Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / singular / 101 krát: Kam môžu ísť mladí v Považskej ?

101 krát: Kam môžu ísť mladí v Považskej ?

Autor: singular plural Poslední změna: Středa 09.06.2010 22:22
Kategorie: , ,
Stretol som sa s pár mladými. Ako oni vravia: na začiatku boli sľuby, študentský parlament, skatepark, korčuliarske dráhy... Ostali z toho prázdne sľuby. Áno postavilo sa pár ihrísk, ale s ich prístupnosťou, variabilitou využitia je to horšie. A prečo by sa malo všetko točiť okolo futbalu a basketbalu? Alebo zabudli sme na dievčatá?
101 krát: Kam môžu ísť mladí v Považskej ?

Povestná považskobystrická fontána obľahnutá mladými. Takáto premávka tam bola v deň ukončenia školského roka. Foto: Miloš Bukvai, facebook.

Nechcem tu rozoberať piatkové pitie mladých, ktoré len potvrdzuje, že v meste mladí nikoho nezaujímajú. Teda nie natoľko, aby sa urobilo niečo dlhodobé, koncepčné.  Ale mám stále tú istú otázku. Kam ísť ?

Pamätám si, ako bolo povedané, že po odídení strojov zo stavby diaľnice, budú vytvorené účelové komunikácie pre bicykle, na prechádzky....

Jedna z najzaujímavejších trás: popod orlovský most až na Slavojku, však asi zostane taká, ako bola, teda rozbitá. Žiaden zámer, žiadne nápady, iba stále ako sa to nedá a samozrejme "chýbajú peniaze".

Nedávno bola v kurze aj otázka skateparku. Do stratena.

Aj diskusia okolo komunitného centra vo vojenskej správe utíchla. 

Odpredaj pozemku v Orlovom..., radšej nekomentujme.

A vôbec, je v Považskej nejaká známa koncepcia niečoho konkrétneho, čo má slúžiť ľuďom ? Nikoho nezaujímajú stostranové drísty, ale  už by to chcelo konečne niečo dotiahnuť. 

Zaujímavé je, že mesto má Centrum voľného času. Je pravda, že to tam celkom dobre ide, ale je to určené deťom, ktoré majú talent na hudbu, spev, tanec, záľuby atď. Všetko však do 18.00. Cez víkend ani nohy, lebo je to zavreté. Niekto by si však možno chcel niekde zahrať ping-pong, alebo stolný futbal, alebo si len niekde sadnúť,aby sa bolo kde rozprávať bez toho, aby si musel zmoknúť. Prečo napríklad práve CVČ neorganizuje zaujímavé akcie práve v piatok večer, kedy je prirodzené, že sa tínedžeri zgrupujú?
 

Forest
Forest píše:
Středa 09.06.2010 23:04
Ja som už dávnejšie navrhoval, aby sa pretlačilo aj napr za pomoci NDS - ako drobná výpomoc poškodenému mestu a zaroven v rámci opravy komunikácie, ktorú diaľničiari používali a opotrebúvavali, aby dali nový asfaltový poter na tú asfaltku za železnicou, čo je pri slavojke a myslím, že keby bola od pontonového mosta až ku OMW, tak by to bol celkom dobrý oddychový a nie nákladný príklad toho ako sa dá využiť tento priestor, ku ktorému je blízko aj pešo, na bicykli a dá sa k nemu dostať aj autom. Taktiež som navrhoval riešenia na jednom verejnom stretnutí "školského parlamentu" v klubovni kina mier s vedením mesta, kde som navrhol využiť násyp kanálu na podobné účely. Bohužiaľ vedenie mesta ma s tým vysmialo a iba jednou vetou neskôr zosmolili to, že tam by sme narazili na povodie Váhu, ktoré nie je ochotné k niečomu takému. Hmm škoda, že v PU a v ZA to ide.. Ale asi je lepšie poslať decká na asfaltový chodník 3 km od centra mesta cez privádzač z diaľnice plus iné cesty a hlavne.. platiť za to mesačne 1000 eur, ako investovať do niečoho čo je bližšie.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 07:11
1000€ ? - takže to mám chápať, že mesto predalo pozemok a ešte stále platí tých 1000€. A aj napriek Adameho "listu" ?
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 11:14
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 12:50
Ach ty žlčovitý fanatik, skôr ty pôjdeč do blázninca alebo ťa porazí hneď po voľbách
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 13:12
Vedenie mesta sa vysmialo, vieš čo čakáš od tejto polomafiánskej bandy? Žiadať niečo od NDS? To by nemohol Haviar atď a ich firmy dostávať tučné objednávky od dialničiarov. Alebo ty by si od svojho chlebodárcu ešte naviac okrem výplaty žiadal aj prípevok na korčule lyže a čo ja viem čo ešte pre svojich príbuzných?
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 23:55
koncentracia putik v nasom meste je fakt kriticka, neviem si predstavit ako to tu bude vyzerat o 20 rokov, na "panorame" sa bude tycit budovatelske dielo, a pod nim.....bude to mat dopady na zivot kazdeho z nas, zacinam pochybovat ci to tu ma vobec buducnost
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 07:56
Nielen pre -násťročných tu nie je miesto, kam ísť. Aj starší by chceli ísť niekam mimo mesta po chodníku. Alebo aj mladší.
Netuší niekto niečo napríklad o Kalvárii? Aj tam by bolo pekné oddychové miesto.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 08:55
Nuž, za všetkým sú peniaze ... musel by tam byť zamestnanec, ktorého treba zaplatiť + energie ... a to v súčasnej dobe, keď štát dáva od CVČ ruky preč a všetko hádže na plecia samosprávam, bez toho aby im okrem kompetencií previedol aj primeraný podiel verejných financií, je ozaj zložité. Na to "naše" CVČ, nemôžem povedať krivé slovo, lebo aj moje deti ho navštevujú, takže situáciu dôverne poznám. CVČ ako také, je inštitúcia primárne určená skôr deťom, aby sa naučili zmysluplne využívať svoj volný čas, aby neskôr neskončili ako tínedžeri pri "fontáne". To však neznamená, že nepodporuje aj voľnočasové aktivity tých starších.
Problém bude skôr niekde inde - nepripomína vám tá otázka z titulku vyjadrenia našich rómskych spoluobčanov: prečo nám nedá štát viac peňazí ... , prečo nám nepostaví nové domy miesto chatrčí ... , prečo sa o nás nepostará ...
Kde sme urobili tú zásadnú chybu, že sa "štátu" podarilo presvedčiť našich tínedžerov, že bez "veľkého brata" si už nedokážu zorganizovať ani svoj voľný čas? Veď my v ich veku sme nabicyklovali stovky km, alebo si zorganizovali hokejový turnaj práve na tej zamrznutej Slavojke ... možno to bolo tým, že nám "veľký brat" vnucoval voľnočasové aktivity typu pionierskej organizácie a SZM (socialistický zväz mládeže - pre tých, čo to nezažili) a tak sme si natruc organizovali akcie vlastné ...
Nič ale nie je stratené, veď máme demokraciu - hlas ľudu, hlas boží.
Aj 18-násť roční sú ešte teen, nie? Okrem toho, že môžu voliť, môžu aj kandidovať na poslancov mestského zastupiteľstva (len kandidát na primátora musí dovŕšiť 25 rokov).
Takže riešenie je jednoduché - stačí aby si tínedžeri našli medzi sebou toho správneho 18-násť ročného a pretlačili ho do mestského zastupiteľstva, kde bude "ich" hlasom a môže spolurozhodovať o prioritách mestského rozpočtu.
V povedomí občanov pretrváva falošná predstava, že ideálnym kandidátom na poslanca je právnik, ekonóm, lekár, či podnikateľ - kam to naši "ideálni" poslanci aj s vedením mesta dotiahli vidíme dennodenne ...
Možno už nastal ten správny čas na to, aby sme si za poslancov, či primátora nevolili ľudí podľa titulov (viď TN univerzita), ale ľudí s "obyčajným sedliackym" rozumom, ktorý vedia, že môžu minúť len toľko, koľko majú v "peňaženke" a preto musia míňať hospodárne. Tak, ako to robili naši predkovia po stáročia pred nami - stačí si pozrieť ako vyzeralo mesto na starých fotografiách za ich čias a porovnávať so súčasnosťou ...
Kde sa stratil genius loci toho príjemného malomesta, do ktorého sa človek rád vracal? Je jasné, že bystričania nechcú byť "svetoví" nejakou estakádou ...
Chcú mesto pre ľudí, nie pre autá. Mesto, kde môžu príjemne tráviť svoj voľný čas všetky generácie. A to si pochopiteľne vyžaduje náležitú infraštruktúru (vrátane cyklotrás, skateparkov, ihrísk ...)
Ale poďme späť do reality - je také jednoduché v krčme pri pive, či doma pri PC kydať na všetkých ...
Alebo sa predsa nájde niekto ochotný ísť s vlastnou kožou na trh a riskne, že sa stane obeťou kydania ostaných len pre to, aby pre nich niečo urbil?
Roman Bátora
Forest
Forest píše:
Čtvrtek 10.06.2010 09:47
s tými CVČ úplne súhlasím, je to hlavne o peniazoch, ktoré tam niesú, a aj tak sa snažia v rámci svojich možností, a tiež súhlasím aj s tým, že dnešní mladí neustále vidia problém v tom, že ich ktosi za nich nezorganizuje. Poznám to lebo sám som mladý, a niečo v pb zorganizovať ... hmm stojí veľa úsilia a efekt minimálny. Veď už aj také koncerty napr ten Belasého motýľa (čo organizujú aj pre svalových dystrofikov) veď je to úplna hanba mesta, keď tu hrá taká komajota či iná celkom známa kapela.. a príde tam okrem už spomínaných dystrofikov možno tak do 30 bystričanov.. a ostatní s plnou dávkou drzosti sa tam prechádzajú do hypernovy na nákupy a spiatky.. Ako nechcel bych ani byť v pozícii členov kapely, keď obetujem svoj čas, prídem do tohto mesta (zadarmo hrať).. a vidím na koncerte 50 ľudí, a ďalších 300 ako sa premelie počas môjho koncertu do hypernovy a hádže na môj koncert totálny salám. A to isté platí aj o skateparku. Všetci mladí strašne plakali, že nemajú kde skákať, nemajú U rampu, tak im v rámci možnosti Mšk takú menšiu pozliepalo a aj tak je prázdna nik na nej neskáče.. to sú všetko také výkriky ako kebych počul ich otcov - to sa nedá..hej samozrejme nič sa nedá ako správne Roman povedal bez toho aby sme nečakali, že pre nás niekto niečo urobí. Už sme fakt jak tí rómovia.
Anonym píše:
Neděle 27.06.2010 01:09
Nedávno som bol upozornený na diskusiu o využívaní voľného času mladými ľuďmi v Považskej Bystrici. Časť diskusie sa dotýka aj CVČ v Považskej Bystrici. Nechcem tu reagovať na jednotlivé pripomienky, podnety či návrhy. V každom z nich je kus pravdy. CVČ je zariadenie pre deti a mládež do 30 rokov. Svoju činnosť organizuje formou krúžkov ako pravidelnú činnosť. Ďalej organizuje príležitostnú a tiež rekreačnú činnosť.
Už dlhšiu dobu sa zaoberám možnosťou využitia priestorov CVČ na využitie pre mladých v piatok a cez víkendy. I keď sú priestory CVČ denne využívané do 20,00 hod. verím, že nájdem určité riešenie.
Touto cestou by som rád vyzval všetkých, ktorých trápi táto otázka, aby sa mi ozvali osobne, telefonicky alebo písomne. Chcel by som spraviť stretnutie na danú tému.
Kontakt: 0907124185, 4322508
cvcpb@cvcpb.edu.sk
S pozdravom
Ivan Hanulík
riaditeľ CVČ
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 10:57
Mám kamaráta, čo sa realizuje na plavárni. Spravil tam bowling, tančiareň, je tam fajn. Dolu sa trápi s výstavbou wellness, má nekonečné problémy (ale o tom nechcem)... Za plavárňou vybudoval pláž - je to tesne pred spustením - plážový volejbal, detský kútik, lehátka, káva, miešané nápoje. Plánuje tam koncerty kapiel, latino večery, akcie pre mladých. Bola by to super pláž. Až na to, že mi povedal, že plaváreň bude v lete zatvorená... To je nepochopiteľné! Keď si chcem ísť zaplávať v lete, nemám kam ísť. Na kúpalisku sa nedá... V minulosti bývala plaváreň bez problémov otvorená! Vraj je to teraz drahé! Keď sa o to mesto a MŠK nevedia postarať, tak nech to niekomu dajú! Pri plávaní a okolo plavárne sa motá kopa šikovných ľudí, len im treba dať priestor. Osobne som zažil v Nemecku na bazénoch plavecké hry rodín, detí, štafety, diskotéky... U nás nič. Dokonca sanitárne soboty!!! A keď som tu bol cez Vianoce, tak pred Silvestrom aj na Silvestra bolo zatvorené... Vonku odmäk, lyžovačka žiadna... JA TOMU NEROZUMIEM...
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 11:15
Čomu tam nerozumieš? Stačí sa pozrieť, kto riadi plaváreň a ako sa na svoje miesto dostal. A kto riadi MŠK a ako sa na svoje miesto dostal.

Kým budú Bystričania tolerovať, že politické strany si dosadia svojich kunčaftov na takéto riadiace miesta, tak nech sa láskavo nečudujú, ako tie inštitúcie krachujú.

Tí šikovní ľudia okolo plavárne by museli buď odlievať prachy strane, alebo stranu politicky podporovať, aby dostali šancu.

Bystrica je zachvátená nákazou v podobe polomafiánskych politických skupín. A ich smradľavé stopy vidie všade, kde niečo nefunguje. Či je to plaváreň, alebo parkovanie na Rozkvete, alebo čistenie mesta, alebo podivné spravodajstvo v mestských novinách a televíziách.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 12:03
CVČ v P.Bystrici dostáva na jedného člena okolo 330 € ročne. Ak tvrdíte, že je to málo, tak si vygooglujte a zistíte, že je to najväčšia dotácia na Slovensku. Najdrahšie CVČ na Slovensku! Takže nie je to tak, ako tvrdíte,že majú nedostatok peňazí. Treba si pozrieť fakty na internete - VZN miest a obcí a nie sa nechať nabulikať nejakými zavádzajúcimi informáciami. A zistenia ZMOSU - veľké percento záujmovej činnosti, súťaží a iné... robia CVČ všeobecne doobeda pre školy v rámci " ulievania sa žiakov zo školy" a ťažisko / 95% / by sa mali venovať činnosti poobedňajších hodinách, cez víkendy a prázdniny. CVČ sú potrebné,ale nie samospasiteľné.Ich činnosť treba presmerovať na potreby mladých ľudí a už tu spomínané aktivity.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 12:21
neviem, či si už neni pregooglený celý. Moje deti chodia tiež do CVČ a ako na potvoru majú všetky aktivity poobede, alebo cez víkendy a ako som videl na rozvrhu na nástenke - vôbec nie sú jediní. A to je info z prvej ruky a nie nejaké vygúglené blbosti.
Poviem to po lopate CVČ má byť pre deti, ak si nedokážeš ani po 15-tich rokoch života zorganizovať svoj volný čas, tak asi nastala chyba nikde pri výchove - pomoc je jednoduchá vráť občiansky preukaz a požiadaj o zbavenie svojprávnosti, oni ťa potom dajú do takého zariadenia, kde budeš mať o zábavu postarané ...
Alebo sa prihlás do konkurzu na riaditeľa CVČ a ak uspeješ, zorganizuj niečo čím nás všetkých prekvapíš!
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 10.06.2010 12:32
Mladí nad 15 rokov naozaj nepotrebujú, aby im niekto pripravoval program ako malým deťom a vodil ich za ručičku. Ale mladí v tomto veku (rovnako ako dospelí) potrebujú PODMIENKY pre svoje aktivity. No a skúste si predstaviť, že máte 17 rokov a chcete v Považskej Bystrici hrať divadlo, rozbehnúť hudobnú skupinu, mládežnícky klub, turistický oddiel alebo čokoľvek iné. Ak práve nechodíte na školu, kde to ťahá nejaký nadšený učiteľ, môžete sa stretávať akurát tak po krčmách a zháňať si za vlastné peniaze aj to úplne najzákladnejšie vybavenie. Veď je to hanba, že za komunizmu (vo Zväzarme, DK ROH alebo Pionierskom dome) boli tieto materiálne podmienky podstatne lepšie.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 13:31
DO roku 1989 bola mládež dotovaná,mala vlastné zariadenia budovi.
Potom prišiel demokrat Peter Waiss z SDĽ a šmahom ruky zničil všetko.
Treba sa pozrieť komu patria priestori po pionieroch a SZM.
Každý tu trepe somariny o komunistoch ako napr. p. Smatana.
Tára dve na tri. Ako som zystila obvynuje že neboli odškodnené rodiny pod mostom, a kto odškodný tie tisíce ľudí ktorí pracovali v rámci akcie Z zadarmo na výstavbe zariadený pre deti a dnes ich vlastnia a viuživajú sponzori strany SaS.
Pán Smatana na vašu osobu už len jedna poznámka, akosi ste zabudli na spoločnosť Raven a.s. ktorá sponzoruje stranu SaS a zároveň zaplatila 50% nákladov na vystupenie ELANU v Považskej Bystrici pri príležitosti otvorenia dialnice.
Podľa vaších rečí usudzujem že Ing.Harvánek si kúpil už aj Vás.
Česť všetkím statočním ľudom Slovenska.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 13:54
"DO roku 1989 bola mládež dotovaná,mala vlastné zariadenia budovi."

 - ako pionier som chodil do krúžku v objekte ktorý sa dnes volá opäť katolícky dom a viedol ho pán vedúci, ktorému vadilo, že ho voláme súdruh - robil to preto, že ho bavila práca s mládežou a nebol žiadny zarytý komunista.
Asi ste si to "zystila" zle.
Teraz v tých istých priestoroch funguje eRko - hnutie kresťanských spoločenstiev detí - kruh sa uzatvára.
Dom pionierov na Lánskej je dnešné CVČ a ľudia, ktorí tam pracujú to robia zase preto, že ich baví práca s deťmi.
No a na záver - do akcie Z sa ľudia zapájali preto, aby ich niekedy niekto odškodňoval?
Nie robili to preto lebo naleteli boľševikovi, že sa budú mať lepšie.
Ale boľševik im zabudol povedať, že lepšie sa budú mať len tí vyvolení ...
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 10.06.2010 13:58
- Áno, do roku 1989 bola mládež dotovaná, ale len niektorá. Iná mládež bola prenasledovaná a zakazovaná (napríklad skauti, alebo katolícka mládež).

- Peter Weiss bol najprv členom KSS, dokonca z ústavu marxizmu-leninizmu, SDĽ založil až potom.

- Rozkradnutie majetku SZM je jednou z najväčších zlodejín v dejinách Slovenska, doteraz nevyšetrených. Realizovali ho najmä samotní funkcionári KSS a SZM. Nejakí disidenti z tribún naozaj nemali možnosť prevádzať na seba horské hotely.

- Ak chcete odškodnenie za prácu v rámci akcie Z, nič vám nebráni venovať sa tomu tak, ako sa ja venujem odškodneniu ľudí bývajúcich pod diaľnicou.

- Ani od Ing. Harvánka ani od žiadneho podnikateľa som ani ja osobne, ani naše občianske združenie nezobrali ani korunu, ani euro. Ak to však nejaká organizácia robí, nech si to zodpovedá pred svojimi členmi.

- Ak Raven platí koncerty, ide to z jeho zisku a mňa do toho nič, lebo je to súkromná firma. Mne vadí, ak sú takéto zábavky financované z verejných peňazí - a aj koncert, aj CDčka, aj inzeráty v novinách a rozhlasoch, sú označené ako financované z Operačného programu doprava, čo sú verejné zdroje.

- Keď ktorýkoľvek podnikateľ v meste necitlivo siahne na verejné zdroje, buď sa ozve naše združenie, alebo aspoň kauza dostane priestor na tomto webe. Tak sme to robili, keď sa za Lackoviča predávalo námestie a robili nevýhodné zmluvy s Marikou, aj keď sa v súčasnosti predávali pozemky v Orlovom, aj keď akciovka p. Harvánka oplocovala lesy v CHKO Strážovské vrchy, aj keď chcela firma miliardára Kmotríka spustiť v Kolónii projekt, z ktorého trčala spaľovňa.

- Z vašich rečí usudzujem, že ako ste boli ustráchaní kedysi, tak ste ustráchaní teraz, len teraz máte internet, ktorý vám umožňuje hlasnejšie frflať.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 14:22
Juraj pripomenulo mi to časy, keď sme už po "nežnej" chceli obnoviť tradíciu fotoklubu v Považskej Bystrici. Boli sme mladí a hŕŕ do všetkého, jedine Ambróz Gabčo mal bohaté skúsenosti.
Ledva sme v spolupráci s PX-centrom ako tak rozbehli činnosť klubu, urobili prvé výstavy, Lackovič vymenil v PX-centre riaditeľku za "svojho" človeka. Nová riaditeľka na prvom stretnutí prišla s tým, že ak sa chceme naďalej stretávať v klubovni, musíme platiť nájomné - absolútne nechcela pochopiť, že sme združenie nadšencov, ktorí tým že dokázali do mesta dotiahnuť zaujímavé výstavy za prispenia sponzorov, vlastne suplujú prácu niekoho, kto za to berie plat ...
A vzdali sme to? Nie! Jednoducho sme boli "odídení" z PX centra a Fotoklub FÉNIX doteraz funguje pri Považskom osvetovom stredisku.
Ponaučenie:
- netreba čakať kedy nám niečo padne z neba - treba sa odhodlať a "otravovať" na rôznych miestach, kým dosiahneme svoje. Pretože šťastie praje nielen pripraveným, ale aj vytrvalým.
Želám tínedžerom aspoň toľko vytrvalosti, ako sme mali my vtedy.
Roman Bátora
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 16:18
Robím kurzy - učím pliesť košíky. Nie je to teda iba o mladých, chodia ľudia od 10 do cca 60 rokov
V Trenčíne viem dostať priestory zadarmo, plus propagácia k tomu. Aj oni vykazujú činnosť, aj ja som spokojná, aj účastníci sú spokojní....

V Bystrici, keď som napísala pani riaditeľke PX centra mail, tak mi ani neodpovedala.

d.babeľová
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 19:36
Pani Babeľová - myslím že s tým PX centrom ste si to zavinili sama. Posielate riaditeľke mail ?? Veď tá snáď nevie ani čítať !! Nieto ešte mail !! Prosím Vás to ste k jej schopnostiam pojali riadnu dôveru !!
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 19:47
ja si ju pamätám, keď ešte v nemenovanej firme (sídliacej vtedy v prístavbe budovy NF) pracovala ako pokladníčka a pracovala vtedy na PC :)))
Anonym píše:
Pátek 11.06.2010 00:44
A už znova - urážať - urážať a urážať !

Keby ste mali Vy svojho človeka v Ms zastupiteľstve - tak ste tam Vy !
To je predsa jednoduché !
Stále platí - košeľa je bližšia ako kabát !

a možno by odpoveď od Vás prišla !
Anonym píše:
Pátek 11.06.2010 06:10
V prípade súdružky Karošovej by bolo výstižnejšie príslovie "onuca je bližšia ako kabát !
Teším sa a verím, ako po voľbách v decembri sa vyplaví ten hnoj a vícehnoj z msu.
Anonym píše:
Pátek 11.06.2010 20:58
Čo sa týka plavárne,tak vidno odkedy tam je súkromník, tak sa veci pohli dopredu čo sa týka aj iného vyžitia ako je plávanie-bowling, tančiareň,buduje sa wellness, buduje sa pláž - plážový volejbal, detský kútik, lehátka, káva, miešané nápoje,možno koncerty kapiel, možno akcie pre mladých...len aby ľudia aj chodili, lebo zadarmo to nebude.
Iva Posluchová
Iva Posluchová píše:
Neděle 13.06.2010 14:21
Ako autor článku uvádza: "Aj diskusia okolo komunitného centra vo vojenskej správe utíchla." Myslím si, že všetci v diskusii voláme práve po týchto priestoroch. Deti (viac či menej talentované) sa môžu realizovať v základných umeleckých školách, CVČ a v krúžkoch, ktoré na základe krúžkovývh poukazov otvárajú základné a stredné školy. Otázka je, čo s ľuďmi nad 18, príp. s mladšími, ktorí chcú robiť niečo (ne)štandardné, čo uvedené organizácie neponúkajú.
Možno sa vojenská správa stane volebnou témou niektorých mestských politikov. A možno nie. Možno by sme nemali čakať, ale vyvinúť občiansku iniciatívu.
K týmto postrehom ma vedie aj fakt, že Dom kultúry je pre nás ako pre obyvateľov mesta definitívne stratený. Ale nie o tom som chcela.
Iva Posluchová
Iva Posluchová píše:
Neděle 13.06.2010 14:38
Mladým sa nečudujem, že sú nespokojní. Neexistuje tu klubová scéna, kde by mohli vystupovať začínajúce kapely, ktoré skúšajú v meste i okolí. Dokonca sa medzi mládežou hovorí, že mestský študentský parlament chcel byť aktívny, len nedostal prisľúbené peniaze (neoverená info). Deti sa smejú z rampy, ktorá na štadióne supluje skatepark a naďalej trénujú pri Troch vežiach. Neobhajujem ich. Myslím si však, že ich musíme podržať my - starší dospelí.
Anonym píše:
Neděle 13.06.2010 17:46
Ahoj, Iva!

Práve sa pokúšam postaviť priestor (vrátane stejdžu), kde by sa mohli mladí realizovať. Môžu nacvičovať divadlo, hrať muziku, debatovať, rapovať... Robím to celkom rád, ale mám aj trošku obavy - keď prídu dospeláci, užijú a všetko je v pohode. Mladí nikdy nezabudnú rozkopnúť, zlomiť, rozbiť.... Keby tak občas prišli s nejakým nápadom, iniciatívou, to by bola paráda! Pomôžem rád. Priveď, pošli, skúsime to rozbehať! Majo (rod.donkichot)
Iva Posluchová
Iva Posluchová píše:
Neděle 13.06.2010 20:03
Ahoj, Majo!
Som rada, že bojuješ, hoci veterné mlyny sa točia.
Mladé kapely, hudobníci, prípadne zopár sól... Čo takto "Deň susedov" na plavárni?
Ozvem sa.
Nechce sa niekto pridať?
Anonym píše:
Neděle 13.06.2010 20:26
No vidíš! Pridať sa zatiaľ nechce nikto! (-:
Vyrobil som pláž - napriek tomu, že som vedel, že bude bez bazéna - ten bude zatvorený (prečo, nad tým špekulujte sami...). Ale vytvorí sa miesto, kde je beachvolejbalový kurt, posedenie s pivom, kávou, grilom. Miesto na grilovačky, oslavy, mudrovačky, trucovačky... Proste klídek a pohoda. Kto chce, nech zahrá - na gitaru, volejbal, na nervy. Plánujem niečo zorganizovať - napr. preteky v potápaní v detskom bazéne, preteky v pití kofoly, volejbalový turnaj triezvych o putovnú bandasku...
Bojujem, aj keď niekedy ako Don Kochot. Sorry, snáď to admin ustojí!
Anna Jančová
Anna Jančová píše:
Pondělí 14.06.2010 18:38
Ahojte,
ked sa tu tak núkate, tak ja sa pridávam, ako vždy ku každej šialenosti a kričím na študentské parlamenty, či iných, aj menej formálnych mladých: vezmime Maja za slovo a zorganizujme tam niečo...koniec školského roka by sme už asi nestihli, ale čo takto spríjemniť si začiatok školského roka nejakou akciou u Maja na plavárni? prezentácia kapiel, tanečných skupín,...mladí, vy viete, čo kto robí, kto za niečo stojí, dajte nápady, je tu pár "dospelákov" ochotných pomôcť pri organizácii - niekedy je ten adrenalín pri chystaní vecí rovnako dobrý ako pri akcii samotnej ;-)
Michal Bajzík
Michal Bajzík píše:
Pondělí 14.06.2010 23:45
pridame sa, vymyslime daco urcite.. najprv sak musim poriesit a vyhodnotit este vlastnu akciu.. a potom sa urcite pridamä :)

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359