Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / redakcia / Komentár týždňa: nepoučiteľné mesto

Komentár týždňa: nepoučiteľné mesto

Autor: redakcia Poslední změna: Sobota 11.10.2008 16:06
Vyberáme z komentárov pod článkami. Pozor, anonymné, bez záruky, od všetkého sa dištancujeme atď. Ale - zaujímavé. Téma - minulé a budúce garnitúry vládnúce v Považskej Bystrici a ich vzťah k bratislavskej vláde.
nepoučitelné mesto
Vložil(a) Anonymný používateľ 11. 10. 2008 15:07

Komunisti to tu k.rvia už pekne dlho a ľudia ich volia zas a znova. Dnes sa volajú Smer,predtým HZDS...ale furt sú to tí istí červení. Idea komunizmu je úžasná - všetci rovní, žiadne prebytočné majetky - iba toľko koľko potrebuješ. No žiaľ naši zemepáni si z komunizmu odniesli iba - špicľovanie, udávanie, korupciu. Smer v Považskej Bystrici v posledných voľbách vyhral, ale dlho sa z víťazstva tešiť nebude. Myslím, že mnoho ľudí vníma podobne ako ja, že títo hradní páni to jednoducho nevedia robiť, mesto prešlapuje na mieste, nerobia sa žiadne výrazné rozvojové projekty, peniaze EU pretekajú pomedzi prsty - jedným slovom - mizéria. A to si zoberme fakt, že Smer je najsilnejšia vládna strana a z tohto pohľadu by sme ako mesto mali mať otvorené dvere na všetkých ministerstvách ovládaných Smerom, mali by sme mať podporu na veľké projekty, mali by sme mať proste požehnanie štátu na čokoľvek by sme chceli urobiť. Veď aj Ficovi musí záležať, či ho ľudia na Považí budú voliť alebo nie. No náš doktorko je tak slabý, že nie je schopný ani tento fakt zúžitkovať v prospech mesta. Na jednej strane ma to teší, lebo nie som sympatizantom Smeru a bývalých komunistov v ňom. Na druhej strane ma strašne ako občana PB mrzí, že napriek "priaznivej situácii" nie je vedenie mesta schopné dotiahnuť sem peniaze a konečne urobiť z Považskej Bystrice pekné mesto. Ak táto situácia potrvá ešte dva roky, tak si myslím, že Smer v Považskej Bystrici jednoducho stratí svoju pozíciu a nasledujúce voľby vyhrá niekto nezávislý, lebo ľudia už budú mať plné zuby straníckych dresov. Aj z toho by som sa tešil, len žiaľ, myslím si, že Smer na celoslovenskej úrovni svoju silu nestratí a vyhrajú aj budúce parlamentné volby a z PB sa stane mesto, ktoré bude mať nezávislého primátora, ale ten nebude mať prístup ku najvyšším štátnym pohlavárom, lebo jednoducho nebude z ich partie. A minulosť ukázala, že vládne strany jednoducho nepodporujú mestá, kde nie je ich primátor. Takže priatelia - bojím sa, že táto mizéria nepotrvá 2 roky, ale podstatne dlhšie. A možno je to to, čo PB potrebuje. Medzitým vyrastie nová generácia Bystričanov, nezaťažených starým myslením a títo posunú mesto konečne vpred... dúfajme.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Sobota 11.10.2008 16:36
Zaujímavý komentár, vyvolávajúci viacero otázok.

1. Dá sa už po dvoch rokoch hodnotiť úspešnosť v získavaní europrojektov a v realizácii rozvojových projektov? Bolo by zaujímavé porovnať PB s obdobnými mestami. Koľko projektov bolo podaných, koľko bolo úspešných, koľko peňazí priniesli a na čo boli použité.

2. Skutočne závisí rozvoj a krása mesta najmä na tom, koľko peňazí sú schopní vylobovať v Bratislave alebo v Bruseli "otcovia mesta"? Nezabúdajme na to, že po Nižňanského reforme verejnej správy sa stali mestá a obce poberateľmi podstatnej časti štátneho rozpočtu! A hlavne - tam kde je stavebný boom, tam je súkromný kapitál, a úlohou samosprávy je najmä nastavovať pravidlá a riešiť konflikty rôznych súkromných záujmov. A rovnováha týchto záujmov je veľmi dôležitá, lebo krása mesta nevyplýva len z toho, čo sa tam podarí vybudovať, ale aj z toho, čo sa tam podarí zachovať.

3. Víťazstvo nezávislých v ďalších voľbách... chcel by som sa autora komentára spýtať, či si myslí, že už sú v PB podmienky na to, aby sa do zastupiteľstva mohli dostať aj ľudia mimo straníckych štruktúr? Alebo si len investori povedia, že strany sú už prefláknuté, a zainvestujú tak, aby na nich boli závislí aj nezávislí?

4. Prečo by mala byť mladá generácia odolnejšia voči korupcii a klientelizmu ako tá stará, ktorá zažila komunizmus? Prichádzam denne do kontaktu so študentmi, a môžem vás ubezpečiť, že prejavy "hrabania k sebe" ich poburujú ďaleko menej, než generáciu, do ktorej bola pumpovaná propaganda sociálnej spravodlivosti.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 14.10.2008 15:01
  1. Určite by stálo za námahu porovnať rozsah čerpania rozvojových peňazí v PB a iných mestách a taktiež rozpracovanosť a pripravenosť mesta uchádzať sa o tieto peniaze v ďalších výzvach, ktorých obsah je už známy a vychádza z priorít podpory EU. Taktiež by bolo zaujímavé pozrieť zásobník projektov a reálnosť týchto projektov. Myslím, že PB by na predných priečkach takéhoto porovnania určite nefigurovala. V PB neexistuje funkčné oddelenie zaoberajúce sa touto problematikou, mesto nie je proaktívne a dovolím si povedať, že impulzy na doterajšie žiadosti prišli skôr z agentúr, ktoré mali záujem na týchto projektoch nejakým spôsobom profitovať ako z mesta samotného. 2. Či závisí krása mesta na peniazoch z Bruselu? To čo je preboha za otázka?! Samozrejme, že nie. Ale považujem za obrovské mrhanie nevyužiť peniaze z EU na rozvoj mesta. Toto mesto totižto ani z ďaleka nie je tak zaujímavé pre život občanov, aby sme si mohli takúto príležitosť nechať ujsť. Tu toho extra veľa na zachovávanie nie je. Čo majú zachovať??? Domanižanku? Manín? Teplanské rybníky? Ak ale budeme hodnotiť terajšie vedenie mesta podľa toho čo sa podarí zachovať tak z toho výjde pomerne dobre - kto nič nerobí - nič nepokazí. A obávam sa, že aj tie peniaze, ktoré má mesto v rozpočte budú zachvílu málo na tie nekoncepčné kroky, ktoré robí. 3. Vo voľbách v samospráve žiaľ neexistuje nezávislý kandidát. Aspoň nie v týchto končinách. Nepoznám tak silnú osobnosť, ktorá by dokázala ísť do volieb s tým, že nepotrebuje podporu či už vplyvných podnikateľov alebo politických strán. Už len treba dúfať, že nech to bude straník alebo nestraník, závislý na čomkoľvek alebo na ničom - nech je to hlavne charakterný, rozhľadený a schopný manažér, ktorý bude schopný počúvať, pozorovať, porovnávať, vyhodnocovať - ale hlavne správne rozhodnúť. A rozhodnúť v prospech mesta - čo sa žiaľ niekedy môže z krátkodobého hľadiska zdať aj ako rozhodnutie proti istej - väčšej či menšej skupine občanov. 4. Súhlasím so štvrtým komentárom. Chýba osveta, verejné odsúdenie ľudí, ktorí preukázateľne "hrabali k sebe" na úkor iných. U staršej generácie však platí to naučené - zabezpeč sa, našetri si a zabezpeč deti po šiestu generáciu. U mladých som sa viac stretol s tým, že sú schopní chopiť sa výzvy a robiť niečo - nie prioritne pre peniaze. Ale určite na toto neexistuje nejaká generálna poučka a je to individuálne. No veď čas ukáže.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 15.10.2008 20:21

No konečne. Komentáre, ktoré zajmu aj normálnych občanov. Takéto komentáre môžu posunuť myslenie ĺudí v meste a aj myslenie hradných pánov. Takýto ĺudia nech sem píšu a verím, že sa ešte niektorí môžu spamatat. Treba nastaviť zrkadlo. Ale nie okydávaním každého a všetkého. Kauzy vytvárajú tí, ktorí sa snažia, aby to nešlo, zahatiť rozvoj mesta, úspechy. Aby si nachystali svojich na ďaĺšie voľby. A podrážajú nohy statočne. Bohužiaľ , nahravajú im na smeč a to statočne. Neverím, že primátor nechce, aby mesto napredovalo. Len musí " isť za vecou " a riadiť mesto. Za silnou osobnosťou ide vždy národ. A byť osobnosťou znamená rozhodovať a posúvať mesto ďalej. Proste sa nebáť rozhodnutí....

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 15.10.2008 22:15

Aké úspechy, čo to tu táraš ? chlapče, si v pohodééé?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 15.10.2008 22:33

Neber to vážne. To si len HaStando precvičuje budovateľský sloh.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 15.10.2008 23:29
Riadiť sa dá možno tak mestský úrad, ale nie mesto. Predstava osobnosti, ktorá bude "posúvať mesto ďalej", ma skôr desí. Ako vraví stará múdrosť - nešťastný národ, ktorý potrebuje hrdinov.

Vodcovskú osobnosť na primátorskom stolci sme potrebovali v rokoch, keď sa rozhodovalo o diaľnici. Namiesto toho sme mali Lackoviča.

V súčasnosti by stačil človek, ktorý by ustrážil úrad pred prílišným vplyvom ekonomických záujmových skupín. O ostatné by sa už občania postarali sami.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Středa 15.10.2008 23:48
Reagujem na túto repliku: "Tu toho extra veľa na zachovávanie nie je. Čo majú zachovať??? Domanižanku? Manín? Teplanské rybníky?"

Čo treba zachovať, si väčšina ľudí uvedomí, až keď to stráca.
Domanižanku? Áno, ešte donedávna bola akútna hrozba nadkrytia betónovými panelmi, v CMZ. Zachovať treba priestranné vnútrobloky a zelené dvory na sídliskách, uchrániť ich pred zahusťovaním. Zachovať treba pokojný charakter tých častí mesta, ktoré nie sú atakované automobilovou dopravou, a podľa možností ich rozšíriť. Zachovať a rozšíriť treba cesty a chodníky pre peších, cyklistov, matky s deťmi. Zachovať treba ráz mesta - nehnať nové budovy zbytočne do výšky (aktuálne tu máme projekt 12 poschodovej veže pri hlavnej križovatke). Zachovať a skultivovať priestor v centre, nie ho zastavať ďalšími polyfunkciami. Zachovať treba záhradkárske osady v blízkosti mesta, park pred Nemocnicou, lesopark na Kalvárii. Zachovať a rozšíriť verejné knižnice.
Nie je tu toho až tak málo, čo by sa dalo speňažiť na úkor obyvateľov.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 16.10.2008 09:04

Ja by som nezachoval park pred nemocnicou v takej podobe ako je, schádzájú sa tam rôzne individuá a pijú a pijú tam... Osobne by som park zrušil a spravil tam parkovisko pre náštevníkov nemocnice. Ak chcete dóbeda zaparkovať pri nemocnici , tak to je utópia, a ked sa dakde postavíte, viem že aj na miesta kde by sa nemalo, tak tam si mestký policajti podávajú klučku s papučami a bločkami v ruke. Parkovisko tam mať by bola dobrá vec a väčšina ludí čo idú do nemocnice sa s tým zhodnú, ako aj obyvatelia mestskej časti, lebo potom im nebudú parkovať kade tade pod oknami na Lánskej. Ja by som nechal tak tretinu parku a ostatné by bolo na parkovanie. Viem že p. Smatana býva od nemocnice čo by kameňom dohodil, tak má na to asi opačný názor a bol by za park, ja zas proti, lebo všetko je len uhol pohladu na danú problematiku.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 16.10.2008 09:57

O parku som už písal, a s ostatnými myšlienkami zachovania súhlasím : Cesty a chodníky pre peších, cyklistov, matky s deťmi,zachovať a skultivovať priestor v centre, nie ho zastavať ďalšími polyfunkciami. Zachovať treba záhradkárske osady v blízkosti mesta, lesopark na Kalvárii. Zachovať a rozšíriť verejné knižnice. O 12 poschodovej budove nič neviem tak sa k tomu nevyjadrujem. HOGO FOGO

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359