Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / redakcia / Slávnostné otvorenie výstavby diaľnice cez Považskú Bystricu: kto má dôvod na oslavu?

Slávnostné otvorenie výstavby diaľnice cez Považskú Bystricu: kto má dôvod na oslavu?

Autor: Juraj Smatana Poslední změna: Pátek 14.03.2008 01:24
Kategorie:
Považská Bystrica 13. decembra 2007. Tlačová správa občianskeho združenia Diaľnica a príroda.
Slávnostné otvorenie výstavby diaľnice cez Považskú Bystricu: kto má dôvod na oslavu?

Nový erb Považskej Bystrice?

Dnes prišli do Považskej Bystrice poprední predstavitelia rezortu dopravy slávnostne otvoriť výstavbu diaľničného úseku, ktorý má viesť estakádovým variantom doslova ponad hlavy obyvateľov mesta. Zamyslime sa však, kto tu má vlastne dôvod na oslavu?


Ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť určite nie. Projekt viazne už od roku 1996 a toto zdržanie už štátu pravdepodobne prinieslo väčšie finančné straty, než by znamenalo budovanie tunelového obchvatu Považskej Bystrice. Tunelový obchvat mesta mal vyššie stavebné náklady ako estakáda, ale za 10 rokov právnych ťahaníc sa ukázalo, že navrhovať diaľnicu cez husto osídlenú oblasť môže byť väčšia drina, než kopať tunel do skaly. Kvapkou horkosti do slávnostného pohára je aj skutočnosť, že Európska komisia im vrátila na prepracovanie žiadosť o grant, za ktorý sa mala stavať časť tohto úseku. Takže od poklepania kameňa po prestrihnutie pásky to nemusí trvať len tie sľubované dva roky.


Súčasné vedenie mesta Považská Bystrica tiež jasať nemôže. Zdedilo kauzu od predchádzajúcej garnitúry v stave, kedy sa už samotné trasovanie diaľnice prakticky nedalo ovplyvniť. Musia dohrať zúfalú „hru na kompenzácie“, ktorú diaľničiari dokázali nanútiť predchádzajúcemu primátorovi Ľubošovi Lackovičovi. Nezostáva im nič iné, než drankať od štátu aspoň nejaké odškodnenie za prijatie environmentálne neprijateľného mestského variantu. Pritom môžu byť kedykoľvek obvinení, že svojimi požiadavkami na investovanie do miestnych komunikácií spomaľujú výstavbu vytúženej diaľnice...


Naše občianske združenia, ktoré od začiatku protestovali proti mestskej estakáde a žiadali tunelový obchvat mesta, čiže rešpektovanie Záverečného stanoviska MŽP SR a zdravého rozumu, tiež nemajú žiadny dôvod na oslavu. Značná časť verejnosti podľahla mýtu, že diaľnicu dokázali na 10 rokov zablokovať dve občianske združenia. Bude pre nás len veľmi trpkým zadosťučinením, keď ľudia zažijú na vlastnej koži veci, pred ktorými sme varovali.


Tí, o ktorých by malo ísť najviac, obyvatelia Považskej Bystrice, utrpeli jasnú porážku. Diaľnica sa stavia pre mesto najhorším variantom, s 10 ročným oneskorením, a ešte aj bez sľubovaných kompenzácií. Najhoršie to odnesú ľudia zo štvrte Stred, ktorí budú obťažovaní hlukom a nečistotami zo staveniska. Pokles ceny bytov v blízkosti diaľnice je citeľný už teraz, a výmena okien v pásmach, kde bude prekročená hluková norma, je pre nich len úbohou náplasťou. Všetkých obyvateľov mesta sa dotknú dopravné komplikácie a uzávery počas výstavby. Veď stavba odstaví jednu z dvoch najfrekventovanejších križovatiek v meste. Dopravná situácia v meste sa nemá výraznejšie zlepšiť ani po spustení diaľnice do prevádzky, kvôli diaľničnému privádzaču Centrum sa v niektorých častiach mesta oproti súčasnému stavu dokonca údajne zhorší.


Zdanlivo by sa mohli radovať obyvatelia ostatných miest a obcí.

Veď dlhotrvajúci odpor „domorodcov“ bol potlačený, štát na stavebných nákladoch ušetril miliardy, a vodiči po dokončení estakády za pár sekúnd prefrčia ponad mesto, ktoré bývalo synonymom dopravnej zápchy. Lenže netešte sa predčasne.

V ten istý týždeň, kedy bola spustená výstavba diaľnice ponad hlavy považskobystričanov, prijala národná rada zákon, ktorý v mene urýchlenia stavby diaľnic umožňuje nevídané ignorovanie vlastníckych práv. Buldozér, ktorý prevalcoval Považskú Bystricu, možno veľmi rýchlo uvidíte vo vlastnej záhrade.


Juraj Smatana, konateľ občianskeho združenia Diaľnica a príroda.

Kontakt: 0907/034666
Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 13.12.2007 16:42

S tým zákonom to fakt pekne posrali. Už len čakám kedy nejaký úradník rozhodne kedy mi na pozemok začne betónpumpa nalievať betón. A ja si už len rozložím rybársku stoličku a budem sa obďaleč tichúčko pozerať ako im to na tej mojej záhradke pekne odsýpa. Ále čo, však ako povedala jedna nemenovaná bývalá občianka "treba priniesť nejakú obeť na oltár vlasti", ale počítam, že ju asi žiadne vyvlastňovanie nečaká.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 14.12.2007 20:53

Je fakt zaujímavé ako sa chválite,že ste oddialili výstavbu o desať rokov. A pritom sa mohlo ušetriť nielen kopu peňazí ale aj veľa životov.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 14.12.2007 22:03
Kde čítate, že o 10 rokov sme oddialili výstavbu my (občianske združenia).

Veď tam píšem, že to je falošný mýtus. V slovenskom právnom systéme aby mala skupina občanov takúto moc???
10 rokov je výsledkom toho, že sa nevedeli dohodnúť dvaja hráči, ktorí držali v rukách skutočné karty: NDS/SSC a Mesto.

Mimochodom, za ten čas mohol byť hotový tunel poza mesto.

Viete mi povedať jediný logický argument, prečo sa dá stavať tunel popod Branisko, ale nie popod Žiar (kopec za Považskými strojárňami)?

Anonym píše:
Pondělí 08.03.2010 21:51
No tak Branisko sa neda obist mostom, taky maly detail. Navyse je hotova len jedna truba, tunel je totiz dooost drahy. To vy vsak urcite dobre viete, lenze preco by sa nedali peniaze stiahnut z inych usekov na jeden jediny usek okolo/cez Povazsku, vsak?! Ved tam zijete vy, co vas je po inych, ti nech cakaju a cakaju... Ze vsetka tazka doprava valcuje Ruzomberok, ze v Lucenci maju cestu jak pred 50 rokmi, atd... Co vas je do toho, vsak hlavne aby vy ste mali tunel - ale hlavne pred postavenim tych ostatnych usekov, ze?
Ale certa rohateho vam ide o ludi - ak ano tak o ktorych??? To ze cez BA ide hlavny dialnicny tah z SK do A a tiez aj z SK do CZ - to Vam nevadi? Alebo by ste boli za aby sa vsetky peniaze vlozili do obchvatu BA? Ved tam su tiez ludia ktori si az tak velmi neuzivaju vsetku tu tazku dopravu. Alebo oni nie su podstatni? Len vy, vy, vy. Ano ste chudaci, vlada vas hnusne podviedla a naliala miliony € do dialnice ponad BA. Tak takyto podraz by sme my v nasom region brali hned. A ani by sme sa netvarili urazene ako vy.
Anonym píše:
Pondělí 08.03.2010 21:54
mala oprava:

...Ano ste chudaci, vlada vas hnusne podviedla a naliala miliony € do dialnice ponad Povazsku. Tak takyto podraz by sme my v nasom region brali hned. A ani by sme sa netvarili urazene ako vy.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 14.12.2007 21:08

Ako je to vlastne s prelozkou II/517. Mesto tvrdi, ze bude spolu s budovanim Sverepec - PB centrum, NDS, ze nie a ak , tak az mozno po uvedeni dialnice do prevadzky. Co je vlastne schvalene a co len skoro schvalene?

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 14.12.2007 22:12
Preložka II/517 (preložka Rajeckej cesty - veľmi rozumná vec, ktorú podporovalo aj naše združenie) je schválená úplne, teda územné aj stavebné rozhodnutie je platné.
ALE. Financie.
Nikto nemôže prinútiť Slovenskú správu ciest, aby to začala stavať.
Ani Mestský úrad PB. A Mesto PB ani nemá žiadnu silnejšiu páku, ako štát prinútiť, aby tú cestu spravil.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 16.12.2007 23:23

Neviete nahodou ako to bude s Nalepkovou ulicou? Dufam ze preklad cesty 1/61 cez tuto ulicu sa robit nebude.Predsa iba len PB ma uz len zlomok budov zo stareho mesta a myslim si, ze by to bola skoda zburat tie domy.Vyzeralo by to strasne a PB nepotrebuje dalsiu past na oko...

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 17.12.2007 21:35
Podľa informácií z mestskej rady pre výstavbu, dopravu a životné prostredie sa Nálepkova ulica asanovať nebude.
Práve naopak, štát nechce investovať do ciest 1. a 2. triedy ani tam, kde to naozaj kvôli diaľnici treba.

Naviac, najaktívnejší človek z Nálepkovej, Jozef Babušík sa stal poslancom mestského zastupiteľstva, a určite si stráži tento problém.

Škoda, že si takto nezvolili poslancov všetci považskobystričania, v komunálnych voľbách 2002. Volilo sa podľa straníckej príslušnosti, nie podľa názoru na diaľnicu, a títo ľudia potom odhlasovali zmenu územného plánu, ktorá umožnila viesť diaľnicu mestským variantom popred okná ľudí na Strede.

Môj odhad je, že keby to vtedy neprešlo, štát by zmäkol a staval by sa tunel okolo mesta, tak ako žiadal výsledok posudzovania EIA.

Stále sa omieľalo "radšej hocijaký variant ako žiadny", ale ľudia akoby si neuvedomovali, že žiadny variant = prerušená doprava medzi Bratislavou a Žilinou je neprijateľné riešenie. Drahšie ako akýkoľvek tunel.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 21.12.2007 11:20

..."Naviac, najaktívnejší človek z Nálepkovej, Jozef Babušík sa stal poslancom mestského zastupiteľstva, a určite si stráži tento problém..."

Váš najaktívnejší človek najaktívnejšei vystupoval ako poslanec proti kúpe hlasovacieho zariadenia, za predaj najlukuratívnejšieho pozemku pri hoteli Manín nezanámej osobe z Malaciek, atď. Momentálne z kruhov ms. úradu idú o ňom informácie o aktívnom prelievaní peňazí cez verejné zákazky.

...takže máte pravdu, je dosť aktívny.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 23.12.2007 09:51

stare barabizne, nebola bu ich skoda

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 19.01.2008 20:06

ste jeden s ludi, ktorym vdacime zato ze este nemame dialnicu!!!!!!!!!! ste blb!!! ludia vas maju na salame...

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Sobota 19.01.2008 20:40
Pokiaľ veríte tomu, že v tejto republike skupina občanov dokáže pomocou článkov v novinách a listov na úrady 10 rokov blokovať projekt za 10 miliárd, tak otázka znie, či vôbec stojíte za odpoveď.

Alebo sa pokúšate o odpútavací manéver - aby sa odviedla pozornosť od dnešného článku na titulke? O tom, ako človek, ktorý prehral svoj pokus handlovať sa so štátom o kompenzácie za mestský variant diaľnice, prehral aj svoj pokus vyšachovať z HZDS Mečiara?
pavol briestensky
pavol briestensky píše:
Středa 19.12.2007 20:15

Pre boha ziveho uz niekto zastavte toho blazniveho Smatanu,ved to uz nie je mozne aby tento sialenec aj spolu s tou malou partiou donekonecna otravoval ludi.Doprial by som mu aby zdvihol ten svoj suchy zadok z pokojnej Lanskej a isiel si to vyskusat byvat na Stred ku hlavnej ceste.Za tie roky co tu byvam som si teda dostatocne vychutnal mnozstvo hluku a hlavne vyfukovych plynov co znacne poskodilo zdravie celej mojej rodine.Nechapem tie jeho megalomanske vizie s tunelom.Kto by to zaplatil.Alebo treba v Povazskej Bystrici zaviest vacsie dane,zvysit prenajmy od sukromnikov,osobitnu dan za alkohol a cigarety,zaviest platenie za parkovanie auta pred domom,zvysit aspon o 50percent dan za vlastnictvo bytu a nehnutelnosti a spoplatnit riadne vsetky sluzby suvisiace s cinnostou mesta.Riadne si tento luxus zaplatit a potom nech sa rozhodnu ludia aku variantu dialnice chcu.Nechapem,preco uz Lackovic,alebo terajsi primator davno neusporiadali miestne referendum o tejto veci a tak by priamo obcania rozhodli co chcu.Uz teraz viem zo sto percentnou istotou,ze dialnica by uz davno viedla ponad mesto a ticice ludi by si konecne vydichli.A pan Smatana aj so svojou druzinou by uz konecne zavreli svoje zobaky.Alebo nech si vezmu lopaty a krompace a pod vedenim svojho sefa idu kopat ten tunel.Riadne tvrda makacka je najlepsi liek na fantasmagorie pana smatanu. PS:pozor aby Vas ten krompac nezlomil pan Smatana.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 22.12.2007 19:45

super príspevok!!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 22.12.2007 20:53

Mate absolútnu pravdu, - Smatana je magor ! Nesúhlasím s vami iba v tej časti, že Lackovič mal urobiť referendum. To by z jeho strany nešlo, lebo so švagrom Loduhom mali pokúpené a zajednané pozemky, a na tieto smerovali stavby ciest. Keby im to bolo Ministerstvo dopravy schválilo, tak v Pov. Bystricj by cesty boli aj v tvare osmičky - podľa polohy konkretného pozemku !! Bola veľka chyba bývalej vlády, že sa dala vydierať bývalým vedením mesta o neuskučniteľných doplňkových stavbách pre mesto - čo bolo od začiatku nerealne! Bývalý minister Prokopovič svoju vetu -" pokiaľ mesto Pov. Bystrica nebude súhlasit s realným možným variantom dialnice , tak sa táto postaví po Pov. Bystricas a zasa za ňou !! " Po tomto sa konečne všetko pohlo a bývale vedenie zrazu začalo obhajovať pilierový viariant, no už bolo min. 6 rokov omeškaných !!Jeho razantný prejav mal byť hneď na začiatku obštrukcií Lackoviča a jeho družiny !!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 23.12.2007 09:50

ked vidim toho nasho vseveda v telke ako sa ku vsetkemu vyjadruje od jadroveho paliva az po zhnite jablko, napada ma, ci ma este ludsky mozog, alebo si ho pozical od kona, ten ma vacsiu hlavu

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 23.12.2007 10:02

najskôr sa treba vyučiť za elektrikára. Potom si spraviť klobáskovo-dejepisnú VŠ, potom ísť učiť na polovičný uväzok na gympel a trieskať žiakom tupiny o vzniku demokracie na Slovensku a nakoniec si založiť združenie, kde sa sústredí podobná družina iluzionistov z PB.

Martin Zdurienčík
Martin Zdurienčík píše:
Neděle 23.12.2007 19:42

mily obcan sidliska stred, vy ste si asi ten clanok necital cely alebo nie dostatocne dokladne. praveze tym, ze Vam dialnica povedie ponad hlavy, sa toho hluku, prachu a splodin vobec nezbavite. a kto by to zaplatil??? aj to sa tam pise, myslim si, ze tie prietahy stali viac, nez povodne deklarovana ciastka za tunelovy variant. keby na SSC/NDS a MD nesedeli hlupaci, uz mohla viest dialnica poza mesto a vy ste mohli mat klud. a nejaky smatana alebo kdo urcite nemoze za to, ze dialnica este nestoji. alebo si naozaj myslite, ze nejake malicke obcianske zdruzenie dokaze 10 rokov zdrzovat taku obrovsku masineriu ako je stat v cele s NDS/SSC???

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 24.12.2007 09:15

Občan sídl. Stred má právdu, len Vám unikajú základne a primitivné známe skutočnosti, že pri prejazde ponad Stred vozidlomvca cca 110 km hod ržchlosťou a plynulou jazdou je minimum škodlivín a prachu od tohto vozidla. . A ešte jedna vec. Plyny a prach sa šíri širokým okolím, teda keby bola dialnica aj poza mesto svoj diel sa dostane aj do mesta je to proste daň civilizácií.. Prečo potom máme aj v Europe problém so skleníkovými efektamý, kde jedna z jeho zložiek, ktortá toto vytvára je kynoženie pralesov v Južnej Amerike ! Podľa Vaších teorií by toto kynoženie pralesov memal byť náš problém a nijako by sa to nášho ovzdušia na Slovensku nemalo týkať !!!!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 25.12.2007 22:55

Vážený a milý ak niekto získa zo stavby dialnice tak je to pán Lackovič. Moja teória je asi takáto. Začať treba ešte pri starom územnom pláne v ktorom je dialnica situovaná do tunela v mieste dnešného Tesca. Územie medzi kanálom a Váhom je tam určené na rozvoj mesta. Ale v 97 alebo 98 roku prišla dialničná spoločnosť s iným nápadom. Dialnica bude ponad mesto, že to bude lacnejšie a rýchlejšie. Ale to ešte pán Lackovič počúval hlas voličov. Potom prišlo Tesco a kam s ním? Miesto sa našlo a jedna možnosť dialnice padla. Potom sa začali vymýšlať kompenzácie od štátu. A vymyslela sa cesta do Rajca popod Rozkvet. Neviem na sto percent či pozemky popod Rozkvet ovládajú Lackovičovci, ale že vraj áno. A čo je lepšie ako znásobiť cenu pozemkov tým že sa cez ne postaví cesta za štátne? Preto si myslím že niekto v minulosti pochopil ako situáciu využiť a zneužiť. Smatana a spol. to nebude. Obyvatelia Stredu tiež nie. A oni si myslia že ked sa postaví dialnica že si polepšia. No s tým nech nikto nepočíta. Treba do budúcnosti rátať že tranzitná doprava sa bude zvyšovať a tým aj emisie z novej dialnice. A takisto sa bude zväčšovať doprava v meste. Tým pádom budú mať obyvatelia Stredu cestu z každej strany. Neviem či to bude výhra. A k ým emisiam v Rakúsku sú úseky dialnic kde sa povinne jazdí 80-100 km/hod kvôli emisiam a aj hluku. Tak argument a znížení emisií sa mi nezdá. A ešte k cene tunelovej varianty. Je to blud a poriadny. Dá sa to nájsť v materiáloch samotnej dialničnej spoločnosti. Treba porovnať useky cez PB a Hrič. Podhradie-Lietavská Lúčka. Úseky su podobne dlhé +/- nejaké metre. Cena podľa štúdie NDS je tiež veľmi podobná rozdiel je v tom že na druhom úseku je tunel Ovčiarsko cez 2 km dlhý a ešte jeden malý okolo 500 m dlhý. A ešte jeden príklad tunel Bôrik pri Svite je dlhý 999 m a má stáť 1,2 mld korún. Postavia ho za tri roky. Popod PB mal byť tunel 2 km dlhý. Nová dominanta PB má mať 1700m a nech mi niekto vyhovorí že ten most je lacnejší ako tunel. V roku 2004 sa vedelo že stavať sa má rýchlo. Bude rok 2008 a v PB sa ešte nestavia a úsek pred ZA je hotový. Neviem Bystričania skúste si to spočítať. Ale mne to vychádza tak že vy ste z toho vyšli ako blbci a ešte sa z toho aj tešíte že budete mať dialnicu ponad hlsvy. A ja som sa sem presťahoval. Irónia osudu.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 26.12.2007 10:47

Počkaj až sa dialnica postaví a odkape doprava z 1/61 a priežahU mestom. Potom nebudeš banovať že si sa sem presťahoval !!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 26.12.2007 11:43

boze si horsi ako ti mimovladny sasovia.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 29.12.2007 08:12

Ako si dovoľujete o niekom napísať, že je šialenec? A poznáte Vy vôbec pána Smatanu? Čo ste urobili pre mesto Vy? Pán Smatana je vzdelaný, rozumný a inteligentný človek, ktorý to s mestom myslí dobre. Len škoda, že takých Smatanov nie je v meste viac! Veľmi rád mu pomôžem pri kopaní toho tunela. P.S. A v slove vydýchli sa píše tvrdé y po d. Takže šupom sa vráťte do školy a nepíšte tu blbosti!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 30.12.2007 11:03

Ste aj so Smatanonom obaja rovnakí magori, udajte adresu aby som Vám poslal kopáčške náradie k realizacií Vaších vizií t.j. kopania tunela. O vzdelaní by som pomlčal, poznám kopu "vzdelaných " ľudi s diplomom ktorí pomaly nie sú schopní sa ani sami vykakaž, a naopak oveľa väčšiu hromadu ľudí bez " vzdelania " ktorí dokázali obrovské veci . Smatana je neschopná figúrka, ktorá v snahe na seba upozorniť nemá inú možnosť iba takto kvákať !! Čo on urobil pre P.B. ??

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 01.01.2008 13:29

smatana ma titul z dejepisu, takze vie sa zorientovat v tak jednoduchej latke ako je ochrana prirody, ustavy, a dopadov dialnice na mesto. O tych kravovinach co trepe ziakom na hodinach uz poculi aj v antarktide.

Martin Zdurienčík
Martin Zdurienčík píše:
Úterý 01.01.2008 14:37

mily anonym, vy ste sa asi nidky nezucastnil hodin p. smatanu. uz som to raz na tejto stranke pisal a napisem to kludne znova. Hodiny p. Smatanu su sice mierne neortodoxne, kazdemu nemusi jeho sposob vysvetlovania vyhovovat, ale cloveku, ktory o latku zaujem nema, nebude vyhovovat ziadny sposob vyucovania. ja som sa hodin p. Smatanu zucastnoval pravidelne 3 roky a ziadne problemy som nemal, pritom dejepis nebol moj maturitny predmet. a ak chcete kritizovat jeho sposob vyuky, skuste sa najskor zucastnit jeho hodin a potom si mozete vytvorit vlastny nazor. to, co vam povedia doma vasi potomkovia, ktory na ucenie kaslu, nemusi byt vzdy stopercentna pravda.

Martin Zdurienčík
Martin Zdurienčík píše:
Pondělí 31.12.2007 17:24

Tento prispevok ma mimoriadne pobavil, ale mate v podstate pravdu.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 01.01.2008 13:26

a radsej uz nemudruj a bud rad ze sa vobec nieco stavat zacalo. O chvilu by sme tu totiz skapali od alpskeho vzduchu z vyfukov.

Martin Zdurienčík
Martin Zdurienčík píše:
Úterý 01.01.2008 17:53

toto je typicky pripad slovenskej povahy, radsej mensie zlo... a tak je to na slovensku so vsetkym. a k tomu mudrovaniu??? ja sa snazim diskutovat a hajit svoj subjektivny nazor, nie okydavat niekoho ineho. dokonca aj s autorom tychto stranok som viedol diskusiu a odporoval som mu. ale co mam moznost vidiet, viac sa tu okydava ako diskutuje.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 01.01.2008 20:16

samozrejme, že menšie zlo. Nebývaš tu tak nevyprávaj a mudruj si u českých pepíkov.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 28.01.2008 10:49

Tunelovy variant okrem nakladov na samotnu vystavbu este zhltne niekolko milionov rocne na udrzbu a stalu spravu (aktivne riadenie dopravy,policiou staly dohlad,), a to podstatne viac ako udrzba inych (mostov a ciest) Ak si niekto mysli ze ak dialnica pojde cez tunel a tym sa zbavy exhalatov je na omyle, predsa z tunela ide odsavanie a ten komin nevyvedu niekolko kilometrov od dialnice kde nikto nebyva! Praveze exhalaty sa koncentruju do jedneho miesta vyustenia komina ( odsavania). Tunel je vzdy neisty koli konecnej cene vystavby, ( nieje presne zname geologicke zlozenie, pobehal som na exkurziach tumely Višnove a Horelica, vsade sa vyskytlo nieco nepredvidatelne! tunel visnove je dobru dren na odvod vody) tym vysichaju niektore okolite oblasti!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 28.01.2008 12:05

keď to môžeme potiahnuť ponad mesto so 42 000 baranmi, ktorých stačí nakŕmiť sľubmi a hrozbami.

Tunel ako technické dielo si vyžaduje pravidelnú údržbu, a keď ju nemá tak prestane fungovať, ľudia si zvyknú, a keď si nezvyknú, výdavky na sťahovanie alebo liečenie si hradia sami.

Všetky racionálne dôvody hovoria proti tunelu!

Vaša, Národná diaľničná spoločnosť

Martin Zdurienčík
Martin Zdurienčík píše:
Pondělí 31.12.2007 17:18

Mily Anonym, kto dnes jazdi po dialniciach 110 km/h? A samozrejme viem, ze je rozdiel v tom, ked auta stoja pod oknami alebo plynule jazdia ponad hlavy, ale myslim si, ze ten rozdiel v mnozstve prachu alebo hluku nebude nijak markantny. A ze ma Europa problemy so sklenikovym efektom??? To viem tiez, ale nemyslim si, ze tato debata je venovana globalnemu ekologickemu problemu. Ja tvrdim, ze dialnica mala stat za mestom, tak ako je to vo vacsine miest v europe, a nemam problem sa pod tento nazor podpisat svojim vlastnym menom (na rozdiel od Vas a ostatnych anonymov:)

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 01.01.2008 13:24

kto jazdi 110? no napriklad Avia, Praga V3S, a Skoda radu 100 a vyssie konciac 1203

Martin Zdurienčík
Martin Zdurienčík píše:
Úterý 01.01.2008 14:45

Aky je pomer vozidiel skoda 1000MB/100/120, V3S, Avia, 1203 ku vozidlam novsim, schopnym vyvinut vyssiu rychlost??? ja byvam momentalne v CR, na slovensku som bol cez sviatky a prve, co ma zarazilo, ze v CR je nepomerne viac vozidiel skoda vyrobenych pred rokom 1990 ako na slovensku. a kolko z nich jazdi legalne po dialnici??? minimum. dialnice sa nestavaju pre skodovky....

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 01.01.2008 20:10

očúvaj ty chytrák, ja mám oktávku a jazdím tiež po dialnici a pokial viem je to tiež škodovka. Čo tu rozprávaš za nezmysly.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 01.01.2008 20:12

a tiež koľkokrát jazdím 110-120 v rámci úspory benzínu. Samizdá si podobný čuvač ako ten Smatana.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 01.01.2008 21:24

Aktivisti, ktorí nevlastnia ani bicykel lebo na ňom nevedia jazdiť sú u nás Tí najlepší odborníci na stavby dialníc. Obdobní chytráci sú aj v iných sférach života !

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 01.01.2008 21:45

úplna pravda, nie tak dávno čo som videl ako sa išiel na markíze Smatana roztrhať za práva na ceste zavadzajúcich a poväčšine ožratých cyklistov a pritom som ho v živote nevidel ani sa opierať o bicykel nieto na ňom jazdiť.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 02.01.2008 16:04

Pov. Bystrica je v podstate väčšia dedina - kde sa ľudia poznajú. O vystupovaní na verejnosti sa tu snaží pár exibicionistov, ktorí otravujú zbytok mesta či už na ulici, cez média alebo po úradoch. Všetci ich poznáte / Chúpek, Smatana Siažik - hoci nie je Bystričan a ďalší./ Títo sú povolaní vyjadrovať sa a zaujímať stanoviská k problémom P.B. O tom ako veciam rozumejú svedčí ich doterajší osobný úspech, a čo v živote dosiahli, ako sa dokázali postarať o svoje rodiny!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 02.01.2008 16:28

no veľmo slušne ako vidziec na ich obliekaní.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 04.01.2008 18:20

ako som videl v TV, máme novú celebritu alaĎuianová.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 05.01.2008 09:19

ala durianova? a to je kto?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 04.01.2008 19:14

Ojojoj, Jurajko na bicykli jazdí či je leto či je mráz. A spoznáte ho aj z kilometra. Resp. započujete, ako správny ekológ si nemaže retiazku ....

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 05.01.2008 09:25

aj sevcik ma taky a chupek bezi vedla neho

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 21.01.2008 22:08
Čítam si tu čítam o sebe, čo sa za mesiac popísalo, a dosť dobre sa bavím.
Jeden mi vyčíta, že hovorím o právach bicyklistov a sám na bicykli nechodím, druhému sa nepáči že chodím len na bicykli, a kto nevlastní auto nemá čo hovoriť o diaľniciach. Štvrtý odhaľuje, že to robím za ťažké zahranično-židovsko-janičiarske peniaze, piaty vysvetľuje, že som chudobný skrachovanec, ktorý sa nevie o seba postarať. Šiesty upozorňuje, že sú tu aj vážnejšie problémy, napríklad globálne otepľovanie, siedmy je znechutený, že sa vyjadrujem k priveľa veciam. Viacerým sa nepáči, že dostávam priestor v médiách, a oni nie, ale ajhľa - všetky ich diskusné príspevky do jedného sú nepodpísané, anonymné.

Nič nového pod slnkom, ľuďom sa nepáčil ani ten, čo sa živil lúčnym medom, lebo bol pustovník, ani ten, čo pil víno a jedol ryby, lebo nebol pustovník.


Anonym píše:
Pondělí 08.03.2010 22:28
Ja pisem radsej ako anonym akoby som si mal zriadovat membership na kazdej stranke kde zabrusim. Meno alebo Nick sa bez registracie neda vlozit. Ale nevidim na tom nic zle, kazdy z nas tu vyjadruje svoj nazor a kedze sa nepozname tak ma mena inych diskutujucich az tak netrapia. Ale vidiet tu nazory roznych ludi. A veru asi nikto ho nema podobny vasmu - okrem povinnych prispevkov clenov vasej druziny.
Aj tak je to cele zahada ako vsemozne branite rozvoju a vylepseniu podmienok v meste. Preco si vlastne nezoberiete tie krompace ako tu vas obdivovatel vyhrozoval a neidete zacat ten tunel? Za par rokov sa vam ho urcite podari vykopat taky dlhy ze sa tam zmestia zemiaky na zimu. A to by bol prvy uzitok z vasich aktivit.
Anonym píše:
Pondělí 08.03.2010 22:28
Ja pisem radsej ako anonym akoby som si mal zriadovat membership na kazdej stranke kde zabrusim. Meno alebo Nick sa bez registracie neda vlozit. Ale nevidim na tom nic zle, kazdy z nas tu vyjadruje svoj nazor a kedze sa nepozname tak ma mena inych diskutujucich az tak netrapia. Ale vidiet tu nazory roznych ludi. A veru asi nikto ho nema podobny vasmu - okrem povinnych prispevkov clenov vasej druziny.
Aj tak je to cele zahada ako vsemozne branite rozvoju a vylepseniu podmienok v meste. Preco si vlastne nezoberiete tie krompace ako tu vas obdivovatel vyhrozoval a neidete zacat ten tunel? Za par rokov sa vam ho urcite podari vykopat taky dlhy ze sa tam zmestia zemiaky na zimu. A to by bol prvy uzitok z vasich aktivit.
Martin Zdurienčík
Martin Zdurienčík píše:
Středa 02.01.2008 17:56

Kludne na mna kydajte dalej, zacalo ma to celkom bavit a som zvedavy, kam az to zajde:)

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 21.01.2008 22:11
To máš v pohode, pred osobnými útokmi je ušetrený len ten, kto nemá žiadnu osobnosť :-)
Martin Zdurienčík
Martin Zdurienčík píše:
Středa 02.01.2008 17:55

Cakal som, ze v pripade zverejnenia miesta mojho pobytu sa okamzite ozve takyto hlas:) Co dodat... najazdil som toho po slovenskych dialniciach dost,aby som vedel, ako sa po nich jazdi. mate pravdu, 110 km/h jazdia auta prevazne do roku 1990, potom vikendovi vodici, a samozrejme ti, co idu na spotrebu. A kolko ich je v porovnani s vodicmi, ktory na spotrebu nejazdia, su na dialnici takmer denne a jedinym cielom je dostat sa co najrychlejsie z bodu A do bodu B??? Hlavne ti Vam budu lietat ponad hlavy, smradit s vyfukov a hucat pneumatikami a tym nemyslim len osobnu dopravu, ale aj mnozstvo kamionov, ktore sa po uvolneni celeho tahu sever-juh urcite zvysi.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 02.01.2008 21:50

riadis sa heslom dejte mi lidi ja to udelam, hnupe

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 02.01.2008 21:52

vies ty chytrak my tu vsetci skaceme po stromoch a v cechach uz maju auta

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 03.01.2008 17:30

zato ze si prisiel s cechov tak si mislis ze si pozral secku mudrost sveta?

Martin Zdurienčík
Martin Zdurienčík píše:
Úterý 15.01.2008 18:14

nie som nijaky pepik, som obycajny slovak, ktory vzhladom k pracovnym prilezitostiam v pb odisiel za pracou do ciech a rokov mam dost na to, aby som mal vlastny nazor, ktory sa snazim v diskusii obhajit. vsetku mudrost sveta som nezjedol, ale opakujem to znova, suhlasim s tym, aby dialnica viedla v okoli mesta, tak ako je to normalne vsade v europe, a nie ludom ponad hlavy a podporujem kazdeho, kto sa snazi tento nazor nejakm sposobom presadit. a nemusim pri tom nikoho urazat, ako to predvadza vacsina "diskuterov" na tejto stranke:)

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 03.01.2008 17:32

a ta dialnica nech uz je kvuoli takim mudrakom ako ty sa to natahovalo

Anonymous User
Anonymous User píše:
Čtvrtek 03.01.2008 22:25

a ty mas ake auto ty pepik najmudrejsi? a kolko mas rokov? mudrujes tu ako Palacky a prdlajs tomu rozumies.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pátek 04.01.2008 13:13

ti cesi si vzdy mysleli ze su najmudrejsi, ale opak je pravdou, vedia iba mudrovat a konkretny vysledok ziadny

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 06.01.2008 12:22

deturence, zobrete si svojich plysovych medvedikov a chodte nimi nahanat igracikov. Na tychto strankach je vidno nadherny obraz slovenskej demokracie a prava na vlastny nazor. Neviem ako vy, ale mna naucili, ze ak sa mi zda druheho nazor scestny, tak poviem - NESUHLASIM S TEBOU, ja si myslim, ze je to takto.... Osobne si vazim kazdeho cloveka, ktory dokaze vypochodovat z uniformity, ktora vladne tymto mestom (sak by o mne povedal henten sused a sak by sa na mna v desine pozeral henten Karol...). Vsetko je o argumentaciach. ja osobne s p.Smatanom vo vela veciach nsulasim, hlavne v tom, ze ideme teraz riesit dialnicu poza mesto... Napriek tomu, musim dat dole klobuk pred jeho pre mna poslednym vystupenim v Kine Mier, lebo mimoriadne vecne vtedy triafal klinec po hlavicke a mrzi ma, ze doslo na jeho slova. (prelozky, nadkryty viadukt, atd..). Tiez je skoda, ze sa tu venujeme v diskusii, ze kto sa ako vola, kto ako co a ci vobec, kto je tu Cech a kto Madar (PB predsa nema vlastne podnebie a casopriestorovu bublinu, aby sa tu beztrestne nemohol vyjadrit niekto zo zA, ci Nemecka, alebo Kostan nad Turcom) No ak ak vam vadi, tal ako aj mne, ze sa Smatana vyjadruje ku vsetkemu a nema vzdy pravdu, tak sa tu postavte proti nemu s alternativnymi napadmi a inymi podlozenymi informaciami a mozeme diskutovat.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 06.01.2008 13:11

Suhlasim s predoslim prispevkom a potesilo ma ze nie sme vsetci jednoduchi duchom .

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 06.01.2008 18:31

Súhlasím, že každý by si mal možnosť prezentovať svoj názor. Môj je ten, že už sa teším, až bude dielo - dialnioca nad P.B postavená a bude slúžiť svojmu účelu. Myslím že to posuenie P.B. medzi civilozované mesta a občania budú mať z dialnice veľký osoh !!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 07.01.2008 17:49

konecne rozumny nazor a to ze sa uz dialnica zacala stavat a slovo konecne.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 19.01.2008 20:17

konecne bude dialnica!!! Pan Smatana zdvihnite svoju suchu rit a chodte sa pozriet do sveta ako sa stavaju dialnice je uplne bezne ze idu ponad mesto a nikomu to neprekaza. Sa zobudte a dajte pokoj PB

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 19.01.2008 20:45

ministri poklepali kamen a povedali, ze zacnu stavat v novembri 2007. nie je januar 2008?

Anonymous User
Anonymous User píše:
Pondělí 21.01.2008 19:57

Už sa stavia - smerom od Vrtižera na Stred !!!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Neděle 17.02.2008 13:11

KONECNE

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 23.02.2008 14:55

najväčšia škoda je to, že toto všetko končí slovom konečne... je to skôr spokojný výdych, že sa toto rozoberať už nebude. mám pocit, že pri slove diaľnica nabehne každému z "považskobystrickej rodinky" neuróza. neviem či mám súhlasiť, či je správne to čo sa robí teraz. či azda to čo sa malo robiť? ukáže čas. iný postoj ľuďom nezostáva. šedé eminencie opäť rozhodli za nás...

keď píšem tieto riadky, z okna vidím ťažké stroje ako budujú našu chcenú-nechcenú diaľnicu. neviem, či sa mám radovať, alebo hľadať kupcu na byt...

Anonymous User
Anonymous User píše:
Sobota 23.02.2008 20:45

ziadne sede eminencie. konkretnych 20 poslancov zdvihlo ruky za zmenu uzemneho planu, ktora umoznila stavat dialnicu krizom cez mesto. ano, urobili to pod tlakom narastajucej dopravy. ale pre nich bol vtedy ovela dolezitejsi tlak primatora lackovica.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 05.03.2008 16:11

Dôvod na oslavu má každý normalný človek, ktorý vie ako to beží vo svete a k svojmu životu a svojej rodiny používa všetky výdobytky civilizacie t.j aj motorové vozidlo a cestovanie !!

Anonymous User
Anonymous User píše:
Středa 05.03.2008 17:54

minule tu mudroval nejaky cechacek so skodovkou o rychlosti. teraz sa tu zase mudruje o uzemnom plane. budme radi ze sa uz stavia a nech vedie dialnica aj cez hatne mne je to jedno. plusom je ze uz nepojdu cez mesto

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 11.03.2008 13:53

jurko smatanko,,,,uz do toho neser

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 11.03.2008 15:11
Teraz príde tá doba, kedy budeme vyťahovať staré sľuby politikov a tvrdenia "odborníkov". Všetky tie magorenia s úplne zasklenou estakádou, "kompenzáciami", nadštandardným architektonickým riešením. Teraz príde doba na pripomínanie, ktorí považskobystričania odheilovali diaľnicu cez mesto.
Nie z nejakej pomsty alebo ukrivdenosti, ale kvôli budúcnosti. Väčšina ľudí sa dokáže poučiť len na svojich vlastných chybách - ide o toto poučenie. Lebo teraz to bola diaľnica, nabudúce to bude niečo iné.
Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 11.03.2008 17:59

nedavno som videl viceHasta na Tv povazie ako sa dusoval co vsetko dostaneme za dialnicu ked pojde cez mesto. Skor si myslim, ze dostane jeho firma zakazky na dialnici, ako my okna a protihlukove steny.

Anonymous User
Anonymous User píše:
Úterý 18.03.2008 13:02

Ja na tomto variante diaľnice nevidím nič zlé v porovnaní s variantou tunela. Skôr je na osoh, že bude lacnejšia. Argumenty typu splodiny sú scestné. Alebo autá v tuneloch splodiny neprodukujú? Asi ich budú otroci fúkať do vriec a vyvážať do Číny...Všetko má svoje výhody aj nevýhody. V prípade tunela by sa financie vyčerpali na výstavbu a prevádzku tunela a neboly by žiadne preložky a v PB by sme sa naďalej preháňaly po výtlkoch a asfaltových chrastách.

Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 18.03.2008 15:47
1. Asi je trochu rozdiel, či splodiny a hluk vznikajú ľuďom 100 metrov od obývačkového okna, alebo pár kilometrov za mestom.

2. Vy máte nejakú informáciu, že sa financie ušetrené lacnejším variantom použijú v prospech Považskej Bystrice? Samozrejme, také báchorky zaznievali, ale realita je iná. To by tu museli byť cesty pozlátené.

Peniaze ušetrené na slušnom riešení diaľnice sa nielenže do nášho mesta nevrátia, ale neposlúžia ani školstvu, ani zdravotníctvu. Sú to jednoducho rozpočtové položky, o ktoré sa šklbú stavebné firmy, a ktoré budeme splácať ešte dlhé roky. Obyvatelia Považskej Bystrice budú mať len tú "výhodu", že okrem finančného splácania budú splácať aj svojou ujmou na majetku a životnom prostredí.

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359