Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / redakcia / Štyri mosty a dva tunely

Štyri mosty a dva tunely

Autor: redakcia Poslední změna: Pondělí 13.04.2009 20:14
Do konca roku 2013 sa majú vybudovať medzi Púchovom a Považskou Bystricou štyri železničné mosty a dva tunely. Projekt je financovaný z prostriedkov Európskej únie.
http://ekonomika.sme.sk/c/4389328/modernizacia-zeleznice-na-povazi-radikalne-zmeni-sceneriu-krajiny.html
Modernizácia železnice na Považí radikálne zmení scenériu krajiny

Považská Bystrica 13. apríla (TASR) - Do konca roku 2013 by mali vyrásť vo vážskom údolí medzi Púchovom a Považskou Bystricou štyri nové mosty a dva železničné tunely. Vyžiada si ich modernizácia železničnej trate na rýchlosť 160 km/h v úseku Púchov - Považská Teplá.

"Modernizácia železničnej trate Púchov - Považská Teplá je prvou etapou úseku Púchov - Žilina. Predpokladaný začiatok modernizácie prvej etapy je naplánovaný na prvý polrok roku 2010, ukončenie koncom roku 2013," uviedla pre TASR Zuzana Chalupová z odboru komunikácie generálneho riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky (ZSSK).

Úsek, ktorý je momentálne v štádiu projektových prác, zmení radikálnym spôsobom scenériu krajiny. Nosický kanál a staré koryto Váhu pri kúpeľnej obci Nimnica preklenú dva mostné objekty. Tretí - najdlhší, povedie ponad Nosickú priehradu a bude merať okolo 600 metrov. Posledný - najkratší most, by mal vyrásť za Považskou Bystricou a povedie ponad jeden z rybníkov vodných nádrží Považská Teplá.

Súčasťou modernizácie železnice budú aj dva železničné tunely. Prvý - takmer 1200-metrový pôjde poza Kúpele Nimnica, druhý bude na ľavej strane Váhu a spojí koniec Považskej Bystrice so začiatkom miestnej časti Horný Milochov.

"Nemyslím, že by nové mostné objekty mohli mať negatívny vplyv na biotop rýb v priehrade. Nejaké problémy sa môžu vyskytnúť počas výstavby. Máme informácie, že bude znížená hladina priehrady, čo chce využiť aj Povodie Váhu na práce súvisiace s údržbou niektorých objektov priehrady. Verím, že výkonu rybárskeho práva sa modernizácia železničnej trate na Nosickej priehrade výrazne nedotkne. Horšie to bude s rybníkom v Považskej Teplej," vyjadril sa predseda Mestskej organizácie Slovenského rybárskeho zväzu v Považskej Bystrici Juraj Dobiaš.

Modernizácia železničnej trate na rýchlosť 160 km/h je jednou z podmienok Európskej únie, aby Slovensko spĺňalo kritériá pre modernú vlakovú dopravu. "Realizácia diela bude hradená z prostriedkov Európskej únie určených na modernizáciu infraštruktúry nových členských štátov a sčasti zo štátneho rozpočtu. O nákladoch je dnes predčasné hovoriť, finančné objemy pred vyhlásení verejnej súťaže sú predmetom obchodného tajomstva," dodala Chalupová.

pondelok 13. 4. 2009 12:33 | Copyright © TASR 2009
Forest
Forest píše:
Pondělí 13.04.2009 20:41

Keďže člen rodiny pracuje na železnici o tomto mega projekte už dajaký ten rok viem... a preto sa vždy keď takéto vyhlásenia čítam.. vždy rád rozchechtám... ale šak prečo nie.. tunely mosty... :))) prečo nie.. diaľničiari povedali - nereálne.. totálne mimo reality... ale železničiari sú iní borci.. tí to zmáknu..ako keby diaľnice financovali iní ako tí čo financujú železniče. Ako keby diaľničiari nevedeli postaviť most a tunel.. ale železnice áno.. :))))

ja im verím.. sú to frajeri.. isto sa porobia mosty tunely.. všetko.. možno aj stanicu posunú hlavnú.. Ja už niekoľko rokov presadzujem metro v považskej.. jedna z východzích staníc metra by bola pod novou železničnou stanicou... niečo ako v Prahe na hl. nádraží.. čiže moje fantasmagórie sa teda pomaly začínajú napĺňať.

Len taká malá rýpavičná otázka.. Diaľničiari nevedeli postaviť ani most ponad strojárne a Váh, nevedeli si predstaviť raziť tunel poza Orlové.. presadzovali most cez stred mesta.. a teraz pri realizácii sa ukazuje, že ani ten nakoniec nevedia postaviť. Tak pýtam sa.. ak je Skanska - úsek železničnej výstavby taký veľký vajčák, že dokáže vybudovať toľké mosty a tunely, prečo nám nestavia aj diaľnicu - tí asi majú v hlave aj viac než len vykradnuté v hlave a nakradnuté na kontách.. a papaláši popostavované vilky v okolí rekreačných stredísk.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 13.04.2009 21:10

Vieš keby bol Doprastav nasáčkovaný vo vedení železníc, tak ako je nasáčkovaný v NDS, tak sa stavia železničný most krížom cez mesto.

Argumenty že tunel poza fabriku je nerealizovateľný slúžili len na oblbnutie národa. A všetci začali papagájovať že tunel je len taká utópia. Pritom je to úplne bežná stavba.

Neviem kedy konečne pochopíte že išlo len o to, na ktorých kontách skončia eurofondy.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 13.04.2009 21:30

aj tak nechápem, prečo nespravili železnicu popri diaľnici tunelom cez sverepec a estakádou ponad Rozkvet so špirálovitým slimákom do Teplej. Bola by to úplne nová dominanta mesta a vyšlo by aj na pešiu zónu. A keby bola fosforeskujúca....

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 13.04.2009 23:10

Radšej to ani nespomínaj lebo sa toho niekto chytí. Drobný problém s hlukom by vyriešili tým, že by okrem výmeny okien vymenili aj dvere, prípadne zapchali komíny.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 19.04.2009 21:39

Alebo by ešte poprípade mohli postaviť ten tunel pod mestom a presťahovať tam polovicu obyvateľov mesta, ktorí im budú v kilometrovom páse výstavby zavadzať so svojím domom či panelákom...:)

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 24.04.2009 13:52

suhlasim s prvou reakciu, ide o to ze na ktorom ucte skoncia peniaze s fondov, vymyslaju take veci a oblbuju ludi takymi slovami co nemaju zmysel a obycajny clovek ich aj tak prekukne, obycajny clovek je mudrejci ako oni

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 14.04.2009 11:24

Jeden vedie z úradu rovno k jednej železnej firmičke. Sprostý slepý železničiar ho pomaly a isto vedie,ešte že ma pomocníka prednostu.Stanice.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 14.04.2009 11:45

a odtiaľ k exprimátovi. Dobré ráno občania.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 14.04.2009 21:43

vraj ho vlastní komunisti chcú poslať vlakom do Nového mesta,tam kde sa mu stavia domček. Dvaja besní zúrivci sa pobijú o post svätého stolca a ošípaná pôjde späť do skladu. A tučiboma sa stane hradnou pannou.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 15.04.2009 18:59

podrobnejsie komunisti=smeraci koho=stareho uja a kto ma stavat? predsa havros besni zurivci=viceprimati osipana=havrosov skaldnik novak a tucibomba= lady belas

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 16.04.2009 22:08

nezabúdajme na Stachula, kšeftoval s Ľubkom,podporuje tučibombu a líže si spolu riť s miesiželezom. Kde je lepšie,tam sa nakloní.No Stachul nie je čo už býval a miesiželezo napriek veľkému love, ignoruje ho každý človek a podnikateľ v tomto meste.Mimo slávnej peesesky.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 15.04.2009 21:48

to môže byť vzrušujúce :) Len ako bude vychádzať s Hastrošom, ktorý jej rozkázal, aby mu vykala:) Možno z neho spraví hradného gašparka :(

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 15.04.2009 19:44

Aj ja som niekde zachytil, že miesiželezo Havran konzultuje s kamarátom-bývalým viceprimátom Ľubomírom. Vie niekto či je pravda, že viceprimátova stavebná spoločnosť dostala nejakú drobnú zakázku na plavárni? Žeby dokončiť dielo skazy,ktoré už začali?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 15.04.2009 20:35

ty si odkial priletel? Miesizelezo konzultuje s byvalym primatom - Lubomirom. Byvaly viceprimat sedi teraz v zastupitelstve. A nie viceprimatova firma ale byvaleho primata firma robila vraj detsky bazen na plavarni, kvoli ktorej sa zhodou okolnosti mesto s touto firmou sudi. Tak si neplet dojmy a pojmy. Ale ked to tu tak citam tak uz ozaj malokto vie, kto je kto - tolko je tu prezyvok.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 16.04.2009 16:59

je to pravda v decembri dal havran rozkaz svojmu skladníkovi milanovi a ten vystavil objednávku na lacovu PSS takže celé to haviarove šaškárenie o nekvalite a tunelovaní plavošky boli iba lacné drísty a lacov kšeft ide ďalej

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 16.04.2009 17:45

možno mali popri tej práci aj čas zahladiť po sebe stopy z minulej prerábky a umožnia tak mestu prehrať úspešne ďalší súdny spor :-)

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 16.04.2009 21:08

Skladník Yogi plní rozkaz starého železa vo všetkom. Elektronickú aukciu na dodávku všetkých stavebných materiálov vraj vyhrala firma R...N. Yogi vraj bol pri stavbe detského bazéna skoro každý deň s Kútnym na plavárni aby hladili fiktívne faktúry-

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 16.04.2009 22:03

Vedenie mesta v rámci politiky kupovania si poslancov rôznymi "pozornostnými" aktivitami, zamestnalo aj niektorých z nich, resp. ich rodinných príslušníkov. A to buď priamo na ms.úrade (napr. manžel jednej poslankyne), prípadne v spoločnostiach, ktoré riadi, resp. financuje mesto. O PX centre (p. Kardošová) sa teraz nebudem rozširovať, je to dostatočne známe a na dlhšie rozprávanie.

Ale na MŠK pichli aj poslanca Korbáša, tak toho sa treba spýtať čo sa deje na plavárni...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 16.04.2009 23:00

Už mám v tých prezývkach neporiadok.Prezývka Yogi je na prednostu mestského úradu Nováka?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 16.04.2009 23:05

ja som počul že ho volajú pán director

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 16.04.2009 23:21

Skor by som povedal, že je to Jancov klon.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 17.04.2009 15:54

a tak nam vlastne opat vladne Laco a zelezo si masti bachor

singular plural
singular plural píše:
Úterý 14.04.2009 07:29

Už sa teším na diskusiu ohľadom železnice cez PB. Nemyslite si, že keď chcú tunely v roku 2013, že to aj dodržia. Železnice nie sú až tak diskutovaným javom v spoločnosti, je to trošku menšinový žáner, ale skúsenosti z budovania západného koridoru naznačujú, že aj keby sa zmenila technológia o 300% vpred, stále tu bude rovnaký slovenský ľudský faktor. Teraz by som spomenul pár faktov:

  • Na Slovensku napriek vybudovanej časti koridoru sa nejazdí 160 KM/h - Na Slovensku sa nachádza veľmi málo vozidiel, ktoré sú schopné jazdiť 160 Km/h - Vek týchto vozidiel si odvoďte od dátumu narodenia 1973/4 (vyrobenia) - Ešte nie je hotový ani jeden koridorový tunel a tie, čo mali byť pri NMV sa začínajú robiť teraz - ČR má hotové už v roku 2006 nasledovné úseky pre 160 (dnes sú omnoho ďalej) - Děčín-Praha-Č.TŘebová-Brno-Břeclav, Břeclav - Přerov - Ostrava - Petrovice (hr.sPL), Č.Třebova - Olomouc - Přerov. Minulý rok bolo slávnostne napojené "Nové spojení" v Prahe, čím skoordinovali a zokruhovali prejazd hl.mestom - Modernizácia sa začala medzi rokmi 2002/3/4, dnes sú kúsok za Novým Mestom (stále na rovine) - Len modernizácia ŽST Šenkvice travala 4 roky - Vláda zvažuje výstavbu úplne novej trate z Maťoviec (hr.s UA) do Bratislavy, peniaze na koridor sa spomalia

« prosinec 2017 »
prosinec
PoÚtStČtSoNe
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359