ludi sa rozdeli do 10 spojov. a tiez sa rata ze ma skoro kazdy dopravnu kartu a ide to rychlo. lenze PB je vynimocna niekde spoj ide dva krat do dna a pritom by sa uzivilo aj 5-6 krat a niekde zasa idu 2-3 autobusy za sebou jeden plny druhy prazdny. este ze maju GPS a elektronicky system im presne vyhodi vyuzitie liniek. vidno ze to naplno vyuzivaju k co najvacsej efektivite. chvala bohu chodim autom sice ma za to ochranari nebudu mat radi ale mam pocit ze stale som na tom lepsie ako keby mam chodit nasou MHD.
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 19:46
Ha-ha, svoju pripomienku (otázku) som dal na stránku MDS, o pol roka som dostal odpoveď že ju zaregistrovali a odvtedy nič
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 10:42
Pockajte este pol roka a potom Vam odpovedia, ze Vasa otazke je neaktualna:-)))))
Anonym píše:
Neděle 20.02.2011 23:12
Ano,chcem riesenie aby sa nastupovalo vsetkymi dverami.Ved uz za komunistov to tak bolo a to boli 80 roky.Teraz mame o 30 rokov viac a cestujeme ako v stredoveku.Sa divim ze este nezaviedol Kerul budku v autobuse kde bude sediet nejaka pani a bude predavat listky,ha ha.A ohladom revizorov nevidim problem,ti su aj v inych mestach a dokazu si na seba zarobit.Vy ste presne ten typ cloveka,ktorych tu kritizujeme.Vas dlhy prispevok je o tom ako to vsetko nejde,neda sa a ze to bude drahe a nie su peniaze.Ja na rozdiel od vas si myslim ze sa to da,ale hlavne treba chciet.Autor clanku to presne vystihol,spoje nechodia vobec podla poriadku,naraz pridu 3 autobusy co idu na SNP a potom hodinu nic,spina v autobusoch aj na zastavkach.Keby sa chcelo tak verim ze by sa usetrili aj peniaze a skvalitnilo cestovanie.Ale to nevyhovuje Kerulovi,vedeniu mesta a samozrejme taxikarom. PS: VIDEL UZ NIEKTO KTO CESTOVAL TAXIKOM V PB ZE BY MAL ZAPNUTY TAXAMETER??? TO TU V NASOM MESTE NEHROZI!!!
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 20:36
Taxameter? Nástup 2€,jazdné 1km-1€. Žel.st.- Nemocnica=3km,cena 5€.Skutočnosť-3€. Chceš ísť za 3,alebo za 5?
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 22:14
ked spomínaš TN, tak tam nekomunikuj, ale jednajú, tu len komunikujú.

Ono stačí dať celé časy, stačí spoje spraviť na rýchliky a spoje z a do nemocníce pri priemyslovke a na železnici/sad a je všetko v poriadku.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 13:27
Veľmi pekne Keruľ rozprával o tom, aké je ťažké a nevďačné podnikať v mestskej doprave. A aké dobré podmienky mestu vytvorila MDS. Je to tak. Páni Trabelssie alebo Podoliak z dozornej rady MDS sú predsa známi filantropi. Ktorých by ani nenapadlo poriadne podojiť tie považskobystrické ovce.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 16:57
No poďme si túto hospodárnosť MHD v PB zhrnúť. Možno to celé môže byť aj nasledovne: Hromadná doprava je veľký biznis. Tí, čo pred 10-15 rokmi sprivatizovali za výdatnej pomoci FNM bývalé SADky sú dnes ťažkí milionári. SAD alebo MHD je totiž bezodný mešec. Veď aká je to radosť podnikať v odvetví, v ktorom platí zlaté pravidlo, že nech hospodárim akokoľvek zle a dosiahnem akúkoľvek stratu - tak mi niekto túto stratu uhradí. MDS v Považskej Bystrici vzniklo podľa toho istého scenára ako vznikol POVBYT a MTS. Nepodstatných 20% vlastnilo mesto - to umožňovalo podpísať nadštandardné zmluvy, lebo sa spoločnosť tvárila akože je mestská. A podstatných 80% vlastnili ľudia blízki miestnemu zemepánovi Ľubomírovi Lackov.čovi. Zatiaľ čo proti Chudovskému a bývalému vedeniu POVBYTU sa zniesla vlna oprávneného hnevu zo strany občanov a mesta, tak Vladko Podoliak sa úspešne transformoval na demokrata a pekne krásne funguje ďalej. To, že Lackov.č vedel ako úspešne prenášať mestské peniaze na súkromné účty vieme všetci. Stačí sa pozrieť o aké peniaze a majetok prišlo mesto v Povbyte a MTS s.r.o. A presne rovnaký systém presunu mestských peňazí na súkromné účty bol nastavený aj v MDS...a tam sa úspešne uplatňuje dodnes. Niektoré mestá obdobnej veľkosti ako PB, stojí mestská doprava aj o polovicu menej ako nás.
A je to nastavené tak, že na tomto kšefte ľudia stojací za MDS jednoducho nemôžu prerobiť. Služby sú predražené a je ich veľa. A keďže mesto nemá peniaze na platenie umelo vznikajúcej straty v MDS, ktorý sa volá "dotácia", tak narastá umelo vytvorený dlh mesta voči spoločnosti, ktorá sa síce tvári akože je mestská, ale mesto v nej nemá reálne žiadne rozhodovacie práva. A čím väčší je dlh mesta, tým väčší veriteľ sa MDS stáva a môže držať mesto pod krkom tým, že naň môže kedykoľvek uvaliť exekúciu... A jedného dňa - ak sa systém nezmení - sa táto dlžoba bude dať uhradiť už len jediným majetkom, ktorý dokáže zaplátať takú veľkú dieru...napríklad mestské lesy?! Nuž niečo tu smrdí v štáte Dánskom...
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 17:52
To by bol schopný Dodko Keruľ s poskokom ala vietnamské prasiatko Ferkom schopný spraviť? Vždy som si myslel že jeho jedniné klamstvo sú tie pornosnímky u jedného a čierna stavba u druhého.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 22:22
z MDS by miráž nepostavili
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 22:51
No ale babka k babce...
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 21:05
ale podnikateľ nemá bezodnú pokladnicu od hlúpych občanov PB (SR).

na čo by sa trápili, prečo chodí menej ľudí, nech to zaplatia všetci.

MHD chodí ako chce, vždy ide kedy nemá a ked má nejde.

Nadvźovanie spojov na nemocnicu a z nemocnice, na vlaky a z vlakov pripravoval min. Doc.
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 21:28
a daj to ako návrh, nech sa odborník keruľ vyjadrí.

ale pokiaľ mesto bude schvaľovať navyšovanie našich peňazí, bez otázky a čo ste proti tomu robili? ako to chcete riešiť? prečo chcete toľko? tak to tu bude, tak ako to bude.

Presne to čo si písal, chodím peši.

rýchlik príde niečo:15, autobus ide trapných niečo:17, prečo nejde niečo:20? takto mi pravidelne utekajú spoje a nie len mne.
šofer, vidí rýchlik, ale nie on odchádza pred nosom. Na zástavke ostáva 20 a viac platiacich zákazníkov, ďalší spoj ide niečo:37, takže väčšina ide peši. Neoplatí sa čakať, lebo človek príde domov peši za 20 minút (ked ide rýchlejšie) a autobus za pol hodinu, lebo je trapné nastupovanie prednými dverami.
Súkromník keby videl prichádzať rýchli, tak by si už mydlil ruky ako zarobí, ale mestom dotovaná MDS má v prdeli!
Preto by som platy a všetko dával od zisku a hotovo a by ste videli tie zmeny,...
Anonym píše:
Pondělí 21.02.2011 21:31
PS:
k súkromníkomiv, prečo sa všetky taxiky nahrnú pred železnicu, ked prichádza rýchlik?
lebo majú istých klinetov, a MHD udje pred nosom, alebo je tam +30°C, alebo -10°C
Anonym píše:
Středa 23.02.2011 23:23
prišiel vlak
hod:47, samozrejme autobus odišiel pred nosom hod:47
na zástavke cez 30 ľudí, samozrejme išli peši, lebo čakať 20 minút + 25 minút cesta, to ste peši doma. takže 90% išlo peši domov.
chvíľku na to prišiel bus z PU plný ako hovädo, tiež cez 30 ľudí a samozrejme scérnar sa opakoval, zas išli peši,
niekto taxikom,...

a potom, že nie sú peniaze.

už dnes poznám 10 ľudí, čo od 1.3. prestáva chodiť MHD a to som zistil na 2 minuty. takže do konca mesiaca budem vedieť o viac ako 100 ľudoch.

tak čo spravíme keruľové riešenie a zvýšime zas ceny?
Anonym píše:
Pondělí 28.02.2011 15:57
suhlasím,rovnako aj ja a dalších niekolko desiatok ludi odmieta chodit od 01.03.2011 autobusom
Anonym píše:
Úterý 01.03.2011 13:16
Kúzlo spočíva v tom, že aj keby prestali chodiť stovky cestujúcich, stratu si MDS jednoducho dá preplatiť od Mesta. A ak Mesto nebude ochotné zaplatiť, vytiahnu sa neuhradené faktúry...
Anonym píše:
Úterý 01.03.2011 14:11
ešte že tá jar klope na dvere - vytiahnem bicykel a ciao MDS :-)
Anonym píše:
Čtvrtek 24.02.2011 10:00
Tak toto je možné len v absurdistane ako je PB. Mestské zastupiteľstvo na svojom zasadnutí najskôr (ako bod č.6 rokovania) schváli nový cenový výmer pre MDS, kde má mesto mizerný 30%-tný podiel a kde je mimochodom riaditeľom jeden z poslancov.
Potom (ako bod č.9 rokovania)zvolí členov komisie pre dopravu, ktorá je akože odborným orgánom mesta pre oblasť dopravy a teda by mala najskôr takú zásadnú vec, ako je zvýšenie cestovného v MHD prerokovať!!!
Ak napr. Bratislava presunula rokovanie o zvyšovaní cestovného až na jún, urobili to tamojší poslanci práve preto, aby ich dopravná komisia mohla prehodnotiť všetky analýzy predložené dopravným podnikom a pripraviť tak pre poslancov kvalitné podklady pre ich rozhodovanie...
Čo sa ale čudujeme, keď my máme v zastupiteľstve taký mizerný červeno-čierny zlepenec a poslanca človek v autobuse MHD nestretne ako je rok dlhý.
FUJ takým poslancom!!!
Anonym píše:
Čtvrtek 24.02.2011 16:04
Matušík jazdí MHD
Anonym píše:
Čtvrtek 24.02.2011 16:09
A to sa Janas po voľbách zaprisahával, že na zastupiteľstvo pôjdu len materiály, prejednané komisiami a VMČ!

Keruľ mu asi napravil hlavu vytiahnutím dlžoby mesta voči MDS.
Anonym píše:
Čtvrtek 24.02.2011 16:39
Janas vždy klamal,či už bol futbalista,učiteľ a teraz primátor.išlo o klamstvo,ktoré ale vynieslo prospech iba voči jeho osobe. Kerulovi to sľúbil ešte pred voľbami za nápomoc v nich. Nekandidoval v nich,robil agitáciu cez mestské autobusy atď.Teraz prišiel dlh splácať v poradi: Členstvo v mestskej rade, zaplatenie dlhov voči mds a stála platba do roku 2013 pokiaľ je platná zmluva s MDS a vytvorenie priemyselného parku s účasťou mesta v šedej zóne(vlastníci pozemkov Podoliak a Kmotrík. Dva body sa už naplnili......
aproppo,v dopravnej komisii sú obdobné telce ako v MZ mimo Mgr. Smatanu.Takže s najvyššou pravdepodobnosťou by to bolo odsúhlasené aj tam,hlavne ak si pozriete jej členov
Anonym píše:
Čtvrtek 24.02.2011 17:33
V našom meste a na MsÚ a v komisiách je to tak, všade sú a musia byť len známy, aby sa všetko dobre schválilo. A čo potom môže spraviť pán poslanec Smatana. Ale aspoň môžeme v TV vidieť, akých máme zástupcov občanov a akých máme predstaviteľov mesta - primátor, viceprimátor a budúci prednosta. Veď ináč by sa im tak dobre nedalo vládnuť.
Anonym píše:
Úterý 01.03.2011 16:12
Pan poslanec Smatana urobi pre obcanov toho vela ,o tom niet pochyb..rad by som ale vedel ako mozno odvolat neschopneho r.MDS Kerula,ved predsa vozit sa autobusmi je pre ludi nutne...
Anonym píše:
Úterý 01.03.2011 15:58
Este si budete Mogoni hovorit Zlaty Adame..p.primator Janas a poslanec Kerul DAKUJEME,DAKUJEME..tak ste to dopisali na bilbordy po volbach,nie...rad by som vedel este,ktori poslanci odsuhlasili cenovy vymer MDS,chcel by som im podakovat...
Anonym píše:
Čtvrtek 10.03.2011 10:01
Anonym píše:
Úterý 01.03.2011 19:25
Anonym píše:
Čtvrtek 10.03.2011 07:10
Považská Bystrica nie je jediné mesto, ktoré má problémy s MHD a jej riadením.
Tu je príklad:

http://www.zvedavec.org/pri[…]=ajrs9m7ib8qu4qafe4dopen032
Anonym píše:
Čtvrtek 10.03.2011 12:05
škoda, že tu nemáme poliakov bližšie http://korzar.sme.sk/c/5799[…]u-slovakom-cestujucich.html

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359