Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Jaroslav Ševčík / Komu Mesto Považská Bystrica dáva zarobiť a s kým sa súdi?

Komu Mesto Považská Bystrica dáva zarobiť a s kým sa súdi?

Autor: Jaroslav Ševčík Poslední změna: Pátek 03.04.2009 14:51
Kategorie: ,
Aj vzhľadom na priebeh diskusie na tejto stránke, ale predovšetkým vzhľadom na priebeh posledných zasadnutí mestského zastupiteľstva a správania sa niektorých "našich" ctených zastupiteľov som sa rozhodol požiadať vedenie mesta o niekoľko informácií na činnosti, ktoré sa dotýkajú prakticky všetkých našich občanov - daňových poplatníkov. Súčasne súhlasím s tým, aby redakcia PB.OTVORENE.SK uverejnila text tejto žiadosti v plnom znení.
Ing. Jaroslav Ševčík, Rozkvet ........... 017 01 Považská Bystrica

Mesto Považská Bystrica
Primátor mesta MUDr. M. Adame
Centrum 2/3
017 01  Považská Bystrica V Považskej Bystrici dňa 20.01.2009

primator@povazska-bystrica.sk

Vec: Žiadosť o informácie

Na základe Zákona o slobodnom prístupe k informáciám Vás žiadam o poskytnutie nasledovných informácií:

1.Zoznam uhradených faktúr mestom (MsÚ) Považská Bystrica fyzickým, resp. právnickým osobám za rok 2008, ktoré presahovali sumu 30 000,- Sk. Pri danej informácií chcem požiadať o uvedenie všetkých podstatných náležitostí k daným faktúram, predovšetkým názov subjektu, účel fakturácie, dátum prijatia a dátum uhradenia faktúry, výška uhradenej sumy.

2.Zoznam všetkých súdnych sporov za roky 2007, 2008, v ktorých figuruje mesto Považská Bystrica s uvedením výsledkov sporov a vynaloženými finančnými nákladmi na ne.

Verím, že naším spoločným záujmom je, aby boli občania Považskej Bystrice informovaní čo najrýchlejšie a najpresnejšie.

Odpovede na túto žiadosť o informácie mi prosím zašlite čo najskôr na e-mailovú adresu forest(zavináč)mail.t-com.sk., prípadne ak by Vám náhodou nefungoval internet, tak na vyššie uvedenú adresu.

Ďakujem,

Ing. Jaroslav Ševčík
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 25.01.2009 14:26
V niektorých slovenských mestách zverejňujú došlé faktúry na webe mesta automaticky.
Napríklad tu:
http://www.sala.sk/cms/index.php?id=268

Rovnako si tam občan môže skontrolovať záznamy zo služobných ciest, náklady na služobné telefóny, zoznamy zmlúv (včítane nájomných), a podobne.
redakcia
redakcia píše:
Neděle 25.01.2009 14:31
Občan Ševčík nám hodlá poskytnúť odpoveď Mesta, aby sme ju mohli zverejniť na webe.
Rovnakú možnosť (podať na úrad žiadosť o informácie a ak sa týka verejného záujmu, zverejniť ju na našej webovej stránke) má ktorýkoľvek občan.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 25.01.2009 19:16

A čo kostol?Ten je celý pooraný a dokončený není.Stáť to má cez 10 miliónov a stavia to kto iný ako Všadestav Sádecký.To tam nebuete mať isto!

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 25.01.2009 20:17
Dosť by ma prekvapilo, keby sa tam neobjavila žiadna faktúra na túto zakázku. Aspoň nejaká záloha tam bude, na materiál.
Opak by znamenal, že Sadestav vráža do stavby svoje financie a zaplatiť si nechá až po prevzatí stavby. Vzhľadom na veľkosť zákazky, veľkosť Sadestavu a obvyklé postupy stavebných firiem to nie je pravdepodobné.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 25.01.2009 21:16

Je to len účtovníctvo a teda všetko sa dá poprepisovať . Papier znesie naozaj všetko . Preto odporúčam si vyžiadať aj koniec roka 2007 - 11,12 a začiatok roka 2009 - 1 .

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 25.01.2009 14:39

ja si myslim, ze tadialto cesta nevedie.... ak chceme cistejsie mesto - a cistotu myslim v kazdom ohlade a na kazdej intstitucii.. tak treba najst v meste kandidata, ktory by videl funkciu primator, pripadne viceprimator ako funkciu skutocne nezistnej pomoci tomuto mestu a obcanom... poznam takych ludi.. nie je to nerealne.. avsak, takych nikdy nezvolia.. preco? pretoze nie su clenmi strany, jednoducho.. neriesia politicku situaciu z roznych pricin, bohuzial, pre toto mesto je velkou skodou.. a je to skoda sposobovana nami samotnymi obcanmi.. ze vzdy volime len ludi, ktori su bud v HZDS - v casoch minulych a dnes SMER - v casoch terajsich.. myslim, ze niektori sa odvolavaju na to, ze je dobre zvolit si kandidata, ktory je za momentalne najsilnejsiu a vladnucu stranu, avsak osobne mam skusenosti, ze vybavit dotacie, z EU, a inych organizacii.. sa da aj ked je clovek nestrannik, a prave naopak.. ludia co su skutocni odbornici, do stran moc nepachnu.. a potom to aj tak vyzera.. ze mesto zada x ziadosti o udelenie dotacie.. .avsak nie je tam jediny clovek co by toho bol schopny vyhotovit tak dokonale projekt, aby skutocne presiel.. Ja som jeden z mladsej generacie.. ktorej osud tohto mesta skutocne lezi na srdci, ja spolu s mensou partiou mladych ludi sa snazime robit aspon nejaku cinnost pre nase mesto.. snazime sa tu troska organizovat aky taky zaujem o toto mesto u nas mladych.. ale je to skutocne zlozite.. ma to viacero pricin.. jednou z nich je aj neochota vedenia mesta.. komunikovat s nami.. ich potencionalnymi volicmi.. mame sice nad 18 , a teda sme uz ich volicmi.. a aj ked na obrazovkach sa tvaria ako keby mali zaujem s nami komunikovat, no moja osobna skusenost z minuleho tyzdna.. ked sme boli s kamaratom fotit mesto a zrovna sme sa stretli s p. primatorom na orlovskom moste.. a chceli sme len male interview do nasej apolitickej stranky.. odpovedal ze na takych ako sme my nema cas.. hmm.. tak potom si asi pockame na obdobie pred volbami.. myslim ze v tedy uz cas asi volny najde..

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 14:47

Forest, ozvi sa mi prosim ta na mail christian.troy88@gmail.com celkom ma zaujal ten Tvoj prispevok a mohli by sme najst spolocnu rec.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 25.01.2009 14:50

pokracovanie k prvemu prispevku odomna: mojim osobnym nazorom je, ze aj ked p. sevcikovi poslu nejaky ten vypis.. co bude aj tak neuplne.. a bez dolezitych veci.. nic sa tym neporiesi.. ani nevysvetli.. myslim, ze ludia na meste maju dostatocne vela prace na tom aby bolo vsetko ciste a bielsie ako prave napadnuty sneh.. boli by hlupi keby tak nerobili.... Tot vo svrtok som pozeral na joj plus lampu z Hribom, bol tam sefredaktor Trendu - ekonomicky casopis, a tiez pato Tkac z J&T;, a bolo tam vela zaujimavych tvrdeni.. ale pacilo sa mi jedno, ktore sa da aplikovat aj na nase mesto.. Sef. Trendu povedal - "je mi v podstate jedno, ze aj keby vsetky zakazky vyhralo J&T; alebo iny podnikatel.. je mi to jedno.. ak to prebehne v sulade zo zakonom, stat dostatne skutocne najvacsiu kvalitu za najnizsiu cenu, ak sa nieco ide stavat, alebo ak stat nieco ma predat, tak nech to preda za najvyssiu moznu cenu..a toto je presne aj moj postoj k tomuto dianiu v meste: ak mesto zadava zakazku na co ja viem stavbu marianskeho namestia, pripadne hoc coho ineho.. nech zada, a je mi jedno aj keby vsetky chodniky vsetky budovy namestia aj panelaky staval p. Haviar, alebo jeho pribuzenstvo je mi to jedno.. nech stavia, ak je to v sulade zo zakonom a bude to ferova sutaz!!!kde budu o podmienkach vediet vsetci zaujemcovia a nebudu tie podmienyk prisposobovane urcitym stavebnym firmam, a stavba bude kvalitna, a bude to za co najmensiu moznu cenu aka sa da dosiahnut pri vysokej kvalite.. asi tolko k celemu takemuto problemu

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 25.01.2009 16:12
Nepovažujem za pravdepodobné, že by Mesto poslalo ako odpoveď nejaký neúplný alebo nesprávny výpis.
1. Majú ponaučenie s kauzou "falšovanie uznesenia".
2. Na tento web anonymne prispievajú viacerí úradníci z mesta, takže keby sa nejaká zakázka alebo súdny spor ututlal, veľmi rýchlo to praskne
3. Jaro Ševčík už v minulosti dokázal, že aj zdanlivo malé veci dotiahne. Keď protestoval proti zákazu fotenia, ako poslanci hlasujú, a dohnal to až na ústavný súd (a vyhral), tiež si viacerí povedali, že "toto nikam nevedie". A kde je dnes Lackovič. A v zastupiteľstve je hlasovacie zariadenie a hlasovanie poslancov nesníma jeden foťák, ale niekoľko kamier.
Takže poskytnutie nepravdivých údajov = vysoké riziko nepríjemností.

Jednoduchšie bude tvrdiť, že boli vybraté najlepšie firmy v súlade so zákonom.
Samozrejme, stále je tu ešte možnosť informácie odmietnuť, a rozbehnúť vleklý právny spor, ale to by sa im politicky nevyplatilo.


Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 25.01.2009 16:28
Píšeš: "alebo jeho pribuzenstvo je mi to jedno.. nech stavia, ak je to v sulade zo zakonom a bude to ferova sutaz!!!kde budu o podmienkach vediet vsetci zaujemcovia a nebudu tie podmienyk prisposobovane urcitym stavebnym firmam, a stavba bude kvalitna, a bude to za co najmensiu moznu cenu aka sa da dosiahnut pri vysokej kvalite..."

Tam je práve problém. U nás sa dá ľahko zorganizovať súťaž, ktorá bude v súlade so zákonom, ale nebude férová. Všetky stavebné zakázky za Lackoviča boli v súlade so zákonom - aspoň teda neviem o žiadnom súdnom spore, ktorý by dokázal opak.

Pozri si nedávny článok o elektronických aukciách, to je jeden z liekov.
Citeľne zvyšujú šancu, že o súťaže sa dozvedia všetky firmy, a s výsledkami sa nebude dať príliš šachovať. Politici v prípade elektronickej aukcie len rozhodujú o tom, čo sa bude obstarávať, a stanovia kritériá. Zvyšok prebehne "automaticky".
Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 21:53

Ale na to tam je 150 poslancov v NRSR aby už skutočne niečo zmenilo,lenže nie je vôla...kde by potom brali bočáky. Keby mesto malo povinnosť verejnej suťaže- vypísanie suťaže, verejné vyhlásenie ,vylepenie a informovanie v 3 najčítanejších periodikách.... následne konzultácie z možnými firmami,určenie pevných podmienok a verejné otváranie obálok za prítomnosti kohokolvek z občanov a zúčastneých firiem.....minimálne 5 firiem z toho minimálne 2 mimo danu oblasť.....ponuky otvárať priamo v nejakej aule sieni,prípadne kluturnom dome......konzultácie by museli byť podrobné aby sa podpísal pevná ceny bez dodatkov,akýkolvek dodatok by museli schváliť poslanci....... Čo sa týka elektronických aukcí,je to idiotina hlavne menežerov výrobných firiem na tzv šetrenie nákupu.....ale absolutne nezohladnuje kvalitu,včasnosť dodávky a dalšie veci....osobne mám s tým skusenosť....firma potom prerába na iných veciach ,ale všetci sa vytešuju že dostali tovar o pár korun lacnejšie...nie všedtko najlacnejšie je kvaltiné,a čo sa týka stavebníctva nie su to jednuché veci.....

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 25.01.2009 16:39

Hm, ja narozdiel od vás si myslím, že táto žiadosť bola momentálne tým najlepším počinom v danej PB realite. Žiaľ, ako napísal aj Mgr. Smatana, čo je inde normálna realita, tu sa musíme k tomu krvopotne dobíjať. A pritom by to mala byť predovšetkým záležitosť poslancov. Niektorí „hochštapleri“, čo sa dostanú ku korytu pod pláštikom dnes Fica, včera Mečiara a zajtra niekoho iného, sa správajú akoby mesto bola ich špajza! Pred voľbami každých 5 minút hovoria ako budú slúžiť občanovi, akí sú oni sluhovia a po voľbách sa im najbližšie 3 roky a 11 mesiacov hnusí pozdraviť človeka ako treba Vás, alebo dať im slovo na zastupiteľstve, ako napr. Inž. Ševčíkovi, či ďaľším. Stačí si len spomenúť na „heslo“ toho posledného... ako som sa staral o vaše deti, tak sa budem starať .... A zatiaľ sa stará len aby dostal plné prémie...

A čo sa týka vášho názoru...“ze aj ked p. sevcikovi poslu nejaky ten vypis.. co bude aj tak neuplne.. a bez dolezitych veci.. nic sa tym neporiesi.. ani nevysvetli..“, nemyslím si že to tak dopadne. Lebo si nemyslím že Ševčík sa nechá opiť nejakým rožkom ....a ešte k tomu primátorovým :) Lebo tá jeho žiadosť je formulovaná VEĽMI KONKRÉTNE a zákon je na jeho strane. Takže uvidíme...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 25.01.2009 22:03

no tak teda držme si palce, čo teda páni z mesta odpíšu, uvidíme kam nás to posunie. Akurát, že s akcie p. Ševčíka mám niekedy dojem, pomstychtivého občana, ktorý sa teraz skúša pomstiť ako sa dá, nemyslím, že je zlý alebo čo.. alebo, že by to nemal robiť, to nie.. treba ho.. len sa obávam, že ak bude mať niekedy ešte záujem kandidovať na primátora, ľudia si ho (aj keď urobí kus dobrej roboty a pokúsi sa odkryť kde jakú špinku) zapamätajú ako radikálneho rypáka.. a neviem či mu toto pomôže.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 25.01.2009 22:53

Nemyslím, že to myslíš zle, ale podľa tvojho príspevku sa ľudia v PB dajú rozdeliť na 3 kategorie:

  1. Hajzlíci čo zneužívajú svoje verejné funkcie a robia pofidérne kšefty
  2. Ľudia, ktorí majú odvahu na to upozorniť
  3. No a niečo medzi tým, ľudia, ktorí to všetko majú na háku a dokážu to kritizovať max. pri pive a poldecáku

Otázka na telo. Kam sa radíš ty? A prečo si myslíš, že odvaha povedať verejne pravdu = pomstichtivosť? Mne sa naopak zdá, že kde zlyhávajú poslanci, treba pritvrdiť.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 09:20

tak to bude určite kadidovať, on sa tam chce totiž vopchať za každú cenu....škoda len, že ho už aj tak každý pozná. Celé je to aj tak len o pomstichtivosti, a čudujem sa, že to tomu Jarovi už neni blbé pchať všade ten svoj nochál

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 14:28

Nuz, vyhodili ho dverami chce sa vratit oknom

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 26.01.2009 12:30
Občanom sa nepáči, že do hospodárenia mesta "vŕta" človek, ktorý sa uchádzal a asi aj bude uchádzať o politické funkcie.
Lebo im to smrdí pomstychtivosťou a politickým záujmom.
Občanom sa však tiež nepáči, keď do mocných "vŕtajú" občianske združenia, lebo "odmietajú niesť politickú zodpovednosť", rozumej nekandidujú do funkcií.
Tak si vyber.

Je to z politológie a histórie známa vec: ľudia neradi volia osobnosti, ktoré sú spojené s negatívnymi emóciami. Dokonca majú tendenciu podvedome pripisovať vinu za problémy tým, ktorí na problémy upozorňovali.

Ševčík bol jedným z mála, korí urobili kus práce na odstránení lackovičovskej skupiny. V dobe, kedy nikto nedával opozícii reálnu šancu. Ale kto robí špinavú prácu, ten nevonia. Preto si ľudia radšej zvolili kandidátov, ktorí voňali bábätkami alebo murárskou maltou. Svoju prípadnú nespokojnosť zase pripíšu - tým, ktorí ich vyzývali nevoliť Lackoviča.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 22:28

Keby som bol primátor mesta....samozrejme občanom umožním kontrolu,....ale kontrolu takú že by videli ...kedy,kolko ,kde a za čo sa stavia,prípadne predáva a kupuje....ale aby mi prišlo nejaké združenie ktoré fakticky lobuje,už len za niekoho,nie je volené nemám dôvod mu odpovedať prečo robím tak ako robím....občan ano...relevantne ma môže kontrolovať opozícia...pretože bola legitímne volená......takže rečičky o tom že nekandidujem a potom rýpem ako združenie do veí verejných su o ničom.....bud občianske združenie začne fungovať ako politické hnutia alebo strana a začne niesť aj zodpovednosť....inak je to rojčenie na luke,absolutne bez koncepcie....podobné dnešným niektorým politikom....

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 23:20

Ééjééja ty budeš nejaký súdruh z mesta aleboš rýchlokvasený sponzor typu všadestav?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 03.02.2009 21:40

vidia v zrkadle len sudruhovia....takže dobre sa don pozri......ked sa tam dostane trebárs Smatana...alebo Ševčík...nebude všadestav...ale smatonostav a ševčíkstav.....taká je realita....

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 27.01.2009 23:26
Znôška navzájom si odporujúcich tvrdení, ktoré držia pokope len tými hojnými tromi bodkami.

Primátor ani iný úradník nemá čo rozhodovať, kto kontroluje činnosť mesta, nebodaj ešte podľa toho, aké má motivácie. Raz tu platí informačný zákon a kto sa mieni tváriť ako demokrat, nemôže mať problém s okamžitým a automatickým zverejňovaním všetkých operácií s verejným majetkom.

A ešte by som prosil trošku podrobnejšie tú rozprávku o zodpovednosti, ktorú nesú politické strany. Alebo hoci poslanci za svoje hlasovanie.

Na preliečenie chorých predstáv o občianskych aktivitách odporúčam trošku si polistovať v Ústave Slovenskej republiky, zákone o obecnom zriadení a Aarhuskom dohovore.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 03.02.2009 21:37

Aj v Argentíne funguje že ak je niekto nespokojný s cenou preverí si cez ministerstvo hospodárstva,aké má firma marže.....čo je vrchol chorosti. Keby som mal firmu a zverejnute mi podla obchodného zákona moje ceny,tak Vás zažalujem....kôli konkurencii,prečo by mali poznať moje náklady a maržu??? obchodné tjomstvo Vám nič nehovorí?. treba odstrániť príčinu a to je zlý zákon a verejné obstarávanie.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 03.02.2009 22:10

odkedy sa do faktúry uvádzajú náklady ma marža, argentínec?

Ak sa ti nepáči zverejňovanie tvojich cien cez infozákon, nerob kšefty s verejnými peniazmi. A trochu sa preber z toho tvojho nepochopeného kapitalizmu. Infozákon sem prišiel z kapitalistických krajín, nie od Putina alebo Čáveza.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 04.02.2009 18:05

tomu sa bude o Argentine aj snívať, keď sa zverejnia jeho faktúrky uradené Starým ujom :)

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 10.02.2009 23:44

ale zaslepenosť tuposť a posadnutosť viera že tu je niekto kto je ten správny a chová sa presne podobne ako tí pri válove....ma fakt irituje....

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 10.02.2009 23:42

niekto kto vie rátať si to z tých faktur vyčíta.....ale to tupanom čo si myslia že všetko je sociologia a iné zbytočné vedy nič nehovorí.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 23:21

ale Jaro Sevcik je novy obciansky aktivista, kral zomrel nech zije kral. Ziada o informacie, dozera na samospravu, uz len aby mu niekto z ekopolisu za to zaplatil. Stracate dych pan ucitel - alebo neda sa vyskakovat ked ta drzia za gule.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 04.02.2009 18:08

a začni vyskakovať ty. Každý chvíľku bude ťahať pílku...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 00:06

vysvetlenie k pomstichtivosti: preto mi to tak pride, pretoze p. ševčík bol sám vedúci smeru, a už nie je.. a ku komu sa radím ja? Myslím, že ku skupine číslo dva, akurát som ešte nenadobudol postavenie, aby som mohol verejne chodiť na mestský úrad a plodil tam nejakú konštruktívnu kritiku, keďže v tom čase kedy zastupiteľstvo prebieha... som v škole v inom meste... ale cez víkend si to vždy na našich regio teve pozrem.. a dozviem sa čo sa dialo..

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 26.01.2009 12:38
Priateľu, "konštruktívna kritika" je trik starých komunistov. Poukážeš na nejaký ich prešľap, a oni sa obratom spýtajú "čo teda navrhuješ a čo pre to urobíš TY?".

Hoci ONI sú za to platení a ONI sú vo funkcii a držia mocenské páky.

Kritika je len kritika. Pomenovanie problému. Môže byť len pravdivá alebo nepravdivá, ale nie konštruktívna alebo deštruktívna.

Viete si predstaviť, že by ste v reštaurácii dostali nechutné a studené jedlo, a na vaše protesty by vás čašník upozornil, aby ste kritizovali konštruktívne?
Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 22:32

keby som dostal studené a nechutné jedno zdvihnem a odídem a neplatím...priatelu..nebudem predsa z niekým čo zo mna robí blba ešte aj viesť nejaku kritiku..... čiže treba si uvedomiť čo Vy vlastne chcete a kto ste....lebo len kecáte,kecáte...ale samozrejme návrhy su to posledné čo viete dať....lebo nemusíte...nie ste predsa opozícia...ste proste....ani neviem čo...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 04.02.2009 20:59

tak prečo sa teda nezdvihneš a neodsťahuješ do iného mesta , pán zásadový ???

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 04.02.2009 22:43

Pán zásadový nechal sám sebe ešte druhú možnosť: ísť na konkurz na kuchára a variť v tej krčme lepšie.

Lebo na ľudí, ktorí protestujú proti nechutnému jedlu, povie že "čo ste vlastne? veď nie ste ani opozícia".

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 10.02.2009 23:47

tak ako sa dá z týchto maríkoviec odsťahovať.....

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 10.02.2009 23:46

ja sa nemusím ja tu v tejto komunistickej maríkovskej dzedzine bývam len dočasne.....

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 22:25

vážený kolega. Chcem ťa úprimne ubezpečiť, že naozaj tu nejde o žiadnu pomstichtivosť. Ide len o principiálnosť. Nemyslím si totiž, že spôsob, akým je toto mesto vedené (či skôr vláčené) už roky, je pre jeho obyvateľov tým správnym riešením. A preto treba pomôcť tomu, aby sa von dostávali aj tie podstatné informácie, ktoré sú pre občanov rozhodujúce, ale ktoré sú pre nich zväčša zahmlievané až utajované. Nemyslím si totiž, že pre občanov je podstatné napr. to, koľkočlenná komisia ako dlho pripravovala mestský ples a kto tam ako tancoval. Keďže možnosti povedať naše pripomienky na verejnom fóre msz sú vďaka niektorým poslancom veľmi oklieštené a samotní poslanci sú až na malé výnimky slabučkí, prípadne kontraproduktívni, sme nútení použiť iné, účinnejšie, podotýkam legitímne prostriedky.

Čo sa týka môjho pôsobenia v SMERe, bola to doteraz jediná strana, v ktorej som bol. Narozdiel od mnohých jej súčasných protagonistov :) A viedol som ho tu tak, že sa každému môžem pozrieť do očí. Ale to je na dlhšie rozprávanie.

V prípade, že by súčasný primátor nabral dostatok odvahy na verejnú diskusiu v niektorej regionálnych TV ohľadne smerovania Považskej Bystrice, tak ho na ňu srdečne pozývam. Veď koniec-koncov, obidve sú platené aj z naších vrecák daňových poplatníkov. Ale obávam sa že... :)

Jaro Ševčík

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 23:57

fajn presvedčili ste ma, podporujem Vás, smiem sa spýtať aké sú vaše plány do budúcnosti, chcete kandidovať na primátora, a tiež ešte jedna otázka, ako chcete získať priazeň voličov?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 06:54

Všadestav (prípadne vlož firmu nejakého poslanca) a dve ďalšie firmy sa prihlásili na konkurz na opravu nejakého chodníka niekde v Strednom Mogoňove. Poliak vzal pásmo, zmeral dĺžku plotu, všetko si načrtol na papier, niečo popočítal a vraví: Spravíme to za 350.000 Sk = 200.000 materiál, 100.000 pre robotníkov a 50.000 je marža firmy.

Ukrajinec vzal palicu, niečo pomeral, niečo pokreslil, niečo popočítal a hovorí: My to spravíme za 250.000 Sk = 150.000 materiál, 50.000 pre robošov a 50.000 je marža firmy.

Všadestav sa neobťažoval žiadnym meraním, nákresmi ani výpočtami, pristúpil k Starému ujovi a pošepol mu: My to urobíme za 2.250.000Sk. Starý ujo sa šibalsky usmeje: Ako ste došiel k tak vysokej sume ? 'Milión tebe, milión mne a za 250.000 to objednáme tuto u Ukrajinca!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 10:53

Tak to uz hej.. som sa povabil aj ked na tom nie je toho vela co na smiech, pretoze je to skutocne nejak podobne aj v realite.. akurat.... len tak zo zartu. . ..ktorý z nich si bol ty? Ukrajinec ci milionar...?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 13:22

Realita vlož Hasťa Blabušíka Štábela za koho stranu kandidovali? xi xi

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 16:30

Myslím, že na novembrovom zastupiteľstve čítal asi ing. Adam sumy za rôzne diela. Boli tam aj myslím dve sumy cez dva milióny spolu za nejaké zábradlia na ul.Žilinskej - aspoň som to tak pochopil z čítania. Tiež sa na to, kde to bolo osadené pátala MUDr. Gregušova, no odpoveď bola taká nekonkrétna, že pochodil som celá Stred, ale nejaké zábradlie, ktoré by približne " pasovalo " k takejto preinvestovanej sume som nenašiel. Kde to je. Alebo to je nejaký " tunel "? Vie o tom niekto viac ? Rád by som si to pozrel, za tie peniaze musí isť aspoň o pol kilometra konštrukcií a to by sa nemalo dať prehliadnúť!! Resp. MUDr. Gregušová by si to mala dať ukázať, či ju ako poslankyňu za Stred nezávadzali !!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 21:02

Nás takto zaujíma čo a za koľko krčmový kopú pred kostelom.Tam zaručene sadecký kope tunel až do Domaniže.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 21:20

vidzím, že písac jako-tak vieš, šefčík ti vzor žiadosci napísal hore. No tak to opíš, dopln tam že chceš informciju o tunele pod kostelom a popros vnucku nech to posle po internece na urad. A buješ múdrejší :)

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 21:44

Paparazz šefčík vám šetkým poradí...mali by ste ho voliť...čo vy na to???:)))))))))))))

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 20:05

Aby bolo sa začo natriasať a predvádzať na plese hajzli na to ich je

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 16:26

HaStando s.r.o. (prípadne vlož firmu rodinného príslušníka alebo straníckého kamaráta) sa prihlási na konkurz na dodávateľa diaľničných stavebných prác.Direktor (napríklad VltavaStav a.s.) namieta.Stanislav vy ste príliš drahý.Stanislav sa neobťažoval dlho vysvetľovať a len krátko odvetil.Áno sme. Ako ste prepána došiel k tak vysokej sume ? To máte tak.

  1. Zamedzenie protestu občanov pri výstavbe = +25% 2.Ochota na meste pri stavebných formalitách = +25%

Riaditeľ VltavaStavu a.s. sa len sucho usmeje a hlesne. Berte moju predchádzajúcu otázku ako žart .

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 19:18

Bola by som rada keby sa tu konečne nejaký slušný človek prezentoval ako kandidát na poslanca či primátora.Do volieb je síce dosť času,ale "nikdy nieje dosť zavčasu".Za tú dobu by sa mohol stať známim a tiež by to mohlo dôjsť veľa občanom že"týmto Smerom cesta nevede".

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 20:22

a zabudol si na raven ten si tiez pride na svoje jeho pobocka - ms urad pracuje na plne obratky

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 00:27

100% príspevky, gratulujem!Pri voľbách si na ne spomeniem!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 07:15

Po prečítaní diskusie za posledné dni a tiež z naštvania ako sa spravujú moje dane mám pre vás čo sa chcete serióznou politikou zaoberať a vidíte do sveta tejto špiny jeden návrh. Vrámci vašeho zviditeľnenia medzi bežnými občanmi tohto mesta rozbehnite petíciu za zavedenie elektronickej aukcie a zverejnenie zverejnenia všetkých faktúr a objednávok na internet. Pán Smatana aj pán Ševčík by mohli byť dobrými organizátormi aj záštitou.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 27.01.2009 17:06
Zavedenie oboch opatrení (aukcie aj zverejňovanie) považujem za veľmi dôležité. Mimochodom, o zverejňovanie podstatných informácií na mestskom webe sa naťahuje Klub Strážov s minulým aj súčasným vedením mesta už niekoľko rokov. Aj momentálne máme zatiaľ neukončenú komunikáciu s pracovníčkou príslušného odboru - predkladal som zoznam asi 20 požiadaviek smerujúcich k vyššej transparentnosti samosprávy a vyjednávanie ešte prebieha. Výsledok sa objaví nielen na tomto webe, ale aj v pripravovaných novinách Považská Bystrica OTVORENE v pomerne vysokom náklade. Keď sa dohodneme - budeme chváliť. Keď sa nedohodneme - nebudeme chváliť.

Už keď som sem vešal článok "Inšpirácia z Bytče - elektronické aukcie", bolo mi jasné, že to budeme presadzovať. Lenže pozor: presadzovať neznamená hneď petíciu.
S organizovaním petícií mám pomerne bohaté skúsenosti, a je to až jeden z posledných krokov. Samozrejme, treba si povedať, že či je naším cieľom presadiť opatrenie - aj za cenu že ľudia nám ho nebudú pripisovať, a väčšina ani nebude vedieť že sme v tom mali prsty. Alebo je nám prednejšie použiť tú požiadavku na diskreditáciu tých, ktorí ju (pravdepodobne) odmietnu. Klub Strážov a PB.OTVORENE ide metódou 1. Ide o dosiahnutie cieľa, nie o politické body. Je nám jedno, či elektronické aukcie prijme Jožko alebo Ferko, hlavne aby sa používali a šetrili sa mestské peniaze.
Oveľa účinnejšie je opatrenie navrhnúť tak, aby sa s ním mohli na Meste sami stotožniť a vydávať ho za svoju zásluhu. To je rozdiel medzi tretím sektorom a politickou stranou - ide nám prvotne o vec, nie o moc. Samozrejme, druhá strana musí vedieť, že keď dobré opatrenie odmietne, budú nasledovať ďalšie kroky, ktoré už pre nich môžu znamenať stratu hlasov. Napríklad petíciu, ktorú však podpíše nadkritický počet voličov. (Niečo podobné, ako keď petíciu proti výrubu parčíku na Pribinovej podpísalo toľko ľudí, že by to stačilo na zvolenie poslanca).

Takže ja idem postupnosťou: 1. zverejnenie dobrého nápadu na tomto webe (čítajú ho aj na meste, to sa nebojte koľkí, a nič im nebráni zdvihnúť telefón a porozprávať sa s firmou, ktorá elektronické petície ponúka "na kľúč"). 2. neformálne doručenie návrhu v rámci komunikácie s úradom 3. formálna požiadavka mimovládnej organizácie. Až keď dôjde k odmietnutiu, nastúpia ďalšie kroky, napr. petícia, ktorá ukáže vedeniu mesta, že vec nie je len výmysel pár aktivistov.


Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 22:06

politickým stranám ide o moc a peniaze.....ale su volení legálne či sa Vám to páči ,alebo nie. 3 sektor je tu akurát na vyrýpavanie určitých nepodstatných problémov a vždy sa priklána k určitým politickým kruhom.....3 sektor nie je žiadna verejná politcky volená strana,prináša témy...ale vôbec neodstranuje príčinu...ved by ani nemal pretože je len zaujmové spoločenstvo. Všetko čo navrhuje 3 sektor končí na peniazoch, nič nie je nezištné. No a čo sa týka tých zázračných aukcí....už som to popísal vyššie.....nič nie je dokonalé a myslím si že čo sa týka počítačov,ked sa zadaju správne čísla vedia klamať lepšie ako ludia....:-))) čo oči nevidia počítač zakryje....

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 31.01.2009 10:21

Do ktoreho bodu ste sa dostali so stransparentnením dotácii.Hovoril ste to na zastupiteľstve,ako to vyzerá dnes?dakujem,mama

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 18:38

Super charakteristika postupov výberových konaní ale aj verejných obstarávaní. Škoda len, že je ťažké to dokázať.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 20:27

mám takú otázku pre vás všetkých: Myslíte si, že keby teraz začal kandidovať nejaký málo známi občan pb, ktorý by bol nestranník, bol by bezúhonný občan, ktorý si dokáže okolo seba vytvoriť skupinu odborníkov, nesľuboval by hory doly, ale len par veci, ktoré dokáže zaručiť, že by ho boli naši občania zvoliť? Chcel by som spraviť týmto taký mikro prieskum.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 21:09

ja budem voliť už len a len toho, koho poznám a keď bude možnosť výberu, tak nestranníka. Žiadny Lackovič, Adame, Haviar...!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 21:46

ja budzem volic iba jarina

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 26.01.2009 23:42

aj ja som Jarina Šefčíka volel a kej som sa s tým pochválel mi každý povedal že som kokot

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 09:51

ty sa už nemusíš ničím chvalit, tvoja diagnoza je jasná

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 00:10

Viem, že zrovna táto sekcia je o trošku inom.. ale myslím, že úplne od veci toto nie je: Práve som dopozeral mestské zastupiteľstvo, kde sa odsúhlasovala tá bytovka na rozkvete. Až ma dvíhalo zo sedačky keď som to pozeral: 1. všetci do jedného poslanca kritizovali komunistickú nerozvážnosť a) že stavali na rozkvete, kde to bolo predražené veľkými investíciami do podporných múrov, pylónov, základov a podobne, b) že to tam prehustili až tak, že vôbec nemysleli na to kde budú ľudia parkovať, kde budú tráviť svoj voľný čas, že je tam mizéria s chodníkmi pre kočiare a x ...ďalších nedokonalostí. 2. Aj napriek týmto výčitkám na minulého režimu, zrazu (prevažne za SMER) strašne horlivo obhajujú ako dobre vybrali, a ako potrebné je momentálne stavať práve na rozkvete a práve tam... 3. zdvíhalo ma zo sedačky hlavne práve preto, že nadávajú na situáciu na rozkvete, a teraz nie len, že ju neriešia tam kde sa dá, ale práve naopak ešte ju zhoršujú, bytmi, ktoré nemajú postačujúce parkovacie miesta, plus dokašliavajú opäť dopravu v meste tým, že sa tam budú valiť tatrovky a podobne. 4. Ako totálne idiotná investícia mi prišla aj investícia 40 miliónov do základov dnes v čase finančnej krízy, kedy je myslím táto finančná injekcia skutočne mizerne odložená dávka peňazí.. koľko bytov by už len v milochove mohlo stáť za túto sumičku.. 4. Ma zarážal na konci asi najviac fakt, že poslanci okrem Smiešneho čističa topánok Bačíka (veď on vie prečo to robí) a vždy obkecávacieho Pekára, ktorý vždy o koze a my o voze hovorili ako sú proti výstavbe práve na rozkvete.. a jeden za druhým sa predbiehali s lokalitami, kde by mohli stavať bytovky inde.. zrazu vidím na tabuli, že Všetci !!! okrem Keruľ, Matušík, Jurčík, boli za výstavbu týchto super bytoviek.. tak sa pýtam.. Čo tam robia naši poslanci, čo tam kritizujú hodinu a pol, čo tam riešia keď to nakoniec aj tak odsúhlasia, keď aj napriek kritike komančovskej výstavby robia presne to isté ako ich predchodcovia nechutneČervení ... pýtam sa Nie sú tu zas pri moci KOMUNISTI ! ? lebo zmýšľaním mi ich pripomínajú viac ako by bolo zdravé a pre toto mesto prospešné..

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 00:50

..vymenit,vsetkich,aj ked par jednotlivcov sa zaujima o problematiku,druhi ani nevedia o com sa mele.. a tretí su ticho,lebo z toho cosi kapne,ale pride koniec obdobia volebneho a zistia ze zbytocne zdvihali ruky,lebo sa im nic neuslo,niektori si lapli nové fleky..Ph dr....,su aj takí co nepovedali ani slovo.. a skratka dobre rano,obcania su na prvom mieste..ale z ktorej strany !no hrozné!a ševcikovi dajte slovo,ved mate ciste svedomie,coho sa teda bojite..ci??ja tomu fakt nerozumiem..samé intrigy,tunely a verte tie peniaze Vam aj tak zato nestoja...hlavné je zdravie!!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 07:37

Tento bod rokovania bol podľa môjho názoru jeden z tých dôležitých a zároveň ukázal v plnej nahote úroveň poslaneckého zboru. Treba na úvod povedať, že v PB treba byty. Ale tak, ako to zdôvodnili poslanci Keruľ, Fortuníková a niektorí ďalší. Treba stavať tam, kde je priestor, sociálne podmienky, vhodné geologické pomery, atď. Skrátka presunúť stavebné aktivity aj na prímestské čati ako Orlové, Považská Teplá, Šebešťanová, Podvažie a pod., ktoré sú systematicky zanedbávané. Orlové je napr. nútené zatvoriť ZŠ z dôvodu deficitu detí. Ale je to pochopiteľné, kde sa nevytvárajú podmienky na bývanie, ľudia odchádzajú a deti sa nerodia!

Prerokovávanie tohoto bodu a hlavne hlasovanie o ňom bola fraška. Pripadalo mi to tam dopredu dohodnuté a rozhodnuté a slaboduchý príspevok poslanca Pekára to len zaklincoval. Otázka znie PREČO je tomu tak? Aj na šéfovi stavebného úradu Ing. Appelovi som videl, že sa s tým príliš nestotožňuje, ale je asi pod tlakom. Podľa môjho názoru prečo sa to uberá týmto smerom sú dva faktory. Prvým sú tlaky jednej lobistickej skupiny a druhým pokúsiť sa "podplatiť si" najväčší voličský okrsok. Ale byť na mieste obyvateľov Rozkvetu, ktorým majú natlačiť pod nos ďalšiu hranatú betónovú škatulu a zoberú ďalší kúsok zelene, tak sa proti tomu tvrdo ohradím.

Na záver skončím tam, kde som začal. Stavať treba. Ale tam, kde to je prínos a nie príťaž. A možností je veľa.

Jaro Ševčík

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 18:25

No ktorá lobistická skupina? Asi je málo vidieť kto stavia teraz. Treba sa spýtať súdruha oného vice Stanislava, že ktorá.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 11.02.2009 06:46

Ten váš súdruh Stanislav sa definitívne chopil predvolebnej kampane a naleštení svojho mena. Popočúvajte objektívny rozhovor na rádiu Žilina dňa 8.2.09 o 20.45. Stanislav rozpráva ako zrekonštruujú celú domanižanku(kto), postavia konečne nové námestie(kto), ako intenzívne sa pracuje na mariánskom námestí pred kostolom(kto), však ľudia si ho zaslúžia blá blá. Výdatne mu v tom pomáhala naivná redaktorka s tristnými otázkami. Stanislav vie, o čom hovorí, keď sa zmieňuje o stavebných prácach, pretože sám bol dotazovaný prečo stavia mestskú bytovku jemu blízka firma, o afére s pozemkami na pribinovej nehovoriac. Avšak najväčší nárez je diskusia o využívaní množstva finančných prostriedkov, ktoré vraj mesto dostalo od NDS a ako sú jej za to vďační aká je super spolupráca a blá a blá. Keby celé mesto nerozprávalo ako si Stanislav žije nadpomery hlavne vďaka štedrosti hlavných dodávateľov diaľničných prác na úkor odškodnenia občanov mesta nemal by som námietky. Mám dojem, že v čase keď si primár z nemocnice volil svojho zástupcu, tak ako bonus previedol frontálnu lobotómiu, inak si túto hlúpu rozhlasovú show neviem vysvetliť. Pokiaľ nasledovné voľby vyhrá Lackovič alebo niekto nim doporučený, stane sa tak spravodlivo a nikto nebude môcť povedať ani slovo, pretože tak katastrofálnu politickú reprezentáciu, ako predvádzajú naši predstavení a nielen na ms zastupiteľstve, nemôže nikto súdny voliť!!! Gianni V.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 11.02.2009 15:34

budú (ne)voliť v PB, nie v ZA. Nech si tára a leští kde chce čo chce, tu už ho ľudia prekukli. A Lackovič, ten už je na definitívnom smetisku dejín... bez obáv.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 11.02.2009 17:44

Keď už tu píšete o HAST, HANT... treba sledovať aj fungovanie firiem naviazaných na Róberta Bušfyho. To je Haviarov zať, ktorému sa v poslednej dobe začalo vééééľmi dariť :-)

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 11.02.2009 18:47

Tak Róbertko je naozaj vitálne chlapča.

http://orsr.sk/vypis.asp?ID=108545&SID;=6&P;=1

http://orsr.sk/vypis.asp?ID=121121&SID;=7&P;=1

http://orsr.sk/vypis.asp?ID=106471&SID;=6&P;=1

http://orsr.sk/vypis.asp?ID=92185&SID;=6&P;=1

najviac sa mi páči činnosť "poradenská a konzultačná činnosť pre vypracovanie projektov na čerpanie dotácií z fondov Európskej únie", ktorú má v polovičke spoločností. Len sa čudujem, že PB nie a nie dostať nejaké tie ojrá z EÚ. Ďaľšia zaujímavosť, že tie jeho spoločnosti vznikali prevažne v roku 2007, čo je tesne po komunálnych voľbách. Zaujímavé...

A ozaj, spoločníčka Lucia je kto?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 12.02.2009 13:42

Och svatá prostoto myslieť si že Lackovič je na smetisku dejín je veľký to omyl

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 12.02.2009 20:25

vie mi niekto povedat, kto je to ten Lackovic? Dakujem.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 12.02.2009 23:34

zvolia Belásovú to je tá čo sa naposledy vadela s Hastrošom o neúspešných euro fondzíkoch

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 22:13

a kde v Orlovom postavia....si tam natlačia pozemky?....alebo čo....Mudrujete tu..skutočne o kravinách...stačí sa pozrieť do Puchova kolko tam postavili bytov...v PB ho...vno celá hovno....a to su tu stavebé firmy ktoré stavaju po celom slovensku...len treba prachy,za normálne ceny pozemky a kupcov...ked bude toto môže sa stavať aj na marse.....ale hlavne kde sa staviať môže a dá....a nie si tu len trepne ved v orlovom zvreli školu tak kôli tomu....no fasa,...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 22:27

alebo prídi na zastupitelstvo. Fortuníková to pvedala dosť zrozumiteľne.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 11:10

Sú to špinavci zlodejskí,zhodou okolností komunisti,udavači.Ale oni by boli takí aj za nacizmu aj jehovizmu...Dosť som ich už zažila a viem že tu treba človeka s pevným charakterom.Dávno,asi pred 19-timi rokmi sa tu mal už niekto prezentovať.No nikdy nieje neskoro,ale je myslím najvyšší čas.Už som to tu písala-v amerike sa stalo nemožné realitou.Ak to tu nepríde,bude tu ešte ovela horšie.Tak forest.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 11:18

združenie slušných ludí by sme mohli vytvoriť-snívam nahlas,v každom obvode by sa ľudia združili,vybrali by kandidáta a ak by ho i ostatní chceli,presvedčil by ich a oni ho volili,potom by aj táto diskuzia mala zmysel.mama

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 13:04

Áno. Myslím si, že takto najako to bude. J.Š.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 13:25

fajn nápad, fajn predstava... akurát mám vo svojom okolí veľa ľudí, ktorí by chceli zmenu.. avšak výdatne ich od všetkého ale odrádza predstava, a z časti aj presvedčenie, že s tým oni nič nezmôžu, a tak sa k tomu prevažná väčšina stavia pasívne.. vedia, že tu nie je čosi v poriadku, ale nechcú nič zásadné podnikať. Možno je pravda ale aj to, že sa im v tomto meste teda týmto ľuďom neponúka nejaká iná lepšia možnosť.. A toto je priamo aj výzva na p. Ševčíka, ak by chcel kandidovať.. trebalo by vyvinúť úsilie nejakej "tretej"cesty.. proste videli sme Lacikovica, Videli sme Co dokazu doktory.. KSSMER, a obe sa osvedčili tak ako sa osvedčili.. treba možno poukázať na ten 3 cestu.. alternatívu.. . Možno ľudia už nebudú chcieť niečo diametrálne odlišné.. od súčasného smeru vedenia mesta.. možno by stačilo len viac čistoty a svetla v niesť.. prípadne začať pri vedení používať rozum, naproti..rôznym iným vplyvom, ktoré vedú popudy našich predstaviteľov.. a Možno by to chcelo len tomuto mestu ukázať na seba v tom zmysle.. že sa tu spomedzi nás nájde človek, ktorý má charakter a neovplyvní ho a ni šum kôpky eur natískajúcej sa do jeho vrecka..aby všemožne podporoval výstavbu fajn objektov na nezmyselných miestach.. A na záver jedna veta za všetky: Ja osobne som mladý, ešte študujem, ale plánujem tu ostať.. bývanie budem reálne riešiť za dva tri roky no ak sa chcem osamostatniť a mať rodinu (čo mám v pláne) nemám zatiaľ žiadne miesto na bývanie...no poviem ale jedno... a možno hovorím za viac mladých.. mňa táto bytovka v tejto časti mesta príliš neoslovila..no človek nikdy nevie v akej sa ocitne situácii..avšak Myslím, že pre mňa by bola oveľa schodnejšia cesta bývať niekde radšej v prímestkej časti..ako na mieste, kde nie je dosť miesta na pohybovanie sa pešo.. a nieto ešte autom.. prípadne kočiarom.. možno aj opraviť dom po starých rodičoch .. prípadne kúpiť starý dom v blízkosti Pb by bolo o čosi viac pohodlnejšie...pretože.. fajn: bytovka pre mladých... ako štartovacie.. a hlavne sociálne prípad... no veď takú bytovečku už v meste na Moyzeske máme... a bavoráčik, či iné aspon 15 tisíc eurové avetko tam stojí nejedno.. a takto sociálny prípad nevyzerá.. len aby to neskončilo podobne aj na rozkvete...a zo sociálnych prípadov sa stanú prípady asociálne.. prípadne prípady, ktoré z mesta odídu nadobro.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 22:17

ked chcete vidieť mesto v uplne največšom hnoji.....treba voliť Ševčíka a Smatanu....a pridajte im k tomu aj Telekiho:-)))))) kuva to bude svatá trojica.... Ak chcete niekoho navrhnuť tak Krausa zo Saueru....nepoznám ho ale ako menežer podniku je dosť známy a myslím že niečo v hlave má...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 28.01.2009 10:20

znamy je asi tebe,ale takých tu máme aj dnes.Previazaných s komunizmom až to v nich kvitne.A podľa tvojho názoru na Smatanu si myslím o tebe že si chudák.mama

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 03.02.2009 21:46

kludne si ho zvolte.....dufam že dovtedy sa z PB odsťahujem:-))))))..už teraz to je v keli bude to dvojnásobne....mimochodom.....dialnica mal byť ponad PB už pár rokov....komu sa pripíšu na vrub tí mrtví cez mesto.....

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 27.01.2009 17:56
Sympatická myšlienka, ale ešte nás od nej delí nejaký čas. K tomu, čo popisujete, dochádza v súčasnosti napr. v Nemecku - hnutie sa volá Slobodní voliči. Už obsadili viacero mestských samospráv a smerujú aj do parlamentov spolkových krajín. Nie je to politická strana, a celé to vzniklo z pár nasr...dených obyvateľov pár bytoviek v jednom malom meste. Raz k tomu dôjde aj u nás, a možno to nebude dlho trvať.
Po 12-ročných skúsenostiach v oblasti občianskeho aktivizmu však zatiaľ na Slovensku - a v Považskej Bystrici zvlášť - verím skôr vo vytváranie a posilňovanie "tématických" skupín občanov. Skupina ktorá presadzuje skatepark, skupina ktorú štve neexistencia poriadnych priestorov pre kultúru v meste, skupina ktorá bráni parčík pod oknami, skupina ktorá požaduje transparentnosť a protikorupčné opatrenia, skupina ktorá žiada pomienky pre bezmotorovú dopravu...

Naviac, akonáhle by sa vám aj podarilo vzbudiť nádeje a ľudia by prichádzali na schôdze po jednotlivých obvodoch, okamžite by ste sa stali cieľom troch malých ale účinných skupín. 1. kariéristi 2. cielení provokatéri a rozvracači 3. notorickí diskutéri a mudrlanti, ktorí vám budú hodiny vysvetľovať, čo všetko by ste mali robiť, ale oni nie.

Zatiaľ sme nenašli lepší spôsob, ako sa pred týmito tromi skupinami brániť, než je konkrétna práca. Hovoríš o tom, že na meste sa kradne? Podaj žiadosť o informácie. Nepáči sa ti výrub parku? Daj dokopy skupinu ochrancov, odfoť, nafilmuj, napíš článok, zvolaj susedov. Vadí ti, že v meste neprebieha slobodná diskusia o veciach verejných? Založ a prevádzkuj webovú stránku.

Tento princíp sa volá činná kompetencia. Ukáž, čo si urobil, a nemusíš hovoriť, kto si.

Ale vidím že veci dozrievajú - idem zavesiť anketu, či majú návštevníci tohoto webu záujem o zorganizovanie stretávky čitateľov a diskutujúcich. Niekedy podvečer v Považskej.


Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 18:29

fajn nápad.. takáto stretávka.. mám pocit, že tento rok budem volať ROK STRETAVOK...len nech nie je niekedy uprostred týždňa.. ale ináč.. by som prišiel.. :) človek rád spozná ľudí, čo chcú niečo robiť pre mesto.. Keby som bol idealista.. povedal bych, že mi to príde ako kedysi dávno v Grécku.. kedy ešte poslancovanie nebola platená záležitosť:)

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 27.01.2009 18:43
Tu je anketa:
http://povazska-bystrica.otvorene.sk/Members/redakcia/stretnutie

Podľa jej výsledku uvidíme, či dozrela doba stretnúť sa, alebo tu rojčíme traja :-)
Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 22:22

slobodná skupina dobre pred občanmi odprezentovať a urobiť niečo dobré pre svoje mesto.....urobte den čistenia....metly lopaty a ukážte messtkým pánom že pekne drbu na čistotu v meste.....:-))) ako forma protestu nie zlé a konečen po sladkých rečiach niečo konečne pre to mesto urobíte....:-)))

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 22:44

sa zrejme zacnelo po subotnikoch. Ale nemyslím si, že je to v dnešnej dobe reálne. Máme tu DOBRE PLATENÚ FIRMU, ktorá zrejme prešla aj nejakým výberovým konaním pod prísným :) dohľadom "kompetentných". Tak nech pracuje. Ak to nezvláda, nech sa zbalí, zaplatí spôsobené škody a uvolní miesto. Je tu milión päť ďalších ochotných nastúpiť. Normálny človek po hektickom pracovnom týždni sa chce venovať aj rodine a trochu oddýchnuť. Ak to nefunguje, tak lopaty dáme tým, ktorí robili "výberové" konania.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 22:19

že ste si vytvorili 3 skupinu....patríte tam aj zo Šefčíkom....presne to sedí...:-))))))

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 22:48

že ty si ten 4. Budeš náš kapitán.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 27.01.2009 13:28

a ešte dokončenie môjho príspevku.. Jeden postreh mi dnes ráno zarezonoval... Keď p. Bačík, načal a prišiel s tak "produktívnym" návrhom.. aby si p. Fortuníková urobila prieskum o tom či je záujem stavať v Milochove byty.. (čo aj urobila ako sama uviedla) by ma zaujímalo či aj na rozkvete bol urobený podobný prieskum, či obyvatelia chcú aby bytovka stála tam kde bude stáť ...skutočne by ma to zaujímalo obzvlášť keď vidím, že na projektovanie nepotrebovali ani stanovisko mestskej časti rozkvet..

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 28.01.2009 08:59

ved je zrejmé že sa chystá práca pre pár svojich firiem,na rozkvete im stavby nevadia ale na lanskej sa išli posrat ako im tam chýba parčík azelen

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 28.01.2009 16:36

Je to slizký had, stranicka disciplína je najväčšia idea, o akú mu ide. Zrejme výchova z mladších stranických čias - teraz dobrým Smerom zúžitkovaná !!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 28.01.2009 18:38

na hada nevizerá.je to slizké,odporné,podlízavé,pochádza to z bolševických čias,čo to je?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 31.01.2009 20:20

Keby už nebolo s kým sa súdiť a čo prehrať, tak nech sa mesto P.B. súdi s mestom P.B. - je to sice blbosť, ale advokáti na tom zarobia a o to predsa ide !!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 03.02.2009 23:02

Kto bol v škole v Milochove, tak vie že spravit z toho byty a dokonca ze to mesto nič nebude stat ako tvrdila p.poslankyna Fortunikova -je taka pičov.....aku som este v zivote nepočul. Odborné stanovisko pani poslankyne Fortuníkovej k tejto výstavbe nebudem radšej komentovat, je to dáma. Ale v poriadku, da sa z tej školy "nieco" spravit, kto je stavbar, tak vie o com hovorim,Ale služby v Milochove? A z Milochova sa dostat bez auta do Považskej, to si skuste, 2-3 spoje za deň? a vyžitie pre mladých, služby?...ale mate pravdu, byvat kdesi treba. A čo sa týka ostatných častí mesta, tak si to neidealizujte. Pozemky sú súkromné a ked sa v buducnosti zacne stavat aj tam, potom si spomente, to budu ceny za pozemky. A služby v okolitých dedinách ako napr. Hor. Mostenec, tam udajne nie je ani obchod, ako aj v Orlovom atd. Pripušťam, ze tá vystavba na Rozkvete je na hranici únosnosti, ale zatial z tých moznosti pre buducich najomnikov bytov je to asi najlepsie.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 04.02.2009 18:20

Poslankyňa Fortuníková hovorila o Orlovom. Keby ujo Lackovič nepredal hektáre pozemkov pod kaštielom za "babku" ujovi Primákovi, tak tam mohla vyrásť celá štvrť. Teraz to už len znárodniť.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 04.02.2009 18:35

tak ujo primak stachovič sa uz nabalel a dobalel teraz uz len striela z píštole po ludzoch a teraz sa buje pakovac ujo raveňak cez svojho kona súdruha novaka pche

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 12.02.2009 01:03

A ja som ho brala ,ako slušného pána.

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359