Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / singular / Motoristický výtvarný krúžok na (bývalej) štvorprúdovke.

Motoristický výtvarný krúžok na (bývalej) štvorprúdovke.

Autor: singular plural Poslední změna: Neděle 14.11.2010 21:48
Kategorie: ,
[2010-11-14] Dnes som šiel po čase cez Žilinskú a Štúrovu ulicu. Smatana kedysi tvrdil, že štát nepovolí zúženie štvorpruhu. A ľaľa. Mýlil sa. Zasadol výtvarnú krúžok "moderného vzhľadu ciest" a už sa maľovalo. Sem kúsok, hentam kúsok...

Cesta od Žiliny je po novom trochu zváštna. Niekoľko desiatok rokov Považskobystričania zvládali nápor áut valiacich sa z každého smeru. Niekoho však v roku 2010 napadla unikátna vec. Poďme prešpekulovať jednoduché na zložité. Zužovania, rozvetvovania, odbočovacie pruhy, farbičkovanie a vymaľovávanie pôsobí aspoň na mňa ako na šoféra viac bláznivo ako zmysluplne. Dokonca na celom úseku je len niekoľko desiatok metrov skutočnej štvorprúdovky. Pýtam sa sám seba, či to naozaj bolo treba a či je to skutočne krok vpred alebo vedľa. Viem, že kedysi sa v dopravných magazínoch písalo o tomto spôsobe ako problematickom v zime, kedy sa na vyfarbenej vozovke šmýka viac ako na čistej. Okrem toho je pre mňa záhada, že pre 10 autobusov za deň (viac na tej zástavke nestojí) bolo treba urobiť asi 15x2,5 metrový červený pás a zúženie vozovky. Zvlášť keď  frekvencia v tomto úseku je nižšia ako na ceste na Rozkvet. Zaujímalo by ma, čo viedlo navrhovateľov k tomu, aby to takto skomplikovali. Lebo ak je to bezpečnosť premávky, tak sa o ňu obávam. Iný poznatok z cesty je, že som ani raz nestretol značku, ktorá by hovorila vodičom, že ak chcú ísť na diaľnicu, majú odbočiť tam, alebo tam. Jediná zmienka o diaľnici je nad knižnicou, kde je pod mestom "Púchov" malá červená tabuľka s číslom 1 (akože D1).

No a tak sa teším, že keď už nič iné, aspoň farební sme.

Anonym píše:
Neděle 14.11.2010 21:55
No to je asi ten toľko sľubovaný mestský bulvár s cyklopruhmi. Škoda len, že tie cyklopruhy namaľovali neviditelnou farbou.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 14.11.2010 21:55
Len drobné upresnenie: nikdy som netvrdil, že štát (SSC} nedovolí prekresliť horizontálne značenie.

Na rokovaniach, ktorých som sa zúčastnil, viackrát od zástupcov SSC/NDS zaznelo, že zo zásady nesúhlasia s akýmkoľvek zužovaním priepustnosti ciest 1. triedy.
To bola ich reakcia na snahy mesta zmeniť I/61 na "mestský bulvár" - tzn. odkrojiť okrajové pruhy, dať tam kvetináče, stánky, a doprave nechať len takto zúžený profil.

singular plural
singular plural píše:
Pondělí 15.11.2010 06:46
to meno bolo s nadsázkou na dokreslenie toho ako sa zubami nechtami bránili zrušeniu štvorpruhu. Ide vlastne o to, že snahy nemať štvorprúdovku v meste boli zrušené, no napriek tomu urobili niečo, čo so štvorprúdovkou nemá nič spoločné, čím dokázali, že premávka je priechodná aj v dvojpruhu.
Anonym píše:
Pondělí 15.11.2010 06:53
Určite z pohľadu účastníka cestnej dopravy máte aj pravdu, ale potrebuje vôbec "mesto" Považská
Bystrica štvorprúdové cesty. Vo svete sú iné veľkomestá a snažia sa mesto vrátiť občanom a nie
vodičom. Toto mesto potrebuje, aby si niekto uvedomil, že takéto estakády v meste sú hádam len
na Červenom námestí v Moskve. Ča sprievodom už skončil. Veď mesto je jedno veľké parkovisko, kde
sa pozdriete tam sú cesty, alebo parkoviská.
Anonym píše:
Pondělí 15.11.2010 07:43
Pomohla by petícia alebo akt občianskej neposlušnosti - obsadenie cesty chodcami všetkých vekových kategórií? Podľa nejakej štúdie, o ktorej som čítal na jednej českej stránke (žiaľ, nepamätám si presne, bolo to už dávno), je výhodnejšie riešiť dopravné zápchy nie tak, že sa budujú stále širšie a širšie cesty, ale opačným prístupom - vytvárať autám prekážky a iba úzke cesty a donútiť ľudí vyliezť z áut a používať vlastné nohy a verejnú dopravu. A hlavne treba podporiť prepravu tovarov po železnici, aby sa zmenšil počet kamiónov. To by sme sa ale museli zbaviť tlaku ropnej a automobilovej lobby.
Anonym píše:
Pondělí 15.11.2010 08:26
Najskôr však musíme ľuďom vytvoriť priestor na to, aby mohli z tých áut presedlať napríklad na bicykle. V tejto situácii neobstojí ani alibistická výhovorka súčasného vedenia mesta, že cyklopruhy sa v PB nedajú budovať, lebo na ne treba minimálne 3m šírky. Ak už ani na takto širokej ceste nevieme vyčleniť toho 1,5 m na každej strane pre cyklistov, problém bude asi niekde inde ako v metroch...
Roman Bátora
Anonym píše:
Pondělí 15.11.2010 08:38
Kto všetko sa do toho môže zamiešať, kto k tomu má čo povedať? Občianske združenia, predstavitelia mesta, NSD, SSC, dopravná polícia, občania - voliči. Kto má v tomto posledné a rozhodujúce slovo? A ako dosiahnuť, aby posledné a rozhodujúce slovo mali občania mesta - voliči a nie nevolená SSC (ktorej vedenie zrejme nemá nohy na chodenie, ale na stláčanie pedálov v aute) a dopravná polícia?
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 15.11.2010 11:24
Ako to dosiahnuť? Pozrite sa, tu je presný návod:
http://povazska-bystrica.otvorene.sk/[…]/volebny-program-2010

Treba podporiť združenie Bystricykel, vo veci sa naozaj vyznajú a pracujú systematicky.
Keď budú mať takých... 1000 členov, tak to sa budete čudovať, ako budú politici kmitať, aby im vyhoveli!

http://www.bystricykel.sk/kontakt
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 15.11.2010 11:28
Môžeme predviesť novému vedeniu mesta, koľko ľudí má záujem používať bicykel ako dopravný prostriedok, nielen ako športové náčinie.
Vianočná výzdoba bicyklov vítaná!
Informáciu som našiel tu:
http://www.bystricykel.sk/[…]/po-druznej-jazde-druzna-debata
Anonym píše:
Úterý 16.11.2010 19:08
Chcel by som reagovať na tie 1,5 m cyklopruhy na štvorprúdovej ceste, tak tie tam vôbec nemajú čo robiť. Je to predsa stále cesta 1. triedy.Tu nie sme v Číne. Tie cyklistické pruhy by mohli spraviť radšej na cestách po meste.
Anonym píše:
Sobota 20.11.2010 10:02
pripomeňte nám prosím, ktorý zákon, alebo vyhláška zakazuje pohyb cyklistov po cestách 1. triedy a ešte k tomu v meste?
Jaroslav Semančík
Jaroslav Semančík píše:
Sobota 20.11.2010 01:27
Je to tak, volá sa to dopravná indukcia, jav známy v doprave. Keď sa pridá cesta alebo ďalší pruh, aby sa premávke uľavilo, pritiahne to novú dopravu a cesta sa znova zapĺňa. Premávka dokonca vzrastá aj v susedných uliciach, rastie potreba zaparkovať... Je to jednoduché - keď sa jazdí lepšie, jazdí sa viac. A to platí pre každý druh dopravy. Preto rozumné mesto investuje do rozvoja tých druhov, ktorých využívanie chce podporiť, u ktorých chce, aby vzrástli namiesto iných.

V Kodani sa napríklad už dlhodobo každoročne uberajú 2% parkovacích miest v centre. Výsledok?
http://www.bystricykel.sk/node/174

Ďalší názorný obrázok, ktorý vysvetľuje súčasný trend v Európe:
http://www.bystricykel.sk/node/175
Anonym píše:
Sobota 20.11.2010 07:14
Dovolím si parafrázovať vetičku zo skvelej knihy bratov Strugackých "Pondelok sa začína v sobotu", v ktorej sa píše o Vedeckom ústave na výskum čarodejníctva a kúzelníctva (VÚVČAK).
Parafráza by mohla znieť asi takto:"Človek je len prechodný článok potrebný na to, aby Príroda dospela k svojmu vrcholnému dielu - automobilu".
Ján Kňažko
Ján Kňažko píše:
Úterý 16.11.2010 17:44
To je dobré keď križovatku pri pošte vrátili do pôvodného stavu, ešte by si mali stavbári vydobiť presmerovanie jazdy pod viaduktom aby tam mohli pokojne dokončiť kruháč!
Anonym píše:
Středa 17.11.2010 09:35
V Bystrici predsa uz cyklopruhy mame:-), su na ulici Sportovcov...len maju jednu chybu, ze si pri Leguane rozbijete hlavu na zaparkovanzch autach...
Anonym píše:
Středa 17.11.2010 12:01
Pomohla by odťahová služba?
Anonym píše:
Středa 17.11.2010 14:31
jedine ze by odtiahla Leguan:-)))
Jaroslav Semančík
Jaroslav Semančík píše:
Pondělí 22.11.2010 12:03
Zdá sa, že na dopravnom inšpektoráte sa vymenil riaditeľ. Ale názory, že pešo sa chodí asi len v nedeľu na prechádzku, chodec nemá v meste zavadzať motorovej doprave a jeho život sa chráni tak, že sa dá prednosť autám sú už asi vpité do stien budovy. Z čerstvých Považskobystrických noviniek Ľubomír Dvorský, riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu:

"Nechceme chodcov šikanovať, za prvoradé ale považujeme chrániť ich životy. Jednoznačne je nereálne mať hlavnú cestu posiatu priechodmi. Pre chodca by nemalo byť problémom prejsť 150 metrov k priechodu pri pošte alebo prejsť bezpečne podchodom pri dome služieb."

Nie, to by určite nemal byť problém. Namiesto 15 metrov krížom cez cestu ísť 150 k priechodu + 15 cez + 150 naspäť. 21-krát viac, čo je na tom? Zvlášť staršiemu človeku s barlou takáto každodenná prechádzka na druhú stranu Veľkej cesty a potom zase naspäť len prospeje. Veru, žili sme to akosi mimo reality do roku 2006 - hlavná cesta posiata priechodmi, kto to len mohol takto schváliť. To do moderného mesta skutočne nepatrí.
Anonym píše:
Pondělí 22.11.2010 12:54
Tak toto je presne a vystizne napisane !!
Anonym píše:
Pondělí 22.11.2010 14:57
Budeme mať len to, čo si vydupeme. Hoci aj občianskou neposlušnosťou.
Anonym píše:
Pondělí 22.11.2010 16:26
No a potom, že ako a prečo je tolko vtipov o policajtoch. A ono to nie sú vtipy, to je všetko pravda!

« červenec 2017 »
červenec
PoÚtStČtSoNe
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359