Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / ZDRUŽENIE BYSTRICYKEL / Volebný program pre rozvoj bicyklovej dopravy

Volebný program pre rozvoj bicyklovej dopravy

Autor: OZ Bystricykel Poslední změna: Čtvrtek 14.10.2010 10:22
[2010-10-13] „Dovoľujeme si Vám formou otvoreného listu ponúknuť volebný program v oblasti rozvoja bicyklovej dopravy v meste pre nadchádzajúce komunálne voľby. Ak máte záujem na rozvoji šetrnej dopravy a chcete voličom pre rozhodnutie poskytnúť viac, než len všeobecné vyhlásenia o jej podpore, pripravili sme niekoľko konkrétnych bodov, ktoré sú v Považskej Bystrici najpotrebnejšie," začína otvorený list občianskeho združenia Bystricykel určený všetkým kandidátom do komunálnych volieb. Bol odoslaný okresným pobočkám kandidujúcich strán a poskytnutý médiám. Nakoľko sa kandidáti nechajú inšpirovať?
Volebný program pre rozvoj bicyklovej dopravy

Jarná cyklojazda - Považská Bystrica, 2010

Vážený kandidát, vážená kandidátka do komunálnych volieb 2010,

dovoľujeme si Vám formou otvoreného listu ponúknuť volebný program v oblasti rozvoja bicyklovej dopravy v meste pre nadchádzajúce komunálne voľby. Ak máte záujem na rozvoji šetrnej dopravy a chcete voličom pre rozhodnutie poskytnúť viac, než len všeobecné vyhlásenia o jej podpore, pripravili sme niekoľko konkrétnych bodov, ktoré sú v Považskej Bystrici najpotrebnejšie. Vychádzajú zo skúseností, ktoré sa osvedčili v iných mestách, ako aj z našej doterajšej spolupráce s mestským úradom. Domnievame sa, že ide o apolitickú tému a priaznivé podmienky pre pohyb na bicykli sú v prospech mesta ako celku. Zároveň, že sa jedná o program primeraný a v nasledujúcich štyroch rokoch uskutočniteľný.

Prečo rozvíjať bicyklovú dopravu

Väčšie zastúpenie bicyklovej dopravy pomáha zlepšiť dopravnú situáciu v meste, zlepšuje zdravotný stav obyvateľstva a znížením hluku a znečistenia zvyšuje kvalitu života v meste. Je takto výhodné aj pre tých, ktorí sami na bicykli nejazdia. Bicyklová doprava je prístupná všetkým sociálnym i vekovým skupinám, vrátane detí a seniorov.

V zahraničí je dnes jednoznačný trend podpory šetrných druhov dopravy a obyvatelia to veľmi oceňujú. V mestách, kde sa priaznivé podmienky vytvárajú dlhodobo, vzrástol podiel bicyklovej dopravy na desiatky percent. Záujem voličov je viditeľný aj u nás.

Rozvoj šetrných druhov dopravy je pre mesto lacnejšie a urbanisticky priaznivejšie riešenie mobility než len skapacitňovanie komunikácií a výstavba rozsiahlych parkovacích plôch.

Bicyklová doprava v Považskej Bystrici, volebný program pre obdobie 2010–2014

1. Bicykel ako rovnocenný dopravný prostriedok

Bicyklovú dopravu považujeme za plnohodnotný druh dopravy, ktorý má byť rovnocennou súčasťou dopravnej stratégie mesta. Budeme vytvárať priaznivé podmienky pre používanie bicykla ako dopravného prostriedku a odstraňovať prekážky, ktoré tomu bránia

2. Koncepcia rozvoja bicyklovej dopravy

Zadáme spracovanie kvalitnej koncepcie rozvoja bicyklovej dopravy, ktorá bude vychádzať z prieskumu súčasného stavu a potrieb a pristupovať k bicyklu jednak z pohľadu dopravného prostriedku ako aj jeho rekreačného využitia. Vytvorená koncepcia sa stane územnoplánovacím podkladom.

3. Podiel z dopravného rozpočtu

Bicyklová doprava je v Považskej Bystrici dlhodobo zanedbávaná a bez financovania z rozpočtu. Budeme presadzovať venovanie jednej desatiny z kapitálových prostriedkov určených v rozpočte pre dopravu na rozvoj bicyklovej dopravy a to už od rozpočtu na rok 2011. Nejde o zvýšenie výdajovej stránky rozpočtu, len o spravodlivejšie rozdelenie prostriedkov, ktoré sa vynakladajú na rozvoj dopravy v meste.

4. Zohľadňovanie bicyklovej dopravy pri výstavbe a rekonštrukciách ciest

Navrhneme a podporíme prijatie uznesenia, stanovujúceho začleňovať podľa miestnych možností prvky pre cyklistov pri výstavbe a rekonštrukciách mestských komunikácií a pri ostatných komunikáciách vzniesť príslušnú požiadavku na VÚC, štátnu správu alebo súkromného investora.

5. Zodpovený orgán na mestskom úrade

Určíme na mestskom úrade orgán zodpovedný za koordináciu rozvoja bicyklovej dopravy s právom vyjadrovať sa k pripravovaným stavbám a k predaju mestských pozemkov z pohľadu bicyklovej dopravy. V jeho kompetencii bude tiež využitie prostriedkov vyčlenených v rozpočte.

O Bystricykli

Občianske združenie Bystricykel sa snaží o vytvorenie priaznivých podmienok pre bezmotorovú dopravu v Považskej Bystrici a ozdravenie prostredia, v ktorom denne žijeme. V rámci pracovnej skupiny pre cyklistickú dopravu spolupracuje s mestským úradom pri hľadaní konkrétnych riešení. Poriada cyklojazdy mestom pre verejnosť propagujúce dopravu na bicykli a zdravý pohyb. Spoločne s ďalšími organizáciami na Slovensku presadzuje podporu bicyklovej dopravy na štátnej úrovni. Viac informácií o Bystricykli a jeho aktivitách nájdete na webstránke www.bystricykel.sk

Budeme radi, ak nám dáte vedieť, či ste sa rozhodli nejakým spôsobom zohľadniť navrhnuté body pri tvorbe svojho volebného programu.

S pozdravom,

Mgr. Jaroslav Semančík
predseda OZ Bystricykel
info@bystricykel.sk
www.bystricykel.sk

 

Anonym píše:
Čtvrtek 14.10.2010 10:30
Definovaním jasných pravidiel a koncepcie cyklistickej dopravy v meste máme šancu vytvoriť pre cyklistov priestor, ktorý im právom patrí. Následne môžeme roztočiť pozitívnu špirálu - čím viac motoristov "presedlá" z áut na bicykle, tým menej "zápch" a smogu v meste.
A o to by nám malo ísť v prvom rade - zdravie mesta, to je predovšetkým zdravie jeho obyvateľov.
Ako kandidát na poslanca chcem ísť ešte ďalej - nie len prevziať navrhované body do programu, ale dôsledne dohliadnuť aj na ich realizáciu v praxi, keďže tú cyklistickú prax naozaj dôverne poznám nielen spoza volantu, ako niektorí teoretici, ale aj naživo zo sedla bicykla.
Roman Bátora
Anonym píše:
Čtvrtek 14.10.2010 14:05
Konečne tu niekto píše aj niečo k veci a nezaoberá sa len nadávaním na iných.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.10.2010 19:29
Centrum voľného času "školí" niekoľko stoviek detí v dopravnej výchove. Nerozumiem však jednej veci. Poslanci, policajti sa pretŕčajú a hovoria aká je dôležitá dopravná výchova detí. A tie isté deti nútia jazdiť po chodníkoch, cestochodníkoch, upchatých frekventovaných cestách s nebezpečnou hrboľatou krajnicou. Okrem toho majú všade zákaz vjazdu, jednosmerky, obytné zóny....
A tak sa musia deti rozhodnúť. Buď budú využívať to, čo ich tety a ujovia naučili a nevytiahnu bicykel z pivnice alebo na to všetko zabudnú a budú jazdiť kade príde a hlavne tak aby prežili. A to je považskobystrická cyklistická logi(sti)ka.
Paľo Krchňavý
Paľo Krchňavý píše:
Čtvrtek 14.10.2010 20:20
som bol na cyklistike na cesko-polskom pomedzi. Tyzden sme jazdili po perfektnych cestach vyhradenych len cyklistom/korculiarom, v jednom polskom meste dokonca nevahali urobit z obojsmernych ulic jednosmerne a volny pruh vyhradili pre cyklistov. Vystupil som z vlaku v PB, isiel som domov po Kukucinke a slak ma triafal, aky "siroky" pruh nechali pre cyklistov na stvorprudovej ceste, kde prejde 5 aut za minutu. A nehovoriac o tom, ze na novom velkom kruhaci sa tiez nepocita s cyklistami. Pristup do maninskej? Skoda hovorit... takze treba do toho busit.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.10.2010 23:55
a s ktorou si tam bol ty stary zaletnik ? :-)
Paľo Krchňavý
Paľo Krchňavý píše:
Pátek 15.10.2010 00:45
S Vladkou, Pavlou, Bedriskou, Jirinou, Michaelou. Snad som na niektoru nezabudol....
Jaroslav Ševčík
Jaroslav Ševčík píše:
Čtvrtek 14.10.2010 22:02
Dobrá myšlienka, s ktorou sa plne stotožňujem a ktorú treba presadiť.
Doprava bicyklom má veľa výhod. A to nielen pre bicyklistu (financie, zdravie), ale aj pre jeho okolie (neprodukujú škodlivé exhaláty).
Ale jednoznačne tu musí byť súčinnosť aj mestskej samosprávy, aby sa vytvorili predovšetkým podmienky pre bezpečný pohyb cyklistov.
Táto súčinnosť zo strany kompetentných úradníkov je zatiaľ mizivá.
Anonym píše:
Neděle 07.11.2010 21:29
Pokiaľ mám dobré informácie, táto aktivita - osloviť kandidátov, padla na úrodnú pôdu. Zástupca okresnej SNS vraj už rokoval s OZ Bystricykel.
Anonym píše:
Pondělí 08.11.2010 12:18
Najmä 3 týždne pred voľbami. To je naozaj super :). Celá SNS!
Hlavne že sa nám vyškierajú z bilbordov, hoci kampaň podla zákona ešte nezačala. No kto by im neveril?
Anonym píše:
Úterý 16.11.2010 15:23
Nemáš celkom pravdu s tým, že sa SNS zaoberá touto témou tesne pred voľbami. Kedysi ešte pred pár rokmi som bol členom Ganjatímu - OZ. Boli sme partia nadšencov pre horskú a cestnú cyklistiku a vtedy nám pomohli ľudia zo SNS. Pani Belásová robila vtedy na Okresnom úrade a pomohla nám pripraviť projekt na vyznačenie cyklotrás v regióne. Projekt bol úspešný a vyznačili sme vtedy 190 km cyklotrás v regióne. Bohužiaľ, všelijaký vandali to potom takmer zdevastovali.
Anonym píše:
Úterý 16.11.2010 17:26
Nemôžem si pomôcť, ale ja mám pocit, že SNS podporuje cyklistov len na teoretickej báze - nikdy som nevidel Belásovú, alebo toho jej mladého tučného asistenta ísť po meste na bicykli. Sú to rovnakí športovci teoretici ako Jurčík. Našli by sme medzi súčasnými poslancami vôbec nejakého, čo sa pri zaväzovaní šnúrok na topánkach nemusí nadýchnuť do zásoby ako lovec perál?
Anonym píše:
Úterý 16.11.2010 18:01
Podľa tvojich myšlienkových pochodov, by mali byť poslanci preborníci v každom športe a v každej oblasti. Len či aj ty si taký zdatný vo všetkom. Mne je jedno či sa niekto na bicykli vozí alebo nie. To vôbec nie je podstatné. Podstatné je to, že sa nájdu ľudia, ktorí chcú pomôcť iným, ktorí sa vozia a vyznávajú tento druh športu. A neporovnávaj Jurčíka s ostatnými, za ktorými je vidieť aj konkrétnu prácu. Ja som na rozdiel od teba pri tom bol, keď nám pani Belásová pomohla.Možno ti nesedí do karát, že som tu spomenul jej meno, ale ja chcem len povedať, že treba byť objektívny
Jaroslav Semančík
Jaroslav Semančík píše:
Středa 17.11.2010 16:04
Toto môžem upresniť. S okresnou zástupkyňou SNS sme hovorili ešte v septembri a o konkrétnejší program ohľadom rozvoja bicyklovej dopravy v meste prejavila záujem. Vypracovali sme v Bystricykli týchto 5 bodov a ponúkli ich všetkým stranám i nezávislým kandidátom. Nakoľko sa ktorá strana či kandidát rozhodli zohľadniť ho vo svojom vlastnom programe do komunálnych volieb, o tom nemáme veľa informácií. Niekoľkí kandidáti hneď reagovali tu v diskusii pod článkom. Ďalej sa k týmto bodom prihlásil kandidát Rastislav Fapšo, a určitú reakciu máme aj od Júliusa Krčmárika.

Ak vám na to záleží, treba pohľadať priamo v programoch kandidátov alebo strán, či tam niečo z toho je, alebo sa ich na to priamo spýtať. Ak niečo nájdete, pripíšte to aj pre ostatných sem. Vďaka.

Jaroslav Semančík
Bystricykel

« prosinec 2017 »
prosinec
PoÚtStČtSoNe
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359