Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Monika Bandúrová / Priala by som si primátora, ktorý je vizionár. Žiaľ máme takého, čo vie iba odpovedať NESPRÍSTUPŇUJEM

Priala by som si primátora, ktorý je vizionár. Žiaľ máme takého, čo vie iba odpovedať NESPRÍSTUPŇUJEM

Autor: Monika Bandúrová Poslední změna: Sobota 27.09.2014 15:55
[2013-03-13] Podľa mňa nie je normálne, aby sa primátor v 21. storočí vyhováral, že odpoveď na otázku: "Aké sú Vaše priority pán primátor v oblasti korupcie pre Považskú Bystricu" nie je nejakým spôsobom uchovaná, a teda nespĺňa podmienky zákona o informáciách č. 211/2000 Z.z, a preto ju primátor NESPRÍSTUPŇUJE. Pán primátor, ste v polčase Vášho úradovania, buďte líder a vizionár. Považská Bystrica nepotrebuje úradníka, ktorý sa vie schovávať za infozákon.
Priala by som si primátora, ktorý je vizionár. Žiaľ máme takého, čo vie iba odpovedať NESPRÍSTUPŇUJEM

Karol Janas

V predchádzajúcom bloku som uverejnila svoju žiadosť o informácie ohľadne vízie mesta v implementovaní protikorupčných nástrojov. Moje otázky nespĺňali 100% charakter žiadosti o informácie (súhlasím), pretože som sa v dobrej viere obrátila na nášho primátora Karola Janasa ako zástupcu obyvateľov a najvyššiu výkonnú inštanciu v meste s otázkami, aké sú jeho vízie týkajúce sa transparentnosti, aké sú jeho priority, čo pre toto mesto zamýšľa vo svojej hlave na najbližšie dva roky.

Veď koho iného ako lídrov, ktorí sú pri moci sa majú občania pýtať, čo sa bude diať v meste a čo sa odohráva v ich hlavách - aké majú vízie s mestom.

Odpoveď prišla: informácie nesprístupňujeme.

Žiaľ potvrdilo sa to, čoho som sa obávala. Náš primátor buď takéto vízie nemá (najhorší scénar) alebo je len byrokraticko - úradnicky zviazaný zákonom o informáciach, na ktorý sa vyhovára (lepší scénar).

Zároveň bolo v rozhodnutí uvedené: Zároveň si Vás dovoľujeme požiadať, aby ste sa do budúcna pri kladení dotazov, podnetov a i. postupovali  podľa horeuvedeného zákona o obecnom zriadení.

Nie pán primátor, vy ste si to pomýlili. Ja Vás chcem upozorniť, že zákon definuje minimum. Vy ak chcete byť líder a hlavne mať dôveru občanov, máte morálnu povinnosť informovať a komunikovať so svojimi občanmi. Máte morálnu povinnosť odpovedať aj na také otázky, ktoré Vám nie sú príjemné, ako sú Vaše vízie pre mesto, najmä ak sa samospráva prepadne za dva roky Vášho úradovania o 42 priečok v hodnotení.

Pretože, čo je to za primátora, ktorý nie je schopný odpovedať na otázky, aké opatrenia plánuje prijať mesto v najbližších dvoch rokoch v oblasti Transparentnosti? Nevie povedať svoj názor na zlé výsledky v celoslovenskom rebríčku otvorenosti samosprávy, neponúka riešenia a v poslednom rade ani nechce spolupracovať, keď sa ho pýtame, či plánuje presadiť niektoré z bodov, ktoré občania požadujú v anonymnom prieskume realizovanom pre Považskú Bystricu.

Chcem primátora s názorom a víziou. Pán primátor vy ste ma žiaľ sklamali.

P.S.: Moju žiadosť o informácie, ktorá bola zaslaná pánovi primátorovi si môžete prečítať v predchádzajúcom blogu.

S pozdravom,

Monika Bandúrová


Súvislosti: Odpoveď z Mestského úradu Považská Bystrica na infožiadosť Moniky Bandúrovej: http://povazska-bystrica.otvorene.sk/Members/mesto/odpoved-z-mestskeho-uradu-povazska-bystrica-na-infoziadost-moniky-bandurovej

Anonym píše:
Středa 13.03.2013 15:15
Odpoveď je jednoduchá. Janas už v tejto oblasti nechce urobiť nič. Čo sa dalo zaviesť bezbolestne, to už dávno funguje. A tie veci čo p. Bandúrová navrhovala, to by už musel sám seba podrobiť kontrole, a to sa mu nechce.
Jeho dôchodcovia chcú darček za dve eurá, a nie akési informácie.
Anonym píše:
Středa 13.03.2013 15:37
Tento pandrlak vobec nenastupoval do funkcie s umyslom pomahat, "sluzit" obcanom, volicom a pod.. Siel sa len nabalit o com svedci aj zvysenie platu hned po nastupeni do funkcie, preto sa dalo cakat, ze na podobne ziadosti o informacie bude reagovat prave takto. Skoda reci... skoda slov...
Anonym píše:
Středa 13.03.2013 16:13
Majo, maj gule a priznaj že rekonštrukciu janasovej chalupy robí Hlavoň a zakrýva to ten malý pobehaj Maťoš čo ťa nahradil. Načo ho kryješ, veď vieš dobre ako ťa odstavil a to je len začiatok. Pred voľbami si mi hovoril že treba si na meste pomôcť s rozumom a mierou. A to sa ti vypomstilo, lebo Janas si pomáha bez rozumu a miery.
Anonym píše:
Středa 13.03.2013 16:16
k tomu ze u nas v meste sa clovek nedopatra k nicomu sa dalo cakat od nastupu tohto vedenia a uz z prvych krokov ktore podniklo, pamatame si ako sa okresali vystupenia na zasadnutiach MZ vraj aby sa poslanci nepredvadzali pred kamerami, neskor prislo vylucenie medii zo zasadnuti komisii ( co je nepochopitelne kedze tu nejde o firmu ale mesto a oni su voleni ludmi a maju pracovat pre ludi) pan primator ma toho na rovasi asi viac ked sa tak strani zverejnovat informacie. schovavat sa za infozakon moc nepomoze akurat to pravdu pozdrzi kym uz budu kroky ktore podniknu nezvratne a asi aj nepostihnutelne... a zrejme to je hlavny motiv preco sa neodpoveda kym to nieje nevyhnutne nutne.
Anonym píše:
Středa 13.03.2013 18:26
Hlavne že sa pred kamerami predvádza on. Keď ide o nejaký sporný bod, komentuje prakticky všetko, zaberá polovicu všetkého času. Jemu nikto čas nemeria a mikrofón nevypína.
Anonym píše:
Středa 13.03.2013 22:43
Priatelia, k veci! Napisme viaceri p. primatorovi infoziadost, ako to vidi v tejto teme. Alebo ho pozvime na verejnu debatu, aby nam ozrejmil svoje zamery. Mohol by aj nieco do Noviniek vytvorit, aby to bolo urbi et orbi. Aby sa aj obcan mohol zariadit - co dalej. i.posluchova
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 00:11
mozno iba nema chut odpovedat dakym rypakom a tak.... ako ruku na srdce, kto uz by len mal cas a energiu odpovedat na taketo otravne listy :-D ?
A ak chcete argumentovat otvorenostou a volbami, ved volby ukazali a ukazu, tak nemusi dakej otravnej minorite odpovedat na kazde listy.

samozrejme, keby to zvladol, tak klobuk dole, ale z tohoto sa strielat nebude :-)

--ujo Kapusta--
Monika Bandúrová
Monika Bandúrová píše:
Čtvrtek 14.03.2013 01:03
Ja som myslela pan Kapusta ze kazdy obcan je dolezity pre politika aj nejaka minoritka. A prepacte ale koncepcie spravovania statu kedy sa politici zodpovedaju volicom iba raz za 4 roky je uz od 80 rokov intelektualne prekonana pretoze sa ukazala ako nepostacujuca pre efektivny a transparentny chod krajiny. Ak vas tema zaujima dalej rada vam poskytnem odbornu literaturu, som v 4 rocniku doktorandskeho studia na verejne politike na UK, pokial nie ste na akademicke texty ale mate rad zahranicne priklady, napiste rada si s vami sadnem a poviem vam zopar prikladom o spravovani mesta z mojich skusenosti na zahranicnych stazach v usa,norsku alebo dansku, pripadne vas zaujima skor nieco lokalne? Kludne kedze robim poradcu namestnika primatora v hlavnom meste rada vam poviem o metodach transparentnej komunikacie s verejnostou z roznych kutov Slovenska. Alebo sa mozeme vo vseobecnosti porozpravat o vyzname slusnosti komunikacie len z mojich 4 rocnych skusenosti v americkej konzultacnej firme kde bola transparentnost a slusnost zaklad uspevhu. Kludne mi napiste.S pozdravom Monika Bandurova.p.s.:ospravedlnujem sa za potencialne preklepy ale pisem cez mobil.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 11:37
To máte z tých knižiek. Ľudia sú ovce, sú dobré len na ovládnutie ich hlasu. Možno smutná ale realita, na tom stojí demokracia a stála už aj v stredoveku. Čiže knižky nepotrebujem, titulov mám dosť aj ja, ale neživia ma.

Voliť kratšie, resp. mať právo odvolať by možno bodlo, na druhej strane aj 4 roky sú malo nato, aby ste niečo dokázali, mnohé projekty prinesú plusy až o pár rokov, čiže 4 roky je asi taký stred. Ale aj keby boli voľby, nič sa nezmení, čiže netreba sa tým toľko oháňať :-). A keby aj voľby mali niečo zmeniť, tak mi povedzte mená iných odborníkov pre mesto, čo majú prax s riadeným, čiže nie len teoretici. Žialbohu výber je v PB biedny a myslím že pán Janás je 3krát lepší ako Lackovič, či môže byť ešte niekto lepší neviem, dajte mi jeho meno a jeho CV :-)


Samozrejme, nechcem tým povedať, že práve toto mesto buduje niečo, čoho pozitíva sa objavia až o pár rokov. V podstate zase sa zmenila MHD, tí čo ňou nechodia povedia k lepšiemu, tí čo ňou chodia povedia pekne nahovno, však ako každý rok. Predáva sa posledné čo má hodnotu, ale predávať vie každý nemusí byť odborník. Parkovať nemám kde a to sa nerieši a keď idem k lekárovi tiez nemám kde zaparkovať a vzdy len cakam pokuty od mesta, co ma pokutou vlastne chráni :-D. Ale zase robiť veľké halo, lebo vám neodpovedia na niektoré body listu, no z toho by som tiež nerobil veľké závery. Rovnako ako by som neprecenoval teoreticke riadenie mesta. Prax je vzdy ina ako ucia na skole ;-)

A dodám len, že aj táto partaj berie úvery, ktoré budú splácať ich nasledovníci, čiže kultúra ostáva.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 13:23
Tu nejde o nejaké teórie proti praxi v podobe neposkytnutia informácií.
Pani Bandúrová v podstate Janasa demaskovala.
Spýtala sa ho na jeho víziu skvalitňovania mesta, a on dal jej otázku na vybavenie svojim úradníkom, ktorí podľa zákona odpovedali, že požadovaná informácia sa na mestskom úrade v žiadnom šuflíku nenachádza.

Janas sa opiera o (zatiaľ) väčšinu obyvateľstva, ktorá sa o mesto nechce starať, oni len chcú, aby všetko fungovalo. Lenže to je utópia. Keď sa občan nestará o fungovanie mesta, tak sa spoločný mestský majetok stane korisťou všelijakých šikovníkov, ktorí si z neho urobia korisť a dojnú kravu.

Takže to nebolo len o nejakom liste a odpovedi na list, ale o základných metódach Janasovho fungovania.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 17:06
vízie a rozvoj :-D, veď sa tu len kradne a kradne. 2 telky, PB novinky s takmer rovnakym rozpoctom :-) a kopec kseftarskych zaujmov od poslancov az k mestu. Ja cakam od mojho mesta iba svetlo, trosku ciest, akoze MHD pre babky co nemaju bicykel a obcas dake akoze mestske trhy. Ja od tohto mesta necakam rozvoj, hlavne aby nebrali furt uvery a raz budeme snad v prebytku a znizime zadlzenost.

Cize ake vizie... tie sa bez prachov nedajú robit a PB mesto bude rado ak zabezpeci zakladne podmienky, čo bude ťažké, keď predáva všetko čo ešte má dáku hodnotu. Po tolkych rokoch safarenia nie je co riesit si myslim.
Monika Bandúrová
Monika Bandúrová píše:
Čtvrtek 14.03.2013 18:49
Oslovila by som Vás ale neviem Vaše meno. Viete téma transparentnosti možno v tejto diskusií vyzerá ako zbytočné teoretické buzerovanie mesta. Avšak tu práve hovoríme o šetrení a zefektovaní chodu. Pred dvomi týždňami som bola na stertnutí TIS kde sedeli poslanci z roznych iných miest Slovenska - pre ktorých táto téma je doležitá. Ani oni nejdú míľovými krokmi - veď je prirodzenou ľudskou vlastnosťou, že si nerád limituje svoje kompetencie. Avšak niekde niečo robia napr. v Žiline zverejňujú hodnotiace tabuľky ku projektom ktoré žiadajú od mesta grantový príspevok a vy si ich môžete pozrieť priamo na internete, v meste Martin ide napr. každá odpoveď na infozákon v kópií aj na primátora pretože chce byť informovaní o tom ako jeho úradníci odpovedajú na žiadosti občanov, ale mimo iného mesta ktoré implementovali riešenia TIS ukazujú že NIE sú vobec finančné náročné a NAVIAC prinášajú úspory na strane mesta. Napr. keby mesto zverejnilo celkový počet svojich zamestnancov a zamestnancov mestských spoločností, nemuseli by občania na to písať infožiadosti, jeden úradník by nad odpoveďou nestrávil x počet hodín a občania by sa mohli pozrieť koľko ľudí zamestnáva napríklad spomínana MDS...
Anonym píše:
Pátek 15.03.2013 21:05
v tomto suhlasim.... ja som zástancom zmien, len som reagoval, že ste dali väčšie emotívne haloo na fakt, ze vam na niektore teoreticke veci (vizia mesta) nezareagovali. Ale súhlasím a som rád, že sa tomu venujete. Viac menej som denne zavalený prevádzkovými starosťami a teda by som na podobné otázky (z ľahka teoretické, z ľahka pocitovo rýpačské) nemal čas a chuť odpovedať. Ale k tomu, že by mesto mohlo fungovat transparentnejšie tak ako píšete, k tomu len toľko, že súhlasím.

Len niekedy, keď vám neodpovedia, to nemusí byť nutne tak, že mesto je zlé. Čiže som skôr reagoval na váhu tej výčitky voči mestu. Nemá síce víziu, ale na druhej strane, všetci vidíme, že sa kradne menej a to je dosť dôležité. Lackovič bol proste extra trieda.

Meno nie je potrebné, nerobím pre mesto nič, nemám čas ani chuť, a preto spadám len do kategórie, že si pofrflem. Ale smelo choďte do vašich aktivít. Len tak ako som aj p. Smatanovi napísal, občas sa robí humbuk pre nepodstatné veci a občas im proste chýba spojenie reality a teórie. Niekedy je tá prax o hodne iná, ale samozrejme, byť viac transparentný sa dá byť vždy :-) A dodám ešte, že 70% voličom v PB je to aj tak jedno, smutný fakt.

A zoznamy ľudí v MDSke, na meste...., nepoznám verejnú inštitúciu, kde by nebolo rodinkárstvo, čiže toto vám nikto nedá/nebude chcieť dať na web. A keby sa brali na tieto pozície odborníci, tak len otázka a má ich toto mesto toľko vôbec :-). A za také platy ?
Monika Bandúrová
Monika Bandúrová píše:
Čtvrtek 14.03.2013 01:03
Ja som myslela pan Kapusta ze kazdy obcan je dolezity pre politika aj nejaka minoritka. A prepacte ale koncepcie spravovania statu kedy sa politici zodpovedaju volicom iba raz za 4 roky je uz od 80 rokov intelektualne prekonana pretoze sa ukazala ako nepostacujuca pre efektivny a transparentny chod krajiny. Ak vas tema zaujima dalej rada vam poskytnem odbornu literaturu, som v 4 rocniku doktorandskeho studia na verejne politike na UK, pokial nie ste na akademicke texty ale mate rad zahranicne priklady, napiste rada si s vami sadnem a poviem vam zopar prikladom o spravovani mesta z mojich skusenosti na zahranicnych stazach v usa,norsku alebo dansku, pripadne vas zaujima skor nieco lokalne? Kludne kedze robim poradcu namestnika primatora v hlavnom meste rada vam poviem o metodach transparentnej komunikacie s verejnostou z roznych kutov Slovenska. Alebo sa mozeme vo vseobecnosti porozpravat o vyzname slusnosti komunikacie len z mojich 4 rocnych skusenosti v americkej konzultacnej firme kde bola transparentnost a slusnost zaklad uspevhu. Kludne mi napiste.S pozdravom Monika Bandurova.p.s.:ospravedlnujem sa za potencialne preklepy ale pisem cez mobil.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 09:13
Ja som sice nezozal az tolko akademickych uspechov ako vy ale suhlasim, mesto sa v tejto dobre uz musi spravovat inym sposobom a nie ako za socializmu, len s ludskou tvarou. Ludia z vedenia mesta na cele s panom docentom sa sice milo usmievaju ked svieti cervena na kamere ale ked potrebuje obcan zistit kam vlastne idu jeho peniaze odbiju ho s A4 litom ktory sa da zhrnut do jednej vety. do toho ta nic..., k tomu ze obcan moze zvolit alebo nezvolit niekoho v nasledujucich volbach, povedzme si na rovinu je to capina, keby sa pocas tych 4 rokov iba prizerame an ikto nic nepovie tak by to bol cisty koniec, ani jednemu z nas by v praci netolerovali keby si hned v prvy den zaziadame najvyzsiiu mzdu a potom by sme 4 roky na otazku co robim odpovedali iba keby sa nam to hodilo a keby sa dakto rozculoval tak by sme povedali ze ved o 4 roky ma mozete vymenit.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 11:39
suhlasim, ludia z mesta to pochopia az vtedy ked tam skoncia a nebudú sa vediet zamestnat, lebo vsetci vieme, ze ich vedomosti z mesta su vlastne do praxe nepouzitelne. Ale pozor, pán Janás je výnimka, hoc ho tu okydávate ako sa dá, je to aktívny ctiziadostivy clovek, kto z vás ma viac pracovných pomerov a úväzkov?? Chcel by ich každý, ale to sa nerozdáva :-DD
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 11:49
mozno aj to je pricina vysokej nezamestnanosti na slovensku, takito aktivni ludia co maju 10 funkcii ktore realne nemaju sancu ani casovo a ani fyzicky zvladat
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 17:09
to je iba zavist :-). Sikovnych ludi treba podporovat a nie ich udupat, to sme tu mali za sociku a dobre viete ako sme boli vyvojovo pozadu.... ale chapem, ze neschopni ludia musia kydat na tych uspesnych...

komu sa to nelubi, nech si zoberie vsetky janasove funkcie a necha ho na dlazbe :-D, staci sa nechat zvolit ludmi a donutit nech vas zoberu na univerzite atd atd
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 13:14
"kto z vás ma viac pracovných pomerov a úväzkov?? Chcel by ich každý, ale to sa nerozdáva"

Akože sa nerozdáva? Hádam by miesto v Ústave pamäti národa dostal Karol Janas, keby nebol v Smere a nezatlačil zaňho minister Richter?
Na Slovensku je tisíc ľudí, ktorí by do správnej rady ÚPN patrili viac ako Janas, ale nemali to správne politické krytie.

No a vždy keď sa nejaké otravné Moniky dobýjajú k informáciám, tak vlastne komplikujú prístup k politickým korytám.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 16:48
Mimo tému? Je to ináč fešák, pekné foto primátora Janasa ste vybrali, pekný chlap. Má výbornú slovnú zásobu. Keby nebolo tých kauz, tak môžeme byť v Považskej spokojní. Janka
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 17:31
Aj Mikuláš Černák je fešak chlap - no pochybujem, že sa ním niekto hrdí!
Tak je to aj s našim primátom !
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 18:12
a čo je na ňom fešné? ten falošný xicht? sa už zobuď a dosnívaj
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 19:24
Fešák???
Hlava ako hadie vajce.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 19:46
Všetka česť pánovi primátorovi ako sa vysporiadal v tak krátkom čase s politickou opozíciou. Belásová koryto na mestkom úrade,zástupca farského úradu viceprimátorom, HZDS nezávislý Jožko "dialničná lávka" z Rozkvetu riaditeľ MDS, Jožko čo ja viem, neviem netuším, ktorý má problémy zrozumiteľne vysloviť holú vetu, člen DR Mestských lesov, marcel z malého SDKU úplná mekota, náčelníka čiernych barónov má už vsuchu. To sa mu vládne so zostatkom svojich rektorálnych alpinistov. Už ho neskonale irituje iba poslanec Smatana na ktorého vyťahuje ťažké kalibre. Bol som sa na ráno na trenčianskej univerzite iba podpísať a vrátil som sa riadiť zastupiteľstvo, no a čo že dostanem zaplatené aj v TN aj v PB, veď raz nebudem primátor a čo potom, pôjdem na Úrad práce? Nie ste pre mňa morálnou autoritou pán Smatana, koľko ľudských životov vyhaslo pre Vaše aktivity proti diaľnici cez mesto. Myslím, že to už presahuje všetky medze. Až mám obavu, že nakoniec aj poslanca Smatanu náš betman zlomí.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 14.03.2013 20:09
Nabudúce prosím označte citát, lebo po prvom prečítaní som mal pocit, že aj vy ste naleteli tomu bludu, že kvôli mne/nášmu občianskemu združeniu 14 rokov stála výstavba diaľnice :-)

Karol Janas nemá na to, aby ma zlomil,
ale občania Považskej Bystrice majú na to, aby som podľahol znechuteniu.

Pokiaľ bude týmto móresom v našom meste čeliť iba obvyklá hŕstka 3-5 "aktivistov", tak je na mieste otázka, či nebojujeme za ľudí, ktorí o to vlastne nestoja.
Pretože KAŽDÝ má nejakú možnosť pomôcť náprave pomerov v Považskej Bystrici.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 22:26
Pán Smatana chápem Vaše znechutenie z tých podráždených reakcii primátora na každý Váš návrh. Možno by bolo dobré na také jeho zlostné výpady aké som v predchádzajúcom príspevku uviedol a zabudol, v rozčúlení nad toľkou aroganciou označiť ako citát, zaviesť samostanné vlákno. Aby len tak nevypršali do stratena.
Anonym píše:
Čtvrtek 14.03.2013 23:30
pan Smatana, dajte mi vediet kde sa mozem k Vam pridat, ma chut a myslim ze aj schopnosti aby som bol v tomto boji platny. preco sa pytam ci sa mozem pridat ku vam? lebo mate dlhorocne skusenosti a v jednote je predsa sila aj ked ako som X krat spominal nase nazory sa dozaista v niektorych temach rozidu.
Anonym píše:
Pátek 15.03.2013 21:07
no ľudia žialbohu serú na to čo robíte. Ale zase to by vás nemalo prekvapiť.
Anonym píše:
Pátek 15.03.2013 05:18
Jeden vyššie postavený pán mi miekoľko rokov pred výstavbou diaľnice povedal, že diaľnica sa začne stavať, keď tí správni ľudia skúpia tie správne pozemky.
Anonym píše:
Pátek 15.03.2013 21:07
a presne tak sa aj stalo :-D
Anonym píše:
Pátek 15.03.2013 13:58
Dobry den, pisal som tento prispevok ale neukazalo mi ho tak sa pokusim sformulovat co som sem pisal este raz, ak by sa niekde nachadzala podobna reakci aospravedlnujem sa za duplicitu. a teraz k veci. Mozem si o panovi Smatanovi mysliet co len chem, ako som uz par krat pisal nase nazory sa rozchadzaju v mnohych veciach, ale rozhodne by som si nedovolil tvrdit ze on alebo jeho cinnost pri vystavbe dialnice ma za nasledok nejake ludske zivoty. pokial viem tak sa stavba oddalovala z uplne inych pricin a nie iba kvoli nemu. tiez si spominam ze zamer ktory presadzoval bol aby dialnica cez PB bola pokial mozno co najsetrnejsia k zivotnemu prostrediu a tiez k ludom v meste. ako som uz spominal je lahsie robit zo Smatanu strasiaka a odporcu vsetkeho dobreho ako robit veci tak ako sa ma. demonizovanie a ociernovanie tych par aktivistov co si dokazu otvorit usta aj verejne je asi najlahsi sposob ako zakryt vlastne preslapy. Ludia ako je pan Smatana nemusia byt hned moralnou autoritou a napriek tomu si ich cinnost treba vazit. Ja ho tu nechcem obhajovat, myslim si ze to dost dobre dokaze aj sam ale podporit ho a ohradit sa voci takymto tvrdeniam mi skratka neda.
Výbor verejného blaha
Výbor verejného blaha píše:
Sobota 16.03.2013 08:59
Pánovi primátorovi je ešte nutné dať priestor, aby konečne začal realizovať politiku, ktorá je typická pre sociálnodemokratické hnutie. Tzv. politiku otvorenosti k verejnosti, ktorá bude robená s ľuďmi a pre ľudí, nie bez ľudí a proti ľuďom. Z politiky nemôže mať prospech iba úzka skupina vyvolených.
Anonym píše:
Sobota 16.03.2013 20:58
Ja som sa doposiaľ nezapajal do prispevkov, lebo bývam mimo mesta/mal som to šťastie, že som sa mal možnosť odsťahovať z P.B. z paneláku/.
No napísať, že primatorovi treba dať šancu - to sa už nedá vydržať ani nezaujatemu čitateľovi!
V minusom volebnom období - Janas - ataman Smeru a vizionar budúcnosti!
Teraz už viac ako 2 roky vo funkcií a jedine čo dokázal, je že stíha si 7 dobre platených zamestnaní, ale v prospech iba SEBA!
Adame bol chudák, no ostali po ňom myslím, že 4 bytovky na Rozkvete.
Janas?? - dvorček okolo Priora čo sa robil minulý rok a viac nič!
Zrušené športovanie, akcie rozrobené za Adameho: - kanalizácia Pov. Teplá kde boli dotácie z EÚ - nemam šaj, ako to dopadlo.
Lebo DOBRE platené telky mesta P.B. o tomto neinformujú, tak memám šajn, ako táto akcia dopadla.
Vodovod do Podvažia.
Tak isto - o tomto som na tejto sieti dočítal viac, tak si myslím, že tiež 920 000 Eur prepadne, lebo aj napriek predlženeje lehote sa v tejto akcií NIČ nedeje!!
Takýto je rozvoj v P.B!
Teraz sa hovorí o predaji pozemkov pred Manínom!
Asi "niekomu - tomu správnemu" z toho niečo kvapne, keď sa to rozbieha.
To asi ta kanilizácia v vodovod - neboli zaujímave kôli " všimnému " - a asi nebolo, alebo už ho vyčerpali iní šéfovia v minulom volebnom období!
No späť k tomu Manínu.
O chvíľu budú nové voľby a to bude ideálny priestor na oblbnutie nerozmyšľajúcich Bystričanov - proste- za mňa / Janasa/ sa niečo vybudovalo!!
Za akú cenu a čo sa mohlo viac, v tú dobu bude nezaujímave!
To ako keď Ficvo strihal pásky na moste, bohovská žranica k tomu a teraz nemá kto zaplaiť faktúry!
Proste stále mi evokuje šeské príslovie -kudy chodil, tudy krad - byt to socialný demokrat!!
A je to pravda - myslím tá riekanka!!
Ak niekto tvrdí, že kecám, nech mi to na adrumentoch vyvráti!!
redakcia
redakcia píše:
Pondělí 18.03.2013 11:16
Anonymous User Mar 17, 2013 09:52 PM
Ty sociálny dement, Pánovi primátorovi je ešte nutné dať priestor akurát tak ** **********

 
Anonymous User Mar 18, 2013 06:35 AM

********** Najlepšie pred ms. úradom. Alebo pred TN univerzitou?

(redakčne odstránené navádzanie na fyzický útok)
 
 
Anonym píše:
Pondělí 18.03.2013 12:12
To, keď sa spomenie kandeláber, je navádzanie na fyzický útok? To sú mi veci!
redakcia
redakcia píše:
Pondělí 18.03.2013 12:22
Pochopil som to tak, že hovoríte o nutnosti vešania na kandeláber. Čiže o lynčovaní.
Dá sa to chápať nejako inak?
Ak beriete redakčné vymazávanie takýchto rečí ako obmedzenie Vašej slobody prejavu, založte si diskusný účet pod svojím menom a necháme vám tu aj takéto vyjadrenia.

Cieľom tejto stránky je pomáhať občanom k zmene pomerov ústavnými prostriedkami. Do toho patrí aj veľmi tvrdá kritika, ale reči o fyzickej likvidácii nie.

Monika Bandúrová
Monika Bandúrová píše:
Pondělí 18.03.2013 12:35
V mene autora článku by som tiež všetkých diskutujúcich chcela požiadať aby sa diskusia viedla v slušnej a odbornej rovine.ďakujem všetkým.
Anonym píše:
Úterý 19.03.2013 09:38
Na hrube vrece musí isť aj hrubá záplata !
Kandeláber je ale odpudzujúci, mohli by to vidieť deti - nehodi sa to.
Bassebalová pálka je inteligentnejší nástroj!
Veď nakoniec je to športový nástroj a primas je tiež športovec!!
Anonym píše:
Čtvrtek 21.03.2013 21:49
necital som to, ale taketo pritivne argumenty od uboziakov treba mazat... proste treba diskutovat, ale vecne a inteligentne
Anonym píše:
Pondělí 18.03.2013 19:49
Už viem, prečo sa v našom meste nič nerobí s verejným osvetlením... Pre istotu :-) Že ak by sa vešalo, tak v kombináciou s miernou nadváhou by to väčšina stlpov verejného osvetlenia nevydržala :-)
Anonym píše:
Pondělí 18.03.2013 20:13
Pred Netušikom treba nechat jeden, ale na takeho bula poriadne hruby.
Anonym píše:
Úterý 19.03.2013 19:50
Mám návrh.
Urobiť niektorú sobotu verejnú brigádu a vypulírovať v meste zopár kandelábrov, pardon, teda chcel som povedať STĹPOV VEREJNÉHO OSVETLENIA.
Najlepšie v blízkosti magistrátu!
Anonym píše:
Úterý 19.03.2013 22:52
To je silných rečí. Ale najväčšiu odvahu tu neprejavujú kandelábristi, ale slečna Monika.
Anonym píše:
Úterý 19.03.2013 22:53
Veľa politikov bude visieť na kandelábroch. Počas volebnej kampane.
Anonym píše:
Středa 20.03.2013 05:08
A niektorí potom skončia v urnách. Volebných.
Anonym píše:
Středa 20.03.2013 11:56
Keď nebol internet, všetky informácie sa získavali v krčme. Tam chlapi premleli všetko a každého. Keď si viac vypili, tresli si aj po papuli, aby sa na druhý deň znovu stretli v krčme a pokračovali v "diskusných fórach". Odtiaľ pochádza to známe slovné spojenie "to sú také krčmové drísty."
Diskusné fóra na internete - konkrétne aj toto - mi pripadá ako tie krčmové. Majú však niekoľko odlišností: sú anonymné, diskutujúci si nemôžu argumenty vyjasniť ručne - stručne, ľudia sedia doma a namiesto platby krčmárovi platia prevádzkovateľovi internetu. Výsledok je ale rovnaký. Plané reči či vtedy alebo dnes k ničomu nevedú.
Nikto, alebo len málokto, sa chopí iniciatívy a svojimi konkrétnymi činmi mení súčasný žalostný stav spoločnosti na oficiálnych miestach. Na toto sú internetoví diskutéri už zbabelí.... Hmmm, možno ani nie zbabelí, možno sú už presvedčení, že proti takým metastázam sa už bojovať neoplatí a nedá. Či?
Anonym píše:
Středa 20.03.2013 13:36
Všimli ste si, ako účelovo na ITV a Podlaží furt bežia tie isté kreatúry typu Janas, alias Superman, Kardoška, alias Rešeto a Tonko Martalúz? Občas ešte sa tam mihne Bielik a ten Janasov poskok kancelár (neviem si spomenúť na meno)
záznam zo zastupiteľstava sa dáva tak, aby záverečná diskusia, ktorá je primátorovi najviac nepríjemná išla mimo sledovaných hodín?
Včera napr. na ITV išla v noci o pol druhej po polnoci.
O PBn ani nehovorím.
Anonym píše:
Středa 20.03.2013 18:32
Áno presne tak to dávajú.
A keby mohli, tak by zastupiteľstvá začali strihať.
Anonym píše:
Středa 20.03.2013 21:01
Šmejd ratlíkovský predajný...

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359