Púchov | Kandidát Crkoň obviňuje súčasného primátora Michalca, že mu scenzúroval bilboardy
Tlačová správa Pavla Crkoňa:
Primátor Púchova zakázal bilboardovú kampaň svojmu protikandidátovi
PÚCHOV - Kandidátovi na primátora Púchova Pavlovi Crkoňovi zrušili bilboardovú kampaň. Scenzúroval ju súčasný primátor Marián Michalec nátlakom na žilinskú bilboardovou spoločnosťu Gryf. V Púchove sa tak podľa Crkoňa v jeho praktikách zastrašovania a vyhrážok nič nezmenilo.
Crkoň si ešte vlani v decembri objednal desať bilboardov. Tri dni pred výlepom dostal odpoveď, že v strachu o stratu reklamných plôch v Púchove spoločnosť podľahla tlaku Michalca. Ten bilboardy pre “anonymitu” zadávateľa vraj cez mestský odbor výstavby zakázal. Crkoň ako dôkaz predložil e-mailovú komunikáciu so spoločnosťou Gryf a stanovisko primátora Michalca.
Ďalšia bilboardová spoločnosť Arton potvrdila, že mesto im tiež zakázalo Crkoňov vizuál vylepiť. “Ak ju vylepíme, zrušia nám všetky bilboardy,” píše sa v stanovisku spoločnosti.
Kampaň vyšla z fokusov
“Nijakým spôsobom sa nedotýkam osoby môjho protikandidáta pána Michalca a už vôbec nie mesta. To, čo chcem ukázať vo svojej kampani nie je anonym. Volá sa to teaser, ktorý má u ľudí vyvolať pocit, zvedavosť, dať možnosť sa zamyslieť,” hovorí Crkoň, podľa ktorého obsah jeho kampane vychádza z fokusových prieskumov, ktoré odrážajú nálady, vnímanie a pocity samotných Púchovčanov.
Michalec vedel, kto si plochy objednáva
"Mali sme viacero verzií a túto si podvedomo vybrali samotní Púchovčania. A keď ju pán primátor cenzuruje a vyhráža sa majiteľom bilbordov, že prídu o svoje plochy v Púchove, ak moje bilbordy vylepia, tak to nie je normálne,” doplnil. Reakcia Michalca o anonymných bilboardoch je podľa jeho slov podivná hneď z dvoch dôvodov. “Po prvé, veľmi dobre vedel, že tieto, opakujem ničím hanlivé, nikoho neurážajúce teasre, som objednával ja. Je to jasné z e-mailovej komunikácie.”
Zakázal aj JOJku?
Ako druhý dôvod absurdnosti celej situácie Crkoň uvádza, že ak by bolo pravdou, že Michalec cenzuruje len hanlivé a anonymné plochy, ako to potom robila televízia JOJ. “Jej vtedy anonymné bilboardy “Mafián a sukničkár starostom?” si mohol človek vysvetliť všelijak. Aj ako politickú kampaň, ktorou oblepili celé Slovensko. Či aj takýto bilboard pán Michalec zakázal?”
Michalec klame, odkazuje agentúra
“Na otázku bilbordových spoločností, o akého klienta ide, sme uviedli, že sa jedná o pána Pavla Crkoňa,” reagovala Monika Suchaničová Janigová, konateľka agentúry M-KREO, ktorá pre Crkoňa zabezpečovala objednávku bilboardov. “Považujeme za absurdné, aby sme v 21. storočí dávali stanovisko k despotickým vyjadreniam nejakého mocipána…S výnimkou Púchova sme sa doteraz s niečím podobným ešte nestretli,” dodala.
Snaha o zmarenie kampane
“Mne táto jeho cenzúra skomplikovala moju kampaň. Mal som v úmysle tento prvý výlep ponechať ešte 20 dní. Potom mám naplánované prelepy, kde už bude aj moja tvár a bude aj osobnejšia. Bude nadväzovať na môj program, ktorý zverejním. To bude aj potom pán primátor schvalovať moje vizuály? Presne toto je príkladom strachu, vyhrážok a obáv, ktoré primátor v meste vyvoláva a šíri.”
Čo bude ďalej?
“Keďže primátor vie, že ja som autorom týchto plôch, tak ho pekne prosím, aby mi ich schválil. A aby oznámil majiteľom plôch, nech sa ho neboja, že ich môžu vylepiť. Ja na výlepe budem trvať. Legitímne a záväzne som si reklamné plochy objednal.”
Pavol Crkoň ohlásil svoju kandidatúru ešte v auguste. Ako hlavný dôvod svojej kandidatúry označil napäté vzťahy v meste medzi primátorom a obyvateľmi.
V prípade ak máte nejaké otázky, neváhajte ma, prosím, kontaktovať mailom alebo telefonicky.
Pavol Crkoň
Kandidát na primátora mesta Púchov
Tel: 0903 739 717
pavol.crkon@gmail.com
Stanovisko Mariána Michalca, súčasného primátora mesta Púchov:
Vážený pán redaktor / redaktorka,
v Púchove sa viac ako dva roky objavovali anonymné a hanlivé výlepy bilboardov, ku ktorým sa nikto nehlásil. Občania sa obracali na orgány mesta so sťažnosťami. Preto sa na začiatku roku 2014 uskutočnilo stretnutie s predstaviteľmi bilboardových reklamných agentúr, z ktorého vzišla dohoda, že v prípade požiadavky na vylepovanie anonymných bilboardov zašlú tieto spoločnosti vizuál na vyjadrenie stanoviska na oddelenie výstavby. Pohľad, že v slušnej spoločnosti sa každý dokáže svojim menom, tvárou, firemnou značkou či odkazom na internetový kontakt prihlásiť k akejkoľvek vlastnej publikácii, považujeme za prirodzený a správny.
O tom, že oddelenie výstavby vyjadrilo nesúhlas s nejakou anonymnou bilboardovou inštaláciou, ba dokonca, že tieto anonymné bilboardy majú byť primátorskou kampaňou JUDr. Pavla Crkoňa, som sa dozvedel z Vašich žiadostí o stanovisko.
Moje prekvapenie je o to väčšie, keď mi poverený pracovník k tejto veci uviedol informáciu od majiteľa reklamnej bilboardovej agentúry, že mu zadávateľ anonymného bilboardu tvrdil, že sa jedná o firemnú komerčnú kampaň (!!!). A na ponuku majiteľa agentúry vylepiť bilboard, ak ho nejakou formou podľa vlastného uváženia autorizuje, reagoval zadávateľ zásadným odmietnutím.
Ak bude pán JUDr. Pavol Crkoň taký láskavý a oznámi nám, ktorý anonymný bilboard je ešte treba považovať za jeho primátorskú kampaň v Púchove, vydám ihneď príslušným pracovníkom pokyn, nech sa zdržia akéhokoľvek postupu, ktorý by to mohol nejako spochybniť.
S pozdravom
Marián Michalec
primátor mesta Púchov
Vyhlásenie reklamnej agentúry, ktorá bilboardy pre Pavla Crkoňa objednávala:
“Na otázku bilbordových spoločností, o akého klienta ide, sme uviedli, že sa jedná o pána Pavla Crkoňa. Považujeme za absurdné, aby sme v 21. storočí dávali stanovisko k despotickým vyjadreniam nejakého mocipána, ktorý je platený z peňazí daňových poplatníkov a uzurpuje si právo rozhodovať, čo bude a nebude na bilboarde, ktorý platí fyzická osoba zo svojich peňazí súkromným spoločnostiam. S výnimkou Púchova sme sa doteraz s niečím podobným ešte nestretli.”
Monika Janigová
M▪KREO, s. r. o.
Murgašova 1298/16
010 01 Žilina
Mobil: 0905 856 865
Tel./fax: 041/565 28 62
E-mail: mkreo@mkreo.sk
Stanovisko bilboardovej agentúry GRYF, uverejnené v správe TASR:
Konateľ žilinskej reklamnej agentúry Gryf Róbert Magát uviedol, že ak si mesto vyhradí právo nerobiť kontroverzné motívy, má na to právo. „Podľa mňa je to v súlade so zákonom. Mesto povie, čo môže a čo nemôže byť, my to akurát akceptujeme. Myslím si, že to nie je jediný prípad, takých ja na Slovensku viac,“ skonštatoval Magát.
Podľa neho uplatňujú podobný princíp súkromné spoločnosti, školy, cirkevné inštitúcie. „Každý si to určí podľa svojho presvedčenia a filozofie. Ak má mesto Púchov takú filozofiu, že nechce zvyšovať napätie medzi občanmi a robiť politiku napádania a osočovania, je to v ich kompetencii. Mohlo by to byť aj celoštátne zavedené,“ doplnil Magát. Potvrdil, že ak by bol na billboardoch uvedený autor motívu, vylepili by ich.
Zdroj:
http://www.teraz.sk/komunalne-volby/primatorsky-kandidat-hovori-o-cenzu/96805-clanok.html
http://www.puchov.eu/michalec-udajne-cenzuruje-billboardy/
Primátorský kandidát hovorí o cenzúre billboardov
TASR, včera 10:48
Mesto Púchov nechce anonymy.
Púchov 4. septembra (TASR) – Nezávislý kandidát na primátora Púchova Pavol Crkoň obviňuje mesto na čele s primátorom Mariánom Michalcom z cenzúry jeho billboardov. Michalec tvrdí, že požiadavky na vylepenie anonymných billboardov rieši oddelenie výstavby, on sa dozvedel, že ide o jeho protikandidáta až zo žiadostí o stanovisko od novinárov.
„Prostredníctvom žilinskej agentúry som si ešte v decembri 2013 zarezervoval v Púchove reklamné plochy na volebnú kampaň. Po tom, ako som dodal vizuály mojich billboardov, mi agentúra oznámila, že pokiaľ ich mesto neschváli, nevylepia ich. Billboardová spoločnosť argumentuje tým, že všetky billboardy musí najskôr schváliť mesto na čele s mojím protikandidátom Mariánom Michalcom a až potom sa môžu dostať na verejnosť. Výlep odmieta, keďže sa bojí, že príde o plochy v meste,“ informoval Crkoň.
Podľa Michalca sa v posledných dvoch rokoch v meste objavovali anonymné a hanlivé billboardy. Po sťažnostiach obyvateľov sa mesto začiatkom tohto roku dohodlo s billboardovými agentúrami, že v prípade žiadostí o vylepenie anonymných billboardov zašlú agentúry vizuál na vyjadrenie na oddelenie výstavby mestského úradu.
Konateľ žilinskej reklamnej agentúry Gryf Róbert Magát uviedol, že ak si mesto vyhradí právo nerobiť kontroverzné motívy, má na to právo. „Podľa mňa je to v súlade so zákonom. Mesto povie, čo môže a čo nemôže byť, my to akurát akceptujeme. Myslím si, že to nie je jediný prípad, takých ja na Slovensku viac,“ skonštatoval Magát.
Podľa neho uplatňujú podobný princíp súkromné spoločnosti, školy, cirkevné inštitúcie. „Každý si to určí podľa svojho presvedčenia a filozofie. Ak má mesto Púchov takú filozofiu, že nechce zvyšovať napätie medzi občanmi a robiť politiku napádania a osočovania, je to v ich kompetencii. Mohlo by to byť aj celoštátne zavedené,“ doplnil Magát. Potvrdil, že ak by bol na billboardoch uvedený autor motívu, vylepili by ich.
Na margo anonymných billboardov s otázkou Komu patrí Púchov? Crkoň skonštatoval, že teaser mal u ľudí vyvolať pocit, zvedavosť, dať možnosť zamyslieť sa. Obsah kampane podľa neho vychádza z fokusových prieskumov, ktoré odrážajú nálady, vnímanie a pocity samotných Púchovčanov.
„Mne táto cenzúra skomplikovala kampaň. Prvý výlep som chcel ponechať 20 dní, potom mám naplánované prelepy, kde už bude aj moja tvár a bude aj osobnejšia,“ doplnil Crkoň s tým, že na výlepe billboardov bude trvať, pretože si reklamné plochy legitímne a záväzne objednal. Crkoň tiež nevidí dôvod uvádzať priamo na billboardy autorstvo. „Toto je princíp mojej kampane, preto sme začali týmto teaserom,“ zdôraznil.
Michalec podľa neho vedel, kto si reklamné plochy objednáva a nie je normálne, ak primátor billboardy cenzuruje a vyhráža sa ich majiteľom, že prídu o svoje reklamné plochy v Púchove, ak jeho billboardy vylepia.
„Pohľad, že v slušnej spoločnosti sa každý dokáže svojím menom, tvárou, firemnou značkou či odkazom na internetový kontakt prihlásiť k akejkoľvek vlastnej publikácii, považujeme za prirodzený a správny. O tom, že oddelenie výstavby vyjadrilo nesúhlas s nejakou anonymnou billboardovou inštaláciou, ba dokonca, že tieto anonymné billboardy majú byť primátorskou kampaňou Pavla Crkoňa, som sa dozvedel až zo žiadostí novinárov o stanovisko,“ uzavrel púchovský primátor, ktorý rovnako ohlásil kandidatúru na post prvého muža mesta.