Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Monika Bandúrová / Aký je správny primátor?

Aký je správny primátor?

Autor: Monika Bandúrová Poslední změna: Pondělí 27.10.2014 17:39
[2014-10-24] S blížiacimi sa komunálnymi voľbami sa otvárajú diskusie na tému, kto je vhodným kandidátom na riadenie mesta – teda pozíciu primátora. Niektorí občania by tam radi videli úspešného manažéra s celosvetovou skúsenosťou v riadení firmy, iní možno skúseného politika, niekto nezávislého odborníka a občianskeho aktivistu. Akí ale už teraz sú naši zástupcovia? Čo ukazuje realita? Na úprimne zodpovedanie tejto otázky som si pomohla výskumom môjho kolegu Matúša Slobodu z Univerzity Komenského. Ten zmapoval pohlavie, vek a profesiu starostov a primátorov za posledné dve volebné obdobia (2006 a 2010). Zároveň som sa pozrela na to, ako tí súčasní dodržiavajú zákony a aké trendy vo voľbách ukazujú výsledky zo susedných Čiech.
Aký je správny primátor?

Kto vyhral voľby v Česku.


Ako vyzerá štandardný slovenský starosta/starostka?

Najčastejšie je to muž, s vysokoškolským vzdelaním s priemerným vekom medzi 48 – 50 rokov za merané funkčné obdobia. Ak sa pozrieme na ich profesiu, potom môžeme povedať že približne 40 percent starostov pochádza zo súkromnej sféry a rovnaké percento starostov pochádza z oblasti školstva, zdravotníctva, kultúry a inej verejnej sféry. Zvyšných 20 percent starostov sú  politici pôsobiaci predtým na komunálnej aj národnej úrovni.


Ako dodržiavajú starostovia zákony?

Približne pred týždňom vyšla správa organizácie Transparency International Slovensko, ktorá sa venuje dodržiavaniu pravidiel transparentného fungovania samospráv. Tento krát sa vo svojom výskume zamerali na dodržiavanie zákona o konflikte záujmov u všetkých starostov na Slovensku, zákona, ktorý zakazuje podnikať vo funkcii štatutárov v súkromných firmách.

Podľa analýzy aktuálne eviduje približne 80 primátorov a starostov v konflikte záujmov. Počas celého končiaceho volebného obdobia sa do konfliktu záujmov dostalo až 136 starostov a primátorov. Zároveň zistila, že zo 136 previnilcov sa rozhodlo 118 kandidovať v komunálnych voľbách opäť.

Najpodnikavejší starosta figuroval až v 10 súkromných spoločnostiach. Príslušné zastupiteľstvá doteraz potrestali len šéfov samospráv Bratislavy, Nitry, Studienky a Blahová. Samosprávy pritom so starostami v konflikte záujmov dosahovali v danom období vyššie dlhy a celkovom horšie finančné zdravie. Niektoré so svojimi firmami dokonca uzatvárali zmluvy z pozície starostu,“ uviedol Šípoš.


Fakt, že aj občania sa začínajú viacej pozerať na prsty politikom je určitý súčasný trend. Časti voličov už nestačia iba prázdne heslá a sľuby, ktoré vypršia v deň zvolenia do funkcie. Viacej sa pozerajú na to, čo poslanci a primátori počas svojho mandátu pre svojich občanov urobili, či sa zúčastňovali miestnych výborov, kde mohli komunikovať s občanmi, či sa počas svojej funkcie zrazu výrazne neobohatili a neprišli záhadne k mestským majetkom.

Dôkazom, že ľudia začínajú hľadať alternatívu voči starým štruktúram, je napríklad výsledok nedávnych komunálnych volieb v susednej Českej republike.


V českej republike vyhráva mladá krv, aktivisti a občianske spolky ľudí

Matej Hollan (30) „Internetové zverejňovanie zmlúv medzi mestom a mestskými firmami bola podmienka, ktoré združenie Žít BRNO do koaličnej zmluvy vtesnalo.“

Zdroj: Oficiálna FB stránka Žít BRNO

Zoskupenia ľudí na občianskom základe, ktorí sa dali dokopy preto aby dosiahli nejakú konkrétnu zmenu v meste , získali v českých voľbách úspech. V meste Brno získalo pekné umiestnenie združenie Žít BRNO, ktoré najskôr vzniklo na báze občanov nespokojných s rozmáhajúcimi sa hazardnými prevádzkami. Dnes vyhrali slušné obsadenie v mestskom parlamente na základe programu, ktorí žiada zverejňovanie zmlúv uzatvorených medzi mestom a mestskými podnikmi. Ich ďalší program sa rovnako sústredil na kvalitnú dopravu, hospodárenie mesta a transparentné správanie samosprávy.

Na čele tohto zoskupenia stojí iba 30 ročný Matěj Hollan, a hoci ako to býva zvykom, v proti kampani bol očierňovaný niektorými štandardnými stranami za podivína, občanov si získal. To že ide antikampaň a realita býva rozdielna, potvrdil aj jeho dnešný koaličný partner z politickej strany ODS, ktorý o Hollanovi povedal: „Čakal som búrliváka, stretol som vecného politika schopného dohody“.

Ďalším z množstva zaujímavých príkladov z českých komunálnych volieb je víťazstvo Jána Čižinského za starostu Prahy 7. Čižinský je 36 ročný učiteľ dejepisu a latinčiny na pražskom gymnáziu. Na post starostu sa dostal v rámci združenia „Praha 7 sobě“, ktoré razantne vystupovalo proti developerom v tejto časti. 


Čižinský (36) „Angažovať som sa začal, keď som videl ako radnica búra pôvodné drevené sídlo radnice. Zistil som, že na mieste má vyrásť obrie nákupne centrum Galéria Stromovka a najviac miestni poslanci sa chcú tohto mestského pozemku vzdať a novú radnicu nechať postaviť za jeden a pol miliardy českých korún už na pozemkoch developera.“

Zdroj: Oficiálna FB stránka Praha 7 sobe

Čižinský nastupuje na úrad, už do rozbehnutého vlaku, jeho cieľom bude, aby Galéria Stromovka bola podstatne menšia než investor pôvodne plánoval a aby s našlo vhodnejšie sídlo novej radnice Praha 7. Po jednaniach o týchto témach, nasadá Čižinský na svoje „zářivě fialové kolo s modrou dětskou sedačkou“ a ide na  ďalšie rokovania.

Aj takíto sú noví českí primátori, ktorí vzišli z občianskej iniciatívy a nespokojnosti s fungovaním svojich miest. To akých starostov si zvolíme my, či dáme opäť šancu pôvodným funkcionárom alebo aj u nás uspejú občianske iniciatívy, ukážu komunálne voľby už v sobotu 15. novembra.

 

Autorka je kandidátkou na poslankyňu za obvod Lány v Považskej Bystrici, za koalíciu Zmena zdola, NOVA, SAS a OĽANO.


Článok využíval tieto zdroje:

  • Analýza Transparency International Slovensko, 2014 – ZÁKON O KONFLIKTE ZÁUJMOV
  • Časopis RESPEKT, číslo 43, článok: Nová krev v politice. 2014
  • Diplomová práca: Analýza volieb na primátora mesta v rokoch 2006 a 2010 analýza z rodového hľadiska a sledovanie incumbent efektu. Autor: Bc. Matúš Sloboda, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, Univerzity Komenského 2012


Anonym píše:
Pátek 24.10.2014 14:20
Česi možno vedia, aký je správny primátor, ale my zas vieme, ako vyzerá nesprávny:
http://mogonov.sk/clanky/100-janasovych-hriechov

Silný materiál, ktorý stručne zhrňuje veci známe len zasväteným a pozorným čitateľom diskusií.
Celá tá mestská chobotnica je tam menovite vymenovaná.
Anonym píše:
Pátek 24.10.2014 20:56
25 rokov po nežnej revolúcii
Čo sa stalo na Slovensku za štvrťstoročie?
-z eštebáka sa stal demokrat
-z ateistu katolík
-z veksláka podnikateľ
-zo zlodeja a podvodníka privatizér
-z výpalníka esbéeskár
-z dušičiek sa stal Halloween -z deda Mráza je Santa Claus
V školách sú učitelia bez autority, nikto ich hechráni, po chodbách sú drogy. Na uliciach streľba, bezdomovci, v alkohole metanol, v potravinách - loj, v televízii - hnoj.
Je obdivuhodné, že krajinu, ktorú nepustošia tornáda, nesužujú zemetrasenia, úrodu nežerú kobylky, netrápia ju suchá, nevybuchujú sopky, takmer 70 rokov nezažila vojnu, dokázala dostať na kolená partia špekulantov za krátkych 25 rokov ...
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pátek 24.10.2014 22:39
Uvažovali ste niekedy nad tým, prečo sa niečo také nestalo v Rakúsku? Rovnako malá, vnútrozemská krajina, tiež prakticky prehrali vojnu, pred vojnou boli na mierne nižšej úrovni ako Československo... a kde sú oni a kde sme my?
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Pátek 24.10.2014 23:54
Slovensko vždy patrilo medzi zaostalé krajiny. Nebyť komunistov, dnes je na úrovni Nepála.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 01:08
Tak to si teda peknú blbosť tresol, Bc.
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Sobota 25.10.2014 10:58
Porovnajte si indexy priemyselnej výroby na Slovensku v období tzv. 1. ČSR a v období tzv. ľudovej demokracie a neskôr tzv. socialistickej demokracie.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 13:40
Opravnenost a spravnost Vasej poznamky sa da velmi lahko dokazat!
Sudruh exkomunista a udajny mestanosta Zvednik, ocividne stravil cely zivot niekde za pecou, v slepej ulicke v Hornej Marikovej, svet nevidel, a tym dana dimenzia (max. 10 cm) jeho dusevneho horizontu, je pricinou toho, ze si nedokaze predstavit, ze v obdobi 40-ich rokov Zeleznej opony, sa nestavalo a nebudovalo len "PRED", ale aj "ZA" (videne z SK strany) Zeleznou oponou. Na tej zapadnej strane sa pritom stavalo dokonca viac, a v prvom rade podstatne kvalitnejsie, co je priamou pricinou priam gigantickeho rozdielu, ktory musi registrovat kazdy, kto s otvorenymi ocami cestuje Slovenskom a priamo pokracuje cez Rakusko...., Nemecko.....az do Danska! Tam vsade uhladne mesta, dediny, poriadne cesty, upratana krajina....., u nas diera na diere….., a mnohe betonove sidliska, tie najdrahsie provizoria, ake kedy stavedny priemysel vyprodukoval! Ale nevedomy sudruh Zvednik, a mnohi jemu podobni, sa idu pychou priam zadusit!
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 13:43
Moj text sa primerne vztahoval na prispevok: Sobota 25.10.2014 01:08 (Tak to si teda peknú blbosť tresol, Bc. )
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Sobota 25.10.2014 13:53
Básnite tu o tom, ako sa v západnej časti európskej civilizácie budoval vynikajúci systém a ako počas rozdelenia Európy v tejto časti napredoval rozvoj, v kontraste s východnou časťou. Avšak zabúdate na to, že sa tak dialo na dlh. Západný svet žil a stále žije nad svoje pomery. Prijme viac než odovzdá a v tvrdej konkurencii globalizovaného kapitalistického sveta nemôže prežiť. Životná úroveň na Západe je niekoľkonásobne vyššia, než si môžu dané štáty dovoliť. Aj z toho titulu pracujú napr. slovenskí zamestnanci západných firiem na mzdy pracovníkov v ich domovských krajinách. Slováci sú vítanými otrokmi Západu.
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 19:35
Je faktom, že z Hornej Marikovej množstvo ľudí odišlo do sveta a mnohým sa podarilo v svete presadiť, kde berieš drzosť anonymný? Urážaš skupinu ľudí, to sa nerobí. Z Hornej Marikovej, ktorá patrila v minulosti k najchudobnejším oblastiam Uhorska, neskôr medzivojnovej čsl. republiky vzišlo množstvo šikovných ľudí, učiteľov, doktorov, riaditeľov veľkých podnikov, boli odtiaľ mnohí šikovní remeselníci a odborníkov v strojárskych odvetviach. Je to od Teba veľmi škaredé. Považská Bystrica bola do 50. rokov "obyčajná dedina", socializmus nebol dokonalý, ale faktom je to, že podmienky pre dôstojný život sa v dobe socializmu podstatne zlepšili. Treba si uvedomiť, že Nemecko, Francúzsko i ďalšie západné štáty mali lepšiu východiskovú polohu, technologicky i z hľadiska infraštruktúry, i právnych systémov. Ťažko zrovnávať! Buď slušnejší, nad nikoho sa nevyvyšuj, pod nikoho sa neponižuj.
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 21:42
Velmi ma mrzi, ked som sa, okrem sudruha Zvedelika, nemiestne dotkol tiez niekoho ineho. Za pouzity terminus “Horna Marikova” sa ospravedlnujem, a prosim o prepacenie.
Mojou jedinou myslienkou bolo, sudruhovi Zvedelikovi naznacit, ze pricinou toho, ze permanentne vypisuje take nehoraznosti, ake vypisuje, moze byt len jeho pripadna dlhorocna existencia, vylucne niekde za pecou……, a navyse este niekde daleko za horami za dolami…..! Preco som namiesto „Horna/Dolna Lehota“ pouzil terminus H. M. neviem vysvetlit, viem len, ze urcite som jak tamojsie, tak aj akekolvek ine obyvatelstvo, nechcel ani zhadzovat, ani urazat!
Ked si pozorne precitas moj prispevok, tak Ti nemoze ujst, ze sa primarne nezaoberam obyvatelstvom dediny H. M., ale vylucne pricinami toho, preco prevazna väcsina slovenskeho vidieka vypada tak, ako vypada, teda vztahoval som sa na poznamku sudruha exkomunistu, ktory tento polutovania hodny stav zdovodnoval tym, ze “Slovensko bolo vzdy zaostalou krajinou”, co ako argument v tejto suvislosti, je absolutna nehoraznost a demagogia.
Nakoniec len jedna poznamka: Ked tvrdis, “ze podmienky pre dôstojný život sa v dobe socializmu podstatne zlepšili”, tak to urcite nechcem popierat, len tak ako sudruhovi Z., aj Tebe musim s dorazom pripomenut, ze “podmienky pre dôstojný život sa v druhej polovici 20. storocia aj v Zap. Europe, teda tam kde vladol kapitalizmu, tiez podstatne zlepšili…., dokonca daleko…, daleko…, daleko podstatnejsie, nez sa nam tuna vobec mohlo snivat. Ked Ta hnev vyvolany mojou netaktnostou opusti, najdes snad odpoved na centralnu otazku, “preco sa to, co 40 rokov stavali socialisticki stachanovci (cesty, budovy, fabriky….atd.) uz koncomn 80-tych rokov minuleho storocia rozpadalo……..?!”. Kam sa treba ist pozriet, ako kvalitne stavali kapitalisti v tzv. “socialnom trhovom hospodarstve”, som uz v predoslom prispevku napisal!
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 15:32
No Františku, Vaše vedomosti sú ozaj na úrovni Nepálu - ale toho jaka čo tam chovajú!
Československo pred II. sv. vojnou bolo na DESIATOM mieste vyspelosti - vo svete!
No Vám ako mierne duševne zaostalému to asi nič nenapovie!
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Sobota 25.10.2014 18:43
A viete vy vôbec, že Československo sa v druhej polovici svojej existencie nikdy nedostalo na indexovú úroveň spred roka 1929 a morila ho astronomická nezamestnanosť a chudoba, predovšetkým medzi sudetonemeckým obyvateľstvom, trestajúc ho Praha za jeho údajnú nevernosť k štátu? Počas 1. ČSR sa dobre vodilo iba kapitánom českého priemyslu. Desiatky tisíc ľudí museli z ČSR migrovať za prácou a obživou do Nemecka, Francúzska či USA.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 10:01
Pri tych vsetkych vymenovanych vymozenostiach, Vami tak ospevovanej „epochy diktatury a neslobody“, ktore udajne Slovensko postihli, ste este zabudol spomenut, ze dokonca aj parkovisk na Rozkvete a inde v PB, bolo za komunistov podstatne viac. Skoro same parkoviska a skoro ziadne auta……, priam raj pozemsky! Tych par aut, ktore sa stastlivcom po dlhorocnom cakani podarilo na poradovnik kupit, dokazalo ale zasmradit cele sidlisko!

Ta najväcsia tragedia, ktora postihla, nielen Vas, ale aj niekolkych vybranych castych dopisovatelov tohoto portalu (napr. (Velko-)mestanosta Zvedlik, Laco a i.), je ocividne slepota. Len slepy a zabedneny magor, plny nenavisti a zavisti, totiz dokaze napisat tolke jednostranne nezmysly, ako sa tuna objavuju!
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Sobota 25.10.2014 11:04
Obdobie diktatúry a neslobody nastalo až po Nežnej fraške, keď robotník, ktorý nesúhlasí s tým, aby bol zatvorený na pracovisku 12 viac hodín (bez nároku na finančné ohodnotenie), je vyhodený na dlažbu. Nie je demokratické a slobodné, ak zamestnanec nemôže kritizovať postupy vedenia firmy či podniku, pretože by došlo k jeho prepusteniu. Z podnikov sa vytratila demokracia z obdobia socializmu a v súčasnosti v nich vládne vláda oceľovej päste, diktatúra protokapitalistického typu.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 11:24
Počuj ty exkomunista, ktorý ozajstných komunistov mohol vidieť akurát tak z kočíka: čo to tliapeš o demokracii v podnikoch z obdobia socializmu? Vieš mi prosím ťa povedať, ako sa tá demokracia prejavovala? Lebo ja som v Považských strojárňach nejaký ten rok odpracoval, a žiadnu demokraciu som si tam nevšimol. Otvoriť hubu si mohol akurát tak v kantíne, aj to potichu. Keby si sa ozval proti komunistickým papalášom, nalezených v odborovej organizácii a kde kade, rýchlo by si skončil, Nie, nevyhodili by ťa na ulicu, lebo "plná zamestnanosť". Ale skysol by si pri najhoršej robote až do smrti, a keby si chcel odísť pracovať inde, vlieklo by sa to s tebou, a keby si chcel odísť do inej krajiny, zastrelili by ťa na čiare.
Ja mám silný pocit Zvědělík, že ty si nezamestnaný tridsaťročný corgoň, čo visí rodičom na krku, a po internete vypisuje svoje sny o spoločnosti, ktorá by vyriešila za teba tvoje vlastné problémy. Ak sa mýlim, tak napíš ako to je. Ale vždy keď počúvam mladých chlapov typu Zvědělík alebo Pavlík, ako snívajú o komunistickom raji, tak si hovorím, doprial by som im dva roky pakárne kdesi v Miloviciach. Tam by mali 730 dní ISTOTY.
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Sobota 25.10.2014 13:29
Moje poznatky ma utvrdzujú v presvedčení, že na straníckych a odborových schôdzach robotníci diskutovali, vyjadrovali sa k pálčivým problémom a vznášali konštruktívnu kritiku. Nesnažte sa vytvoriť z obdobia socializmu akýsi strašiak, nestrašte ľudí údajne nedemokratickým a neslobodným bývalým režimom. Po roku 1989 ste mali množstvo možností, aby ste posunuli Slovensko dopredu, avšak zlyhali ste na plnej čiare. Z rozvinutého Slovenska ste vytvorili rozvojovú pseudoštátnu trosku, kde žijú mnohí ľudia v slumových osadách, bez elektrickej energie či prívodu pitnej vody. Slovensko je po 25-ročnom spravovaní vás pseudodisidentov rozkradnutým, vytunelovaným a astronomicky zadĺženým pseudoštátom. A mimo toho všetkého aj vazalom či polokolóniou trockistov z USA a EÚ.
karol
karol píše:
Neděle 26.10.2014 06:06
Ty budes dobre trafeny,ked takto trepes,bohuzial je to pravda,ze za sociku bolo lepsie ako teraz v tejto dobe,kde je vela nezamestnanych,rodiny rozidene,nenavist skoda o tom hovorit,pretoze bude este horsie nie len v mogonove ale aj na celom slovensku,zbytocne komentovat vsetko len cakat na svoj koniec.Mladym nie je co zavidiet ,zadlzenost ,nezamestnanost,atd.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 26.10.2014 10:23
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Neděle 26.10.2014 11:17
To je demagógia, pretože dnes nemajú stovky tisíc ľudí prácu, čiže si väčšinu z tých Vami udávaných tovarov nemôžu kúpiť.
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 12:37
Otázka na telo. Kto z nás by dobrovoľne zamestnal Filipa Zvědělíka, hoci len na zrýľovanie záhrady?
odborník
odborník píše:
Neděle 26.10.2014 15:41
pán smatana pri všetkej úcte k vám dajte aj recept na čokoládovú tortu dúfam že tomu rozumiete ako ekonomike
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 16:07
nevie niekto preco sa na rozkvete nekuri
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 26.10.2014 16:15
Recept na čokoládovú tortu? Skúste tento:
http://tortyodmamy.sme.sk/e[…]okoladova-trojfarebna-torta
Laco
Laco píše:
Sobota 25.10.2014 02:24
Nebyt komunistov tak sme na urovni Nepala tak to je fakt pravda nech si hovori kto co chce,co sa vybudovalo za komunistov a co za demokratov,demokrati vsetko rozkradli,zapredali a zadlzili EU a okrem toho kopec rodin rozvratenich sami rozvod ,nasilie v rodinach a kto za to moze hadajte spravne po..je..ba..na demokracia ako ani nie demokracia ako ten chori system,kontrola veci verejnych ziadna pretoze politiku tocia stale ti isti hnusaci,ktorich uplaca a riadi velkopodnikatel,ktori s toho ma aj osoh ostatni akurat tak skapat a hubu drzat .Najviac sa treba podakovat zlodejom ako je Meciar,Dzurinda,Slota,Carnogursky,ostatnich ktorich som nemenoval ti na tom sa taktiez podielali a podielaju.Je to vsetko zatial v haji a asi to uz lepsie nebude.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 10:08
u nas nieje policia prokuratura a sudy pre ludi u nas su to zlocinecke organizacie proti ludom
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Sobota 25.10.2014 11:11
Polícia, prokuratúra a súdna moc na Slovensku slúžia výlučne potrebám oligarchie, čo by som prirovnal k niektorej krajine nachádzajúcej sa v strednej časti Afriky, napr. k Ugande. Už dávno tvrdím, že Slovensko je nie rozvinutou krajinou, ktorú z neho urobili, a to musíme jednoducho objektívne priznať, komunisti, lež krajinou rozvojovou, čo je výsledok 25-ročnej práce zločincov z vysokej politiky a ekonomiky od Nežnej frašky až po dnešné dni.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 11:27
Nekŕmme trollov! Jeden Zvědělík tu dokáže zakydať diskusiu na ľubovoľnú tému. Najlepšie nereagovať. Aj tak sa vždy dozvieme len táraniny oneskoreného politruka.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 12:38
Opravdu velmi spravny postreh!
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 13:16
Zvedelik je mentálne retardovaný truhlík,ktoý už za Adameho chodil pernamentne na úrad a snoril.Veľakrát som ho tam stretol.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 13:27
A ty si tiež chodil za Adamem snoriť???
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 14:46
nie,pracujem tam
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 17:05
radsej aktivista ako zlodej.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 17:07
radsej aktivista ako zlodej.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 17:07
radsej aktivista ako zlodej.
Anonym píše:
Sobota 25.10.2014 23:12
Zvedelík ty si pekný magor. Si najmúdrejší v Považskej. Len žasnem aký si tupec......
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Neděle 26.10.2014 00:00
Bezvýznamný názor akéhosi anonymného automatu ma vonkoncom nezaujíma.
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 07:23
Chcel by som sa opýtať, čo kandidáti chcú robiť so zeleňou v meste, myslím, že je jej dosť, ale vyzerá to ako džungla. Málo sa kosí (aj keď sa tak povrchne), nalomené konáre, jedno rastie cez druhé, nestrihá sa, neskracuje sa, skrátka hanba. A tá cesta dolu na Lánsku z Partizánskej(pri mlyne) - otras, bez chodníka, vyvalené zábradlie, špina. Ešte by ma zaujímalo, či sa niečo nebude robiť s priestorom nad Priemyslovkou - chodník na Rozkvet - katastrofa, zase špina, odpad. A to, že sa v meste nestavia, už ani nehovorím. Skrátka PB je veľmi škaredé mesto. Stačí sa ísť pozrieť do Púchova a hneď vidíte ten markantný rozdiel.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 26.10.2014 12:21
Píšete o troch problémoch:
1. čistenie mesta
2. ošetrovanie verejnej zelene
3. oprava a údržba chodníkov a ciest v majetku mesta.

Čistenie mesta vykonáva Megawaste. Zmluva s touto firmou končí, prebieha obstarávanie novej firmy na odvoz smetí a súvisiace veci. Je možné, že to súčasné vedenie mesta nestihne dokončiť. Nové vedenie mesta by mohlo vysúťažiť lepšie podmienky a potom samozrejme prísnejšie kontrolovať dodané služby. Osobne by som do kontroly zapojil aj obyvateľov, nejakou jednoduchou formou, napríklad cez bytové spoločenstvá. Zverejnili by sme rozpis prác a občania by si mohli skontrolovať, čo sa malo urobiť a čo sa skutočne urobilo. Základom je samozrejme preberanie prác pracovníkom mestského úradu.

Ošetrovanie verejnej zelene vykonávajú Mestské športové kluby, náročnejšie práce typu ošetrenie starých stromov občas dodajú externé špecializované firmy. Pokiaľ viem, z MŠK boli prepustení/odišli odborníci, ktorí sa v ošetrovaní verejnej zelene vyznali. Prvé opatrenie - získať do práce odborníkov a opäť, dôsledná kontrola. Za dobré riešenie považujem aj tzv. adoptovanie pozemkov. Občania by získali možnosť udržiavať si pozemky okolo svojich domov sami, pričom by ušetrili to, čo inak zaplatia na daniach. Adoptovanie pozemku nie je prenájom: pozemky nie je možné oplotiť a musia byť udržiavané v rámci dohody s mestom. Nepochybujem o tom, že šikovný dôchodca s kosačkou vykoná lepšiu a lacnejšiu prácu okolo svojej bytovky, ako zamestnanci, ktorí sa ponáhľajú a rozjazdia trávnik traktorom, napríklad.

Oprava a údržba ciest a chodníkov: základným problémom je zanedbávanie priebežnej údržby a nárazovosť (pred voľbami). Riešením je harmonogram opravy a údržby komunikácií, ktorý by bol zverejnený, občania by si teda mohli skontrolovať, kedy sa čo bude opravovať. K tomu férový výber firiem, vykonávajúcich práce, pretože v tejto oblasti sa dejú neférové veci a "kúzlenie" so súťažnými podmienkami. Na nečakané poškodenia by bolo najlepšie vykonávať tieto práce nejakou vlastnou firmou. Príklad: mestá ako Nové Mesto nad Váhom, si mestské technické služby nepredali, a takéto práce si vykonávajú bez súťaží a obstarávaní. A pozrite si zadlženie Nového Mesta: jedno z najzdravšie hospodáriacich miest.
Andel
Andel píše:
Neděle 26.10.2014 13:38
Prepusteného z MŠK, myslíte Vášho bratranca a menovca pán Smatana? Ten odborník čo sa nevedel ani riadne vyjadrovať, to bol určite ten najlepší odborník, okrem iného!!!!!!
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 15:10
Martin Smatana? Ak myslíte toho záhradného inžiniera, tak to je vynikajúci odborník. Tu som našiel jeden článok od neho a vyjadruje sa tam odborne a presne:
http://povazska-bystrica.otvorene.sk/[…]/park-mladeze
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 15:20
Čo ste to za ľudia? Martin má síce rečovú vadu, ale je to skúsený záhradný inžinier. Vymyslel a zrealizoval Treťohorný park, myslím úplne bez podpory od mesta.
http://spravy.pravda.sk/[…]/
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Neděle 26.10.2014 15:26
Nie je dôležité, aký má kto rečový prejav, ale či ide o vecí znalého človeka. Taký pán priemer má vynikajúce rétorické schopnosti a ide o grázla 1. extratriedy.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 26.10.2014 17:03
Áno, keď som písal o odborníkoch na zeleň, ktorí odišli z MŠK, myslel som na Ing. Martina Smatanu, záhradného inžiniera, absolventa záhradníckej fakulty v Lednici.
Z MŠK pokiaľ viem nebol prepustený: keď mu ani po niekoľkých rokoch neboli ochotní dať trvalý pracovný pomer, odišiel.
Spomeniem si na to vždy, keď vidím, ako nejaký nekvalifikovaný robotník z vysokozdvižnej plošiny motorovou pílou mrzačí hodnotný strom.

Obávam sa, že teraz ani keby sme chceli, späť do mestskej organizácie sa nevráti, pretože v súkromnej sfére sú úplne iné platové pomery.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 26.10.2014 17:10
Mimochodom, takto píše a uvažuje človek, ktorý sa podľa anonyma "nevie ani riadne vyjadrovať":

"Park mládeže obohatený o naše domáce druhy drevín a zabudnuté ovocné druhy, v podstate taký "prierez Slovenskom", by sa dopĺňal s iným návrhom Občianskeho združenia lokálpatriotov - s Treťohorným parkom, ktorý by mal slúžiť ako pohľad do dávnej minulosti našej prírody s využitím "náhradníkov" miesto vyhynutých drevín. Možno práve druhové bohatstvo pritiahne do Parku mládeže aj niekoho iného ako asociálov.
Návrh počíta s väčším zastúpením listnatých drevín, hoci tie sú často cieľom kritiky kvôli opadávajúcemu lístiu. Samozrejme, sú to zvýšené náklady, ale na druhej strane - počíta tu niekto s tým, že finančné problémy mesta sa budú ťahať donekonečna a že sa z nich mesto nikdy nevyhrabe? Okrem toho porovnajte strnulosť ihličnatých porastov s dynamikou listnatého porastu - s jarným aspektom z veterníc, pľúcnikov, prvosienok, chocholačiek a drobných jarných cibuľovín, so sviežou zeleňou mladého lístia, alebo s nadšenými hrami detí, ktoré sa v opadávajúcom lístí pokúšajú nájsť ten najväčší a najfarebnejší list a zabávajú sa na šuchotaní lístia pod nohami."

Citát je z jeho návrhu rekonštrukcie parku, ktorý pred pár rokmi spracoval zdarma a z vlastnej iniciatívy:
http://povazska-bystrica.otvorene.sk/[…]/park-mladeze
Andel
Andel píše:
Neděle 26.10.2014 20:48
Týmto sa ospravedlňujem Ing. Martinovi Smatanovy, mrzí ma že má v rodine človeka ako je Mgr. J. Smatana, ale rodinu si nevyberieš. Nie je príjemné tu čítať obvinenia a osočovania ľudí, ktorí za nič nemôžu. Do politiky sa vôbec nemiešajú, lebo je to strašne špinavá hra. Pán Smatana J. prezentujte sa svojimi skutkami, svojimi činmi, ktoré boli na prospech nášho mesta alebo niektorého z občanov. Prosím už prestante len stále do niečoho vrtať a nič konkrétne neriešite, nič ste pre naše mesto či občanov nerobili a nerobíte. V Bratislave Vás iste očakávajú s otvorenou náručou, prestante oblbovať naše deti a starých ľudí. Je to najviac ovplyvniteľná skupina nádejných voličov.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 26.10.2014 23:28
Asi ste si pán Andel nevšimol, že na Martina Smatanu tu neútočím ja, ale akýsi anonym o 15:10.
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 09:32
No toto musel napísať ozaj iba duševný mrzák!
Pokiaľ kritériom odbornosti je napr. rétorika, vzhľad a pod. tak potom sa nečudujme, že pri takto rozmýšľajúcich občanov - voličov nás o chvíľu v civilizovanosti predbehnú aj Etiópčania prípadne nejaký domorodý kmeň z povodia Amazonky!
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 10:47
Neviem či nekrivdíme tým domorodcom. Kubovič a Janas pripravili mesto o šikovného záhradného inžiniera, ale zlý je Juraj Smatana, lebo na to poukázal?
Andel
Andel píše:
Neděle 26.10.2014 13:12
Ten bordel a špinu si robia sami občania, je to ich národný šport, potom sa tu píše aké je špinavé a škaredé mesto P.B. Tu asi každý Bystričan potrebuje svojho sluhu aby po ňom upratal. Je to len a len o samotných občanoch Považskej Bystrice. Všetko ničia a všade je bordel, a nebolo by to iné aj keby tie smetné koše a nádoby behali za nimi.
Andel
Andel píše:
Neděle 26.10.2014 13:39
Odsťahuj sa a budeš spokojný.
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 09:36
Ten Andel je podarený prispievateľ!
O 13:12 pomenuje problém, vzápätí o 13:39 si sám sebe odpovie aj s riešením!
Je dobrý! Určite je takto sebestačný aj v iných činnostiach napr. v sexe!
Teda takto
Teda takto píše:
Neděle 26.10.2014 08:00
No, ten Púchov by som až tak nevyzdvihoval, sú tam tiež miesta, ktoré sú zanedbané a znečistené. Chodiť len po centre mesta a z toho usudzovať celkový stav nie je na mieste. Púchov ako taký je prepchatý a utisnutý na niekoľkých stovkách štvorcových metrov, kdežto PB je o moc rozľahlejšia. Mesto Púchov je rozlohou porovnateľné s celým sídliskom Rozkvet, stačí ak púchovčana pošlete v noci na Rozkvet a bude mať problém sa odtiaľ dostať. To však nič nemení na tom, že v PB zastal čas. Bude treba veľa času a mnoho prostriedkov na to, aby sa toto mesto od základu prekopalo, vrátane myslenia ľudí a vedenia MSZ. Pokiaľ budú kandidovať za poslancov ľudia v mestských častiach, kde buď vôbec nebývajú alebo sa tam nasťahovali len nedávno, potom sú za tým len a len osobné záujmy a vlastný prospech kandidátov.
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 11:01
Juraj Smatana píše:
Pátek 24.10.2014 22:39
Uvažovali ste niekedy nad tým, prečo sa niečo také nestalo v Rakúsku? Rovnako malá, vnútrozemská krajina, tiež prakticky prehrali vojnu, pred vojnou boli na mierne nižšej úrovni ako Československo... a kde sú oni a kde sme my?




Robíte si srandu „Mgr. Juraj Smatana“?

PRE TOTO ???

-z eštebáka sa stal demokrat
-z ateistu katolík
-z veksláka podnikateľ
-zo zlodeja a podvodníka privatizér
-z výpalníka esbéeskár

Alebo- pre toto ???
Neúplný, ale stále aktualizovaný zoznam webových stránok, ktorých linkovaním si koledujete o moju odbornú starostlivosť:

https://www.facebook.com/[…]/10151927874710
Takýto zoznam vytvoril Juraj Smatana, bývalý poradca Ivety Radičovej.
Evidentne eštebácka záľuba vytvárať zoznamy má na Slovensku dlhú tradíciu,

„Iveta Radičová pôsobiaca v Sorosovej neziskovke Open Society Foundation, riaditeľka neziskovky S.P.A.C.E., ministerka práce, sociálnych vecí a rodiny za druhej Dzurindovej vlády, neskôr premiérka tzv. Zlepenca, oficiálne odišla z politiky na konci roku 2012.

Americký miliardár George Soros, hoci odsudzuje akýkoľvek diktát, sám za vlastné peniaze zakladá v celom svete nadácie otvorenej spoločnosti, ktoré by mali prinajmenšom kontrolovať vlády. Odsudzuje korupciu a zakladá programy na jej odhaľovanie, pritom sám je najväčším korupčníkom vo svete a vôbec sa tým netají. Soros nie je nezištný podporovateľ demokracie vo svete, Soros chce vo svete nastoliť svoj poriadok. Pomocou peňazí, ktoré považuje za jedinú univerzálnu hodnotu. Otvorená spoločnosť je hodnotovo vyprázdnená, systémom pokusov a omylov je najbizarnejším, s dosahom na obrovskú časť svetovej populácie aj najväčším pokusným programom, aký kedy ľudstvo v dejinách uskutočnilo. V súčasnosti už nik nepochybuje o tom, že predvojom svetovej finančnej a hospodárskej krízy bola kríza hodnôt. Sorosova nadácia otvorenej spoločnosti funguje aj na Slovensku.
Jeho peniaze pomáhajú predovšetkým pravicovo orientovaným politikom. Radičová bola a zostáva typickou predstaviteľkou tejto spoločnosti.
Teraz už chápem, prečo študenti Mgr. Juraja Smatanu- nevedia nič o dejinách Slovákov!
Ináč zaujímavé porovnanie Mgr. Juraj Smatana, Československo a Rakúsko!...
A to Juraj Smatana má štátnice z novodobých dejín, tieto témy učí 15 rokov na gymnáziu a venuje sa im aj ako svojmu hobby.
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Neděle 26.10.2014 11:18
Výuka dejepisu na školách je pokrivená a vedená v ostrom protislovenskom duchu.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 26.10.2014 12:33
Niekto evidentne túži zamoriť diskusiu na pb.otvorene.sk nezmyselnými diskusiami na tému, či boli komunisti dobrí alebo zlí. Čo je síce dobrá téma k pivu alebo Pod lampou, ale tým to tak končí.
Husák a Biľak sú mŕtvi, Jakeš už tára z cesty, a mladí chlapci, čo sa hrajú na komunistov a vykrikujú o znárodňovaní, sú na smiech.

Najnebezpečnejší sú tí, ktorí by nám chceli znovu nainštalovať autoritatívny režim s využitím podpory z Putinovho Ruska.
Môj zoznam eviduje webové stránky, ktoré navznikali za posledné dva roky, obvykle sú anonymné, a robia tvrdú protieurópsku propagandu, pričom používajú lži, vymyslené udalosti, obvykle podľa predlôh agentúry Hlas Ruska. Opäť to však nie je téma, ktorú by sme vyriešili v Považskej Bystrici. Kto chce o tom diskutovať, alebo sa oboznámiť so základnými faktami, nech využije diskusiu pod zoznamom na Facebooku: http://goo.gl/8IOQ3f

Mimochodom, vytváranie zoznamov nie je eštebácka záľuba: je to základná metóda práce s informáciami minimálne od dôb Aristotela.
Zoznam mimoriadne irituje pro-putinovcov, pretože je z neho zrejmé, že tie desiatky webov nie sú výsledkom spontánnej iniciatívy, ale aspoň časť z nich je výsledkom práce ruských služieb. Českí novinári vykonali zaujímavú investigatívu - "Dokonale utajený server - kdo vydává proruské zprávy v češtině:
http://echo24.cz/a/i9gac/do[…]a-proruske-zpravy-v-cestine
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Neděle 26.10.2014 13:04
Je nám veľmi dobre známe, že čo je skutočne národne orientované, to sa slobodomurárom a iluminátom prieči. Aj z toho titulu satanistická EÚ prijíma také nariadenia, ktorých cieľom je zničiť pôvodné tradičné hodnoty európskych národov. EÚ je zlo, a kto sa zastáva zla, je jeho služobníkom.
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 19:53
Ten autoritatívny Putinov režim nezbombardoval Lýbiu,Sýriu,Irak,Afganistan,Jemen....x ďalších krajín, kde zahynuli státisíce ľudí a vládne tam totálny chaos. Tie zbomardovali a nastolili skutočnú demokraciu multikulturálne spojené štáty. Len jeden vtip na záver. Viete kde sa nemôže udiať oranžová revolúcia? no predsa v USA, lebo tam nie je ameriiká ambasáda. Ale vážne, NATO a USA sú momentálne najväčší vrahovia sveta a Putin je proti nim iba neškodný ded moroz.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 26.10.2014 20:26
Teraz skúste niečo o životnej úrovni, kriminalite, priemernom dôchodku, hrubom domácom produkte, počte potratov, počte vrážd, stave dopravnej siete, úrovni školstva, úrovni inovácií, slobode tlače, bezpečnosti novinárov, priemernom plate, strednej dĺžke života. Vo všetkých týchto parametroch je Slovensko podstatne úspešnejšie ako Rusko, a Európska únia niekoľkonásobne úspešnejšia ako Rusko.
Nikde na svete nie je raj na zemi, ale je dobré si uvedomiť, kam sa chceme dostať. Či chceme zostať v Európskej únii aj s jej chybami, alebo do sféry vplyvu Putina. Mimochodom, môžeme tu šermovať štatistikami, ale za ostatných 15 rokov som nepočul ani o jednom študentovi z našej školy, ktorý by sa rozhodol odísť na štúdia, brigádu alebo za prácou do Ruska. Takže, slovami Lenina, "proletári hlasujú svojimi nohami".
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 20:36
takže vraždenie obyvateľstva v Iraku,Lýbiiatď je ok,vám ide o akési bezpečnosti novinárskych prostitútiek a štúdia,prosím vás.Pri tej proamerickej propagande sa nedivím rusofóbii aká tu panuje a z tej životnej úrovne by som sa moc neradoval,pri populačnom raste cigáňov a ďalších mimoeurópskych etník budeme onedlho rusku závidieť pozrite sa na švédsko čo tam tá moslimská banda vyvádza. PS vo vraždách znásilneniach lúpežiach súveréne vedie USA prepočítané na milión počet obyvateľov
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 21:57
mám taký dojem, že sa do diskusie zapája slečna Žatková z púchovských novín. tie komentáre mi jej rétoriku dosť pripomínajú. neviem, čo má stále proti Amerike, ale myslím si, že lekár - špecialista by jej pomohol. slečna, už ste niekedy niečo vyriešila? ale papier či PC znesie všetko. sa musíte ukrutne nudit. mat tak vaše starosti, dievčina.
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova
Exkomunista Bc. Filip František Zvědělík, tieňový robotnícko-roľnícky mešťanosta Mogoňova píše:
Neděle 26.10.2014 22:26
Skutočne očakávate, že Vám odpovie úprimne a pravdivo bývalý paholok babizne Radičovej, ktorá súhlasila s bombardovaním vyspelej krajiny Líbye? Ďaleko vyspelejšej a bohatšej než Slovensko. Pravda, v súčasnosti to už neplatí.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 26.10.2014 23:34
Máte nesprávne čísla, presnejšie, nemáte žiadne čísla, len dojmy. Vy tvrdíte, že v počte vrážd vedie USA. Hlboký omyl, vychádzajúci zo sledovania akčných filmov.

Pozrime sa na štatistiku vrážd:
 
http://en.wikipedia.org/wik[…]y_intentional_homicide_rate

Na 100 000 obyvateľov v Rusku pripadá 9.12 vraždy. To je kategória štátov ako Angola, Gabun, Guinea. Strieľajúci kovboji v USA majú len polovicu z toho: 4.8 vraždy na 100 000 obyvateľov. Západoeurópske štáty sa pohybujú od 2.2 vraždy na 100 000 obyv (Nórsko, ale to im kruto zdvihol Breivik, štatistika je za rok 2012 ). Slovensko 1.4. ČR 1.0, UK 1.0, Francúzsko 1.0, Nemecko 0,8.

Čiže, v Rusku máte 2x vyššie riziko, že budete zavraždený, ako v USA. A 7x vyššie riziko zavraždenia, ako na Slovensku.
To nie je rusofóbia: ja mám Rusov rád. Len mi je ľúto, v akých pomeroch musia žiť, a nechcel by som, aby sa preniesli k nám.
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 00:10
pán smatana odpovedáte načo chcete, vraždia v rámci šírenia !!demokracie!! rusi lýbijcov iračanov sýrčanov ako to robí USA a NATO? Čo tu tárate o počet potratov, počet vrážd podľa wiki a wiki je skutočné číslo?, stav dopravnej siete, úroveň školstva, úroveň inovácií, slobodu tlače, bezpečnosť novinárov, priemerný plat, stredná dĺžka života. Nehajte rusov rusmi svet špiniaod krvi američania a nie rusi.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 27.10.2014 00:34
Stále nechápem, čo sem furt ťaháte USA. Sme snáď členmi Spojených štátov amerických? Pokiaľ viem, sme členskou krajinou Európskej únie, a budem rád, keď to tak aj zostane. Eurázijská únia ma neláka.
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 00:39
Že Rusi nie sú od krvi?
Ruské vojny po rozpade ZSSR:

Vojna o Náhorný Karabach
Vojna v Južnom Osetsku (1991–1992)
Vojna v Abcházsku (1992–1993)
Občianska vojna v Gruzínsku
Osetsko-ingušská vojna
Vojna v Podnestersku
Občianska vojna v Tadžikistane
Prvá čečenská vojna
Vojna v Abcházsku (1998)
Vojna v Dagestane
Druhá čečenská vojna
Vojna o Severný Kaukaz (vojna v Ingušsku)
Vojna v Južnom Osetsku a Abcházsku
Vojna o východný Tádžikistan
Krymská anexia
vojna na východnej Ukrajine
...
naozaj sú od krvi len Američania?
jan
jan píše:
Pondělí 27.10.2014 05:17
no rozhodne v Rusku nenajdete problem aky je v Mexiku,drogy gangy vrazdy na dennom poriadku a susedia s USA,preco?No lebo v USA niekto ma z toho drogoveho kartela slusny prijem
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 09:49
To je tvoja naivná predstava, postavená na tom, že si videl veľa amerických filmov o drogových pašerákoch, ale žiadny ruský.
Rusi v podstate susedia s krajinami, ktoré vynikajú vo výrobe drog - Afganistan, Pakistan, Turecko. Cez bývalé republiky ZSSR ako Turkménsko, Uzbekistan, Kazachstan sa do Ruska valí záplava drog. A ruská polícia je známa svojou skorumpovanosťou. Len o tom točia menej filmov.
štatistik
štatistik píše:
Pondělí 27.10.2014 10:14
Takže v Rusku nie je taký problém s drogami ako v USA? No pozrime sa na čísla. Počet ľudí, ktorí zomreli v dôsledku drog.
http://www.worldlifeexpectancy.com/[…]/

Rusko - 2 mŕtvi ročne na 100 000 obyvateľov.
USA - 1,5 mŕtvych feťákov na 100 000 obyvateľov ročne.
To je rovnaké číslo ako má Slovensko.

Čiže v USA zomiera v dôsledku drog podstatne menej ľudí, ako v Rusku, a USA majú porovnateľný stav, ako Slovensko.
V Európe je na tom absolútne najhoršie Srbsko, 3,6 úmrtia na 100 tis.

Hovorím, vy si robíte názor na Ameriku podľa holyvúdskych filmov.
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 09:46
Zabudol si doplniť ako všetky tieto nezmyselné vojny rozpútala CIA vyzbrojovaním povstalcov.Pre rovnosť napíš v koľkých krajinách rozpútalo občiansku vojnu alebo napadlo USA a NATO za posledných 25 rokov.Rovných 27.Mrtvých? milióny.Keby sa Amerika starala o seba a nešírila degenerovanú demokraciu do celého sveta.Neviem si predstaviť čo by bolo keby rusi zorganizovali oranžovú revolúciu v amerike.Tretia svetová?
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 10:22
Nezmyselné vojny? Američania sú v tom fakt dobrí, ale Rusi sa im v tomto športe plne vyrovnajú.

Od 14. do 19.století (za 525 let) Suchotkin napočítal 329 let války.
Rusko proválčilo dvě třetiny času svého trvání.


A k tomu ještě třeba přidat 20.a 21.století:
rusko-japonská válka (1904-1905)
První světová válka (1914-1918)
sovětsko-polská válka (1918-1921)
První sovětsko-finská válka (1918-1921)
Sovětsko-gruzínská válka (1921)
Druhá sovětsko-finská válka (1921-1922)
Občanská válka (1918-1922)
Sovětsko-polská válka (1920)
Obsazení Mandžuska (1931)
Chasanské boje (1938)
Boje na Cahlin-Gole (1939)
Polský pochod Rudé armády (1939)
Sovětsko-finská válka (1939-1940)
Sovětsko-japonské konflikty (1938-1939)
Sovětsko-německá válka (1941-1945)
Sovětsko-japonská válka (1945)
"Vojenské akce v Číně" ... od dubna 1946 do srpna 1949, od března do května 1950, od června 1950 do července 1953,
vojenská akce v Maďarsku - 1956.
Události na ostrově Damanský - březen 1969.
Vojenský pohraniční konflikt v oblasti jezera Žalanaš-kol - srpen 1969.
Vojenské události v Alžíru - 1962 - 1964.
Vojenské události v Egyptě - listopad 1962 - březen 1963, červen 1967, 1968, od března 1969 po červenec 1972, od října 1973 do března 1974, od června 1974 do února 1975.
Vojenské události v Jemenské arabské republice - od října 1962 do března 1963, od listopadu 1967 do prosince 1969.
Vojenské události ve Vietnamu - od ledna 1961 do prosince 1964.
Vojenské události v Sýrii - červen 1967, březen až červenec 1970, září až listopad 1972, říjen 1973.
Vojenské události v Angole - od září 1975 do září 1979.
Vojenské události v Mozambiku - 1967-1969, od září 1975 po září 1979.
Vojenské události v Etiopii - od prosince 1977 do září 1979.
Válka v Afghánistánu - od prosince 1979 do února 1989.
Vojenské události v Kambodži - od dubna do prosince 1970.
Vojenské události v Bangladéši - 1972-1973.
Vojwenské události v Laosu - od ledna 1960 do prosince 1963, od srpna 1964 do prosince 1968, od prosince 1969 do září 1970.
Vojenské události v Sýrii a Libanonu - červenec 1982.
Karibská krize. 1962.
Československo - 1968.
1990-1992 Jihoosetinská válka,
1990-1993 rusko-gruzínská válka,
1991-1994 Karabašská válka,
1992-? Podněstří,
1992 rusko-ingušský konflikt,
1992-1997 občanská válka v Tadžikistánu,
1994-1996 první rusko-čečenská válka,
1999-? druhá rusko čečenská válka,
2008 rusko.gruzínská válka.
2014-? rusko-ukrajinská válka
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 15:10
 Územie Poľska bolo v roku 1795 na dlhú dobu rozdelené medzi Prusko, Rusko a Habsburskú monarchiu. No len čo sa znovu obnovil – ako celá Európa po Prvej svetovej vojne – hneď sa začal prejavovať agresívne. Najskôr sa mu zažiadala nielen slovenská Galícia, ale v r. 1920 napadol aj občianskou vojnou zmietané Rusko. Tento útok bol podporovaný Veľkou Britániou aj Francúzskom, ale z poľskej strany dodnes nie sú vysvetlené niektoré závažné skutočnosti. Predovšetkým, kde sa bez stopy podelo približne 85 000 zajatých krasnoarmejcov v rokoch 1919-1921? K tejto krutosti je treba hneď povedať, že z poľskej strany nešlo vyložene iba o pokus znovunastoliť Veľkopoľsko, ale o niečo oveľa horšie. Poliaci totiž zlikvidovali nielen zajatých krasnoarmejcov, ale aj bielogvardejcov, Bielorusov, Ukrajincov, Židov a vôbec všetkých z „Východu“, ktorí sa dostali do ich zajatia.
Anonym píše:
Neděle 26.10.2014 23:33
Je mi sympatické, že Zvědelík, nech si kto chce, čo chce myslí, zachováva svoj názor.
A s týmto čo tvrdí, môžem len súhlasiť, má pravdu.
pán mgr. smatana tu púšťa veľmi hrubú demagógiu! Ale nie všetci mu ešte naletia.
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Neděle 26.10.2014 23:41
Tak sa poďme rozprávať o faktoch. V ktorej z uvedených oblastí je v Ruskej federácii lepšia situácia ako na Slovensku? Životná úroveň, kriminalita, priemerný dôchodok, HDP na hlavu, počet potratov, počet vrážd, stav dopravnej siete, úroveň školstva, úroveň inovácií, sloboda tlače, bezpečnosť novinárov, priemerný plat, stredná dĺžka života...?
Anonym píše:
Středa 29.10.2014 22:19
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 00:21
Drogy, prostitúcia, vraždy, nedotknuteľnosť cigáňov, extrémna korupcia, pokles morálky, gestapácka polícia, dúhoví úchylovia to nám rusi veru nedoviezli. Toto je americká demokracia po slovensky. Kašlite na rusov a venujte sa PB!
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 27.10.2014 00:32
Ja som s tou témou nezačal, a asi 3x som sa ju snažil vrátiť späť do PB...
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 00:33
Zdá sa že niekoho tu strasne baviť tarat nezmysli ale riesit veci ktore realne moze ovplyvnit a nad ktorymi by sa mal zamysliet sa mi uz nechce. Clanok mal asi smerovat k otazke akeho primatora by mala mat Povazska Bystrica a ja si myslim ze urcite ineho ako sucasneho.
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 00:44
Ono je totiž radosť rozčuľovať sa nad Amerikou, nadávať na Obamu, pästičkou hroziť armádam NATO.
Ale keď sa treba ozvať proti Janasovi alebo firmám ako MDS, tak je zrazu akosi menej záujemcov.
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 08:02
Vari nám niekto zo zahraničia príde do PB prekuriť?Asi ani USA a UK to nevyrieši.Zdá sa mi že toto je priorita a nie medzinárodny vyvoj.
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 09:44
Posledné dva príspevky - palec hore!
Keby to ešte tak pochopilo aspoň 50 % Bystričanov tzv. tupo voličov!
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 11:51

Keď Churchill opisoval spôsob, akým sa Židia zmocnili Ruska, povedal, že „uchopili ruský národ za vlasy a stali sa pánmi enormnej ríše“. O tejto krutej kapitole Ruskej minulosti jestvuje viacero zaujímavých kníh. Určite nemožno vynechať Roberta Wiltona a jeho THE LAST DAYS OF THE ROMANOVS.

Soros otvorene hovorí o tom, že metódy rozvíjané na komerčné ciele si našli trh v politike. Že pravdu možno zmanipulovať, že zvrchovanosť je anachronická koncepcia a rozvíja mnoho ďalších myšlienok, z čoho je zjavné, že tieto negatívne javy sú metódami jeho práce. Najmä spochybňovanie zvrchovanosti štátov a legalizovanie zásahov zvonku na dosiahnutie istých cieľov je nebezpečná doktrína. Prečo toľko pozornosti Sorosovi? Predovšetkým preto, že jeho vplyv a peniaze sú na Slovensku evidentné.
Ľudia spravujúci jeho nadáciu a pracujúci pre ňu využívajú metódy, ktoré spoločnosť priviedli do stavu dekadencie. Hodnotovo vyprázdnenej, postavenej na princípoch biznisu.
Iveta Radičová pôsobiaca v Sorosovej neziskovke Open Society Foundation, riaditeľka neziskovky S.P.A.C.E.

Zaujímavosťou Slovenských dejín je , že sa stali dobre utajenými dejinami. Písali ich zväčša Maďari, Nemci, ktorí boli naklonení písať dejiny Slovákov z ich pohľadu. Často krát stavali Slovákov len do role štatistov a otrokov na šachovnici moci. A to aj napriek tomu, že najdôležitejšie udalosti Uhorska , sa odohrávali práve na území Slovenska.

Často krát v záujme „objektivity“ boli historické faksimílie sfalšované alebo zničené, aby sa zakryl ich skutočný význam. Novodobým príkladom takého ničenia , bol akt bývalého ministra školstva Lászloa Szigetyho
(8. február 2006 – vymenovaný za ministra školstva po demisii predchádzajúceho ministra Martina Fronca, v úrade 5 mesiacov),


ktorý za štátne peniaze dal skúpiť a skartovať historicky veľmi cennú dvojzväzkovú knihu Jána Stanislava Slovenský juh, opisujúcu dejiny Slovákov v Uhorsku, dokumentovanými dobovými mapami slovenských názvov horstiev, riek a miest na území terajšieho Maďarska, potvrdzujúcimi pôvodné osídlenie územia Slovanmi a Slovákmi.
Mapa Uhorska z roku 1739, ktorá vyľakala maďarských šovinistov, lebo vypovedá jasne, že maďarské územie bolo slovenské..
Niet potrebnejšej knihy, ako napísanie dejepisu Uhorska, písaného v jazyku a duchu slovenskom. Je v záujme historickej pravdy, aby sa odstránili lži a bájky. Na základe tých istých prameňov vyzerá história celkom ináč, ak ich upotrebia ľudia rozličných zásad a náklonností. Nezáleží na tom, že "vláda nepripustí do škôl takéto knihy", stačí, keď sa pravda rozšíri v živote, nájde si potom cestu aj do škôl.
Ľudia pracujúci pre Sorosa ( učitelia Dejepisu), nemajú záujem o pravdivé dejiny Slovenska.
Zato sa na hodinách dejepisu, venujú sexuálnej výchove....
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 12:30
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 18:55
radšej sa venuj tomu sexu, jeho nedostatok ti udiera na mozoček
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 12:06
Drahý anonym 11.51, na odpútanie od témy sa tieto nacionalistické pseudotémy používajú už desaťročia. Skúste odpovedať, kto ľuďom teraz nekúri a prečo. Deti sa neučia, aj zato môžu Maďari?
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 15:11
Hlupáci si myslia, že zlí ľudia nerobia zlé veci.
 – Marcus Aurelius, rímsky cisár
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 12:06
Drahý anonym 11.51, na odpútanie od témy sa tieto nacionalistické pseudotémy používajú už desaťročia. Skúste odpovedať, kto ľuďom teraz nekúri a prečo. Deti sa neučia, aj zato môžu Maďari?
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 12:16
Nemusíme surfovať po svete, surfujte po Slovensku a porovnávajte mestá a ich pokrok po 25 rokoch. Porovnajte Žilinu, Púchov, Piešťany, Martin, Prievidzu, Banskú Bystricu, Nové mesto nad Váhom a iné s Považskou Bystricou. Alebo zato tiež môže Soros, že Bystrica vyzerá ako vyzerá.Neobhajujem Sorosa, ja ani neviem, kto to je. Len ma hnevá, že sa tu zastiera skutočnosť nacionalizmom. Slovensko je samostatná krajina, má svoju vládu. Má svoje samosprávy a o tom ako vyzerajú jednotlivé kraje a mestá si ľudia rozhodujú vo voľbách. Janas je jednoducho ako primátor neschopný všetkého schopný človek o čom svedčí aj to ako vyučuje, keď vlastne nevyučuje a hovorí to o jeho vzťahu k povinnostiam. A toto je to čo ma ako Bystričana najskôr zaujíma a čo ako Bystričan môžem ovplyvniť.
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 15:12
Hlupáci si myslia, že zlí ľudia nerobia zlé veci.
 – Marcus Aurelius, rímsky cisár
Študent
Študent píše:
Pondělí 27.10.2014 12:45
Janas dostal svoju šancu a riadenie mesta nezvládol. Si myslel, že keď sa bude 2 mesiace pred voľbami v meste niečo robiť, tak že sa volič zblázni od šťastia. Ľudia našťastie nie sú hlúpi. Už aj smeráci idú proti nemu. Niektorí potichu, iní pekne nahlas.
primátori
primátori píše:
Pondělí 27.10.2014 21:54
Takto to vyzerá, ked sa šanca dáva kecálkom a teoretikom z radov dochtorov a učitelíkov!
Ako môžu takí ľudia riadiť mesto, ked v živote neriadili ani len dve upratovačky na verejnom WC?
Anonym píše:
Pondělí 27.10.2014 22:30
Najhorší sú majitelia poloskrachovaných súkromných firiem, ktorí chcú ísť do politiky, aby si vyriešili svoje problémy v podnikaní.
transparentný
transparentný píše:
Pondělí 27.10.2014 22:06
Dnes som išiel zo stanice a vidím pri kulturáku 2 smatanove bilbordy.
Pokiaľ viem, tak kampaň v zmysle zákona začína 29. októbra. To už ani transparentný Smatana nerešpektuje pravidlá hry? Aký je rozdiel medzi ním a Janasom?
Juraj Smatana
Juraj Smatana píše:
Pondělí 27.10.2014 22:29
My na rozdiel od Karola Janasa volebný zákon dodržiavame, aj keď ten zákon považujeme za hlúpy - všetci ho beztrestne porušujú.

Na našom bilborde pri Dome kultúry nie je žiadny názov politickej strany, ani výzva k voľbám.
Pozrite sa na ten bilbord znova.
Je to propagácia vzniku skupiny Lepšia Považská, ktorá je nadstranícka, otvorená pre verejnosť a bude fungovať aj po voľbách.

Na bilborde Karola Janasa pred Priorom sú logá troch strán a oznam že kandiduje za primátora.
To je jasné porušenie volebného zákona.
Transparentný
Transparentný píše:
Úterý 28.10.2014 05:53
Toto sú všetko len kecy, ktorými sa nelíšite od Janasa.
Je nepochybne zaujímavé pán magister, že váš bilboard a skupinka nevznikla niekedy na jar, alebo v lete, ale tesne pred voľbami.
Takto sa veci majú...
Volby
http://www.humencanonline.s[…]fb_action_types=og.comments

Anonym píše:
Úterý 28.10.2014 14:46
Soros otvorene hovorí o tom, že metódy rozvíjané na komerčné ciele si našli trh v politike.
Iveta Radičová pôsobiaca v Sorosovej neziskovke Open Society Foundation, riaditeľka neziskovky S.P.A.C.E.


George Soros + Iveta Radičová = Juraj Smatana
Anonym píše:
Úterý 28.10.2014 14:55
Toto sú už také otrepané kecy. Česká karta, maďarská karta, už len židovská...a kedy vytiahnete maríkovskú, papradňanskú. ŠtBák Kubovič je v pohode. S Janasom sa div nevodia za ruky. Matušík, Keruľ to tu lágrovali ešte za Lackoviča, ale sú tiež v pohode? No a KDHáci podporovali HZDSákov, teraz Janasákov a o nich sa mlčí. A to je partia, ktorá Bystričanov stále drží pod krkom. Takže tu nehrajte na nacionalistickú strunu, lebo takéto sprostosti by ani Jano Slota netrepal.
Anonym píše:
Úterý 28.10.2014 14:47
Téma je, ako má vyzerať správny primátor. Tak poďme naspäť k nej. Spýtam sa: Pri správnom primátorovi sa má rozpredať majetok mesta hlboko pod cenu? Na mestskom úrade a v mestských firmách majú byť rodinní príslušníci správne hlasujúcich poslancov? Občanom na sídliskách sa nemá kúriť, lebo primátor predal podiel mestského podniku za nevýhodnú cenu? Primátor má osem funkcií a z toho niekoľko riadnych pracovných pomerov v rôznych mestách. O starších občanov sa stará tak, že raz za rok im kúpi kvietok z mestských peňazí ale ich názor a schpnosti byť prospešní pre mesto ho nezaujíma. Primátor má byť pomstychtivý? Má pracovať v prospech úzkej skupiny blízkych ľudí alebo v prospech všetkých občanov Pov. Bystrice. Hneď ako sa stane primátorom má sa jeho žena stať riaditeľkou ZŠ aj keď na to nemá schopnosti? Má občanom zdražieť cenu v mestskej doprave? Atď. A položme si inú otázku:" Dokázal by Juraj Smatana robiť takéto veci, keby sa stal primátorom?" Ak si korektne odpoviete na dané otázky, dostanete odpoveď na to koho voliť za primátora a tým pádom aj za poslancov. Ja volím Juraja Smatanu a jeho tím aktívnych občanov a nezávislých odborníkov.
ecce homo
ecce homo píše:
Úterý 28.10.2014 17:13
Ano primator nemá byť prostitutka ako Kajko.Dá každému,kto dá jemu.Toto Juro Smatana nerobí.
Anonym píše:
Úterý 28.10.2014 19:01
Nemorálni modrí boľševickí demokrati, keďže nemajú priamy prístup k vládnym opratám, a teda ani k našim daniam, musia bojovať inými prostriedkami. Krásny príklad ich bezcitnosti, chrapúňstva a mocibažnosti je najnovší príklad, ktorým Procházka zo SIETe, spolu s MOSTom a SDKÚ, zákerným, ba priam zločineckým spôsobom, odkopli svoju kandidátku na post primátora Bratislavy pani Tatianu Kratochvílovú.

Kauza, ktorou sa Procházka, podľa Matoviča, snažil okradnúť Slovensko o desiatky tisíc eur na daniach, sa Procházkovi prepiekla bez väčších strát na voličskej podpore, a tak sa tento morálny impotent a bezbrehý egoista v pohode osmelil na ďalší podrazácky nemorálny skutok? Áno, takto to chodí v živote bežne, pokiaľ od ľudí a hlavne od politikov, nepožadujeme ich“ absolútnu čestnosť“.
Svoju podporu modrí boľševickí demokrati vzápätí presunuli na vraj NEZÁVISLÉHO kandidáta pána Kňažka. Prečo ale potom pán Kňažko vystupuje v médiách ako nezávislý kandidát, keď v skutočnosti má vlastne podporu takmer celej nemorálnej boľševickej pravice? Ide tu o nový trik boľševikov, keď sa zrazu stávajú nezávislými a občianskymi kandidátmi, keďže ľudia už majú plné zuby boľševických strán, ktoré za 25 rokov svojej vlády ekonomicky zruinovali a morálne úplne zdevastovali Slovensko?

O primátorský post v Bratislave má záujem Kňažko nezávislý
(s podporou KDH, NOVA, Sieť, SDKÚ-DS, Most-Híd)

George Soros + Iveta Radičová = boľševická pravice
Anonym píše:
Úterý 28.10.2014 20:15
To čo za defekta sa sem nabúral?
Príspevok nech si dá na blavacký link.
Alebo Kňažko bude kandidovať aj v Pov. Bystrici?
A dokonca čo má Soros s Radičovou spoločne s Pov. Bystricou?

Ozaj niektorí prispievatelia nevedia kde je sever!
Anonym píše:
Čtvrtek 30.10.2014 13:53
Treba odlišovať komunálnu politiku od štátnej. Za primátora nevolím stranu ale človeka.Bystrica ešte nemala charizmatického primátora ( trošku sa mu približoval Adame) ale teraz máme prvýkrát šancu si takého zvoliť - Juraja Smatanu.
Anonym píše:
Sobota 01.11.2014 20:13
Tak sme obdŕžali do schránok za naše peniaze Janasovu propagáciu - jeho samého!
Je to vrchol jeho úbohosti, keď človek s jeho mesačnými príjmami takto verejne okradne občanov Pov. Bystrice o časť ich financií - ktoré odovzdali mestu na jeho rozvoj z svojich daní!
No Janas bezcharakterne tieto peniaze zneužije na seba propagáciu!
On vie, že asi Bystričania sú nesvojprávni a nebude to mať preň žiadne následky, veď si takto šafáril celé štyri roky - prečo by sa mal teraz meniť?
V tom plátku - nie je NIČ, je to bežná MINIMÁLNÁ údržba čo robí každý - no v Pov. Bystrici je to zázrak, budovateľský vrchol !!
Preto a kôli takýmto ľudom sa P.Bystrica každoročne prepadá do jamy zabudnutia a zaostalosti!
To tu ozaj žijú takí hlúpi ľudia, že im nezáleži ako vyzerá ich okolie, ako budú žiť a kde budú bývať ich deti, kde budúpracovať a za koľko?
Že deti nemajú ani kde kopnúť do lopty, ale krčiem tu je viac ako 80 !!!
To aj dôchodci sú na tom tak finančne a hlavne mentálne zle, že im stačí kvietoček a 2 dcl. vína aby na všetky negaytíva zabudli?
To im nie je ľúto i ch vnukov a vnučiek?
Divní to starí rodičia!
Dokonca ma zaujala aj taká skúsenos, že aj v tom samotnom Smere, SDKU a KDH ie je už nik iní, nik tam nevstúpil, nik s nimi nesympatizuje - ke´d za nich kandidujú tie isté kreatúri, ktoré iba cicaju mesto, ale ľudia ich volia ako keby boli jediní na svete!
No a podľa toho to aj s tou Pov. Bystricou vyzerá!
Škoda, že sú tu takí zadubenci a nedokážu vycestovať aspoň do Púchova, kde by videli ako má mesto v 21 storočí vyzerať!
Kecy o dlhoch si nechajte od cesty, radšej budem mať pôžičku a budem žiť vo vile, ale nemať žiadnu a tisnúť sa v garsónku v Kolónií!
Lebo dlhy má Púchov - ale je vybudovaný!
Dlhý má aj p-.Bystrica - ale tu nie je NIČ!
Čo sa vybudovalo za posledné štyri roky?
 NIČ! kde sú nejaké byty pre ľudí, kde je nejaký park pre investora a pod - NIČ!
Chodníky - to je bežná údržba, aj doma si každý dvor priebežne opravuje aby bol v poriadku!
Vodovod do Podvažia - peniaze vybavil Adame!
Rozširovanie výrobných hál v Šebešťanovej - firmy same od seba!
Dokonca Janas spomínal nejakú firmu, že sem príde a bude 600 miest, hlúposť a opäť jedna z jeho táranín, firma má už postavený skelet objektu v Beluši!
Preto ľudia konečne sa zobuďte a 15. 11. 2014 vyžente konečne tú zberbu z mesta čo tam pre Vás nič neurobila posledné 4 roky !
dajte možnosť a príležitosť iným - novým!
Títo čo sú tam aj 20 rokov - tí sa už nezmenia!
Starého psa novým kúskom nenaučíš!


« červenec 2017 »
červenec
PoÚtStČtSoNe
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359