Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Blog Jaroslava Semančíka / Čierna diera parkovania

Čierna diera parkovania

Autor: Jaroslav Semančík Poslední změna: Pondělí 25.02.2013 20:33
[2013-02-25 Za uplynulých sedem rokov mesto utiahlo z rozpočtu postaviť cca. 340 parkovacích miest, za rovnaký čas tu pritom pribudlo päťtisíc nových áut. V skutočnosti aj tieto už postavené miesta ešte len musíme zaplatiť – postavili sa z úveru, ktorý sa dnes ešte ani nezačal splácať. Nik nemá odvahu povedať ľuďom jednoduchú pravdu, že náklady na parkovanie sú úplne mimo možností mestského rozpočtu. Poslanci radšej vylobujú na úrade pár ďalších miest na dlh pre svoju mestskú časť, aby voliči videli, že sa snažia. A v tejto nikam nevedúcej ceste plánuje mesto pokračovať aj naďalej v tomto roku. Otvorený list poslancom mestského zastupiteľstva.

Vážený pán poslanec, pani poslankyňa, pred zasadnutím mestského zastupiteľstva, na ktorom budete schvaľovať rozpočet mesta na rok 2013, by som Vám chcel ako bývalý člen komisie pre dopravu a životné prostredie priniesť vecný pohľad na to, či investície navrhnuté v rozpočte do rozvoja dopravy budú vynaložené správnym smerom.

Kapitálové výdavky rozpočtu – teda nové investície majú byť vykryté aj z účelového investičného úveru, ktorý si mesto vezme. Investovať, a obzvlášť na dlh má zmysel len vtedy, ak je investícia skutočne prínosná a vráti sa. V prostriedkoch navrhnutých na rozvoj dopravy (Program 4) to tak žiaľ nie je a časť z nich sa preinvestuje bez toho, aby niečo zlepšila.

Neveľká suma určená na zlepšenie dopravy v meste (310 tis. €) je rozložená takto: väčšina na rekonštrukciu komunikácií, tretina na nové parkovacie miesta a zvyšok na niekoľko drobných položiek. Je to najlepšie možné využitie?

Za 100 tis. € určených na parkovanie sa bude dať postaviť cca. 50 nových parkovacích miest. V meste pritom každý rok pribudne cca. 700 nových osobných áut, viac než desaťkrát toľko. Aj napriek preinvestovaným peniazom sa tu nebude o rok parkovať lepšie, ale horšie než dnes. Pribudnú stovky ďalších vozidiel, ktoré nebudú mať kde stáť. Rozpočtové prostriedky naliate do parkovania sa jednoducho stratia bez toho, aby sa situácia oproti dnešku nejak zlepšila. A toto sa opakuje každý rok.

pocet_aut_PB.png

 

auta_vs_parkovacie_miesta.png

Za uplynulých sedem rokov mesto utiahlo postaviť cca. 340 parkovacích miest, za rovnaký čas tu pritom pribudlo päťtisíc nových áut. V skutočnosti ani tieto už postavené miesta neboli v možnostiach vtedajšieho rozpočtu a postavili sa za peniaze z municipálneho úveru, ktorý sa dnes ešte ani nezačal splácať. A v tejto nikam nevedúcej ceste plánuje mesto pokračovať aj naďalej v tomto roku.

Je nevyhnutné tento kurz zmeniť. Doterajší vývoj ukazuje, že zabezpečenie parkovania súkromných vozidiel je jednoducho úplne mimo možností mestského rozpočtu. Ak by situácia v parkovaní mala zostať aspoň rovnako zlá ako je dnes a ďalej sa nezhoršovať, muselo by sa vynaložiť aspoň 1 milión eur každý rok1) a omnoho viac, ak by sa mala začať zlepšovať. Za uplynulé roky sa vytvoril v parkovaní obrovský skrytý dlh a jeho zaplatenie majitelia vozidiel stále očakávajú od mestského rozpočtu. To ale nikdy nebude reálne2). Jediným zdrojom, z ktorého sa parkovanie reálne dá financovať, je prenos nákladov na tých, ktorí parkovacie miesta využívajú – výber parkovného. Treba stanoviť a začať napĺňať udržateľnú koncepciu parkovania a takej mobility občanov, ktorá dokáže v meste dlhodobo finančne i priestorovo fungovať.

Nárast automobilizmu, ktorého sme svedkom, nie je akousi nevyhnutnou daňou za životnú úroveň, ktorú máme, ale dôsledkom chýbajúcej dopravnej politiky v meste. Považská Bystrica má už dnes viac automobilov na počet obyvateľov než napr. Berlín, Londýn či Kodaň. Teda mestá a krajiny, ktoré naozaj nemôžeme nazvať zaostalejšie.

Dopravná situácia v meste sa trvale dá zlepšiť len prechodom podstatnej časti obyvateľov k šetrnejším formám mobility – k nemotorovej a k hromadnej doprave. To je skúsenosťou nie len z uvedených miest. Krátkozrakosť a parkovací socializmus, ktoré pretrvávajú v Považskej Bystrici nefungujú udržateľne nikde na svete.

Vážený pán poslanec, pani poslankyňa,

z uvedených dôvodov Vás chcem požiadať o presun polovice zo 100 tis. v rozpočte naplánovaných na nové parkovacie miesta do rozvoja bicyklovej dopravy. Na výstavbu cyklistických komunikácií, stojanov, bezpečných krížení s motoristickými komunikáciami, stavebné úpravy a dopravné značenie, spracovanie dokumentácie, celomestskej koncepcie, a pod. Mnohonásobne sa vrátia na nižších budúcich výdavkoch na parkovanie, na dopravu v pohybe i v podobe príjemnejšieho a zdravšieho života v meste. Človek dopravujúci sa na bicykli je pre verejné financie oveľa lacnejší, než keď používa auto. Čím viac sa podarí zvýšiť počet cyklistov na deľbe prepravnej práce, tým viac mesto ušetrí.

Je až neuveriteľné, že práve na rozvoj bicyklovej dopravy sa v Považskej Bystrici doteraz nikdy nevyčlenilo v rozpočte ani jediné euro. A tak trochu aj to, že i napriek tomu tu na bicykli ešte stále niekto jazdí.

Schválením rozpočtu v súčasnej podobe schvaľujete ďalší rok, keď sa dostupné prostriedky namiesto využitia na potrebnú zmenu utopia v čiernej diere mestom plateného parkovania pre niekoľkých šťastlivcov. A o rok rovnaký problém, len zase o niečo väčší.

 

S pozdravom,

 

Mgr. Jaroslav Semančík
občianske združenie Bystricykel

 

1) Pri náraste 800 vozidiel ročne, štandardných nákladoch na jedno parkovacie miesto 2000€ a predpoklade, že 40% vozidiel bude stáť na súkromných pozemkoch a teda ich parkovanie netreba riešiť.

2) Už dnes parkovanie v meste naráža aj na priestorové problémy, rušia sa kvôli nemu parky. Namiesto klasických parkovacích miest bude potrebné stavať parkovacie domy či podzemné garáže. Parkovacie miesto v nich vychádza 5–8 násobne drahšie než na povrchu. Náklady len na nezhoršovanie situácie s parkovaním by teda v skutočnosti boli astronomických 5 a viac miliónov eur každý rok.

Anonym píše:
Pondělí 25.02.2013 23:59
Dodám len, počet aút rastie a teda mesto nemá financie na parkoviská. Žial bohu sme nerobili nikdy podzemné, ako majú v Púchove a nie pár !!. Tým pádom to môžme riešiť bicyklami alebo autobusmi. Na bicykle treba zlepšiť trasu, isť pod diaľnicou po tom kruháči alebo cez hlavnú križovatku na bicykli je fakt riziko! No a ísť 30min autobusom do mesta, počas 16tej, keď to peši trvá 40min je tiež odveci.

Aspoň ale môžme sledovať, čo páni poslanci vymyslia a či ich budeme zase voliť.

dezo
Anonym píše:
Úterý 26.02.2013 10:19
... mozno vymysliet nieco co by motivovalo bytovkarov aby svojpomocne s prispenim a pod kontrolov mesta si urobili nove parkovacie miesta pri svojich bytovkach ... mohli by mat napriklad svoje parkovacie miesto oznacene znackou a za vynalozenu namahu a nejake financie istotu parkovania pri svojich bytovkach ...
Anonym píše:
Úterý 26.02.2013 10:57
to by bolo pekné ale v niektorých častiach mssta skrátka nie je kde stavať

zrušíme detské ihriská kvôli parkovaniu?
Anonym píše:
Úterý 26.02.2013 11:44
treba hlavne riesit parkoviska na Rozkvete to je najvacsia cast mesta
Anonym píše:
Úterý 26.02.2013 11:47
No, vidím z tohoto diskusného príspevku, že môžeme robiť grafy a štatistiky a vysvetľovať koľko chceme...
Ľudia majú v hlave rovnicu doprava=auto=moje auto.
Anonym píše:
Středa 27.02.2013 12:31
dnes to už bez auta nejde. Súhlasím, že bicykel je dobrá vec,ale aj keď pôjdem na bicykli, moje auto ostáva pred barákom. Takže bicyklom sa nič s parkovaním nevyrieši. S ekológiou, zdravím, dopravou áno, ale s parkovaním nie. Inak viem si predstaviť kryté parkoviská so strechou, kde by boli preliezky https://www.google.sk/searc[…]rej-zelene.html%3B300%3B183
Jaroslav Semančík
Jaroslav Semančík píše:
Středa 27.02.2013 21:58
"dnes to už bez auta nejde." A prečo to predtým išlo? Zmenili sa vzdialenosti v meste? Alebo čo sa zmenilo, že dnes to už nejde? Ani dnes veľa ľudí v meste stále auto nepoužíva, alebo vôbec nemá. Asi to teda ide. Práve vďaka týmto ľudom môžu tí ostatní fungovať autom. Keby ho používali všetci, nik by sa tu nepohol. Napr. Praha je každý deň zapchatá autami a to sa len tretina všetkých denných ciest jej obyvateľov uskutoční autom (PB tento údaj - deľbu prepravnej práce - nepozná). V Kodani sa polovica zo všetkých vnútromestských ciest do práce odohrá na bicykli. Dnes. Čím to je, že tam to ide?

Možno nemyslíte denné dochádzanie, ale že každému sa auto aspoň občas veľmi hodí. Aj na to existuje inteligentejšie a lacnejšie riešenie, než aby mal každý jedno pred domom a to 98% času stálo.
http://www.bystricykel.sk/zdielanie-aut
Toto prispieva k riešeniu parkovania veľmi. Počet áut v meste to znižuje a nie zvyšuje ako nové parkovacie miesta. Ak chceme zlepšiť parkovanie, je efektívnejšie smerovať peniaze tam.

Čo sa týka prínosu bicykla k parkovaniu. Keď sú v meste dobré podmienky na používanie bicykla, mnoho ľudí si auto ani nekúpi. Zvlášť ak by mali dostupné tie zdieľané, v momente keď práve auto potrebujú. Ale aj keď už auto máte, tak ak ho necháte doma a pôjdete na bicykli, potrebujete presne jedno parkovacie miesto. Ak pôjdete tým autom, potrebujete ďalšie (v práci, pri nákupnom centre, ...) Autá sa samozrejme na miestach striedajú, ale nie dokonale. Ráno je odliv z obytných zón a príliv v oblastiach zamestananí, večer naopak. Čím viac sa ten istý počet áut používa, tým viac miest pre ne treba. Paradoxné je, že to motoristi často vnímajú obrátene - že auto toho, kto ho používa málo, zavadzia tým, čo "naozaj potrebujú" parkovať denne.

No a parkovacie domy či podzemné garáže so zelenou strechou... Sú zhora pekné, ale náklady na jedno miesto v nich bývajú 10-15 tis. €. Z mestského rozpočtu bez šance, mestá očakávajú, že ich postavia súkromní investori. Lenže kto si v nich bude platiť nemalé parkovné mesačne, keď môže stáť pred svojím vchodom zadarmo? A keď nevie nájsť miesto, na vine je mesto, že to "nerieši". Kým parkovanie bude zadarmo, žiadny investor do toho nepôjde a parkovacie domy zostanú len na obrázkoch a v koncepciách.
Anonym píše:
Středa 03.04.2013 22:41
milý cyklofanda.....skús chodiť robiť rodinny nakup na bicykli....kedysi pracovalo v meste viac ako 90% práceschopného obyvateľstva...teraz mimo mesta pracuje viac ako 60% dokonca 30% mimo okres PB.....bohuzial auto je nutne zlo ....a co sa týka parkovania....kedze v PB okrem Tesca a Hypernovy sa za 23 rokov prakticky nic nepostavilo ,stacilo by aby na MÚ prekutrali archivy byvalého MNV a mozno by este nasli studiu z 1988 ktora mala riesit riesenie dopravy a parkovania v PB na obdobie 1990-2000....len priklad : na Lánskej boli a stále su kapacity na nove parkovacie miesta ( len podotýkam z tých cias v hodnote 30% z hodnoty investície klasického jedného parkovacieho miesta na samostatnom parkovisku) zmenou dopravy a parkovania ( prevazne z pozdlzneho na sikme)rozsirenim cest. komunikacie od Nemocnice po tzv. Starý mlyn ...atď ale podstata bola ze na terajsich Lánoch islo o viac ako 600 miest ( pre tých co nepoznaju dobre Lány na parkovanie nie su riesené priestory vnútroblokov na Dukelskej , zadne casti cinziakov vpravo od Nemocnice ..atď. ...a na margo údajnej vystavby OC pri Maníne.....uvedomuje si niekto, kto sa aspon trosku vyzna v dopravnej problematike aky dopravny a hlavne parkovaci chaos by sa v centre mesta vytvoril ???? ( zasobovanie ,kamiony,auta zamestnancov, ...) cele je to ?????? a nejde nahodou len o zelenu cast v meste ,presnejsie o priestor medzi parkoviskom a byvalou budovou SSE teda o ten parcik kde sa potiahne budova a bude tam par butikov dajaka krcma ci restika popripade kaviaren ...teda vela kriku pre nic...ekonomika nepusti....a v neposlednom rade, takemu obr projektu by trosicku zavadzal terajsi Manin....a este jeden dodatok 250 miest v podzemí sa rovná min. 1600 miest na povrchu...



Jaroslav Semančík
Jaroslav Semančík píše:
Středa 27.02.2013 08:55
A ako si predstavujete to "riešenie"? Kde maju byť tie parkoviská a kto ich zaplatí?
Anonym píše:
Středa 27.02.2013 11:25
Jasné - problém nájsť miesto pre parkovanie !
Ale keby sa pracovníci MsU, teda konkrétne jednotlivých odborov, ktorých sa to týka prešli po meste
s určitosťou by sa našlo niake to miestečko na parkovanie !
Iste niekto povie pár parkovacích miest nás nezachráni, ale...
Zabudnime na rozšafné dvory na Lánskej, prečo by sa zmenou - úpravou parkovania nemohlo dosiahnuť
že namiesto momentálne parkujúcich asi 12-15 vozidiel, iba malou úpravou z naučeného pozdlžneho
parkovania na kolmé zmestilo na uvedenom preiestore možno aj cez 20 autiakov ?
A možno by to chcelo iba pár kusov zatrávňovacích tvárnic, pochopiteľne aj pracovníci životného prostredia
by mali byť ústretový, aj keď v konkrétnej lokalite napr. nebývajú !!!
Chránime kde aké staré košaté stromy, ktoré viac-menej zavadzajú a potom nemáme kde parkovať ?!
Takže problém sa " dá " riešiť, ale musíme ho " chceť " vyriešiť !
A kto by to mal urobiť ? My občania ? Predsa máme nato úrady ?
Jaroslav Semančík
Jaroslav Semančík píše:
Středa 27.02.2013 14:36
V dvoroch na Lánskej je to na rozhodnutí ich obyvateľov, či tam dajú prednosť zeleni, ihriskám, alebo parkovacím miestam. Či uprednostnia vo dvore o auto viac alebo o strom viac, v akom prostredí chcú, aby vyrastali ich deti. Je vec pohľadu, či starý košatý strom viac-menej zavadzia autu, ktoré tam mohlo stáť, alebo auto viac-menej zavadzia košatému stromu, ktorý tam mohol stáť. Či chcete žiť v zelenom meste alebo v sivom meste. A keď náhodou rozhodnutie zmeníte, auto tam stojí na druhý deň, na košatý strom čakáte štyridsať rokov.

Článok je ale o niečom inom. O celomestskom pohľade, ktorý v tomto beznádejne chýba. Že áut pribúdajú ročne stovky, kým parkovacích miest desiatky. A otázka nestojí, kto to má riešiť, áno na to sú úrady, ale kto to zaplatí.
Anonym píše:
Středa 27.02.2013 18:49
Dobrý analytický príspevok pán Semančíka. Bodaj by takto pristupovali aj pracovníci MÚ PB, komisie mestského zastupiteľstva, mestská rada, k spracovaniu stanovísk a odporúčaní pre mestské zastupiteľstvo pri jeho rozhodovaní o rozvojových zámeroch v našom meste. Vidieť to aj na doterajších príspevkoch k nastolenej téme svedčiacich o tom, že sa dá diskutovať slušne, bez zbytočných vulgarizmov a čo je hlavné zmysluplne a k veci.
Anonym píše:
Sobota 02.03.2013 10:47
ale co ja viem tak niektore dvory na lanskej su sukromne
Anonym píše:
Pondělí 04.03.2013 09:06
Mogoňský Superman si upevňuje moc, dosadzuje nového poslušného poskoka do funkcie náčelnika ms. polície, v spolupráci s Kardošovcami vyhadzuje vedúcu konkurenčného folklórneho súboru Považan, regiónalne tv dávajú reklamu na autoumyváreň a považskobystrické repete a vy tu vypisujete poslancom o potrebe jazdenia na bicykloch...
ÚPLNE MIMO REALITU. Vy nechápete, čo sa teraz tu deje? BUDÍČEK pionieri!
Anonym píše:
Pondělí 04.03.2013 09:36
To čo sa dialo s folklorom Povazan v meste Ti nic nehovorí, ved si nevidel, ze tancovali stále sto iste, vedel si, kedy zdvihnu nohu,
kedy zdvihnu ruku, konečne. Všetci vraj spisali peticiu na jej odchod, ale ona len stale zhanala, obvolavala pslancov, podnikatelov. Spytaj sa rodicov, ako prebiehali skusky, k malym detom poslala starsie deti a tak to bezalo cely zivot, moja dcera tam pred 15 rokmi chodila, takze viem, čo hovorim. Ziadne nove tance, kolko deti odtial odislo, čo už sa na to nemohlo divat. Prave dakujem, ze sa to stalo, zbytocne by ste obvinovali Kardosovcov nezastavam si ich, ale vraj ked sa to zacalo tocit okolo Galkovej niekedy v lete, Kardosova davala od toho ruky prec.
Anonym píše:
Pondělí 04.03.2013 13:56
Spomeň si na Považan takto o 2-3 roky. Ak vôbec ešte bude existovať...
Kardošovci a Janas vedia čo majú robiť a voľy sa blížia. Tam sa bude repetovať. Považan niekomu dlho prekážal...
Anonym píše:
Pondělí 04.03.2013 14:13
Koľko ľudí z Považanu bolo za jej odchod? Nezdá sa mi že "všetci spísali petíciu za jej odchod", to nie je pravda.
Anonym píše:
Pondělí 04.03.2013 15:06
Keď nešlo zlikvidovať Považan priamo, tak sa to urobilo okľukou. Vytvoril sa vnútorný konflikt. Stará stratégia, Kardošovci, poklona!
Anonym píše:
Pondělí 04.03.2013 15:30
Preboha čo to robi ten primaš s Kardošovcama, so Stanom sme hravali v jednej kapele bol super chalan Hanka dopartie,ochotna pomoct všetkym,šikovne deti,Kamarati naši netrate svoju čest,všetko sa raz skonči a budete musiet ist medzi ludi,pridete nato že peniaze a postavenie neznamenaju nič. Vaši ešte kamarati.......
Anonym píše:
Pondělí 04.03.2013 16:19
Ale veď oni sú to všetko príjemní ľudia! Keby boli odporní nepríjemní samotári, neboli by zvolení.
Akurát že sa stotožnili so svojím miestom, flekom, korytom.
Najlepšie to vidieť na Janasovi. Kto kritizuje jeho osobne, ten ide proti Mestu, hádže polená pod nohy, je škodná.
Nedostatky ich kritikov podľa nich ospravedlňujú ich vlastné kroky.

Odpíliť tajným hlasovaním ľudí z výborov? No a čo, veď išli "proti nám"!

Stano Kardoš si definitívne vybral svoju cestu, keď požiadal pre svoju Zušku o prenájom v mestských priestoroch.
Navždy bude poskokom toho, kto práve na meste vládne, a tomu bude aranžovať svojich žiakov.

Kardošovci už dávno pochopili, že slobodný umelec rovná sa hladný umelec. A sýty umelec znamená niečí šašo.
Anonym píše:
Pondělí 04.03.2013 19:41
Nie je to o tom, že sú to všetko príjemní ľudia! To je omyl.
Je to o tom, že ONI nemajú žiadne zábrany sa dohodnúť, že budú spoločne klamať naivným dôchodcom do očí, že spoločne budú tunelovať mestskú kasu a že si lup podelia. Lebo vedia, že ľudia v tejto doline Dutých hláv im sadnú znovu a znovu na lep.
Takto to išlo aj za Adameho do chvíle dokiaľ Ševčík nezverejnil faktúry poslancov Péliho, Štábela, Babušíka,... Zabudlo sa? Keď to prasklo, Ratlík z TV Podlažie na Koktavcov osobný príkaz vyhodil reportérku Zuzanu Glabazňovú. Aj na to sa zabudlo? A Starý Koktavec sa začal báť, podpisovať miliónové faktúry za malovanie pár kusov zábradlia, či pár m2 zámkovej dlažby. Prestali tiecť peniažky a banda sa rozhádala medzi sebou.
KTO teraz dá podnet na zlodejov?
Janas neokráda, keď súčasne funguje na mestskom zastupiteľstve a zároveň mu beží prezenčka na Trenčanskej skorumpovanej univerzite? Dokial tu nezavrú na tvrdo niektorého z týchto zlodejov, dovtedy tomu nebude koniec!
To sa im šafári, keď taká mizerná pamäť tu vládne.
Anonym píše:
Pondělí 04.03.2013 19:15
Každému sa raz všetko vráti...
Anonym píše:
Úterý 05.03.2013 09:06
Som bývalá tanečníčka z Považanu, som veľmi rada, že ľudia, ktorí majú radi folklór sa konečne vzbúrili a osobne ďakujem pánovi Primátorovi i pani Kardošovej za pomoc súčasníkom. Vy, ktorí sa tu ustavične sťažujete a vyplakávate, robte niečo preto, aby to, čo sa vám nepáči bolo inak. Príkladom sú aj považskobystrickí folkloristi! A odkaz pre nezainteresovaných: Absolútne vám to môže byť jedno, pokiaľ ste v súbore nikdy nefungovali, vaše komentáre a príspevky sú zbytočné, neviete ako to tam išlo od desiatich k piatim niekoľko rokov!
Anonym píše:
Úterý 05.03.2013 09:42
Bývalá tanečníčka, ak by som chcela byť veľmi drsná na teba, tak by som povedala, že už prvá veta, v ktorej ďakuješ primátorovi Janasovi, je dostatočná na to, aby som ďalej tvoj mentálny výplod ani nečítala.
Ďakovať Janasovi, za čo moje? To si myslelo vážne? Čo on urobil kedy pre Považan, resp. pre folklór, resp. pre kultúru v meste??? Vieš mi dať jeden príklad??? Veľmi ťa prosím, prezraď mi to.
Jediné, čo Janas vie, tak to je neuveriteľne tliachať, klamať a hrabať. Chamtivosť, to je jeho charakteristická črta. Skús si niečo prečítať:
http://www.pluska.sk/spravy[…]anas-takmer-10-funkcii.html
http://www.pluska.sk/spravy[…]adoval-ucil-univerzite.html
http://www.topky.sk/cl/1005[…]olitik-zvlada-osem-funkcii-
Ďalej píšeš: "...neviete ako to tam išlo od desiatich k piatim niekoľko rokov!" Nekopírujú tieto roky náhodou obdobie, odkedy na post riaditeľky PX Centra vopchali pani Kardošovú, manželku poslanca Kardoša?
Vieš, čo sa stalo s vašou bývalou krojovňou v PX Centra? No je tam krčma! Vieš komu patrí tá krčmaa za akých podmienok tam tá krčma funguje? Vieš???
Je mi ľuto, ale len trochu, takých naivných ľudí, ako si ty. Ľúto preto, lebo tá ich naivita ich po čase veľmi tvrdo vytresce...
Anonym píše:
Úterý 05.03.2013 19:05
Spravil pre folklór to najpodstatnejšie pre nás - pomohol vymeniť vedenie. Druhá vec - nie, nekopírujú už dávno tam bol ten problém ešte za "éry" našich rodičov, ktorí nás k tancu priviedli. Mne je ľúto ľudí, ktorí ustavične frfľú ako ty a nič nerobia preto, aby bolo niečo inak...stále len dookola blá-blá - inak sa to nazvať nedá!
Anonym píše:
Středa 06.03.2013 07:51
Ale Anča, nevypisuj tu tie tvoje chu....ny.
Vieme všetci, čo nie sme úplne na hlavu padnutí, že ti Považanci prekážali, lebo ti zatieňovali tie tvoje hopsajúce chúďatká. Ale hlavne ti prekážalo, že ti odoberajú z PX Centra peniaze, ktoré by mohli ísť do vášho súkromného Kardošovského vrecka. Teraz ste svoj komplot s Janasom dotiahli do "víťazného" konca. Po likvidácii kina teraz likvidácia folklóru v Považskej Bystrici. A koza bude záhradníkom naďalej v považsko-bystrickom kultúrnom živote. Ale nezabudneme Kardošovci, Janas, nebojte sa.
Anonym píše:
Středa 06.03.2013 07:58
Veď to napíšte. Tá krčma patrí synovi štbáka Kuboviča. A nájom je zadarmo, pardón, odpočítava sa za predraženú rekonštrukciu hajzlov. Len na osvieženie pamäti, Janas si spravil z Kuboviča dôverníka, ktorý mu donáša a odovzdáva prachy, ktoré na MŠK odleje. Kardošovci to isté. Jedna hnusná banda to je.
Anonym píše:
Středa 06.03.2013 13:19
zacal som si citat clanok lebo ma zaujal, tiez ma zaujima co si ludia o tom myslia tak reku precitam aj diskusiu a ajhla, z parkovania sa ani nie v polovici zmenila tema na tanecny subor a potom uz klasicke osocovanie sa medzi sebou :D super!

k tomu s parkovanim, bycikel problem s parkovanim nevyriesi, je pravda ze by sa aj s cyklotrasami malo daco robit lebo narozdiel od inych miest v PB zastal cas ale parkovanie by som nepodcenoval, ludia nechodia iba v ramci povazskej do prace a je naivne si mysliet ze dakto z rozkvetu poleti na bicykli dole na železničnú stanicu kde prestupi na vlak do ZA pripadne TN a vecer utahany z prace ako kon si zopakne tu istu cestu len s tym rozdielom ze bude slapat do kopca. je podla mna normalne pokial mam auto radsej idem na nom , usetri mi to cas a pri cenach dopravy niekedy aj prostriedky. som zvedavy ako sa bude mesto konfrontovat s parkovanim ked sa zrusi parkovisko pred maninom, ktore sice v noci zyva prazdnotou ale cez den sa celkom pouziva. aj uplne obycajna prechadzka rozkvetom da cloveku s trochou urbanistickeho citenie milion moznosti ako vyriesit parkovanie, niekto place nad detskymi ihriskami a pritom niektore vyzeraju skor ako cviciska pre elitne komanda, take su zdevastovane.pani poslanci by sa mohli viac venovat tomu ako zveladit svoju lokalitu a nie ako si namastit vacky pri schvalovani nezmyselnych predajov mestskeho majetku...
Anonym píše:
Středa 06.03.2013 21:22
..."co si ludia o tom myslia...
Problém je v tom, že nemá zmysel riešiť nejakú spoločenskú nadstavbu, ako parkovanie aut, prípadne cesty pre bicyklistov, keď tu rozhodujú ľudia nekompetentý a arogantný typu Janas, Kubovič, Kardoš, Martauzovci a ďalší, ktorí nič také nepripustia. Nepripustia preto, lebo financie do takýchto projektov by ochudobnilo ich vlastné vačky. Jednoduché.
Títo ľudia nepotrebujú mať pri sebe ľudí múdrych a tvorivých, naopak, potrebujú ľudí hlúpych a poslušných.
Nemajú žiadne zábrany povyhadzovať takýchto ľudí z odborných komisií, prípadne mestských inštitúcii, čoho sme boli teraz svedkami v priamom prenose. Zámienka sa vždy vymyslela a zneužila.
V takejto situácii má jediný zmysel začať nekompromisne a tvrdo pracovať na ODSTRÁNENÍ ŠKODNEJ. Všetko ostatné je v tomto prípade druhoradé.
Ale je tu ďalší VEĽKÝ PROBLÉM. Väčšina Bystričanov tomu nerozumie čo sa vlastne deje, prípadne im je to jedno. A z toho, čo vidím, mám za to, že sú tu len asi dvaja ľudia, ktorí sú realne schopní tento chod ovplyvniť. Smatana a Ševčík. Nehovorím, že tu nie je ešte pár viac-menej slabo aktívnych aktivistov. A to je príliš málo. Žiaľ.
Ak tu zostane táto garnitúra do konca volebného obdobia, bude to definitívny koniec Považskej Bystrice ako normálneho okresného mesta.
Anonym píše:
Úterý 12.03.2013 14:10
este raz, nechcem odbocit od hlavnej temy a to je nepomer v naraste poctu aut a poctu parkovacich miest ale..., je pravda ze v PB vladne roky apatia k tomu co sa s mestom deje zo strany obcanov, kazdy si len zahromzi "tamten stiha 10 funkcii a henten si postavil v centre budovu na cierno , pripadne ze nieje na opravu ciest ale na milion papalasov hej", a kto co realne robi? Pana Smatanu ako cloveka nepoznam, v zivote som sa s nim osobne nestretol a nesuhlasim s nim vo vela veciach, napriek tomu si vazim co robi, neboji sa ist s kozou na trh aj za cenu roznych zastrasovacich akcii voci jeho osobe a tiez diskreditacnych kampani, Pan Sevcik: ja som to tu uz pisal, tiez ho nepoznam, obcas mam pocit ze s nim lomcuje skor jesitnost ako patranie po pravde, zasluzne na jeho praci je to ze sa snazi poukazat na chyby ktore mesto a jeho voleni zastupcovia vedome ci nevedome robia. a napriek tomu ze ho kritizujem tiez si to vazim lebo vie verejne vystupit a povedat svoj nazor na vec, nepaci sa mi ze sklzne niekedy az do prilisnyc osobnych invektiv.a s5 k tomu parkovaniu, ked zasadalo tusim prvy krat toto MZ tak schvalilo primatorovi najvyssi mozny plat a urcite sa nezaobide ani bez odmien, a ja sa pytam je na tom nase mesto tak dobre aby si toto zasluzil? preco sa nezachova ako chlap a neobhaji si svoju pracu? ja si nemyslim ze napriek krize by sa mesto malo takto zadlzovat skor by mohol skonsolidovat mestske financie a hned by bolo aj na odmeny a medzi inym aj na tie parkovacie miesta, je podla mna zbytocne vymenovavat kde vsade sa plytva, vsetci to vedia len s tym nic nechcu urobit.
Anonym píše:
Úterý 19.03.2013 17:54
len to by jedno miesto nemohlo byťo o 300-500% predražené

« červenec 2017 »
červenec
PoÚtStČtSoNe
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359