Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / redakcia / Na rybochovnej farme v Považskej Bystrici sa udusilo 6 ton pstruhov dúhových kvôli upchatiu prívodu z Domanižanky

Na rybochovnej farme v Považskej Bystrici sa udusilo 6 ton pstruhov dúhových kvôli upchatiu prívodu z Domanižanky

Autor: redakcia Poslední změna: Středa 09.05.2012 22:49
[2012-05-07] Považská Bystrica 7. mája (TASR) – Na pstruhovej farme Rady Slovenského rybárskeho zväzu v Považskej Bystrici uhynulo okolo šesť ton pstruha dúhového. Príčinou bolo upchatie prívodu vody z potoka Domanižanka. Pstruhy sa udusili vo vode.
Na rybochovnej farme v Považskej Bystrici sa udusilo 6 ton pstruhov dúhových kvôli upchatiu prívodu z Domanižanky

Likvidácia mŕtvych pstruhov. FOTO: -rybar-

Pokiaľ je to možné, prečítajte si nasledovný článok v pôvodnom kontexte na stránke

http://www.teraz.sk/regiony/na-rybochovnej-farme-uhynulo-sest-ton/7476-clanok.html

Na rybochovnej farme uhynulo šesť ton pstruha dúhového

TASR, dnes 13:47

Pstruhy sa v dôsledku nedostatku kyslíka vo vode udusili v priebehu troch hodín.


Považská Bystrica 7. mája (TASR) – Na pstruhovej farme Rady Slovenského rybárskeho zväzu v Považskej Bystrici uhynulo okolo šesť ton pstruha dúhového. Príčinou bolo upchatie prívodu vody z potoka Domanižanka. Pstruhy sa udusili vo vode.

Ako TASR informoval vedúci považskobystrického strediska Branislav Hraško, prívod vody, ktorý je od strediska vzdialený niekoľko kilometrov, sa zapchal počas nočnej búrky v noci zo štvrtka na piatok (3. – 4. 5.). Pstruhy sa v dôsledku nedostatku kyslíka vo vode udusili v priebehu troch hodín.

"Prívod sme kontrolovali ešte okolo 23. hodiny v noci, bol v poriadku. Po polnoci sa na hornom toku strhla búrka a prívod sa upchal zelenými riasami, ktorým sa ľudovo hovorí žabí vlas. Keď sme okolo štvrtej ráno prišli do práce, pstruhy už boli mŕtve," povedal Hraško s tým, že škodu vyčíslili na asi 20.000 eur. Do septembra by sa ich cena zvýšila možno až na dvojnásobok. Nevylúčil, že úhyn pstruha spôsobí obmedzenie dodávok násady pre rybárske organizácie.

Doplnil, že prívod vody kontrolujú dva – trikrát denne, keď prší, chodia ho čistiť aj v nočných hodinách. V tomto prípade prívod kontrolovali v noci a nič nenasvedčovalo tomu, že v noci sa strhne prudká búrka. Pstruhy pod dozorom veterinára úradne znehodnotili a dnes ich odvážajú do žilinskej kafilérie. "Prežili menšie pstruhy, ktorých je v rybníkoch síce viac, no celkovo mali menšiu hmotnosť a nespotrebovali také množstvo kyslíka ako ročné ryby," dodal Hraško.

Podľa ichtyológa Petra Martáka je pstruh dúhový mimoriadne citlivý na nedostatok kyslíka vo vode. Niektoré ryby ho dokážu čiastočne nahradiť z atmosféry, ale to nie je prípad pstruha dúhového. "Menšie ryby, ktoré prežili, spotrebujú menej kyslíka, no ak by boli bez čerstvej vody ešte hodinu – dve, uhynuli by aj tie," priblížil Marták.

Ako informoval vedúci odboru výroby Rady Slovenského rybárskeho zväzu (SRZ) v Žiline Tibor Krajč, produkcia rýb prináša aj riziká a situácia v Považskej Bystrici bola špecifická tým, že nepršalo v meste, ale niekde v hornom toku potoka Domanižanka. Rada SRZ má na Slovensku 14 rybochovných zariadení, medzi ktorými je to považskobystrické raritou. Ideálne je, aby vzdialenosti medzi odberným miestom vody a strediskom bola čo najkratšia.

"Stredisko v Považskej Bystrici má asi 50 rokov a prítokové potrubie prechádza prakticky cez celé mesto. V čase, keď ho budovali, sídliská, ktoré sú nad potrubím, ešte neexistovali. Dnes je potrubie od prívodu v Domanižanke až po stredisko celé zastavané a je veľký problém robiť jeho rekonštrukciu, prípadne nejaké zásahy," zdôraznil Krajč.

FOTOGRAFIE: http://povazska-bystrica.otvorene.sk/fotogalerie/nehoda-na-rybochovnej-farme

Anonym píše:
Pondělí 07.05.2012 18:59
To je také ťažké vyrobiť aj svojpomocne alarm,ktorý by monitoroval napr.prietok v potrubí?
Anonym píše:
Pondělí 07.05.2012 19:42
Alebo dať do chovných nádrží aj prevzdušňovanie?
Anonym píše:
Pondělí 07.05.2012 21:34
Podľa mňa by mali dať do toho potrubia janasa a Sopčáka.Oni by to riadne prevzdušnili,vedia ako na to.
Anonym píše:
Pondělí 07.05.2012 21:49
Tak to je naozaj škoda. Chudák rybičky.
Anonym píše:
Pondělí 07.05.2012 22:09
Neviem či tie ryby sú alergické na ješitnosť,zlodejstvo,klamstvo,korupciu,neschopnosť a podobné obludie vlastnosti uvedených pánov, ale isto by z nich vykapali všetky do jednej
Anonym píše:
Úterý 08.05.2012 13:13
Neni som ich fanúšik, ale zase brýzgať na nich aj keď sa pstruhy podusia... trochu s mierou páni a dámy.
Anonym píše:
Pondělí 07.05.2012 22:54
pstruh dúhový, nie je to náhodou nepôvodná, introdukovaná ryba? Prečo sa nezarybňuje pôvodnými rybami, napr. pstruh potočný?
Anonym píše:
Pondělí 07.05.2012 23:41
Pretože dúhový má menšie požiadavky na čistotu vody.
Anonym píše:
Úterý 08.05.2012 06:34
No, čo tak zlepšiť starostlivosť o životné prostredie a čistotu vody soudruzi!
Anonym píše:
Úterý 08.05.2012 07:59
Pred pár rokmi som videl niekde ako by malo vyzerať nákupné centrum na mieste terajších rybníkov.Nezačína sa výstavba tohoto centra?
Dôvod na zrušenie rybníkov teda máme keď už to tí komunisti tak posrali s tým prívodom vody.Škody vznikuté pri tejto "havárii" hravo nahradí poisťovňa.Rybníky sa zasypú a môžeme začať stavať.Že stavebné povolenie,súhlas mesta...A načo je tam Karol?Že poslanci budú proti? Prosím Vás,tých troch folkloristov ľahko prehlasujú Karolovci.Teraz ešte treba zohnať pre Karola nejakú lacnú halu vo fabrike ktorú od neho po pol roku odkúpime za 40 melónov,pardon za jedena pol melóna éčiek a každý nám môže...
Že sa táto fikcia na niečo podobá?
Nuž história sa asi zopakuje.
Na Slovensku a zvlášť v Mogoňove je to bohužiaľ tak.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 08.05.2012 13:31
Výstavba nákupného centra na mieste rybníkov sa riešila už pomerne dávno:
b/ - Písomnosť č. 6685/2011 – žiadosť fy FASTAV DEVELOPMENT – SR, s.r.o. – o umiestnenie „Komerčno-obchodného a voľno časového centra – lokalita „SÁDKA RÝB“, Považská Bystrica“ na pozemku parc. č. KN-C 1581/1 v k. ú. Považská Bystrica (rybníky).
 
Uznesenie komisie pre výstavbu č. 3/2011:
Komisia odporúča žiadateľom dopracovať investičný zámer z pohľadu zvýšenia polyfunkčnosti v súlade s potrebami a záujmami mesta a platnými regulatívmi ÚPN mesta pri rešpektovaní dopravného napojenia plánovaného centra v súlade s platným ÚPN. Následne predložiť objemovú štúdiu zámeru.
Hlasovanie: 11:0:2
http://povazska-bystrica.ot[…]tavebnej-komisie-2011-03-08

A tu je o tom podrobnejší článok - poslanec Janas bol vtedy dôrazne proti zasypaniu rybníkov:
http://povazska-bystrica.ot[…]iesto-rybnikov-obchodny-dom
Anonym píše:
Úterý 08.05.2012 15:18
Osobne si myslím, že pes je zakopaný v tej výstavbe. Neverím, že prívod vody niekto kontroloval a za taký krátky čas došlo k takému odkysličeniu .Čo sa týka Károľa tak si myslím p. Smatana, že náš Károľ mení názor podľa toho koľko je v balíku.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 08.05.2012 16:09
Osobne som dosť podozrievavý, čo sa týka akéhokoľvek diania v našom mestečku, ktoré sa týka nejakého majetku... Ale pstruhy by sa asi dali za lepšiu cenu predať, než si uplatňovať poistnú udalosť, naviac s neistým výsledkom. Avšak, obávam sa, že táto nehoda znamená definitívny koniec chovných rybníkov. Bude sa argumentovať, že kanál nikto nedokáže udržať v spoľahlivom stave, atď.
Čo sa týka názoru primátora na zachovanie rybníkov - neviem zatiaľ o tom, že by zmenil svoj názor z doby keď bol poslanec. Pri zmene územného plánu bol prehlasovaný, takže teraz už preňho nebude podstatný jeho názor, ale platný územný plán, ktorý v danom priestore umožňuje výstavbu obchodného centra.

Chcelo by to posúdenie nejakého odborníka, čo sa použitia vody z Domanižanky týka. V akom stave je kanál pod mestom skutočne? Zrušenie kanála na rybníky by jednoznačne znamenalo zlepšenie prietoku v Domanižanke. Ale čo by to prinieslo pre hydrologický režim jazier v zóne okolo Slavojky?

Nejaké nákupné centrum o 20 rokov nebude nikoho zaujímať. Podstatné je hospodárenie s vodou. Zatiaľ v tom nemám celkom jasno. Priveľa záujmov a názorov, málo faktov.
Anonym píše:
Středa 09.05.2012 20:14
Už aby to tam stálo!
Pozrite si silu obchodov v Púchove na počet obyvateľov!
P.B je stále dedina!
Behať za každou kravinou do Žiliny, alebo Púchopva sa určite predraží!
No pokiaľ človek žije v byte 2+1 s holými stenami, ten to nechápe, lebo nemá žiadné potreby na zvýšenie úrovne svojho bývania a scojej rodiny!!
Anonym píše:
Středa 09.05.2012 21:23
Rovno sa do toho obchodu nasťahuj, zvýšiš si úroveň, sedlák
Anonym píše:
Čtvrtek 10.05.2012 19:37
Ak dovolíte pán Smatana, asi som dosť dobre nepochopil. Náš Károľ bol predsedom strany SMER. Táto podarená strana mala pokial sa pamätám v mest. zastupiteľstve väčšinu. O hlasovaní svojich oviec si Károľ rozhodoval sám a bez neho si ani neprdli. Potom ale nechápem ako mohli nášho "študovaného" Károľa prehlasovať. Vysvetlite mi to prosím mne nechápajúcemu.
Anonym píše:
Pátek 11.05.2012 08:01
Zástupcov Slovenského rybárskeho zväzu v Považskej Bystrici zaujma len love, viď suhlas ohradiť chovné a lovné potoky Pružinka a Biely potok.
Anonym píše:
Pondělí 14.05.2012 13:34
Asije vášho Károľa možné prehlasovať vtedy ak aj Károľ ma nejaký profit !!!
Anonym píše:
Pátek 11.05.2012 14:34
Konečne p.Smatana pochopil že by si mal pozvať nejakého odborníka ktorý by mu poradil aj v odbornej stránke a nejedná svojim spôsobom automaticky proti všetkému a proti všetkým.
 Asi/dúfam/sa poučil v kauze dialnica kde zabrzdením výstavby D1 cez PB zomreli desiatky nevinný ľudia a zarobili kšeftári s pozemkami.
Mali by ste sa pán Smatana zmieriť s tým že budete dožívať v zdedenom domčeku,na Volve sa asi nepreveziete a gymplákov by ste mali učiť to za čo ste/vzhľadom na to čo naučíte/ mimoriadne dobre platený.
PS:

Už ste sa boli pozrieť čo sa robí nad Papradnom smerom na Podjavorník?
Alebo budeme riešiť radšej kôrovca v Tatrách?
Aj slečna Glabajzňová sa radšej ukazuje v Tatrách ako na Podjavorníku.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 11.05.2012 15:58
Voči takýmto drístom, aké ste tu predviedli, som už za tie roky imúnny. Nemajú iný cieľ, než odviesť pozornosť.

Hovorím natvrdo že drístate, lebo samozrejme nie ste schopný uviesť jediný právny akt, ktorým by Diaľnica a príroda zdržala výstavbu diaľnice čo len o týždeň.
Desiatky smrteľných nehôd ste si tiež vybájili, bolo ich podstatne menej a vždy šlo o zlyhanie šoféra, ktorý zrazil chodca na prechode cez I/61 a podobne.

Takže namiesto osobných útokov na mňa sa radšej venujte haseniu kauzy, v ktorej som vám evidentne stúpil na otlak.
Žiaľ, nemám kapacitu venovať sa "automaticky všetkému", ale keď už sa Klub Strážov do niečoho pustí, tak vydrží ťahať - aj 14 rokov, ako v prípade diaľnice.
Bez ohľadu na chytrákov, ktorí skúšajú starý trik "nevenujte sa tomuto, ale radšej hentomu".

Ak sa vám niečo nepáči nad Papradnom, tak proti tomu niečo robte. Ak neviete ako, môžem vám poradiť. Skúseností sa za tie roky nazbieralo.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 11.05.2012 16:28
Inak, vďaka za tú spŕšku osobných útokov. Mám na ne taký osobný recept. Ide totiž o energiu, a energia sa dá buď potláčať (čo je zdraviu škodlivé) alebo transformovať. Bol som tu poobviňovaný z nedostatku odbornosti a profesionality - a taká energia sa dá krásne použiť na to, aby človek urobil nejakú užitočnú vec, ktorú doteraz odkladal. Prebehol som si zápis z nedávneho štátneho dozoru kvôli výrubom popri cestách, zopár poznačených úloh treba dorobiť, aby bol prehľad kauzy úplnejší. Idem nájsť a zverejniť zmluvy medzi správou ciest a firmou, na základe ktorých sa vykonával ten výrub "zadarmo".
Anonym píše:
Čtvrtek 31.05.2012 11:37
Pán Smatana.
Označili ste môj príspevok ako drísty,preto trochu konkrétnych údajov.
Za sledované obdobie31.5.2009do31.5.2010 bolo vmeste naI/61 55dopr.nehôd.
Po otvoreí estakádyod31.5.2010do31.5.2O11 bolo v meste naI/61 16dopr. nehôd.
TEDA POKLES O 70 %

Za rovnaké sledované obdobia poklesla záťaž na hlavnej križovatke v smere ZA TN z 23 200vozidiel z toho 7 000 nákladných denne, na súčasných 7 800vozidiel z toho1630 nákladných.
Záťaž na hlavnej križovatke pred otvorením estakády 37800 vozidiel po otvorení 21800 čo predstavujepokles o43%
A čo je najdôležitejší údaj-pokles tranzitu 70 %
  Takže ďakujem Klubu Strážov a jeho dcérskym Občianskym združeniam za ako je v predchádzajúcom príspevku uvedené 14ročný úporný boj proti estakáde,čím výrazne pomohli rôznym špekulantom s pozemkami k získaniu času na naplnenie vlastných vrecák.
S ochranárskym pozdravom:

       Zabi bobra zachrániš strom
         
         Fero
  PS
čísla sú na SME.SK dňa 30.5.2012 v sekcii regiony kde je k dispozícii celý článok.
Som zvedavý či aj jeho autorovy odpíšete že drísty,drísty a drísty.

                  
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 31.05.2012 21:09
Samozrejme že drístate, a naviac máte probém s pochopením písaného textu. Zopakujem to, čo som napísal pred pár dňami:

"Hovorím natvrdo že drístate, lebo samozrejme nie ste schopný uviesť jediný právny akt, ktorým by Diaľnica a príroda zdržala výstavbu diaľnice čo len o týždeň."

Naviac, vo vašich úvahách máte druhú podstatnú chybu. Porovnávate stav pred postavením diaľnice so stavom po postavení mestskej estakády.
Porovnávať by ste mali nehodovosť, emisie, hlučnosť nie so stavom pred výstavbou, ale s tým, keby bol realizovaný tunelový variant.

Pretože my sme presadzovali tunelový variant poza mesto. A nie na základe svojich pocitov, ale na základe výsledkov posudzovania vplyvov na životné prostredie (ktorých súčasťou bola aj ekonomika).

Nami podporovaný tunel nebol žiadnou utópiou: v súčasnosti v podobnej trase železnice pripravujú železničný tunel.

Ale aj tak som rád že píšete. Je to totiž fantastický úkaz: postavia vám diaľnicu ponad hlavu, a ešte ste im vďačný. Radosť vládnuť takému národu! Keď vám inštalatér potiahne vodovodnú rúru cez stred obývačky, tiež to budete porovnávať so stavom, kedy ste ešte nemali zavedený vodovod?
Anonym píše:
Čtvrtek 31.05.2012 22:46
Nečítam celé vlákno toto, ale posledných pár postov a vidím, že ten pán naozaj drísta a pán Smatana (hoc je môžno rypák, ale vecný, nie krčmový) reaguje vecne a argumentuje.

Pán X, keď sa chcete na nete s niekým doťahovať, musíme mať aj trošku v hlave, nie len v hube :-)

Osobne, ako človek znalý trochu stavebníctva viem, že je to iba o prachoch a aj tá lacná varianta cez mesto, bola oba oser o prachy, ľahko sa vyhrá zákazka, keď je nereálne ju spraviť a potom dodatkami riešiť zisk. Diaľnicu sme tu nemali storočia, keby bol aj tunel, zrejme by to prírode pomohlo viac no na druhej strane, ja v centre nebývam, bývam práve na okraji, čiže mne je to u prdele, len nech je to v centre, rýchlo zídem dolu a to že to vyzerá odveci nie je môj problém. Ja mám rád prírodu a v centre zbožňujú betón, myslím, že nakoniec sú všetci spokojní :-) Nabalili sa na tom všetci zúčastnený, či už bola lacná výstavba alebo tunel.
Anonym píše:
Pátek 01.06.2012 14:19
Vážený Pán Smatana.
To čo som Vám uviedol nie sú drísty.Sú to konkrétne čísla ktorých zdroj som samozrejme uviedol.Nie sú to vymyslené čísla,ale konkrétne údaje.To čím argumetujte Vy je utópia.Preboha to ste naozaj verili že pred /ako vy hovoríte pred 14 rokmi/presadíte 17miliardovú variantu/tunelovú/pred vtedy 4miliardovú estakádu?
A keby sa ha ha ha podarila presadiť Vaša tunelová varianta,teraz by sa možno začal robiť prieskum a výstavba, viď tunel Višňové.
Pán Smatana,
železničný tunel je diera pod kopcom,ale cestný tunel je fabrika z desiatkami zamestnancov,zložitou vzduchotechnikou,sledovacím a záchranným systémom.Priznám sa,aj mne sa pár krát snívalo o Vašich tuneloch.
Prajem Vám veľa šťastia vo Vašich ďalších bojoch proti všetkým a proti všetkému.
PS
Ako môžem porovnať situáciu pred nevybudovanými tunelmi po nevybudovaných tuneloch?
Ale v každom mastečku majú nejakého exota,takže je to úplne fajn.
Prajem príjemný víkend a pekný výlet so slečnou Glabajzňovov,najlepšie do Tichej alebo Kôprovej doliny
S pozdravom
            Zabi bobra,zachrániš strom.
           
              Fero

Anonym píše:
Sobota 02.06.2012 12:43
- "Fabrika" je aj tá estakáda nad mestom. Odpratávanie snehu, osvetľovanie, akurát to odsávanie nerobia, lebo ten bordel pokojne klesá na mesto, spýtaj sa ľudí ktorí bývajú pod tým mostom
- Asi si nikdy nebol za hranicami nášho chotára, choď sa pozrieť do Rakúska, Chorvátska, Nórska... tunel je úplne normálna vec.
Ale škoda debaty, veď ty nemáš problém s diaľnicou, ty máš problém so Smatanom, asi ťa na niečom načapal. Odhadujem tie výruby popri ceste.
Anonym píše:
Pátek 18.05.2012 09:44
Nevie niekto, kam zmizol automat na mlieko zpred Priora? Či ho už zrušili?
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 18.05.2012 10:24
Na stĺpe som videl nalepený plagát s oznamom, kam bol automat presunutý. Treba sa tam ísť pozrieť.
Anonym píše:
Pátek 18.05.2012 10:47
Nezrušili,je presunutý vedľa pipigrilu za Priorom.

« červen 2017 »
červen
PoÚtStČtSoNe
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359