Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / ZDRUŽENIE BYSTRICYKEL / Oživ mesto na Deň Zeme

Oživ mesto na Deň Zeme

Autor: OZ Bystricykel Poslední změna: Středa 14.04.2010 23:07
Pri príležitosti Dňa Zeme poriada občianske združenie Bystricykel niekoľko akcií pod názvom „Oživ mesto na Deň Zeme“. Už od 20. apríla čakajú na cyklistov v centre raňajky. Spoločná jazda mestom na bicykli, korčuliach, kolobežke či skejte pre všetkých priaznivcov zdravého pohybu a ekologickej dopravy odštartuje vo štvrtok 22. apríla o 17:00 pred mestským úradom. Po jej skončení bude v čajovni Sinai nasledovať prezentácia občianskych aktivít v meste a premietanie filmu Auto*mat. V sobotu zavŕši Deň Zeme popoludnie v parku pri nemocnici naplnené hrami a pomocou parku.
Oživ mesto na Deň Zeme

plagát

Cyklojazda prebehne v priateľskom duchu a pokojnom tempe na krátkom okruhu mestom a je určená pre verejnosť každého veku. Po tri rána pred ňou, 20.–22. apríla, ju budú pripomínať „raňajky pre cyklistov“ na pešej zóne v centre – symbolické občerstvenie pre všetkých, ktorí pôjdu ráno do práce na bicykli.

Vo štvrtok 22. apríla bude v pešej zóne už od poludňajších hodín možné navštíviť informačný stánok o výhodách dopravy na bicykli a vyskúšať si ľahocykel – šlapadlo, na ktorom sa pri jazde leží. „Zajtra vstanem a zmením svoje mesto“ je názov bloku, kde od 18:30 predstaví svoju činnosť niekoľko občianskych aktivít, súčasne ide o podtitul filmu Auto*mat, ktorý bude nasledovať o 19:30. Tento večerný program sa uskutoční na krytej terase čajovne Sinai na Štefánikovej ul. po cyklojazde.

„Cyklojazdou chceme inšpirovať verejnosť k tejto zdravej a ekologickej forme dopravy a zároveň apelovať na zodpovedných, aby podnikli konkrétne kroky na zlepšenie podmienok pre bezmotorovú dopravu v meste,“ vysvetľuje Jaroslav Semančík zo združenia Bystricykel. „V zahraničných metropolách zažíva v súčasnosti mestská cyklistika veľký boom, u nás je však politikmi i dopravnými odborníkmi stále prehliadaná,“ dodáva.

Deň Zeme uzavrie „Sobota na fontáne“ v parku pri nemocnici. Popoludnie vyplnené výtvarnými aktivitami, vyčistením parku, predstavením pouličného divadla, pátracou hrou alebo jednoducho piknikom na deke začína o 15:00.

Občianske združenie Bystricykel sa snaží o vytvorenie priaznivých podmienok pre bezmotorovú dopravu v Považskej Bystrici a ozdravenie prostredia, v ktorom denne žijeme.

Viac informácií na www.bystricykel.sk.
 

Anonym píše:
Středa 14.04.2010 23:48
Dúfam príde veľa cyklistov, nech páni na magistráte vidia, že bystričania by radi jazdili po meste na bajku, len na to nemajú vytvorené podmienky.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.04.2010 10:19
veľmi sa mi to páči... až na jednu drobnosť - kŕmiť cyklistov na pešej zóne? CYKLISTOV na PEŠEJ? domysleli to organizátori?
Anonym píše:
Čtvrtek 15.04.2010 12:20
Predpokladám že myslia "pešiu zónu" pozdĺž Domanižanky, prípadne priestor medzi Diamonom a podjazdom na Stred... áno tam kde je značkami cyklistom zakázaný vjazd, ale prejdú ich tam stovky denne.
Chodievam tadiaľ, čím ma chcú pohostiť? Ulejú mi do cyklofľaše?
Anonym píše:
Čtvrtek 15.04.2010 15:27
Prečo nie aj na pešej.
1. je to jasný dôkaz toho, že cyklista odmieta ísť po Sl.partizánov, kde mu reálne hrozí stret s autom. Ja chodím často na bicykli. A neraz sa mi stalo, že na krajnici bol tak zvnený asfalt, že som skoro skončil pod autom.
2. v meste musí byť jasné, že cyklistická problematika sa nevyrieši sama slovným určením kade sa dá chodiť. NA toto je expert Špirko, ktorému vadí, že po chodníku na Rozkvete chodia bicykle (nad Tarantulou až po Matušíka), ale nevadí mu, že tam chodia autá.
3. V PB reálne existujú možnosti ako začleniť cyklistov do dopravného systému. Ale to by musela mentalita peších akceptovať, že ne každý zdanlivý chodník, ktorý vyzerá pekne a skracuje cestu patrí im.
4. Na záver link na mesto, kde sa to dá.
http://img.cestovanie.sk/[…]/michalovce%2010%20a.jpg (to sivé na pešej zóne je pre cyklo a korčule. Ak tam prechádza človek, stopne ho hliadka polície.
5. keď sa môže miešať maxidrink s alkoholom na mieste, kde mu to zakazuje VZN pod taktovkou ľudí blízkych vedeniu mesta, tak prečo je zvláštne čakať cyklistov na pešej zóne.

Anonym píše:
Neděle 18.04.2010 21:37
no moc si ma nepresvedčil... držím palce dobrej veci, ale cyklisti na pešej naozaj nemôžu byť... HOTOVO! Takto sa dobrý nápad môže zmeniť na fiasko a sám sebe podraziť nohy. Určite existuje aj iná možnosť! Vyrastal som v meste, kde bolo už za komunistov veľké množstvo cyklistov (najviac v ČSSR) a pešia zóna bola svätá! len pre PEŠÍCH! Ruku na srdce - cyklista kľučkujúci pomedzi mamičky s kočiarmi - nič moc!
Anonym píše:
Čtvrtek 15.04.2010 06:44
tlacit na kompetentnych, aby po otvoreni dialnice urobili z 1/61 dvojprudovku a zvysne dva pruhy vyclenili od posty az po OMW pra pesich, cyklistov a korculiarov. Historicka sanca, ktora sa uz nebude opakovat!
Anonym píše:
Čtvrtek 15.04.2010 06:50
to je pravda !!!! a ja si pamatám aj na slub, že po odovzdaní diaľnice zostávajú účelové komunikácie pre cyklistov a korčuliarov. Spojka Jelšové - Trojica by sa tak mohla stať jediným bezpečným prechodom z PB smerom na Sverepec.
Načo sú nám cyklotrasy v okolí Beluše, Pružiny, Zliechova, keď na kilometrovom úseku na trojicu vás idú autá zabiť...
Anonym píše:
Čtvrtek 15.04.2010 09:40
Mne by sa viac páčilo, keby sa dva stredné pruhy vybúrali a zazelenili trávou a stromami, pričom po obvode by zostali dve jednosmerky, na ktoré by sa mohli dať delené retardéry, aké sú pod cintorínom. Zároveň by sa tak uľahčil prechod zo Stredu do centra mesta, neboli by sme odkázaní len na podchod a prechody na hlavnej križovatke a pri Maríkodrape. Taká široká štvorprúdová cesta podľa mňa v strede mesta nemá čo robiť, ak už nebude musieť nahrádzať diaľnicu.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 15.04.2010 12:36
Budete sa čudovať, ako sa bude SSC brániť akémukoľvek zužovaniu tej cesty. (=zubami nechtami).

To je taká naivná predstava, že sa spustí diaľnica a po I/61 sa budú bystričania korčuľovať a umiestnia tam kvetináče a stánky so zmrzlinou. "Mestský bulvár" boli plané sľuby vtedy ešte neinformovaných politikov. (Veľmi rád by som sa mýlil, naozaj.)

Ľudia budú prekvapení, koľko dopravy tu zostane v meste, a koľko dopravy tá diaľnica ešte pritiahne. Pred pár rokmi dopravný prieskum ukázal, že až 60% dopravy na hlavnej križovatke je doprava vnútromestská, a len 40% doprava tranzitná. Možno boli odvtedy iné prieskumy, ale neboli publikované (napríklad "inteligentný systém" by mohol poskytnúť presnejšie a aktuálnejšie čísla).

Ubudne kamiónov, ktoré obťažujú najviac, ale aj to sa môže meniť - napríklad podľa nastavenia mýta - viď napríklad tento článok: http://povazska.sme.sk/c/53[…]ych-cestach.html

Bystricykel na to ide rozumne, nenavrhujú len čiastkové opatrenia, ale najmä vypracovanie generelu cyklistickej dopravy.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 15.04.2010 12:41
fungujúca linka

http://povazska.sme.sk/c/5329035/

Kamióny sa vyhýbajú mýtu, jazdia po krajských cestách
Problém mýtneho sa možno vyriešil, no nie všetky kamióny sa vrátili na diaľnice či cesty I. triedy. Tranzitná nákladná doprava naďalej poškodzuje krajské cesty.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.04.2010 15:32
Pre kamionistu je lepšie rýchlejšie a lacnejšie ísť z PB do Púchova cez Nimnicu ako sa trepať cez kopce po spolatnenej ceste cez Belušu.

A ešte som nepochopil, že prečo po otvorení preložky poza Rozkvet stále stretávam kamióny KOFOLA, ktoré prídu od Rajca a na hlavnej križovatke idú doľava.
Anonym píše:
Pátek 16.04.2010 00:41
to je fakt, ja som dnes siel zhodou okolnosti dva krat cez krizovatku hlavnu peso cez prechody.. a ako naschval som stretol aj o pol jednej aj neskor kamion s kofolou, co siel od blavy smerom na rajec a vytacal sa tam ako len vladal.
Anonym píše:
Pátek 16.04.2010 13:24
Každý ten kamion z kofoly,čo ide cez hl.križovatku má na zadu napísané: ak jazdím ako prasa zavolaj a tel.číslo.Ja som zavolal a povedal,že tak skurv.. kruháč ako pod čier.hájmi ešte nevidel.
Anonym píše:
Pátek 16.04.2010 14:51
he he to je 100 bodov ani ja som taký kruháč nevidel.
Anonym píše:
Úterý 20.04.2010 19:33
To aj pán primátor má rozmernrjší kruháč na hlave ako je ten pri Tescu !!!
Anonym píše:
Čtvrtek 15.04.2010 15:46
Sú tie percentá správne? Je to celkové zhrnutie, alebo sa robili výpočty zvlášť pre Štúrovu - Sládkovičou a zvlášť pre MRŠ - Rajeckú cestu? Predpokladám, že po Štúrovej premáva predovšetkým tranzitná doprava, zatiaľ čo v smere MRŠ - Rajecká cesta skôr vnútromestská. V takom prípade by sa Štúrova po spustení diaľnice mala výrazne vyprázdniť.

Inak kdesi som čítal, že v jednom zahraničnom meste riešili prehustenú dopravu nie tým, že by sa všemožne snažili vyhovieť šoférom a autám, ale práve naopak - tvrdými dopravnými obmedzeniami a zúžením ulíc, aby ľudí donútili buď ísť peši, alebo na bicykli alebo využívať MHD a cezpoľných pritačili k tomu, že autá odstavili na okraji mesta na záchytných parkoviskách a na dopravu po meste tiež využívali MDH. Len si neviem spomenúť, kde som to čítal, možno na scienceworld.cz alebo na podobnom portáli. Kdesi v Belgicku vraj zasa samospráva kúpila bicykel každému kto predal a odhlásil auto.

Pokiaľ ide o neúnosné množstvo áut v PB, asi by sa malo platiť aj za parkovanie pred panelákom, ide predsa o verejné priestranstvo, ktoré sa vybudovalo a udržiava sa z mestského rozpočtu. A za každé ďalšie auto v jednej rodine prirážka 100%. Inak stále budú tlaky na likvidáciu aj poslednej zelene kvôli parkovaniu.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 15.04.2010 16:57
Tie čísla sú najmenej 6 rokov staré, ešte pred spustením prepojky na Rajec, atď.
Prezentovali ich ľudia zo SSC + Dopravoprojektu - nemali dôvod znižovať prínos diaľnice pre odľahčenie dopravy v meste, skôr naopak.
Viem že v odhadoch dopravných intenzít im v niektorých častiach mesta po spustení diaľnice vyšli ešte vyššie čísla, než v súčasnosti - vplyv diaľničnej križovatky Centrum a jej privádzača.
Skrátka, doprava sa nespráva "lineárne", že to čo teraz ide cez hlavnú križovatku od Bratislavy, pôjde všetko na diaľnicu, a máme "mestský bulvár".

Ten údaj čo uvádzate, že zvyšovanie dopravnej kapacity pre automobily od istého bodu nikam nevedie, som čítal tiež. Nejaký dopravný odborník to vyjadril slovami "riešiť prehustenú dopravu v mestách rozširovaním ciest je podobné, ako riešiť obezitu popúšťaním opaska".

Akékoľvek obmedzovanie automobilovej dopravy v PB je však viazané na zmenu zmýšľania obyvateľstva. Dôjde k nemu až vtedy, keď nadkritický počet ľudí bude chceť v Považskej aj ŽIŤ, nielen BÝVAŤ.

Jednoducho máme tu generáciu ľudí narodených v komunizme, ktorí si museli uspokojiť svoj sen po vlastnom aute, a generáciu ich detí, ktoré považujú za prirodzené, že ich rodičia vozia do školy na aute. Až teraz začínajú zisťovať, že po meste by sa malo dať aj chodiť, prechádzať, korčuľovať, kočíkovať, že ku kvalite života nepatrí len značka automobilu, ale aj ticho na spánok.

50 rokov vývoja v USA alebo v západnej Európe sa nedá preskočiť len tak, zo dňa na deň.
Bystricykel a podobné iniciatívy tento vývoj môžu trendy do istej miery urýchliť, ale nie ich vyvolať.
Uvidíme 22. apríla, ako na tom sme.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.04.2010 21:20
Čísla o počte áut si nechajte.Ked končila diaľnica v Beluši,v Sverepci ste cez deň neprešli cez cestu a v noci bola tiež premávka hustá.Teraz cez deň ide cez Sverepec auto každých cca 45 sekúnd a v noci medzi 00,00 a 04,00 je auto okrem taxíka raritou.Netvrdím,že to bude od júna aj v PB,ale určite počet áut prechádzajúcich PB v smere BA-ZA bude rapídne nižší a v noci ani nehovorím.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 15.04.2010 21:42
Ja len upozorňujem, že po spustení diaľnice pokles prechádzajúcich áut pravdepodobne nebude až taký výrazný, aby Slovenská správa ciest povolila znižovanie dopravnej priepustnosti cesty I/61 prechádzajúcej Považskou Bystricou.
Veľmi rád by som sa mýlil, samozrejme. Ale vychádzam z vyjadrení predstaviteľov SSC a NDS. Nie do médií, kde sa pred voľbami zo spustenia diaľnice cez PB robí spása slovenskej dopravy, ale na rokovaniach, kde predstavitelia mesta navrhovali vytvorenie mestského bulvára.
Anonym píše:
Pátek 16.04.2010 15:45
Prečo sa potom aj v ostatných mestách povinne neporobia štvorprúdové cesty? Však čo ak by náhodou kdesi vypadla diaľnica, kadiaľ tie chúdence autíčka pôjdu? Pekne-krásne do každého mesta šup-šup štvorprúdovku širokú aspoň 15 metrov.
Anonym píše:
Pátek 16.04.2010 16:11
Pretože sme 100 rokov za opicami.Samozrejme,že vo svete sú 4-prúdové cesty i viac v mestách,ale nie na tranzit.madzinár.dopravu.O niekoľko desaťročí bude aj Lánska úzka.Aby som nenahneval cyklistov,tak cyklotrasy sú samozrejmosťou,dokonca sú farebné.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 16.04.2010 16:49
Najčastejšou a najvážnejšou chybou amatérskych prognóz je predlžovanie trendov pravítkom.
Anonym píše:
Neděle 18.04.2010 19:21
Dnes som išiel do ZA po starej ceste povedľa diaľnice. Išiel som 80.Žiadne auto ma nepredbehlo a po ZA som stretol 11 áut.Bola síce nedeľa,ale 11 je neuveriteľné.
Anonym píše:
Středa 21.04.2010 21:22
to je co za blbost platit za parkovanie pred panelakom.ide o miesto,ktore sa udrziava z mestskeho rozpoctu.to je totalna hlupost udrzba je nulova sama jama.to nech platia aj rodinnych domoch aj tam sa pristupova cesta vybudovala za nase peniaze/dane/
Anonym píše:
Sobota 17.04.2010 17:02
Len tak som sa bol po dlhšom čase previesť do Manínskej....

Viete o tom, že v rekreačnej oblasti sú štyri veci ? Cyklisti, turisti, úzka cesta a povolená 90Km/h rýchlosť....

Tiež pre rozvoj a ochranu
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Úterý 20.04.2010 21:50

« říjen 2017 »
říjen
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359