Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Blog Jaroslava Semančíka / Dlh mesta stále narastá

Dlh mesta stále narastá

Autor: Jaroslav Semančík Poslední změna: Sobota 05.11.2016 14:33
Upozornenie: Ak sa vám zdá, že Považská Bystrica akosi stagnuje, že sa tu pre ľudí nič nebuduje, ďalej nečítajte. Pokazí vám to aj tie ilúzie, ktoré máte. Zistíte, že i to, čo sa za uplynulé roky urobilo, bolo na dlh, ktorý ešte len budeme musieť zaplatiť. Nasleduje pár obrázkov toho, ako sa vyvíja dlh mesta.
Dlh mesta stále narastá

Kliknutím obrázok zväčšíte.

Obyčajne sú pod paľbou kritiky výdaje – prečo ide toľko peňazí na to či ono. Ja som sa pozrel na príjmy – z čoho mesto financuje svoj rozvoj? Konkrétne na úvery zobrané počas posledných desiatich rokov. Koľko z nich ešte musíme splatiť?

Viac než ďalšie slová vypovedá o našom spoločnom, mestskom dlhu nasledujúci obrázok.

 

 

Ku dnešku máme nesplatené bankové úvery vyše 6 miliónov eur.

Okrem nich mesto spláca ďalšie dlhodobé štátne úvery, ktoré dostalo na výstavbu nájomných bytov. Tieto úvery sa splácajú z vybraného nájomného a mesto za ne ručí postavenými bytovkami. Ide teda o oddelenú udržateľne fungujúcu schému, preto od nich ďalej odhliadnime. (Ani podľa oficiálnych rozpočtových pravidiel sa tento záväzok vo výške ďalších 4 mil. € nezapočítava do dlhu mesta.)

Hlavný ekonóm mesta Anton Martaus si z dlhu starosti nerobí. „Zadĺženosť mesta je vo výške 26 % jeho bežných príjmov. Zákon umožňuje až 60 %,“ vysvetlil poslancom na jar pri prejednávaní rozpočtu na tento rok. Primátor mesta Karol Janas dodal, že treba veriť, že ich splatíme, aj tí pred nami verili. (Že ich my splatíme.) Odvtedy sa dlh mesta opäť zvýšil.

Ako vidíme, dá sa nabrať ešte raz toľko úverov ako už máme, kým sa vo vedení mesta bude musieť kvôli zákonnej 60% hranici zmeniť prístup k hospodáreniu. Málokto si pritom uvedomuje, že Mariánske námestie, parkoviská, chodníky či ihriská vynovené ešte za primátora M. Adameho sme ešte ani nezačali splácať. Ešte len na ne musíme zarobiť a odviesť dane.

Od roku 2009 mesto nespláca zo svojich dlhov ani cent (okrem spomínaných štátnych úverov na bývanie) a naberá ďalšie úvery. Do budúceho roka uvažuje, že splácanie nesmelo obnoví. Úroky však musí platiť každoročne a ich výška, spolu s rastúcim dlhom, stále rastie. Budúci rok zaplatíme viac na úrokoch než na splátkach samotného dlhu.

 

 

V budúcom roku je určené na splátky 150 tis. €. Ďalší rok opäť nič. V roku 2016 potom 92 tisíc. Za najbližšie tri roky chce mesto splatiť necelé 4 % zo svojich dlhov. Na úroky vydá trikrát toľko. Ak by splácanie pokračovalo týmto tempom, budeme bez dlhov o 78 rokov, o tri generácie. A to len za predpokladu, že mesto splácanie znova nepreruší a žiadny ďalší úver si až do roku 2090 nevezme. Na úrokoch okrem toho zaplatíme viac než je samotná výška úveru.

Aj pri výrazne vyšších splátkach sa dlhy vzniknuté za posledných sedem rokov budú zmazávať dve až tri desaťročia. A nesmeli by sa už vziať žiadne ďalšie úvery, prísť žiadna ďalšia ekonomická kríza... Pravda je taká, že zadĺžení sme naozaj riadne.

Rozpočtový šach

V budúcoročnom rozpočte sa objavia príjmy aj z rekordného predaja mestského majetku v tomto roku. Celkom 2,8 milióna eur, najmä za pozemky pred hotelom Manín (1,7 mil) a budovu Vojenskej správy (700 tis.).

Zdravý rozum velí, že v situácii keď máme veľký dlh a každoročne z neho platíme nemalé úroky, treba použiť peniaze z predaja na jeho zníženie v čo najväčšej možnej miere. 2,8 milióna príjmov z predaja by stačilo na splatenie všetkých úverov vzatých v tomto volebnom období (2,6 mil.) a ešte by zvýšilo niečo na rozvoj. Vedenie mesta však v budúcom, volebnom roku chystá presne opačný postup - peniaze štedro rozdeliť na investície a len zlomok z nich (0,15 mil.) dať na splátky.

Je to taká šikovná šachová rošáda. Keby sa pozemky predali už minulý rok, zaplatilo by sa z nich uzavretie skládky a nemusel by sa na to brať úver. Ale brať potom úver na predvolebné budovanie, to by nevyzeralo dobre. Stačí však ťahy prehodiť a kráľ je v bezpečí. Najprv úver na nutné uzavretie skládky, proti ktorému nemožno namietať a rok nato sa potom na investície pred voľbami použijú peniaze z predaja. A dlh ticho rastie a každoročné úroky tiež.

Rozpočet mesta na budúci rok bude mestské zastupiteľstvo schvaľovať tento štvrtok.
Archív rozpočtov od roku 2004 je zverejnený na mestskom webe.

 

Úvery mesta prijaté  v uplynulých rokoch:

2003-4: 1 mil. € (úver na rekonštrukciu plavárne, splatený 2008)
2006: 0,3 mil. € (úver na investície, splatený 2008)
2007: 0,4 mil. € (úver na investície, splatené 0 €)
2008: 0,7 mil. € (úver na investície, splatené 0 €)
2009: 1,1 mil. € (úver na investície, splatené 0 €)
2010: 1,5 mil. € (úver na investície, splatené 0 €)
2012: 2 mil. € (úver na uzavretie skládky TKO, splatené 0 €)
2013: 0,6 mil. € (úver na investície, schválené MZ 0,85 mil., čerpané menej, splatené 0 €)
spolu nesplatené 6,3 mil. €

Úvery prijaté zo štátneho fondu rozvoja bývania:
2002-2010: 5,2 mil. €, zostáva splatiť 4,1 mil. €

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 11.12.2013 13:45
Ďakujem za vynikajúci materiál.
občan
občan píše:
Středa 11.12.2013 14:26
Konečne niekto ukázal prstom a povedal ako v tej rozprávke -cisár je holý /v našom prípade prim.a mesto/.
Anonym píše:
Středa 11.12.2013 17:09
Finančná situácia štrašná, ale hlavne, že niektorí Mogoni riešia :
           " Slabo posypané chodníky ! "
Ten zimný posyp, zrejme priamo súvisí s touto finančnou neschopnosťou !
Anonym píše:
Středa 11.12.2013 17:51
Excelentný prípad,kde vyniká "odbornosť a profesionalita" tých,čo to tu riadia.Jedna ostuda,ktorá poznačí ďalší ekonomický chod tohto mesta.Azda by to chcelo prizvať skutočných externých odborníkov aby to tu ratovali.Ich odmena by určite bola menšia ako finančná záťaž z grafu- mimochodom perfektne zrozumiteľnému,no varujúcemu.
Anonym píše:
Středa 11.12.2013 19:10
Pane,mám pocit,že ak by ste toto zverejnili pred župnými voľbami,tak vás naháňajú policajti,že útočíte na nášho nedoceneného primátora.
Martalúz
Martalúz píše:
Středa 11.12.2013 23:36
Martalúz, Martalúz!
Anonym píše:
Čtvrtek 12.12.2013 08:00
Dlhy miest sú zverenené na www.ineko.sk
Ale keď mesto schvľuje úver, schvaľujú ho poslanci. Vy pán Smatana ste za žiaden ruku nezdvihol? A čo ostatní, veď keď vidia, že mesto na to nemá, prečo sú za? Keby nechceli, ani primátor si nepomôže.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 12.12.2013 08:39
Odpoveď: Nie, ja som za žiadny úver ruku nezdvihol. Prečo väčšina ruku zdvihla? Spočítajte si, koľko je tých, ktorých osobné ekonomické prežitie závisí na vzťahoch s vedením mesta.
Anonym píše:
Čtvrtek 12.12.2013 09:16
...hlavny ekonom mesta Anton Martaus...to hovori za vsetko...ten clovek je pablb urceny len na prikyvovanie...podpise co nanho hodia a robotu za neho musi urobit niekto iny, lebo nerozumie nicomu...zaujimave je, ze taky "skvely" manazer, ale pritom sa zrejme stale plati byvalemu veducemu, aby robil jeho robotu...
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 12.12.2013 12:38
Analýza p. Semančíka o dlhoch a úrokoch mesta výrazne ovplyvnila diskusiu k rozpočtu, ale rozpočet bol nakoniec odhlasovaný väčšinou poslancov. PROTI prijatiu rozpočtu hlasoval J. Smatana, zdržali sa poslanci R. Jaroš, P. Jurčík a R. Karas. 20 poslancov bolo ZA, poslanec Karásek bol neprítomný.
Anonym píše:
Čtvrtek 12.12.2013 14:37
...bolsevicki zdvihaci paprc (vlastne uz je moderna doba-stlacaci tlacidiel) zasa odviedli pracu, ktora sa od nich ocakava...ale ved byt poslusny sa oplaca, potom staci napr. synacikovi zalozit firmicku a kseftiky spojene napr. s udrzbou mesta sa pohrnu...a dalsi "podnikatel" je na svete...
Anonym píše:
Čtvrtek 12.12.2013 15:41
PROSTE HNUS!!!
Anonym píše:
Sobota 14.12.2013 22:14
V Bystrici nič mimoriadne.
Tu sa kradlo v minulosti a kradne sa i naďalej - no o to s väčšou chuťou!
Pozrite si mestském zastupiteľstvo: - cca 80 % je " prísavníkov " na cecku mesta, a tak ananasovi odhlasjú aj svoju vlastnú smrť - z vďaky za možnosť cecať mesto!
Je to iba tragedia zdegenerovaneho obyvateľstva mesta!
V Pov. Bystrici, myslím platia opačne zákony genetiky ako inde vo svete!
Tu sa asi kôli socialistickým výhodám Pov. strojarni zišla ta najhoršia genetika, ktorá sa inde neuplatnila a teraz sú toho výsledky!
I ja som sa prisťahoval do Pov. Bystrice v roku 1974 - no nie kôli strojarňam!
Mal som však to štastie, že som sa v roku 2007 mohol odsťahovať z Pov. Bystrice !
Teraz by som za nič nemenil!!!!!!!!!
Pre moju rodinu - je mest - mesto Púchov, čo sa týka nákupov, kultúry a pod.
Bohužiaľ Pov. Bystricu musím navštevovať kôli NsP a úradom!
Taraz normálne ľutujem ľudí, čo musia žiť v tomto upadajúcom meste!
No ale môžu si za to sami, keď si volia takéto kreatury, aby riadili mesto!
No a tiež je chyba aj u mladšej generácie, že nerobí osvetu,hlavne medzi svojími prestarnutými členmi rodiny, ktorí toto za kvietoček v kine Mier , resp. deci vínka na stretnuití s dôchodcami podporuju.
No doplacajú na to ONI - mlade rodiny!
Čo Janas ako primator priniesol pre mesto?
N I Č !!!
Aký investor prišiel,aby znížižil nezamestnanosť, hoci okolité oblasti - obzvlášť Púchov to stále reišia a s kladnými výsledkami!!
Čo v meste vylepšil -okrem dlažby akolo Priora a Jednoty?
Veď to hocijaka dedina má väčšie investácie!!!
No občania P.B. ako si volite, takú úroveň má vaše mesto - v súčasnosti skôr väčšia dedina!
Anonym píše:
Pondělí 13.01.2014 21:11
dobre som sa pobavil, ak dávate PU ako vzor tak to nás Bože ochráň...nato koľko príjmov má to mesto tam neni nič, jedno špinavé námestie s fontánou a milion krčiem okolo a nič viacej, kúpiť sa tam nedá nič, možno tá kultúra je tam zachovaná ale nič viacej...súhlasím, že Janas je neschopný človek, ktorý pre toto mesto nespravil absolútne nič a zato berie ešte pekne veľký plat, šak ako by aj niečo mohol spraviť, keď robí na 5 postoch automaticky všetko robí na 20%..no nedokážem pochopiť kto ho volil do VUC a to neni o červených to je o nevedomosti ľudí a sprostosti iných strán, ktoré nedokážu postaviť poriadneho človeka do volieb ale len ďalšieho darmožráča...
Anonym píše:
Pátek 26.09.2014 09:05
O tom, ako tie červené pijavice zhumplovali za posledných osem rokov mesto svedí aj to, že počet obyvateľov PB klesol o takmer 2000. Kto môže, uteká z tejto dieri do prdele. Bohužiaľ, nie každý môže...
Anonym píše:
Neděle 15.12.2013 11:43
 Nuž takto.Geneticky sa cítim v poriadku ,no aby sme sa všetci z Bystrice odsťahovali je nemožné.Viem,že podmienky pre život v Púchove sú oveľa lepšie a to aj pre mladé rodiny.K tomu terminusu technikusu ,že sa tu kradne.No všeobecne tušíme,že sa tak deje v celej SR.No aj tam,kde sa tak deje sa niečo dokáže ,vybuduje a nadobudne.Keď sa ale celé úsilie sústredí na to,čo a kde urvať lebo tam už nemusím byť,neostáva čas na budovanie a zveľadovanie.To,že prevláda osobný záujem nad záujmom občanov je akt nezodpovednosti a arogancie.Ale toto tu už niekto konštatoval -kým bude čo premiestňovať -dovtedy to bude túto "elitu "Pov.Bystrice pokúšať.Ako hovorí klasik -na tieto miesta by nemali ísť chudobní ľudia a ja dodávam aj duchom.
objektivita
objektivita píše:
Neděle 15.12.2013 14:17
Pre upresnenie a objektivitu by bolo vhodné uviesť, autor príspevku či redakcia by to mohli doplniť, aký je dlh mesta Púchov.
dlh puchova
dlh puchova píše:
Neděle 15.12.2013 15:08
Anonym píše:
Neděle 15.12.2013 15:23
No nie je dlh ako dlh.
Ja by som sa dlhom Púchova až tak nevzrušovl, PREŽE - tam vidno, že financie, pôžičky boli investované, nakoniec, kto má oči vidí a akom stave Púchov vyzera!
teda mesto je perfektne vybudované, no dlh sa splatí, bol asi účelne vyuťitý!
No ale čo v Pov. Bystrici?
Tiež dosť veľký dlh - ale tu NIČ nie je vybudované!
Opakujem sa keď sa P.B. porovná s Púchovom, je to iba väčšia dedina!
Načo bralo mesto pôžičky?
V článku - vidieť iba " investicie" - ale do čoho?
Kde to je vidno, tie investicie, čo sa vybudovalo - keď tu NIČ nie je??
Takže nie je dlh, ako dlh.
Keď je dlh a vidno aj vybudovanie diela - tak je to OK!
Končene veď na to pôžičky existuju!
No toto pravidlo asi v P.B. ako aj iné neplati!
Anonym píše:
Středa 18.12.2013 11:59
Osobne vidím, že pôžičky sú "investované" do tvorby vlastmého ega každého moci pána, ktorý je v tejto diskusii spomínaný. A čim vyšší post, tým väčší podiel z investičného koláča.
Košičan
Košičan píše:
Neděle 15.12.2013 22:30
Jeho excelencia Rudolf Šuster zadľžil Košice na dlhé roky.Ajhľa čože sa tam stalo.Mesto sa stalo európskym mestom kultúry.Nikto nehodnotí ako sú zadľžený,ale ako tam občania žijú a ako to mesto vyzerá, ako reprezentuje región.Hovorí sa že každý primátor a starosta si svojou prácou buduje svoj historický pomník.Budúce generácie žijúce v expandujúcich mestách si budú hovoriť - to sa vybudovalo za...No a v Považskej sa bude hovoriť, keby tam nebol až taký inak akčný primátor, mohlo sa aj tu niečo vybudovať.
Anonym píše:
Úterý 17.12.2013 09:25
Kde si clovek precita tieto dva vysoko odborne postrehy ludi co zodpovedaju za to v jako stave to nase mestecko je az ho zamrazi.

Hlavný ekonóm mesta Anton Martaus si z dlhu starosti nerobí. „Zadĺženosť mesta je vo výške 26 % jeho bežných príjmov. Zákon umožňuje až 60

Primátor mesta Karol Janas dodal, že treba veriť, že ich splatíme, aj tí pred nami verili. (Že ich my splatíme.)


Hambim sa za vas pani.
Anonym píše:
Úterý 17.12.2013 17:59
Mňa ako občana zaujíma nasledovne:
Dlj mesta narasta - je teda 26 % bežných príjmov, no nikde sa neviem dopátrať, na čo boli peniaze z pôžičiek použité?
 V meste sa za posledné tri roky nevybudovalo NIČ!!
Posledna viditeľna investicia boli byty na Rozkvete ale to bolo ešte za Adameho - odvtedy NIČ, ale ako graf ukazuje, dlh práve za Janasa RAPíDNE NARASTOL !?
Je niekto schopný napásať, kde sa podeli tie obrovske požičane peniaze?
Nechápem to??
Keby takto hospodarili aj domácnosti, tak Bystrica je géto !!
Anonym píše:
Středa 18.12.2013 00:37
Tak ako príklad si pozrite zápisnice;(z 12/2013) (VMČ5-231) berie na vedomie informáciu o zrealizovaných investičných aktivitách na území VMČ:
opravách asfaltových plôch pri bytovom dome 1469, 1480, medzi bytovými domami 1445 a 1449, pri
materskej škôlke Grznára, osadení zábran proti prejazdu motorových vozidiel na mostíku pri Dome
služieb na SNP, osadení 3 lámp pouličného osvetlenia pri ÓD Vista a vysadení trvalého záhonu
kvetov celkovo v hodnote 25 822,61 €.
A takých VMČ máme minimálne niekolko, bohužial faktúry za vykonané práce som nedokázal vyhľadať, no iste je to všetko OK, veď to kontroluju naši poslanci a aj nominovaní členovia výborov.
Anonym píše:
Středa 18.12.2013 13:49
A toto sa robí z pôžičiek?
To nemyslite vážne!?
To ako keby som si doma išiel natrieť plot a zobral si na to tiež pôžičku!
Kde potom idu peniaze z daní!
Ako je možné, že iné mesta toto realizujú z výberu daní, a z pôžičiek realizujú diela veľkej hodnoty!
/ Bytovky, soc. zariadenia, školy , kulturne domy,a pod:!
To znamená, že v P.B. sa pri takomto rozume už NIKDY NIČ nevybuduje, keď aj na bežnú údržbu je potreba brať pôžičky!!
Hnus!!
Košičan
Košičan píše:
Středa 18.12.2013 19:36
šme še pobavili.Asi si nepamätáte ako bývalý poslanec Jan end as v MZ bil do firmy Megawšetko. Akoby zázrakom po voľbách na primátora to prestalo.Čo by asi za týmto mohlo byť?A koľko nás táto vzájomná sympatia stojí vyjadrená v €?Tým,že v PB žije nenáročná komunita občanov,kto by sa na MsU stresoval s nejakým budovaním alebo rozvojom mesta!No a to čo sa prepláca s "fundovaními"zodpov.pracovníkmi by kľudne mohli posúdiť firmy ,ktoré s týmto pracujú.No to asi ani netreba,veď peňazí tu máme dosť a ak nie tak si zase požičiame /na bežný chod/veď aj predtým si požičiavali!!!!!!Občan to zvládne.
Anonym píše:
Čtvrtek 19.12.2013 16:25
ročný paušál 50 000 eur,pri podpise novej zmluvy na obdobie 6 rokov 200 000 eur + ročný paušál. Karol a ty si si zrekonštruoval iba starú barabizňu na Hliníkoch. Veď máš na to aby si bol na kopečku v Podhradí alebo na konci Jelšového. A ty sa správaš naozaj ako chudák socialista.
Anonym píše:
Sobota 21.12.2013 10:49
Tak takýto komentár písal asi niekto naozaj znalý ale ved to je známe že berie len nikto nevie presne koľko mozno ani on sám
Anonym píše:
Čtvrtek 19.12.2013 10:55
Janas-fašou
Anonym píše:
Pondělí 23.12.2013 17:34
v kazdom meste inom ako P.B. je to horsie,nemyslite si ze pride novy primator a to zmeni!!! a na to vsetko si Janas este dobre vedie....
Anonym píše:
Pondělí 23.12.2013 17:34
v kazdom meste inom ako P.B. je to horsie,nemyslite si ze pride novy primator a to zmeni!!! a na to vsetko si Janas este dobre vedie....
Anonym píše:
Sobota 28.12.2013 21:19
S týmto príspevkom maximálne suhlasím!
Janas si veľmi dobre vedie - no bohužiaľ iba ON a pre SEBA!.
Ja ale myslím na záujmy mesta, jeho stav, vybudovanie, služby a pod!
V tomto je P.B. bohužiaľ na úrovni dediny - napr. Beluše!
Okolite mesta napr. 17 000-cový Púchov je oproti P.B. - veľkomesto ako napr. Bratislava
Anonym píše:
Neděle 29.12.2013 22:02
Aké boli odmeny na meste? Počul som,že niektoré boli veľmo šumné.
Anonym píše:
Středa 01.01.2014 20:49
ty si este stale nedostal ten kar do huby ?
Vianočné želanie
Vianočné želanie píše:
Úterý 24.12.2013 15:00
Prajem všetkým občanom krásne Vianoce a tým pisateľom ,ktorý nestihli dopísať svoj príspevok "Jan a as si ešte dobre vedie, ale iba pre seba a svojich vazalov" no isto nie pre občanov.A ak si myslíte ,že iné mestá sú na tom horšie -dajte si predpísať dobré okuliare a bežte si popozerať Slovensko!!!
Anonym píše:
Sobota 28.12.2013 14:06
buď mi nejde dobre net, alebo tu scípl pes
Janco
Janco píše:
Úterý 31.12.2013 21:59
čo pan SMATANA,ale vas pekne umlčali
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 02.01.2014 20:19
Neumlčali, len prehlasovali.
Anonym píše:
Úterý 07.01.2014 10:46
myslim ze ste sa nepochopili, tym umlcanim asi prispievatel myslel ze tu na webe je nejako podorivo "ticho".
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 10.01.2014 13:51
Boli vianočné a novoročné sviatky, a v tomto období sa na Slovensku varí kapustnica a navštevuje rodina a priatelia a politika má pauzu.
Ale... tento web funguje tak, že ktorýkoľvek čitateľ má možnosť automaticky sa zaregistrovať a zverejniť článok, pod ktorým ostatní môžu diskutovať.
Takže aj pre budúcnosť - keď budete mať pocit, že je tu "podozrivé ticho", tak ho prerušte tým, čo uznáte za vhodné.

Anonym píše:
Pátek 03.01.2014 12:37
a vzdy prehlasuju,lebo v jednote je sila....ale pekny pokus pre vas p.Smatana..
Anonym píše:
Pátek 03.01.2014 12:37
a vzdy prehlasuju,lebo v jednote je sila....ale pekny pokus pre vas p.Smatana..
Anonym píše:
Pátek 03.01.2014 12:37
a vzdy prehlasuju,lebo v jednote je sila....ale pekny pokus pre vas p.Smatana..
Anonym píše:
Sobota 04.01.2014 00:59
Jednota: Špičkové výrobky s najvyššou kvalitou aj tradičné produkty za dobrú cenu ... a tieto prehlasovali p. Smatanu.
 A z akého dôvodu by sedliak mal postupne vraciať dlh? Lebo sa mu zadarilo a káže to aj sedliacký rozum, nepreplácať neúmerne pôžičku a vrátiť, čo som si požičal, nezadlžovať potomkov_? Alebo má špičkového kecacieho účtovníka, ktorý zdôvodňuje ako je výhodné nesplácať požičané peniaze, žeby mal v talóne špeciálný finančný trik a nakoniec veriteľ bude mestu dávať naspäť požičané peniaze včítané úrokov? A tiež ho v tom podporuje kopa ukecaných poslancov na čele s jeho bratom , p. Macháčom, p. Pelým (Pelim ?),čudujem sa, ... čudujem sa, že aj p.Matušíkom (všetko pre ľudí),ktorý sa dobré oboril na prístup keckajúcich poslancov k rozpočtu, no nič viac.
Nečudujem sa, že p. niekoľkonásobne titulovaný primátor si nenechal veľkodušné ujsť príležitosť, aby sa povzniesol nad nie celkom dobrú pripravenosť p. nezávislého poslanca k prejednávanej problematike. Veď, čo keď je to kolega (aj bývalý niekoľkonásobný poslanec za PB vo VUC ), „ šak“ sú tu kamery, minimálne dve a ja robím všetko pre ľudí. Komu to urobilo dobré? P.nntp. určite áno a preto ma nesklamal.
Dobrou správou je, že sa nezvyšujú dane za likvidáciu odpadov, to pán účtovník a k. už nechceli preháňať, že by si uvedomili, že súčasná cena za likvidáciu 1 tony komunálnych odpadov je astronomická a v predvolebnom období to už nebudú skúšať, stačí, že to vyšlo vlani a to bolo aj s požehnaním tej komisie na čele, ktorej stojí p. Smatana, ak sa nemýlim.
Ako dobré je, že sa zvýšil stav MP, máme na krku ďalšie voľby a je treba okrem papučovania vodičov strážiť aj demokratický priebeh volieb a zabezpečovať schránky obyvateľov, či nedostávajú závadné materiály ku kandidátom.
 Že počas sviatočného obdobia je PB vo vojnovom stave medzi dobre situovaným obyvateľstvom ,ktoré nehľadí na nejaký delobuch naviac a normálnym občanom, ktorý je atakovaný porušovaním VZN ak sa nemýlim, MP netankuje. Alebo bolo zistených a predvedených niekoľko porušovateľov, alebo zistených ničiteľov mestského majetku? Tá hierarchia MP nemá chybu.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 10.01.2014 14:02
Citát: "súčasná cena za likvidáciu 1 tony komunálnych odpadov je astronomická a v predvolebnom období to už nebudú skúšať, stačí, že to vyšlo vlani a to bolo aj s požehnaním tej komisie na čele, ktorej stojí p. Smatana, ak sa nemýlim."
Žiaľ mýlite sa. Komisia pre životné prostredie, dopravu a odpadové hospodárstvo sa ani vlani, ani v tomto volebnom období k cenám za odpady nevyjadrovala, môžete si pozrieť všetky dokumenty:
http://povazska-bystrica.ot[…]%BEivotn%C3%A9%20prostredie
Nie som predsedom tejto komisie, ale jej podpredsedom, čo znamená len to, že podpredseda má viesť zasadnutie komisie počas neprítomnosti predsedu (čo sa doteraz nikdy nestalo). Podpredseda i predseda majú len jeden hlas.
Predpokladám, že ste si to zamenili s vyjadrením komisie k zmluve s Mestskou dopravnou spoločnosťou, tam sa menili ceny.
Anonym píše:
Pondělí 13.01.2014 22:20
Mal som na mysli Komisiu pre dopravu, životné prostredie a odpadové hospodárstvo, máte pravdu, ste tam podpredsedom, ospravedlňujem sa za neznalosť, dokonca podľa uznesenia Mz z 13.12.2012, ktoré túto komisiu kreovalo sa tam Vaše meno nevyskytuje.
Mne išlo iba o to, ako bola odkomunikovaná výška poplatku za KO, 0,0650 € ( a aj tie ďalšie sumy) za osobu a kalendárny deň pre rok 2013 (VZN 6/2012), táto výška platí aj pre 2014.
§ 78, zákon č.582/2004
... „Sadzba poplatku podľa odseku 1 nesmie byť vyššia ako súčet priemerných nákladov obce na zabezpečenie činností nakladania s komunálnymi odpadmi a drobnými stavebnými odpadmi vrátane nákladov súvisiacich so zabezpečením zberných nádob pripadajúcich ...“
Predpokladal som, že stanovenú výška bola vydokladovaná, preskúmala ju aj Komisia pre D ŽP a KO a súhlasila so stanoviskom Mr, aby poplatok odsúhlasilo Mz. (13.12.2012), čo sa aj stalo. Pri „ poslušných “ poslancoch to ani inak nie je možné, môžeme to sledovať na záznamoch.
Ďakujem Vám za reakciu a vážim si Vás, že normálne reagujete aj na anonyma.
separátor
separátor píše:
Úterý 14.01.2014 19:58
Reagujem na článok o odpad.hospodárstve.Ak je možné, dá sa preveriť informáciu ,ktorá bola v minulosti predstavená,že tam ,kde sa separuje kom.odpad budú tí čo separujú fin.zvýhodnení.Vari toto nie je tovar-druhotná surovina ,ktorá má svoju fin.hodnotu?Je to demotivujúce pre tých ,čo sa s tým zaoberajú,triedia to a obkračujú doma mechy s druhotnou surovinou. Treba sa pozrieť do iných miest,kde to funguje inak,pardon čo čakáme v P.B.-no nič!!!Štúdia o nakladaní s kom.odpadom v P.B.sa zmenila na zdrap papiera-či?Ako sa inak dá vysvetliť,že niektoré m.č.P.B.separovaný zber z nejakých príčin bojkotujú.
Anonym píše:
Čtvrtek 16.01.2014 17:49
Je to véééľmy náročný problém, s nim by mal ťažkosti aj HUJER. Preto mesto začína alebo pokračuje v boji s odpadom ( a tiež s hľadaním možnosti ako najlepšie motivovať občana, aby prekračoval vrecia s triedeným odpadom), aj takto.
http://www.odpady-portal.sk[…]vo-uz-podobnu-sutaz-zrusil.
pozn
pozn píše:
Pondělí 20.01.2014 19:21
Veľmi sa chcem poďakovať za odkaz na stránku www.odpady-portal.sk,kde som pozorne čítal, čože to tí naši z vedenia MsU vymysleli.Naozaj len jedno slovo DILETANTSVO-so silným potenciálom na klentelizmus ušité pre konkrétneho uchádzača.No hlavne ,že ak to pomôže veci...
Anonym píše:
Neděle 05.01.2014 12:11
Jednota..ble ble... ble,príspevok od nejakého dm,tného vedúceho Jednoty?
Z prvevej vety môžem súhlasiť so špičkovými a najvyššími - ale CENAMI !!!
Anonym píše:
Úterý 07.01.2014 11:11
Vidíte, pán Smatana, stačilo poodhaliť kto za vašimi letákmi stojí a už je po sláve. Mne sa zdal váš boj proti Janasovi čudný, že ste tak skĺzol. Janco to už s podobnými letákmi a nálepkami kedysi skúšal proti Adammemu, ale že sa na to dáte nahovoriť zrovna vy,...???
Anonym píše:
Úterý 07.01.2014 16:36
Tak Ing Janco bol ohava najvedšieho kalibru,schopny všetkeho,ale porovnavat s panom Smatanom je nedostojne,
Anonym píše:
Sobota 11.01.2014 18:40
mlčí a nevyjadri sa?
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Sobota 11.01.2014 18:45
Myslíte mňa? Vyjadril som sa podrobne, nech sa páči, môžete si aj pozrieť video z tlačovej konferencie, ktorú som kvôli tomu zvolal:
http://povazska-bystrica.ot[…]rikaturou-janas-taku-moc-ma
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Sobota 11.01.2014 19:04
Mimochodom p. Janco nemá s letákmi absolútne nič spoločné. Niekto tu má zábavku, že raz za dva týždne hodí jeho meno do placu, asi nejaká pomsta. Je to však len zahmlievanie diskusie.
Anonym píše:
Pátek 10.01.2014 13:14
proti Adamemu nič nelepil
Anonym píše:
Sobota 11.01.2014 19:49
to robí potkan z Podvažia či Podhradia. No Veličová to potvrdila. A vzhľadom k jej naivite statusu starej dievky, verím jej, ako aj verím že Janas je MJ neskutočne tŕňom v oku, tak ako aj Vám. Tak načo kryť spoluprácu.
Anonym píše:
Neděle 12.01.2014 10:46
Ako som počul, potkan Marcel Janco je politická mŕtvola, ktorá sa momentálne dala do spolupráce s budúcim kandidátom na primátora PB Jurajom Smatanom. A letáky, to je jeho parketa.
Anonym píše:
Neděle 12.01.2014 11:47
Smatana nemá oporu u žiadneho lokálneho politika, dokonca aj Karas ho má za trtka, tak sa nečudujte že sa spojí hoc aj s Jancom. Ten sa spojil s Adamem,robil poskoka Janasovi, no ten ho po voľbách okašľal a teraz za nitky poťahuje so Smatanom.Už sa vidia:primátor a prednosta.Jeden naplniť ambície spravodlivosti a transparentnosti a duhý túžba po pomste a peniazoch. Smekám pred vami,záchrana nášho mesta.
Anonym píše:
Neděle 12.01.2014 14:37
Ano, Janco uz svoje schopnosti ukazal ako prednosta na MsU, ved tam aj dlho vydrzal. Ambicia byt znovu prednostom v jeho pripade je lakava.
Anonym píše:
Pondělí 13.01.2014 12:47
No vidím že v Smere je obrovská obava zo Smatanu a jeho volebného výsledku kde v PB pobil všetkých Smerákov na čele s Janasom.
Až tak sa ho obávajú že ho chcú kompromitovať nejakými kontaktmi s Jancom. Členom okresnej organizácie SMERU!
Nič lepšie proti Smatanovi asi nemajú, tak ho chcú pošpiniť tým, čo sami robia.
historik
historik píše:
Pondělí 13.01.2014 15:11
Nuž asi toľme.Kto vytrča z radu dostane lopatou po krížoch,to je už slovenská nátura.Ale,že je to v réžii primátora je smutné,no tam treba hľadať podetatu.Podstatu toho,že pre tieto konšpirácie sa nemá čas venovať serioznej práci a normálnej pracovnej nálni.Intrigy,vyhrážanie a zastrašovanie sa stali praconým nástrojom vedenia mesta.Proste Gubernia šťastie ,že tu nemáme Gulagy...
Anonym píše:
Pondělí 13.01.2014 17:45
To si trafil klinec po hlavičke historik. Károľovou pracovnou metódou sú zákerné intrigy, pripravovanie ľudí o zamestnanie. Celý mestský úrad,mestská polícia, mestské noviny, kluby dôchodcov, mestské firmy, všetko slúži len Károľovmu volebnému výsleku.
Výsledky krajských volieb mu však priniesli ŠOK. Tak sa hľadajú Smtanovi tajní spojenci, aby sa nemuselo priznať, že ľudia nie sú úplne sprostí a Károľovu propagandu nežerú všetci.
Anonym píše:
Pondělí 13.01.2014 18:48
Smatanovi spojeci budú vštci normalní, slušní občania P.B. ktorí by sikonečne zaslúžili, aby sa P.B. postupne stala mestom pre ľudí, kde by sa im lepšie žilo ako doposiaľ a aby boli na mesto aj hrdí - nie aby sa hanbili povedať odkiaľ pochadzajú!
Mne osobne by stačilo, aby sme sa aspoň na 80 % približili úrovňou k Púchovu!
To je mestečko ako lusk!
Keď mám čas, tak si tam idem kúpiť aspoň nákup a popozerať, čo nového sa tam vybudovalo!
Anonym píše:
Pondělí 13.01.2014 19:09
Milí moji,ano PU vyzera krajsie ako P.B.,ale za aku cenu??nieje vsetko zlato co sa bliščí....Zadlzenos...,zadlženosť....Continental drzi prac.zamestnanost,tod vše...Tí sa tam inac hryzú p.poslanci....co sa tyka sportu,PU -futbal koncí...ako aj ostatne...sporty...amen PU
Anonym píše:
Středa 15.01.2014 14:02
Za akú cenu- neviem čo s tým autor chcel povedať.
Púchov je veľmi pekné mesto a pokiaľ by sa chcela P.B. dostať na jeho úroveŃ tak by si musela požičať na 100 rokov dopredu!
Rozhodne Púchov skôr splatí dlhy a zostane aj naďalej pekným mestom, no OP.B. ho nikdy nedobehne!!!!!!!!!!!!!!!!!
A čo sa týka Continentálu - primátor s ním úzko spoluzpracuje a robí všetko pre to, aby sa neustále rozvíjali.
Taktiež aj ostatné firmy!
Čo urobil Anananás pre rozvoj podnikania v P.B. - NIČ!!
A keby aj niekto prišiel, nevšímavosťou MÚ ho odpudia!!
No a čo sa týka športu - P.B oproti Púchovu rozhodne v jeho rozvoji nevyniká !!!!!
Anonym píše:
Pátek 17.01.2014 18:06
ja by som len dodal, ze obrovska cast rozvoja PU a jeho kras stoji na sukromnych peniazoch a nie tak na schopnosti ich primatora. Tuto sukromnici robia tzv. zdruzenie podnikatelov a vypisuju po internetoch, internetovy rozvoj asi. (uznavam ze niektori za poslednych par rokov toho postavili dost, doslova kilometre plotov)
Anonym píše:
Čtvrtek 30.01.2014 20:31
V Púchove teda príde súkromný investor nas sídlisko, zbada zlý asfalt a na druhý deň tam pošle firmu aby dala nový koberec?
Sa zobudte!
Je pravda, že tam súkromný sektor prispieva - ale je to vďaka úspešnej komunikacií primatora PU a súkromného sektora.
No a samozrejme súkromnáci vidia, že peniaze sú investovane do rozvoja mesta /nie rozkradnuté/- a toto aj VIDIEŤ v PU - nakoniec načo písať svoje subjektívne dojmy - mesto Púchov blo vyhlasené ako NAJKRAJŠIE mesto Slovenska!!
O Pov. Bystrici porota asi ani nepočula!!
Čo na to transparentý Janas a slávní mestskí poslanci?
Anonym píše:
Pátek 31.01.2014 00:18
tak urciteee... preto aj "ociernujuce" billboardy v PU o zadlzenosti / 2 kulturnych domov , preto ho tito sukromnici volaju "mr. 30%" a preto chcu primatora "svojho" aby rozvoj - bez uvodzoviek mohol byt este vyraznejsi.
Anonym píše:
Pondělí 03.03.2014 13:42
Rozumne vyjdrenie obyvatelky Puchova k oceneniu najkrjasie mesto: Triumf Púchova v ankete o najkrajšie mesto Slovenska vyvolal protichodné reakcie obyvateľov mesta. Nie všetci sa stotožňujú s podobným názorom. „Nemyslím si, že práve Púchov je najkrajším mestom SR. Je oveľa krajších miest ako to naše. Síce je pekné, ale na prvé miesto to rozhodne nie je,“ prezradila Púchovčanka Jana. Podľa nej by si niektoré budovy vyžadovali rekonštrukciu. „Napríklad taká Makyta. Okolie okolo železničnej stanice by potrebovalo úpravu. Treba opraviť cesty, urobiť chodník pre cyklistov a korčuliarov okolo koryta Váhu, ktoré nám sľubujú vždy iba pri volebnej kampani. Veď aj v novej tržnici ešte stále vidieť pozostatky z požiaru.“ zdroj:http://www.webjournal.sk/cl[…]o-slovenska-uplynuleho-roka
Anonym píše:
Středa 15.01.2014 19:17
S tými dlhmi sú niektorí prispievateľia už trápný.
Dlh je pôvodne určený na to aby sa zobral a niečo sa vybudovalo!
Potom to vybudované aby sa užívalo a dlh sa zaplatil.
Nakonuiec ten čo si pôvodne dlh zobral, bude bez dlhu, ale bude mať niečo vybudované- toľko na vysvetlenie.
Teraz moja osobná skúsenosť.
Ako veľa Bystričanov narod okolo roku 1955 som sa dostal bývať na Rozkvet.
Bývanie na tú dobu dobré, prežil som tam spokojných 20 rokov.
No samozrejme som na starosť chcel viac a tal som aj šetril.
Bolo málo. Začali sme uvažovať o stavbe.
K tomu patrí aj hypotéka. Kamaráti sa k tomu stavali rôzne.
Ja som si hypoteku teda dlh zobral, a začal stavať.
Keď sa dalo presťahovať, byt sa odpredal a za utržené peniaze sa stavba dokončila.
Teraz mám dlh, ale aj nobú vilu, kde si celá rodina užívame.
Kamaráti z Rozkvetu prídu a každý skonštatuje, že som urobil skvelo.
Ja si myslím, že tiež a dlh ma absolútne nevzrušuje.
Pomaly sa spláca, ale rodina má dielo!
Som teda zadlžený, ale aj niečo máme vybudované.Kamarati síce dlhy nemajú, ale nemajú nič!
Anonym píše:
Čtvrtek 16.01.2014 22:22
Také prirovnanie by ani sám Martaus nevymyslel.
Takže ja sa spýtam: akéže dielo sa to v Považskej Bystrici vybudovalo za tie požičané peniaze?
Nuž, žiadne. Zakryla sa skládka v Sverepci. Čo sme už raz zaplatili v poplatku za odpad, tie peniaze sa rozhajdákali - predražené námestie, predražené chodníky, kráľovské odmeny.
No a keď bolo treba zaplatiť sanáciu skládky, tak zrazu peňazí nebolo a zobral sa na to úver.
A ten úver sa postupne nespláca, splácajú sa len vysoké úroky a úver zostáva stále rovnako vysoký. No lebo veď pred voľbami sa predsa šetriť nebude.

« červen 2017 »
červen
PoÚtStČtSoNe
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359