Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / redakcia / Prímestská doprava zatiaľ neplánuje zdraženie kvôli mýtu, náklady uhradia VÚCky

Prímestská doprava zatiaľ neplánuje zdraženie kvôli mýtu, náklady uhradia VÚCky

Autor: redakcia Poslední změna: Sobota 09.01.2010 15:24
Firmy SAD Trenčín a SAD Žilina, ktoré prevádzkujú prímestskú dopravu v okolí Považskej Bystrice, zatiaľ neplánujú zdražovanie kvôli mýtu. Náklady na zakúpenie a montáž mýtnych jednotiek aj samotné mýto uhradia vyššie územné celky Trenčín a Žilina. Viac sa dozviete v správe agentúry SITA:

Pokiaľ je to možné, prečítajte si nasledovnú správu v pôvodnom kontexte na stránke 

http://openiazoch.zoznam.sk/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=87471

 

SAD Žilina a SAD Trenčín pre mýto zatiaľ cestovné nezvyšujú

SAD Žilina, a.s. zaregistrovala na platenie mýta 247 autobusov a SAD Trenčín, a.s. 267 autobusov na následné platenie a 47 autobusov na predplatenie mýta

Spoločnosti Slovenská autobusová doprava Žilina (SAD Žilina), a.s. a Slovenská autobusová doprava Trenčín (SAD Trenčín), a.s. zatiaľ neplánujú zvyšovanie ceny cestovného v súvislosti so zavedením mýta. Žilinský podnik zaregistroval pre platenie mýta v prímestskej doprave 247 autobusov a trenčiansky v prímestskej doprave 267 autobusov na následné platenie a 47 autobusov na predplatenie mýta.


Hovorkyňa oboch autobusových dopravcov Ivana Strelcová pre agentúru SITA ďalej uviedla, že náklady na zakúpenie a samotnú montáž mýtnych jednotiek v prímestskej doprave sú nárokovateľnou položkou v rámci poskytovaných služieb. Zaplatia ich teda vyššie územné celky, rovnako ako aj mýtne poplatky. "Náklady na zakúpenie a montáž mýtnych jednotiek pri

diaľkových linkách sú nákladom našich spoločností," dodala Strelcová.



SAD Žilina aj SAD Trenčín v minulom roku výrazne obnovili svoje vozové parky. Okolo 80 % denných výkonov v súčasnosti zabezpečujú v autobusoch, ktoré majú menej ako štyri roky. Obe autobusové spoločnosti vykonávajú predovšetkým prímestskú a mestskú hromadnú dopravu. "Autobusy v prímestskej doprave sú klimatizované a majú ekologické motory EURO4, alebo EURO5. Mestskú hromadnú dopravu dopĺňame výhradne nízkopodlažnými, alebo polonízkopodlažnými autobusmi," upresnila Strelcová.


Vlani autobusové spoločnosti obmedzili diaľkovú a medzinárodnú dopravu, najmä do Českej republiky. Rušenie liniek spôsobil rapídny úbytok cestujúcich. "V oblastiach blízko slovenských hraníc, kam roky dochádzali naši občania za prácou, došlo k prepúšťaniu, či rušeniu firiem, čo sa okamžite prejavilo na počte cestujúcich," zdôvodnila Strelcová. Pre stratovosť bola zrušená napríklad linka Čadca - Ostrava.


Viac ako 70 % cestujúcich oboma spoločnosťami platí cestovné bezhotovostne predplatenými čipovými kartami. Počet najazdených kilometrov v oboch podnikoch vlani podľa Strelcovej nezaznamenal medziročne výraznejší pokles. V mestskej hromadnej doprave, ako aj v prímestskej doprave najazdili autobusy v rámci zmlúv rovnaký počet kilometrov a vykonali rovnaký počet liniek. Župy nepristúpili k výraznejšej redukcii dopravy na svojom území. Ani v tomto roku spoločnosti nepredpokladajú výraznú zmenu. "Úbytok cestujúcich medziročne je na predpokladanej úrovni," dodala Strelcová o vlaňajšku.


Žilinský aj trenčiansky podnik zaznamenali zvýšený záujem o prácu vodiča autobusu kvôli krachu mnohých firiem kamiónovej dopravy. Chcú sa do nich vrátiť vodiči, ktorí podľa Strelcovej od nich prešli práve na kamiónovú dopravu.


Spoločnosť SAD Žilina, a.s. vznikla zápisom do Obchodného registra SR 1. októbra 2002, eviduje základné imanie 11,591 mil. eur. Slovenská investičná a realitná spoločnosť (SIRS), a.s. Žilina vlastní v žilinskej SAD-ke 59,36 % akcií a Fondu národného majetku (FNM) patrí zvyšok. SAD Žilina vykonáva prímestskú autobusovú dopravu v okresoch Žilina, Martin, Čadca, Bytča, Kysucké Nové Mesto a Turčianske Teplice, mestskú hromadnú dopravu v Martine, Vrútkach, Čadci a Kysuckom Novom Meste, ako aj diaľkové dopravu do Komárna a Levíc. Medzinárodné linky sú orientované prevažne na prihraničnú dopravu do Českej republiky a do Brna.


Spoločnosť SAD Trenčín, a.s. vznikla 1. júna 2002, má základné imanie 11,045 mil. eur. Podiel SIRS v spoločnosti predstavuje 58,46 % a zostatok pripadá na FNM. SAD Trenčín zabezpečuje prímestskú autobusovú dopravu v okresoch Trenčín, Nové Mesto nad Váhom, Ilava, Považská Bystrica a Myjava, mestskú hromadnú dopravu v Trenčíne a Novom Meste nad Váhom.
 

Příbuzné položky
Považskobystrický mýtny rébus
Anonym píše:
Sobota 09.01.2010 16:20
Anonym píše:
Sobota 09.01.2010 16:46
Aké veľkorysé od VUC. Nájde sa náhodou nieto, kto by vedel, koľko to bude VUCky stáť ?
Len plaubné jednotky budú pri cene cca medzi 100€ a 110€, asi za 900 000 Sk. No a to ešte autobusy neurobia ani kilometer. Ale pre SIRS je to veľmi výhodné. Autobusy sa využívajú aj na diaľkovú a neprevidlenú dopravu, čo je dosť nespravodlivé voči ostatným dopravcom mimo SAD...
A ešte by ma zaujímalo, kto si to odnesie. Školstvo, zdravotníctvo, stav ciest, alebo sociálne záležitosti kraja ?
Anonym píše:
Sobota 09.01.2010 19:33
Máš pravdu.VÚC-má obsadené KSSmer,takže nejaký hlas proti neprichádza do úvahy.A ked povedia,že to dopravcom uhradia,debovoliči sú presvedčení,že na VÚC v pivnici je tlačiareň na chechtáky a hlupákov sa to nedotkne.
Predvolebné sľuby Roberta Fica z mája 2006, kedy vyhlásil: "Je absurdné, že občania platia vďaka Ivanovi Miklošovi spotrebnú daň vyššiu, ako vyžaduje legislatíva EÚ. Nová vládna koalícia, ktorá vznikne po voľbách, musí zníženie spotrebnej dane dostať čo najrýchlejšie do NR SR.Jeden zo sľubov Roberta Cháveza(pre debovoličov prezident Venezuely-diktátor)pred voľbami 2006.Čo najrýchlejšie už trvá 4-rok.


Anonym píše:
Sobota 09.01.2010 17:23
škoda, že u nás už nerobí sadka mestsku... Mali by sme nizkopodlazaky... :-/
Anonym píše:
Sobota 09.01.2010 23:03
SAD-ka v Trenčíne má síce lepšie autobusy, ale nahovno spoje. Okrem toho pre SAD Trenčín bola vždy Považská druhotriedna, takže som si nie istý, či by si si pomohol. Nakoniec pamätáš na leto 2006? V Považskej premávali takmer výsostne vyradené autobusy z kraja. Neboli ti podozrivé tie ilavské a trenčianske ECV ?

A k nizkopodlažákom... Keď porovnám kapacitu a pohodlnosť v normálnom a nízkom autobuse, tak je jednoznačne lepší klasický. V nízkopodlažnom si jakživ nie je kde sadnúť. Sú tam úzke uličky, sedačky na stupienkoch a keď si pozrieš, sedadlá, tak pre 80-ročných ľudí sú miesta až vzadu, kde sa najprv musia predrať.

http://imhd.zoznam.sk/ba/in[…]2c24293a2f36ef1f&id=498
Anonym píše:
Pondělí 11.01.2010 14:30
usek č. 061-001 - začiatok - koniec dialnice
koniec križovatka I61, III/061056 - to je cesta do Moštenca, odbočka pri SALAS
spoplatnená je celá!!! ale tabula Považská Bystrica je umiestnená už 500 m pred križovatkou
od novembra - t.j. skor ako bola novelizovaná vyhláške č. 529/2009 vydana ( 9.12.2009) je otvorená nová cesta smerom na RAJEC. ktorá je cca 200 m pred križovatkou s III/061056!!!!, to bude asi tá cesta na kamenolom alebo dvor ako Vážny hovoril
tyn. že každé auto ktoré prejde od Rajca po novej ceste a vyjde na spoplatnený úsek č. 061-0001 smerom do PX uhradí celý úsek od dialnice v dlžke 2,127km!!!!

další úsek ktorý pokračuje:
061-0002 - začiatok -križovatka I61, III/06105
koniec križovatka I61, II/517 - hlavná svetelná križovatka pri pošte
celý úsek je v intraviláne mesta!!!, podla hovorcu ministerstva je nespoplatnený!!
skutočnosť: dlžka úseku 1,713, spoplatnené 0,296!!!
na ceste sú bočné cesty, benzínové pumpy - pri každom odbočení platíme celý úsek - teda 0,296km!!!
uvedený úsek nemá vôbec existovať - chyba vo vyhláške aj v

atd takto ked rozumný človek prejde celú spoplatnenú sieť, tak zistí na každom úseku chyby, ktoré sú spôsobené neaktuálnymi údajmi, ktoré su v spoplatnených úsekov - všetky chyby mali byť odstránené pred spustením systému
Vyzerá to tak, že naprogramovanie jednotlivých äsekov je odfláknuté a szstém je nedokonalý!!

Len pre perličku:
usek č. 061-013 Predmier 2-Predmier 3
začiatok úseku - križovatka III/061060, I/61
začiatok úseku - križovatka I/61, III/061060
dlžka úseku 0,085, spoplatnené 0,085
tu je ukážka debility tvorcu úsekov!!!
jedná sa o križovatku - áno - križovatku cestz I/61 a bočnej cesty y Predmiera, ktorá šikmo pokračuje na druhú stranu cestyI/61
Dlžka je 85 metrov!!! a to je preto lebo bočná cesta III/061060 križuje hlavnu I/61 šikmo a nie kolmo .
Tzn, aj ked si myslíte, že len prechádyate cez hlavnú cestu na druhú stranu, podla uvedenej vyhláškz idete po spoplatnenej ceste 85 m a musíte mat mýtnu jednotku !!!!!!

AJ na úsekoch 061-003 až 013 sú chyby v nezakomponovaní odbočiek - legálnych, nie kamenolom alebo dvor ako sa snaží presvedčiť Vážny.

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359