Vážska cyklotrasa povedie aj v telese diaľničnej estakády
„Už pri návrhu telesa estakády sa uvažovalo s výhľadovým využitím vnútorného priestoru ako rezervný dopravný koridor pre ďalšie druhy dopravy. V prospech cyklotrasy hovorí plynulý sklon bez výraznejších prevýšení, oddelenie od premávky a tiež vysporiadané majetkovoprávne vzťahy, ktoré bývajú najväčšou prekážkou pri budovaní cyklotrás. Cyklisti budú zároveň chránení pred poveternostnými vplyvmi,“ uviedol projektant cestných stavieb Pavol Lirpa po dnešnej obhliadke interiéru diaľničného mostu.
Podľa predbežných záverov obhliadky, na ktorej sa zúčastnili aj študenti dopravnej fakulty Žilinskej univerzity bude potrebné doplniť do vnútorného priestoru najmä osvetlenie, bezpečnostné prvky a príslušné vodorovné a zvislé dopravné značenie. Energeticky úsporné osvetlenie má byť spínané samočinne pri pohybe cyklistu.
Vznikne tak v rámci strednej Európy unikátne riešenie určené najmä diaľkovým cykloturistom. Ako súčasť vážskeho multimodálneho dopravného koridoru doplní existujúcu diaľnicu, vysokorýchlostnú železnicu a vodnú cestu a začlení sa do medzinárodnej siete cykloturistických trás Eurovelo.