Osobní nástroje
Nacházíte se zde: Úvod / Prispievatelia / Monika Bandúrová / Ako sa rozpočet schvaľoval - problematické položky

Ako sa rozpočet schvaľoval - problematické položky

Autor: Monika Bandúrová Poslední změna: Pátek 27.03.2015 15:48
[2015-03-22] V poslednom blogu som sľúbila, že sa vrátim detailnejšie k rozpočtu, ktorý bol prijatý na rok 2015 a položkám, ktoré som spomenula na zastupiteľstve. Keďže zastupiteľstvo väčšinou hlasov schválilo rozpočet bez zmeny – v stave ako bol primátorom predložený - neostáva nič iné, než ho rešpektovať a hlavne kontrolovať jeho čerpanie.

“Vypichnem” teda položky rozpočtu, ktoré sa mi úplne nepozdávali a ktorých čerpanie bude zaujímavé sledovať. 

1.Passportizácia mestských komunikácií za 50 000 Eur – inými slovami technická evidencia mestských komunikácií s podstatnými informáciami. Zaujímavé bude sledovať aký bude výstup, v dnešnej dobe sa modernejšie samosprávy snažia informácie poskytovať občanom aj graficky zaujímavej podobe. Viď napríklad Prešov (http://mapa-presov.gisplan.sk/mapa/)

Verím, že z „Passportizácie MK“ nebude za 50 000 nakoniec iba nejaký excel so zosumarizovanými informáciami, ktoré by si vedel spracovať aj úrad sám.

Tu je oficiálne stanovisko z mestského úradu od Ing. Martausa : "Jedná sa o získanie prehľadu o miestnych komunikáciách (šírka, dĺžka, kvalita povrchu, vlastnícke vzťahy k pozemkom pod miestnymi komunikáciami. Stav inžinierskych sietí, ich presné uloženie. Informácie o dažďovej kanalizácii ap. Výsledky budú v el. podobe – počítačová vizualizácia."

 

2. Verejná zeleň – 354 300 Eur – relatívne vysoký náklad, ktorý ide do MŠK, ktoré prostredníctvom svojich kapacít alebo dodávateľsky zabezpečujú údržbu verejnej zelene. Aktivity, ktoré sú pokrývané touto čiastkou sa vzťahujú na kosenie, orezy a výruby, údržbu kvetín a mestského mobiliáru.

Z pohľadu financií je dosť alarmujúce, že výdavky na tieto služby každým rokom rastú. Dostávame za to lepšiu kvalitu služieb, alebo tak narástol počet úkonov, plochy zelene?

rozpocet zelen

Detail faktúr za rok 2014 je tu

 

3. Rekonštrukcia betónových parkovacích plôch v meste – 30 000 Eur, rekonštrukcia MK a spevnených plôch 40 000 Eur, spolu 70 000 Eur na opravu ciest – na zastupiteľstve som sa informovala o tom, či nepôjde náhodou o parkoviská, ktoré má v správe a vyberá za ne peniaze MŠK. Primátor tvrdil, že pôjde o betónové plochy pre obytnými domami.

Verím, že to bude dodržané a budú sa opravovať komunikácie a plochy, ktoré má mesto a nie MŠK, ktoré si za ne vyberá celkom vysoké peniaze. Môžeme sa teda tešiť na 70 000 Eur, ktoré pôjdu do opráv mestských komunikácií.

 

4. Vianočná výzdoba za 25 000 Eur – nemám nič proti vianočnej výzdobe, ale 25 000 Eur si nedovolí dať na vianočnú výzdobu ani hlavné mesto. Primátor sľúbil, že v tejto čiastke bude vianočná výzdoba pre centrum mesta ako aj jednotlivé mestské časti. Tak sa začínam tešiť na vianoce a porovnanie výzdoby z minulého roku.

Tu je oficiálne stanovisko z mestského úradu od Ing. Martausa : "Požiadavka je na vianočnú výzdobu v celej centrálnej mestskej zóne. Súčasná je už veľmi zastaralá, poruchová, energeticky náročná. Cena vychádza z predbežných prieskumov. Realizačná cena sa pravdepodobne vysúťaží nižšia."

 vianoce

 

5. Kapitálový transfer na fungovanie MŠK 186 000 Eur. Na finančnej komisií sme diskutovali nad potrebou lepšej kontroly MŠK a vynakladaných financií, žiaľ komisia sa neuzniesla na tom, aby sa prijalo špecifické uznesenie, ktoré by ku tomuto úrad zaviazalo.

 

6. Grantový rozpočet vo výške – 60 000 Eur. Schválením rozpočtu sa dala aj právomoc 8 členom mestskej rady rozhodovať o rozdelení 60 000 Eur. Verím, že toto rozhodovanie nebude založené na osobných sympatiách a antipatiách, ale bude transparentné. Sú totiž aj transparentné a moderné metódy prideľovania financií projektom. Projekty medzi sebou navzájom súťažia... a tieto praktiky nie sú ani v Kalifornii ani v Dubaji, ako niektorí kolegovia zvyknú na zastupiteľstve na naše návrhy reagovať. Napríklad konkrétne je zaujímavý spôsob, ktorým prideľuje financie naše susedské mesto Žilina, oplatí sa prečítať ich spôsob (grantová schéma mesta Žilina)

V rozpočte je ďalších niekoľko položiek, ktorých čerpanie bude dobré sledovať, celý rozpočet nájdete tu.

Na záver si dovolím ešte spomenúť riziká rozpočtu, a tým je hlavne úver, ktorý si mesto zobralo na dofinancovanie neoprávnených výdavkov v súvislosti s realizáciou kanalizácie. Na februárovom zastupiteľstve (materiál je tu) sa primátor bránil zodpovedaniu otázky, či je prísľub investora, že je schopný investíciu dokončiť ku koncu roka. Keďže na ňu neodpovedal vtedy ani teraz, nie je jasná informácia, či sa kanalizácia podarí dokončiť. Prečo je dôležité dodržať tento termín? Pretože v prípade, že sa stavba ku tomuto termínu nedokončí, Európska únia nám projekt nepreplatí a mesto vzniknú dodatočné náklady vo výške viac ako 2 mil. Eur.

 

Základné informácie k rozpočtu 2015: rozpočet je zostavený z bežných a kapitálových príjmov a výdavkov.

 

Bežné príjmy: 22 379 194 Eur,

Bežné výdavky: 22 452 334 Eur,

Príjmy kapitálového rozpočtu: 6 816 647 Eur,

Výdavky kapitálového rozpočtu: 8 616 647 Eur.

 

Kronikár
Kronikár píše:
Pondělí 23.03.2015 07:04
Už je jar, už by sme mohli vidieť v teréne ľudí, ktorí po nás ostatných vyčistia plastové aj sklenené fľaše papiere a ostatný neporiadok z kríkov, vyzametajú z krajníc posypový materál po zimnej údržbe, aby sa položka 2. Verejná zeleň – 354 300 Eur začala míňať. MŠK do toho!!!!
Tiež by som sa rád opýtal kompetentných, či je v rámci položky 3. Rekonštrukcia betónových parkovacích plôch v meste uvažované aj s rekonštrukciou parkovacích miest okolo športovej haly na SNP. Momentálny stav je zúfalý. Môžem apelovať na poslancov za SNP, že sa prihovoria? Už teraz im ďakujem za všetkých, ktorí vodia napríklad svoje deti na hádzanárske tréningy alebo idú do obchodných centier. Tiež chcem poďakovať za všetkých návštevníkov, ktorí prídu z iných miest ako fanúšikovia hádzanej alebo účastníci kultúrneho podujatia organizované v hale. Samozrejme chcem poďakovať aj za to, že sa niekto postará o elimináciu zarastených, neumytých, pripitých a čočom sa napájajúcich živlov práve v časoch, keď idú deti na alebo z tréningov. Ešte raz Vám všetkým vďaka za nápravu. Vkladám do Vás nádej, vážení poslanci, ktorých som volil aj tých, čo som nevolil.
Anonym píše:
Pondělí 23.03.2015 09:48
Som zvedavy ci mestska zelen bude za tie peniaze osetrena lepsie ako minuly rok, ked som mal pocit ze v koloni na mna z toho porastu vyskoci srna (mimochodom primatora som pred jeho bytom stretal denne a iba sa prizeral ako to vyzera). Na rozkvete to rozkvitalo a mamy radsej nepustali deti same von, az ich nemusia hladat v tej trave metrovej. Primator mal davno odvolat sefa MSK ale na to nema ako sa hovori gule lebo Ing.Korupciovič ho drzi v hrsti. A to ako sa kosilo bol do oci bijuci suboj tychto dvoch ludi. Za penieze ktore su na to vyclenene, by dlhodobo nezamestnani pokosili aj rucne kosami 5-krat za rok.
Ale naco ked sa peniazky stopia a pokosi sa max dva krat aj to ked uz ozaj zacinaju travy prerastat stromy. samozrejme fakturovat sa bude suma uvedena v rozpocte aj ked skutocne sa minie omnoho menej. Kto to skontroluje?

Hliny
Hliny píše:
Čtvrtek 26.03.2015 09:24
minulý rok to bola teda najväčšia hanba akú som v tomto meste kedy zažil, prales tu bol!
Anonym píše:
Pondělí 23.03.2015 10:02
MŠK by sa malo premenovat na MŠT, ako tunel ktorým sa cucá koľko to ide. Je do oci bujuce, ked si obcas mrknete ten prehlad faktur co bezi na tejto stranke v pravo,kolko a za co sa kupuje. Len tak zbezne som si mrkol jeden nakup pre plavaren a zimak, polozky v nom boli nadhodnotene o dobrych 100%. ja ako bezny clovek bez zlavy ich dokazem kupit v obchode o polovicu lacnejsie ako MŠK nakupuje od svojho predpokladam zmluvneho partnera , MŠK by mohlo mat zjednane ceny, vzhladom na to ze urcite nekupuje taketo veci iba raz rocne ale pravidelne. Nemám cas pozerat vsetky zmluvy a faktury ale je to vysmech vsetkym ludom ktori platia dane, ze sa s nimi takto naraba. Hamba hlavne tym dvom panom, ktori za to mozu najviac. Jeden sedi na MU a druhy v sportovej hale.
Anonym píše:
Pondělí 23.03.2015 18:35
Primátor v minulom roku vyzdvihoval prácu konateľa spoločnosti, ako dobre MŠK hospodárilo a ako hospodárilo so ziskom. Len človek, ktorý nemá absolútne prehľad o ekonomike spoločnosti môže na takéto zavádzajúce reči naletieť. Mesto DOTUJE túto spoločnosť stovkami tisíc EUR, aby sanovalo jej stratu a táto spoločnosť vykazuje zisk. No pekné zavádzanie občanov tohto mesta. Ide len o klamstvo a klamstvo, ktorými náš docent klame občanov. Pozrite sa, na akej úrovni MŠK je, ako vyzerajú objekty, ako vyzerá šport, ktorý majú na starosti. Kubolíny a Ananás dobre vedú túto spoločnosť, ešte majú celé volebné obdobie, aby všetko čo tu bolo dobré, padlo až na samé dno. Len schvaľujte viac a viac peňazí pre "transparentných". Tí už budú vedieť čo s nimi.
Anonym píše:
Úterý 24.03.2015 21:03
toto treba povedať občanom, ale kto im to má povedať? Smatana? ten má asi "doležitejšiu" prácu ako odhalovať korupciu v bystrici: http://www.topky.sk/cl/10/1[…]Rusko-ako-obhajcu-tradicii-
Kronikár
Kronikár píše:
Středa 25.03.2015 10:46
Zaujímavé čítanie. Ale obsahovo jednostranne zameraný článok. Pána Smatanu si vážim za to, čo robí pre Bystricu a ako bojuje proti mocipánom v našom meste. Článkom v TOP-kách /TUP-kách/ viditeľne šľapol vedľa.Môže mať názor, no podceniť svoje schopnosti a poskytnúť svoje vyjadrenia týmto splaškovým akože MÉDIAM, mi k človeku jeho kalibru nepasuje.
Škoda, že pán Smatana nehľadá konšpirácie šíriace sa spoza Veľkej mláky a ostatných krajín "vyspelého" Západu. Alebo si niekto myslí, že konšpirácie vymysleli zemliankoví mužíci v cárskom Rusku a a ich pokračovateľmi sú teraz Putinovci?
Hovorí sa, že dejiny robí a píše ten, kto je pri moci. A ten, kto je pri moci sa vždy riadil a riadi heslom: "Rozdeľuj a panuj."
Podľa tohto hesla k poslednému veľkému rozdeľovaniu (rozumej územia), došlo pred štvrť storočím. Našťastie bez celoplošného vojenského konfliktu. To si mladá generácia nemôže pamätať. Prednedávnom rozdeľovanie opäť začalo. Len "nezávislé" média nám rozdeľovanie predostierajú tak, ako si to niekto vyžaduje a potrebuje.
Pán Smatana sa možno chytil príležitosti a ako djepisár chce písať dejiny.Ale tiež ako ochranca prírody by nemal zabúdať, že pokiaľ nebude v prírode všetko v rovnováhe, poriadok na svete nebude. A my ako ľudia a ľudstvoo predsa sme súčasťou prírody. A dosť podstatnou.
Anonym píše:
Pondělí 13.04.2015 19:03
p.Smatana by bol dobrý primátor.
Kronikár
Kronikár píše:
Úterý 14.04.2015 09:11
Mohli by ste bližšie špecifikovať prívlastok "dobrý"?
Anonym píše:
Úterý 14.04.2015 18:37
Ale dobrý primátor by bol aj Kubovič.Hovoria,že vybavil ,že v meste sa vyumývajú a vydezinfikujú všetky smetné a zberné nádoby ,keď sa už za to platí.Klobúk dole,lepší ako Karči ,tomu to je jedno.
Anonym píše:
Úterý 14.04.2015 20:59
toto nepotrebuje komentár :D Kubo na hrad :D
Anonym píše:
Úterý 14.04.2015 21:23
Nuž takto.To ,že Kubovič toto vybavil je vtip,lebo ten za istú fy mwwste ide život položiť a nebude z ich spoločného utrácať..Faktom je že na hygienu pri uvedených nádobách kašlú aj s Karčim šak načo,veď tie potkany tak nejak už patria.A tie hrubé a polepené nečistoty v nádobách,nie sme najakí precitlivení?Ako v Ťapákovcoch,že sa vám chce vyprávať...A súhlasím s Vami, mal by ísť na hrad aj s Karolom lebo úspešne pokračujú v tradícii lúpežných rytierov Podmanických
Anonym píše:
Úterý 14.04.2015 21:01
dobrý je všeobecne zaužívaný výraz pre 3 na stupnici od 1 do 5.
Anonym píše:
Úterý 14.04.2015 20:56
p.Smatana je dobrý poslanec ale primátor z neho dobrý asi nikdy nebude. Smatana nieje vhodný typ človeka na túto funkciu. Tam treba iný typ človeka. Otázka či takého v PB máme čo by šiel s kožou na trh. Schopní sa neprihlásia lebo si vedia poradiť so svojim biznisom a zaujímajú sa iba oň. Neschopní sa hlásia každé voľby a vidíme čo to tu máme.
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 17:57
Možno by ste boli prekvapení ako tie veci súvisia s Považskou. Rozprával som sa s človekom z vysokého menežmentu jednej nemeckej firmy čo tu ľuďom dáva robotu. Akonáhle by tu príliš začali vyskakovať debilkovia, čo chcú znárodňovať, a všelijaké ruské bábky, ktoré chcú vystupovať z NATO, tak by to investíciám do firmy ktorá tu živí ľudí veľmi nepomohlo. NATO pre nemeckého majiteľa znamená, že sa nemusí báť o svoj majetok na Slovensku.
Hliny
Hliny píše:
Čtvrtek 26.03.2015 09:30
nasmiech také názory, keď tu máme cenzúru...doba sa vracia, len strana sa otočila http://zvedavec.org/komentare_6392.htm
Anonym píše:
Úterý 14.04.2015 20:50
No pán Smatana už by sa mohol radšej viac venovať svojej práci a nie koníčkom a hraním sa na agenta. Buď nech sa viac zaujíma o funkcie na ktoré si ho ľudia zvolili alebo nech sa na to vykašle a ide odhaľovať ruských provokatérov na večeri s Havranom. Berie si toho na plecia viac ako dokáže uniesť a začína sa aj pri najväčšej snahe (a ja verím že s dobrým úmyslom) podobať na iného multifunkčného človeka v PB. Predsa len aj za poslanca mesta a aj za poslanca krajského dostáva odmenu. Tak šup šup odhaľovať Netušíkov a Buldogov v PB a nie rusmi ovládané stránky. Tie mi cestu neopravia ani trávu v meste nepokosia.
odborník
odborník píše:
Čtvrtek 20.08.2015 17:05
PROSÍM VÁS ČO SA ČUDUJETE EKONOMIKE NA MESTE NAJLEPŠIE ROZUMEJÚ POLICAJTI A UPRATOVAČKY A ZODPOVEDNÍ PRACOVNÍCI ZA EKONOMIKU MESTA UŽ CIGÁNIA AJ SAMI SEBA
odborník
odborník píše:
Čtvrtek 20.08.2015 17:05
PROSÍM VÁS ČO SA ČUDUJETE EKONOMIKE NA MESTE NAJLEPŠIE ROZUMEJÚ POLICAJTI A UPRATOVAČKY A ZODPOVEDNÍ PRACOVNÍCI ZA EKONOMIKU MESTA UŽ CIGÁNIA AJ SAMI SEBA
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 08:38
Nemôžete očakávať, že nejaký Smatana všetko vyrieši. Nieje mesiáš a ani nič podobné. Sám si neporadí pokiaľ za ním nebudú stáť ľudia. Pokojne to svojim známym hovorte aj vy a oni nech to povedia svojím známym. Z vlastnej skúsenosti viem, že to zhorí na apatii a ľahostajnosti. "Veď ja sa mám dobre, sám aj tak nič nezmôžem a sak deti to zaplatia...

Po týchto voľbách už ani od Smatanu nemám nejaké očakávania nad rámec slovenskej politickej kultúry. Ale stále je on ako osoba (bez tej lúpežníckej bandy z billboardov),prijateľnejší ako ten šašo čo to riadi teraz.
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 12:31
heh prečo ten smatana nevysvetli konšpiráciu prečo napadla amerika iraq no prečo? ako si vymysleli zámienku zbrane hromadného ničenia pravda? Za vlády tolko nenávideného Sadáma nezahynula ani štvrtina to čo dokázali demokraciu šíriaci amíci za 10 rokov. Nech o tom píše smatana ak chce byť objektívny. A móže aj o kosove ako ho ukradli a potom nariadili humanitárne bombardovať neviné srbské obyvatelstvo.
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 18:00
No a Rusko vtrhlo k nám, do Maďarska, do Afganistanu, do Gruzínska, do Moldavska, na Ukrajinu a bombardovalo obytné domy v Čečensku. To máš prašť ako uhoď. Mne je milšie žiť v EÚ a do Ruska sa mi vôbec nechce.
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 19:48
Rusko? ty si dement? to boli vojská varšavskej zmluvy a teda ZSSR, Polska, Bulharska, NDR, Maďarska a Bulharska. ZSSR neboli iba rusi ale ďalších 14 štátov. Tebe už z tých rusov asi šibe. Skôr napíš kam všade za posledných 20 rokov vtrhla Amerika a koľko miliónov mrtvych a chaosu zanechala. Neobhajujem rusko, ale nemajte ameriku ako spásu. Momentálne má oveľa viac krvi na paprčiach ako rusko aj s jeho putinom.
Kronikár
Kronikár píše:
Středa 15.04.2015 12:21
Koľko pravdy je v tomto vyjadrení. Od jeho uverejnenia dnes, 15.apríla 2015)ubehli tri týždne (21 dní). Včera som v rádii počul diskusnú reláciu na tému "ukrajinská kríza", kde jeden diskutujúcioznámil, že francúzske média otvorene priznali, že Američania od začiatku klamali vo veciach útokov ruských ozbrojených síl na Ukrajinu.
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 12:58
a co si cakal
Kronikár
Kronikár píše:
Čtvrtek 16.04.2015 12:25
... nič som nečakal. Ale mal som tušenie, že akonáhle niekto začne zo všetkých strán nadávať na niekoho (a naše média sa k tým krikľúňom pridali akoby nemali iné závažné vnútropolitické témy), to nebude len tak z ničoho nič. Akoby niekto zavelil: "Teraz budeme týždeň viesť kampaň proti tomu a tomu." A všetci "hurááá" na to. Všimli ste si, ako postupne hlas krikľúňov slabol? Teraz ho už nie je počuť. A kde sú tí nezávislí politickí komentátori, ktorí kydali hnoj jednostranne smerom na Východ?
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 19:52
ešte obhajuj gruzínsko aj s jeho mafiánom Saakašvilym. Vo vlastnej krajine ho chcú zavrieť do žalára preto zdrhol na ukrajinu. Od kedy Rusi vstúpili do osetska je tam pokoj. Napíš prečo tam vtrhli, Saakašvili nechal vraždiť civilné obyvateľstvo po tísícoch. Je to lump a vrah.
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 18:03
nevinne srbske obyvatelstvo si zvolilo Milosevica, ktory dal vrazdit Albancov v Kosove - ale co to ma spolocne s PB? Si Srb? Alebo sa chces pripojit k Putinovi?
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 19:45
Srbi sú mi jedno ale nepíš hlúposti. Vraždila UCK-kosovská oslobodzovacia armáda, Miloševič chcel zastaviť toto vraždenie. Srbi Albáncov nevraždili, opak bol pravdou. Pozri si film uloupené kosovo a nebudeš trepať takéto sprostosti. Výsledok celej operácie kosovo vidíme teraz, rovno sa môže premenovať na drogovo. To kosovo bude ešte európu mrzieť.
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 19:55
no pekne ty píšeš o afganistane akoby amerika tam teraz nevraždila a akoby nevraždila v iraku sýrii lýbii jemene egypte ukrajine ............... chlapci vám z teje hamburger propagandy ..ebe rusi sú akí sú ale v amerike tiež zlato nehladajte
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 14:16
A ešte ste zabudli, že prečo Amerika napadla Leninovo Rusko krátko po víťaznej VOSR, nech to má ťažšie ten pán Smatana
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 18:01
a ešte o tom ako bol Lenin Nemcami platený agent, aj s jeho slávnou VOSR. Bolševici vypadnite preč.
Anonym píše:
Středa 25.03.2015 19:50
a nebol? sami nemci to priznali, chceli mať o súpera v prvej svetovej vojne menej, presne podľa hesla rozvrátený nepriateľ žiadny nepriateľ.
Kronikár
Kronikár píše:
Čtvrtek 26.03.2015 07:32
Ej, ale ste toho popísali. A koľko zaujímavých historických postrehov. Jedni sa prikláňajú k na tú, iní zase na opačnú stranu. Teším sa, že ste svoje názory napísali bez osobných atakov a vulgarizmov.
Môj poznatok z tejto diskusie je, že krajina za oceánom alebo krajina neobmedzených možností majú za ušami a hýbu a manipulujú menšími národmi, ako to pasuje ich vládam. A či im to pasuje formou vojenského konfliktu alebo ekonomickými cestami, to už je na zvážení niekoho nad týmito vládami. Preto používajú konšpirácie za pomoci moderných technológií na oblbnutie národov a nám pospolitému ľudu následne forsírujú informácie, že ten je zlý a ten druhý je dobrý.
Mne to pripasdá ako to slovenské porekadlo (aspoň si myslím, že je slovenské): Zlodej kričí, chyťte zlodeja.
No a úplne na koniec sa vrátim k záverečnej poznámke pána Smatanu. V nej odpovedal na otázku, či sa mu niekto vyhráža. Naznačil, že existujú orgány, ktoré majú sledovanie aktivít cudzích mocností na našom území v popise práce. Nekladiete si otázku, prečo nebol pán Smatana v odpovedi konkrétnejší? V predchádzajúcich odpovediach bol tak adresný, faktografický, že som sa nestačil čudovať. A zrazu na záver všeobecný canc, ktorý čitateľa len zamotá a dáva mu priestor na konšpirácie a vymýšľanie si záverov. Prečo asi?
..
.. píše:
Čtvrtek 26.03.2015 10:19
ONI ho sledujú, Mulder mu je v pätách. Inak si myslím, že obe strany hrajú svoju rolu, obe majú propagandu, ale vždy sa to opiera o skutočnosti, ktoré propaganda, ani jedna, nedokáže úplne skryť. Vieme, ako žijú teraz v Líbyi, v Iraku a všade inde a ako žili pred tým, ako "sme" tie krajiny zničili. To sú overiteľné fakty. Rovnako vieme, že na ukraine bola a vždy bude mafia a že vládu aktívne podporujú fašisti z pravého sektora ale aj to, že im EU predáva zbrane na úver, hoc mnohí nemajú čo jesť, resp. individuálne krajiny tak činia. A kto si myslí, že Rusko sa vzdá je detinský, ak chce EU a US konflikt, tak si treba zvážiť, kto tam bude chodiť bojovať až sa to poserie, viac ako chcú a čie to budú záujmy (moje nie) a druhá vec, ktoré krajiny majú prebytky v rozpočtoch a ktoré tlačia a žijú na dlh. Podľa mňa nemáme na to hrať si ruskom na vojnu a nemali by sme k nim tlačiť. Stačilo by neposlúchať USA a môžme žiť v mieri. Prečo toto považuje Smatana za rusku propagandu neviem, ale prečo prišli vojská US do česka, to vieme všetci, aktívne cvičenia ako príprava na ozb. konflikt.

A netvrdte ze je to obranna akcia. Aj Saudská arábia včera povedala, že ich vojska su na hraniciach s Jemenom neplánovite a iba obranne a dnes aj v mainstreame čitame, že začali bombardovať jemen. (toto je obrana, keď to lieta do cudzieho štátu ? )
Kronikár
Kronikár píše:
Čtvrtek 26.03.2015 12:47
Hups, ale sme od rozpočtu Považskej Bystrice skončili v iných zemepisných šírkach, dĺžkach aj výškach. Vráťme debatu k meritu veci. Napríklad otázkou: "Tešíte sa na tohtoročné Vianoce?" Ja isto, lebo výzdoba za toľké peniaze musí byť fajnová. Ale že je potrebné ju doplniť je fakt.
Anonym píše:
Čtvrtek 26.03.2015 13:03
tak tak, kedy ide o všeobecne geopolitické kydanie, názory sa len tak hrnú, ale keď sa treba vecne vyjadriť napríklad k tomu či výška kosenia tutaj v mojom rodnom meste je v poriadku, tak na to už nie je odborníka žiadneho. Ale sa dobre riešia problémy celého sveta.
..
.. píše:
Čtvrtek 26.03.2015 17:55
obe vecí idú a ideálne je použiť appku citymonitor, ktorú číta mesto a reaguje na požiadavky.
Anonym píše:
Čtvrtek 26.03.2015 17:25
Naša Veľká Maríková je asi najškaredšie a najhoršie mesto na Slovensku stačí sa prejsť po všeliakých mestácha na slovensku v každom aj najmenšom je aspoň niečo ...
354 tisíc na verejnú zeleň ? a akú ? to myslia tie náletové vŕby topole a rôzne kríky kde akurát kopa smetí ? celé je to na smiech ...
Kronikár
Kronikár píše:
Pátek 27.03.2015 07:46
Dobrý postreh, ktorý debatu o rozpočte a položke na verejnú zeleň môže posunúť a poukázať na vážny problém. Alergény v našom meste. Medzi poslancami sedí človek, pod ktorého verejná zeleň patrí - pán Kubovič. Tiež ako poslanec derie svoje nohavice aj Mudr. Steiner. Zaujímalo by ma, či títo dva poslanci komunikovali alebo komunikujú, na tému nepriaznivého vplyvu napr. briez na alegikov. Či pán doktor poskytuje mestu štatistiky o zvyšovaní počtu alegikov či mesto proti tomu niečo robí. Lebo obyčajný občan, keď príde na úrad so sťažnosťou a petíciou občanov o výrub napr. briez (konkrétne na SNP), tak arogancia úradníčky a jej prednáška o ochrane zelene nemá konca. Som za to, aaby mesto zeleň malo. Ale nech je to zeleň nie nebezpečná pre zdravie nás občanov.
Ale čo. Dnes je piatok, hráme kvalifikačný futbalový zápas s Luxembursko, tak si aspoň zaspievajme: "Zelená je tráva..." Pán Kubovič, vidíte, ako sa vedia o futbalobvý trávnik starať? A pritom ho využíva len 22 hráčov jeden krát za týždeň. Ale trávnaté plochy na sídliskách využívajú tisíce ľudí. :-)
Anonym píše:
Čtvrtek 09.04.2015 07:12
Prosim vás, tych dvoch p....ov ani len netrapi ci dajaka zelen v meste rastie. Hlavne ze z toho kolaca co sa tu rozkrada dostanu vsimné. Keby je v meste dvojmetrova trava, tak stale je tu Netusik , ten si ani len nevsimol 10 metrovu budovu pred firmou, resp. nevie kto mu to tam postavil ale zato ked uz to tam je nema s tym problem. Korupciovic? nedajte sa vysmiat, jeho nepodareny potomok przni kino mier on sa snazi z toho MŠK vycucnut čo to da. Keby sa nebal ze ho zavru, tak aj strecha zo zimaku zmizne. co mozete chciet od takeho aby kosil? Poslanec za DHM ten sa do toho pustil ako skutocny Buldog. pred mostencami sa kopi hnoj. cestu postupne zatapa voda z nevycisteneho kanala. a 4ks VPP veselo popijaju pri nekonecnom zametani chodnika... A to polopripecene vajce co tomu veli tak ten potrebuje tiez aby to slapalo, este aspon 4 roky a potom si vas kupi vsetkych ....
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 09:38
no ta banda v moštenci to je rozprávka, asi ich sám poslanec vyberal. Treba pripomenúť že dotyčný poslanec prevádzkuje krčmu v dolnom moštenci a tí VPP tam chodia ako štamgasti. Takže si dosadil na VVP svojich zákazníkov a v konečnom dôsledku skončia prachy v jeho krčme.
Anonym píše:
Čtvrtek 09.04.2015 15:10
Hm ,keď toto človek číta tak večšej čvargy niet.Toto nám naše deti neodpustia,že sme to dopustili.Prestane toto vôbec niekedy?Azda len dovtedy,kým sa tam nedostanú nezávislí,normálni a už finančne zabezpečení funkcionári.Ale pokiaľ bude fungovať tento organizovaný voličský nábor opätovne volenej organizovanej skupiny pôjde to ťažko.No ak by naozaj zodpovedne dozerala Polícia na kupovanie hlasov a komisie by neboli zmanipulované -ktovie.
Anonym píše:
Úterý 14.04.2015 20:41
Hlavne by mali začať chodiť voliť aj ľudia čo im záleží na tom kam ich peniaze idú. Nie iba tí, ktorí hovoria "ja sa mám teraz dobre a nejako bude ..." Potom sa nám do zastupiteľstva dostávajú indivídua čo do očí ľuďom klamú o čiernych stavbách pred ich firmou. Poprípade založili svoj biznis hraním škrupiniek. A teraz sú to dvaja ctihodní poslanci a niet rozumnejších ľudí nad nich. Ale babky demokratky si povedia veď ten Ferko je fajn chalan a aj ten Peťko je dobrý človek , veď nám aspoň tu ružičku na MDŽ dajú. Nuž drahé ruže sú to.
prebraté z mogonova
prebraté z mogonova píše:
Pondělí 13.04.2015 08:42
Omastili si brušiská za naše peniaze
Omastili si brušiská za naše peniaze píše:
Pondělí 13.04.2015 14:10
Zásady odmeňovania poslancov

Schválené uznesením MZ č. 58/2015 z 26. 03. 2015
Účinné od: 01. 04. 2015

Poslancovi MZ patrí za výkon verejnej funkcie (poslaneckej práce) mesačná odmena vo
výške 250 €.
Anonym píše:
Pondělí 13.04.2015 17:49
Ruku na srdce-začo?Aby len odovzdane odkyvkali svojimi poslušnými hlávkami rozhodnutia svojho transparentného manipulatívneho pastiera Púdr.csc atd.A vlastná poslanecká pridaná hodota?Načo, šak to takto nejako asi aj stačí.Pardon, viacerí z poslaneckého výkvetu netušia čo to vôbec je.Škoda,že tu neexistuje financovanie za kvalitu práce, asi by museli doplácať či vrátiť z vlastného.No a viacerí aj majú z čoho ,bo sa hovorí,že u niektorých skončili nejaké financie z mest.rozpočtu.Ale toto asi nebude pravda,či.
Anonym píše:
Pondělí 13.04.2015 18:00
ach bože nič nerobia a odmeny si zdvíhajú a vrchol bol prejav toho obtlstnutého Zvaka ten sa tam správa ako majster sveta a pritom je to obyčajný podvodník krabičkár jeden
Anonym píše:
Pondělí 13.04.2015 19:00
Jediná čo maká je Tomanova,Praznov bude mať novú cestu a to priamo prislubil Fico,za Sovíka mali veľké H
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 09:07
Aj na tomto príspevku vidno, akí glupi sú prispievatelia.
Nemá nič voči Tomanovej, no ona si ešte ani nestihla sadnúť na poslaneckú stoličku a cesta už bola vybavená!
Píšem preto o hlúpych prispievateľoch, že táto cesta je projekt TSK a žiaden poslanec a ani primátor P.B. sa o to výrazne nezaslúžili.
A čo sa týka stavieb, kým sa začne realizácia, už o musí y min. rok popredu pripravované.
kde bola vtedy - pre rokom a aké mala možnosti uvedená pani?
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 09:23
Tak to zariadil Sovik,treba to nahlas povedať,TSK ani nevie o tejto ceste,zaujímať to musí poslanca danej mestskej časti
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 09:34
Ešte že tam nemali poslanca ktorý je teraz za moštenec, by to zaviezli hnojom alebo by to voda odniesla cele. A on by si nad to dal ceduľu volte ma.
Anonym píše:
Úterý 14.04.2015 20:32
Čo čakáte od poslanca, ktorý nedokáže ani len z pred moštenca odstrániť tú kopu hnoja čo sa tam tvorí. Nedokáže zabezpečiť prečistenie odvodňovacieho žľabu, aby sa neznehodnocovala vozovka do moštenca. Stačí sa pozrieť na to čo ostalo po jeho predvolebnom bilboarde na smetisku pred moštencom, ani len ten nedokáže dať do poriadku. Čo čakať od takéhoto človeka? Jeho trápia iba hody a fašiangy a to aby za svoje hlasovanie dostal to čo si zažiadal. Budú si všetci hlavy lámať nad tým kde sa rozkotúľali peniažky a nič nieje urobené. Iba hnusné opachy z dreva, ktoré on nazýva tribúnou. Tento človek je výsmech už aj tak v PB úbohého pojmu poslanec MZ za červenú koalíciu.
Za veletitulovaným vajcohlavom sú ľudia bez vízie a bez štipky cítenia. Iba hrabú pre seba a s prepáčením, pre bežných ľudí h...robia. Hanbím sa, že musím žiť v mestskej časti kde je takýto človek poslanec. A to mu konkuruje Netušík, Korupciovič, spomalený predseda stav. kom. Pekný-kár a tak ďalej....
A čo to má so schvaľovaním rozpočtu? Iba toľko, že vďaka takýmto insitným ekonómom ako Buldogpuber a jemu podobným vyhadzujeme peniaze do luftu (resp. niekomu do vrecka) a to čo by bola investícia do budúcna sa prehliada. PS : len tak mimochodom by ma zaujímalo kde pribudli tie pracovné miesta čo Vajcohlavas PhD sluboval.
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 08:07
My chceme naspäť Adameho a Haviara.
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 09:31
To už nech to mesto riadi šimpanz v saku radšej, ako polepetko s posledným cherokeem.
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 09:09
V Belúši.
Tam sa totižto firma z P.B. odsťahovala, keď nemal možnosť v P.B. rozšíriť svoje priestory.
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 09:29
Ja viem kam sa presťahovali. Ale nie pre to že v PB nemal kam rozšíriť svoje priestory ale preto, že mesto riadia babráci čo si nevedia takúto firmu podchytiť. Oni mali podmienku že chcú mať pozemok pod novú halo v celosti. Tak im ho predala cirkev v belúši. Keby naši trtkovia pohli rozumom tak by poskupovali tie parcelky ktoré bolo treba a mohla byť tu a platiť dane do mestskej kasy.
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 22:59
Choď sa mame posťažovať,je po voľbách..
Anonym píše:
Středa 15.04.2015 23:06
No je po volbach. A presne taki ignoranti ako vy mozu za vajcohlavovu vladu. Mne ta firma nechyba ja robim, napiste to tym co pracu nemaju zeje po volbach nech sa idu mame postazovat.
Anonym píše:
Čtvrtek 16.04.2015 07:35
Keď toto človek číta musí úprimne poľutovať Karola,že je obklopený takýmito dementami , pod ich vplyvom sa stane ním aj on sám.Ako hovorí klasik inteligencii sa nedá naučiť buď ju človek má alebo nemá.A tento s tou mamou je primátorova hviezda.
Kronikár
Kronikár píše:
Čtvrtek 16.04.2015 12:40
... primátorova hviezda. Celkom fajn názov pre cenu, ktorou by obyvatelia mesta v ankete ocenili poslanca a pracovníkov mestského úradu za ich vriťolezectvo najvyššieho súčasného panovníka. Môžeme sa pokúsiť rozšíriť portfólio ocenení celoslovenského významu, ako je Krištáľové krídlo alebo OTO, aj na regionálnu úroveň.
Anonym píše:
Čtvrtek 16.04.2015 14:30
Alebo primátorovo OKO ( aké spresňovať nejdem)Skratka pre obyčajný ko...(munálny politik).
By bola taká tlačenica medzi nominantami, že by museli byť kategórie. Hĺbka, vytrvalosť atď. A ešte samozrejme absolútny OKO. To by bol tento rok poslanec ktorého nejdem menovať ale obvod jeho prasa(pardón pása ) hovorí sám za seba.
Anonym píše:
Čtvrtek 16.04.2015 14:34
oprava, nie obyčajný ale obrovský OKO
Anonym píše:
Pátek 17.04.2015 10:33
OKO - teda donášač, vriťolez? Tak takých je určite viac
Anonym píše:
Pátek 17.04.2015 15:17
Je po voľbách a idem od mamy.Stal sa opak.Sťažovala sa mi ona.Že sa znova v meste nič nerobí.A či nechceme po vzore Sniny iniciovať petíciu za odvolanie primátora,nakoľko nemá výsledky.Všetko vlasne ide zotrvačnosťou,ako keby tam ani nebol.No neviem,neviem asi by to bola chyba.Myslím si ,že tomôžu ustrážiť a usmerniť samotní naši poslanci.
Anonym píše:
Pátek 17.04.2015 19:55
Ale to by sa museli vyzbierať podpisy občanov, čo so týmto stavom vedenia mesta nesúhlasia a poslanci MsU musia odsúhlasiť vyhlásenie referenda .Oplatí sa to? Faktom je ,že v súčasnosti Snine takáto petícia na referendum proti neschopnému primátorovi naozaj beží.
Kronikar
Kronikar píše:
Pondělí 20.04.2015 11:55
Zdá sa, že niekto prichádza s konkrétnym návrhom, ako veci pohnúť. Len malá pripomienka: "Keď petíciu, tak úspešnú. Keď úspešnú, tak potom myslieť aj na to, kto nahradí odvolaného?"
Kronikar
Kronikar píše:
Pondělí 20.04.2015 11:55
Zdá sa, že niekto prichádza s konkrétnym návrhom, ako veci pohnúť. Len malá pripomienka: "Keď petíciu, tak úspešnú. Keď úspešnú, tak potom myslieť aj na to, kto nahradí odvolaného?"
Anonym píše:
Pondělí 20.04.2015 15:43
hupaci konik
Anonym píše:
Pondělí 20.04.2015 15:43
hupaci konik
Anonym píše:
Středa 22.04.2015 08:00
Opäť mega úspech primátora.
Začiatkom roka tak medializované veľké výstavby napr. kanalizácií v Pov. Teplej a Moštencoch - už nie je pravda.
Neschopnosťou primátora asi 2 roky projekt stál na meste, nikto s tým nič nerobil a teraz by to chcel do konca roka ukončiť.
Samozrejme že vysúťažený dodávateľ od výstavby odstúpil, lebo do konca roka by takúto veľkú stavbu nedokázal postaviť no Cooperfield.
Určite občania Pov. Teplej a Moštencov sú za túto jeho nečinnosť veľmi vďační, za to že asi nikdy ako občania prímestských časti nebudú pripojený na kanalizáciu - bežný to výdobytok 21. storočia.
Asi to upevní aj veľmi osobné a kamarátske vzťahy primasa s poslancami na obe časti - Zvaka a Panáka.
Takže občania spomenutých lokalít opravujte svoje žumpy a s vďačnosťou spomínajte na terajšie vedenie mesta.

Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 07:53
Moštenec už začali zavážať hnojom. Absolútnu neschopnosť poslanca za túto mestskú časť to iba zvýrazňuje. Keby niekto chcel organizovať zabíjačku alebo hody tam by ste ho našli. Ale pri odstraňovaní skutočných problémov nie.Čo na tom že kanalizácia nieje dokončená, že cesty sa prepadajú,že si tu podnikatelia vyvážajú kopy hnoja hneď ku hlavnej ceste, hlavne že kolotoče isto prídu a kvietky dôchodcom sa rozdajú . Cítim sa ako za komunizmu keď aj tak neschopní ľudia sa dokázali držať pri kormidle len preto že mali dobré vzťahy s predsedom...
Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 08:13
Keď ste spomenuli tie kvietky, ide máj, bude deň matiek, takže mesto zakúpi tisíce kvietkov no a primas ich začne veselo rozdávať v kine mier, po kultúrakoch prímestských časti ako zo svojho s tými jeho typickými kecami ako sa snaží o všeobecné blaho všetkých na zemeguli.
Samozrejme staršie ročníky, keď dostanú kvietoček zadarmo, nejakú básničku a zákusok - bude blahpm bez seba a nejaké zlé cesty, potopy ulíc a pod. ich prestanú zaujímať.
Však oni až tak často von nechodia tobôž, keď je zlé počasie takže tie rozbité výtlky plne vody ani nezaregistrujú.
No a pracujúci s deťmi - sú mladí nech kľučkujú, aspoň si vylepšia fyzičku.
Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 08:51
Treba sa spýtať ľudí ktorí chodia behávať napr. z rozkvetu na moštenec aký majú zážitok. Najprv aby zadržali dych lebo je tam smrad z hnojiska a keď sa blížia k moštencu tak aby pridali do kroku lebo polovica cesty je rozbitá a autá sa tam bezhlavo do zákruty ženú v protismere aby sa tomu vyhli. Alebo ľudí ktorí pracujú vo Fuse ako sa im chodí do práce, poprípade Hanil v strojárňach. Buď ich ohrozujú nákladné autá, alebo keď zaprší tak sa brodia mlákami a na ceste do milochova nemajú ani kam uskočiť. Je to maslo aj tohoto vedenia.
Anonym píše:
Středa 29.04.2015 12:29
Musím pána poslanca pochváliť.Neviem či je to jeho zásluha alebo zhoda náhod. Tento týždeň zmizol hnoj a v tomto momente sa prekopáva aj jarok pred moštencom. Snáď to zvládnu tak aby dobre bolo ,nie iba polovicu :D A vraj tieto stránky nik nečíta :D Čuduj sa svete po ostrej kritike sa veci pohli. Už len ostáva dúfať ,že aj toho chodníka k firmám v strojárňach a na milochov sa niekto chopí. Len neviem či to patrí do oblasti milochovskému poslancovi alebo tým trom kráľom za strojárenskú štvrť.
Anonym píše:
Středa 29.04.2015 17:24
Tí traja králi excelovali iba pred voľbami keď chodili z domu do domu a žobronili o hlas.Akurát neviem ,čo písali na zárubňu.Ale mohlo tam byť B+P+O budeme primátorovi otroci.Apropos prečo už propagačne nehrabú to lístie pri kulturáku ,či až zasa k voľbám?Jediný konkrétny , viditaľný no žiaľ primitívny výsledok podľa svojho svetlého supermanského vzoru.IQ nepustí kto na čo má.
Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 12:06
Co ste cakali od podvodníka a krabickara Zvaka? tento zlodej je hanbou a hanbit sa moze aj Janas lebo si takehoto podvodnika co okradol stovky ludi vybral. Hanba vam.
Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 12:19
Veď on to v podstate stále aj robí. Zapriahol pár VPP aby akože dačo porobili(nič nieje vidno za nimi) a keďže sú to štamgasti v jeho krčme, môžeme iba hádať kam putujú peniaze ktoré im úrad práce vypláca. A to je iba jeden príklad toho ako funguje. Mimochodom som zvedavý dokedy bude tá tabuľa na smetisku pred moštencom trčať. Dal ju tým VPP za naše peniaze nainštalovať a potom tam 2 alebo 3 týždne visel ako reklama na mäsokombinát. Okrem toho že to je čierna stavba, je príznačne na mieste kde vysýpajú stavebný a iný odpad. Asi za tým treba hľadať istú symboliku.
aaa
aaa píše:
Středa 06.05.2015 19:41
Na čo by robili kanalizáciu, veď potok je zadarmo. Keď už sme v sr...čkách politicky, prečo nie aj reálne.
Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 11:35
tú passportizáciu by som za 50.000 spravil kľudne aj sám. nech mi je odpustené ale za 50.000 by sa dalo spraviť omnoho viac ako len zapísať údaje o komunikáciach. Verím že je to potrebné ale ešte raz 50.000 nieje to troška moc? Dúfam že tá suma je iba predpoklad a bude v skutočnosti nižšia ale .... Veď tu nejakú dobu žijeme.
Kronikar
Kronikar píše:
Čtvrtek 23.04.2015 12:03
Čiastka 50.000 je sama o sebe vysoká. Stanovisko Ing. Martauza je celkom jasné. Akurát mi v tomto štádiu chýbajú veličiny: Firma, ktorá passportizáciu bude robiť, termín začiatku a termín ukončenia.

 
Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 12:26
Prosím vás, tento človek nevie ani čo to passportizácia vôbec je. Insitný ekonóm najväčšieho marikovského zrna, aj s tým druhým krámom čo mu velí. Je možné, že keby dvoch šašov z cirkusu zamestnajú na ich postoch by sa mestu asi lepšie darilo. A bola by aj sranda. Takto to je skôr tragikomédia, ktorá sa stáva tragédiou a občas je to horor. Hlavne keď si čítam tie výstupy.
Kronikar
Kronikar píše:
Čtvrtek 23.04.2015 12:56
Keď som spomenul stanovisko Ing. Martauza, netvrdil som, že je z jeho hlavy. On dal stanovisko za mestský úrad. Niekto mu ho asi nadiktoval, on sa ho naučil a vyslovil. Áno, súhlasím s Vami, že je to tragikomédia, ktorá prechádza do tragédie až hororu. :-)
Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 13:13
Bože chráň, nikdy by som si nedovolil tvrdiť že takto ucelenú vec by dokázal vypotiť z vlastnej hlavy. Radšej ho už nechám tak život ho bije sám.
Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 13:16
pasportizácia nie dve ss ale jedno. pardón.
Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 16:21
Kto to vlastne takýchto excelentných expertov v tomto meste zvolil? Kurňa fakt sa volili sami ako sa to verejne hovorí.
Anonym píše:
Čtvrtek 23.04.2015 19:45
Bohužiaľ je v meste dosť ľudí čo im to všetko žerú. Nevidíte ako národ veri hranolovi že za skrachovanú firmu nemôže jej neschopné vedenie (neschopné naoko lebo prachy si tisnú d dlho tisli do vrecák)ale nejake pravidlá čo vymyslela pravica pred x rokmi.Ved to je choré. Ktorý človek by podpísal dobrovolne zmluvu do mínusu. No diletant absolútny a aj tak má úspech.
Anonym píše:
Pátek 24.04.2015 08:53
Ja som iba obyčajný človek. Nech mi niekto vysvetlí, čo na tom úbohom kosení v PB stoji 354 300eur.
Minulý rok si vyúčtovali sumu 324 967.8 € a všetci dobre vieme ako to vyzeralo. To mi chce pán poslanec zodpovedne vedúci tento tunel mesta nahovoriť, že kosenie a úprava zelene stojí tak nehanebne veľa? Len pre porovnanie 3000m2 mojej záhrady ma výde na asi 5eur jedno kosenie čo pri rozlohe mestskej zelene v PB vychádza na zhruba 10 000 pri počte kosení 10. Teraz si k tomu prirátajme platy ľudí cca 40 000 + odvoz a sladovanie, nech to je 100 000, zaokrúhľoval som smerom nahor a rátal som iba kosenie krovinorezom, nie kosačkami, ktoré je podstatne lacnejšie a rýchlejšie. Ja sa pýtam kde sú zvyšné peniaze? Predstavme si, že môžu chodiť hrabať a kosiť VPP čo nám náklady na prácu značne zníži.Kde je zvyšných 200 000? Aj keby sa niekde mýlim stále je tá suma premrštená... Hlavne keď sa kosilo tuším 2 max. 3 krát.

Na stránkach PB je výpočet z roku 2007, skúste si tipnúť koľko stálo kosenie vtedy. Zhruba 105 000€ prerátané. A to A.S.A vtedy ponúkala nižšiu cenu ako MTS. Sa zobudte ľudia!
Anonym píše:
Pátek 24.04.2015 09:05
Bod 4 a bod 5 ma dávajú do kolien. Výzdoba za 25 000. Mesto z dlhom ako prasa ide robiť výzdobu za 25 litrov, je to normálne? Si pán primátor vzal za svoje heslo, že keď do pekla tak na parádnom koni?
Je to iba odhad ale už len to že uvažujú s takou sumou je choré.

K bodu 5. 186 000 naliať do tunela zvaného MŠK. Keď chceme byť granti, tak dajme každému človeku v meste 4€ a nech ich zahodí z mosta do váhu. Budú to rovnako vynaložené prostriedky.
Anonym píše:
Pátek 24.04.2015 13:50
Ľudkovia spamätajte sa.Idú paramentné voľby a to chcete aby kampaň hradili zo svojho?Kde nato vziať.No tam ,kde sa to dá schovať.Keby takto hospodárili v súkromnej firme tak by ich tam strpeli iba niekoľko hodín.No a keby to bola nebodaj ich vlastná firma.To by boli iné počty.Proste bezcharakternosť a chrapúnstvo.Čo to dať posúdiť nezávislým odborníkom!
Anonym píše:
Úterý 28.04.2015 10:05
Vy ste sa zbláznil? Nezávislý odborník? Veď by povedal že sa tu prehajdákalo 75% peňazí na neviem čo a iba 25% slúži na chod mesta. Kto si to zoberie na triko? Takto keď sa to kamufluje a nikto sa nič oficiálne nedozvie je všetko v poriadku. To že si tu my pofrfleme je síce pekné ale ničomu to nepomôže. A keď náhodou niekto zatne do živého, ako v prípade toho orlovského chrapúňa, je z toho súd so Smatanom, lebo umožnil ľuďom na týchto stránkach vysloviť svoj názor. To isté platí aj o Vajcohlavovi-Supemaňasovi. Ak tu niekto trafí klinček po hlavičke, je zle. To že on klame a zavádza ľudi v PB novinkách je v poriadku. Šašovia typu Korupcioviča, Netušíka, Krabičkára sú síce tiež na škodu ale nesiahajú tým dvom ani po päty. A to sa snažia čo im sily stačia. Jeden doslova tuneluje mestskú firmu (stačí sa pozrieť na rozpočet a občas mrknúť na prehľad faktúr a hneď uvidíte ktorá bije). Veď stačí jednoduchý príklad, ktorý všetko demonštruje: Máme produkt alebo službu, ktorá bežne na trhu stojí 100 eur. Ale nemenovaný pán sa dohodne s poskýtovateľom že to zoberie za 200 eur a stovku naviac si rozdelia. Takže aj jemu kápne aj predajca je spokojný a nikoho netrápi, že sa zaplatil dvojnásobok oproti bežnej cene. Ďalší je velkozamestnávateľ VPP. Ten si najme 4-5 ľudí ktorí mu dlžia peniaze, lebo ich prepijú u neho v krčme. Potom už stačí iba čakať ako mu mesto resp. štát posúva cez prostredníkov peniaze pekne do vačku. A to nespomínam nezmyselne projekty, ktoré si za tie peniažky dá týmito ľuďmi urobiť pre seba. Viď reklamná plocha na "smetisku" pred DM. A ľudia v meste sa usmievajú a sú radi ako to tu krásne funguje. O chvíľku treba kosiť, som zvedavý či tých 354 000 bude vidno.
Anonym píše:
Úterý 28.04.2015 18:54
Anonym píše:
Úterý 28.04.2015 20:57
K tomu koseniu toľko.Viete koľko exhalátov vyprodukujú také kosačky a krovinorezy?A koľko hluku to narobí.Vlastne vedeniu nomôžme vyčítať profesionálnu nečinnosť.Touto cieľenou nečinnosťou sa vlastne správajú ekologicky ,keď sa nekosí.Ale prečo to stojí potom toľko financií?Ono asi ten trávový trs zhrubne a o to je to potom omnoho pracnejšie a nákladnejšie pokosiť,stroje majú väčšiu spotrebu paliva alebo nejaký iný dríst....ako sme tu už zvyknutí!
Anonym píše:
Středa 29.04.2015 08:40
Vlastne ano.Ospravedlnujem sa tymto vedeniu MsK a tiez vedeniu mesta ze nedokazem docenit tuto stranku veci. Dufam ze do buducna prestanu aj s tou minimalnou starostlivostou o komunikacie v meste a ked uz budu tak rozbite ze po nich neprejde ani tank to nam bude sveta zit. Cisty vzduch ticho. Su to ludia ktori vidia ako sa hovori veci v suvislostiach. Este raz prepacte ze ako obcan tohto mesta ocakavam za svoje peniaze aj nejake sluzby.





Anonym píše:
Čtvrtek 14.05.2015 15:41
bod č.2)- verejná zeleň: 354 000€ v rozpočte, prejdite sa po meste a napíšte sem či sa vám zdá že to na takú sumu v meste vyzerá.

« srpen 2017 »
srpen
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Odporučiť
 

Copyright © 2000-2014 Klub Strážov, pokiaľ pri jednotlivých materiáloch nie je uvedený iný pôvodca. Prevádzkovateľ portála PB.OTVORENE.SK občianske združenie Klub Strážov nezodpovedá za obsah a aktivity v komunikačných službách vytváraných používateľmi. Preberanie pôvodného materiálu je povolené výhradne na nekomerčné účely a s uvedením zdroja.

Kontakty: Klub Strážov, projekt PB.OTVORENE.SK, Švabinského 17, 851 01 Bratislava. E-mail: redakcia@pb.otvorene.sk Mobil: +421907034666. ISSN 1337-0359