Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Monika Bandúrová / Dojmy po prvom zastupiteľstve 28. novembra 2014

Dojmy po prvom zastupiteľstve 28. novembra 2014

Autor: Monika Bandúrová Poslední změna: Úterý 13.01.2015 00:14
28.11. 2014 bolo prvé zasadnutie nového MsZ v Považskej Bystrici. Okrem prijatia osvedčenia pre nových poslancov, sa diala aj politika a ja si Vám dovoľujem takýmto spôsobom sprostredkovať, čo sa dialo:

- poslankyňa našej koalície Iveta Pospíšilová navrhla stiahnuť bod o Mestskej rade: a to z preto, lebo návrh nerešpektoval Štatút mesta o zastúpení politických strán v rade. Primátor si do rady nominoval iba ľudí sebe blízkych, prípadne tých, ktorí sa tvária nezávisle. Návrh síce neprešiel, ale verím že primátor dostal signál, že len také ľahké to mať nebude, ak nebude rešpektovať výsledky volieb.


- reagovali sme na návrh platu primátora. Poslankyňa Katarína Beranová predniesla pozmeňovací návrh, aby bol plat na základe, najmä kvôli ekonomickej situácií mesta, ako aj porovnaní výšky platu v krajských mestách. Takmer návrh prešiel, nakoniec sa  ale Smerácki poslanci skonsolidovali, primátor teda bude mať vyšší plat ako primátor Košíc.


- v neposlednom rade sme rozporovali navýšenie odmien poslancov, namiesto toho padol návrh na presunutie peňazí na odmeny neposlancov - občanov v komisiách a VMČ, ktorí sa dobrovoľne angažujú v meste. Navýšenie odmien rovnako neprešlo a o novom návrhu sa má rokovať na niektorom ďalšom zastupiteľstve.

Alfonz
Alfonz píše:
Úterý 13.01.2015 07:44
A toto je zas co? Podobny ba skoro rovnaky prispevok tu už bol, teraz sa tu objavil znova, avsak uz bez komentov pod nim. Jasne si spominam ze to bolo aj s komentom o pyzamovej party. Toto je vasa predstava o fungovani? Ked sa mi daco nepaci zmazem to a budem sa tvarit ze takmer to iste len pridane neskor dopadne lepsie? Vasi volici nemaju kratku pamat ako to stado co voli Karčiho.
redakcia
redakcia píše:
Středa 14.01.2015 10:25
Článok vám môže byť povedomý, pretože bol ešte v novembri zverejnený na facebookovej stránke autorky, a bol skopírovaný ako diskusný príspevok v diskusii pod iným článkom.
Publikovali sme ho teraz samostatne, kvôli archivácii.
Určite nebol vymazaný aj s diskusiou, taký prípad máme len jeden na celom portáli - dočasné zneprístupnenie článku na základe rozhodnutia súdu, proti ktorému sme sa odvolali.
Filip František Zvědělík
Filip František Zvědělík píše:
Středa 14.01.2015 11:34
A akýže plat, pokiaľ ide o číselné vyjadrenie, bude mať pán primátor?
Alfonz
Alfonz píše:
Středa 14.01.2015 13:32
Podla môjho názoru privysoký. Vzhľadom na výsledky, by mal takú sumu ako dostáva mestu skôr doplácať.
Filip František Zvědělík
Filip František Zvědělík píše:
Čtvrtek 15.01.2015 02:51
V článku sa uvádza, že pán primátor bude mať mzdu vyššiu ako primátor Košíc. Vy tvrdíte, že ide o privysoký plat. Ale ešte mi nik nedokázal napísať presnú sumu, o akú sa jedná.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.01.2015 10:02
Plat primátora bude 3 635 Eur v hrubom.
Proti tomu vystúpila nejaká poslankyňa, myslím p. Beranová, že by mal byť nižší, keďže primátori väčších miest, majú nižšie platy/ Trenčín, Košice, Žilina a iné/
Hlasovalo sa a toto akože prešlo o jeden hlas, no poslanec Zvak vraj hlásil technickú poruchu, hlasovanie sa teda opakovalo a plat prešiel v takom návrhu -. ako ho navrhla Kozárová t.j. tých 3 635,- Eur.
Bystričania môžu byť hrdí na svojho primátora - má jeden z najväčších platov na Slovensku!
len mu doprajte, však aj Vám je v Bystrici určite dobre a nič Vám nechýba!
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Čtvrtek 15.01.2015 11:26
Áno, je to 3635 a návrh na zníženie platu na základnú výšku predložila p. poslankyňa Beranová, s podporou poslancov koalície Lepšia Považská.
Podrobnosti nájdete v tomto článku,
http://povazska.sme.sk/[…]/navrh-iba-na-zakladny-plat-nepresiel.html
V tlačenej verzii sú aj menovité hlasovania poslancov o plate primátora.
Prípadne si ich môžete pozrieť vo výpise hlasovania na mestskom webe.
Anonym píše:
Čtvrtek 15.01.2015 13:39
mile dostavat tolko penazi . v sukromnej firme keby urobil za 4 roky niekto taku sekeru ako tu v PB tak neviem ci by mi dali taky plat.
Alfonz
Alfonz píše:
Čtvrtek 15.01.2015 07:44
Nechcem byt na vás zlý. Načo máte internet? hm??? Ak ho neviete správne používať chodte na MÚ . On je tak transparentný, že Vám uvarí čajík a rukou spíše dekrét na ktorom potvrdí výšku svojej "almužny". Rozhodne trvám na tom, že by mal vrátiť mestu to čo poberá. Plus to o čom ani len netušíme.
Anonym píše:
Čtvrtek 22.01.2015 11:31
Chcete si finančne prilepšiť?
Sú také možnosti v meste Pov. Bystrica !.
Skamaráťte sa s Netušíkom, a požiadajte o kúpu nejakého mestského pozemku!
Spolu s primátorom Vám vybavia jeho kúpu za cca 1/3, možno aj 1/4 jeho hodnoty vypočítanej znalcom!!
Viď príspevky na Mogoňov zo dňa 21.1.2015.
Anonym píše:
Čtvrtek 22.01.2015 11:44
Chcete si finančne prilepšiť?
Sú také možnosti v meste Pov. Bystrica !.
Skamaráťte sa s Netušíkom, a požiadajte o kúpu nejakého mestského pozemku!
Spolu s primátorom Vám vybavia jeho kúpu za cca 1/3, možno aj 1/4 jeho hodnoty vypočítanej znalcom!!
Viď príspevky na Mogoňov zo dňa 21.1.2015.
Anonym píše:
Čtvrtek 22.01.2015 12:06
Chcete si finančne prilepšiť?
Sú také možnosti v meste Pov. Bystrica !.
Skamaráťte sa s Primátorom, a požiadajte o kúpu nejakého mestského pozemku!
Napríklad v bývalom areáli pov strojárni. môžťe si ho ohradiť užívať v tichosti a pozemok bude stále figurovať ako majetok PB aj keď bude na ňom váš plot.
Anonym píše:
Čtvrtek 22.01.2015 12:08
O kupu nežiadajťe len okupujte mesto nevie kde su ploty majetku mesta a majetku sukromníka.
Anonym píše:
Čtvrtek 22.01.2015 17:32
Možno vie mesto kde su ploty ale je ticho lebo to ticho niekto na meste nariadil...
maros
maros píše:
Pátek 23.01.2015 17:40
Chcete mať ľahkú smrť?


   Smrť je istota, s ktorou musí každý z nás počítať. Zaručená istota, ku ktorej sa každým dňom čoraz viacej približujeme. Žiaľ, ľudia sa problematikou smrti vo vzťahu k sebe samým príliš nezaoberajú a začínajú na ňu myslieť až vtedy, keď sa priblíži ich čas. Potom však už býva zväčša neskoro zmeniť niečo na jej priebehu a zásadným spôsobom ovplyvniť to, či bude ľahká, alebo či budeme musieť podstúpiť ťažký a zúfalý smrteľný zápas. Komu to nie je ľahostajné, mal by preto už teraz začať žiť tak, aby jeho smrť mohla byť ľahká.

   Našu problematiku si priblížme na dvoch príkladoch, a síce na človeku materialistickom a ateistickom, čiže človeku presvedčenom o tom, že po smrti už nič nie je a na človeku idealistickom, čiže presvedčenom o existencii života po smrti.

   Materialista a ateista verí len vo svoj krátky pozemský život. Nič iného pre neho neexistuje. Dokonca ani vo svojich myšlienkach neprekračuje hranice hmotného sveta, pretože vo svojom vnútri sa zaoberá iba tým, čo je podľa neho reálne a čo teda má nejaký význam a nejakú cenu. Svojim jednaním i všetkým svojim myslením je preto pevne pripútaný na svet hmoty. Na svoje bytie v hmotnom svete, ktoré podľa neho smrťou končí.

   Tejto jeho základnej filozofii je prispôsobený celý jeho život a od nej sa odvíjajú hodnoty, ktorým verí. A keďže je skalopevne presvedčený, že žije iba raz je zväčša toho názoru, že si je preto treba života poriadne užiť. Že treba žiť naplno. K tomu sú však potrebné prostriedky, to znamená peniaze, ktoré mu zabezpečia prístup ku všetkým hmotným pôžitkom a radostiam, ktoré život ponúka. No a preto, aby peniaze k tomu potrebné získal, neváha mnohokrát konať nemorálne, nečestne, neľudsky a bez súcitu. Pre neho je totiž najdôležitejšie iba jeho vlastné užívanie si života. Života, ktorý si chce užiť a to o intenzívnejšie, o čo viac je presvedčený, že smrťou všetko končí.

   Čas však letí, jeho pozemské bytie sa približuje ku koncu, pričom pripútanie takéhoto človeka k hmotnému svetu je obrovské, pretože ho svojim myslením a jednaním neustále intenzívne živil.

   A zrazu nadíde chvíľa smrti! Prichádza smrť, ktorá mu chce všetko zobrať. Onen človek však nie je schopný myslieť inak, ako myslel po celý svoj život a preto sa svojho pozemského bytia kŕčovito drží. On nechce zomrieť. On sa nechce prepadnúť do ničoty a nebytia. O každú minútu života zúfalo zápasí.

   Na jednej strane je tu teda neodvratnosť smrti a na druhej strane kŕčovité upínanie sa na hmotné jestvovanie. Čo z toho môže vzísť? Nič iného, ako ťažký, zúfalý a bezvýchodiskový smrteľný zápas. Nič iného, ako smrteľný strach pred nebytím, ktorému sa človek všemožne bráni. Takýto postoj však iba predlžuje jeho boj so smrťou, spôsobuje ťažký smrteľný zápas a bolestnú smrteľnú agóniu. Každá minúta, ktorú človek vo svojom kŕčovitom pripútaní sa na hmotný život získava sa preto stáva iba ďalšou minútou jeho agónie.

   Toto však rozhodne nie je smrť ľahká a my si o tejto závažnej problematike hovoríme práve z toho dôvodu, aby čo najmenej ľudí muselo prežívať čosi podobného.

   Preto sa teraz pozrime na druhý príklad a síce na človeka presvedčeného, že smrťou život nekončí. Nie je vôbec dôležité, akého je tento človek vierovyznania. Dôležité je, že verí v pokračovanie života po smrti a že jeho viera je naozaj reálna a teda reálne ovplyvňujúca jeho doterajší život.

   Ak totiž človek naozaj veril, že smrťou život nekončí, ale ďalej pokračuje, musel si byť vedomý i určitej zodpovednosti, ktorá z toho vyplýva a na základe ktorej bude od neho na druhej strane požadované zúčtovanie všetkých jeho činov. Veľké účtovanie nie len za jeho činy, ale ja za jeho slová a myšlienky.

   Lebo skutočná viera v život po smrti je spojená so Spravodlivosťou, pred ktorej tvár raz predstúpime. Takéto niečo však od človeka doslova vynucuje určitú výšku morálnej a etickej kvality života. Človek už totiž nemôže jednať nemorálne, nečestne, nespravodlivo, neľudský a bez súcitu voči ostatným keď vie, že jeho pozemské bytie raz skončí a on bude musieť predstúpiť pred Spravodlivosť, ktorej sa bude musieť zodpovedať zo všetkých svojich slov, myšlienok a činov.

   Takýto človek síce užíva vecí hmotných, užíva svojho pozemského života, avšak nie je ku nemu tak kŕčovito pripútaný a veci, či pôžitky hmotného druhu nie sú pre neho jedinou prioritou.

   V určitom zmysle stojí nad vecami a má nad nimi nadhľad pretože vie, že všetko hmotné bude raz musieť tu na zemi zanechať. A preto nestojí o to, aby sa kvôli hmotným a pominuteľným veciam vnútorne zaťažoval nečestnosťou, nespravodlivosťou, neľudskosťou, sebeckosťou a bezcitnosťou. Lebo v hodine svojej smrti bude musieť všetko hmotné zanechať tu na zemi a tam na druhý breh si bude môcť vziať so sebou iba svoju čestnosť, dobrosrdečnosť, ušľachtilosť, spravodlivosť, ľudskosť a súcitnosť. Hmotné totiž zostane tu v hmote. Jedine to duševné, tie duševné kvality a hodnoty, ktoré sme sa snažili žiť zostanú našim majetkom. Zostanú pokladom našich duší, ktorý nám nikto a nič nemôže vziať. Ani smrť!

   Ako bude teda prebiehať zomieranie takéhoto človeka? Bude viac menej bezbolestné, pretože duša dotyčného bola zvyknutá na nadhľad nad vecami i nad životom. A preto aj teraz, v hodine smrti bude mať určitý nadhľad, a to dokonca aj nad svojou vlastnou fyzickou smrťou. Bude si totiž vedomý toho, že smrť je len brána, cez ktorú treba prejsť o inej roviny bytia.

   Takýto človek bude brať svoju smrť ako prirodzenú skutočnosť, na ktorú je pripravený a počíta s ňou. Jeho vnútro, jeho duša preto nebude mať problém odpútať sa od zomierajúceho tela, trpiaceho bolesťou. Duša takého človeka sa teda rýchlo odpúta od fyzickej schránky, pretože na nej až tak kŕčovito neľpie. A z tohto dôvodu ani nebude pociťovať fyzické bolesti a strasti zomierania.

   Treba však podotknúť, že u človeka, ktorý je presvedčený že smrťou život nekončí musí ísť o skutočné, úprimné vnútorne presvedčenie. Vnútorné presvedčenie, ktorého dôsledkom bol čestný, spravodlivý a ušľachtilý život, ako i živé presvedčenie o reálnosti existencie inej roviny bytia, do ktorej vstupujeme svojou smrťou.

   Na tom, aký je náš najvnútornejší pohľad na život a aká z neho vyplýva naša základná životná filozofia teda záleží akým spôsobom bude každý z nás zomierať. Tým totiž, čo skrývame v hĺbke svojho vnútra určujeme, aká bude naša smrť. Či ľahká, alebo ťažká. Či to bude plynulý prechod do inej roviny bytia, alebo bezvýchodisková smrteľná agónia naplnená strachom pádu do priepasti nebytia.

   Človek by preto mal usilovať žiť svoj život správne a napĺňať ho pravými hodnotami ak chce, aby jeho smrť bola naozaj ľahká a bezbolestná. Miera jej bezbolestnosti totiž záleží do nášho životného príklonu k skutočným hodnotám, ako i od miery nášho presvedčenia o realite existencie po fyzickej smrti.

http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.Š.
Anonym píše:
Sobota 24.01.2015 08:12
co si sa z toho druheho sveta vratil ked to tak poznas bohaty ludia to maju omnoho lahsie ci uz peniaze nakradli alebo nie
bez spolupráce ŠM
bez spolupráce ŠM píše:
Pátek 23.01.2015 19:24
V tomto meste má človek takmer smrť keď sa díva na toto zaspaté,zanedbané mesto bez spoločenského života.Priateľu toto je téma- či opäť odkláname pozornosť od skutočnej problematiky v tomto meste? Ale fakt,vo vašom texte sa dajú nájsť črty nášho milého p.primátora.

« duben 2017 »
duben
PoÚtStČtSoNe
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359