Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / redakcia / Termíny dokončenia a spustenia diaľnice - aktuálny stav

Termíny dokončenia a spustenia diaľnice - aktuálny stav

Autor: redakcia Poslední změna: Čtvrtek 23.07.2009 16:53
11. júna 2009 sa v Bratislave konalo zasadnutie Monitorovacieho výboru pre operačný program Doprava 2007 - 2013. Za prítomnosti zástupcov Európskej komisie prezentovala pracovníčka Národnej diaľničnej spoločnosti p. Tereková nasledovné informácie o stave úseku Sverepec - Vrtižer:

Citát zo zápisnice: "Projekt „Sverepec – Vrtižer“ je prvý veľký projekt schválený EK 18. 02. 2009. Je zaradený do PA 2 –. Začiatok úseku nadväzuje na úsek D1 „Ladce – Sverepec“ spojazdnený v r. 2005 a pokračuje úsekom „Vrtižer – Hričovské Podhradie“, ktorý bol spojazdnený v r. 2007. Dĺžka úseku je 9 595 metrov. Projekt zahŕňa 3 križovatky a 13 mostných objektov. Projekt je rozdelený na 2 úseky. Zmluva o ŽoNFP bola podpísaná 02. 06. 2009. VO na prvý úsek stavby bolo ukončené v júni 2008 na druhý úsek v októbri 2007. Stavba prvého úseku začala 17. 07. 2008, koniec výstavby je plánovaný na 31. 10. 2010. Lehota užívania je 30. 04. 2010. Výstavba druhého úseku začala 10. 01. 2008 a ukončenie výstavby je plánované 12. 06. 2010. Dátum spojazdnenia je plánovaný 11. 01. 2010. Celková výška oprávnených nákladov projektu je 342 315 785 €. Súčasná nakontrahovaná suma predstavuje 279 349 721,9 €. Zhotoviteľom I.úseku je združenie Sverepec – Vrtižer, v zastúpení firiem Skanska – BS, a. s., a Doprastav a.s. Zmluva bola podpísaná 03. 07. 2008. K 30. 04. 2009 bolo finančné čerpanie vo výške 24, 96 %. Zhotoviteľom II. úseku je združenie Manín, v zastúpení firiem Váhostav - SK, a.s., Strabag, a.s., Max Bögl & Josef Krýsl kom. spol. Zmluva bola podpísaná 12. 12. 2007 a k 30. 04. 2009 bolo finančné čerpanie vo výške 58, 62 %. Výstavba prebieha podľa harmonogramu. Na začiatku a na konci stavaných úsekov sú osadené informačné tabule, ktoré spĺňajú nariadenia EK." 

 

Ďalšou zaujímavou informáciou je, že v tendri na tento úsek bola vysúťažená nižšia suma, než bola predpokladaná v žiadosti o projekt. Opäť citát zo zápisnice:

"Konkrétnu pripomienku mal p. Prokopič k VS a týkala sa oprávnených nákladov. Upozorňuje, že napriek tomu, že VS hovorí o oprávnených nákladoch, tak ide o sumy, ktoré vyplývajú z kalkulácie (tzv. funding gap), čiže nejde o celkové oprávnené náklady, ale len o tie, ktoré sa budú spolufinancovať v rámci OP, čo je podstatný rozdiel.

Ďalším návrhom EK je vytvorenie takého tabuľkového prehľadu, ktorý by na jednej strane obsahoval prvotný plán, ako budú vyzerať finančné ukazovatele – schválená suma z rozpočtu Európskych spoločenstiev, resp. Štátneho rozpočtu a na druhej strane by reflektoval skutočnosť na základe vysúťažených súm. Ako konkrétny príklad uviedol projekt Sverepec - Vrtižer, kde bola vysúťažená nižšia suma, ako bola indikovaná v žiadosti o veľký projekt. Z uvedeného vyplynulo, že skutočné čerpanie bude na nižšej úrovni oproti plánovanému. P. Prokopič poznamenal, že pri spracovaní údajov indikujúcich absorpčnú kapacitu OPD je potrebné vychádzať nielen z údajov plánovaných, ale aj z reálnych údajov, ktoré vyplynú z tendrových aktivít."


« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359