Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / singular / Aký je skutočný efekt retardérov pri cirkevnej škole ?

Aký je skutočný efekt retardérov pri cirkevnej škole ?

Autor: singular plural Poslední změna: Neděle 08.11.2009 13:24
Niekedy sa stáva, že pomenujeme veci tak, že to síce výborne znie, ale pri zamyslení príde človek na to, že je to úplne, alebo len možno inak. Dovolím si tvrdiť, že jedným z takýchto argumentov sa používa pri retardéroch, ktoré sú osadené v križovatke pri cirkevnej škole. Vraj "ide o bezpečnosť žiakov".

Teda asi taký aj ten konkrétny plán bol. Ale ako to dopadlo ?

Rozsiahle fronty, ktoré sa tvoria z oboch strán strpčujú vodičom prejazd Okružnou a Jánskou. Poobede až pod Orlovský most a ráno až na Lánsku. Každý deň. Aj keĎ týždeň už o čosi menej.

Pôvodne bol prechod pre chodcov ďalej. Zdôrazňované bolo, že je moc ďaleko, aj keď si ja myslím, že sú situácie, kedy si treba vybrať medzi riskom a bezpečnosťou. Petície, emócie a veľké gestá však rozhodli, že prechod bude v križovatke. Pekný farebný so spomaľovacími pruhmi. Akosi však evidentne všetkým uniklo, že týmto rozhodnutím sa stalo ešte niekoľko iných vecí. Jedna z nich je, že šoféri sa aj vtedy aj teraz viac sústredili na retardér, na jeho čo najšetrnejšie prejdenie a prechod sa stal až druhoradým. Mne osobne sa stáva, že hľadám medzeru ako prejsť a to, že ide cez prechod babka vidím len periférne. Ďalšia taká vec je obrovský nepomer. Rok má 365 dní, z toho sa ide cca 165 dní do školy. A aj počas tých dní má vlastne retardér opodstatnenie tak možno od 6.30 do 7.50 a od 12.00 do 15.00. Prechod a jeho intenzita je mimo vyučovania nie až taká vysoká, aby boli kvôli tomu nutné takéto opatrenia.

Takže v preklade sumárne:

Kvôli 4 a pol hodinám v školské dni, ktoré netvoria ani polovicu dní v roku sú vodiči povinní znášať prekážku, ktorá im strpčuje 24 hodín denne a 365 dní v roku život.

Okrajovo tiež bude zrejme nezanedbateľné pre zdravie detí, že vznikajúce kolóny produkujú oveľa viac nežiadúcich plynov, ako plynulý prejazd a tiež treba podotknúť, že ochranou žiakov sa často dostávajú do kolíznych situácii vodiči, ktorí odbočujú z vedľajších ciest. A im nejde o život ?

Ak teda chcú kompetentní gestá, prečo nevybudujú na mieste minulého prechodu, ktorý nebol rovno v križovatke,  smemafor ? Fungoval by len v niektorých hodinách na tlačítko s minimálnym odstupom červených pre autá 3 minúty...

Žiakom by sa vysvetlilo, ako to majú používať a bolo by po probléme. Policajti s učiteľmi by urobili v škole prednášky z dopravnej výchovy a bol by aj vlk celý aj koza celá. Nakoniec na križovatke pri policajtoch je dostatok nepoužívaných semafórov, takže by ie investície neboli až také veľké.

 

 

Anonym píše:
Neděle 08.11.2009 19:02
Efekt retarderov pri cirkevnej škole taký istý ako efekt z retardov Mestského úradu a Mestského zastupiteľstva.
Anonym píše:
Neděle 08.11.2009 19:02
Efekt retarderov pri cirkevnej škole taký istý ako efekt z retardov Mestského úradu a Mestského zastupiteľstva.
Anonym píše:
Neděle 08.11.2009 19:28
+++ :)
Anonym píše:
Pondělí 09.11.2009 00:13
Keď sme pri tom efekte tak mám jeden dotaz.

Neviem, či ste si všimli čo vzniklo prednedávnom na Orlovskom moste. To, že pravý pruh je odteraz odbočovací smerom na žel. stanicu a ľavý vedie do mesta je plus už len kvôli tomu, že smerom od žel. stanice na Orlovský most sa v špičke len tak ľahko nedalo odbočiť, teraz je to lepšie. Ale aký význam má ta zebra na moste to neviem, ale viem aký ma efekt. A to taký, že ľudia čo tade chodia každý deň pravým pruhom nejazdia a teda tento pruh je totálne nepoužívaný a jazdí sa len ľavým. A tí ľudia čo to nepoznajú idú v pravom pruhu a keď zbadajú zebru vyhodia smerovku ale už sa nestihnú zaradiť do ľavého keďže tam idú ďalšie autá a tak prefrčia cez zebru.


Vie mi niekto vysvetliť kto stojí za týmto počinom spraviť už tak rozbitý most v havaríjnom stave z dvojpruhového jednopruhový? Alebo vie mi niekto vysvetliť účel tohto počinu?

Pre lepšiu predstavu prikladám obrázok: http://a.imagehost.org/view/0646/most
Anonym píše:
Pondělí 09.11.2009 08:17
prosto stačilo nastriekať šípky už pol mosta, každý by sa vedel dopredu zariadiť a zebra nemusela byť. Najviac zebra prekáža, keď je na moste zápcha.
Anonym píše:
Pondělí 09.11.2009 11:14
presne tak som to myslel, nechápem význam tej zebry
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 10:35
to bude podobný odborník ako ten čo dával retardéry, tá zebra je tam zbytočná a odborník by ju tam nikdy nedal.
pretože stačí označiť pruhy, že jeden je iba do prava a druhý rovno aj zvislo aj vodorovne v dostatočnom predstihu.
veľa ľudí tú zebru ignoruje
myslím, že tu v meste je nejaký odborník, ale isto nie na dopravu
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 12:48
možno keby sa dodržiavali predpisy aj na moste, všetko by fungovalo. Ono totiž vo vyhláške je jasne popísané, ako sa majú vodiči chovať v prípade, ak sa znižuje počet jazdných pruhov. Zipsovanie!

Lenže v Považskej Diere zrejme vyučujú autoškoly len polovicu paragrafov...
Tak isto ako kruhové objazdy.
Milan Matejov
Milan Matejov píše:
Úterý 10.11.2009 13:11
sú podľa mňa tiež nevhodne zvolené. Priamy smer (k podjazdu) by mal byť priebežný pruh, jednak kvôli tomu, že je to logické a tiež napr. aby vozidlá nemuseli kvôli zmene jazdného pruhu dávať smerovku vľavo, keď idú vlastne rovno. A smer vpravo (na Moyzesovu) by mal byť odbočovací pruh, pravá smerovka by indikovala zmenu jazdného pruhu a následne odbočovanie vpravo. Ale keď počujem alebo čítam vyjadrenia náčelníka miestnej dopravnej polície Špirku, tak sa vlastne ani nedivím, že je to tak, ako to je.
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 14:52
Škoda, že ste nedokreslili na tom nákrese ešte pred tú nezmyselnú pruhovanú bublinu /červené otázniky/ na moste v pravom jazdnom pruhu šípku vľavo a nedokreslili zebry priamo v križovatke - pre mňa, a určite aj mnohých iných, ktorí tadiaľ MUSIA !!! ísť úplne nezmyselné - síce z mosta do mesta idem po hlavnej-samozrejme celý most v ľavom páse, aby ma nebodaj niekto nepredbehol, pravý je prázdny, za tou križovatkou je zase blbé zebrovanie, autá od železničnej stanice tam majú značku "Daj prednosť" , ale cca 10 metrov predtým, ako tú prednosť vlastne majú dať! A to zebrovanie je tak, že ja by som mal dať prednosť im, pretože sa zaraďujem do pravého pásu... A veru sa aj tak mnohí aj správajú!!! Všade sa cesty rozširujú, len v Považskej zužujú. Dtto pri benzínke OMV v smere zo Žiliny...
A ešte pripíšem jeden malý návrh na riešenie - čo tak presunúť nešťastné autobusové zastávky pred Agrosanou /budovou býv.NF/ kdesi pred plánovaný kruháč /pod nový MOST na tú trávnatú plochu-tá troška už mesto nezachráni/ - vznikol by tak voľný priechodzí pás pre vozidlá odbočujúce smerom vpravo na Trenčín. Tie autobusy tam robia riadnu zápchu -viem, kdesi musia stáť! ale pred ne sa nedostanete a polovica vozidiel za zastávkou aj tak odbočuje vpravo.. Denne tadiaľ prejdem niekedy aj tri krát a mám nervy! A pri tej cirkevnej škole??? ALe aj tak dobre , že už tam nestoja dvaja mestskí policajti a neregulujú "najfrekventovanejší" prechod v meste!!!
Dopravným odborníkom udeliť diplom!
Anonym píše:
Pátek 13.11.2009 13:34
Naozaj sa tam tak jazdí. Za mostom všetkých vyženú do ľavého pruhu, ktorý je ale ďalej odbočovací. Preto sa takmer všetci radia do prava, avšak tam prichádzajú vozidla od ž. stanice a správajú sa akože sú na hlavnej, čiže nepustia. Ten čo potrebuje odbočiť k štadiónu má ešte väčšiu smolu. Nakoniec jeden postreh - každé ráno cca o 7:15 sa cez zebru v pravom pruhu preženie oktávia s Púchovskou značkou, ktorá odbočí a parkuje pri polícii.
Anonym píše:
Pátek 13.11.2009 13:47
Reagujem sám na seba - zabudol som ešte na taxikárov, tí detto. Po Bystrici najazdím mesačne asi 1500km a dospel som k záveru, že taxikári zákonite musia mať nejaký iný predpis podľa ktorého jazdia ako ostatní vodiči. Z odbočovacích pruhov chodia rovno, aj z obyčajných križovatiek si spravia kruháč (odbočí doprava a zvrtne doľava), o rýchlosti pomlčím, nepripútaní, mobil permanentne na uchu, oblepia samolepkami každý bankomat, zástavku, kachličky na stenách a pod., atď... Napriek tomu sú to asi pomerne dobrý vodiči (nehodu s nimi som ešte nevidel), ale ja ich zaraďujem do kategórie pirátov, ku holohlavým, šiltovaným, šuštiakovým, pojazdným reprobedniam a otáčačom (bezcielne sa voziacim po meste).
Anonym píše:
Sobota 14.11.2009 21:17
Ake je to Octávia - farba, prípadne špz. zistime majiteľa !!
Anonym píše:
Úterý 17.11.2009 08:47
...to myslíš vážne,...
Anonym píše:
Pondělí 09.11.2009 12:23
  Naco je to dobre aj tak to mnohe auta obchadzaju vpravo./blbeckovia setrilkovia co setria tlmice/ nech to tam policia sleduje a uvidi ze ten retarder je k nicomu.
Anonym píše:
Pondělí 09.11.2009 15:06
Ja neviem, myslíte, že by ste ten retardér odsudzovali rovnako, keby vaše dieťa chodilo do tejto školy a muselo každý deň prechádzať cez cestu?
Retardér tam umiestnili chvíľu po tom, ako na prechode auto zrazilo dieťa z tejto školy.
Anonym píše:
Pondělí 09.11.2009 15:55
dvoch nezamestnaných postavit v zelenych vestach a hotovo.ako v inych mestach
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 08:33
Oni tam najskôr boli tí nezamestnaní na aktivačných prácach, ale to sa zrušilo. Potom tam každé ráno a poobede stávali mestskí policajti.

Anonym píše:
Pondělí 09.11.2009 20:27
Neviem co tam pletu reci o tom,ze keby tam chodilo vase dieta?,,predsa aj inde su skoly a tam nic take nie je,ci katolicke deti su ine a teba ich viac chranit? Je to proste taka debilina s retardermi ako su nasi zastupitelia mesta a aj policia.
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 08:30
A su aj inde školy pri ceste, vlastne tahu od žiliny na rajec?

Retarder je umiestnený aj na iných miestach, napríklad na Lánskej, na jednosmerke smerom k nemocnici si nejaký pamätám, ani nie priamo pred prechodom. Aj tam aj škola, aj školka.
Netuším, prečo tam pletieš katolícke deti.
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 10:41
sú frekventovanejšie prechody a nebezpečnejšie a retardéry tam nie su.

samozrejme, že to je vydobytie katolíckych detí, resp. rodičov, cirkvi,... možno aj nejaký poslanec či veľkolobista.

ľudia sa inde snažia o menšie veci a prospešnejšie a nedostanú ich.

to, že z plynulej premávky sa stala totálne nepriechodná to nikoho netankuje. lepší by bol semafor, ktorý po stlačení dá prednosť chodcom, samozrejme s invervalom.
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 19:35
Uz sa neviem dockat ked trochu namrzne alebo nasnezi a potom sa tesim ako sa budu tie auta ktore stoja pred retarderom v kopci rozbiehat,to teda bude prdel ako budu jeden do druheho vrazat.Len primitiv mohol navrhnut a realizovat takuto hlupost.To je predsa rozdiel oproti Lanskej kde je to na rovnej ceste.
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 10:37
tak to ich dajme všade, alebo na každom prechode niekoho zrazilo.
tu ide skôr o výchovu a prevenciu, ktorá nie je.
veľa ľudí stáče dobrovoľne pod kolesá, lebo si myslia na perchode som ja pánom, ale auto vyklepem a jeho nie.

čo teraz budeme všade chcieť retardéry? ja by som ich dal aj na hlavnú križovatku, tam by som dal výsuvný múr, lebo tam kamiony jazdia na červernú a neraz trafili auto, ktoré sa rozbiehalo na zelenú,...
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 23:17
len sa obávam, že čo sa výchovy týka, veľa šoférov má čo doháňať
Kristína Pupáková
Kristína Pupáková píše:
Pátek 11.12.2009 10:31
nápad s výsuvným múrom je priam genialny. zaručene by to malo aj výchovný efekt pre pánov kamionistov...
Anonym píše:
Pondělí 09.11.2009 20:42
Na milion percent suhlasim s autorom clanku o retarderoch.To mohli vymysliet len idioti s IQ do 70,lebo toto priemerne inteligentneho cloveka nemoze napadnut.A potom ze si ludia robia posmech s policie a predstavitelov mesta,neni vobec div ked takuto debilinu mohli schvalit a zrealizovat.Tie rady do nekonecna teda pomohli hlavne ked este nie je dostavana ani dialnica,vidno ze tito ludia co to navrhli a uskutocnili nemaju absolutne prehlad o dopravnej situacii,hanba,fakt tato Povazska je uplne ziariacim prikladom hluposti v ramci Slovenska !!! Neviem preco by nestacilo dat tam tie svietiace blikacky ake dali v meste pred priemyslovkou a ma to fakt vyborny efekt aj cez den.Ale to by asi museli niekomu z kompetentnych bliknut tym svetlom do oci aby to pochopil.Dakujem este raz autorovi prispevku ze rozbehol debatu na tuto temu a presne to vystihol.


Anonym píše:
Pondělí 09.11.2009 20:50
Velká škoda,že pán primátor chodí do práce peši,bol by som strašne spokojný keby musel cestovat autom cez tie posraté retardéry aby vedel akú fantastickú robotu učinil keby tam stál najmenej 20 minút.VIVAT IDIOTI z Považskej Bystrice !!!
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 10:31
ten čo rozhodol, alebo presvedčil, že ten retardér je tam správny, že tam má byť, bol isto nejaký rýchlokvasený odborník.
Lepšie by bolo dať tam flash ledky a osvetliť to, ano je to drahšie, ale účinnejšie, lebo ľudia sa viac budú sústrediť na prechod.
ako sa píše v článku vodiči sa viac sústredia na retarder, ako to že na prechode sú ľudia a zastavujú v poslednej chvíli.
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 23:15
Osvetlenie prechodu naozaj pomôže, zvlášť, keď väčšina detí tade prechádze o pol ôsmej a potom v čase od pol jednej zhruba do pol tretej. To osvetlenie bude vtedy určite veľmi nápomocné :)))
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 16:10
Zaujímalo by ma, koľko diskutujúcich cez daný prechod prechádzalo pešo v čase, keď tade chodia deti. Možno by potom hovorili inak o spomaľovaní áut.
(som šofér a autom tade chodím pravidelne)
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 19:46
Aj ja som sofer a chodim tade pravidelne ale rozhodne som proti retarderom,je to hlupost.Taktiez chodim aj na cintorin uz roky pred danim retarderov a normalne som tadial isiel ako na inych prechodoch.Ved precody su aj pred nemocnicou,kruzakom pod Rozkvetom,pred stanicou,Agrosanou,policiou a kadekde inde ale retarder tam neni a normalne to funguje.Proste je to hovadina prveho stupna.
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 23:13
len taká maličkosť, to že si chodil cez prechod v minulých rokoch nič nehovorí o tom, ako sa tam premávka prehustila zrušením možnosti odbočenia na rajec na križovatke pri pošte.
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 19:19
Akurát som písal primátorovi:
http://www.povazska-bystric[…]_level=2&stop_menu=2203
Vyjadrujem plný súhlas s článkom!

1) Zapchať retardérom 2. hlavný ťah cez mesto (1. zapcháva križovatka) je v tejto dopravnej situácii neúnosné! A nemá logiku. Najväčší nápor je okolo 15. hodiny. Vtedy už je väčšina žiakov doma. Tak načo???

2) Píšete, že "Vodiči budú musieť prispôsobiť rýchlosť, aby sa kolesami vozidla mohli trafiť do rovných plôch, ktoré vzniknú demontážou častí spomaľovačov." Trafiť sa, znamená sústrediť sa na to, aby som trafil medzi retardéry. A pritom sa nesústredím na toho, kto ide po prechode. Už sa mi viac krát stalo, že som chodca prehliadol a skoro zrazil. Šofér si vie dať pozor na prechode, keď je riadne označený (a v noci osvetlený) a plne sa sústrediť na chodca a nie na retardér..

3) Je to ešte horšie, ako keď retardér bol súvislý. Medzi retardéry sa dá trafiť aj v 50km/h ... Aký ma potom význam?

4) Moja žena už tade nechce chodiť, lebo má strach z rozbiehania sa do kopca :)

PREČ S RETARDÉRMI!!!

Ján Rusnák
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 19:24
A ideálnym riešením daného problému, je zrušenie katolíckej školy!!!
JR
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 23:13
Tuším máš nejaký problém...
Anonym píše:
Pátek 13.11.2009 12:01
Ty máš problém a hlavne katolíci lebo majú iba oni retardér pred školou.
Anonym píše:
Sobota 14.11.2009 21:08
A iba katolícke deti si vybavili, že majú školu na hlavnom cestnom ťahu :))
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 19:30
Ty si myslíš, že to Starý uj a jeho skorumpovaná úradnická banda pochopí a zoberie na vedomie? ha ha prepáč za výraz, ale vyserú sa na teba.
Anonym píše:
Úterý 10.11.2009 19:48
Pán Rusnák máte úplnú pravdu.
Anonym píše:
Čtvrtek 12.11.2009 08:29
Vážení občania Pov. Bystrice zabudli ste, že Pov. Bystrica je v súčasnej dobe veľké stavenisko a všetky následky musíme znášať až do spustenia dialnice. V ďaka bývalemu mocipánovi Lackovičovi toto všetko sme mohli mať za sebou a s omnoho vaäčšími kompenzáciami (vyasfaltované chodníky a cesty), ale nie byty. Keď sa spustí diaľnica prerobí sa križovatka pri pošte /aj s odbočením na Rajec/ a rýchlo zabudnete na zápchy.

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359