Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / redakcia / POVAZSKA.SME.SK: Parkovisko neplní účel, pre ktorý sa budovalo (anotácia článku)

POVAZSKA.SME.SK: Parkovisko neplní účel, pre ktorý sa budovalo (anotácia článku)

Autor: redakcia Poslední změna: Úterý 29.05.2012 11:50
[2012-05-29] V aktuálnom čísle MY - NOVINY STREDNÉHO POVAŽIA nájdete zaujímavý článok o probléme parkovania pred železničnou stanicou v Považskej Bystrici. Z obsahu článku vyberáme:

- Po vybudovaní štvrtej kruhovej križovatky pri železničnej stanici sa upravil aj priestor pred ňou. Po oddelení ostrovčekom vzniklo parkovisko. Miesta sú väčšinou obsadené takmer počas celého dňa. Stále tými istými vozdidlami.


- Kruhová križovatka vznikla v roku 2010 na križovatke ulíc Štefánikovej, Robotníckej a Odborov neďaleko železničnej stanice. Investorom tejto stavby bol Trenčiansky samosprávny kraj (TSK), výstavba stála pol milióna eur. 

- Na parkovisku je miesto pre dvadsaťjeden motorových vozidiel, jedno je určené pre majiteľa ZŤP karty.


- Ľudia si sťažujú, že po príchode k stanici nemôžu zaparkovať a vyložiť si napríklad batožinu, pretože parkovisko je stále obsadené.

Vyjadrenie mestskej polície: „Parkovisko patrí TSK, takže parkovné mohol určiť kraj. Preto nemôžeme vodičov kontrolovať, ako dlho na ňom parkujú, kontrolovať.“

Vyjadrenie občana Ladislava Smatanu: „Ak si všimnete alebo odfotíte parkovisko, zistíte, že niektoré autá tu sú zaparkované od rána do večera. Ten, kto chce prísť iba na chvíľku, musí odstaviť auto inde. Hľadanie voľného miesta, zvlášť, keď máte batožinu a chcete zaparkovať v blízkosti stanice, trvá dlhšie ako samotná cesta do mesta.“

- Oproti bývalému kultúrnemu domu je ďalšie, platené parkovisko pod správou mestských športových klubov. Parkovisko je platené od ôsmej hodiny ráno do šiestej hodiny večer. Chýba na ňom automat. Parkovací lístok sa dá zakúpiť v neďalekom stánku.

Vyjadrenie predavačky v stánku: „Mesto by si malo dať konečne svoj automat. My máme otvorené iba do piatej večer. Tí, ktorí prídu neskôr, majú smolu. Stáva sa, že máme inventúru, potom nám ľudia zbytočne celý deň vyklopkávajú na okno. Vodiči sú nervózni, pretože ja im lístok vypísať nemôžem, musia to robiť sami. Systém je zlý, a mal by sa zmeniť.“

Vyjadrenie riaditeľa MŠK Ľubomíra Kuboviča: „Pripravujeme výberové konanie na nové parkovacie automaty. Osadené by mali byť pred zimnou sezónou, najmä na najkritickejších miestach.“


Tatiana Kozárová, vedúca odboru rozvoja mesta a služieb: „Ak dôjde k dohode medzi TSK a mestom, v rámci riešenia statickej dopravy bude riešená aj táto parkovacia plocha. Možno parkovacími kartami alebo skôr časovými obmedzeniami.“

Hovorkyňa TSK Vlasta Henčelová: „Stretnutie [so zástupcami mesta] sa uskutočnilo dávnejšie. Následné konkrétne požiadavky či návrhy sme však od mesta nedostali.“


Skrátená verzia článku. Celý článok Milana Kováčika si môžete prečítať na stránke http://povazska.sme.sk/c/6393422/parkovisko-neplni-ucel-pre-ktory-sa-budovalo.html

Výbor verejného blaha
Výbor verejného blaha píše:
Úterý 29.05.2012 14:21
Ak by boli schopnejší, mohli okrem nadzemného parkoviska vybudovať i podzemné parkovisko, ktoré by slúžilo tým občanom mesta, ktorí využívajú na medzimestský/medziregionálny presun (napr. pri pracovných záležitostiach) vlak.
Anonym píše:
Úterý 29.05.2012 17:46
Považská je stále 100 rokov za opicami. Prečítajte si článok http://povazska.sme.sk/c/63[…]-pre-ktory-sa-budovalo.html . Píše sa tam, že sa vyskúmalo, že tam autá parkujú od rána do večera. To je vážení ale moderný trend, ktorý treba podporovať a nie zatracovať. V okolí Dunajskej Stredy začal premávať od decembra súkromný vlak. Preinvestovali sa milióny na to, aby sa v okolí zástavok a staníc vlaku vybudovali parkoviská, kde bude môcť šofér prísť, zaparkovať, ísť do Bratislavy do roboty a poobede z roboty si auto vyzdvihne a odvezie sa domov. Prosto ekologicky verejnou dopravou. Toto sa stalo aj v PB. Ráno príde pracovník z Moštenca (kam sa je problém večer dostať MHD), zaparkuje, ide vlakom do roboty a večer sa vráti a basta. Ak mu spoplatníme státie 70centov/hodina x 10 hodín, za 7 eur sa na to vyprdne a pôjde autom rovno do Žiliny. Takže nebuďme zase krátkozrakí a nerobme somariny... Skôr treba rozšíriť neplatené parkovisko, prípadne sa dohodnúť so železnicami na nejakej spoločnej akcii.
Anonym píše:
Úterý 29.05.2012 20:16
ano toto je rozumne a spravne zdvovodnenie parkovania pred stanicou,ma to racio. radsej sa pozrite na taxikarov co tam parkuju a zaberaju parkovacie miesta.
Anonym píše:
Úterý 29.05.2012 20:37
Keď idem okolo toho parkoviska, tal tretinu aá polovicu miest na ňom zaberajú taxíky!
Anonym píše:
Úterý 29.05.2012 21:08
Nikoho nezaujíma,že priestor od ŽS smerom na fabriku je totálne nevyužitý.Je na ňom výstupná zastávka prímestskej dopravy.Zastavia tam tak 4 busy denne,vyskočí 1 až 5 ľudí a bus ide preč.Ostatné zastavia oproti stanici,lebo sa im nechce zachádzať k tej zastávke.Ak by zastavovali pri tej krčme v unimobunkách ako MHD,celý spomínaný priestor by mohol byť parkovisko,alebo pre taxi.
Anonym píše:
Sobota 23.06.2012 17:40
mestká parkovacia karta na rok stojí myslím 20 €, takže zapni mozog.
Ďalej to má byť plocha na výloženie a naloženie
Anonym píše:
Sobota 23.06.2012 17:37
už som sa sťažoval niekoľko krát, nech to obmedzia značkou na max. 1 hodinu!!! a dávajú papuče.
Aký to má význam, ked nonstop je to obsadené, prídete pre niekoho a aj tak stojíte ako predtým, ... veľa krát som tam potreboval nechať auto pre otca, alebo on pre mňa (hodina by stačila),...

« červen 2017 »
červen
PoÚtStČtSoNe
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359