Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / redakcia / Výstavba parkoviska pri bytovke v Strojárenskej štvrti: poučenie pre všetkých považskobystričanov

Výstavba parkoviska pri bytovke v Strojárenskej štvrti: poučenie pre všetkých považskobystričanov

Autor: redakcia Poslední změna: Úterý 22.05.2012 19:57
[2012-05-22] V dnešnom Obzore je poučný článok o tom, čo sa stane, keď sa občania spoľahnú na svojich poslancov, nestrážia si predaje pozemkov vo svojom okolí a nepripomienkujú zmeny územného plánu. Plocha, ktorú roky používali ako verejnú zeleň, sa "salámovou taktikou" najprv dostala do súkromného vlastníctva a potom bolo zmenené jej určenie v územnom pláne. Pobúrení občania teraz môžu v stavebnom konaní dosiahnuť prinajlepšom len modifikáciu projektu parkoviska. Parkovisko pripravuje firma Prima zdroj.

Prepis z dnešného vydania MY - Noviny stredného Považia

Zámer výstavby pri bytovke ich zaskočil, spísali petíciu

Dátum: 22.05.2012

Obyvatelia bytovky v Strojárenskej štvrti zostali zaskočení výstavbou parkoviska pri ich dome. Spísali petíciu. Pozemok má súkromná firma, jej zámer nie je v rozpore s územným plánom mesta. Plochy pri dome sú vyčlenené na statickú dopravu.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Pri predaji majetku bývalých Považských strojární nemali ľudia v Strojárenskej štvrti financie na to, aby si odkúpili s bytmi aj všetky pozemky vo vnútroblokoch. Tvrdia, že o predaji za nižšiu cenu sa dozvedeli neskoro. Pozemok kúpil súkromný majiteľ, ktorý ho údajne predal ďalej. Neskôr, keď došlo k určeniu funkčného využitia plochy pred ich panelákom, tiež nikto neusledoval, že je vymedzená na statickú dopravu a odstavné plochy. Nikto to nepripomienkoval. Súkromná firma, ktorá je majiteľom pozemku, tu chce postaviť parkovisko, čo je aj v súlade s územným plánom. Ľuďom sa to nepáči, spísali petíciu. Uvedomujú si, že sa stala chyba, keď si neodkúpili celé pozemky, druhá vtedy, keď sa nepripomienkoval územný plán. Chcú byť účastníkmi stavebného konania, aby mohli pripomienkovať aspoň teraz.

Zámer ich zaskočil

Ľudí výstavba zaskočila, sú smutní z toho, že prídu o veľkú časť plochy pred domom. "Vešiame tu bielizeň, deti sa hrajú v pieskovisku. Neviem si predstaviť, že by tu malo byť parkovisko. Je to dosť, vyše päťdesiat miest na parkovanie. Bývame tu tri roky, som proti tomu," hovorí Jana Križanová. Štefan Križan dodáva, že sa budú báť o deti, aby ich nezrazilo auto. "Nie je to dobrý zámer," myslí si. "Parkoviská treba, autá stále pribúdajú, takže situáciu treba riešiť. Prečo ale nerieši problém parkovacích miest mesto? Ľudia by si aj zaplatili za miesta, začína to byť totiž problém," hovorí pán Ján. "Samozrejme, že sa mi to nepáči. Ľudia sa nestarajú konečne len o svoje byty, ale aj vonku o pozemky pred panelákmi. Snažíme sa. Kosíme si tu, porobili sme si skalky, naozaj sa staráme o zeleň, aby tu aspoň niečo bolo. Mení sa aj generácia, sú tu už väčšinou samé malé detí. Neviem, kde sa teraz budú hrať. Čo môžeme byť radi, že nesedia doma pri počítačoch a televízii, že sú vonku na bicykloch, na pieskovisku, tak tu bude teraz parkovisko? Čo vám mám k tomu povedať? Je mi do plaču, nie je to dobré," hovorí Alena Janičíková.

Predaj pozemkov

Ľudia pri stretnutí v rámci zasadnutia výboru mestskej časti svorne uvádzali, že dnes im každý tvrdí, že si mali pozemky odkúpiť. Hovoria však aj o tom, že keď sa cena znížila, dozvedeli sa neskoro, že je taká možnosť. "Už keď sme nemohli nič robiť. Chyba sa stala teda niekde úplne na začiatku, keď Považské strojárne predávali svoj majetok," vysvetľuje pani Janičíková a ďalší jej susedia. "Za pozemok sme vtedy mali dať viac ako za byt. Pre ľudí, ktorí tu vtedy bývali, to bolo neprijateľné," hovorí pani Hujová. "Súkromníkovi sa to potom predalo za korunu, ale údajne musel na úkor toho ešte kúpiť pozemok niekde inde," doplnil Stanislav Klandúch. Ľudia na stretnutí tiež tvrdili, že neskôr, keď sa cena znížila, už za nimi nikto nebol a objavil sa len oznam v novinách, ktorý si nikto z nich nevšimol. Hovoria, že pozemok kúpil údajne nejaký pán, ktorého meno si už presne nepamätajú a vedia len to, že pracoval na geodézii. "Pozemok si potom bol obzerať nejaký mladý muž, ktorý tu chcel stavať garáže. To mu nepovolili pre siete, ktoré sú pod zemou na ploche, kde to malo byť. Ten sa o majetok potom nestaral. Najprv vôbec, neskôr, keď sme ho upozornili, občas pokosil, ale trávu nechával tak. Pozemok sme udržiavali my. O tom, že to neskôr odkúpil ďalší majiteľ, sme sa dozvedeli až vtedy, keď sa začali robiť výkopové práce, lebo pozerali siete. Inak by sme nevedeli nič," hovorí Janičíková. Ján Buocik, ktorý pracoval na odbore bývalých Považských strojární, ktorý mal na starosti predaj majetku fabriky, potvrdil, že to ľudom ponúkali. Pripustil tiež to, že cena bola vyššia ako cena samotných bytov, ktoré ľudia kupovali. "Tvrdil som vtedy tým ľuďom, že by bolo dobré, aby si to kúpili, lebo im tam môže potom niekto postaviť niečo, čo nechcú. Dala by sa možno vybaviť aj nižšia cena či predaj na splátky, ale nechceli to vtedy kúpiť. Takýchto prípadov je v Strojárenskej štvrti viac," hovorí Buocik Opisuje tiež, aký bol ďalší postup. "Správa majetku všetky pozemky, ktoré im zostali vo vlastníctve a nikto ich nechcel kúpiť, predávala potom za korunu. Tí ľudia sa to vraj potom už dozvedeli neskoro," tvrdí Buocik.

Kde sa stala chyba?

Ľudia tvrdia, že nevedia nič presnejšie o zámere výstavby. "Zrejme je už nezvrátiteľné, že tu bude parkovisko, ale chceme sa aspoň v rámci slušnosti dohodnúť, aby tu boli nejaké živé ploty, vysadili sa nejaké dreviny, aby nebilo do očí to parkovisko. Chceme byť tiež účastníkmi stavebného konania, pretože vôbec nevieme, aké autá tu budú parkovať," hovorí Banas. Dodáva, že v bytovke býval asi pol roka, keď im ponúkli majetok bývalých strojární na odkúpenie, byty aj pozemky. "Verím domovníčke, keď spomína, že pozemok dávali vtedy za neadekvátnu cenu na tú dobu. Tak sme odkúpili len jeho časť vo vzdialenosti asi šesť metrov popri paneláku. V tom čase aj byty predávali strojárne oveľa drahšie ako mesto," spomína Banas. Dodáva, že druhá chyba sa stala neskôr, keď sa v rokoch 2006 pripomienkoval územný plán. "Nevedeli sme o tom, že nejaká takáto schôdza v súvislosti s územným plánom má byť. Keby som to vedel, ideme tam a čosi by sme robili, keby sme zistili, že tu má byť parkovisko. Bojovali by sme," vysvetľuje. Ľudia spísali petíciu, ktorú chcú poslať primátorovi mesta aj majiteľovi, ktorý tu chce stavať.

Stavebné konanie

Vedúca odboru rozvoja mesta a služieb Tatiana Kozárová hovorí, že žiadosť o vybudovanie parkoviska podal súkromný vlastník pozemku vlani v júni. Hovorí tiež, že dotknuté subjekty môžu byť účastníkmi stavebného konania. "Z dôvodu, že podklady pre vydanie stavebného povolenia neboli kompletné, stavebný úrad prerušil konanie a požiadal stavebníka o doplnenie projektovej dokumentácie, aby mohlo byť konanie začaté. Momentálne viem, že zameriavali siete na tomto pozemku z dôvodu preložky NN siete elektrického vedenia. Firma musí dopracovať projektovú dokumentáciu, odsúhlasiť so slovenskou energetikou. Po jej doplnení bude zvolané stavebné konanie verejnou vyhláškou, kde budú účastníkmi konania všetci vlastníci vedľajších nehnuteľností a nehnuteľností, ktoré môžu byť stavbou dotknuté," tvrdí Kozárová. Stavať by sa mohlo začať podľa Kozárovej najskôr za dva mesiace. "Verejná vyhláška vyžaduje určitú časovú postupnosť. Skôr, ako bude právoplatné stavebné povolenie, nemôžu začať," vysvetľuje.

Územný plán

Vedúca Kozárová potvrdzuje, že plocha bola v schválenom územnom pláne v roku 2008 vyčlenená na funkčné užívanie aj na statickú dopravu, to znamená na parkoviská. Občania pri spracovaní územného plánu mohli pripomienkovať. "Proces začal v roku 2002 a pokračoval do roku 2005, potom sa pripomienkovalo a schvaľovalo v júni 2008. V tom čase mohli podávať svoje pripomienky a návrhy na zmeny funkčných plôch. Keďže takáto požiadavka z tej mestskej časti nebola, ostalo to v návrhu územného plánu, a potom aj v schválenom územnom pláne ako plocha pre parkovanie. Firma požiadala o budovanie parkovacích miest v súlade s územným plánom," hovorí Kozárová. Občania, v súvislosti s tým, že sú účastníkmi konania, môžu podľa Kozárovej vzniesť požiadavku odčlenenia parkoviska zeleňou.

Zámer firmy

Zámer firmy opísal námestník technicko-prevádzkového úseku Prima zdroj spol. s.r.o. Jozef Gajdošík. "Spoločnosť Staga v súlade s územným plánom mesta chce vybudovať na tomto pozemku parkovisko s počtom parkovacích miest 53, ktoré budú určené výlučne pre osobné motorové vozidlá. Cieľom projektu je zlepšiť dopravnú infraštruktúry v tejto lokalite vzhľadom na pretrvávajúce problémy s parkovaním na jednosmernej komunikácii. Parkovanie bude určené jednak pre obchodných partnerov našej spoločnosti a bude ponúknuté aj rezidentom mestskej časti. Suma bude spresnená v nadväznosti na realizačné náklady, ktoré vyplynú z celej akcie. Parkovanie nákladných automobilov na parkovisku určite nehrozí," spresnil zámery Gajdošík.

Text pod fotografiou: Stretnutie. Ľudí zámer zaskočil, stretlo sa ich dosť počas zasadnutia výboru mestskej časti v teréne.

Autorka: Bernadetta Pitoňáková

Zvýraznenie textu - PB.OTVORENE.SK

Anonym píše:
Úterý 22.05.2012 20:07
Na to už prišli Orlovci, Milochovci, a teraz aj ľudia z Kolónie, že keď máš pána S. za suseda, aby si sa pre istotu aj v noci zobudil, či máš ešte strechu nad hlavou.
Anonym píše:
Úterý 22.05.2012 20:37
A čo stavebná komisia dopravná nerokovola o tom asi nie ani o tom nevedeli, tu je príklad ako pracuje stavebná , dopravná komisia mesta žiadno tu je príklad ako niekto niečo pustí na stavebúu dopravnú komisu a niečo nie. Stale su na meste určitý ludia čo rozhodujú čo a ako len primator hovorí na protikorupčnu linku nikto nevolal ani nemohol lebo sa o tom občania dozvedia neskoro aj to je mesto PB.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 22.05.2012 21:01
V minulom volebnom období sa tým komisia pre životné prostredie, výstavbu a dopravu určite nezaoberala (nedávala stanovisko k projektu parkoviska - bol som členom).
V súčasnom volebnom období došlo k rozdeleniu tejto komisie na dve, na komisiu ŽP a výstavby, a dopravnú komisiu. Dopravná komisia opäť nedostala na stôl požiadavku zaoberať sa parkoviskom v Strojárenskej štvrti.
Naozaj treba urobiť to, čo v článku spomína občan Banas: vstúpiť do stavebného konania. Okamžite môžu nahliadnuť do spisu a zistiť, kto k tomu dával aké stanoviská.
Najzaujímavejšie by však bolo pozrieť zápisnice z Výboru mestskej časti Strojárenská štvrť, v čase keď sa pripomienkovali zmeny a doplnky územného plánu. Či si vôbec všimli, čo sa im vo volebnom obvode chystá.
Ako som už napísal do komentára k článku, z tejto kauzy sa dá získať už len modifikácia parkoviska (viac zelene, protihlukové opatrenia, možno časové obmedzenia, možno vytvorenie nejakej náhrady ihriska). Ale hlavne by si mali občania Kolónie "naštartovať" nejaký systém včasného varovania. U nás na Lánoch to riešia Lánoviny, zverejňovaním zápisníc z rokovaní VMČ. Mali sme podobnú kauzu s parčíkom na Pribinovej, tam sa to občanom podarilo ustáť a ihrisko bolo zachované. Ale tam nebol súlad plánovanej bytovky s územným plánom.
Anonym píše:
Úterý 22.05.2012 22:01
Stavebná komisia taktiež o ničom takom nerokovala. Je to systeme akým klučom sa veci dostávaju na komisie respektive nedostávaju tam je chyba kto určuje čo pôjde a nepôjde na komisiu ten človek má moc v rukách, že by aj v rukách uplatky ? kedže je to legalne neni kluč čo ma íst na komisie a čo nie, protikorupčná linka u Sičáka je ticho , všetko je v sulade so zákonom. lebo primator neurčil akým klučom sa budu dostávat veci na komisie. Len občan PB je prekvapený ako toto mohol niekto pripustit ja sa pýtam ako toto niekto nedal na komisu. Odpoved lebo mu to vyhovovalo. A čo primátor nič necháme komisie slepé.
Anonym píše:
Středa 23.05.2012 11:39
Zbytočné je sa vôbec vzrušovať nad nejakými komisiami.
Stačí uviesť, že v stavebnej komisii je napr. populárny miestny čierny staviteľ František Netušík, vo finančnej Miroslav Stachovič, atď. A nad tým všetkým dozerajúci miestny Doc.entný pešibaný inkasant.
Anonym píše:
Středa 23.05.2012 12:42
Treba komisiam určit na akom princípe dostanu informacie čo budu prerokovat lebo ak to bude ako dotraz, komisie budú naozaj slepé lebo nebudú vediet o čom maju rokovat kedže sa k nim problem nedostal.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 23.05.2012 14:21
Tu si treba pozrieť štatút komisií:
http://www.povazska-bystric[…]ownload_file_f.php?id=15225
Sú to komisie _mestského zastupiteľstva_, nie mestského úradu. Takže o slepote komisií by som hovoril, keby sa do zastupiteľstva dostal materiál, ktorý neprešiel príslušnou komisiou. Ale prípad parkoviska - hoci sa mi nepáči že ľudia prídu o ihrisko a zeleň - nemá prečo ísť znova cez komisiu. Pretože cez komisiu a VMČ šli zmeny a doplnky územného plánu, a vtedy si to nikto nevšimol. Rovnako by sme mohli hovoriť o slepote mestskej rady, lebo tým parkoviskom sa určite nezaoberala ani mestská rada, a cez ňu ide každý materiál, ktorý ide do zastupiteľstva.
Jednoducho zámer parkoviska nemá prečo ísť cez komisie, radu a zastupiteľstvo, lebo je to súkromný pozemok a zámer je v súlade s územným plánom. Tam už stavebný úrad nepotrebuje stanoviská poslancov ani komisií.
To by potom cez komisie museli prechádzať aj všetky stavebné povolenia na rodinné domy, prestavby bytov atď.
Žiaľ občanom už v tejto fáze zostáva len účasť v stavebnom konaní, keďže sú ako susedia priamo dotknutí zámerom.
Anonym píše:
Středa 23.05.2012 15:12
Pozor ak sa jedná a odoležitu vec a bude mat vplyv na PB ako celok atd.. aj ked je to sukromný majetok ide cez komisiu. A tam je chyba kto určuje čo už nedám nemá to význam a čo dam aj ked je to sukromný majetok ale význam to môže mat? Stačilo by keby všetky, všetky povolenia a žiadosti mesto zverejnilo na svojej stránke.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 23.05.2012 20:44
S tým zverejňovaním investičných zámerov samozrejme súhlasím.
Ale skúsme si predstaviť, že by parkovisko v Kolónii šlo teraz do stavebnej komisie. Čo by sa dialo so stanoviskom komisie? Stavebný zákon takú odbočku nepozná. Vaše stanovisko by tam malo menšiu váhu, ako stanovisko susedov - účastníkov konania.
Anonym píše:
Sobota 26.05.2012 08:12
Prečo sa drahí spoluobčania nespýtate vášho bývalého poslanca za strojárenskú štvrť Ing. Kuboviča ako to stým parkoviskom je a ako vás vlastne zastupupoval v minulom období. Nakoniec z rovnakej krvnej skupiny je aj Janás a časť mest. zastupiteľstva .
Anonym píše:
Středa 23.05.2012 22:17
PB podnikatelia si v nasom meste robia co chcu. Vacsina plati minimalne odvody, zamestnaju Vas za minimum na paske, na predpisy a ostatne naroky mozete zabudnut, ohradia si svoje a castokrat aj cudzie pozemky vysokym plotom, parkuju zasadne na zakazoch, su arogantni pani sveta atd. Som obcan Lanskej od narodenia a momentalne ma strasne nahnevalo ohradenie parkoviska pri Unimate, neviem sa rano ani vytocit autom od bytovky. Co zmozeme my, obycajni obcania, proti peniazom??? Myslim, ze Stacho tam to parkovisko postavi, aj keby knedle z neba padali. KP
Výbor verejného blaha
Výbor verejného blaha píše:
Čtvrtek 24.05.2012 21:57
Zvykajte si (ak ste si za viac ako 20 rokov ešte zvyknúť nestihli, čo by bolo prekvapujúce). Diktatúra kapitálu neberie ohľad na akýchsi ľudí. Kto sú to vlastne tí ľudia? Kto má v tomto režime peniaze, ten má i moc a pravdu. Kto má peniaze, dokáže presadiť čokoľvek. V tomto režime sú slušní ľudia permanentne v defenzíve. V defenzíve voči rôznym podnikavcom. Ak mohol tzv. investor v Žiline zničiť historickú budovu fary, už môže čokoľvek. Nikto a nič ho v jeho plánoch zastaviť nedokáže. A takých podnikavcov sú masy. I v samotnej Považskej Bystrici.
Anonym píše:
Sobota 26.05.2012 08:16
Počuj ty dement, tí o ktorých píšeš sú práve naši v minulosti červení a teraz oranžoví. Tárali vám pred voľbami ľavicové kraviny a teraz po zvolení sú im občania - voliči tak max. v prdeli. Skutoční drobní podnikatelia sa v tejto dobe len s ťažkosťami prebíjajú touto skurvenou červenou džungľou.
Výbor verejného blaha
Výbor verejného blaha píše:
Sobota 26.05.2012 11:25
Džungľa, o ktorej píšete, je džungľou súkromného kapitálu. Márne sa snažíte navodiť dojem, že tí, ktorí konajú v rozpore so zásadami morálky, sú vlastne komunisti a sociálni demokrati. Vždy ide o nositeľov súkromného kapitalistického poriadku. A tí sú stúpencami tej politickej línie, ktorá im takéto konanie umožňuje, resp. i vytvára. A to prostredníctvom zákonov. Tzn. tzv. pravicová junta, ktorá na Slovensku nepretržite vládla od roku 1989 (áno, i KSČ a KSS v čase štátneho prevratu ovládli pravicové živly, tzn. získali definitívne prevahu, aby tak mohli uskutočniť v súčinnosti s ŠtB kontrarevolučný, protiľudový štátny prevrat) až do roku 2006. A potom i v rokoch 2010 - 2012. V rokoch 2006 - 2010 na Slovensku vládla ľavo - pravá vládna zostava a až teraz, tzn. v roku 2012 moc na Slovensku uchopila stredo - ľavá alternatíva. Uvidíme, čo nám prinesie. Novej vláde prajem veľa úspechov. Ak bude pri presadzovaní vládneho programu vláda úspešná, slovenský ľud bude spokojný, do určitej miery.
Anonym píše:
Čtvrtek 24.05.2012 05:15
Anonym píše:
Čtvrtek 24.05.2012 11:10
Veľmi dobrý článok a vysvetľuje nám veľa o psychike mocných tohto mesta.

Zábavné je, že oni si myslia, že by sme ich za tú ich CHAMTIVOSŤ ešte mali obdivovať.

A zrazu napríklad v diskusii na internete zisťujú, že nimi skoro všetci pohŕdajú, aj keď im možno mnohí závidia.
Anonym píše:
Čtvrtek 31.05.2012 23:27
Pan Stacho hanbite sa !!!,,Vasa nadutost a neucta k starsim ludom ktorym znicite aj tu trochu zelene co tam maju ukazuje Vas charakter.Verim ze sa Vam to vsetko vrati v inej podobe.Vase peniaze a mejetok spolu s parkoviskom si do hrobu nevezmete.Zato ostanete navzdy zapisany u detskej generacie ako ten com im zobrel pieskovisko a trochu zelene co tam mali.Isto Vam z vdaky ked vyrastu budu chodit vykonavat potrebu na Vas hrob.Zo srdca Vam to prajem.
Anonym píše:
Středa 13.06.2012 22:18
...amen...
Výbor verejného blaha
Výbor verejného blaha píše:
Čtvrtek 24.05.2012 21:50
Čo si slovenskí ľudia vyštrngali v osudnom novembri 1989, to i majú. Dali príležitosť dravcom, a tak musia znášať údel, ktorý sami na seba priviedli. Bez nich by sa elitám prevrat uskutočniť nepodaril. Ľudia síce tvorili kulisu, ale dôležitú kulisu, ktorá zohrala v hre elít kľúčovú rolu.
Anonym píše:
Sobota 26.05.2012 08:20
Čo to tu kretén táraš, 1989 bol puč v ktorom sa k majetkom dostali prevažne komunistické a ŠTB špičky. Študenti boli len nevyhnutný komparz na dosiahnutie súcitu a zakrytie skutočnosti. Ešte aj mrtveho študenta robil agent ŠTB Zifčák, aby vyburcoval nič nechápajúce masy k štrnganiu kľúčmi.
Anonym píše:
Pondělí 28.05.2012 11:14
Sloboda a solidarita solidárna iba so zahraničným kapitálom

Skupina SPP po zdanení dosiahla v uplynulých troch rokoch nasledujúce zisky: Rok 2009 – 622 mil. Eur, rok 2010 – 561 mil. Eur, rok 2011 – 564 mil. Eur.
Anonym píše:
Pondělí 28.05.2012 14:46
Jaroslav Lupečka · Najlepší komentátor
Amnesty International nech sa vráti domov a pozrie na práva pôvodných obyvateľov Ameriky, ktorí boli systematicky vyvraždení a napchaní do rezervácii. Dnes potomkovia týchto vrahov, ktorí rozdávali indiánom deky
nakazené kiahňami behajú po Europe a kážu niečo o morálke. A čo sa týka toho konfliktu. Iste , že bude konflikt.
Ľuďom už tečú nervy, pretože tu niekto chráni určitú skupinu ľudí, ktorá celý svoj život postavila na okrádaní
a vyžieraní ostatných. Z mne neznámych dôvodov to štát strpí a tvári sa ako mŕtvy chrobák. Pre cigána neplatia
zákony, nemusí nič robiť, nemusí platiť MHD, dane za pozemok, dane za dom, energie a vodu, nemusí platiť za svoje deti družinu, všetko dostane zdarma. Môže sa roztiahnúť na vašom pozemku a bývať tak celé roky.Pochybujem, že vôbec niekedy chceli tie pozemky od majiteľa kúpiť. To sú také dristy , pretože im lepí, že konečne niekto žiada, aby zákon platil pre všetkých. Pokiaľ dôjde k legalizácii osád alebo ich odpredaju za tie smiešne peniaze , ako sa hovorí, alebo nedajbože, že si to vraj odpracujú, mali by sme my ostatní podať žalobu do Bruselu za bezprecedentné porušovanie Ústavy, alebo žiadať rovnaké výhody. V tomto prípade stojím na strane
pána Kotlebu a dúfam , že skutočne uvedie svoje pozemky do pôvodného stavu. A tí , ktorí na nich načierno postavili stavby, nech pokračujú vo svojej púti z Indie ďalej do EÚ. Už ich tam očakávajú s otvorenou náručou.
Anonym píše:
Pondělí 28.05.2012 15:15
no ved stan sa aj ty ciganom a budes zit zdarma!


boze jakym kydom ludia veria, myslia si ze sa maju zle kvoli davkam pre ciganov

ani vsetci cigani republiky nezoberu na davkach tolko, ako spravi jedna Gorila
Anonym píše:
Pátek 01.06.2012 05:15
Nie, máš pravdu, nezoberú. Oni robia iné veci.

http://krimi.noviny.sk/cier[…]ysta-sa-aj-stahovanie-.html
Anonym píše:
Pátek 01.06.2012 12:45
Pán Haščák z Penty určite kanalizačné rúry na záchodoch neprerezáva - to si mi chcel povedať?
Anonym píše:
Pátek 01.06.2012 16:39
Pán Haščák nech je aký je, neohrozuje okolie infekciami zo svojich exkrementov.
Anonym píše:
Pondělí 04.06.2012 18:32
Boli sme s pristelkov v sobotu na koncerte,do prichodu taxi sme sa zastavili v jednom nemenovanom bare.pri prichode nas uputal pripiti ,arogantny slušne vyzerajuci pan ktory sa domahal funkcie v štatnej sprave,že tato funkcia mu bola slubena a teraz mu pan predseda ani telefon nerači zobrat.Ze on im eštte ukaže.V zapeti sma boli upozorneny že prislušny pan bol byvaly prednosta MU.Preboha čé to za mesto,čo to za samospravu že takychto ludi ma ako kandidatov na funkcie.NECHUTNE A URAžAJUCE NAS DANOVYCH POPLATNIKOV. TEN PAN BOL NEJAKY PAN JAJANCO.
Anonym píše:
Pondělí 11.06.2012 21:46
boha čo si ty za debila, kde si ho ty a v akom bare mohol vidiet, ked tu dva dni nebol ty jedno klamarske hovado, strc sa uz do riti ty skurvena hyena a uzivaj si tej statnej funkcie po ktorej tolke roky prahnes a nedarilo sa ti doteraz
Anonym píše:
Pondělí 11.06.2012 22:59
neprahnem
Anonym píše:
Pondělí 11.06.2012 20:06
Pan Stacho dufam ze take iste mnozstvo betonu ktore pouzijete tej vystavbe parkoviska bude pouzite aj na zaliatie vasho hrobu,aby taky ludia ako vy uz nemohli ublizovat tym slabsim!!!
Anonym píše:
Středa 13.06.2012 22:22
Redakcia,rýchlo vymazat tento posledný príspevok,to je fakt strašne vela betonu...
smilan
smilan píše:
Čtvrtek 14.06.2012 19:31
Judáš je nevinný!


   Je Judáš naozaj vinný, ak Kristus prišiel na zem preto, aby trpel, zomrel na kríži a tým spasil svet? Ak bol Judášov čin spúšťajúcim momentom Kristovej cesty utrpenia, ktoré bolo poslaním jeho života, môže to byť vôbec považované za vinu? Veď to musel predsa niekto urobiť, ak mal Kristus trpieť! Veď ho niekto musel zradiť, zajať, bičovať, ponižovať a nakoniec pribiť na kríž! Veď práve toto bola jeho cesta! Veď toto bol plán spásy! Tí, čo takto činili boli teda jeho naplňovateľmi. Boli v istom zmysle spolupracovníkmi na tomto pláne.

Viac sa dozviete na: http://kusvetlu.blog.cz/1205/judas-je-nevinny

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359