Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Ivan Capko / Parkovanie na Rozkvete: Sedem otázok mestskej polícii, dopravnej polícii a Mestu Považská Bystrica

Parkovanie na Rozkvete: Sedem otázok mestskej polícii, dopravnej polícii a Mestu Považská Bystrica

Autor: Ivan Capko Poslední změna: Sobota 05.06.2010 11:57
Zverejňujem list, ktorý som dňa 2. 6. 2010 odoslal náčelníkovi mestskej polície, primátorovi a prednostovi mesta, a na dopravnú políciu.
Parkovanie na Rozkvete: Sedem otázok mestskej polícii, dopravnej polícii a Mestu Považská Bystrica

Kliknutím obrázok zväčšíte na celú obrazovku

Dobrý deň,

na túto situáciu som už mestskú políciu upozorňoval viackrát, no dnešný deň ma to už prestalo baviť.

 
Viem, že je zložité riešiť parkovanie na sídliskách projektovaných za čias keď škodovka na vchod bol štandard a akosi si neuvedomujeme že za chvíľku dobrovoľne dospejeme k stavu keď bude ľudí menej ako áut.

 
Takže i na Rozkvete to nie je jednoduché, ale pokusy nájsť aspoň čiastočné riešenia tejto situácie sú i v podobe značenia na cestách. To by malo mohlo brániť chaosu a neriešiteľným situáciám, ktoré však človek pochopí až keď sa v nich ocitne sám.
Neprajem to ani tým vodičom , ktorí ma svojim arogantným prístupom a nerešpektovaním dohodnutých pravidiel, ktoré sú stanovené kvôli tomu aby boli veci ľahšie, značne vedia vytočiť. A ešte viac ma zaráža, že ani ľudia platení za to, aby takéto porušovanie pravidiel riešili postihmi týchto indivíduí, často krát nemajú záujem niečo riešiť. Dôvody ma teraz nezaujímajú, pretože by malo byť samozrejmosťou vykonávať svoju prácu profesionálne, čo u nich znamená službou pre ľudí, ktorí pravidlá dodržujú a postihom tých ostatných.

 
Na odbočke z hlavnej cesty dolu svahom k parkovisku na Rozkvete (viď foto) je aj z hornej aj z dolnej strany značka Zákaz zastavenia. Dosť často však niektoré autá parkujú za ňou. Mám tiež auto, z práce sa často vraciam v neskorých večerných aj nočných hodinách, ale nikdy nebola situácia taká aby som musel zaparkovať na týchto miestach, alebo „na drzo“ na trávnatej ploche, či inom zákaze. Samozrejme sú prípady ľudí s postihnutím (väčšinou pohybového ústrojenstva) a tým je možné stanoviť výnimku pre možnosť parkovať čo najbližšie ku vchodu vo svojom dome. Tí, ktorí však v tomto zákaze väčšinou stávajú na pomerne luxusných autách, sa takýto druh postihnutia pravdepodobne netýka.
Dnes, 2. 6. 2010 som ráno o 8.10 hod informoval pána na čísle 159 , že zase niekto tieto zákazy z oboch strán porušuje. Bolo mi prisľúbené, že to budú riešiť pracovníci Mestskej polície. Približne o 9.00 som naozaj cestou na Rozkvet videl schádzať dolu auto Mestskej polície a tak som dúfam, že snáď ďalší vodič čo nechápe „o čo tu ide“ si to už zapamätá a nebude aj svojim pričinením dávať iným najavo, že s dávkou arogancie a drzosti (a asi aj peňazí či známostí) takéto pravidlá je možné úspešne ignorovať. No ale keď som obe autá bez papuče videl pokojne parkovať ďalej, volal som znova a zaujímavú odpoveď som v telefóne počul. Pán z Mestskej polície argumentoval, že auto stojí (tento krát to bola čierna Vectra) mimo cesty, takže kolegovia usúdili, že niet čo riešiť. O Passate sa nezmieňoval vôbec a hlavne ho zaujímalo, či môžem zverejniť svoje meno, čo som v naivnej viere v poctivosť a profesionalitu našich strážcov zákona urobil. (snáď nebudú nepríjemné následky...) Ale, že teda ešte raz zavolá kolegov, či vyriešili túto situáciu dostatočne. Teraz je o 55 minút viac, nikto tu pri zle parkujúcich autách nebol a na situácii sa nič nezmenilo. (Trošku začínam pochybovať či smerovanie daní ide správnym smerom, keď v niektorých prípadoch akosi nevidno prácu tých ktorí sú z nich platení)

 
Tak ma teda zaujíma zopár otázok na Mestskú i Dopravnú políciu, a na Mesto Považská Bystrica

 

 
  1. ak je na ceste značka Zákaz zastavenia, cesta nemá naznačenú krajnicu, môže tu auto parkovať za značkou ak je časťou vozidla na ceste, alebo v jej tesnej blízkosti (už tam parkovalo i nákladné auto zasahujúc do cesty takmer meter)?
  2. môže auto principiálne ako vidno na fotkách parkovať vedľa komunikácie na trávnatej ploche?
  3. prečo zaujíma v telefóne pracovníka moja totožnosť a som povinný ju uviesť?
  4. som presvedčený, že obaja vodiči parkujú nesprávne, prečo však Mestská polícia túto situáciu z dnešného ráno (a nie je to prvý raz, len až teraz ma to dotlačilo napísať tento list) neriešila ako priestupky papučami a postihom?
  5. často krát vodiči parkujú síce pred značkou, ale tak, že parkujú dole i hore v zákrutách , až vzniká problém okolo ich áut prejsť (bol som svedkom, keď auto s odvozom odpadu nemohlo pomedzi autá takto parkujúce vôbec prejsť) a pri výjazde smerom hore na hlavnú cestu je znemožnený výhľad na cestu do zákrut vpravo i vľavo, kým sa s autom neposuniete takmer až do polovice cesty. Nemôže mesto zákazovým značením výjazdových a vjazdových oblúkov , alebo iným spôsobom, v spolupráci so zvýšenou kontrolou Mestskej polície (kým si na to „niektorí“ zvyknú) takýmto situáciám zabrániť?
  6. po akú hranicu (na fotkách) platí pôsobnosť Zákazu na tomto konkrétnom mieste na Rozkvete smerom dolu z kopca a hore (kedy auto parkuje ešte v zákaze)?
  7. Je možné parkovať pri chodníku oproti zjazdu z kopca, keď je na ceste značenie neprerušovanou čiarou?

 

 
Dúfam, že sa táto situácia vyrieši skôr ako bude nutné riešiť následky toho, keď sa cez túto príjazdovú cestu nebude môcť dostať sanitka, alebo hasiči.

 

 

 
Za odpovede ďakujem a verím , že riešenie ukáže zopár arogantným jedincom, že pravidlá, sú na to aby predchádzali komplikáciám a je nutné ich dodržiavať.

 

 

 
S pozdravom I. Capko. V Považskej Bystrici 2.6. 2010

 

 

 
Anonym píše:
Sobota 05.06.2010 19:54
Ľudia ja už neviem čo všetko Vy riešite. Čo Vám tam tie autá zle spravili? Ohrozujú plynulosť premávky? Tvoria prekážku? Áno stoja v zákaze, ale kde inde mali zaparkovať? Ako sami píšete chodíte domov z práce neskoro ale, že vždy zaparkujete, tak týmto výrokom chcete tvrdiť, že na Rozkvete je dostatok parkovacích miest? Vo večerných až nočných hodinách je problém nájsť aj takéto miesta na parkovanie na ktoré tu Vy poukazujete.

Príde návrh na projekt nového parkoviska, zas budú ľudia proti, lebo to bude na úkor zelene.

Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 02:05
Ano.Tie autá tvoria prekážku.Áno ohrozujú plynulosť.Opýtaj sa smetiarov a na Háčkach sa opýtaj autobusárov.Polícia je na to,aby sa zákon dodržoval.Sú len 2 možnosti.Značka a vymáhanie práva,alebo žiadna značka.Vyhláška nepozná takú výnimku ako je nedostatok parkovacích miest.Pri nemocnici dávajú papuče veselo.Mimochodom,ten passat taxi to je Múčka, ten ťa zderie aj z kože.
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 16:44
Hele ty salamisticky debile, keď sa ti vyseriem na rohožku pred bytom a ti tam nechám lístoček, aby si sa nerozčuľoval, pomôže ti to ? Komu tým ublížim ? Čo keď mám ďaleko záchod... Každý NORMÁLNY občan chce mať okolo seba poriadok. Tak ako je napísané v príspevku. Pravidlá sú na to, aby nám veci išli ľahšie, pretože každý to vníma inak. Takže, ak je napísané niekde, že namáš parkovať tam a tam, tak je to tam z nejakého dôvodu. Takže sa tu nerozčuľuj nad tým, keď sa niekto toho dožaduje. Dávam mestu rôzne poplatky, čo dáva mesto tebe ? Akú ochranu cítiš, majú sa tvoje deti kde hrať ? Máš kde zaparkovať ? Máš sa kde ísť zabaviť ? stará sa mesto o kultúru. Hovno robí, všetko len záplatami, ktoré aj tak organizuje zväčša niekto iný. Mňa nezaujíma to, kde mesto na to zoberie peniaze, lebo viem, že jeho predstavitelia predrbali také haldy peňazí, že na racionálne riešenia bolo aj dosť času, aj dosť peňazí.


Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 19:30
ak ti stoja tie auta na otlaku, tak zavolaj 159 a nahlas to. ak nie, tak si hlad svoje... toto je prispevok hodny dochodcu, ktory cele dni nic nerobi, iba spicluje ostatnych a stazuje ich fungovanie v normalnej spolocnosti.
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 20:15
ale my tu riešime, že on zavolal 159
Anonym píše:
Úterý 08.06.2010 16:45
 

Smer podľa politologických štandardov nie je ľavicová strana. To, čím sa však najviac ľavici odcudzil, je rozpor so (zjednodušeným) základným ľavicovým princípom. A tým je politika v prospech chudobných na úkor bohatých. Smer robí presný opak.

Historicky Smer vznikol ako projekt oligarchov, ktorí hľadali nové možnosti namiesto Mečiarovho HZDS a využili ambície Róberta Fica. Vo voľbách 2002 sa Smer profiloval ako "tretia cesta“ medzi SDKÚ a HZDS, nie ako ľavica. Po neúspechu tejto stratégie a debakli ľavice sa však pre Smer otvoril nový priestor, ktorý rýchlo obsadil a ľavicovú rétoriku prevzal.

Dnes sa vynárajú podozrenia, že Fico
za sponzorské príspevky predával štátne funkcie a poslanecké miesta oligarchom. Vyzerá
to, ako by to bolo naozaj tak - po voľbách 2006 bolo za Smer nominovaných do vlády
toľko milionárov a ľudí, ktorých väzby na oligarchov sa dali ľahko vysledovať, ako doteraz v žiadnej. Otázkou zostávalo, ako uspokojí ich nároky, keď zastavil privatizáciu. Odpoveď je dnes jasná - aj cez štátny rozpočet a jeho zadlžovanie sa dajú odčerpať obrovské prostriedky. Zdroje
z kuloárov tvrdia, že o zásadných hospodárskych rozhodnutiach údajne nerozhoduje Fico, ale skupina
oligarchov stojacich za Smerom. Vláda skutočne realizuje nepochopiteľné kroky - PPP projekty sú typickým príkladom. V globálnej kríze - kríze zadlžovania - namiesto stavania diaľnic s využitím eurofondov, čo sú peniaze "zadarmo“ (reálne máme vyčerpaných len 5 %), vláda uprednostní financovanie cez zadlžovanie sa na desiatky rokov...

Napriek Ficovej silnej antikapitalistickej rétorike sa takmer všetkými vládnymi zákazkami ako červená niť tiahne podozrenie z korupcie - vylučujú sa najlacnejšie
ponuky, tendre sú netransparentné a ušité na konkrétneho uchádzača, projekty sa ďalej skryto predražujú.
Kríza umožnila legitimizovať zadlženie, a to aj keď Slovensko nemalo žiadne veľké výdavky spojené s krízou. Nezachraňovali sa banky či automobilky, nedošlo ku kolapsu priemyslu. Napriek tomu vláda za dva roky zadlží štát, po zarátaní PPP projektov, z 27 % HDP na neuveriteľných vyše 50 %.
Fico jednoducho Smer predal
oligarchom - a toto je cena, ktorú za to Slovensko zaplatí. Podporu más si zabezpečuje ani nie tak ľavicovým, ale skôr populistickými opatreniami, ktorých dosah na kvalitu života ľudí je minimálny a ich finančná náročnosť neporovnateľná so vznikajúcim zadlžením.
Mnoho súčasných politologických teórií sa dnes zaoberá deformovaním demokracie a krízou reprezentácie. Dôležitá už nie je realita, ale politický marketing
a to, čomu voliči uveria. Dnes je možné, že strana má ľavicovú ideológiu, avšak robí politiku v prospech úzkej skupiny bohatých - a napriek tomu má masívnu ľudovú podporu. Ficov Smer je čítankovým príkladom.
Vynára sa však ešte jedno vážne podozrenie. Väčšinový názor často prisudzuje obľúbeným vodcom auru neúplatnosti. Aj keď ľudia vnímajú, že "sa kradne“, prisudzujú to "ľuďom okolo neho“. Takto
to však nefunguje. Žijeme v reálnom svete - ak raz politik
umožňuje oligarchom kradnúť, vždy má z toho svoj podiel (alebo iné výhody). Pri Mečiarovi počas jeho vlády aj stúpenci opozície často súhlasili, že "on“ nekradne. A potom prišla Elektra a majetky jeho detí.
Fico nedávno opakovane vystúpil s absolútne neudržateľnou obhajobou najväčšej neprivatizačnej kauzy v dejinách Slovenska, pri ktorej je verejne známe, že je predražená minimálne o miliardu eur. Ak by bol Fico skorumpovaný a z prvého balíka PPP mal svoj "desiatok“, vyzeralo by to presne takto. Podľa razancie a hystérie jeho reakcie by sme však mohli predpokladať najmenej "tridsiatok“.
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 20:34
No prosím, ďalší múdry. Aj ja som občas volal na to spomínané 159, že autá zavadzajú pred vchodom do bytovky (mimochodom stále tie isté) a pán Mestský policajt mi povedal že "no a čo my s tým?". (viď nádvorie pri kaplnke) Takže tebe len prajem aby sa ti hasiči nedostali domov keď ti bude horieť alebo neprišla sanitka keď budeš zdochýnať a to len preto že si niekto nemôže dôjsť k autu trebárs 200 m a musí ho mať zaparkované najlepšie pred bytom. Na Rozkvete je s parkovaním fakt problém, ale len vďaka takýmto chrapúňom čo sú lenivý si k svojmu auto dokráčať čo len pár sto metrov.

A niečo pre teba z môjho dôchodcovského špicľovania:
http://img683.imageshack.us/i/p1150945.jpg/
http://img266.imageshack.us/i/p1150947.jpg/
http://img180.imageshack.us/i/p1150904.jpg/
http://img217.imageshack.us/i/p1150056.jpg/
Anonym píše:
Úterý 08.06.2010 12:43
A viete aj to, že mestskí policajti tam dávajú pokuty len určitým ľuďom? Na Rozkvete je obrovský problém zaparkovať, ak neprídete povedzme do 16. 30, nikto nezaparkuje pol kilometra od svojho domu a nepotrepe sa s náradím, taškami domov. Odhliadnúc od toho, že nemá v dohľade svoj majetok, za ktorý platí všelijaké možné poplatky. Čo ak nejakí vandali čosi urobia na aute, ktoré ja zaparkujem tam, kde na neho nevidím. Vy preplatíte škodu? Určite nie. Veď si kúpte auto a vyskúšajte si to. Ale nie, ak máte pravidelnú pracovnú dobu, ale ak si na seba tvrdo zarábate a vaša pracovná doba je od nevidím do nevidím. Platené parkovanie? Napr. v Holíči majú tak skúpené všetky parkovacie miesta a ak prídete na návštevu, môžete si akurát tak auto strčiť do vačku.
Anonym píše:
Úterý 08.06.2010 15:21
Vážený sťažovateľ, nepoznám Váš vek , no sťažnosť je adekvátna nudiacemu sa dôchodcovi / bez urážky aj takí sú/, tak ako uviedol pisateľ v jednej z reakcií, prípadne človeku , ktorý už niesol dôsledky za priestupok a bol zaň sankcionovaný. Ak by mali mestskí policajti riešiť priestupky takéhoto charakteru, tak sa ráno môžu postaviť na Rozkvet a večer z neho odísť s predanými pokutovými blokmi. To je pre Vás riešenie? Možno ste sa sťažovali práve na nevhodne parkujúceho suseda, ktorý by Vám bol iste vďačný za pokutu, ktorú by vyfasoval. Jedna vec je zákon, druhá realita. Asi máte málo osobných problémov a starostí, ktoré majú ľudia dnes úplne bežne, keď sa montujete do neriešiteľných a kontraproduktívnych situácií. Vaše fotky sú fakty, uznávam, no ak chcete zachrániť celý svet mali by ste sa stať spidermanom, alebo batmanom- minimálne mestským policajtom a ešte lepšie, dopravným policajtom. Určite by ste boli v meste Pov. Bystrica. obľúbený.
Len na okraj, "lenivý chrapúni" je 1.p. mn.č., t.z. "leníví" milý pisateľ.
A na záver: Mučka je fakt.....!!!... to súhlasím so všetkými.
Anonym píše:
Úterý 08.06.2010 22:53
Ďakujem za gramatické okienko, sorry polepším sa. Necítim sa byť sťažovateľom, len poukazujem na fakty. Takže takto. Z toho čo tu píšete mi vychádza, že na Rozkvete asi nebývate, lebo tieto problémy by sa Vám nezdali až také banálne. Sám mám dve autá (už počujem tie reakcie) a pred vchodom do domu alebo na tráve som ich nemal zaparkované nikdy. A poviem Vám prečo. Keďže ja aj manželka tvrdo robíme denne niekedy aj viac ako 12 hodín (a podľa Vás mám málo osobných problémov a starostí) prakticky nikdy nenájdeme pred panelákom voľné miesto ale nemáme problém si miesto na parkovanie nájsť aj tých spomínaných dvesto metrov. Ďalej. Keď u nás vo vchode horelo a hasiči nemohli cez zle zaparkované autá dosiahnuť autorebríkom do horiaceho okna...inak banálny problém, že ? Ale pre Vás to je zrejme "montovanie sa do neriešiteľných a kontraproduktívnych situácií". Mestskí policajti by mali riešiť okrem iných práve takéto priestupky, pretože to je v ich náplni práce (miesto toho aby po záverečnej vozili čašníčky z krčiem). Keby na tom Rozkvete aspoň občas rozdali nejaké tie pokutové bloky ako hovoríte, ľudia by sa postupne naučili. A neviem prečo by nemohli na tom Rozkvete stáť od rána do večera ako hovoríte. Keď mohli kedysi strážiť dom Lackovičovi...Zistite si ako slúžia štátni policajti a budete prekvapený, koľko a kde musia stáť. No a k tým fotografiám. Ani jeden z tých vodičov čo majú postavené svoje autá na tých trávnikoch nepohol ani prstom aby ten trávnik vyzeral ako trávnik. My všetci susedia sme sa dostatočne narobili aby sme si svoje okolie zveľadili, tak neviem prečo by mal niekto ničiť výsledok našej práce. Takže zachrániť svet rozhodne nechcem ale výsledky svojej a aj spoločnej roboty si ničiť nenechám. Váš nudiaci sa dôchodca (41)
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 14:10
Pokuty rozdávajú
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 15:03
"Takže zachrániť svet rozhodne nechcem ale výsledky svojej a aj spoločnej roboty si ničiť nenechám."

Každý, kto si nenechá ničiť výsledky svojej a spoločnej roboty, zachraňuje svet.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 00:15
to bola ťažká myšlienka...hodná predvolebnej kampane
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 15:52
Rad by som videl cloveka,ktoremu by taketo zamedzenie krizovatky a vzniknuty pripadny dopravny chaos znemoznili rychlu zdravotnicku pomoc v pripade ohrozenia zivota.Ci by napr. jeho blizki ledabolo okomentovali situaciu : ved tu aj tak nemal kde tento upracovany uboziak parkovat, hadam ho nechcete vinit za to ze stal v neprehladnej krizovatke na preplnenom sidlisku...
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 22:35
Taxikár Múčka je arogantný primitív, nedávno som ho videla ako parkoval pred Bobom(tri veže) priamo na pešej zóne a mestskí policajti sa s ním iba pozdravili a nič. Na rozkvete treba postaviť množstvo parkovísk lebo ludia fakt nemajú kde parkovať. Ale z čoho keď sa mestské peniaze rozkradli a muselo sa ešte požičať.
Anonym píše:
Pondělí 07.06.2010 07:42
Pomohlo by aj veľké parkovisko, nie ale hneď pod nosom a dobrý kamerový systém na ňom.
Anonym píše:
Úterý 08.06.2010 20:14
a čo tak veľké parkovisko a online kamery na webe?
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 20:38
A čo také veľké by si si ešte želal?
Anonym píše:
Pondělí 07.06.2010 14:04
... intelektual Mucka a jeho soferi ma uz nemozu prekvapit , pred par mesiacmi este ked bola na hlavnej krizovatke zapcha isiel som na zelenu od policie na Rajec a predo mnou modry Passat taxi ( z obrazka v clanku ) stupil na brzdu a odbocil ku novinovemu stanku pred postou , ja som stihol pribrzdit , ale do auta za mnou naburalo dalsie ... takze na taxikarov by bolo treba trosku pritvrdit ( na tych ktori nedodrzuju predpisy ) ...
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 08:52
Hm, myslíš ten modrý passat, čo dnes ráno pred 7:00 niekto odparkoval pod oknami jedného domu na Rozkvete a nechal v ňom hrať rádio?
Anna Jančová
Anna Jančová píše:
Úterý 15.06.2010 08:22
Čo nám autá zlé spravili? Z pohľadu chodca:Bývam v blokoch "K", kde autá podobne parkujú v pešej zóne, vyšplhané občas dosť bizarne na svahu pri chodníku alebo na tých rezancoch trávy, čo tam sú. Skúste tade prejsť po daždi, keď autá tú hlinu z "trávnikov" rozvláčia po chodníku. Klzať sa tu dá aj v lete. A keď chcem ísť do mesta oblečená "za dámu", tak po prechode týmto úsekom vyzerám skôr ako zberačka zemiakov...
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 15.06.2010 15:54
Chodník a cesta zakydaná blatom z kolies automobilu, ktorý parkoval na tráve. Ďalšia téma pre políciu. Podľa zákona o doprave na pozemných komunikáciách je vodič povinný okamžite odstrániť znečistenie komunikácie, ktoré spôsobil.

Je to nepopulárne tvrdenie, ale parkovanie pod vlastnými oknami nie je základné ľudské právo. Výrok "urobte mi parkovisko a nebudem parkovať v zákaze" je prejav hlbokého nepochopenia právneho štátu.

Chápem politikov, že chodia okolo parkovania na Rozkvete ako okolo ho...rúcej kaše, lebo potrebné peniaze na výstavbu parkoviska v zosuvnom území nemajú, posledné vhodné pozemky zastavali, a spoplatňovanie a regulovanie je vééľmi nepopulárne.

Lenže keď sa bude riešenie odkladať, nespokojnosť bude stúpať, a potom sa chodci a slušní motoristi začnú brániť. Napríklad takýmto spôsobom - občianskym nahlasovaním priestupkov cez web:

http://prestupky.oziveni.cz/

V podstate na to nič netreba, vytvoriť si anonymné konto a zverejniť fotku chrapúnsky parkujúceho auta sa na pb.otvorene.sk dá okamžite. Ale to už je naozaj zúfalstvo, takýto "aktivizmus" proti vlastným susedom.
Anonym píše:
Sobota 05.06.2010 21:43
... myslim si, ze je ovela viac zavaznejsich vecich, ktore su na nasich cestach skutocnym problemom. Mam pocit, ze dotknuty pan vo svojich tvrdeniach zavadza.

"...ale nikdy nebola situácia taká aby som musel zaparkovať na týchto miestach..."

Uz z fotiek dokazem usudit, ze tato citacia je klamstvom. Ak tomu tak nie je, nech mi niekto vysvetli preco ten tmavo-bordovy (asi) citroen stoji v strede parkoviska, preco ten zlty favorit "lezie" hore kopcom? Asi len tak z roztopaše? Alebo keď prišli na miesto nenašli voľné miesta na parkovanie? Co ked ti, co na fotkach porusuju dopravne predpisy prisli az po nich a miesto nenasli? To neospravedlnuje porusenie dopr. predpisov, ale na Rozkvete to tak funguje a fungovat bude... Nepoznam takeho majitela, co svoje auto zaparkuje na opacnom konci sidliska lebo niekde v blizkosti jeho bytu nie je miesto...

Co tak namiesto podobnych "bonzackych" listov neustale bombardovat mesto ziadostami o vybudovanie poriadnych parkovacich miest, atd...
Anonym píše:
Sobota 05.06.2010 22:43
žiadne budovanie ďalších parkovísk! Spoplatniť parkovanie a skvalitniť dopravu MHD!
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 17:13
nech sa páči,
v meste sú parkoviská spoplatnené
na sísdliska kľudne, ale 60% ak nie viac áut už teraz nemá kde parkovať, takže nič to nevyrieši

treba budovať parkovacie domy
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 16:47
Obyčajné problémy všedného dňa prídu na rad, až keď budú dobudované všetky diaľnice, cesty, chodníky a potom sa budeme môcť venovať bežným problémom, lebo to nie je problém ?

Zobuďte sa prosím. Realita každého dňa je pre nás potrebná, nie stostranové štúdie ako sa čo nedá.
Anonym píše:
Pondělí 07.06.2010 16:14
ja som na tom parkovisku parkovával, mám to od bytu 1 km, nevidím na to parkovisko, ale bývalo tam miesto, skoro rok tam už nechodím, lebo okolo 16-18 hodiny sa tam už tiež nedá zaparkovať slušne.
Ten primitív čo tu dal tie fotky, klame!!! Parkujem zas pred barákom na chodníku, či v ceste, alebo na tráve, proste nie je kde parkovať.
Keby nové parkovistko čo stavajú dali na druhú stranu kopca, tak máme kde parkovať, ale dali ho do hentej prdele a tam bude parkovať 30 aút a 200 aút si bude zas pískať.
Anonym píše:
Sobota 05.06.2010 22:38
Som rád, že sa konečne nastolila otázka parkovania aut v meste, za čo patrí p. Capkovi vďaka.
Je naozaj holá skutočnosť, že situácia začína byť neúnosná.
Hlavné dôvody vidím dva.
Prvý dôvod je to, že cena aút, najmä ojazdených je podhodnotená, nízka. Osobne poznám niekoľko rodín v ms. bytovkách, ktoré majú aj 3 (!!!) automobili, resp. nepoužívateľné vraky. Ale samozrejme, zaberajúce parkovacie miesta, chodníky,... atď.
Druhý dôvod tohto stavu vidím v tom, že narozdiel od väčšiny slov. miest je parkovanie v PB BEZPLATNÉ !!! Preto si môže hocikto doviezť pred barák hocijaký vrak a nechať ho tam stáť!
Východisko je jediné. Spoplatniť parkovanie po celom meste! Aj keď sa to zdá ako nepopulárne opatrenie, aj keď ja sám mám auto, som za takéto riešenie. Pretože som názoru, že kto má na kúpu auta, musí mať aj na to, aby si zaplatil parkovanie!!!
Anonym píše:
Sobota 05.06.2010 23:15
Keď som pred pár týždami v jednom komentári tu na pb.otvorene.sk nadhodil, že by sa parkovanie v meste malo spoplatniť, skoro ma zožrali. Ale asi to bude jediné riešenie, a navyše by to malo byť progresívne (dúfam, že som správne použil cudze slovo)- za prvé auto základný poplatok, za každé ďalšie auto pripadajúce na jednu bytovú jednotku (alebo na jednu rodinu) výrazne zvýšený poplatok.
Anonym píše:
Sobota 05.06.2010 23:49
A to spoplatnenie vyrieší parkovanie na Rozkvete,potom už bude dosť miesta na parkovanie ? Tak tomu neuverí ani malé decko.
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 06:54
Určite to napomôže riešiť situáciu. Keď chcem mať 2-3 autá, musím mať aj na ich parkovanie na verejnom mieste. Keď nemám na parkovanie, tak budem mať auto len jedno, prípadne budem chodiť MHD, na bicykli, alebo pešo.
Samozrejme, výška parkovného, to je otázka na ďalšiu debatu.
Len by to chcelo iných ľudí na ms.úrade, ktorí takto získané peniaze nepredrbú na svoje platy za svoje ničnerobenie, ale použijú napr. práve na zlepšenie podmienok motoristov, bicyklistov, atď... !
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 14:52
Prosím Ťa, a ty kde žiješ? Nevieš, ako je to na Slovensku? Aj keby sa spoplatnili parkovacie miesta na sídliskách /čo je nezmysel/, parkovať by aj tak stále nebolo kde a Tvoje korunky za parkovanie, pardón euráče, by skončili v kasičke nejakej spriaznenej s.r.o.
Anonym píše:
Pondělí 07.06.2010 16:16
kde máme parkovať? 60% aút nemá kde parkovať.
čo vyrieši spoplatnenie?
nič, spolatnenie vyrieši miesto? NIE

budovanie vyrieši miesto
Anonym píše:
Pondělí 07.06.2010 16:27
Kľúčová komunikácia pre Rozkvet, ktorá mala byť už dávno hotová je spojka medzi vlekom a treťou zastávkou L11 s napojením na VIII.ZŠ križovatku ČSA a Helenská. Tým pádom zjednosmerkovaná doprava. Teda tie cesty existujú, ale tak pre horský bicykel
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 17:12
ale tam sa už parkuje na chodníkoch a na cestách, teraz je to už zbytočné, ani toto už nič nevyrieši.
napr. ja parkujem pred novými bytovkami čo sú pri kaplnke, zaberám miesto iným, parkuje tam viacero vodičov čo bývajú inde, čo si na auto nevidia, z mesiaca na mesiac je tam viac a viac áut, čo tam nebývajú
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 13:33
Čo stu stále mudrujete o blbovinach! Keby tie kurvy tolko nekradli bolo by parkovísk doaleluje. Ale keď má jedno parkovné miesto stáť 80 tácov tak sa vybuduje hovno. Tie kurvy zlodejské inak stavať nebudú! pardón podľa Nováka prebehlo transparentné výberové konanie ktoré náhodou vyhrala Lackovičova PSS a.s.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 14:06
A ešte treba povedať, že na SNP na pozemkoch kde mohli stáť parkoviská pre okolité domy, postavili ďalšie paneláky, čím sa to ešte zahustilo.

A zaplatilo sa to zo štátnych a mestských peňazí, a presadzoval to Stano Haviar, a tie paneláky stavala firma jeho brata Tona Haviara.

Matušík to pripomínal na zastupiteľstve hádam 10x.
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 17:33
Ak je tak, ako vravíš, prečo Matušík ešte nedal návrh na odvolanie Haviara z postu prvého vícedebila?
Anonym píše:
Čtvrtek 10.06.2010 17:37
Problém je asi v tom, že Matušík len tára, tára a tára!
Tie jeho táraniny zaberú polovicu zastupiteľstva, to už nedá ani počuvať
Anonym píše:
Pátek 11.06.2010 14:07
Vôbec netára myslím a jeho prípevky ohľadom predraženého námestia pred kostolom a Adamovej cesty ke jeho súkromenj parcele za 2 a pol mil mestských korún boli veľmi trefné!
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 01:51
Cena sa riadi ponukou a dopytom ak ti to niečo hovorí.Pretože momentálne sú ceny áut nižšie,ako v minulosti to neznamená,že sú podhodnotené.Nepoužívateľné vraky ako ty hovoríš majú byť odstránené.Prosím,vymenuj aspoň 3 mestá z tej väčšiny, kde obyvatelia platia za parkovanie na sídlisku pred panelákom.Nevymenuješ,lebo je to nezmysel.Skôr je len málo miest ako naše,kde si nemôžeš zaplatiť vyhradené parkovanie.V mnohých mestách,kde majú ľudia záujem je vyčlenených až 30-50% parkovania na sídlisku týmto spôsobom a tí,čo na to majú plnia mestskú kasu.Spoplatniť parkovanie v celom meste?Aj tam kde miesta dosť?
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 07:19
pozri si trebárs http://www.parkovaniezilina.sk/
alebo si vygugli iné.
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 12:02
V Žiline je to dávno,ale nie na sídliskách,ktoré nie sú centrálnou zonou.Chcel som 3 mestá a zabudol som ti napísať vynechaj Žilinu.
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 16:56
Na parkovanie na sídliskách by som využil VZN.

Každá domácnosť, pokiaľ má auto, nárok na jedno určené bezplatné miesto. Všetky autá presahujúce jeden rozmer parkovacieho miesta zákaz státia s plateným parkovaním na záchytnom parkovisku napríklad na starej otoči nad školou a v hruške, ktorá tvorí otoč, prípadne v nevyužívaných výklenkoch na neexistujúcich zástavkách. (ul.Benkova - je ich 7)
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 22:54
Známa mi hovorila, že akýsi mladý v ich dome kšeftuje s autami a pravidelne ich má pred panelákom zaparkovaných aj 5 - 6, zaberá miesta ostatným, čo tam bývajú a nikto si s ním nevie rady. Takže poplatok za parkovanie na verejnom priestranstve by v tomto prípade pomohol.
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 23:12
Že si niekto urobí z verejného parkoviska biznis a predáva tam autá je chrapúnstvo. Neviem si však predstaviť, ako by to bolo možné denonenne ustriehnúť aby každý byt využíval len jedno parkovacie miesto. Prinieslo by to len veľa konfliktov, lebo drzáňov bude vždy dosť.
Parkovanie vo vzdialených častiach sídliska je riskantné a preto,lebo Vaša zlatá mládež sa nevie spratať do kože, keď ide nad ránom z mesta.
Anonym píše:
Pondělí 07.06.2010 06:13
práve aj z takýchto dôvodov je nevyhnutné spoplatniť parkovanie aj na sídliskách. Tá čiastka nemusí byť vysoká, môže byť symbolická. Ide o to, aby sa urobil poriadok s priekupnikmi aut, s ľuďmi čo vlastnia aj niekoľko vozidiel, prípadne nepoužívanými autami.
Ale som si vedomý, že pri tejto garnitúre darmožráčov na meste by to boli len vyhodené peniaze. Takže je to len zatial akási vízia do bo budúcnosti.
Anonym píše:
Pondělí 07.06.2010 07:07
Máš pravdu táto garnitúra darmožráčov a dodám a zlodejov. Vyzbierané dukáty by skončili v nejakej Haviarom Harvankom alebo Stachom "transparentne" zriadenej s.r.o. ktorej výberové by viedol nejaký úplatný poskok z úradu napr. Novák alebo Adam. Omyl ja tomuto mestu nedám ani korunu vážení!
Anonym píše:
Neděle 06.06.2010 23:30
V Martine je parkovanie s 50% vyhradenými miestami na sídl. Záturčie.
Anonym píše:
Pondělí 07.06.2010 16:15
na čo nám su platené parkoviská? ked 60% aút nemá kde parkovať?
8 rokov žiadame parkovisko, teraz min. 300 aut nemá kde parkovať v mojom okolí
Anonym píše:
Pondělí 07.06.2010 18:08
Je prebytok aut a parkoviská sa nedajú donekonečna rozširovať.
Je tu aj nekoncepčná výstavba realizovaná a podporovaná mestom, ako aj teraz na Rozkvete nad križovatkou. Povie mi niekto, kde budú parkovať jej budúci obyvatelia??? Keď už teraz nie je kde???
Prečo sa takto plánuje a stavia? Len preto, aby na tom niekto a čo najrýchlejšie zarobil? Pôjdu potom títo ľudia parkovať na Hantovu haciendu alebo Hastovi do dvora?
Anonym píše:
Pátek 11.06.2010 13:38
samozrejme pri bytovke bude aj parkovisko, tak nerieš keď nevieš
Anonym píše:
Pondělí 07.06.2010 16:08
pri 3 zástavke za budovou POBYTU stavajú parkovisko, pýtam sa pre koho?
Ked sú mieste kde sa nedá parkovať?
Kde už o 16 hodine parkujete po chodníkoch, trávach, stojíte v ceste,...

Dané parkovisko je v totálnej onej. nemohlo sa postaviť na druhej strane kopca, kde by na neho videlo okolo 500 bytov?

Proste na rozkvete nie je kde parkovať a robiť fotky áut, ktoré den predtým tak zaparkovali, lebo nemali kde je smiešne. čo mám sledovať, kedy sa uvoľní miesto a riadne zaparkovať? Ale riadene zaparkovať sa už nedá o 14:00
singular plural
singular plural píše:
Úterý 08.06.2010 07:06
Ja by som povedal, že máme dva problémy. Jeden je ten, že nie je kde parkovať a druhý, že aj keď je kde zaparkovať, sú "vodiči", ktorí to postavia pred vchod, na trávu, na chodník a často len preto, že sa im nechce prejsť nie 200, ale 20 metrov. V tejto diskusii to miešame aj keď to samozrejme spolu súvisí. Na Rozkvete už dávno mal byť parkovací dom s riadnym kamerovým systémom a bars aj s paušálnym poplatkom. a nie takéto hlúpe plátačky, že tam frc, hentam frc a nekoncepčne a bez rozmyslu, hlavne podľa toho, ktorý poslanec v ktorej lokalite býva...
Anonym píše:
Úterý 08.06.2010 13:21
Súhlas!
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 17:05
nemám problém kúpiť ročnú kartu na parkovanie, nemám problém parkovať do 500-1000 m od bytu.
Ale ako píšeš, min. kamery, ktoré by mohli byť napojené na KATES, resp. lokálneho prevádzkovateľa, resp. na webe mesta, kde by mali prístup iba ľudia čo zaplatili a tam parkujú.

Ivan Capko
Ivan Capko píše:
Středa 09.06.2010 15:21
Dobrý deň, ani som netušil čo môj článok, vyprovokovaný niekoľkonásobným neúspešným pokusom prispieť k riešeniu jednej konkrétnej situácie a ako si v nej zjednodušiť si život, spôsobí.

Bez akýchkoľvek urážok a invektív by som rád reagoval na zopár pripomienok.

1:) naozaj mi ide len o to, aby sme nemuseli riešiť situácie keď sa ktokoľvek s nie veľkou praxou v šoférovaní má problém dostať pomedzi autá tam kam potrebuje (a to nespomínam autá záchranných zložiek) a aj keď viem že tých ktorí to spôsobujú neprerobím , som rád že sa o tom aspoň hovorí
2.) nie som dôchodca, pracujem celkom dosť tvrdo a štve ma keď sa porušuje to čo je dohodnuté tak aby zjednodušilo VŠETKÝM život
3.) budem rád keď aj tento článoček prispeje k riešeniu situácie nielen na Rozkvete, ale nemienil som ju tým riešiť. Štve ma to, keď ju neriešia tí, ktorí sú za to platení (za mňa tiež moje problémy v mojej práci musím riešiť sám, prípadne niesť zodpovednosť za moju nedôslednosť a nečinnosť ak by som ju spôsobil) a pravidlá porušujú tí, kvôli ktorým to má väčšina "normálnych" komplikovanejšie
4.) A VERTE ŽE VŠETKÝM BY NÁM BOLO OMNOHO ĽAHŠIE KEBY SME SI TAKÉTO PROBLÉMY NEVYRÁBALI SAMI A SKÚSILI SA RIADIŤ TROCHU VIAC LOGIKOU, CITOM EMPATIE A ZDRAVÝM SEDLIACKY ROZUMU S RIADNOU DÁVKOU TOLERANCIE...

Ale to je to čo sa asi dnes nenosí a samozrejmosťou sa stáva právo silnejšieho, arogantnejšieho v spolupráci s dehonestáciou hodnôt.
Aj preto som rád že ešte nie všetci tomuto trendu podľahli, čo cítiť aj z väčšiny reakcií pod článkom. :-)
I.C.
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 17:09
1) 8 rokov žiadame parkovisko pre viac ako 200 áut
2) konečne pred zaplatili projekt
3) nakoniec postavili predražené parkovisko na druhej strane kopca, ako sme žiadali, kde bude parkovať tak 30 áut
4) takže vy tu dáte fotky a myslíte si, že niečo vyriešite? NIE
5) my riešime parkovisko pre viac ako 200 áut niekoľko rokov a nakoniec to postavia úplne inde ako bolo sľúbené, nakoniec sa nič nezmenilo, nakoniec nie sú už peniaze a nakoniec budeme ďalšie roky parkovať po chodníkoch, trávnikoch, stáť v ceste, parkovať pred inými barákmi, blokovať miesta iným,....
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 16:31
V ktoromsi meste v Begicku neúnosnú stuáciu s autami riešili tak, že každému, kto dokázateľne predal a odhlásil auto, mesto zadarmo kúpilo bicykel.
Anonym píše:
Středa 09.06.2010 20:53
rozumné riešenie.
Anonym píše:
Úterý 15.06.2010 21:37
A ten bicykel potom niekto ukradol / samozrejme v PB /

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359